abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 29 augustus 2026 @ 14:32:56 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221683493
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 augustus 2026 13:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De eerste Jihad in Europa gezien het grote aantal Arabische en Turkse vrijwilligers aan de Bosnische kant en de wapenlevering vanuit o.a. Turkije en Iran.

De Serviërs hadden het geluk het hele arsenaal aan Joegoslavische wapens tot hun beschikking te hebben, anders was het met de Serviërs in Bosnië net zo afgelopen als met de Armeniërs in Nagorno-Karabach.

Onder de streep was het een smerige oorlog, maar na afloop is vooral Servië geframed en zijn er een paar schijnprocessen geweest tegen Kroaten en Bosniërs, waarvan het merendeel uiteindelijk gewoon vrijgesproken is.
Dit is volgens mij een fabeltje, schattingen lopen uiteen van 1000 tot 5000 vrijwilligers in een leger dat op zijn hoogtepunt 200.000+ sterk was

Ook voor massale wapenleveranties is heel weinig bewijs, Arbih heeft de hele oorlog een tekort aan alles gehad en wat ze hadden kwam voornamelijk uit jna bronnen

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 29-08-2026 14:43:29 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221684295
quote:

[..]
De eerste Jihad in Europa gezien het grote aantal Arabische en Turkse vrijwilligers aan de Bosnische kant en de wapenlevering vanuit o.a. Turkije en Iran.

De Serviërs hadden het geluk het hele arsenaal aan Joegoslavische wapens tot hun beschikking te hebben, anders was het met de Serviërs in Bosnië net zo afgelopen als met de Armeniërs in Nagorno-Karabach.

Onder de streep was het een smerige oorlog, maar na afloop is vooral Servië geframed en zijn er een paar schijnprocessen geweest tegen Kroaten en Bosniërs, waarvan het merendeel uiteindelijk gewoon vrijgesproken is.
Goed geïnformeerd.

Niet dus.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221684331
quote:

[..]

Revisionisme in optima forma maar ben eigenlijk niet echt verbaasd. Waarom zou je als zwakker land dat streeft naar onafhankelijkheid en dat feitelijk al was uit zijn op agressie tegen je buurlanden? Overigens net zulk smerig revisionisme als bij de Armeense genocide waar Turken vaak genoeg de Armeniërs de schuld geven of bijvoorbeeld de genocide in Rwanda waar sommigen ook een spin aan geven en de schuld leggen bij de Tutsi.

Buiten bepaalde stromingen gelooft niemand in je verhaaltje maar blijf er vooral zelf in geloven.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2026 @ 17:02:46 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221685012
ik kende overigens ooit zo'n jihadist die werd als militair door Iran 'vrijwillig' op het vliegtuig naar Bosnie gezet om te vechten, die heeft zichzelf maar bij de VN gemeld op het vliegveld

die had daar totaal geen zin in natuurlijk
pi_221689412
quote:
88s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wij gingen iedere zomer op reis door joego als trainingskamp, kende heel veel mensen daar, van het ene op het andere dag stonden ze met zijn allen op elkaars oma's te schieten

Surreal -O-
Ik kan heel aandachtig luisteren naar mensen die de oorlog daar bewust hebben meegemaakt.
Ben er zelf ook regelmatig geweest maar dat was net na de oorlog.
Wat die mensen hebben meegemaakt en gedaan hebben om te overleven vind ik erg interessant.
pi_221689436
quote:
88s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 17:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat de balkan betreft is alles wat je samen probeert te vatten in een zin complete onzin

maar Mladic was een afschuwelijk monster, de uitzondering op de regel waarvoor je je standpunt over de doodstraf gaat heroverwegen

zeg het niet snel maar blij dat deze man dood is
Mladic was een ordinaire oorlogsmisdadiger. Maar waarom zie jij specifiek hem als een afschuwelijk monster?
pi_221689454
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:37 schreef LXIV het volgende:
Zijn grootste misdaad was dat hij uiteindelijk aan de verliezende kant stond.
Haha wat
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 14:01:37 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221699565
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 09:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mladic was een ordinaire oorlogsmisdadiger. Maar waarom zie jij specifiek hem als een afschuwelijk monster?
lijkt mij dat zijn cv voor zichzelf spreekt maar voor mij is het zijn godcomplex

ik ben mladic, ik hou van jullie allemaal, kom met mij en het komt allemaal goed O+
en iedereen die meegaat krijgt een nekschot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')