quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik thuis kwam van de basisschool, mijn moeder verdwaasd naar de tv zag kijken en riep ''Er zijn twee vliegtuigen in flats gevlogen'', ik dacht ''Wow, explosies vuur alles dit dat, ik ga een potje voetballen, hoe laat eten we?''
Prioriteiten als 8 jarige.
quote:Op dinsdag 25 december 2018 16:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik weet nog net waar ik die dag was. Kwam thuis van school zegt mijn moeder "Er zijn twee vliegtuigen in flats gevlogen", mijn antwoord "Ok, ik ga buitenspelen"
quote:Op zondag 25 december 2022 22:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik kwam thuis van school toen mijn moeder zei dat er "vliegtuigen in flats waren gevlogen", waarop ik, na het eventjes aanschouwd te hebben op tv, reageerde met iets als "ik ga buiten voetballen, doei". Ik was 8.
Ik was een jaar of 12/13 en kwam ook net terug uit school toen thuis de televisie aan stond en mijn ouders vertelde dat er wat erg was gebeurd.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:53 schreef Ama het volgende:
Ik weet alleen nog dat ik 11 jaar oud was en echt net terug kwam van school toen ik het hoorde.
Ja, tussen 9/11 en Pim zat natuurlijk maar iets meer dan een half jaar. Sowieso, ik herinner me mijn middelbare schoolperiode iets later ook wel als een tijd waarin nogal eens uitgebreid moest worden stilgestaan bij dergelijke gewelddadigheden. Spanje, Londen, Van Gogh...quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:55 schreef vosss het volgende:
Ik zat op het hoofdkantoor van de AID. Tweede vliegtuig daar live in de meldkamer met tig tv's op diverse nieuwszenders in de toren zien vliegen.
Ik was overigens ook daar toen ze Pim voor zijn knarretje schoten, dus dat is dan ook alweer ongeveer zo lang geleden. Tijd vliegt.
Dat was m'n studietijdquote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, tussen 9/11 en Pim zat natuurlijk maar iets meer dan een half jaar. Sowieso, ik herinner me mijn middelbare schoolperiode iets later ook wel als een tijd waarin nogal eens uitgebreid moest worden stilgestaan bij dergelijke gewelddadigheden. Spanje, Londen, Van Gogh...
Eigenlijk best bizar hoeveel mensen dat live hebben gezien over de hele wereld.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:31 schreef D. het volgende:
Ik was thuis en zat Big Brother te kijken toen ik het nieuws hoorde over een vliegtuig(je) in het WTC. Toen tv aangezet (CNN denk ik) met daarna het grote WTF-moment bij vliegtuig 2.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Onderweg naar Amerika. We waren al over het return point heen dus uitgeweken naar Canada. Na drie uur rondcirkelen boven Montreal eindelijk geland op een oud verlaten vliegveld dat speciaal voor deze gelegenheid weer snel geopend was.
Ik denk dat bij een soortgelijke gebeurtenis anno nu er veel meer mensen het live zien, door social mediaquote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:37 schreef Ama het volgende:
[..]
Eigenlijk best bizar hoeveel mensen dat live hebben gezien over de hele wereld.
Ja natuurlijk maar voor die tijd en iets waar zoveel mensen bij om zijn gekomen is het eigenlijk best bizar als je er zo over nadenkt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:43 schreef D. het volgende:
[..]
Ik denk dat bij een soortgelijke gebeurtenis anno nu er veel meer mensen het live zien, door social media
Nu.nl had gewoon een liveblog en de nieuwsfeiten vlogen je hier op het forum om de oren. Online niks volgen is niet waar.quote:
14:46 Nederlandse tijd.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:41 schreef Vlinder het volgende:
Haarlem. Ik was in de bus terug van school naar huis en thuis gelijk de televisie aan heb gezet.
Heb verslag via irc gedaan naar mn man (toen vriend) en andere vrienden want zij hadden op kantoor geen televisie en online kon je nog niks live volgen. Het was echt verschrikkelijk.
[b]Het was 15.15 toen de eerste er in vloog dacht ik[/b
Weet nog dat ik de hele tijd heen en weer liep want de televisie stond links achter me en kon het net niet zien. Een laptop die mee naar de bank kon hadden we nog niet 😃
NOS deed toch vast ook wel iets? Of hadden die nog geen website toen?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Nu.nl had gewoon een liveblog en de nieuwsfeiten vlogen je hier op het forum om de oren. Online niks volgen is niet waar.
Dat weet ik niet. Maar hier een terugblik van de NOSquote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:45 schreef Ama het volgende:
[..]
NOS deed toch vast ook wel iets? Of hadden die nog geen website toen?
Iedereen onder de 40 hier denkt echt dat 2001 nog het Stenen Tijdperk was volgens mij.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Nu.nl had gewoon een liveblog en de nieuwsfeiten vlogen je hier op het forum om de oren. Online niks volgen is niet waar.
Het was echt wereldschokkend nieuws. Had min of meer dezelfde impact als de moord op Kennedy of de dood van Lady Diana.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Jammer dat gta 6 nog niet uit is dan.![]()
On a serious note, ik begrijp wel dat het een belangrijke gebeurtenis is geweest in de westerse geschiedenis met een niet te onderschatten impact, en dat het een vreselijke aanslag was, wat ik niet helemaal begrijp is de sentimentele waarde die wij hier aan hechten in Europa. Misschien maakt het ook uit dat ik nog te jong was om destijds de impact goed te begrijpen, ik mij de beelden helemaal niet kan herinneren en misschien niet eens heb gezien toen omdat we nog te jong waren om het te zien? Kan mij nog wel de impact op mijn moeder en anderen herinneren.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Iedereen onder de 40 hier denkt echt dat 2001 nog het Stenen Tijdperk was volgens mij.
Of een andere oorlog in het westen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Het enige wat dit nog kan overtreffen is waarschijnlijk een kernoorlog
Waren jullie op de hoogte van wat er gebeurde?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Onderweg naar Amerika. We waren al over het return point heen dus uitgeweken naar Canada. Na drie uur rondcirkelen boven Montreal eindelijk geland op een oud verlaten vliegveld dat speciaal voor deze gelegenheid weer snel geopend was.
De mensen van de watersnoodramp zijn voor een groot deel al dood.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
Ik was 4 jaar oud en had wel betere zaken aan mijn hoofd.
Vind het wel schrijnend dat men het vaker heeft over 1 of andere aanval 6000km verderop dan bijvoorbeeld de watersnoodramp die hier in eigen land is geweest.Gebeurtenissen is Amerika belangrijker dan tragedies in Nederland.
Waar was jij bij de watersnoodramp?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:42 schreef Mikeytt het volgende:
Ik was 4 jaar oud en had wel betere zaken aan mijn hoofd.
Vind het wel schrijnend dat men het vaker heeft over 1 of andere aanval 6000km verderop dan bijvoorbeeld de watersnoodramp die hier in eigen land is geweest.Gebeurtenissen is Amerika belangrijker dan tragedies in Nederland.
Bijna mijn koffie omverquote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar was jij bij de watersnoodramp?
Zou goed kunnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 10:51 schreef FlippingCoin het volgende:
ik mij de beelden helemaal niet kan herinneren en misschien niet eens heb gezien toen omdat we nog te jong waren om het te zien?
Misschien een generatiedingetje. Mijn overgrootmoeder heeft de watersnoodramp nog meegemaakt. Daar staan we nog bij stil.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De mensen van de watersnoodramp zijn voor een groot deel al dood.
9/11 staat denk ik nog steeds kersvers in het geheugen van bijna alle generaties. Vanaf 30+ers.
Dat mag.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Misschien een generatiedingetje. Mijn overgrootmoeder heeft de watersnoodramp nog meegemaakt. Daar staan we nog bij stil.
Snap niet zo waarom men een aanval in een land zo ver weg zo vaak moet benoemen. In Amerika is het logisch om er bij stil te staan. Ik vind dat we wat vaker mogen stil staan bij Nederlandse tragedies i.p.v. die in andere landen.
Dit. De eerste was er net ingevlogen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:54 schreef Haags het volgende:
Kwam net thuis van school. Hoorde het via de radio en niet veel later ging de tv aan.
Maar goed dat we toen nog geen mobieltjes met pushmeldingen en zulks hadden.
Ja dat laatste ben ik het gedeeltelijk mee eens.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Misschien een generatiedingetje. Mijn overgrootmoeder heeft de watersnoodramp nog meegemaakt. Daar staan we nog bij stil.
Snap niet zo waarom men een aanval in een land zo ver weg zo vaak moet benoemen. In Amerika is het logisch om er bij stil te staan. Ik vind dat we wat vaker mogen stil staan bij Nederlandse tragedies i.p.v. die in andere landen.
Die hebben we in Oekraïne toch?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of een andere oorlog in het westen.
Burgeroorlogje in de VS of zo.
Niet echt het westen. Dat is eigenlijk op zich een standaard oorlog die je vroeger ook al in Kosovo, Irak, Afghanistan, Syrie kon zien op het nieuws.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die hebben we in Oekraïne toch?
Hoe/waar heeft ze het meegemaakt?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En de meeste mensen lazen het een paar dagen later misschien eens in de krant, of het ging van mond tot mond. Het heeft geen plotselinge impact gemaakt zoals 9/11 dat door veel mensen live op tv is gezien en waar nog tijdenlang over werd gepraat, online en op tv. Als er beelden waren van mensen die verdronken, dan was het misschien een ander verhaal. Het was ook niet iets wat opzettelijk door andere mensen is toegebracht, ik denk dat daar ook wel verschil in zit.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe/waar heeft ze het meegemaakt?
Er wordt echt nog wel bij 1953 stilgestaan. Zeker jaarlijks. Je moet het alleen even weten.
En toen het 70 jaar geleden was werd er volgens mij vrij uitgebreid bij stilgestaan, ook landelijk.
Nou wat let je om daar een topic over te openen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Absoluut een heel andere tijd en van een heel andere aard.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En de meeste mensen lazen het een paar dagen later misschien eens in de krant, of het ging van mond tot mond. Het heeft geen plotselinge impact gemaakt zoals 9/11 dat door veel mensen live op tv is gezien en waar nog tijdenlang over werd gepraat, online en op tv. Als er beelden waren van mensen die verdronken, dan was het misschien een ander verhaal. Het was ook niet iets wat opzettelijk door andere mensen is toegebracht, ik denk dat daar ook wel verschil in zit.
Welke foon heb je gekocht toen?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
Was toen in de stad om een nieuwe telefoon te halen.
En bij een electronica winkel stonden altijd televisies aan achter het venster en daar was dat op.
Hele mensenmassa voor die winkel.
Ja. Niet heel erg boeiend, dat topic.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:01 schreef mitt het volgende:
Is er eigenlijk een live topic van op fok?
De toon zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn wanneer zoiets nu zou gebeuren..quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Niet heel erg boeiend, dat topic.
Link?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Niet heel erg boeiend, dat topic.
Jammerquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die heb ik niet bij de hand helaas.
Hier in het dorp reden ze ook juichend en toeterend rondquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik kwam thuis van mijn werk, zette uit gewoonte de tv aan. Ik dacht dat ik een of andere verzonnen rampenfilm op tv had staan, helaas was het de werkelijkheid. Later kwam mijn man thuis van zijn werk. Hij was van slag, want de moslim collega's waren in jubelstemming en vierden op de werkvloer feest vanwege de aanslag.
Ik vraag me dan af, wat kom je doen in de Westerse wereld?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hier in het dorp reden ze ook juichend en toeterend rond
In welke trash town is dat dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Even gekeken wat voor telefoons er toen allemaal waren, en volgens mij de Ericsson T39.quote:
Sinds wanneer is Ede een dorp.quote:
Wtfquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wie waren dat dan? De dorpsgekken of zo?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat een lelijke telefoons hadden we toen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Even gekeken wat voor telefoons er toen allemaal waren, en volgens mij de Ericsson T39.
80.000 inwoners?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het een stad.
Ik blijf het een dorp noemenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:32 schreef Pisces het volgende:
[..]
80.000 inwoners?
Sorry ik maak het nu erg off-topic.
Ik vond die Ericsson klaptelefoons juist tofquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een lelijke telefoons hadden we toen.
Ik had toen een Nokia 6310i, die viel wel mee qua uiterlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:31 schreef vosss het volgende:
Wat een lelijke telefoons hadden we toen.
En behoorlijk sterk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:42 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik had toen een Nokia 6310i, die viel wel mee qua uiterlijk.
Lieden die dat deden zou je af moeten laten zinken in een zeecontainer.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik, samen met andere moderators, overuren draaiden.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:01 schreef mitt het volgende:
Is er eigenlijk een live topic van op fok?
Daar is een film van gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:45 schreef golfer het volgende:
En het waren niet alleen de 2 vliegtuigen die in het WTC vlogen.
Het Pentagon: Een derde vliegtuig vloog in het ministerie van Defensie (het Pentagon) bij Washington D.C.Vlucht 93:
Een vierde vliegtuig stortte neer in een veld in Pennsylvania nadat passagiers in verzet kwamen.
Deze?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:57 schreef maily het volgende:
[..]
Daar is een film van gemaakt.
Ik was zo kwaad in de bioscoop.
Thanksquote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Hier een paar topics in NWS van die middag.
NWS / Vliegtuigen boren zich in beide torens WTC NYC
NWS / Live CNN verslag
NWS / Waanzinnige aanslagen in de USA
quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:59 schreef maily het volgende:
[..]
Ik stond bij de drogist en dat personeel stond met elkaar te praten over een neergestort vliegtuig. Verder niet veel van meegekregen.
Thuis was er ineens op het halve uur een nieuwsbericht. En dat viel erg op. (Arrow Classic Rock had alleen op de hele uren een nieuwsbericht).
waarom was je kwaad? van medelijden? of was de film zo slecht?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:57 schreef maily het volgende:
[..]
Daar is een film van gemaakt.
Ik was zo kwaad in de bioscoop.
Het meest omdat het echt gebeurd is.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 14:39 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
waarom was je kwaad? van medelijden? of was de film zo slecht?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |