abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:07:17 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221621907
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij is dat rus nu eerst schijtgoedkoop olie verkoopt aan zoiets als india en daarna marktconform een hoeveelheid geraffineerde brandstoffen terugkoopt niet een 'bug' maar juist een "feature"?

Wat overigens een druppel op een gloeiende plaat is. Vandaag weer zat filmpjes van rijen in moskou, maar gelukkig hebben ze "raffinage capaciteit buiten rusland". :')

En denk dat zoiets als anti-drone mechanisme op schepen niet "een reactie" is op een campagne van ongeveer 1 maand :') want meestal zijn de lead times voor nieuw materiel wat langer dan een maand.

Ik zal het nog een keer zeggen he:
[..]
Oek lijkt de doelstellingen die ze zichzelf gezet hebben prima te halen.

Allicht als we het over de doelstellingen die jij erbij fantaseert hebben, het e.e.a. ge-"backfired" is, maar dat waren zover zichtbaar niet hun doelstellingen.

Backfire =! dat rus iets terugdoet. Niemand had verwacht dat rus binnen hun mogelijkheden niks zou doen.
Ik fantaseer helemaal niets. Ik heb letterlijk doelen geciteerd die ik zelf niet bedacht heb. Dus zeg dan dat je het onredelijk vindt dat ik Oekraïne langs hun eigen opgestelde doelstellingen leg. Dan heb je een eerlijke discussie.

Zelensky: “I approved a 40-day operation by the Service to influence the aggressor state in order to press for an end to the war.”

Er zijn in juli meer dan 200 -totaal onbeschermde- shadowfleet tankers geraakt. In de zee van Azov en zwarte zee.

Volgens mij is het niet zo vergezocht om het als 'reactie' te typeren dat deze nu van anti-drone netten en machinegeweren worden voorzien.

Net zoals vele mobile fireteams langs logistieke knooppunten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221621955
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee. Ik zal het even simpel voor je houden: het is misschien niet zo slim om grootschalige drone- en raketcampganes af te kondigen als je eigen AA verzadigd is.
Ik verwacht niet dat Rusland afhankelijk is van nieuwssites om dit soort informatie te vergaren.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:15:42 #178
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221622004
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik fantaseer helemaal niets. Ik heb letterlijk doelen geciteerd die ik zelf niet bedacht heb. Dus zeg dan dat je het onredelijk vindt dat ik Oekraïne langs hun eigen opgestelde doelstellingen leg. Dan heb je een eerlijke discussie.

Zelensky: “I approved a 40-day operation by the Service to influence the aggressor state in order to press for an end to the war.”

Er zijn in juli meer dan 200 -totaal onbeschermde- shadowfleet tankers geraakt. In de zee van Azov en zwarte zee.

Volgens mij is het niet zo vergezocht om het als 'reactie' te typeren dat deze nu van anti-drone netten en machinegeweren worden voorzien.

Net zoals vele mobile fireteams langs logistieke knooppunten.
Het influencen is ze prima gelukt. Weliswaar niet tot gewenste uitkomst, maar da's opzich niet bijzonder. Tenzij je als ware je een autist (als ware, he?) net gaat doen alsof alle acties zinloos zijn, tot die ene magische handeling het conflict beslecht. Dan zou je voorbij gaan aan dat beeindigen van conflicten doorgaans het gevolg is van vele handelingen en vele factoren, en zelden tot nooit van een 1 opzichzelf staande actie.

En van je mooie "mobile fireteams" zijn ook filmpjes te vinden, met name hoe ze opgeblazen worden door drones.

En vanzelfsprekend zijn die mobiele fireteams een reactie op dat oek op de landbridge aan de lopende band vrachtwagens opblaast. Maar:

quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:58 schreef ExTec het volgende:
Backfire =! dat rus iets terugdoet. Niemand had verwacht dat rus binnen hun mogelijkheden niks zou doen.
Scorched earth
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:16:35 #179
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622025
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat Rusland afhankelijk is van nieuwssites om dit soort informatie te vergaren.
Vooral blijven doen alsof je er geen hol van snapt. Moet je trots op zijn dat zoiets je forte is.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221622076
Bovenstaande discussie leidt erg af van wat er zojuist gebeurd is weer. Hier de dubbeltap te zien:

twitter
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:26:34 #181
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622115
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het influencen is ze prima gelukt. Weliswaar niet tot gewenste uitkomst, maar da's opzich niet bijzonder. Tenzij je als ware je een autist (als ware, he?) net gaat doen alsof alle acties zinloos zijn, tot die ene magische handeling het conflict beslecht. Dan zou je voorbij gaan aan dat beeindigen van conflicten doorgaans het gevolg is van vele handelingen en vele factoren, en zelden tot nooit van een 1 opzichzelf staande actie.

En van je mooie "mobile fireteams" zijn ook filmpjes te vinden, met name hoe ze opgeblazen worden door drones.

En vanzelfsprekend zijn die mobiele fireteams een reactie op dat oek op de landbridge aan de lopende band vrachtwagens opblaast. Maar:
[..]

Ja, aan de lopende band vrachtwagens opgeblazen. Volgens OSINT zijn dat er zo'n ruim 300 geweest. Werkelijke schattingen gaan naar de 180-200 van mei tot augustus terwijl er dagelijks zo'n 1200 vrachtwagens langs reden.

Uiteraard heb je ook schrikeffect en risicomijdend gedrag maar de totale effecten zijn totaal overdreven.

De brandstoftekorten op de Krim waren vooral toe te schrijven aan 2 grote opslagen die waren vernietigd met drones.

Waar de prijzen nu alweer aanzienlijk lager zijn dan in juli en tekorten verder afnemen.

En natuurlijk worden die teams geraakt, het is een gewapend conflict.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:29:34 #182
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221622132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, aan de lopende band vrachtwagens opgeblazen. Volgens OSINT zijn dat er zo'n ruim 300 geweest. Werkelijke schattingen gaan naar de 180-200 van mei tot augustus terwijl er dagelijks zo'n 1200 vrachtwagens langs reden.

Uiteraard heb je ook schrikeffect en risicomijdend gedrag maar de totale effecten zijn totaal overdreven.

De brandstoftekorten op de Krim waren vooral toe te schrijven aan 2 grote opslagen die waren vernietigd met drones.

Waar de prijzen nu alweer aanzienlijk lager zijn dan in juli en tekorten verder afnemen.

En natuurlijk worden die teams geraakt, het is een gewapend conflict.
Helder, maar waar zit dat "backfire'en" nou precies in dan?
Scorched earth
pi_221622146

pi_221622210
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Vooral blijven doen alsof je er geen hol van snapt. Moet je trots op zijn dat zoiets je forte is.
Ja, dan ga je mij maar op de persoon aanvallen...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221622216
50 gewonden en 2 doden gemeld.
pi_221622226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:20 schreef MaxMark het volgende:
Bovenstaande discussie leidt erg af van wat er zojuist gebeurd is weer. Hier de dubbeltap te zien:

[ x ]
Tijd dat Oekraine ook zorgt voor afzwaaiers op winkelcentra, en nog een afzwaaier wanneer hulpdiensten daar aan het werk zijn.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:44:26 #187
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622234
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Helder, maar waar zit dat "backfire'en" nou precies in dan?
Rusland heeft in de zomer van 2026 meer dan 200 Oekraïense benzinestations aangevallen. Dit werd expliciet gezien als vergelding voor Oekraïense aanvallen op Russische olie-infrastructuur.

https://www.ft.com/conten(...)4b141?syn-25a6b1a6=1

https://www.upstreamonlin(...)n-attack/2-1-2013781

En dit is het topje van de ijsberg.

Aanvallen op energiebedrijven opgeschaald:

https://apnews.com/articl(...)bc0508b8365d62e0d436

En ook ballistische aanvallen op steden. En aanvallen op Odessa zijn wel degelijk opgeschaald na de recente campagne.

Kijk. Ik snap ook dat Oekraïne wat moet doen. Maar deze weg leidt volgens mij alleen maar naar meer ellende. Getuige ook weer de vreselijke afbeeldingen die we nu zien.
pi_221622249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Rusland heeft in de zomer van 2026 meer dan 200 Oekraïense benzinestations aangevallen. Dit werd expliciet gezien als vergelding voor Oekraïense aanvallen op Russische olie-infrastructuur.

En ook ballistische aanvallen op steden. En aanvallen op Odessa zijn wel degelijk opgeschaald na de recente campagne.

Kijk. Ik snap ook dat Oekraïne wat moet doen. Maar deze weg leidt volgens mij alleen maar naar meer ellende. Getuige ook weer de vreselijke afbeeldingen die we nu zien.
Rat gevonden
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:47:03 #189
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622257
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:46 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Rat gevonden
Jij moet ff kappen met je cheapshots. Ik heb het over operationele gevolgen, dat jij dit in het water gooit typeert jou als rat.
pi_221622264
quote:

[..]

Goh, misschien is Oekraine gewoon aan het kijken hoe ze de Russen wat kunnen belemmeren in haar oorlogsvoering want de raketten en drones blijven toch wel vliegen.

De Russen nemen bepaalde tactieken van de Oekraïners over als de situatie daar naar is. Zo ook met die drones, die vliegen sowieso wel en als er geen pomp was geraakt was het wel een flat ingevlogen o.i.d.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:48:42 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622267
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dan ga je mij maar op de persoon aanvallen...
Wat had je dan verwacht als antwoord op dit soort 'slimme vragen'?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus omdat Oekraïne sinds 2023 dergelijke plannen had is het voor Rusland gerechtvaardigd om als reactie daarop vanaf het begin van de oorlog Odessa te bombarderen?

Begrijp ik dat goed?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:48:45 #192
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221622268
quote:
Getuige ook weer de vreselijke afbeeldingen die we nu zien.
Nee, dit soort shit gebeurt al jaren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kramatorsk_railway_station_attack

Uit 2022.

Dus: nee, dat dit nu gebeurt heeft gewoon 0,0 te maken met wat oek doet.
Scorched earth
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:49:45 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:48 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Goh, misschien is Oekraine gewoon aan het kijken hoe ze de Russen wat kunnen belemmeren in haar oorlogsvoering want de raketten en drones blijven toch wel vliegen.

De Russen nemen bepaalde tactieken van de Oekraïners over als de situatie daar naar is. Zo ook met die drones, die vliegen sowieso wel en als er geen pomp was geraakt was het wel een flat ingevlogen o.i.d.
Ja prima. Ik hoop niet dat de Oekraïense legerleiding deze mentaliteit ook hanteert. Dat leer je namelijk helemaal niets.
pi_221622283
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja prima. Ik hoop niet dat de Oekraïense legerleiding deze mentaliteit ook hanteert. Dat leer je namelijk helemaal niets.
https://mod.gov.ua/en/contact-us

Snel, deel je fantastische inzicht. Oekraine kan het heel goed gebruiken.
pi_221622287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij moet ff kappen met je cheapshots. Ik heb het over operationele gevolgen, dat jij dit in het water gooit typeert jou als rat.
Ik moet helemaal niets als jij zegt dat Oekraiense aanvallen alleen maar naar meer ellende leiden, zoals op klaarlichte dag winkelcentra bombarderen.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:51:19 #196
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221622288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik denk dat verlamd door angst, of rus nog wat harder civiele doelen aan gaat vallen, maar niks doen hem ook niet gaat worden.
Scorched earth
pi_221622300
ALs we het over actie reactie hebben

Het waren toch echt de Russen die begonnen met raffinaderijen bombarderen.

Daar hoor je men echter nooit over. Het zijn altijd e Oekrainers die blijkbaar ergens mee beginnen waardoor Rusland wel moet reageren.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:53:46 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221622307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik moet helemaal niets als jij zegt dat Oekraiense aanvallen alleen maar naar meer ellende leiden, zoals op klaarlichte dag winkelcentra bombarderen.
Het was gelijk al duidelijk wat je wilde aansmeren. Daarom reageerde ik ook niet.

Stop daar gewoon mee.
pi_221622311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het was gelijk al duidelijk wat je wilde aansmeren. Daarom reageerde ik ook niet.

Stop daar gewoon mee.
Je zegt het toch echt zelf?
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:55:11 #200
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221622313
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 16:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het was gelijk al duidelijk wat je wilde aansmeren.
Je bestaat het om wat net gebeurt is als gevolg op te dissen van wat oek doet.

Dat rus het al vanaf dag 1 flikt negeer je.
Scorched earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')