abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221624280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 18:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Elke keer staat erbij dat het de thuisstad van Zelenski is, dus dan denk ik dat dat wel enige invloed heeft.

Overigens las ik vandaag dat Russische troepen bezig zijn Mykolaivka/Nikolaevka te infiltreren. Ik had niet gedacht dat er toch een strijd om Sloviansk en Kramatorsk zou komen maar dat komt toch wel in de buurt.
twitter
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:54:13 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221624349
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:54 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Welk verdrag hadden ze 3 jaar geleden kunnen afsluiten dan?
Je kunt op ieder moment een verdrag afsluiten natuurlijk. Het hangt er vanaf hoe de vlag er bij hangt hoe gunstig of ongunstig het verdrag voor je is. Daar gaat oorlog letterlijk om. Ik denk niet dat het nu gunstiger is voor Oekraine dan destijds onder Trumps' pogingen.
The End Times are wild
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:58:19 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221624364
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wel heel matige analyse dit.

In Rusland zijn pas de belastingen verhoogd, ondernemers gaan failliet, het begrotingstekort is op de lange termijn niet houdbaar. Rusland verkoopt goud om de begroting in stand te houden.

Burgers staan uren in de rij om te tanken, mobiel internet werkt vaak niet, en veel ondernemers die online hun spulletjes verkochten zijn hun bedrijf kwijt.

Als Oekraïne overeind kan blijven, hebben ze goede kaarten om deze oorlog te winnen.
Wanneer heeft Oekraine deze oorlog gewonnen dan volgens jou?

Ik kan moeilijk uit alle berichtgeving opmaken wie het nu het beste af gaat. Wezenlijke veranderingen op de frontlijn zijn er al jaren niet meer. Elkaars infrastructuur aantasten gaat twee kanten op. Al die juichberichten zijn er al jaren en er verandert weinig. Technologisch is het een wedloop waar ze elkaar telkens weten te overtreffen. Dus daar heb ik allemaal niks aan.

Wat mij opvalt is dat de Europese regeringsleiders veel minder tamtam maken en dat het lijkt alsof hun commitment langzaam teruggetrokken wordt. Dus dat wordt ingeschat dat een overwinning er niet meer in zit..
The End Times are wild
pi_221624446
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wanneer heeft Oekraine deze oorlog gewonnen dan volgens jou?

Ik kan moeilijk uit alle berichtgeving opmaken wie het nu het beste af gaat. Wezenlijke veranderingen op de frontlijn zijn er al jaren niet meer. Elkaars infrastructuur aantasten gaat twee kanten op. Al die juichberichten zijn er al jaren en er verandert weinig. Technologisch is het een wedloop waar ze elkaar telkens weten te overtreffen. Dus daar heb ik allemaal niks aan.

Wat mij opvalt is dat de Europese regeringsleiders veel minder tamtam maken en dat het lijkt alsof hun commitment langzaam teruggetrokken wordt. Dus dat wordt ingeschat dat een overwinning er niet meer in zit..
Volgens mij heeft niemand de illusie (gehad) dat er een overwinning in zit, ook Oekraïne niet. Het gaat er om dat een complete patstelling bereikt wordt, dan pas is er (misschien) iets geloofwaardigs met Rusland af te spreken.
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:38:18 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221624625
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:15 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Volgens mij heeft niemand de illusie (gehad) dat er een overwinning in zit, ook Oekraïne niet. Het gaat er om dat een complete patstelling bereikt wordt, dan pas is er (misschien) iets geloofwaardigs met Rusland af te spreken.
Ja, dat denk ik ook. Rusland als dusdanig wordt nooit verslagen (maw: er gaan geen Oekrainsche of NAVO-tanks over het Rode Plein rollen). Ik zie hetzelfde ook niet gebeuren in Kiev. Dus er komt uiteindelijk een verdrag met daarin een verdeling. Beter laat dan nooit maar ook beter vroeg dan laat.
The End Times are wild
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:54:09 #281
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221624697
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
Merci voor het delen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221624726
Zijn er hier nog Harry Potter fans in the house?

twitter
pi_221624966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 15:48 schreef skysherrif het volgende:
Zojuist hebben de Russen midden op klaarlichte dag een winkelcentrum opgeblazen in Kryvih Rih.

Geen opslagmagazijn, niet snachts, niet het front. Gewoon een winkelcentrum waar kinderen, moeders, ouderen aan het winkelen waren.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gore kk russen
Je weet gewoon dat ze dit expres doen om geen enkele andere reden dan dat dit de geboorteplaats is van Zelenskyy. Daarom heb ik ook geen medelijden met geen enkele rus, en er zijn geen onschuldige russen.
pi_221624997
Ballistische raketten, zircon raketten en banderol raketten afgevuurd op Kyiv, de Ballisitsche raketten hebben al ingeslagen.
pi_221625226
In Chapayevsk, Samara regio is voor het eerst een Ozon opslagplaats geraakt. Lijkt ook meteen totaal vernietigd te gaan worden

3e grootste ozon locatie in Rusland van wat ik kan vinden.
pi_221625267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je kunt op ieder moment een verdrag afsluiten natuurlijk. Het hangt er vanaf hoe de vlag er bij hangt hoe gunstig of ongunstig het verdrag voor je is. Daar gaat oorlog letterlijk om. Ik denk niet dat het nu gunstiger is voor Oekraine dan destijds onder Trumps' pogingen.
Ik denk dat er een vrij simpel verdrag zal uitvloeien waarbij beiden kanten een wapenstilstand zullen respecteren en dat de grenzen gewoon de bestaande gevechtslijn zullen volgen, wat het wel enorm interessant maakt is dat die grenzen dermate lang zijn dat beiden ze nooit volledig kunnen bemannen, daarnaast verwacht ik dat Rusland in ruil voor opheffen van sancties af en toe wat terug gaat geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221625373
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 06:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat er een vrij simpel verdrag zal uitvloeien waarbij beiden kanten een wapenstilstand zullen respecteren en dat de grenzen gewoon de bestaande gevechtslijn zullen volgen, wat het wel enorm interessant maakt is dat die grenzen dermate lang zijn dat beiden ze nooit volledig kunnen bemannen, daarnaast verwacht ik dat Rusland in ruil voor opheffen van sancties af en toe wat terug gaat geven.
Alleen bij een machtswissel.
Maar die komt binnen nu en zoveel jaar.
Het is een interessante ontwikkeling, gaat Rusland weer banden aanhalen of gaat het full in strijd met het westen.
Het kost een generatie om de haat en het bloed te verdrinken
Vakman pur sang
pi_221625454
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 07:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alleen bij een machtswissel.
Maar die komt binnen nu en zoveel jaar.
Het is een interessante ontwikkeling, gaat Rusland weer banden aanhalen of gaat het full in strijd met het westen.
Het kost een generatie om de haat en het bloed te verdrinken
Wat wel een voordeel is dat die volken een stuk pragmatischer zijn daar, de meeste Russen zal het volgens mij hun reet roesten, die zijn verre van Patriotisch, die willen gewoon zuipen en normaal eten kunnen kopen, wat betreft de Ukrainers, mwoah iets meer maar ook weer niet overdreven, de gemiddelde Oekrainer is vooral bezig om geen belasting te betalen of op andere slinkse manier aan geld te komen, de vrouwen vind ik ook wel bijzonder, extreem bezig met hun uiterlijk en vinden van geschikte kerel, ik heb met wat Oekrainese dames gewerkt en die komen altijd op het werk alsof ze naar een bruiloft gaan ;)
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 08:41:22 #289
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221625561
Dagelijks meermaals schade aan infrastructuur lees ik dezer dagen!

https://unn.ua/en/news/th(...)ne-person-was-killed

quote:
Russia struck a railway enterprise in Kyiv with a ballistic missile — one person was killed

In Darnytsia, a foreman at a railway enterprise was killed following a Russian ballistic missile strike. At Rozdilna station in Odesa region the railway station building was damaged.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221625576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 08:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat wel een voordeel is dat die volken een stuk pragmatischer zijn daar, de meeste Russen zal het volgens mij hun reet roesten, die zijn verre van Patriotisch, die willen gewoon zuipen en normaal eten kunnen kopen, wat betreft de Ukrainers, mwoah iets meer maar ook weer niet overdreven, de gemiddelde Oekrainer is vooral bezig om geen belasting te betalen of op andere slinkse manier aan geld te komen, de vrouwen vind ik ook wel bijzonder, extreem bezig met hun uiterlijk en vinden van geschikte kerel, ik heb met wat Oekrainese dames gewerkt en die komen altijd op het werk alsof ze naar een bruiloft gaan ;)
Napoleon zei over de Nederlandse vrouwen dat het leek alsof ze slechts geschikt waren om koeien te melken.
graag verwijderen
pi_221625593
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 08:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Napoleon zei over de Nederlandse vrouwen dat het leek alsof ze slechts geschikt waren om koeien te melken.
Napoleon was 1 meter 40.
pi_221625596
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 08:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Napoleon was 1 meter 40.
Dat viezerikje stond vast en zeker steeds onder hun rokken te kijken.
graag verwijderen
pi_221625597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 03:49 schreef skysherrif het volgende:
In Chapayevsk, Samara regio is voor het eerst een Ozon opslagplaats geraakt. Lijkt ook meteen totaal vernietigd te gaan worden

[ afbeelding ]

3e grootste ozon locatie in Rusland van wat ik kan vinden.
5e grote volgens de nieuwe bingokaart.
twitter
pi_221625961
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 19:54 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Welk verdrag hadden ze 3 jaar geleden kunnen afsluiten dan?
Volledige overgave. Dat is in het perspectief van Poetin-verstehers als LXIV natuurlijk gunstig.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:05:33 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221626571
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 06:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar slechts een wapenstilstand is nu juist wat Rusland niet wil. Die zijn bang voor een herhaling van Minsk, dat die tijd dan gebruikt gaat worden voor herbewapening, en dat Oekraïne over 5 jaar alles wil terugveroveren.
Rusland wil een vredesverdrag met de jure overdracht van gebied ( de Krim en de Donbas)
The End Times are wild
pi_221626592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar slechts een wapenstilstand is nu juist wat Rusland niet wil. Die zijn bang voor een herhaling van Minsk, dat die tijd dan gebruikt gaat worden voor herbewapening, en dat Oekraïne over 5 jaar alles wil terugveroveren.
Rusland wil een vredesverdrag met de jure overdracht van gebied ( de Krim en de Donbas)
De Krim misschien wel, Ukraine gaat de Donbas zeker niet opgeven.
pi_221626597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een vredesverdrag levert niets op.
Rusland kan dan herbewapenen en de rest van Oekraïne innemen.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221626605
quote:
88s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 08:41 schreef Mikeytt het volgende:
Dagelijks meermaals schade aan infrastructuur lees ik dezer dagen!

https://unn.ua/en/news/th(...)ne-person-was-killed

[ afbeelding ]
[..]

Ja, gouden tijden voor je.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221626647
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, gouden tijden voor je.
Ja, ook gouden tijden voor de users die weer op trollen willen reageren.
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:35:07 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221626716
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een vredesverdrag levert niets op.
Rusland kan dan herbewapenen en de rest van Oekraïne innemen.
Het is juist net andersom. Bij een vredesverdrag accepteren beide partijen de situatie, een wapenstilstand is tijdelijk.
Natuurlijk zal Oekraïne de Krim niet voor niks opgeven, bijvoorbeeld in ruil voor navo lidmaatschap. Hun veiligheidssituatie is dan sterk verbeterd.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')