Je kan ook gewoon niet te hard rijden hequote:Op zondag 9 augustus 2026 23:55 schreef inslagenreuring het volgende:
installatie was vrijdag langs de weg geplaatst om de snelheidbankpas van passerende automobilisten te controlerenplunderen.
Klopt. Maar dit zijn van die wegen waar je 60 mag maar eigenlijk iedereen 80 of harder rijdt. Als je 60 rijdt word je constant ingehaald en rijd je tegen de flow van het verkeer in.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet te hard rijden he
hij staat maar op 1 plek het het is geen traject controlequote:Op zondag 9 augustus 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt. Maar dit zijn van die wegen waar je 60 mag maar eigenlijk iedereen 80 of harder rijdt. Als je 60 rijdt word je constant ingehaald en rijd je tegen de flow van het verkeer in.
Geen excuus om dat ding maar te vernielen natuurlijk.
Kijk nog eens even goed naar de foto.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar dit zijn van die wegen waar je 60 mag maar eigenlijk iedereen 80 of harder rijdt. Als je 60 rijdt word je constant ingehaald
Hier ook zo’n weggetje, als je netjes 60 gaat zit iedereen te bumperkleven of wordt je ingehaald.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt. Maar dit zijn van die wegen waar je 60 mag maar eigenlijk iedereen 80 of harder rijdt. Als je 60 rijdt word je constant ingehaald en rijd je tegen de flow van het verkeer in.
En wie zijn dat dan? Zeeuwen?quote:Op maandag 10 augustus 2026 01:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze mogen die dingen hier in Zeeland op elke n-weg neerzetten.
Als ze ze opblazen, is dat direct een reden om de usuel suspects te melden…
Ja, jongeren hier uit de regio.quote:Op maandag 10 augustus 2026 01:58 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
En wie zijn dat dan? Zeeuwen?
Ja en als je afgelopen tijd een beetje rondgekeken had in deze sectie van het forum dan zie je dat het juist op deze wegen heel vaak misgaat, en dan huilen hoe het toch kan gebeuren dat je op zo een rechte weg tegen een boom aan knalt.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Inhalen lijkt me op dat weggetje vrij ambitieus.quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je ziet waar ik mijn boete pas voor had gekregenquote:Op zondag 9 augustus 2026 23:56 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet te hard rijden he
Eh....quote:Op zondag 9 augustus 2026 23:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
56 km, dan had je zeker 65 op de teller...quote:Op maandag 10 augustus 2026 07:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als je ziet waar ik mijn boete pas voor had gekregen
Kwam een hoek om -> trok iets te snel op -> ging volgende hoek op, 56km geflitst terwijl ik dat mischien seconden reed
Nog afgezien van dat het onwaar is: hoe is dat relevant?quote:Op maandag 10 augustus 2026 08:05 schreef Toine51 het volgende:
[..]
56 km, dan had je zeker 65 op de teller...
Die sloopten geen palen, ageerden alleen tegen het toen al doorgeslagen snelheidscontrole beleid.quote:Op maandag 10 augustus 2026 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
De Tuf tuf club die uit de as is gerezen?
Dat je niet oplet en de boete terecht isquote:Op maandag 10 augustus 2026 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat het onwaar is: hoe is dat relevant?
Op 56 geflitst he dus 3 correctiequote:Op maandag 10 augustus 2026 08:05 schreef Toine51 het volgende:
[..]
56 km, dan had je zeker 65 op de teller...
Ja, en je tellerafwijking niet vergeten.quote:Op maandag 10 augustus 2026 08:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Op 56 geflitst he dus 3 correctie
Geen idee, verder denk ik ook wel dat er mensen gepakt kunnen worden, deze mobiele controles worden ook altijd begeleid door een aantal beveiligingscamera'squote:Op maandag 10 augustus 2026 09:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Is de boete voor het vernielen van zo’n flitspaal inmiddels lager dan het te hard rijden voor zo’n flitspaal?
Onjuist.. Deze is mobiel er wordt elke maand verplaatstquote:Op maandag 10 augustus 2026 00:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
hij staat maar op 1 plek het het is geen traject controle
Ik ken het eerder als het Duindorp van Hoogeveenquote:Op maandag 10 augustus 2026 09:19 schreef pmponer het volgende:
Wel bijzonder dat deze is opgeblazen, ik ken Hollandseveld toch wel als het Wassenaar van Hoogeveen.
In 1980 misschienquote:Op maandag 10 augustus 2026 07:33 schreef Harvest89 het volgende:
Die dingen zijn ook kut.
Moest laatst 50 euro dokken voor iets van 10 km te hard.
Nee is maar 2 jaartjes geleden of zo. Op de autoweg.quote:
Bij de Maastunnel in Rotterdam heeft jarenlang een aanhanger gestaan met een camera erin.quote:Op maandag 10 augustus 2026 07:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik verwacht ook een boete voor een paar km/h op de Amsterdamse Straatweg. Klotedingen staan ook lekker verdekt opgesteld.
Ik rijd niet eens auto.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:38 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ga jij naar lekker bewust hard rijden om die oorlog in Oekraïne te steunen. Vergeet bij het flitsen niet even je duim op te steken, krijgen ze een moraalboost van op het slag(cht)veld.
Tenzij je maar vaak genoeg die dingen slooptquote:Op maandag 10 augustus 2026 08:57 schreef Chandler het volgende:
En wie mag dat weer gaan betalen? ja wij!
Kapot maken slaat nergens op, ze bouwen toch wel een nieuwe en het probleem wordt alleen maar even verplaatst. Hoop dat ze met de extra camerabeelden toch nog iemand kunnen pakken hiervoor!
Het heeft idd geen fuck met veiligheid te makenquote:Op maandag 10 augustus 2026 09:37 schreef Pajanus het volgende:
De reden dat die camera's er zijn is verkeersveiligheid. Al lang en breed is bewezen dat het niet om verkeersveiligheid gaat (ook weinig effectief) maar om het spekken van de staatskas.
m.a.w. het is gewoon de bevolking afzetten.
NL , het land waar het goedkoper is om iemand in elkaar te trappen dan geflitst te worden!
Het was dan ook een grapje.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik ken het eerder als het Duindorp van Hoogeveen.
Dit dus. Een van oorsprong 80 km weg met vrijliggend fietspad. Volslagen idioot om daar proberen 60 km te handhaven. Ruim 30 km verderop mag je op eenzelfde soort weg 100 kmhquote:Op maandag 10 augustus 2026 09:37 schreef Pajanus het volgende:
De reden dat die camera's er zijn is verkeersveiligheid. Al lang en breed is bewezen dat het niet om verkeersveiligheid gaat (ook weinig effectief) maar om het spekken van de staatskas.
Daar lijkt het soms wel op.quote:NL , het land waar het goedkoper is om iemand in elkaar te trappen dan geflitst te worden!
Zeg,quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:42 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Stfu man.. Het heeft geen fuck met veiligheid te maken
Dat weet iedereen: om de begroting sluitend te maken.quote:Op maandag 10 augustus 2026 08:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh....
Lees nog eens wat je hebt getypt...
Waarom denk je dat er ook een flitspaal staat??!!!
Het land uitzettenquote:Op maandag 10 augustus 2026 09:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zeg,
Jij ageert wel erg tegen flitspalen.
Wat zou je vinden als iedereen maar zo hard als hij wil gaat rijden overal?
Precies.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat weet iedereen: om de begroting sluitend te maken.
Dan gaan ze het in de gaten houden en worden de daders op een gegeven moment gepakt en eventjes helemaal financieel leeggetrokken.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tenzij je maar vaak genoeg die dingen sloopt
Helemaal prima als dat geld gehaald wordt bij mensen die zich niet gewoon aan de maximumsnelheid houden.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
denk het nietquote:Op maandag 10 augustus 2026 10:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan gaan ze het in de gaten houden en worden de daders op een gegeven moment gepakt en eventjes helemaal financieel leeggetrokken.
Dat denk ik wel. Er zijn gewoon manieren om dat in de gaten te houden en die daders eens flink te pakken te nemen zodat ze hun huis en auto moeten verkopen.quote:
Ik denk dat je fantasie weer wat op hol slaat.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Er zijn gewoon manieren om dat in de gaten te houden en die daders eens flink te pakken te nemen zodat ze hun huis en auto moeten verkopen.
Zo lastig is het niet met het soort leeghoofden die dit doen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik denk dat je fantasie weer wat op hol slaat.
Maar om iemands huis en auto af te nemen gaat erg ver niet waar?quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo lastig is het niet met het soort leeghoofden die dit doen.
Als hij het geld dat die flitspalen kosten op de bank heeft staan dan hoeft dat niet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar om iemands huis en auto af te nemen gaat erg ver niet waar?
Mijne is echt 1km afwijking rond die snelheid op gpsquote:Op maandag 10 augustus 2026 09:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, en je tellerafwijking niet vergeten.
Mensen die mauwen dat ze 3 km te hard hebben gereden.
Ja, maar let dan ook eens op je teller.
In Frankrijk flitsen ze heel veel, bij 100 wegen rijdt bijna iedereen precies 100.
Mijn auto staat op 107 op de cc, nooit geflitst.
Lees zijn post nog eens...quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hebben ze geen tijd voor manquote:Op maandag 10 augustus 2026 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Er zijn gewoon manieren om dat in de gaten te houden en die daders eens flink te pakken te nemen zodat ze hun huis en auto moeten verkopen.
Totdat de Duitsers het gaan overgedragen aan het CJIBquote:Op maandag 10 augustus 2026 09:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Duitsland staan er veel meer boetes open. Maar nooit betaald. Kunnen ze toch niets aan doen.
Wat als je geen schuld wil bekennen?quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:18 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Totdat de Duitsers het gaan overgedragen aan het CJIB![]()
Heb zelf voor een jaar of wat terug een boete gehad in Duitsland (vlak waar jij woont) en die was 89 euro voor 13 km te hard, kreeg eerst een brief met foto van mij erbij of ik schuld wilde bekennen, en daarna de betaal beschikking.
Keurig vertaald via Google translate.
Dan gaan ze er gewoon vanuit de jij de bestuurder bent of je moet kunnen aantonen dat jij het niet was. Lastig hé?quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat als je geen schuld wil bekennen?
Scheelt een hoop ja. Al worden deze camara's zelf ook goed bewaakt door camera's dus je zult er niet zomaar mee weg komen.quote:
prioriteiten stellenquote:
Ik ken het niet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik ken het eerder als het Duindorp van Hoogeveen.
zeker je bent daar binnen 30 minuten in een zaak waar je van alles kan kopen wat in NL verboten ist.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Scheelt een hoop ja. Al worden deze camara's zelf ook goed bewaakt door camera's dus je zult er niet zomaar mee weg komen.
Boer Koekoek kwam er vandaanquote:
Als het zo is wat je zegt (ik denk dat niet, maar goed), dan vind ik het niet eens erg als dat de waarheid is. Ik zou het zelfs toejuichen. Laat ze maar de zakken leeghalen van autobestuurders die zich niet aan de regels houden. Ik vind dat helemaal prima.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:37 schreef Pajanus het volgende:
NL , het land waar het goedkoper is om iemand in elkaar te trappen dan geflitst te worden!
Wat is FM?quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk als je er met FM langs komt en dan krijg je "beoordeel flitspaal". Alleen daar bedoelen ze dan weer niet mee hoe die er uit ziet helaas.
Wel grappig die termen in FM altijd. Bij populaire flitslocatie zie ik in gedachten dan altijd een hele groep blije dansende mensen op zo'n plek.
Ze deden wel meer dan dat. B.v. saboteren door er een doos omheen te maken. Maar Frank kon natuurlijk niet zijn naam verbinden aan het opblazen van die dingen, want dat had natuurlijk problemen opgeleverd voor hem als journalist.quote:Op maandag 10 augustus 2026 08:46 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Die sloopten geen palen, ageerden alleen tegen het toen al doorgeslagen snelheidscontrole beleid.
Deze mobiele palen zijn ook weer een symbool van het sluitend maken van begrotingen door middel van boetes.
Daar is de overheid wel voortvarend in, terwijl andere voor veel mensen belanrijker zaken blijven liggen.
Maar dan nog heb je met je tengels van die dingen af te blijven.
Het is een snelheidsmeter. Die van mij is nauwkeurig tot zelfs net iets te weinig (maar dat komt door een afwijkende bandenmaat). Niet iedereen heeft een auto met een snelheidsmeter die enorm afwijkt.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:19 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, en je tellerafwijking niet vergeten.
Mensen die mauwen dat ze 3 km te hard hebben gereden.
Ja, maar let dan ook eens op je teller.
In Frankrijk flitsen ze heel veel, bij 100 wegen rijdt bijna iedereen precies 100.
Mijn auto staat op 107 op de cc, nooit geflitst.
Dat is helemaal niet prima. Het is misbruik van recht.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helemaal prima als dat geld gehaald wordt bij mensen die zich niet gewoon aan de maximumsnelheid houden.
Wat mij betreft verachtdubbelen ze die boete gewoon en minderen ze dat op wat anders.
Maar dat is het wel. Het is namelijk illegaal om het strafrecht in te zetten om de staatskas te spekken, laat staan de boetes zo te verhogen dat je tegenwoordig minder straf krijgt als je iemand mishandelt dan wanneer je een minuut geparkeerd staat op een van de 4 vrije plekken voor gehandicapten.quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als het zo is wat je zegt (ik denk dat niet, maar goed), dan vind ik het niet eens erg als dat de waarheid is. Ik zou het zelfs toejuichen. Laat ze maar de zakken leeghalen van autobestuurders die zich niet aan de regels houden. Ik vind dat helemaal prima.
Kan.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:49 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Mijne is echt 1km afwijking rond die snelheid op gps
Laat ze er dan tenminste eerlijk over zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:02 schreef Hexagon het volgende:
Waarom is het zo erg dat we de begroting dichtmaken met verkeersboetes? Zie het als een facultatief belastingdeel wat je makkelijk kan voorkomen.
mij nietquote:Op maandag 10 augustus 2026 11:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mij lijkt dit soort terrorisme aanpakken vrij belangrijk.
Het doel van verkeersboetes dient niet het binnenharken van geld te zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:02 schreef Hexagon het volgende:
Waarom is het zo erg dat we de begroting dichtmaken met verkeersboetes? Zie het als een facultatief belastingdeel wat je makkelijk kan voorkomen.
Omdat het een perverse prikkel is. Het doel moet zijn de verkeersveiligheid te verhogen. Als de overheid binnenloopt op boetes waarom zouden ze de weginrichting aanpassen? Dat kost geld én er komt minder geld binnen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:02 schreef Hexagon het volgende:
'ik denk dat niet, maar goed' - gelukkig hoeven wij daar specifiek geen mening over te vormen. Het is lang en breed bekend dat de hoogte van boetes weinig effect heeft en al helemaal dat boetes die je enkele dagen na het voorval binnenkrijgt ook weinig meehelpen om overtredingen in de toekomst te voorkomen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als het zo is wat je zegt (ik denk dat niet, maar goed), dan vind ik het niet eens erg als dat de waarheid is. Ik zou het zelfs toejuichen. Laat ze maar de zakken leeghalen van autobestuurders die zich niet aan de regels houden. Ik vind dat helemaal prima.
Nee, maar het lijkt er wel op.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het doel van verkeersboetes dient niet het binnenharken van geld te zijn.
pff als jij een auto van 80k in plaats van 40k hebt betekend dat niet meteen dat je ook dubbel het te besteden inkomen hebt ofzo he?quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:37 schreef Seeburg54 het volgende:
De klootzakken die stelselmatig je voorbij stuiven met hun dikke BMW of Audi lachen in elk geval om de boete
Als ze 140 op de snelweg rijden boeit me dat niks, maar als dat soort etters me voorbij stuiven op een 80 km weg en nog net voor een tegenligger langs scheuren mogen ze van mij aan het gas.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:41 schreef Pajanus het volgende:
[..]
pff als jij een auto van 80k in plaats van 40k hebt betekend dat niet meteen dat je ook dubbel het te besteden inkomen hebt ofzo he?
Grote kans dat die mensen ook nogal wat meer op de weg zitten.
Ik heb er totaal geen problemen mee als mensen 140 rijden, zelf weten. Sterker nog ": die spekken de staatskas met het verbruik (65% van de prijs van benzine is belasting..) en zo lang ze niet bumperkleven ofzo helemaal prima.
Er is ook wel een duidelijk verschil tussen 10-20km per uur te hard of met 150km per uur door de bebouwde kom scheuren.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:48 schreef Momo het volgende:
Altijd wel bijzonder van die figuren die hier om staan te juichen maar als iemand een ongeluk veroorzaakt door te hard rijden is het een monster.
En als iemand met 20 km/u te hard rijden een kind doodrijdt hoeven we ons dus niet meer op te winden op fok?quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is ook wel een duidelijk verschil tussen 10-20km per uur te hard of met 150km per uur door de bebouwde kom scheuren.
Leuk dat je dat prima vindt als niet-autobezitter. We nemen het mee.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helemaal prima als dat geld gehaald wordt bij mensen die zich niet gewoon aan de maximumsnelheid houden.
Wat mij betreft verachtdubbelen ze die boete gewoon en minderen ze dat op wat anders.
ja da's zuur. Die marges kunnen ze best eens naar kijken maar goed.quote:Op maandag 10 augustus 2026 07:58 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Als je ziet waar ik mijn boete pas voor had gekregen
Kwam een hoek om -> trok iets te snel op -> ging volgende hoek op, 56km geflitst terwijl ik dat mischien seconden reed
Boetes hebben wel degelijk effect. Kijk maar over hoe jij je erover opwindt en anderen hier in dit topic.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:31 schreef Pajanus het volgende:
[..]
'ik denk dat niet, maar goed' - gelukkig hoeven wij daar specifiek geen mening over te vormen. Het is lang en breed bekend dat de hoogte van boetes weinig effect heeft en al helemaal dat boetes die je enkele dagen na het voorval binnenkrijgt ook weinig meehelpen om overtredingen in de toekomst te voorkomen.
https://www.ad.nl/auto/bo(...)omstenbron~a875509c/
en ohja het is ook al bekend dat het dus wel gebruikt wordt om gaten in de begroting te dichten.
Wat denk je er nu over?
Dit. Het is zó sneu en triest dat het lachwekkend isquote:Op maandag 10 augustus 2026 15:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Boetes hebben wel degelijk effect. Kijk maar over hoe jij je erover opwindt en anderen hier in dit topic.![]()
In Nederland staan die boetes totaal niet meer in verhouding met de overtreding.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ja da's zuur. Die marges kunnen ze best eens naar kijken maar goed.
Gewoon 10 seconden te hard = te hardquote:Op maandag 10 augustus 2026 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ja da's zuur. Die marges kunnen ze best eens naar kijken maar goed.
Het lijkt mij niet gek dat verkeersdeelnemers die niet beschermd worden door een kooi van 1500kg ook een mening hebben over verkeersveiligheid.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Leuk dat je dat prima vindt als niet-autobezitter. We nemen het mee.
Ja hoor. Net zoals je die mensen niet de nuance tussen verkeersveiligheid en doorstroming van het verkeer kunt uitleggen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet gek dat verkeersdeelnemers die niet beschermd worden door een kooi van 1500kg ook een mening hebben over verkeersveiligheid.
ik ga er geen km zachter van rijden in ieder geval, dus het gewenste effect is ongeveer precies 0,0.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Boetes hebben wel degelijk effect. Kijk maar over hoe jij je erover opwindt en anderen hier in dit topic.![]()
Ik lig echt in een deuk hier. Ik rij ook auto en ik krijg nooit boetes, want ik houd me gewoon aan de regels. En ik zal je vertellen, dat is helemaal niet moeilijk. Mij kunnen boetes niet hoog genoeg zijn. 500 euro voor het parkeren op een invalideplaats, wat een mop! Voor mijn part mag het 1.000 euro zijn, moet je het maar niet doen. Die psycholoog zal ook wel het nodige op de mat hebben gekregen.
Ik zou het heerlijk vinden als het wegennet betaald zou worden door flikkers zoals jullie die zich niet aan de regels willen houden, of het nou legaal is of niet, interesseert me niet. Het interesseert jullie ook niet als iemand een camera opblaast, wat niet mag. Mes snijdt aan twee kanten.
Ik pak even de popcorn erbij terwijl jullie nog bozer worden.
Plus 1 of meer punten op je rijbewijs. Dat vergeet men voor het gemak altijd even.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Nederland staan die boetes totaal niet meer in verhouding met de overtreding.
Nederland 12km te hard in bebouwde kom is na correctie 140 euro
Duitsland is dat 50 euro.
Naar mijn mening zou het gewoon een percentage van je inkomen moeten zijn, dan is de pijn overal hetzelfde.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Nederland staan die boetes totaal niet meer in verhouding met de overtreding.
Nederland 12km te hard in bebouwde kom is na correctie 140 euro
Duitsland is dat 50 euro.
Precies. Ik rij geen auto meer maar heb meer dan 40 jaar auto gereden en ook ik heb boetes mogen ontvangen in die tijd. Dat zijn er niet veel geweest. Toevallig nog een maand geleden. Mijn partner reed en in Duitsland(Buisdorf) waar je 80 mocht rijden plots naar 50 en laat de auto uitrollen. Geflits met 62 km na correctie. 50 euro. In Nederland zou dat 140 euro zijn geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:22 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ik ga er geen km zachter van rijden in ieder geval, dus het gewenste effect is ongeveer precies 0,0.
Gast 'Ik rij ook auto en ik krijg nooit boetes' dat zegt niks ,als jij de hele dag onderweg bent dan krijg je geheid weleens een boete want in NL veranderd de maximumsnelheid ongeveer 80x per km.
Wel een goede insteek heb jij 'als het mij niet gebeurt maak het toch geen zak uit'
Die heeft mijn partner niet gekregen. En dan nog. Hoeveel punten mag je halen alvorens dat echt gevolgen gaat krijgen. Dat is voor normale weggebruikers die zelden een overtreding maken geen punt. Lijkt mij een prima systeem.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:23 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Plus 1 of meer punten op je rijbewijs. Dat vergeet men voor het gemak altijd even.
Puntensystemen zijn niet heel vergevend. Meer als 2 punten voor je je rijbewijs iig tijdelijk kwijt bent is zeldzaam.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die heeft mijn partner niet gekregen. En dan nog. Hoeveel punten mag je halen alvorens dat echt gevolgen gaat krijgen. Dat is voor normale weggebruikers die zelden een overtreding maken geen punt. Lijkt mij een prima systeem.
In Duitsland 8 punten(lees ik net). Dan moet je het wel weg bont maken omdat punten ook na verloop vervallen en je ook nog tussentijds een curus kunt volgen mocht het kritisch worden. En punten boven boetes van 60 euro. Vandaar ook dat mijn partner bij 12 km te hard met 50 euro daar onder blijft.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Puntensystemen zijn niet heel vergevend. Meer als 2 punten voor je je rijbewijs iig tijdelijk kwijt bent is zeldzaam.
Ah ok meende dat zwaardere vergrijpen wel meerdere punten per keer opleveren. En vind 1 punt voor een minimale snelheidsovertreding wel redelijk eigenlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Duitsland 8 punten(lees ik net). Dan moet je het wel weg bont maken omdat punten ook na verloop vervallen en je ook nog tussentijds een curus kunt volgen mocht het kritisch worden. En punten boven boetes van 60 euro. Vandaar ook dat mijn partner bij 12 km te hard met 50 euro daar onder blijft.
En 1 punt is dus meer dan 20km te hard. Nou ja, wat ik al zei. Dan moet je het erg bont maken om in 2,5 jaar 8 punten te halen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ah ok meende dat zwaardere vergrijpen wel meerder punten per keer opleveren. En vind 1 punt voor een minimale snelheidsovertreding wel redelijk egenlijk.
Nee.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Naar mijn mening zou het gewoon een percentage van je inkomen moeten zijn, dan is de pijn overal hetzelfde.
Dat is een ongeluk, het is ook niet voor niets dat vanaf 50km/u te hard het rijbewijs wordt ingevorderd.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:50 schreef Momo het volgende:
[..]
En als iemand met 20 km/u te hard rijden een kind doodrijdt hoeven we ons dus niet meer op te winden op fok?
Ik vind het persoonlijk nogal grof dat een minima die een foutje maakt en een paar km te hard rijdt daar maanden voor moet bloeden terwijl iemand met een hoger inkomen grovere overtredingen kan maken en deze lachend aftikt. 5K en sociale huur hoe doe je dat? En je mag in sommige gevallen minder over houden maar dat komt dan toch vooral ook door keuzes.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Want iemand die 5K netto verdient, alleenstaand is, sociale huur woont houdt veel meer over dan iemand met 5K netto, gescheiden en alimentatie betalend, tweede keer gehuwd met een vrouw die geen inkomen heeft en beiden 2 kinderen, hurende in de vrije sector.
Het is een stupide idee zelfs.
Om doodmoe van te worden, die inkomensafhankelijke shit die overal om de haverklap opduikt.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Want iemand die 5K netto verdient, alleenstaand is, sociale huur woont houdt veel meer over dan iemand met 5K netto, gescheiden en alimentatie betalend, tweede keer gehuwd met een vrouw die geen inkomen heeft en beiden 2 kinderen, hurende in de vrije sector.
Het is een stupide idee zelfs.
Vem heeft natuurlijk gelijk. Alles inkomensafhankelijk maken zijn onzalige plannen. Je kunt beter kijken of de bedragen wel in verhouding staan met de overtreding. Dat is wat mij betreft in Nederland totaal niet meer het geval. En je zou iets kunnen doen met het oplopen van dat bedrag bij te laat betalen. Ook daar ligt een groot probleem.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:21 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk nogal grof dat een minima die een foutje maakt en een paar km te hard rijdt daar maanden voor moet bloeden terwijl iemand met een hoger inkomen grovere overtredingen kan maken en deze lachend aftikt. 5K en sociale huur hoe doe je dat? En je mag in sommige gevallen minder over houden maar dat komt dan toch vooral ook door keuzes.
En voor beroeps chauffeurs zou ik zelfs pleiten voor x minuten stil staan.
Of een sinus formule die als multiplier werkt bij snelheidsovertredingen, kortom hoe hoger de overschrijding hoe hoger het bedrag per kilometer.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vem heeft natuurlijk gelijk. Alles inkomensafhankelijk maken zijn onzalige plannen. Je kunt beter kijken of de bedragen wel in verhouding staan met de overtreding. Dat is wat mij betreft in Nederland totaal niet meer het geval. En je zou iets kunnen doen met het oplopen van dat bedrag bij te laat betalen. Ook daar ligt een groot probleem.
Geen gekke gedachte.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of een sinus formule die als multiplier werkt bij snelheidsovertredingen, kortom hoe hoger de overschrijding hoe hoger het bedrag per kilometer.
En dan ook nog iets voor herhaaldelijke overtredingen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of een sinus formule die als multiplier werkt bij snelheidsovertredingen, kortom hoe hoger de overschrijding hoe hoger het bedrag per kilometer.
Die staan er al jaren, 90% van flitskasten zijn leeg.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:54 schreef havanagila het volgende:
Zet dan ook meteen wat lokpalen neer, kun je extra boetes uitdelen.
Dat is te lastig, omdat daar geen kentekenplaat op zit. Dan moet handhaven mensenwerk zijn, waar nou juist gebrek aan is. En het kost daardoor meer dan het oplevert.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Doe eerst maar iets tegen asociale fatbikers en wielrenners.
Dat is imo wel een goeie. Bij herhaaldelijk de fout in, een flinke opslag op de boete. Dan pak je de hufters waar je ze wil raken en de mensen die een eerlijk foutje maken raak je dan nog niet te hard.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:48 schreef pmponer het volgende:
[..]
En dan ook nog iets voor herhaaldelijke overtredingen.
Gast, ik heb zeer veel kilometers op mijn naam staan, in binnen- en buitenland en nog in geen 30 jaar een boete gehad, behalve een parkeerboete, die volledig terecht was. Dan vraag ik mij af, hoe kan het dat het mijn vele werk onderweg ik nooit een boete heb gehad en dat jij iedereen en alles verwijt over jouw boetehistorie? Misschien eens een keer tijd om in de spiegel te kijken, om wat beter op te letten. Zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:22 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ik ga er geen km zachter van rijden in ieder geval, dus het gewenste effect is ongeveer precies 0,0.
Gast 'Ik rij ook auto en ik krijg nooit boetes' dat zegt niks ,als jij de hele dag onderweg bent dan krijg je geheid weleens een boete want in NL veranderd de maximumsnelheid ongeveer 80x per km.
Wel een goede insteek heb jij 'als het mij niet gebeurt maak het toch geen zak uit'
Net zoals een pedofiel zegt: doe eerst maar eens wat aan potloodventers?quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Doe eerst maar iets tegen asociale fatbikers en wielrenners.
Geluk gehad dan. Ik hoor het wel vaker om welk onderwerp het gaat.Ik maak nooooit fouten. Ik maak ze vandaag de dag nog.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Gast, ik heb zeer veel kilometers op mijn naam staan, in binnen- en buitenland en nog in geen 30 jaar een boete gehad, behalve een parkeerboete, die volledig terecht was. Dan vraag ik mij af, hoe kan het dat het mijn vele werk onderweg ik nooit een boete heb gehad en dat jij iedereen en alles verwijt over jouw boetehistorie? Misschien eens een keer tijd om in de spiegel te kijken, om wat beter op te letten. Zo moeilijk is het niet.
Boetes zijn je eigen verantwoordelijkheid, niet die van een ander. Het opblazen van camera's geeft alleen je eigen onmacht weer.
Deze mobiele flitspalen zullen je ongetwijfeld een keer op de foto zetten. Ze duiken namelijk op de meest vunzige plekken op (transitiezones autosnelweg-regulier verkeer bijvoorbeeld).quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Gast, ik heb zeer veel kilometers op mijn naam staan, in binnen- en buitenland en nog in geen 30 jaar een boete gehad, behalve een parkeerboete, die volledig terecht was. Dan vraag ik mij af, hoe kan het dat het mijn vele werk onderweg ik nooit een boete heb gehad en dat jij iedereen en alles verwijt over jouw boetehistorie? Misschien eens een keer tijd om in de spiegel te kijken, om wat beter op te letten. Zo moeilijk is het niet.
Boetes zijn je eigen verantwoordelijkheid, niet die van een ander. Het opblazen van camera's geeft alleen je eigen onmacht weer.
Nee hoorquote:Op maandag 10 augustus 2026 11:34 schreef Oud_student het volgende:
Vroeger had je de Tuf Tuf Club, die had een site met brandene flitspalen of palen met een opgehangen politiepop.
Helaas kan ik de plaatjes niet meer vinden (verwijderd?)
[ afbeelding ]
"1 op de 3 keer heeft te hoge snelheid er altijd wat mee te maken"quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bert Woudenberg ook niet, evenals zijn knechten:
Bekijk deze YouTube-video
Ja ja geweldig. Deze uutzendingen spreken boekdelen. P de Vries, als je mij ziet mag je rustig 70 km te hard rijden. Heerlijk die uitzendingen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bert Woudenberg ook niet, evenals zijn knechten:
Bekijk deze YouTube-video
Ik moet zelfs dat T-shirt nog ergens hebben liggen.quote:
Ik ben hem kwijtquote:Op maandag 10 augustus 2026 20:41 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik moet zelfs dat T-shirt nog ergens hebben liggen.
Ja! Het past zelfs nog!
[ afbeelding ]
Het maken van fouten is heel iets anders dan het niet opvolgen van regels. Het opvolgen van regels is gemakkelijk, het niet maken van fouten is moeilijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Geluk gehad dan. Ik hoor het wel vaker om welk onderwerp het gaat.Ik maak nooooit fouten. Ik maak ze vandaag de dag nog.
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hadden in januari 2024 ruim 127.000 huishoudens problematische schulden door achterstallige verkeersboetes.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:29 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het maken van fouten is heel iets anders dan het niet opvolgen van regels. Het opvolgen van regels is gemakkelijk, het niet maken van fouten is moeilijk.
Het opvolgen van regels is makkelijk omdat je een klok voor je neus hebt en je ogen hebt die stoplichten en borden zien. Daarom geloof ik niet zo in dat verhaal van die psycholoog en al helemaal niet dat mensen geen rekeningen meer kunnen betalen door boetes. Als dat zo is, heb je aardig gescoord bij het CJIB, van één of twee boetes kom je echt niet in de problemen, en je kunt ook in termijnen betalen. Het AD-artikel noemt trouwens nergens een bron bij de stelling dat experts hebben beweerd dat boetes geen effect hebben. En ik heb het vermoeden dat ze een psycholoog van de koude grond hebben geplukt.
Dat zijn veelal van die sukkels met hun telefoon in de hand. Die kunnen echt niet rijden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 08:04 schreef pmponer het volgende:
[..]
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hadden in januari 2024 ruim 127.000 huishoudens problematische schulden door achterstallige verkeersboetes.
Je kan je denk ik wel voorstellen dat dit niet alleen om noitaire hardrijders gaat.
netto of bruto inkomen? toeslagen meegerekend of niet?quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Naar mijn mening zou het gewoon een percentage van je inkomen moeten zijn, dan is de pijn overal hetzelfde.
goed dat je de aanname maakt dat ik constant boetes rijd? -klopt niks van.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem met wegen zoals getoond op de foto in de OP.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 08:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn veelal van die sukkels met hun telefoon in de hand. Die kunnen echt niet rijden.
Ik rijd heel graag auto. En ik rijd eigenlijk zonder op de maximum snelheden te letten, Gewoon go with the flow of in mijn eigen tempo. Gelukkig dankzij Flitsmeister eigenlijk nooit meer boetes.
Go with the flow zeg ik eigenlijk verkeerd. Op dat soort wegen moet ik soms wel 5 keer inhalen op een stukje van 10 km. 60 rijden op wegen die bedoeld zijn voor 100. Echt niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem met wegen zoals getoond op de foto in de OP.
Door gedram van doorgaans een klein deel van de bevoilking en bestuurders zonder ballen wordt nederland volgestouwd met onzinmaatregelen en rubber tegels.
Heb je een link naar de Tuf Tuf club? Hadden leuke fotosquote:
Het staat je vrij er zelf voorbij te racen. Ik bepaal zélf of ik wel of niet inhaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Het toppunt dat ik wel regelmatig meemaak is een tractor en dan zes auto's er achter die niet in durven halen...
Het is wel grappig dat als een gaat er minstens drie achteraan vliegen. En ik zal maar niet zeggen wat voor type auto er meestal van achteraan begintquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:07 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Het staat je vrij er zelf voorbij te racen. Ik bepaal zélf of ik wel of niet inhaal.
Oh geen idee, ik hou me daar verder niet zo mee bezigquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:09 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat als een gaat er minstens drie achteraan vliegen. En ik zal maar niet zeggen wat voor type auto er meestal van achteraan begint
natuurlijk doe je dat, je wil niet dood :-)quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:18 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oh geen idee, ik hou me daar verder niet zo mee bezig
Ook al halen er drie voor mij wél in, als ik vind dat ik niet ver genoeg vooruit kan kijken, haal ik niet in. Wat de flitsende droeftoeter achter mij er ook van mag vinden.
Misschien archive.org maar online is niet veel meer te vinden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:03 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heb je een link naar de Tuf Tuf club? Hadden leuke fotos
Als ik me goed herinner moest Frank alles offline halen om te voorkomen dat het OM een zaak wegens belediging van Koos Spee zou starten. Vrees dat alles inderdaad weg is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Misschien archive.org maar online is niet veel meer te vinden.
Altijd weer die Spee he. Man da's me een real dementor. Mooie combi met die dwerg ook. Wat een naarlingen samen hahaquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:36 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner moest Frank alles offline halen om te voorkomen dat het OM een zaak wegens belediging van Koos Spee zou starten. Vrees dat alles inderdaad weg is.
Maar ondertussen wel het volgende plaatje wat niet van Frank is en de rechter niets mee gedaan heeft in het dossier opnemen waardoor het voor altijd vereeuwigd isquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:36 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner moest Frank alles offline halen om te voorkomen dat het OM een zaak wegens belediging van Koos Spee zou starten. Vrees dat alles inderdaad weg is.
Waar gaat het dan wel om? Ik lees ook het woord achterstallig hier. Het CBS zal ook wel weten dat er huishoudens zijn met problematische schulden door gokverslaving.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 08:04 schreef pmponer het volgende:
[..]
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hadden in januari 2024 ruim 127.000 huishoudens problematische schulden door achterstallige verkeersboetes.
Je kan je denk ik wel voorstellen dat dit niet alleen om noitaire hardrijders gaat.
neem dat allemaal weg....zijn het nog steeds sloebers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:51 schreef -Sigaartje het volgende:
Net zoals je mensen op de tv ziet die zitten te jammeren dat ze aan de grond zitten, twee honden op de bank, pakkie shag op tafel, kitschverzameling in de kast, flikker toch op man.
Geweldig duo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 17:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Altijd weer die Spee he. Man da's me een real dementor. Mooie combi met die dwerg ook. Wat een naarlingen samen haha
En met kistje:quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Print deze foto uit en hang het boven je bed![]()
[ afbeelding ]
ze waren echt zulke naaiers. hahaha.quote:
Slopen heeft weinig zin, dan worden ze vervangen en dat kost ook weer klauwen met geld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Flitspalen zijn om de staatskas te spekken en niets anders. Niet dat ik deze actie toejuich, maar supererg vind ik het ook weer niet.
Gewoon de lens vuilmaken met wat modder zodat de foto"s wazig zijnquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Slopen heeft weinig zin, dan worden ze vervangen en dat kost ook weer klauwen met geld.
De oude rollenkasten kon je nog ludiek saboteren met een tennisbal aan een stuk touw. Slingeren in de radarbundel tot de rol vol was. Moest je wel gokken natuurlijk, geloof dat zo’n rol 200 foto’s kon hebben.
Met die digitale dingen heeft dat helaas weinig zin
Clever girl.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:46 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Gewoon de lens vuilmaken met wat modder zodat de foto"s wazig zijn
Daar hangt Ellie Lust al.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Print deze foto uit en hang het boven je bed![]()
[ afbeelding ]
Vind het hartstikke mooi.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Flitspalen zijn om de staatskas te spekken en niets anders. Niet dat ik deze actie toejuich, maar supererg vind ik het ook weer niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |