Kamp Westerbork had gewoon een schouwburg. En menig gezellige 'bonte avonden'.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach ik zag gisteren in dat Hitler topic nog iemand beweren dat het helemaal zo slecht nog niet was in de concentratiekampen en dat men in het begin van de oorlog er zelfs plezier hadden![]()
Wanneer ben je voor het laatst in die contreien geweest?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:44 schreef sp3c het volgende:
tegenwoordig valt het wel mee heb ik me laten vertellen maar ik ga er liever niet meer heen
Nog best een lijstje. Vroeg het vanmiddag AI.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Wie zitten er op dit moment nog allemaal gevangen uit die oorlog?
Wat is jouw gedachte dan dat van de veroordeelden er driekwart Serviėr is? Hoe komt dat?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat "en door buitenlandse moedjahedien" is me een understatement van heb ik jou daar.
Maar ja de vermaledijde Serviėrs, die moet je erop aankijken. Op alles!
Serviė wil graag zijn lichaam.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi, stop hem maar in een anoniem graf…
Omdat die partij in deze fase van het conflict het merendeel uitvraten. Maar dat het was eenzijdig is niet waar. En wat ik al zei. Dit zat er sinds de Ottomanen al (mogelijk) aan te komen.. Praat niks goed hier he.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw gedachte dan dat van de veroordeelden er driekwart Serviėr is? Hoe komt dat?
Oprechte vraag.
Gaat nooit gebeuren denk ik. Die krijgt een mausoleum in Servie waarschijnlijk. Mensen zijn vreemd.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooi, stop hem maar in een anoniem graf…
weet niet meer precies wanneer, 3 of 4 of 5 jaar ofzo naar Zagreb voor wk ijshockeyquote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer ben je voor het laatst in die contreien geweest?
Denk niet dat er mensen zijn die het geweld 'eenzijdig' noemen hier. Dat was ook zeker mijn insteek niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Omdat die partij in deze fase van het conflict het merendeel uitvraten. Maar dat het was eenzijdig is niet waar. En wat ik al zei. Dit zat er sinds de Ottomanen al (mogelijk) aan te komen.. Praat niks goed hier he.
100% eens en wat ik zei in *deze* fase van het conflict de agressors. maar dit gaat zo diep.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk niet dat er mensen zijn die het geweld 'eenzijdig' noemen hier. Dat was ook zeker mijn insteek niet.
Ik denk wel dat de Serviėrs het meest zware materieel hadden, en de organisatie. En dus het meeste konden aanrichten. En waar de meeste bewijzen tegen waren.
Zoiets?
Ja, daarom gewoon net als in slachtoffers ergens in een put in een bos. Mogen ze hem jarenlang gaan zoeken.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Serviė wil graag zijn lichaam.
En volgens mij heeft de familie daar ook recht op. Dus hij zal wel die kant op gaan.
Zal een uitvaart worden. De man wordt door menigeen daar als held gezien.
Wel eens van Naser Orić gehoord?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
Kroatie en voor een heel klein deel de Bosniers. De grote wreedheden werden gewoon uitgevoerd door de Serviėrs en Kroaten.
In hoger beroep volledig vrijgesproken door het tribunaal.quote:
Die vochten aan de 'verkeerde' kant. Dus niet aan de kant van Europa/de NAVO.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jouw gedachte dan dat van de veroordeelden er driekwart Serviėr is? Hoe komt dat?
Oprechte vraag.
Op 30 juni 2006 veroordeelde het Joegoslaviėtribunaal in Den Haag hem tot twee jaar gevangenisstraf wegens het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn ondergeschikten. Vanwege de lange duur van zijn voorarrest kwam hij meteen vrijquote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
In hoger beroep volledig vrijgesproken door het tribunaal.
Waarna mijnheer in hoger beroep volledig vrijgesproken is.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Op 30 juni 2006 veroordeelde het Joegoslaviėtribunaal in Den Haag hem tot twee jaar gevangenisstraf wegens het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn ondergeschikten. Vanwege de lange duur van zijn voorarrest kwam hij meteen vrij
Link ?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarna mijnheer in hoger beroep volledig vrijgesproken is.
Officieel van het tribunaal:quote:
https://nos.nl/artikel/21(...)-held-van-srebrenicaquote:In 2003 diende het Joegoslaviėtribunaal een aanklacht in tegen Oric en drie jaar later werd hij veroordeeld tot twee jaar cel voor het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn troepen. Maar in 2008 werd hij in hoger beroep vrijgesproken.
https://m.youtube.com/shorts/EPiWJtwyk0kquote:Op donderdag 27 augustus 2026 22:20 schreef vul_maar_in het volgende:
Deze dude herinner ik ook nog wel![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ja, helaas voor het moslimbeest...quote:Op donderdag 27 augustus 2026 21:40 schreef capricia het volgende:
In hoger beroep volledig vrijgesproken door het tribunaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |