abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:19:59 #226
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622527
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je bent echt totaal niet serieus te nemen
Oké. Gelukkig kan ik van jou lezen wat zo'n gozer aan tellingen doet naast het schilderen van zijn warhammer 40k figuren.

Richt ik me op de meer officiële bronnen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:20:56 #227
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622530
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ook die hadden heus niet het idee dat een enkele handeling het allemaal wel ff zou beslechten.
[..]
Ja, dat itt "de scherpe geesten in het kremlin", he?
Jouw woorden ouwe reus.

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, een wat diepere link....?
Volgt.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:22:13 #228
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221622539
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:20 schreef inslagenreuring het volgende:

Volgt.
Ja, graag.

Neem dan ook ff mee hoe ze precies aan hun cijfers komen.
Scorched earth
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:22:21 #229
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221622540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij moet ff kappen met je cheapshots. Ik heb het over operationele gevolgen, dat jij dit in het water gooit typeert jou als rat.
Hij is nog wat geprikkeld door de aanval op het winkelcentrum.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221622551
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké. Gelukkig kan ik van jou lezen wat zo'n gozer aan tellingen doet naast het schilderen van zijn warhammer 40k figuren.

Richt ik me op de meer officiële bronnen.
https://www.forbes.com/si(...)o-russian-logistics/

Forbes hier eind mei en veel andere media gebruiken hem continue als bron over exact dit onderwerp omdat hij geweldig werk levert. Maar maak je zelf gerust nog verder belachelijk en succes naar je zoektocht dat er slechts 200 bevestigd geraakt zijn.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:25:28 #231
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622559
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hij is nog wat geprikkeld door de aanval op het winkelcentrum.
Dat begrijp ik wel, zijn ook heftige gebeurtenissen.

Maar daar kun je van balen zonder users naar beneden te trappen omdat ze een andere retoriek kiezen.
pi_221622578
6 doden en meer dan 100 gewonden inmiddels

[ Bericht 2% gewijzigd door skysherrif op 21-08-2026 17:35:15 ]
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:39:17 #233
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221622632
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:34 schreef Pegos het volgende:
De Russische barbaren zijn weer aan de gang.
Als ze de oorlog niet op het land met confessionele middelen kunnen beslechten gaan ze over op het terroriseren van de Oekraïense bevolking,
Ik pleit ervoor dat alle landen die Oekraïne steunen ze helpen om deze Russische raketten-regen het hoofd te bieden, in welke vorm dan ook.
:D
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:39:47 #234
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://www.forbes.com/si(...)o-russian-logistics/

[ afbeelding ]

Forbes hier eind mei en veel andere media gebruiken hem continue als bron over exact dit onderwerp omdat hij geweldig werk levert. Maar maak je zelf gerust nog verder belachelijk en succes naar je zoektocht dat er slechts 200 bevestigd geraakt zijn.
Geraakt interesseert niemand. Vernietigd gaat het om.
pi_221622652
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geraakt interesseert niemand. Vernietigd gaat het om.
Extrapoleer 80/125 naar zijn meest recente update en dan kom je niet op ergens in de 200 uit.

Overigens is geraakt prima interessant, veel succes aan Russische reparatiebrigades aan de lopende band trucks te repareren.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:43:33 #236
56749 BlaZ
pi_221622661
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:28 schreef skysherrif het volgende:
5 doden en meer dan 100 gewonden inmiddels
Specifiek geraakt denk ik aangezien dit de thuisstad van Zelenski is.
pi_221622730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat het er mee te maken heeft.

Meer de evolutie van Russische capabiliteiten op het gebied van drones. Volgens Oekraiense bronnen waren het uiteindelijk 6 jet drones.

Rusland is enorm bezig om zoveel mogelijk drones om te toveren in jet aangedreven drones.

Zie bijv:

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/08/15/8048818/

De bm35.

Oekraine kan hier weinig tegen doen waar ze normaliter dit soort drones vrij eenvoudig konden intercepten is dat nu niet meer mogelijk.

En natuurlijk doen deze ook veel meer schade door de snelheid.

--

Ook een reden waarom het misschen lijkt alsof Rusland veel meer ballistische raketten schiet op steden als een soort escalatie, maar dat is vooral optisch. Heeft meer te maken met opgeschaalde productie van + geen Pac 3 van Oekraine + s400 die weer in die rol wordt ingezet + shitload aan Koreaanse ballistische raketten.

Rusland wordt zeker wel bruter meer en meer, ze willen Oekraine deze winter echt tot overgave dwingen. Maar uiteindelijk draait het allemaal om wat Rusland kan en dat is dit jaar weer enorm toegenomen.
pi_221622753
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dat maakt het dus makkelijker om een stad als Kryvy Rih te raken. Die redeiljk ver van het front ligt maar ook weer niet super ver. Normaal konden dit soort drones de stad niet raken dus gingen zeallemaal naar de steden er net voor. Dnipro, Kherson, Zaporizha, Odessa, Mykolaiv noem maar op.

Maar de Russen hebben dus steeds meer mogelijkheden om nu ook Kryvy Rih te raken met deze goedkopere wapens die veels schade doen.

Dusja ik denk niet dat het per se symbolisch is, de eerder genoemde steden maken dit soort verschrikkingen allang mee. Nu is Kryvy Rih simpelweg aan de beurt. Maar wellicht dat het inderdaad niet helpt dat Zelda daar geboren is.
pi_221622765
https://english.nv.ua/nat(...)rsenal-50634747.html

Wel relevant, Oekraine heeft toevallig wel haar eerste Jet drone interceptor aangekondigd speciaal om deze jet drones te intercepten.

Hopelijk kunnen deze snel worden opgeschaald want ze gaan ze hard nodig hebben
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:02:34 #240
56749 BlaZ
pi_221622836
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]
En dat maakt het dus makkelijker om een stad als Kryvy Rih te raken. Die redeiljk ver van het front ligt maar ook weer niet super ver. Normaal konden dit soort drones de stad niet raken dus gingen zeallemaal naar de steden er net voor. Dnipro, Kherson, Zaporizha, Odessa, Mykolaiv noem maar op.

Maar de Russen hebben dus steeds meer mogelijkheden om nu ook Kryvy Rih te raken met deze goedkopere wapens die veels schade doen.

Dusja ik denk niet dat het per se symbolisch is, de eerder genoemde steden maken dit soort verschrikkingen allang mee. Nu is Kryvy Rih simpelweg aan de beurt. Maar wellicht dat het inderdaad niet helpt dat Zelda daar geboren is.
Elke keer staat erbij dat het de thuisstad van Zelenski is, dus dan denk ik dat dat wel enige invloed heeft.

Overigens las ik vandaag dat Russische troepen bezig zijn Mykolaivka/Nikolaevka te infiltreren. Ik had niet gedacht dat er toch een strijd om Sloviansk en Kramatorsk zou komen maar dat komt toch wel in de buurt.
pi_221622866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Elke keer staat erbij dat het de thuisstad van Zelenski is, dus dan denk ik dat dat wel enige invloed heeft.

Overigens las ik vandaag dat Russische troepen bezig zijn Mykolaivka/Nikolaevka te infiltreren. Ik had niet gedacht dat er toch een strijd om Sloviansk en Kramatorsk zou komen maar dat komt toch wel in de buurt.
twitter

twitter

Bekijk deze YouTube-video

10:20 tot 12:20

En hier in de timestamps nog wat info over sloviansk-kramatorsk (ook wel weer een interessante om in zijn volledigheid te luisteren.

---

Klopt ja, Russen rukken aardig op en dat is niet gek. Eigenlijk het belangrijkste stukje donbas wordt momenteel verdedigd door de 81e luchtmobiele brigade, 54e gemchaniseerde en verschillende "mountain assault brigades. Deze alledrie zijn al jaren niet geroteerd en zwaar uitgeput, terwijl alle recruten naar de aanvalsbrigades van Skala, 33e en 225e zijn gegaan in het Zaporizha gebied met name. Dit terwijl Rusland bijna een volledig nieuwe legergroepering daar tegenover heeft gezet.

Ik verwacht dit jaar nog geen echte strijd in de steden zelf ondanks dat ze zo dichtbij komen omdat de flanken zeker bij Lyman momenteel nog goed intact zijn. En uiteindelijk is via de flanken aanvallen meestal de manier hoe Rusland het aanpakt, zie nu kostiantynivka.

Maar mogelijk wel dat eind dit jaar we het begin van de belegering zien ja. Of de flanken moeten eerder vallen....
pi_221622886
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het schijnbare verlies van deze gebieden is vooral curicaal voor Mykolaivka aangezien die zoals je ziet op heuvels liggen en deels bebost zijn dus ideaal voor drone teams...
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:42:32 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221623021
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 17:49 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat het er mee te maken heeft.

Meer de evolutie van Russische capabiliteiten op het gebied van drones. Volgens Oekraiense bronnen waren het uiteindelijk 6 jet drones.

Rusland is enorm bezig om zoveel mogelijk drones om te toveren in jet aangedreven drones.

Zie bijv:

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/08/15/8048818/

[ afbeelding ]

De bm35.

Oekraine kan hier weinig tegen doen waar ze normaliter dit soort drones vrij eenvoudig konden intercepten is dat nu niet meer mogelijk.

En natuurlijk doen deze ook veel meer schade door de snelheid.

--

Ook een reden waarom het misschen lijkt alsof Rusland veel meer ballistische raketten schiet op steden als een soort escalatie, maar dat is vooral optisch. Heeft meer te maken met opgeschaalde productie van + geen Pac 3 van Oekraine + s400 die weer in die rol wordt ingezet + shitload aan Koreaanse ballistische raketten.

Rusland wordt zeker wel bruter meer en meer, ze willen Oekraine deze winter echt tot overgave dwingen. Maar uiteindelijk draait het allemaal om wat Rusland kan en dat is dit jaar weer enorm toegenomen.
Als je een straaljager kunt neerhalen dan kun je toch ook een jet-drone neerhalen?
The End Times are wild
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:52:49 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221623087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]

[ x ]

10:20 tot 12:20

En hier in de timestamps nog wat info over sloviansk-kramatorsk (ook wel weer een interessante om in zijn volledigheid te luisteren.

---

Klopt ja, Russen rukken aardig op en dat is niet gek. Eigenlijk het belangrijkste stukje donbas wordt momenteel verdedigd door de 81e luchtmobiele brigade, 54e gemchaniseerde en verschillende "mountain assault brigades. Deze alledrie zijn al jaren niet geroteerd en zwaar uitgeput, terwijl alle recruten naar de aanvalsbrigades van Skala, 33e en 225e zijn gegaan in het Zaporizha gebied met name. Dit terwijl Rusland bijna een volledig nieuwe legergroepering daar tegenover heeft gezet.

Ik verwacht dit jaar nog geen echte strijd in de steden zelf ondanks dat ze zo dichtbij komen omdat de flanken zeker bij Lyman momenteel nog goed intact zijn. En uiteindelijk is via de flanken aanvallen meestal de manier hoe Rusland het aanpakt, zie nu kostiantynivka.

Maar mogelijk wel dat eind dit jaar we het begin van de belegering zien ja. Of de flanken moeten eerder vallen....
Over de hele lijn zie je dat Rusland toch zijn overwicht begint te doen gelden. Heeft nog lang geduurd.
Kunnen we kiezen als Europa: instappen of niet instappen. Van de usa hoeven we weinig te verwachten.
Wat ik mis van de EU-‘leiders’ zijn de stoere praatjes van vorig jaar, Macron met zijn troepen sturen, Rutte, Merz, Starmer. Het lijkt erop dat ze hun naam niet meer willen verbinden met een naderend fiasco.

Wel sneu voor Oekraïne dat oppervlakkig gesteund met al die mooie praatjes de mannelijke bevolking door de gehaktmolen gedraaid heeft en nu straks een verdrag mag afsluiten onder minder gunstige voorwaarden dan dat ze 3 jaar geleden had gekund.
The End Times are wild
pi_221623093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je een straaljager kunt neerhalen dan kun je toch ook een jet-drone neerhalen?
Oh tuurlijk kan Oekraine het wel...., maar het is niet makkelijk. En je wil natuurlijk liever niet je arsenaal aan goede interceptors voor kruisraketten hier aan opmaken... Er is niet genoeg munitie voor alles.
pi_221623133
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Over de hele lijn zie je dat Rusland toch zijn overwicht begint te doen gelden. Heeft nog lang geduurd.
Kunnen we kiezen als Europa: instappen of niet instappen. Van de usa hoeven we weinig te verwachten.
Wat ik mis van de EU-‘leiders’ zijn de stoere praatjes van vorig jaar, Macron met zijn troepen sturen, Rutte, Merz, Starmer. Het lijkt erop dat ze hun naam niet meer willen verbinden met een naderend fiasco.

Wel sneu voor Oekraïne dat oppervlakkig gesteund met al die mooie praatjes de mannelijke bevolking door de gehaktmolen gedraaid heeft en nu straks een verdrag mag afsluiten onder minder gunstige voorwaarden dan dat ze 3 jaar geleden had gekund.
Poetin wil heel Oekraïne, dus dat verdrag komt er niet.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:06:02 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221623149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Oh tuurlijk kan Oekraine het wel...., maar het is niet makkelijk. En je wil natuurlijk liever niet je arsenaal aan goede interceptors voor kruisraketten hier aan opmaken... Er is niet genoeg munitie voor alles.
Ja, zal wel een economische afweging zijn. Want met een air to air raket vanaf een F16 moet dat simpel zijn
The End Times are wild
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 19:06:45 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221623162
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Poetin wil heel Oekraïne, dus dat verdrag komt er niet.
Heel Oekraïne gaat niet gebeuren, is ook nooit geroepen.
The End Times are wild
pi_221623179
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Heel Oekraïne gaat niet gebeuren, is ook nooit geroepen.
Recent nog, als reactie op de walenleverantie van Turkije.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221623196
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een raar gelul. Na de invasie hadden ze de volledige capitulatie kunnen tekenen. Nu staan ze een stuk sterker. Het grote probleem is dat Europa ook niet echt systemen heeft die tegen ballistische raketten beschermen. Dat blijft toch voorbehouden aan de VS. Dat is op dit moment het grote probleem voor Oekraïne. Poetin is een imperialistisch Rupsje Nooitgenoeg. Vrede betekent gewoon even adempauze voor de volgende imperialistische verovering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')