Boetes hebben wel degelijk effect. Kijk maar over hoe jij je erover opwindt en anderen hier in dit topic.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:31 schreef Pajanus het volgende:
[..]
'ik denk dat niet, maar goed' - gelukkig hoeven wij daar specifiek geen mening over te vormen. Het is lang en breed bekend dat de hoogte van boetes weinig effect heeft en al helemaal dat boetes die je enkele dagen na het voorval binnenkrijgt ook weinig meehelpen om overtredingen in de toekomst te voorkomen.
https://www.ad.nl/auto/bo(...)omstenbron~a875509c/
en ohja het is ook al bekend dat het dus wel gebruikt wordt om gaten in de begroting te dichten.
Wat denk je er nu over?
Dit. Het is zó sneu en triest dat het lachwekkend isquote:Op maandag 10 augustus 2026 15:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Boetes hebben wel degelijk effect. Kijk maar over hoe jij je erover opwindt en anderen hier in dit topic.![]()
In Nederland staan die boetes totaal niet meer in verhouding met de overtreding.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ja da's zuur. Die marges kunnen ze best eens naar kijken maar goed.
Gewoon 10 seconden te hard = te hardquote:Op maandag 10 augustus 2026 14:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ja da's zuur. Die marges kunnen ze best eens naar kijken maar goed.
Het lijkt mij niet gek dat verkeersdeelnemers die niet beschermd worden door een kooi van 1500kg ook een mening hebben over verkeersveiligheid.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Leuk dat je dat prima vindt als niet-autobezitter. We nemen het mee.
Ja hoor. Net zoals je die mensen niet de nuance tussen verkeersveiligheid en doorstroming van het verkeer kunt uitleggen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet gek dat verkeersdeelnemers die niet beschermd worden door een kooi van 1500kg ook een mening hebben over verkeersveiligheid.
ik ga er geen km zachter van rijden in ieder geval, dus het gewenste effect is ongeveer precies 0,0.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Boetes hebben wel degelijk effect. Kijk maar over hoe jij je erover opwindt en anderen hier in dit topic.![]()
Ik lig echt in een deuk hier. Ik rij ook auto en ik krijg nooit boetes, want ik houd me gewoon aan de regels. En ik zal je vertellen, dat is helemaal niet moeilijk. Mij kunnen boetes niet hoog genoeg zijn. 500 euro voor het parkeren op een invalideplaats, wat een mop! Voor mijn part mag het 1.000 euro zijn, moet je het maar niet doen. Die psycholoog zal ook wel het nodige op de mat hebben gekregen.
Ik zou het heerlijk vinden als het wegennet betaald zou worden door flikkers zoals jullie die zich niet aan de regels willen houden, of het nou legaal is of niet, interesseert me niet. Het interesseert jullie ook niet als iemand een camera opblaast, wat niet mag. Mes snijdt aan twee kanten.
Ik pak even de popcorn erbij terwijl jullie nog bozer worden.
Plus 1 of meer punten op je rijbewijs. Dat vergeet men voor het gemak altijd even.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Nederland staan die boetes totaal niet meer in verhouding met de overtreding.
Nederland 12km te hard in bebouwde kom is na correctie 140 euro
Duitsland is dat 50 euro.
Naar mijn mening zou het gewoon een percentage van je inkomen moeten zijn, dan is de pijn overal hetzelfde.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Nederland staan die boetes totaal niet meer in verhouding met de overtreding.
Nederland 12km te hard in bebouwde kom is na correctie 140 euro
Duitsland is dat 50 euro.
Precies. Ik rij geen auto meer maar heb meer dan 40 jaar auto gereden en ook ik heb boetes mogen ontvangen in die tijd. Dat zijn er niet veel geweest. Toevallig nog een maand geleden. Mijn partner reed en in Duitsland(Buisdorf) waar je 80 mocht rijden plots naar 50 en laat de auto uitrollen. Geflits met 62 km na correctie. 50 euro. In Nederland zou dat 140 euro zijn geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:22 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ik ga er geen km zachter van rijden in ieder geval, dus het gewenste effect is ongeveer precies 0,0.
Gast 'Ik rij ook auto en ik krijg nooit boetes' dat zegt niks ,als jij de hele dag onderweg bent dan krijg je geheid weleens een boete want in NL veranderd de maximumsnelheid ongeveer 80x per km.
Wel een goede insteek heb jij 'als het mij niet gebeurt maak het toch geen zak uit'
Die heeft mijn partner niet gekregen. En dan nog. Hoeveel punten mag je halen alvorens dat echt gevolgen gaat krijgen. Dat is voor normale weggebruikers die zelden een overtreding maken geen punt. Lijkt mij een prima systeem.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:23 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Plus 1 of meer punten op je rijbewijs. Dat vergeet men voor het gemak altijd even.
Puntensystemen zijn niet heel vergevend. Meer als 2 punten voor je je rijbewijs iig tijdelijk kwijt bent is zeldzaam.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die heeft mijn partner niet gekregen. En dan nog. Hoeveel punten mag je halen alvorens dat echt gevolgen gaat krijgen. Dat is voor normale weggebruikers die zelden een overtreding maken geen punt. Lijkt mij een prima systeem.
In Duitsland 8 punten(lees ik net). Dan moet je het wel weg bont maken omdat punten ook na verloop vervallen en je ook nog tussentijds een curus kunt volgen mocht het kritisch worden. En punten boven boetes van 60 euro. Vandaar ook dat mijn partner bij 12 km te hard met 50 euro daar onder blijft.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Puntensystemen zijn niet heel vergevend. Meer als 2 punten voor je je rijbewijs iig tijdelijk kwijt bent is zeldzaam.
Ah ok meende dat zwaardere vergrijpen wel meerdere punten per keer opleveren. En vind 1 punt voor een minimale snelheidsovertreding wel redelijk eigenlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Duitsland 8 punten(lees ik net). Dan moet je het wel weg bont maken omdat punten ook na verloop vervallen en je ook nog tussentijds een curus kunt volgen mocht het kritisch worden. En punten boven boetes van 60 euro. Vandaar ook dat mijn partner bij 12 km te hard met 50 euro daar onder blijft.
En 1 punt is dus meer dan 20km te hard. Nou ja, wat ik al zei. Dan moet je het erg bont maken om in 2,5 jaar 8 punten te halen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ah ok meende dat zwaardere vergrijpen wel meerder punten per keer opleveren. En vind 1 punt voor een minimale snelheidsovertreding wel redelijk egenlijk.
Nee.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Naar mijn mening zou het gewoon een percentage van je inkomen moeten zijn, dan is de pijn overal hetzelfde.
Dat is een ongeluk, het is ook niet voor niets dat vanaf 50km/u te hard het rijbewijs wordt ingevorderd.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:50 schreef Momo het volgende:
[..]
En als iemand met 20 km/u te hard rijden een kind doodrijdt hoeven we ons dus niet meer op te winden op fok?
Ik vind het persoonlijk nogal grof dat een minima die een foutje maakt en een paar km te hard rijdt daar maanden voor moet bloeden terwijl iemand met een hoger inkomen grovere overtredingen kan maken en deze lachend aftikt. 5K en sociale huur hoe doe je dat? En je mag in sommige gevallen minder over houden maar dat komt dan toch vooral ook door keuzes.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Want iemand die 5K netto verdient, alleenstaand is, sociale huur woont houdt veel meer over dan iemand met 5K netto, gescheiden en alimentatie betalend, tweede keer gehuwd met een vrouw die geen inkomen heeft en beiden 2 kinderen, hurende in de vrije sector.
Het is een stupide idee zelfs.
Om doodmoe van te worden, die inkomensafhankelijke shit die overal om de haverklap opduikt.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee.
Want iemand die 5K netto verdient, alleenstaand is, sociale huur woont houdt veel meer over dan iemand met 5K netto, gescheiden en alimentatie betalend, tweede keer gehuwd met een vrouw die geen inkomen heeft en beiden 2 kinderen, hurende in de vrije sector.
Het is een stupide idee zelfs.
Vem heeft natuurlijk gelijk. Alles inkomensafhankelijk maken zijn onzalige plannen. Je kunt beter kijken of de bedragen wel in verhouding staan met de overtreding. Dat is wat mij betreft in Nederland totaal niet meer het geval. En je zou iets kunnen doen met het oplopen van dat bedrag bij te laat betalen. Ook daar ligt een groot probleem.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:21 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk nogal grof dat een minima die een foutje maakt en een paar km te hard rijdt daar maanden voor moet bloeden terwijl iemand met een hoger inkomen grovere overtredingen kan maken en deze lachend aftikt. 5K en sociale huur hoe doe je dat? En je mag in sommige gevallen minder over houden maar dat komt dan toch vooral ook door keuzes.
En voor beroeps chauffeurs zou ik zelfs pleiten voor x minuten stil staan.
Of een sinus formule die als multiplier werkt bij snelheidsovertredingen, kortom hoe hoger de overschrijding hoe hoger het bedrag per kilometer.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vem heeft natuurlijk gelijk. Alles inkomensafhankelijk maken zijn onzalige plannen. Je kunt beter kijken of de bedragen wel in verhouding staan met de overtreding. Dat is wat mij betreft in Nederland totaal niet meer het geval. En je zou iets kunnen doen met het oplopen van dat bedrag bij te laat betalen. Ook daar ligt een groot probleem.
Geen gekke gedachte.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of een sinus formule die als multiplier werkt bij snelheidsovertredingen, kortom hoe hoger de overschrijding hoe hoger het bedrag per kilometer.
En dan ook nog iets voor herhaaldelijke overtredingen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of een sinus formule die als multiplier werkt bij snelheidsovertredingen, kortom hoe hoger de overschrijding hoe hoger het bedrag per kilometer.
Die staan er al jaren, 90% van flitskasten zijn leeg.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:54 schreef havanagila het volgende:
Zet dan ook meteen wat lokpalen neer, kun je extra boetes uitdelen.
Dat is te lastig, omdat daar geen kentekenplaat op zit. Dan moet handhaven mensenwerk zijn, waar nou juist gebrek aan is. En het kost daardoor meer dan het oplevert.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Doe eerst maar iets tegen asociale fatbikers en wielrenners.
Dat is imo wel een goeie. Bij herhaaldelijk de fout in, een flinke opslag op de boete. Dan pak je de hufters waar je ze wil raken en de mensen die een eerlijk foutje maken raak je dan nog niet te hard.quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:48 schreef pmponer het volgende:
[..]
En dan ook nog iets voor herhaaldelijke overtredingen.
Gast, ik heb zeer veel kilometers op mijn naam staan, in binnen- en buitenland en nog in geen 30 jaar een boete gehad, behalve een parkeerboete, die volledig terecht was. Dan vraag ik mij af, hoe kan het dat het mijn vele werk onderweg ik nooit een boete heb gehad en dat jij iedereen en alles verwijt over jouw boetehistorie? Misschien eens een keer tijd om in de spiegel te kijken, om wat beter op te letten. Zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:22 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ik ga er geen km zachter van rijden in ieder geval, dus het gewenste effect is ongeveer precies 0,0.
Gast 'Ik rij ook auto en ik krijg nooit boetes' dat zegt niks ,als jij de hele dag onderweg bent dan krijg je geheid weleens een boete want in NL veranderd de maximumsnelheid ongeveer 80x per km.
Wel een goede insteek heb jij 'als het mij niet gebeurt maak het toch geen zak uit'
Net zoals een pedofiel zegt: doe eerst maar eens wat aan potloodventers?quote:Op maandag 10 augustus 2026 18:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Doe eerst maar iets tegen asociale fatbikers en wielrenners.
Geluk gehad dan. Ik hoor het wel vaker om welk onderwerp het gaat.Ik maak nooooit fouten. Ik maak ze vandaag de dag nog.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Gast, ik heb zeer veel kilometers op mijn naam staan, in binnen- en buitenland en nog in geen 30 jaar een boete gehad, behalve een parkeerboete, die volledig terecht was. Dan vraag ik mij af, hoe kan het dat het mijn vele werk onderweg ik nooit een boete heb gehad en dat jij iedereen en alles verwijt over jouw boetehistorie? Misschien eens een keer tijd om in de spiegel te kijken, om wat beter op te letten. Zo moeilijk is het niet.
Boetes zijn je eigen verantwoordelijkheid, niet die van een ander. Het opblazen van camera's geeft alleen je eigen onmacht weer.
Deze mobiele flitspalen zullen je ongetwijfeld een keer op de foto zetten. Ze duiken namelijk op de meest vunzige plekken op (transitiezones autosnelweg-regulier verkeer bijvoorbeeld).quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Gast, ik heb zeer veel kilometers op mijn naam staan, in binnen- en buitenland en nog in geen 30 jaar een boete gehad, behalve een parkeerboete, die volledig terecht was. Dan vraag ik mij af, hoe kan het dat het mijn vele werk onderweg ik nooit een boete heb gehad en dat jij iedereen en alles verwijt over jouw boetehistorie? Misschien eens een keer tijd om in de spiegel te kijken, om wat beter op te letten. Zo moeilijk is het niet.
Boetes zijn je eigen verantwoordelijkheid, niet die van een ander. Het opblazen van camera's geeft alleen je eigen onmacht weer.
Nee hoorquote:Op maandag 10 augustus 2026 11:34 schreef Oud_student het volgende:
Vroeger had je de Tuf Tuf Club, die had een site met brandene flitspalen of palen met een opgehangen politiepop.
Helaas kan ik de plaatjes niet meer vinden (verwijderd?)
[ afbeelding ]
"1 op de 3 keer heeft te hoge snelheid er altijd wat mee te maken"quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bert Woudenberg ook niet, evenals zijn knechten:
Bekijk deze YouTube-video
Ja ja geweldig. Deze uutzendingen spreken boekdelen. P de Vries, als je mij ziet mag je rustig 70 km te hard rijden. Heerlijk die uitzendingen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bert Woudenberg ook niet, evenals zijn knechten:
Bekijk deze YouTube-video
Ik moet zelfs dat T-shirt nog ergens hebben liggen.quote:
Ik ben hem kwijtquote:Op maandag 10 augustus 2026 20:41 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik moet zelfs dat T-shirt nog ergens hebben liggen.
Ja! Het past zelfs nog!
[ afbeelding ]
Het maken van fouten is heel iets anders dan het niet opvolgen van regels. Het opvolgen van regels is gemakkelijk, het niet maken van fouten is moeilijk.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Geluk gehad dan. Ik hoor het wel vaker om welk onderwerp het gaat.Ik maak nooooit fouten. Ik maak ze vandaag de dag nog.
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hadden in januari 2024 ruim 127.000 huishoudens problematische schulden door achterstallige verkeersboetes.quote:Op maandag 10 augustus 2026 23:29 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het maken van fouten is heel iets anders dan het niet opvolgen van regels. Het opvolgen van regels is gemakkelijk, het niet maken van fouten is moeilijk.
Het opvolgen van regels is makkelijk omdat je een klok voor je neus hebt en je ogen hebt die stoplichten en borden zien. Daarom geloof ik niet zo in dat verhaal van die psycholoog en al helemaal niet dat mensen geen rekeningen meer kunnen betalen door boetes. Als dat zo is, heb je aardig gescoord bij het CJIB, van één of twee boetes kom je echt niet in de problemen, en je kunt ook in termijnen betalen. Het AD-artikel noemt trouwens nergens een bron bij de stelling dat experts hebben beweerd dat boetes geen effect hebben. En ik heb het vermoeden dat ze een psycholoog van de koude grond hebben geplukt.
Dat zijn veelal van die sukkels met hun telefoon in de hand. Die kunnen echt niet rijden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 08:04 schreef pmponer het volgende:
[..]
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hadden in januari 2024 ruim 127.000 huishoudens problematische schulden door achterstallige verkeersboetes.
Je kan je denk ik wel voorstellen dat dit niet alleen om noitaire hardrijders gaat.
netto of bruto inkomen? toeslagen meegerekend of niet?quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:31 schreef pmponer het volgende:
[..]
Naar mijn mening zou het gewoon een percentage van je inkomen moeten zijn, dan is de pijn overal hetzelfde.
goed dat je de aanname maakt dat ik constant boetes rijd? -klopt niks van.quote:Op maandag 10 augustus 2026 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem met wegen zoals getoond op de foto in de OP.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 08:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn veelal van die sukkels met hun telefoon in de hand. Die kunnen echt niet rijden.
Ik rijd heel graag auto. En ik rijd eigenlijk zonder op de maximum snelheden te letten, Gewoon go with the flow of in mijn eigen tempo. Gelukkig dankzij Flitsmeister eigenlijk nooit meer boetes.
Go with the flow zeg ik eigenlijk verkeerd. Op dat soort wegen moet ik soms wel 5 keer inhalen op een stukje van 10 km. 60 rijden op wegen die bedoeld zijn voor 100. Echt niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 09:14 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem met wegen zoals getoond op de foto in de OP.
Door gedram van doorgaans een klein deel van de bevoilking en bestuurders zonder ballen wordt nederland volgestouwd met onzinmaatregelen en rubber tegels.
Heb je een link naar de Tuf Tuf club? Hadden leuke fotosquote:
Het staat je vrij er zelf voorbij te racen. Ik bepaal zélf of ik wel of niet inhaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Het toppunt dat ik wel regelmatig meemaak is een tractor en dan zes auto's er achter die niet in durven halen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |