https://nos.nl/artikel/26(...)-mladic-84-overledenquote:Voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic (84) overleden
De voormalige Bosnisch-Servische legerleider Ratko Mladic is vandaag overleden, melden Servische media.
Hij zat vast in Den Haag, waar hij in 2017 voor genocide en oorlogsmisdrijven werd veroordeeld door het Joegoslaviėtribunaal. Hij zat een levenslange gevangenisstraf uit.
Zijn beruchtste misdaad was de massamoord op meer dan 8000 Bosnische jongens en mannen in Srebrenica in 1995.
Hij was 84 jaar.
Dood gaat ie wel, maar vast niet daar.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 14:52 schreef Stefanovich het volgende:
Die wordt niet gemist. Benieuwd wanneer Nethanyahu in Den Haag hetzelfde lot ondergaat.
Eh, het ondergrondse leven krijgt weer flink wat voeding als het lichaam van Mladic composteert.quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 14:52 schreef Stefanovich het volgende:
Die wordt niet gemist. Benieuwd wanneer Nethanyahu in Den Haag hetzelfde lot ondergaat.
Matige pogingquote:Op donderdag 27 augustus 2026 14:57 schreef TAmaru het volgende:
Heb het altijd vreemd gevonden dat je bij oorlog de tegenstander niet zou mogen vermoorden.
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 14:57 schreef TAmaru het volgende:
Heb het altijd vreemd gevonden dat je bij oorlog de tegenstander niet zou mogen vermoorden.
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 14:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Eh, het ondergrondse leven krijgt weer flink wat voeding als het lichaam van Mladic composteert.
Mwah. We kunnen wel tegen zo'n Mladic aankijken alsof hij een of andere duivel is, maar hij heeft tijdens een oorlog gewoon zijn werk gedaan. Namelijk optreden om de oorlog te winnen. Ieder mens had dat gedaan kunnen hebben.quote:
hij is een of andere duivelquote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mwah. We kunnen wel tegen zo'n Mladic aankijken alsof hij een of andere duivel is, maar hij heeft tijdens een oorlog gewoon zijn werk gedaan. Namelijk optreden om de oorlog te winnen. Ieder mens had dat gedaan kunnen hebben.
waarschijnlijk net zo'n aardige man als jouw of mijn opaquote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is een of andere duivel
daarom zat hij levenslang opgesloten
Soldaten van het vijandige leger ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 14:57 schreef TAmaru het volgende:
een behoorlijk monsterquote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
waarschijnlijk net zo'n aardige man als jouw of mijn opa
Ken jij de geschiedenis wel?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mwah. We kunnen wel tegen zo'n Mladic aankijken alsof hij een of andere duivel is, maar hij heeft tijdens een oorlog gewoon zijn werk gedaan. Namelijk optreden om de oorlog te winnen. Ieder mens had dat gedaan kunnen hebben.
Heb het mij net door Chat nog even opnieuw laten uitleggen. Maar het gaat me meer om het algehele principe dat bepaalde mensen als een soort duivels worden weggezetquote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ken jij de geschiedenis wel?
Ja heel vreemd inderdaad.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Heb het mij net door Chat nog even opnieuw laten uitleggen. Maar het gaat me meer om het algehele principe dat bepaalde mensen als een soort duivels worden weggezet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Mensen die verantwoordelijk zijn voor het afslachten van vele duizenden ongewapende burgers krijgen doorgaans geen Nobelprijs voor de Vrede, of een lintje van de koning nee...quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Heb het mij net door Chat nog even opnieuw laten uitleggen. Maar het gaat me meer om het algehele principe dat bepaalde mensen als een soort duivels worden weggezet
We kunnen prima met onze westerse bril hem een ontiegenlijk lul vinden en tegelijkertijd proberen of menen te snappen waarom die man zo geliefd of gehaat isquote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Droevig nieuws, als ik zo de toon eens zie van het artikel op de grootste Servische nieuwssite
https://www.politika.rs/s(...)ske-republike-srpske
Eeuwige generaal, het land waar hij voor streed, etc
ja dat krijg je er een beetje van als je duizenden mensen tegen de muur zet, dan krijg je een beetje een twijfelachtige reputatie als mensquote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Raarquote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat krijg je er een beetje van als je duizenden mensen tegen de muur zet, dan krijg je een beetje een twijfelachtige reputatie als mens
Je mag ook niets meer tegenwoordigquote:
De man heet 8000 ongewapende mannen laten executeren, FEIT.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
We kunnen prima met onze westerse bril hem een ontiegenlijk lul vinden en tegelijkertijd proberen of menen te snappen waarom die man zo geliefd of gehaat is
Ik ken genoeg Joegoslavische mensen om te weten dat het niet zo zwart wit was als wij gepresenteerd kregen.
Dat was misschien het enige lichtpuntje van die oorlog dat je nieuwe vriendjes, klasgenoten kreeg uit die landen.
In studentenkringen heerst de gewoonte om allerlei objecten namen te geven. Toen het drankjes/shotjes-rad in de studentenkroeg een naam moest krijgen, bleek Radko de beste optie.quote:
Die kijken daar toch heel anders tegenaan ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
We kunnen prima met onze westerse bril hem een ontiegenlijk lul vinden en tegelijkertijd proberen of menen te snappen waarom die man zo geliefd of gehaat is
Ik ken genoeg Joegoslavische mensen om te weten dat het niet zo zwart wit was als wij gepresenteerd kregen.
Dat was misschien het enige lichtpuntje van die oorlog dat je nieuwe vriendjes, klasgenoten kreeg uit die landen.
Er zitten er nog 18 of 19 vast.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:03 schreef Hexagon het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat die al dood was. Maar vergist.
Het is allemaal niet zwart-wit, nee, maar Mladic is gewoon een oorlogsmisdadiger. Of nou ja, was.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat ontkennen is wel heel gek idd.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zwart-wit, nee, maar Mladic is gewoon een oorlogsmisdadiger. Of nou ja, was.
Toch wel verstorend dat zo"n man 84 jaar geworden is en nog 10tallen jaren heeft kunnen leven dit in tegenstelling tot zijn slachtoffers. Misdaad loontquote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:38 schreef capricia het volgende:
De man is o.a. veroordeeld voor:
Genocide (volkerenmoord)
Voor zijn verantwoordelijkheid voor de massamoord op meer dan 8.000 Moslimmannen en -jongens in Srebrenica in juli 1995.
Misdaden tegen de menselijkheid
Waaronder vervolging, uitroeiing, moord, deportatie en gedwongen verplaatsing van de niet-Servische bevolking in Bosniė en Herzegovina.
Plus nog allerlei andere oorlogsmisdaden.
Geloof dat we die man prima zwart-wit kunnen zien. Schuim der aarde.
Inderdaad, dat vind ik ook hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zwart-wit, nee, maar Mladic is gewoon een oorlogsmisdadiger. Of nou ja, was.
wat de balkan betreft is alles wat je samen probeert te vatten in een zin complete onzinquote:Op donderdag 27 augustus 2026 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Veel te laat eigenlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:01 schreef sp3c het volgende:
zeg het niet snel maar blij dat deze man dood is
van mij ook maar ik vind het een fijn idee dat hij niet meer onder ons isquote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veel te laat eigenlijk.
Of te vroeg. Had van mij nog wel langer mogen rotten in zn celletje.
neequote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:17 schreef capricia het volgende:
Bij dat Joegoslaviė tribunaal zijn toch wel drie kwart van de veroordelingen voor Serviėrs geweest.
Is dat ook een weerspiegeling van de wreedheden die plaats gevonden hebben?
Ja. Snap ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee
maar je moet dingen kunnen bewijzen en bij de Serven lag het er allemaal een stuk dikker bovenop
De overige partijen hebben zich net zo goed gemaakt aan wreedheden tegen militairen en burgers.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:17 schreef capricia het volgende:
Bij dat Joegoslaviė tribunaal zijn toch wel drie kwart van de veroordelingen voor Serviėrs geweest.
Is dat ook een weerspiegeling van de wreedheden die plaats gevonden hebben?
Serviersquote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:28 schreef vul_maar_in het volgende:
Wat de Servische Bosniėrs in Sarajevo uitvraten was ook met geen pen te beschrijven maar ja.
En ze hadden ook het grootste leger, zo werkt oorlog dan ook weer gewoon.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee
maar je moet dingen kunnen bewijzen en bij de Serven lag het er allemaal een stuk dikker bovenop
Zat een Engelse bron te lezen, my badquote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Serviers
Bosniers gingen op ander plekken (srebrenica oa) los
Zal niet zeggen dat het een hele gezellige documentaire is.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zat een Engelse bron te lezen, my bad
Ken hem ja, maar weer eens kijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zal niet zeggen dat het een hele gezellige documentaire is.
Bekijk deze YouTube-video maar wel steengoed vind ik
Ze hebben jet joegoslavosche leger geerft, ze hadden het grootste leger maar meer,veel meer spulletjes en de rest had nietsquote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
En ze hadden ook het grootste leger, zo werkt oorlog dan ook weer gewoon.
Maar t was waanzin, van begin tot het einde.
Volgens mij spreken joegoslaven ook echt amper meer buiten de deur over de oorlog.
Die hebben zelfs hun eigen jeugdvrienden en buren afgeslacht.
Wij gingen iedere zomer op reis door joego als trainingskamp, kende heel veel mensen daar, van het ene op het andere dag stonden ze met zijn allen op elkaars oma's te schietenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zal niet zeggen dat het een hele gezellige documentaire is.
Maar wel steengoed
Zo word je wereldkampioen bij de jeugd met elkaar en zo sta je 12 jaar als 2 andere landen tegenover elkaar.
Veel mensen weten nog wel dat Joegoslavie last minute niet mee mocht doen aan het EK van 92
Hier zie je ook waarom de bondscoach opstapte (zijn familie werd beschoten door ook zijn "landgenoten").
Bekijk deze YouTube-video
Kroatie en voor een heel klein deel de Bosniers. De grote wreedheden werden gewoon uitgevoerd door de Serviėrs en Kroaten.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 17:27 schreef StateOfMind het volgende:
De overige partijen hebben zich net zo goed gemaakt aan wreedheden tegen militairen en burgers.
Hitler was ook lief voor Hontenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:22 schreef sp3c het volgende:
Komt er hier 25 jaar later zo'n debiel roepen dat ratko echt de kwaadste niet was
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach ik zag gisteren in dat Hitler topic nog iemand beweren dat het helemaal zo slecht nog niet was in de concentratiekampen en dat men in het begin van de oorlog er zelfs plezier haddenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:22 schreef sp3c het volgende:
Komt er hier 25 jaar later zo'n debiel roepen dat ratko echt de kwaadste niet was
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die was wel heel speciaal jaquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach ik zag gisteren in dat Hitler topic nog iemand beweren dat het helemaal zo slecht nog niet was in de concentratiekampen en dat men in het begin van de oorlog er zelfs plezier hadden![]()
Ik keek bij mijn servische vriendje televisie, zag ik de ene kant.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wij gingen iedere zomer op reis door joego als trainingskamp, kende heel veel mensen daar, van het ene op het andere dag stonden ze met zijn allen op elkaars oma's te schieten
Surreal
Huidig? ja, maar dit conflict gaat terug naar Ottomaanse verrotte wortels. Mensen vergeten soms slecht.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kroatie en voor een heel klein deel de Bosniers. De grote wreedheden werden gewoon uitgevoerd door de Serviėrs en Kroaten.
ok sorryquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach ik zag gisteren in dat Hitler topic nog iemand beweren dat het helemaal zo slecht nog niet was in de concentratiekampen en dat men in het begin van de oorlog er zelfs plezier hadden![]()
Ik heb in 23 jaar Fok een hoop idioots voorbij zijn komen, maar die uitspraak is top 5 materiaalquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:30 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Die was wel heel speciaal ja
ja het begint met Milosevice die minder minder minder Albanazen roept en dat snowballed naar genocidequote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik keek bij mijn servische vriendje televisie, zag ik de ene kant.
Mijn oom zat bij de marchaussee, die ging na de oorlog met Servische politieagent (en hij zonder wapen) mee op patrouille, uiteraard met Slivovitz bij t ontbijt, om te zorgen dat ze zich een beetje gedroegen.
Laten we het zo zeggen, Tito overleed, heel veel oud zeer kon opeens besproken worden, toen ging de propagande machine vol aan en toen was het waanzin..
De ene overlevende tegen de andere "Weet je nog dat ik je altijd inmaakte met badminton in Auschwitz?"quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ok sorry
ik moest hardop lachen
ik wil het niet maar holy shit batman
En na het sporten lekker douchenquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De ene overlevende tegen de andere "Weet je nog dat ik je altijd inmaakte met badminton in Auschwitz?"
Man, je was goed hoor. En lekkere ijsjes dat ze hadden!"
Hey kijk er gaat er nog 1 naar de helquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En na het sporten lekker douchen😱😱
Waar werden de Spaanse joden na de Inquisitie opgevangen? Bij de Bosnische moslims. Joodse gemeenschap in Sarajevo heeft een rijke geschiedenis.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:31 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Huidig? ja, maar dit conflict gaat terug naar Ottomaanse verrotte wortels. Mensen vergeten soms slecht.
allemaal, ook de Bosniersquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kroatie en voor een heel klein deel de Bosniers. De grote wreedheden werden gewoon uitgevoerd door de Serviėrs en Kroaten.
En ik heb beelden gezien dat serviers geslagen werden door albanezen in hun eigen land.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja het begint met Milosevice die minder minder minder Albanazen roept en dat snowballed naar genocide
daarom ben ik zo bang voor Wilders en dergelijke
Het is een ingewikkeld zooitje.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar werden de Spaanse joden na de Inquisitie opgevangen? Bij de Bosnische moslims. Joodse gemeenschap in Sarajevo heeft een rijke geschiedenis.
Dat Servische orthodoxe en rondom die landen was veel wreder bezig. Ook in de Tweede Wereldoorlog waren het klootzakken, met een groot deel Kroaten.
ik was een keer bij een wk in servie, in Belgrado, laten ze je eerst de gaten in de muren zien van de bombardementen, als je dan zegt was ik bij lol is je hele week verpestquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
En ik heb beelden gezien dat serviers geslagen werden door albanezen in hun eigen land.
"Niemand zal ooit nog een vinger uitsteken naar onze serviers"
Kunnen we gaan discusseren, doen we maar niet... Die Joegoslaven hebben na al die jaren ook wel door dat een Mladic lekker, als held, in een cel zat. En dat zij allemaal oorlogsslachtoffer zijn geworden.
En nu zijn allemaal boos op de NAVO en de westerse wereld.
De ene helft dat ze gebombardeerd hebben en de andere groep omdat we ze niet beschermd hebben.
Zoals ze zeggen, in de oorlog is de waarheid het eerste slachtoffer, ik weet uberhaupt niet wat de waarheid of oorlog is.
gek he dat "we" in 2026 nog steeds 3 uur staan te wachten bij de grensovergang daar 🤣🤣🤣quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was een keer bij een wk in servie, in Belgrado, laten ze je eerst de gaten in de muren zien van de bombardementen, als je dan zegt was ik bij lol is je hele week verpest
En hashtags werken niet hier hé.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:45 schreef sp3c het volgende:
soms besef ik me dat ik best een vervelend mannetje ben soms
Heb je teveel suiker op ofzoquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:45 schreef sp3c het volgende:
no such thingquote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:48 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Heb je teveel suiker op ofzo
Zegt voldoende dat een servier je dat moest laten beseffen en niet "je" publiek hier 🤣🤣quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:45 schreef sp3c het volgende:
Bosniakse troepen pleegden aantoonbaar ernstige en soms georganiseerde misdrijven tegen Servische en Kroatische militairen en krijgsgevangenen, onder andere in Čelebići, Bugojno, Kamenica/Vozuća en door buitenlandse moedjahedien. Dat is meer dan “een heel klein deel” suggereert.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er zijn gewoon jihadisten uitgenodigd om Serven en kroaten uit te komen moorden.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Bosniakse troepen pleegden aantoonbaar ernstige en soms georganiseerde misdrijven tegen Servische en Kroatische militairen en krijgsgevangenen, onder andere in Čelebići, Bugojno, Kamenica/Vozuća en door buitenlandse moedjahedien. Dat is meer dan “een heel klein deel” suggereert.
Dat "en door buitenlandse moedjahedien" is me een understatement van heb ik jou daar.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn gewoon jihadisten uitgenodigd om Serven en kroaten uit te komen moorden.
Uit Kosovo zitten er ook nog een paar vast..quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Wie zitten er op dit moment nog allemaal gevangen uit die oorlog?
Kamp Westerbork had gewoon een schouwburg. En menig gezellige 'bonte avonden'.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wanneer ben je voor het laatst in die contreien geweest?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:44 schreef sp3c het volgende:
tegenwoordig valt het wel mee heb ik me laten vertellen maar ik ga er liever niet meer heen
Nog best een lijstje. Vroeg het vanmiddag AI.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Wie zitten er op dit moment nog allemaal gevangen uit die oorlog?
Wat is jouw gedachte dan dat van de veroordeelden er driekwart Serviėr is? Hoe komt dat?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat "en door buitenlandse moedjahedien" is me een understatement van heb ik jou daar.
Maar ja de vermaledijde Serviėrs, die moet je erop aankijken. Op alles!
Serviė wil graag zijn lichaam.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi, stop hem maar in een anoniem graf…
Omdat die partij in deze fase van het conflict het merendeel uitvraten. Maar dat het was eenzijdig is niet waar. En wat ik al zei. Dit zat er sinds de Ottomanen al (mogelijk) aan te komen.. Praat niks goed hier he.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw gedachte dan dat van de veroordeelden er driekwart Serviėr is? Hoe komt dat?
Oprechte vraag.
Gaat nooit gebeuren denk ik. Die krijgt een mausoleum in Servie waarschijnlijk. Mensen zijn vreemd.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi, stop hem maar in een anoniem graf…
weet niet meer precies wanneer, 3 of 4 of 5 jaar ofzo naar Zagreb voor wk ijshockeyquote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer ben je voor het laatst in die contreien geweest?
Denk niet dat er mensen zijn die het geweld 'eenzijdig' noemen hier. Dat was ook zeker mijn insteek niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Omdat die partij in deze fase van het conflict het merendeel uitvraten. Maar dat het was eenzijdig is niet waar. En wat ik al zei. Dit zat er sinds de Ottomanen al (mogelijk) aan te komen.. Praat niks goed hier he.
100% eens en wat ik zei in *deze* fase van het conflict de agressors. maar dit gaat zo diep.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk niet dat er mensen zijn die het geweld 'eenzijdig' noemen hier. Dat was ook zeker mijn insteek niet.
Ik denk wel dat de Serviėrs het meest zware materieel hadden, en de organisatie. En dus het meeste konden aanrichten. En waar de meeste bewijzen tegen waren.
Zoiets?
Ja, daarom gewoon net als in slachtoffers ergens in een put in een bos. Mogen ze hem jarenlang gaan zoeken.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Serviė wil graag zijn lichaam.
En volgens mij heeft de familie daar ook recht op. Dus hij zal wel die kant op gaan.
Zal een uitvaart worden. De man wordt door menigeen daar als held gezien.
Wel eens van Naser Orić gehoord?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
In hoger beroep volledig vrijgesproken door het tribunaal.quote:
Die vochten aan de 'verkeerde' kant. Dus niet aan de kant van Europa/de NAVO.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw gedachte dan dat van de veroordeelden er driekwart Serviėr is? Hoe komt dat?
Oprechte vraag.
Op 30 juni 2006 veroordeelde het Joegoslaviėtribunaal in Den Haag hem tot twee jaar gevangenisstraf wegens het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn ondergeschikten. Vanwege de lange duur van zijn voorarrest kwam hij meteen vrijquote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
In hoger beroep volledig vrijgesproken door het tribunaal.
Waarna mijnheer in hoger beroep volledig vrijgesproken is.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Op 30 juni 2006 veroordeelde het Joegoslaviėtribunaal in Den Haag hem tot twee jaar gevangenisstraf wegens het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn ondergeschikten. Vanwege de lange duur van zijn voorarrest kwam hij meteen vrij
Link ?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarna mijnheer in hoger beroep volledig vrijgesproken is.
Officieel van het tribunaal:quote:
https://nos.nl/artikel/21(...)-held-van-srebrenicaquote:In 2003 diende het Joegoslaviėtribunaal een aanklacht in tegen Oric en drie jaar later werd hij veroordeeld tot twee jaar cel voor het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn troepen. Maar in 2008 werd hij in hoger beroep vrijgesproken.
https://m.youtube.com/shorts/EPiWJtwyk0kquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:20 schreef vul_maar_in het volgende:
Deze dude herinner ik ook nog wel![]()
Bekijk deze YouTube-video
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |