Misschien een generatiedingetje. Mijn overgrootmoeder heeft de watersnoodramp nog meegemaakt. Daar staan we nog bij stil.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De mensen van de watersnoodramp zijn voor een groot deel al dood.
9/11 staat denk ik nog steeds kersvers in het geheugen van bijna alle generaties. Vanaf 30+ers.
Dat mag.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Misschien een generatiedingetje. Mijn overgrootmoeder heeft de watersnoodramp nog meegemaakt. Daar staan we nog bij stil.
Snap niet zo waarom men een aanval in een land zo ver weg zo vaak moet benoemen. In Amerika is het logisch om er bij stil te staan. Ik vind dat we wat vaker mogen stil staan bij Nederlandse tragedies i.p.v. die in andere landen.
Dit. De eerste was er net ingevlogen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 09:54 schreef Haags het volgende:
Kwam net thuis van school. Hoorde het via de radio en niet veel later ging de tv aan.
Maar goed dat we toen nog geen mobieltjes met pushmeldingen en zulks hadden.
Ja dat laatste ben ik het gedeeltelijk mee eens.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Misschien een generatiedingetje. Mijn overgrootmoeder heeft de watersnoodramp nog meegemaakt. Daar staan we nog bij stil.
Snap niet zo waarom men een aanval in een land zo ver weg zo vaak moet benoemen. In Amerika is het logisch om er bij stil te staan. Ik vind dat we wat vaker mogen stil staan bij Nederlandse tragedies i.p.v. die in andere landen.
Die hebben we in Oekraïne toch?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of een andere oorlog in het westen.
Burgeroorlogje in de VS of zo.
Niet echt het westen. Dat is eigenlijk op zich een standaard oorlog die je vroeger ook al in Kosovo, Irak, Afghanistan, Syrie kon zien op het nieuws.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die hebben we in Oekraïne toch?
Hoe/waar heeft ze het meegemaakt?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En de meeste mensen lazen het een paar dagen later misschien eens in de krant, of het ging van mond tot mond. Het heeft geen plotselinge impact gemaakt zoals 9/11 dat door veel mensen live op tv is gezien en waar nog tijdenlang over werd gepraat, online en op tv. Als er beelden waren van mensen die verdronken, dan was het misschien een ander verhaal. Het was ook niet iets wat opzettelijk door andere mensen is toegebracht, ik denk dat daar ook wel verschil in zit.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe/waar heeft ze het meegemaakt?
Er wordt echt nog wel bij 1953 stilgestaan. Zeker jaarlijks. Je moet het alleen even weten.
En toen het 70 jaar geleden was werd er volgens mij vrij uitgebreid bij stilgestaan, ook landelijk.
Nou wat let je om daar een topic over te openen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Absoluut een heel andere tijd en van een heel andere aard.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En de meeste mensen lazen het een paar dagen later misschien eens in de krant, of het ging van mond tot mond. Het heeft geen plotselinge impact gemaakt zoals 9/11 dat door veel mensen live op tv is gezien en waar nog tijdenlang over werd gepraat, online en op tv. Als er beelden waren van mensen die verdronken, dan was het misschien een ander verhaal. Het was ook niet iets wat opzettelijk door andere mensen is toegebracht, ik denk dat daar ook wel verschil in zit.
Welke foon heb je gekocht toen?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
Was toen in de stad om een nieuwe telefoon te halen.
En bij een electronica winkel stonden altijd televisies aan achter het venster en daar was dat op.
Hele mensenmassa voor die winkel.
Ja. Niet heel erg boeiend, dat topic.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:01 schreef mitt het volgende:
Is er eigenlijk een live topic van op fok?
De toon zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn wanneer zoiets nu zou gebeuren..quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Niet heel erg boeiend, dat topic.
Link?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Niet heel erg boeiend, dat topic.
Jammerquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die heb ik niet bij de hand helaas.
Hier in het dorp reden ze ook juichend en toeterend rondquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik kwam thuis van mijn werk, zette uit gewoonte de tv aan. Ik dacht dat ik een of andere verzonnen rampenfilm op tv had staan, helaas was het de werkelijkheid. Later kwam mijn man thuis van zijn werk. Hij was van slag, want de moslim collega's waren in jubelstemming en vierden op de werkvloer feest vanwege de aanslag.
Ik vraag me dan af, wat kom je doen in de Westerse wereld?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hier in het dorp reden ze ook juichend en toeterend rond
In welke trash town is dat dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Even gekeken wat voor telefoons er toen allemaal waren, en volgens mij de Ericsson T39.quote:
Sinds wanneer is Ede een dorp.quote:
Wtfquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wie waren dat dan? De dorpsgekken of zo?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat een lelijke telefoons hadden we toen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Even gekeken wat voor telefoons er toen allemaal waren, en volgens mij de Ericsson T39.
80.000 inwoners?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het een stad.
Ik blijf het een dorp noemenquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:32 schreef Pisces het volgende:
[..]
80.000 inwoners?
Sorry ik maak het nu erg off-topic.
Ik vond die Ericsson klaptelefoons juist tofquote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat een lelijke telefoons hadden we toen.
Ik had toen een Nokia 6310i, die viel wel mee qua uiterlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:31 schreef vosss het volgende:
Wat een lelijke telefoons hadden we toen.
En behoorlijk sterk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:42 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik had toen een Nokia 6310i, die viel wel mee qua uiterlijk.
Lieden die dat deden zou je af moeten laten zinken in een zeecontainer.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |