Daar ben ik het mee oneens. 'Iets doen' terwijl het op termijn vrij weinig effect sorteert en je misselijke acties terug krijgt is een slecht idee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat verlamd door angst, of rus nog wat harder civiele doelen aan gaat vallen, maar niks doen hem ook niet gaat worden.
Je speelt doelbewust in op een bepaald sentiment. Zonder inhoudelijk te reageren. Dat is gewoon goedkoop.quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, aan de lopende band vrachtwagens opgeblazen. Volgens OSINT zijn dat er zo'n ruim 300 geweest. Werkelijke schattingen gaan naar de 180-200 van mei tot augustus terwijl er dagelijks zo'n 1200 vrachtwagens langs reden.
Uiteraard heb je ook schrikeffect en risicomijdend gedrag maar de totale effecten zijn totaal overdreven.
De brandstoftekorten op de Krim waren vooral toe te schrijven aan 2 grote opslagen die waren vernietigd met drones.
Waar de prijzen nu alweer aanzienlijk lager zijn dan in juli en tekorten verder afnemen.
En natuurlijk worden die teams geraakt, het is een gewapend conflict.
Nou, blijkbaar weet je daar het antwoord niet op.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht als antwoord op dit soort 'slimme vragen'?
[..]
Wat die beste man claimt is niet onafhankelijk te verifiëren. Hoe ver je er ook induikt.quote:
Nee, het was een retorische vraag waarmee je iedere vorm van causaliteit wenst te verwerpen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar weet je daar het antwoord niet op.
Ironische post met zo'n username.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:59 schreef MaxMark het volgende:
inslagenreuring is aan het maxposten, zodat de aanslag zojuist op een winkelcentrum weer ondersneeuwt. Doet 'ie goed.
Zo wordt het effect van Rusland haar acties doorgaans ook "totaal overdreven".quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Uiteraard heb je ook schrikeffect en risicomijdend gedrag maar de totale effecten zijn totaal overdreven.
Het is wel onafhankelijk te verifieren want hij is WEL een osinter en hij heeft ze alle 1700 gearchiveerd, jezus manquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat die beste man claimt is niet onafhankelijk te verifiëren. Hoe ver je er ook induikt.
Maakt ook niet uit. Ter discussie staat ook niet of er e.e.a. geraakt is. Of bedoel je dat niet?
Reeds in oktober 2025quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Rusland heeft in de zomer van 2026 meer dan 200 Oekraïense benzinestations aangevallen. Dit werd expliciet gezien als vergelding voor Oekraïense aanvallen op Russische olie-infrastructuur.
https://www.ft.com/conten(...)4b141?syn-25a6b1a6=1
https://www.upstreamonlin(...)n-attack/2-1-2013781
En dit is het topje van de ijsberg.
Aanvallen op energiebedrijven opgeschaald:
https://apnews.com/articl(...)bc0508b8365d62e0d436
En ook ballistische aanvallen op steden. En aanvallen op Odessa zijn wel degelijk opgeschaald na de recente campagne.
Kijk. Ik snap ook dat Oekraïne wat moet doen. Maar deze weg leidt volgens mij alleen maar naar meer ellende. Getuige ook weer de vreselijke afbeeldingen die we nu zien.
https://www.ft.com/content/2ade480c-012c-47d9-8dde-85022756697cquote:Sergii Koretskyi, chief executive of Naftogaz, Ukraine’s state energy company, said in an interview that Russia was again seeking to sap morale with targeted strikes on energy infrastructure, as it has every year since 2022. The difference this time, Koretskyi said, was in the frequency and scale of the attacks — with hundreds of drones and dozens of missiles on an almost nightly basis.
As a consequences of these attacks, “we need billions of cubic meters of gas more during the heating season”, he added. Ukraine needed 13.2bn cubic meters of gas for the winter before the October attacks, and Kyiv had planned to import 4.6 bcm of gas by November 1 — “significantly more than in previous years”, Koretskyi said.
He declined to provide a specific number but the two Ukrainian officials predicted that at the current pace of Russia’s attacks, Ukraine would probably need to buy about 4.4 bcm more gas before March, or a fifth of the country’s annual use, at a cost of around $2.2bn.
An October 3 attack on facilities in the Kharkiv and Poltava regions was described by Koretskyi as “the most massive and the most aggressive attack since the full-scale invasion started”. He earlier said that a “significant portion” of Naftogaz infrastructure was damaged in the assault, with “some of the destruction” described as critical. A second massive attack on gas infrastructure followed on Sunday, targeting gas storage facilities. Maxim Timchenko, the chief executive of DTEK, Ukraine’s largest private energy company, told the FT that “our assets are being attacked every day. Every day they damage some piece of equipment.”
Koretskyi said Kyiv is in dire need of “more air defence systems”. Russia’s drone strikes are “becoming more massive, more precise and definitely they are using AI”, Timchenko said. “If they select a target and send 50, 60, 100 drones and missiles then it’s very difficult for our air defence to protect these facilities.”
He said DTEK was looking to participate in new initiatives, including a programme to “develop and produce interceptors” for drones. Another crucial need, Koretskyi said, is additional equipment for repairs, including compressors and power transformers. Kyiv’s goal, said Koretskyi, is to create “a strategic reserve of this equipment”. For its part, DTEK is investing heavily in onshore wind farms and battery storage to help build a more resilient power grid. “For us, decentralised dispersed power generation is the best way to minimise the success of Russian attacks,” said Timchenko.
Je bent wel autist?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee oneens. 'Iets doen' terwijl het op termijn vrij weinig effect sorteert en je misselijke acties terug krijgt is een slecht idee.
Beter een naaldenprik in het hart dan wat klappen over het hele lichaam.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef ExTec het volgende:
Tenzij je als ware je een autist (als ware, he?) net gaat doen alsof alle acties zinloos zijn, tot die ene magische handeling het conflict beslecht. Dan zou je voorbij gaan aan dat beeindigen van conflicten doorgaans het gevolg is van vele handelingen en vele factoren, en zelden tot nooit van een 1 opzichzelf staande actie.
Oké. En ik maar denken dat de USSR hersteld wordt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zo wordt het effect van Rusland haar acties doorgaans ook "totaal overdreven".
Daarom is het na vijf jaar nog flink oorlog en over een aantal jaar zijn we waarschijnlijk in deel ~2000 beland.
Oké. Ik call bullshit op die cijfers.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het is wel onafhankelijk te verifieren want hij is WEL een osinter en hij heeft ze alle 1700 gearchiveerd, jezus man
Niet veel meer of minder dan jij.quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Ik call bullshit op die cijfers.
En uit wiens koker kwamen dan deze "werkelijke schattingen"?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Werkelijke schattingen gaan naar de 180-200 van mei tot augustus terwijl er dagelijks zo'n 1200 vrachtwagens langs reden.
Ik denk niet dat 1 enkele handeling de doorslag gaat geven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet veel meer of minder dan jij.
Ja dit is dus het probleem je hebt echt nul verstand van zaken en je callt bullshit op iemand die uren per dag mee bezig is en ze ook allemaal geolocaliseert?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Ik call bullshit op die cijfers.
https://acleddata.com/quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
En uit wiens koker kwamen dan deze "werkelijke schattingen"?
Nogmaals, dat heb ik ook niet beweerd. Dat komt van de oekraiense legerleiding en Zelensky.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 1 enkele handeling de doorslag gaat geven.
Ja, waarom niet. Weet ik veel wat zo'n iemand uitspookt op zijn zolderkamertje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja dit is dus het probleem je hebt echt nul verstand van zaken en je callt bullshit op iemand die uren per dag mee bezig is en ze ook allemaal geolocaliseert?
[ x ]
Je bent echt totaal niet serieus te nemenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, waarom niet. Weet ik veel wat zo'n iemand uitspookt op zijn zolderkamertje.
Nee, ook die hadden heus niet het idee dat een enkele handeling het allemaal wel ff zou beslechten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nogmaals, dat heb ik ook niet beweerd. Dat komt van de oekraiense legerleiding en Zelensky.
Ja, dat itt "de scherpe geesten in het kremlin", he?quote:Blijkbaar zijn dat autisten. Volgens mij ben je iets op het spoor.
Oké. Gelukkig kan ik van jou lezen wat zo'n gozer aan tellingen doet naast het schilderen van zijn warhammer 40k figuren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je bent echt totaal niet serieus te nemen
Jouw woorden ouwe reus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ook die hadden heus niet het idee dat een enkele handeling het allemaal wel ff zou beslechten.
[..]
Ja, dat itt "de scherpe geesten in het kremlin", he?
Volgt.quote:
Hij is nog wat geprikkeld door de aanval op het winkelcentrum.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij moet ff kappen met je cheapshots. Ik heb het over operationele gevolgen, dat jij dit in het water gooit typeert jou als rat.
https://www.forbes.com/si(...)o-russian-logistics/quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Gelukkig kan ik van jou lezen wat zo'n gozer aan tellingen doet naast het schilderen van zijn warhammer 40k figuren.
Richt ik me op de meer officiële bronnen.
Dat begrijp ik wel, zijn ook heftige gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hij is nog wat geprikkeld door de aanval op het winkelcentrum.
quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:34 schreef Pegos het volgende:
De Russische barbaren zijn weer aan de gang.
Als ze de oorlog niet op het land met confessionele middelen kunnen beslechten gaan ze over op het terroriseren van de Oekraïense bevolking,
Ik pleit ervoor dat alle landen die Oekraïne steunen ze helpen om deze Russische raketten-regen het hoofd te bieden, in welke vorm dan ook.
Geraakt interesseert niemand. Vernietigd gaat het om.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://www.forbes.com/si(...)o-russian-logistics/
[ afbeelding ]
Forbes hier eind mei en veel andere media gebruiken hem continue als bron over exact dit onderwerp omdat hij geweldig werk levert. Maar maak je zelf gerust nog verder belachelijk en succes naar je zoektocht dat er slechts 200 bevestigd geraakt zijn.
Extrapoleer 80/125 naar zijn meest recente update en dan kom je niet op ergens in de 200 uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Geraakt interesseert niemand. Vernietigd gaat het om.
Specifiek geraakt denk ik aangezien dit de thuisstad van Zelenski is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:28 schreef skysherrif het volgende:
5 doden en meer dan 100 gewonden inmiddels
Ik weet niet of dat het er mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Specifiek geraakt denk ik aangezien dit de thuisstad van Zelenski is.
En dat maakt het dus makkelijker om een stad als Kryvy Rih te raken. Die redeiljk ver van het front ligt maar ook weer niet super ver. Normaal konden dit soort drones de stad niet raken dus gingen zeallemaal naar de steden er net voor. Dnipro, Kherson, Zaporizha, Odessa, Mykolaiv noem maar op.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Specifiek geraakt denk ik aangezien dit de thuisstad van Zelenski is.
Elke keer staat erbij dat het de thuisstad van Zelenski is, dus dan denk ik dat dat wel enige invloed heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En dat maakt het dus makkelijker om een stad als Kryvy Rih te raken. Die redeiljk ver van het front ligt maar ook weer niet super ver. Normaal konden dit soort drones de stad niet raken dus gingen zeallemaal naar de steden er net voor. Dnipro, Kherson, Zaporizha, Odessa, Mykolaiv noem maar op.
Maar de Russen hebben dus steeds meer mogelijkheden om nu ook Kryvy Rih te raken met deze goedkopere wapens die veels schade doen.
Dusja ik denk niet dat het per se symbolisch is, de eerder genoemde steden maken dit soort verschrikkingen allang mee. Nu is Kryvy Rih simpelweg aan de beurt. Maar wellicht dat het inderdaad niet helpt dat Zelda daar geboren is.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Elke keer staat erbij dat het de thuisstad van Zelenski is, dus dan denk ik dat dat wel enige invloed heeft.
Overigens las ik vandaag dat Russische troepen bezig zijn Mykolaivka/Nikolaevka te infiltreren. Ik had niet gedacht dat er toch een strijd om Sloviansk en Kramatorsk zou komen maar dat komt toch wel in de buurt.
[..]
Elke keer staat erbij dat het de thuisstad van Zelenski is, dus dan denk ik dat dat wel enige invloed heeft.
Overigens las ik vandaag dat Russische troepen bezig zijn Mykolaivka/Nikolaevka te infiltreren. Ik had niet gedacht dat er toch een strijd om Sloviansk en Kramatorsk zou komen maar dat komt toch wel in de buurt.
Als je een straaljager kunt neerhalen dan kun je toch ook een jet-drone neerhalen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het er mee te maken heeft.
Meer de evolutie van Russische capabiliteiten op het gebied van drones. Volgens Oekraiense bronnen waren het uiteindelijk 6 jet drones.
Rusland is enorm bezig om zoveel mogelijk drones om te toveren in jet aangedreven drones.
Zie bijv:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/08/15/8048818/
[ afbeelding ]
De bm35.
Oekraine kan hier weinig tegen doen waar ze normaliter dit soort drones vrij eenvoudig konden intercepten is dat nu niet meer mogelijk.
En natuurlijk doen deze ook veel meer schade door de snelheid.
--
Ook een reden waarom het misschen lijkt alsof Rusland veel meer ballistische raketten schiet op steden als een soort escalatie, maar dat is vooral optisch. Heeft meer te maken met opgeschaalde productie van + geen Pac 3 van Oekraine + s400 die weer in die rol wordt ingezet + shitload aan Koreaanse ballistische raketten.
Rusland wordt zeker wel bruter meer en meer, ze willen Oekraine deze winter echt tot overgave dwingen. Maar uiteindelijk draait het allemaal om wat Rusland kan en dat is dit jaar weer enorm toegenomen.
Over de hele lijn zie je dat Rusland toch zijn overwicht begint te doen gelden. Heeft nog lang geduurd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Bekijk deze YouTube-video
10:20 tot 12:20
Bekijk deze YouTube-video
En hier in de timestamps nog wat info over sloviansk-kramatorsk (ook wel weer een interessante om in zijn volledigheid te luisteren.
---
Klopt ja, Russen rukken aardig op en dat is niet gek. Eigenlijk het belangrijkste stukje donbas wordt momenteel verdedigd door de 81e luchtmobiele brigade, 54e gemchaniseerde en verschillende "mountain assault brigades. Deze alledrie zijn al jaren niet geroteerd en zwaar uitgeput, terwijl alle recruten naar de aanvalsbrigades van Skala, 33e en 225e zijn gegaan in het Zaporizha gebied met name. Dit terwijl Rusland bijna een volledig nieuwe legergroepering daar tegenover heeft gezet.
Ik verwacht dit jaar nog geen echte strijd in de steden zelf ondanks dat ze zo dichtbij komen omdat de flanken zeker bij Lyman momenteel nog goed intact zijn. En uiteindelijk is via de flanken aanvallen meestal de manier hoe Rusland het aanpakt, zie nu kostiantynivka.
Maar mogelijk wel dat eind dit jaar we het begin van de belegering zien ja. Of de flanken moeten eerder vallen....
Oh tuurlijk kan Oekraine het wel...., maar het is niet makkelijk. En je wil natuurlijk liever niet je arsenaal aan goede interceptors voor kruisraketten hier aan opmaken... Er is niet genoeg munitie voor alles.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je een straaljager kunt neerhalen dan kun je toch ook een jet-drone neerhalen?
Poetin wil heel Oekraïne, dus dat verdrag komt er niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over de hele lijn zie je dat Rusland toch zijn overwicht begint te doen gelden. Heeft nog lang geduurd.
Kunnen we kiezen als Europa: instappen of niet instappen. Van de usa hoeven we weinig te verwachten.
Wat ik mis van de EU-‘leiders’ zijn de stoere praatjes van vorig jaar, Macron met zijn troepen sturen, Rutte, Merz, Starmer. Het lijkt erop dat ze hun naam niet meer willen verbinden met een naderend fiasco.
Wel sneu voor Oekraïne dat oppervlakkig gesteund met al die mooie praatjes de mannelijke bevolking door de gehaktmolen gedraaid heeft en nu straks een verdrag mag afsluiten onder minder gunstige voorwaarden dan dat ze 3 jaar geleden had gekund.
Ja, zal wel een economische afweging zijn. Want met een air to air raket vanaf een F16 moet dat simpel zijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh tuurlijk kan Oekraine het wel...., maar het is niet makkelijk. En je wil natuurlijk liever niet je arsenaal aan goede interceptors voor kruisraketten hier aan opmaken... Er is niet genoeg munitie voor alles.
Heel Oekraïne gaat niet gebeuren, is ook nooit geroepen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin wil heel Oekraïne, dus dat verdrag komt er niet.
Recent nog, als reactie op de walenleverantie van Turkije.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel Oekraïne gaat niet gebeuren, is ook nooit geroepen.
Wat een raar gelul. Na de invasie hadden ze de volledige capitulatie kunnen tekenen. Nu staan ze een stuk sterker. Het grote probleem is dat Europa ook niet echt systemen heeft die tegen ballistische raketten beschermen. Dat blijft toch voorbehouden aan de VS. Dat is op dit moment het grote probleem voor Oekraïne. Poetin is een imperialistisch Rupsje Nooitgenoeg. Vrede betekent gewoon even adempauze voor de volgende imperialistische verovering.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over de hele lijn zie je dat Rusland toch zijn overwicht begint te doen gelden. Heeft nog lang geduurd.
Kunnen we kiezen als Europa: instappen of niet instappen. Van de usa hoeven we weinig te verwachten.
Wat ik mis van de EU-‘leiders’ zijn de stoere praatjes van vorig jaar, Macron met zijn troepen sturen, Rutte, Merz, Starmer. Het lijkt erop dat ze hun naam niet meer willen verbinden met een naderend fiasco.
Wel sneu voor Oekraïne dat oppervlakkig gesteund met al die mooie praatjes de mannelijke bevolking door de gehaktmolen gedraaid heeft en nu straks een verdrag mag afsluiten onder minder gunstige voorwaarden dan dat ze 3 jaar geleden had gekund.
Poetin stopt nu , hij is moe , het hoeft niet meer nog meer land te hebbenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel Oekraïne gaat niet gebeuren, is ook nooit geroepen.
De situatie is nu ongunstiger dan een paar jaar geleden. Je ziet ondanks alles Rusland toch doorduwen. En puntje bij paaltje staat Oekraïne er alleen voor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat een raar gelul. Na de invasie hadden ze de volledige capitulatie kunnen tekenen. Nu staan ze een stuk sterker. Het grote probleem is dat Europa ook niet echt systemen heeft die tegen ballistische raketten beschermen. Dat blijft toch voorbehouden aan de VS. Dat is op dit moment het grote probleem voor Oekraïne. Poetin is een imperialistisch Rupsje Nooitgenoeg. Vrede betekent gewoon even adempauze voor de volgende imperialistische verovering.
Laat eens zien danquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Recent nog, als reactie op de walenleverantie van Turkije
Dat is al aan bod geweest toen die walenleverantie werd besproken hier.quote:
Waarom is dat van groot nut als Rusland doorzet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat Oekraïne wel heeft is ervaring, opgebouwde defensie, ervaring met drones en wapensystemen.
Dat is van groot nut voor de EU mits Rusland doorzet. En hier kom je in een unieke spagaat.
Een paar jaar geleden stonden ze aan de poorten van Kiev.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De situatie is nu ongunstiger dan een paar jaar geleden. Je ziet ondanks alles Rusland toch doorduwen. En puntje bij paaltje staat Oekraïne er alleen voor.
Tering hondenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:32 schreef skysherrif het volgende:
Update: 14 doden en meer dan 120 gewonden.
Dodental gaat nu snel omhoog nadat eerder reddingswerkers hun werk niet konden doen omdat Rusland de locatie bleef aanvallen.
Paar jaar geleden lag Rusland zelf ook niet onder vuurquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden stonden ze aan de poorten van Kiev.
Welk verdrag hadden ze 3 jaar geleden kunnen afsluiten dan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraïne gaat eraan deze winter. Helemaal als Rasstev online gaat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:51 schreef skysherrif het volgende:
Oh u dacht dat dat het was?
[ afbeelding ]
Dat gaat deze winter nog niet lukken Gelukkigquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 20:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekraïne gaat eraan deze winter. Helemaal als Rasstev online gaat.
Mwa, lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:58 schreef The-BFG het volgende:
Ik zag gisteren op BVN een Noord Korea expert voorbij komen die claimde dat als Oekraïne het voor elkaar krijgt om een drone oid kon laten crashen op Noord Korea. NK wel eens kon besluiten om de steun aan Rusland te staken. Want dat geïsoleerd zijn vinden ze daar belangrijk. Tevens is het verhaal dat ze onaantastbaar zijn ook heilig.
Valt mss wat voor te zeggen, maar hoe dan... je moet over China heen of vanuit zee de boel lanceren, maar daar krijg je nooit toestemming voor.
Mij dus ook hoor, maar vond het wel vermakelijk dat ie überhaupt suggereerde dat Oekraïne ff een drone naar NK zou moeten sturen.quote:
De drones worden inderdaad steeds complexer maar ik vraag me af wat voor impact dit heeft op de kosten, ontwikkeltijd en schaalbaarheid. Het mooie was juist de eenvoud wat het goedkoop en schaalbaar maakte, maar het wordt gewoon steeds meer een (kruis)raket (straalmotor, ins en AI eigenschappen enz) waardoor je ook velen voordelen moet wegstrepen lijkt me.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 17:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het er mee te maken heeft.
Meer de evolutie van Russische capabiliteiten op het gebied van drones. Volgens Oekraiense bronnen waren het uiteindelijk 6 jet drones.
Rusland is enorm bezig om zoveel mogelijk drones om te toveren in jet aangedreven drones.
Zie bijv:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/08/15/8048818/
[ afbeelding ]
De bm35.
Oekraine kan hier weinig tegen doen waar ze normaliter dit soort drones vrij eenvoudig konden intercepten is dat nu niet meer mogelijk.
En natuurlijk doen deze ook veel meer schade door de snelheid.
--
Ook een reden waarom het misschen lijkt alsof Rusland veel meer ballistische raketten schiet op steden als een soort escalatie, maar dat is vooral optisch. Heeft meer te maken met opgeschaalde productie van + geen Pac 3 van Oekraine + s400 die weer in die rol wordt ingezet + shitload aan Koreaanse ballistische raketten.
Rusland wordt zeker wel bruter meer en meer, ze willen Oekraine deze winter echt tot overgave dwingen. Maar uiteindelijk draait het allemaal om wat Rusland kan en dat is dit jaar weer enorm toegenomen.
Niks te zien op nu.nl. Antoon en Douwe Bob zijn wel hoofdpagina nieuws.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:32 schreef skysherrif het volgende:
Update: 14 doden en meer dan 120 gewonden.
Dodental gaat nu snel omhoog nadat eerder reddingswerkers hun werk niet konden doen omdat Rusland de locatie bleef aanvallen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Poetin laat Russen oppakken die vechten om brandstof bij tankstations
Nu Oekraïne een derde van de belangrijkste olieraffinaderijen in Rusland heeft getroffen, lopen de spanningen aan de pomp op.
Vladimir Poetin laat Russen oppakken die bij tankstations om brandstof vechten.
In minstens twaalf regio's in Rusland staan volgens The Independent kilometerslange files met automobilisten die willen tanken
. Sommigen hebben tot wel dertig uur moeten wachten, om vervolgens een lege pomp aan te treffen.
Op beelden is te zien dat de gemoederen tussen automobilisten hoog oplopen.
De ruziënde Russen kunnen op hoge boetes van de politie rekenen.
In Volgograd zou de politie bovendien vijf mensen hebben opgepakt die met een filmpje op internet klaagden over de gang van zaken.
Ze wilden weten waarom lokale ambtenaren voorrang kregen aan de pomp. 'Een ongeautoriseerde openbare bijeenkomst', oordeelde de politie.
Tankstations in Moskou en omgeving hadden al een beperking van 50 tot 60 liter per tankbeurt opgelegd.
Om een totale ineenstorting te voorkomen zijn de Russen ook bezig met het verlengen van exportverboden, het in het geheim importeren van benzinevoorraden uit India en het toestaan van brandstof van lagere kwaliteit.
Wel heel matige analyse dit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad. Als je denkt dat in 2022 Oekraïne weg was gekomen met een klein stukje land afstaan en vervolgens eeuwig met rust gelaten zou worden ben je ook echt wel een enorm goedgelovige debiel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Paar jaar geleden lag Rusland zelf ook niet onder vuur
[..]
Je kunt op ieder moment een verdrag afsluiten natuurlijk. Het hangt er vanaf hoe de vlag er bij hangt hoe gunstig of ongunstig het verdrag voor je is. Daar gaat oorlog letterlijk om. Ik denk niet dat het nu gunstiger is voor Oekraine dan destijds onder Trumps' pogingen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Welk verdrag hadden ze 3 jaar geleden kunnen afsluiten dan?
Wanneer heeft Oekraine deze oorlog gewonnen dan volgens jou?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel heel matige analyse dit.
In Rusland zijn pas de belastingen verhoogd, ondernemers gaan failliet, het begrotingstekort is op de lange termijn niet houdbaar. Rusland verkoopt goud om de begroting in stand te houden.
Burgers staan uren in de rij om te tanken, mobiel internet werkt vaak niet, en veel ondernemers die online hun spulletjes verkochten zijn hun bedrijf kwijt.
Als Oekraïne overeind kan blijven, hebben ze goede kaarten om deze oorlog te winnen.
Volgens mij heeft niemand de illusie (gehad) dat er een overwinning in zit, ook Oekraïne niet. Het gaat er om dat een complete patstelling bereikt wordt, dan pas is er (misschien) iets geloofwaardigs met Rusland af te spreken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer heeft Oekraine deze oorlog gewonnen dan volgens jou?
Ik kan moeilijk uit alle berichtgeving opmaken wie het nu het beste af gaat. Wezenlijke veranderingen op de frontlijn zijn er al jaren niet meer. Elkaars infrastructuur aantasten gaat twee kanten op. Al die juichberichten zijn er al jaren en er verandert weinig. Technologisch is het een wedloop waar ze elkaar telkens weten te overtreffen. Dus daar heb ik allemaal niks aan.
Wat mij opvalt is dat de Europese regeringsleiders veel minder tamtam maken en dat het lijkt alsof hun commitment langzaam teruggetrokken wordt. Dus dat wordt ingeschat dat een overwinning er niet meer in zit..
Ja, dat denk ik ook. Rusland als dusdanig wordt nooit verslagen (maw: er gaan geen Oekrainsche of NAVO-tanks over het Rode Plein rollen). Ik zie hetzelfde ook niet gebeuren in Kiev. Dus er komt uiteindelijk een verdrag met daarin een verdeling. Beter laat dan nooit maar ook beter vroeg dan laat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:15 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand de illusie (gehad) dat er een overwinning in zit, ook Oekraïne niet. Het gaat er om dat een complete patstelling bereikt wordt, dan pas is er (misschien) iets geloofwaardigs met Rusland af te spreken.
Je weet gewoon dat ze dit expres doen om geen enkele andere reden dan dat dit de geboorteplaats is van Zelenskyy. Daarom heb ik ook geen medelijden met geen enkele rus, en er zijn geen onschuldige russen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 15:48 schreef skysherrif het volgende:
Zojuist hebben de Russen midden op klaarlichte dag een winkelcentrum opgeblazen in Kryvih Rih.
Geen opslagmagazijn, niet snachts, niet het front. Gewoon een winkelcentrum waar kinderen, moeders, ouderen aan het winkelen waren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gore kk russen
Ik denk dat er een vrij simpel verdrag zal uitvloeien waarbij beiden kanten een wapenstilstand zullen respecteren en dat de grenzen gewoon de bestaande gevechtslijn zullen volgen, wat het wel enorm interessant maakt is dat die grenzen dermate lang zijn dat beiden ze nooit volledig kunnen bemannen, daarnaast verwacht ik dat Rusland in ruil voor opheffen van sancties af en toe wat terug gaat geven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt op ieder moment een verdrag afsluiten natuurlijk. Het hangt er vanaf hoe de vlag er bij hangt hoe gunstig of ongunstig het verdrag voor je is. Daar gaat oorlog letterlijk om. Ik denk niet dat het nu gunstiger is voor Oekraine dan destijds onder Trumps' pogingen.
Alleen bij een machtswissel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 06:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat er een vrij simpel verdrag zal uitvloeien waarbij beiden kanten een wapenstilstand zullen respecteren en dat de grenzen gewoon de bestaande gevechtslijn zullen volgen, wat het wel enorm interessant maakt is dat die grenzen dermate lang zijn dat beiden ze nooit volledig kunnen bemannen, daarnaast verwacht ik dat Rusland in ruil voor opheffen van sancties af en toe wat terug gaat geven.
Wat wel een voordeel is dat die volken een stuk pragmatischer zijn daar, de meeste Russen zal het volgens mij hun reet roesten, die zijn verre van Patriotisch, die willen gewoon zuipen en normaal eten kunnen kopen, wat betreft de Ukrainers, mwoah iets meer maar ook weer niet overdreven, de gemiddelde Oekrainer is vooral bezig om geen belasting te betalen of op andere slinkse manier aan geld te komen, de vrouwen vind ik ook wel bijzonder, extreem bezig met hun uiterlijk en vinden van geschikte kerel, ik heb met wat Oekrainese dames gewerkt en die komen altijd op het werk alsof ze naar een bruiloft gaanquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 07:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alleen bij een machtswissel.
Maar die komt binnen nu en zoveel jaar.
Het is een interessante ontwikkeling, gaat Rusland weer banden aanhalen of gaat het full in strijd met het westen.
Het kost een generatie om de haat en het bloed te verdrinken
quote:Russia struck a railway enterprise in Kyiv with a ballistic missile — one person was killed
In Darnytsia, a foreman at a railway enterprise was killed following a Russian ballistic missile strike. At Rozdilna station in Odesa region the railway station building was damaged.
Napoleon zei over de Nederlandse vrouwen dat het leek alsof ze slechts geschikt waren om koeien te melken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wel een voordeel is dat die volken een stuk pragmatischer zijn daar, de meeste Russen zal het volgens mij hun reet roesten, die zijn verre van Patriotisch, die willen gewoon zuipen en normaal eten kunnen kopen, wat betreft de Ukrainers, mwoah iets meer maar ook weer niet overdreven, de gemiddelde Oekrainer is vooral bezig om geen belasting te betalen of op andere slinkse manier aan geld te komen, de vrouwen vind ik ook wel bijzonder, extreem bezig met hun uiterlijk en vinden van geschikte kerel, ik heb met wat Oekrainese dames gewerkt en die komen altijd op het werk alsof ze naar een bruiloft gaan
Napoleon was 1 meter 40.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Napoleon zei over de Nederlandse vrouwen dat het leek alsof ze slechts geschikt waren om koeien te melken.
5e grote volgens de nieuwe bingokaart.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 03:49 schreef skysherrif het volgende:
In Chapayevsk, Samara regio is voor het eerst een Ozon opslagplaats geraakt. Lijkt ook meteen totaal vernietigd te gaan worden
[ afbeelding ]
3e grootste ozon locatie in Rusland van wat ik kan vinden.
Volledige overgave. Dat is in het perspectief van Poetin-verstehers als LXIV natuurlijk gunstig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Welk verdrag hadden ze 3 jaar geleden kunnen afsluiten dan?
Maar slechts een wapenstilstand is nu juist wat Rusland niet wil. Die zijn bang voor een herhaling van Minsk, dat die tijd dan gebruikt gaat worden voor herbewapening, en dat Oekraïne over 5 jaar alles wil terugveroveren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 06:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat er een vrij simpel verdrag zal uitvloeien waarbij beiden kanten een wapenstilstand zullen respecteren en dat de grenzen gewoon de bestaande gevechtslijn zullen volgen, wat het wel enorm interessant maakt is dat die grenzen dermate lang zijn dat beiden ze nooit volledig kunnen bemannen, daarnaast verwacht ik dat Rusland in ruil voor opheffen van sancties af en toe wat terug gaat geven.
De Krim misschien wel, Ukraine gaat de Donbas zeker niet opgeven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar slechts een wapenstilstand is nu juist wat Rusland niet wil. Die zijn bang voor een herhaling van Minsk, dat die tijd dan gebruikt gaat worden voor herbewapening, en dat Oekraïne over 5 jaar alles wil terugveroveren.
Rusland wil een vredesverdrag met de jure overdracht van gebied ( de Krim en de Donbas)
Een vredesverdrag levert niets op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar slechts een wapenstilstand is nu juist wat Rusland niet wil. Die zijn bang voor een herhaling van Minsk, dat die tijd dan gebruikt gaat worden voor herbewapening, en dat Oekraïne over 5 jaar alles wil terugveroveren.
Rusland wil een vredesverdrag met de jure overdracht van gebied ( de Krim en de Donbas)
Ja, gouden tijden voor je.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:41 schreef Mikeytt het volgende:
Dagelijks meermaals schade aan infrastructuur lees ik dezer dagen!
https://unn.ua/en/news/th(...)ne-person-was-killed
[ afbeelding ]
[..]
Het is juist net andersom. Bij een vredesverdrag accepteren beide partijen de situatie, een wapenstilstand is tijdelijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een vredesverdrag levert niets op.
Rusland kan dan herbewapenen en de rest van Oekraïne innemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |