Hoezo misbruik? Een uitspraak van een rechter is toch de waarheid? Als dit de uitkomst is van wetgeging waar we als EU allemaal voor tekenen dan is dit geen misbruik maar het gewenste gevolg.quote:Spanje legt de schuld voor de plotselinge toestroom bij mensensmokkelbendes. Die zouden misbruik maken van een recente uitspraak van het Spaanse Hooggerechtshof. Dat oordeelde begin deze maand dat migranten die zwemmend of per boot Ceuta proberen te bereiken, niet zonder procedure mogen worden teruggestuurd.
Leg de schuld idd maar bij jezelf.. Wie had gedacht dat die uitspraak geen ellende zou veroorzaken..quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo misbruik? Een uitspraak van een rechter is toch de waarheid? Als dit de uitkomst is van wetgeging waar we als EU allemaal voor tekenen dan is dit geen misbruik maar het gewenste gevolg.
Nog geen 40 jaar geleden was dit toch precies wat er gebeurd zou zijn? Dan was de helft aan de grens neergeschoten en had Spanje de week daarna een 10km bufferzone rondom die enclave veroverdquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:13 schreef Hathor het volgende: [..] Niet alleen binnen die enclave, bezet maar gewoon een stuk Sahara, plaats daat enkele tientallen vierkante kilomoters aan tentenkampen en dump daar dan gewoon alles wat de afgelopen 5 jaar illegaal Europa is binnengekomen.
Niet zo’n slimme uitspraak van die rechter, achteraf gezien.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo misbruik? Een uitspraak van een rechter is toch de waarheid? Als dit de uitkomst is van wetgeging waar we als EU allemaal voor tekenen dan is dit geen misbruik maar het gewenste gevolg.
Wat denk je dat er zou gebeuren als er 49.000 vreemdelingen de grens van de VS, Israel, China of Rusland zouden benaderen met de intentie goedschiks dan wel kwaadschiks naar binnen te komen?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Mwoah dat zijn wel Noord Koreaanse maatregelen, zie ik ze niet echt wereldwijd doen.
De hete aardappel wordt weer driftig in het rond gesmeten. Hier valt toch niet tegenop te stemmen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze doen alsof dit soort rechterlijke uitspraken natuurverschijnselen zijn. Het overkomt ons! We kunnen niets anders doen dat dit accepterenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Leg de schuld idd maar bij jezelf.. Wie had gedacht dat die uitspraak geen ellende zou veroorzaken..
Die aantallen? Durf het niet te zeggen. Je hebt ws gelijk hoor. Maar wij moeten de rode loper weer uit leggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat denk je dat er zou gebeuren als er 49.000 vreemdelingen de grens van de VS, Israel, China of Rusland zouden benaderen met de intentie goedschiks dan wel kwaadschiks naar binnen te komen?
Al helemaal niet omdat heel veel van die verdragen heel lang geleden getekend zijn en rechters de afgelopen decennia dat soort dingen veel ruimer zijn gaan interpreteren. Dus daar kom je ook niet zo makkelijk vanaf.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De hete aardappel wordt weer driftig in het rond gesmeten. Hier valt toch niet tegenop te stemmen.
aard van het beestjequote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef MoreDakka het volgende:
Onmiddelijk alle diplomatieke banden met Marokko verbreken. Sowieso een schurkenstaat die alleen maar geld kost.
Denk dat je de VS uit lijstje kan halen want aantal jaar geleden gebeurde daar hetzelfde en zal weer gebeuren als er een Democraat aan de macht komt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat denk je dat er zou gebeuren als er 49.000 vreemdelingen de grens van de VS, Israel, China of Rusland zouden benaderen met de intentie goedschiks dan wel kwaadschiks naar binnen te komen?
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrenzen hermetisch afsluit.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:37 schreef epicbeardman het volgende:
Kennen wij niet paar ice agenten hebben hier vanuit Trump? Bovino oid hier als commandant
Hey simpele, wat de neuk heb ik met PRO te maken?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:05 schreef DobbyDobby het volgende:
Gaat dit zelfs PRO te ver? Ik zie geen @:Harvest89 . Ik zie geen @:lord_Vetinari , geen @:probeer , geen @:chillegast en zelfs @:Frozen-Assassin kan hiervan niet de witte man de schuld geven.
Hebben de Marrokanen dan eindelijk links en rechts Nederland verenigd.
Om wat te doen is de vraag :-)quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Militaire versterking
Spanje wil drie pelotons van ieder twintig militairen inzetten, aangevuld met een militaire duikeenheid en een marineschip. Ook worden speciale politie-eenheden versterkt, waardoor ongeveer 200 extra politiemensen beschikbaar komen.
Maar goed. Leest iedereen de OP wel? Het leger gaat dus ingezet worden.
Ik meen dat dit een geheel andere situatie was, waarbij ze stiekem een grens overgingen ipv een massale aanval zoals hier?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:39 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Denk dat je de VS uit lijstje kan halen want aantal jaar geleden gebeurde daar hetzelfde en zal weer gebeuren als er een Democraat aan de macht komt.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrenzen hermetisch afsluit.
Gewoon met zoals Polen, Hongarije en Griekenland met pushbacks gaan werken. En geen zielige verhalen meer over mensen die om het leven komen op zee. Jammer dan, eigen schuld, dikke bult. Zij maken de oversteek, vaak vanuit veilige landen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrensen hermetisch afsluit.
Als het er daadwerkelijk 50000 zijn heb je niets aan 60 militairen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Militaire versterking
Spanje wil drie pelotons van ieder twintig militairen inzetten, aangevuld met een militaire duikeenheid en een marineschip. Ook worden speciale politie-eenheden versterkt, waardoor ongeveer 200 extra politiemensen beschikbaar komen.
Maar goed. Leest iedereen de OP wel? Het leger gaat dus ingezet worden.
Och, dat maak jij dan toch niet meer mee. Je zal dan immers al gedeporteerd zijn door communist Klaver.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Deze toestanden zou je dus ook krijgen als een linkse partij als PRO het hier voor het zeggen zou krijgen. Een enorme toestroom van migranten doordat alle teugels gevierd zouden laten worden....
Wel als ze het recht hebben te schieten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als het er daadwerkelijk 50000 zijn heb je niets aan 60 militairen.
Het recht op asiel moet eruit.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Gewoon allemaal afzetten voor het huis van de Marokkaanse koning.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:42 schreef FlippingCoin het volgende:
De enige echte oplossing is dat we alle vreemdelingen die zichzelf een weg naar binnen te weten forceren keihard aangepakt worden.
Nu.nl is gewoon een trieste extreem linkse propaganda machine die dit soort toestanden altijd mooi probeert weg te poetsen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:35 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ve-ceuta-binnen.html
Wow! Nu.nl gebruikt het woord “binnendringen”
Als je de buitengrenzen van Europa op een of andere manier hermetisch weet af te sluiten, ben je af van de gelukszoekers en kun je echte oorlogsslachtoffers, zoals de Oekraïners, blijven opvangen. Ik vind wel dat tegen hen gezegd moet worden dat zodra hun land weer veilig is, ze teruggestuurd worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het recht op asiel moet eruit.
Sowieso mensenrechten.. waarom zou een willekeurige Marokkaan die de EU binnendringt meteen recht hebben op dingen? Wmb maken we van de huidige mensenrechten, rechten die alleen van toepassing zijn voor staatsburgers.
Dit bewijst wel dat met een linkse regering aan de macht de grenzen wagenwijd worden opengezet. Zal met een PRO regering niet veel anders zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Deze toestanden zou je dus ook krijgen als een linkse partij als PRO het hier voor het zeggen zou krijgen. Een enorme toestroom van migranten doordat alle teugels gevierd zouden laten worden....
Goed verwoord!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit wordt de ondergang van de historische vergissing die EU heet.
En de reden waarom het ten onder gaat is simpelweg terug te brengen tot 1 punt. Niet in staat zijn gemaakte afspraken na te komen.
Of het nu de begrotingsregels betreft, het bewaken van de buitengrenzen, het terugsturen van migranten naar het land waar ze zijn binnengekomen. Er wordt niets nageleefd, alle afspraken blijken minder waard dan het papier waar het op staat.
Als je je afvraagt hoe mannen als Mussolini of Hitler de macht grepen. Dat komt hierdoor, apathische incapababele politici. En dan staat er iemand op om orde op zaken te stellen.
Het maakt mij niet meer uit hoe onfris of dubieus de politicus is. Ik stem op de persoon die dit gore tuig Europa uittrapt en dan maakt het me geen hol meer uit of hij zijn vrouw slaat, veroordeeld is voor fraude of een kinderbordeel runt. Dit moet NU stoppen, linksom of rechtsom.
Nooit meer muntjes wisselen na de vakantie!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En de reden waarom het ten onder gaat is simpelweg terug te brengen tot 1 punt. Niet in staat zijn gemaakte afspraken na te komen.
Of het nu de begrotingsregels betreft, het bewaken van de buitengrenzen, het terugsturen van migranten naar het land waar ze zijn binnengekomen. Er wordt niets nageleefd, alle afspraken blijken minder waard dan het papier waar het op staat.
Als je je afvraagt hoe mannen als Mussolini of Hitler de macht grepen. Dat komt hierdoor, apathische incapababele politici. En dan staat er iemand op om orde op zaken te stellen.
Het maakt mij niet meer uit hoe onfris of dubieus de politicus is. Ik stem op de persoon die dit gore tuig Europa uittrapt en dan maakt het me geen hol meer uit of hij zijn vrouw slaat, veroordeeld is voor fraude of een kinderbordeel runt. Dit moet NU stoppen, linksom of rechtsom.
Er moet iets veranderen anders is het met enkele jaren hier niet zo kut als in Afrika, of misschien nog wel erger omdat er voornamelijk uitvreters naar hier komen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat vind jij eigenlijk van deze situatie? Het argument valt natuurlijk niet te maken dat dit vluchtelingen zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Och, dat maak jij dan toch niet meer mee. Je zal dan immers al gedeporteerd zijn door communist Klaver.
Ik ken er maar 1 die daar intrapte voor de rest heeft iedereen tegen gestemd.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nooit meer muntjes wisselen na de vakantie!
Echt het werd letterlijk zo verkocht![]()
![]()
En politie eenheden worden versterkt staat er, met 200 extra mensen. Geen idee hoeveel er nu al zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als het er daadwerkelijk 50000 zijn heb je niets aan 60 militairen.
En aansluitend remigratiequote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik zag ook nog een notaris en een hoogleraar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zie ook een paar chirurgen volgens mij.
Hear Hear!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De pijnlijke realiteit is dat half Noord-Afrika wel naar Europa wil. En dat is niet omdat men de Westerse cultuur zo fantastisch vindt, integendeel zelfs. Daar spuugt men op.quote:
In PRO contreien zal men staan te trappelen om deze mensen op te vangen. D66 weet ik niet, met deze aantallen is er ook weer de kans dat ze in de wijken komen waar D66-ers wonen en dat wil men dan weer niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:02 schreef RotatoR het volgende:
Rob Jetten heeft nog steeds niet gereageerd. Ik verwacht een moralistische preek over 'solidariteit' en het spreiden van 'kwetsbare vluchtelingen'.
Maar is het de taak van de rechter om 'slim' te zijn, of om zaken te toetsen aan de door de overheid gemaakte wetgeving?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet zo’n slimme uitspraak van die rechter, achteraf gezien.
Geen idee hoe het daar allemaal werkt mbt de legitieme manieren om asiel aan te vragen. Ook geen zin om me daar in te verdiepen, dus neem aub geen moeite om het uit te leggen. Maar als dit een illegale manier is om binnen te komen, dan lijkt mij arrestatie en uiteindelijk weer uitzetting niets meer dan logisch.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van deze situatie? Het argument valt natuurlijk niet te maken dat dit vluchtelingen zijn.
Die gaat ook niet reageren. Dat reces komt nu wel heel goed uit, hij wacht gewoon tot dit over waait.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:02 schreef RotatoR het volgende:
Rob Jetten heeft nog steeds niet gereageerd. Ik verwacht een moralistische preek over 'solidariteit' en het spreiden van 'kwetsbare vluchtelingen'.
Hou op hoor.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:02 schreef RotatoR het volgende:
Werken vooral met kapmessenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zie ook een paar chirurgen volgens mij.
Ik zie ook wat vrouwen.quote:
Wat heeft dit met witte mensen te maken?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:05 schreef DobbyDobby het volgende:
Gaat dit zelfs PRO te ver? Ik zie geen @:Harvest89 . Ik zie geen @:lord_Vetinari , geen @:probeer , geen @:chillegast en zelfs @:Frozen-Assassin kan hiervan niet de witte man de schuld geven.
Hebben de Marrokanen dan eindelijk links en rechts Nederland verenigd.
'Die paar migranten'quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat heeft dit met witte mensen te maken?
Als we nou eindelijk eens goede opvang en integratie regelen hoeven die paar migranten helemaal geen probleem te zijn.
Maar dat wil rechts niet. Dus krijg je allerlei problematiek.
Je hebt niet echt een extremistisch vizier nodig om te zien dat dit alle perken te buiten gaat toch?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja ik ben niet echt een extreem rechts gekkie zoals sommigen hier, maar dit nieuws roept bij mij ook wel de vraag op: hoe mag/moet je je grens verdedigen.
Deze mensen willen je land letterlijk binnenvallen terwijl wel duidelijk is dat je ze niet wil hebben. Hoe verdedig je dan je landsgrens?
Je kan die enclaves in Afrika ook terug geven dan heb je een natuurlijke barrière om Europa binnen te komen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja ik ben niet echt een extreem rechts gekkie zoals sommigen hier, maar dit nieuws roept bij mij ook wel de vraag op: hoe mag/moet je je grens verdedigen.
Deze mensen willen je land letterlijk binnenvallen terwijl wel duidelijk is dat je ze niet wil hebben. Hoe verdedig je dan je landsgrens?
Volgens mij raak je juist een stukje buffer kwijt. Maar voor deze enclave moeten we misschien een uitzondering maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan die enclaves in Afrika ook terug geven dan heb je een natuurlijke barrière om Europa binnen te komen.
Het probleem is dat al die vermeende mensenrechten en internationale verdragen nooit zijn ondertekend met het oog op dit soort situaties. Maar die worden er wel onder geschaard.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als we nou eindelijk eens goede opvang en integratie regelen hoeven die paar migranten helemaal geen probleem te zijn.
quote:hoeven die paar migranten helemaal geen probleem te zijn.
quote:paar migranten
Right, right.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan die enclaves in Afrika ook terug geven dan heb je een natuurlijke barrière om Europa binnen te komen.
Gaan ze niet een tunnel bouwen tussen Spanje en Marokko.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Degelijke reactie, toch? Je kunt hier moeilijk als minister gaan roepen dat ze allemaal neergeschoten moeten worden ofzo.quote:
Dat zijn vragen waar je vooraf over nadenkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
Ook buiten dit specifieke issue om vind ik Jetten vooralsnog een erg onzichtbare premier als het gaat om waarneembare betrokkenheid bij daadwerkelijk bestuur. Premier zijn is meer dan foto's van je reisjes op de socials plaatsen, je bent het gezicht van een overheid die beleid maakt en uitvoert waar mensen mee te maken hebben, maar in die hoedanigheid is dat gezicht zelden te zien. Ik ben beslist geen Ruttefan, maar die beheerste dat veel beter.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:05 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Die gaat ook niet reageren. Dat reces komt nu wel heel goed uit, hij wacht gewoon tot dit over waait.
Een kenmerk van politici, als het rommelt de storm uitzitten en vooral niets doen.
Je zou dat stuk natuurlijk ook met gepast geweld kunnen verdedigen. Een invasie als dit rechtvaardigt dat wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Volgens mij raak je juist een stukje buffer kwijt. Maar voor deze enclave moeten we misschien een uitzondering maken.
Dit ligt aan opvangplekken ja? Hier is geen enkel argument voor. Dit ligt niet aan links, rechts of midden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is wel erg magertjes weer. Maar goed eerst maar eens zien hoe en of het Spaanse leger iets gaat doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Degelijke reactie, toch? Je kunt hier moeilijk als minister gaan roepen dat ze allemaal neergeschoten moeten worden ofzo.
Je kan er ook 2 fregatten neerleggen en 2 helicopters in de lucht en schieten op alles wat ongeoorloofd de territoriale wateren binnenkomt. Zoals ze dat in ieder normaal werelddeel zouden doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat hier eigenlijk gezegd wordt is: oke we doen verder helemaal niks en hopen dat het goed komt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Degelijke reactie, toch? Je kunt hier moeilijk als minister gaan roepen dat ze allemaal neergeschoten moeten worden ofzo.
Maar stel dan eens iets voor wat als reactie gegeven had moeten worden, in jouw ogen en ook enigszins realistisch als politicus (dus niet 'schiet ze neer').quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het is wel erg magertjes weer. Maar goed eerst maar eens zien hoe en of het Spaanse leger iets gaat doen.
Geloof niet dat dat de tendens is, meer, hoe komen tot een status quo waarin goedbedoelde verdragen niet misbruikt worden voor georchestreerde economische vluchteling invasies?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:15 schreef probeer het volgende:
Leuk wel weer hoor, dat 'het ligt aan links' narratief
Het is geen buffer, het is juist de EU die je daar op een aantrekkelijke afstand hebt voor de massa.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Volgens mij raak je juist een stukje buffer kwijt. Maar voor deze enclave moeten we misschien een uitzondering maken.
Rutte was een verademing vergeleken bij de inhoudsloze paspop die Jetten is.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook buiten dit specifieke issue om vind ik Jetten vooralsnog een erg onzichtbare premier als het gaat om waarneembare betrokkenheid bij daadwerkelijk bestuur. Premier zijn is meer dan foto's van je reisjes op de socials plaatsen, je bent het gezicht van een overheid die beleid maakt en uitvoert waar mensen mee te maken hebben, maar in die hoedanigheid is dat gezicht zelden te zien. Ik ben beslist geen Ruttefan, maar die beheerste dat veel beter.
Dat zeg ik, het is niet ons grondgebied, dus op dit moment niet heel veel meer. Degelijk is een prima omschrijving maar ik voel de urgentie niet echt nog.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar stel dan eens iets voor wat als reactie gegeven had moeten worden, in jouw ogen en ook enigszins realistisch als politicus (dus niet 'schiet ze neer').
Klopt. Europa roept dit zelf over zich af. En Spanje krijgt waar ze voor gekozen hebben. Dus deze 50.000 man mogen allemaal de assiel procedure in. Veel succes ermee.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
Even wat zoekwerk gedaan:
Schijnbaar had Spanje dus een systeem waarbij illegale migranten die via zee kwamen in theorie snel konden worden uitgezet en geen langdurige asielprocedure hoefden te doorlopen.
Dit beviel echter een groep 'mensenrechtenorganisaties' en NGOs niet (als je het nu over een vijfde colonne hebt kom je wel bij dit soort ronduit verachtelijke mensen uit) en via lokale rechters in Spanje heeft men uiteindelijk deze zaak bij het Spaanse Hooggerechtshof gekregen en werd men in het gelijk gesteld (uitspraak hiervan was op 29 juni).
Langzaam begon toen het besef te komen bij veel Noord-Afrikanen, aangewakkerd door verhalen op de socials, dat als ze via zee over zouden steken ze niet zomaar konden worden afgewezen. En deze nieuwe situatie in combinatie met de kans op een verblijfsvergunning door de radicaal linkse regering van Spanje, heeft voor deze situatie gezorgd.
Dat is fictie.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je kan er ook 2 fregatten neerleggen en 2 helicopters in de lucht en schieten op alles wat ongeoorloofd de territoriale wateren binnenkomt. Zoals ze dat in ieder normaal werelddeel zouden doen.
Natuurlijk zit de VS achter deze invasie (zoals dit land achter ALLE allende op de wereld zit). Trump haat de Spanjaarden intens, al zeker na dit WK waarin hij vrij aardig door ze werd vernederd. Hij heeft ongetwijfeld bepaalde Marokkanen een flinke portie geld betaald om een opstand te beginnen. Een opstand die niet alleen Spanje maar ook Europa flink raakt. Hij wil immers dat zijn VS de machtigste en rijkste op aarde blijft. Ik duim ondertussen dat Iran een paar VS-vliegdekschepen naar de klote schiet. De bemanning mag het oveleven, zolang al het oorlogsmaterieel maar in stukken wordt geknald. Ik ben helemaal klaar met ze.quote:
Dat zeggen ze al 50 jaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:13 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Gaan ze niet een tunnel bouwen tussen Spanje en Marokko.
Zijn geen enclaves in een ander wereld deelquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Right, right.
En dan straks ook Malta en Sicilië en oh ja, Spanje (Al Andalus) was toch eigenlijk ook Islamitisch grondgebied?
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:17 schreef DobbyDobby het volgende:
Nu.nl![]()
Posten de enige vrouw. Wat een redactie.
De VS is een Zionistische proxyquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:20 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Natuurlijk zit de VS achter deze invasie (zoals dit land achter ALLE allende op de wereld zit). Trump haat de Spanjaarden intens, al zeker na dit WK waarin hij vrij aardig door ze werd vernederd. Hij heeft ongetwijfeld bepaalde Marokkanen een flinke portie geld betaald om een opstand te beginnen. Een opstand die niet alleen Spanje maar ook Europa flink raakt. Hij wil immers dat zijn VS de machtigste en rijkste op aarde blijft. Ik duim ondertussen dat Iran een paar VS-vliegdekschepen naar de klote schiet. De bemanning mag het oveleven, zolang al het oorlogsmaterieel maar in stukken wordt geknald. Ik ben helemaal klaar met ze.
Er zitten hier afrikanen die liever opgesloten zitten in de EU dan los lopen in Afrika.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
1 fregat is genoeg. En Ceuta per direct uitsluiten van dat gekke pardon.
Ik dacht echt tot de laatste regel dat je sarcastisch was.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:20 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Natuurlijk zit de VS achter deze invasie (zoals dit land achter ALLE allende op de wereld zit). Trump haat de Spanjaarden intens, al zeker na dit WK waarin hij vrij aardig door ze werd vernederd. Hij heeft ongetwijfeld bepaalde Marokkanen een flinke portie geld betaald om een opstand te beginnen. Een opstand die niet alleen Spanje maar ook Europa flink raakt. Hij wil immers dat zijn VS de machtigste en rijkste op aarde blijft. Ik duim ondertussen dat Iran een paar VS-vliegdekschepen naar de klote schiet. De bemanning mag het oveleven, zolang al het oorlogsmaterieel maar in stukken wordt geknald. Ik ben helemaal klaar met ze.
Exact. En mensen blijven maar wegkijken, maar ze maken zelf extreemrechts zo groot.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die wegkijkende gutmenschen bij de redactie van Nu zou je goddomme een paar van die opgefokte broccoli's bij ze op de zolderkamer wensen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:17 schreef DobbyDobby het volgende:
Nu.nl![]()
Posten de enige vrouw. Wat een redactie.
In europa wel. Daarom wordt europa ook steeds minder serieus genomen.quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar stel dan eens iets voor wat als reactie gegeven had moeten worden, in jouw ogen en ook enigszins realistisch als politicus (dus niet 'schiet ze neer').
Je mist dan inderdaad je controle post net buiten het vaste land, maar wat kun je nu nog? Het leven van de mensen die daar rustig wonen is kapot gemaakt. Dit kun je alleen oplossen met keihard ingrijpen, wat ze niet gaan doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nou,zou deze uitspraak er iets mee te maken hebben???quote:Migranten die zwemmend of per boot de Europese grens bereiken, worden niet direct teruggestuurd vanwege internationale wetten en regels. Volgens het Vluchtelingenverdrag en het Europese recht heeft iedereen recht op een individuele beoordeling van een asielaanvraag en mag je mensen niet zomaar collectief uitzetten zonder te kijken naar hun persoonlijke situatie.
Het idiote is dat je tegenwoordig als rechts-extremistisch wordt gezien als je het liefst in een veilig land woont zonder opgefokte verwardiërs.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:25 schreef Sodeknetters het volgende:
Overigens zou ik voor willen stellen om alles wat als rechts extremistisch wordt gezien, om te dopen naar rechts extremitisch. Dan is het wel goed. Ofzo.
Omdat er continu 2.000.000 afrikanen in dat gebied op de loer liggen om de oversteek te maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:28 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit is gewoon een invasie en gezien de aantallen ook ruim van te voren gepland. Waarom wisten veiligheidsdiensten hier niets vanaf?
Wie is er in Spanje aan de macht? Zo zal het hier ook gaan met PRO.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:15 schreef probeer het volgende:
Leuk wel weer hoor, dat 'het ligt aan links' narratief
Geweld is de enige taal die ze in wezen verstaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit is gewoon een invasie, het is helaas niet anders maar je zult toch een keer echt geweld moeten gaan gebruiken.
Ze noemen het alleen migranten en posten toevallig een foto waar een vrouw op staat. Die kans was zegmaar 1 op 1000.quote:
Spanje (en de rest van Europa) moet gewoon fucking schijt hebben aan dat kansloze verdrag.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou,zou deze uitspraak er iets mee te maken hebben???
Echt, de EU wordt geregeerd door totale kansloze nitwits..
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:23 schreef Toine51 het volgende:
Zijn de eerste grachtengordel meisje al gesignaleerd om deze arme drommels te helpen?
Die verdragen stellen ook niks voor. Zie Polen en Hongarije.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Spanje (en de rest van Europa) moet gewoon fucking schijt hebben aan dat kansloze verdrag.
Alsof je effe 50.000 illegalen per persoon kan beoordelen in redelijke tijd![]()
Koekoek.
We maken ons vooral druk om Rusland. Misschien komt het echte gevaar wel uit een heel andere geografische hoek waar we selectief blind voor zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je kan er ook 2 fregatten neerleggen en 2 helicopters in de lucht en schieten op alles wat ongeoorloofd de territoriale wateren binnenkomt. Zoals ze dat in ieder normaal werelddeel zouden doen.
Beter is het om daar het bestuur over te nemen en veel harder op te treden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ah zo.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ze noemen het alleen migranten en posten toevallig een foto waar een vrouw op staat. Die kans was zegmaar 1 op 1000.
quote:Honderden migranten zijn vrijdagochtend al teruggekeerd naar Marokko. Volgens een journaliste van de Spaanse krant El País neemt hun aantal in de loop van de ochtend toe.
Sommigen keren zwemmend terug, anderen steken de landgrens over. Ze zeggen dat er te veel mensen in Ceuta zijn en dat ze geen slaapplaats of eten vinden. Sommigen verklaren ook dat winkels en cafés hen niet bedienen. Andere migranten zeggen dat buurtbewoners stenen naar hen gooiden en hen met vuurwapens bedreigden.
Omdat die gefocussed zijn op extreemrechts.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:28 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit is gewoon een invasie en gezien de aantallen ook ruim van te voren gepland. Waarom wisten veiligheidsdiensten hier niets vanaf?
Spanje en de EU zijn verantwoordelijk voor het bewaken van de grenzen. Wat een zielige poging tot goedpraterij weer hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Als ik het goed begrijp van bronnen elders dan is het gewoon zo dat Marokko dit kan voorkomen maar dat ze dit laten gebeuren op de momenten dat Spanje iets doet wat ze niet zint of iets willen afdwingen. Als je je laat beïnvloeden door dit soort beelden of boos wordt op Spanje of de EU dan is dat precies wat Marokko wil. Het verspreiden van de beelden idem dito.
Die gast is helemaal wereldvreemd. Hij wijt aanslagen vanuit de Islam ook niet aan de Islam, maar aan een lastige jeugd.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Spanje en de EU zijn verantwoordelijk voor het bewaken van de grenzen. Wat een zielige poging tot goedpraterij weer hoor
Dat Marokko een schurkenstaat is weten we ook allemaal wel, en toch blijft de EU er mee 'samenwerken'.
Marokko verdwijnt nou eenmaal niet als je ze helemaal negeert.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Spanje en de EU zijn verantwoordelijk voor het bewaken van de grenzen. Wat een zielige poging tot goedpraterij weer hoor
Dat Marokko een schurkenstaat is weten we ook allemaal wel, en toch blijft de EU er mee 'samenwerken'.
Dat is niet wereldvreemd, dat is bewust.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:42 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Die gast is helemaal wereldvreemd. Hij wijt aanslagen vanuit de Islam ook niet aan de Islam, maar aan een lastige jeugd.
Dat veranderd nog steeds niet de lachwekende regels vanuit de EU. Is het niet Marokko, dan is het wel een ander land. Je moet je eigen zaken op order hebben, Niet afhankelijk zijn van 3e wereldlanden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Misschien wordt het ook wel eens tijd om Marokko keihard aan te pakken als land.
Ja prima, maar dan kunnen we Marokko wel even duidelijk maken dat ze normaal moeten doen, we investeren niet voor niets miljarden in Defensie. Misschien moeten we dat enclave nog wat uitbreiden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:47 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat veranderd nog steeds niet de lachwekende regels vanuit de EU. Is het niet Marokko, dan is het wel een ander land. Je moet je eigen zaken op order hebben, Niet afhankelijk zijn van 3e wereldlanden.
Die lui zouden eerst afgeranseld moeten worden.quote:
En hoeveel kansenparels kwamen daar met veel bombarie binnengestormd?quote:Ceuta heeft ongeveer 84.202 inwoners volgens recente gegevens. Deze Spaanse exclave in Noord-Afrika heeft een oppervlakte van 18,5 vierkante kilometer, wat zorgt voor een hoge bevolkingsdichtheid van ruim 4.400 mensen per vierkante kilometer
Je kunt erom lachen maar als je naar de Spaanse regering en naar Amsterdam kijkt zie je gewoon wat er inderdaad zou gebeuren als PRO aan de macht is. Asiel indammen? Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef probeer het volgende:
Ik zou 7 kleuren in mijn broek doen als ik zoveel losgeslagen mensen door de straten zou zien rennen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:50 schreef ToT het volgende:
[..]
En hoeveel kansenparels kwamen daar met veel bombarie binnengestormd?
28 days taferelenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zou 7 kleuren in mijn broek doen als ik zoveel losgeslagen mensen door de straten zou zien rennen.
Vast en zeker. Want Spaanse regering.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kunt erom lachen maar als je naar de Spaanse regering en naar Amsterdam kijkt zie je gewoon wat er inderdaad zou gebeuren als PRO aan de macht is. Asiel indammen? Laat me niet lachen.
Was het maar waar. Trump heeft ons nu precies in de hoek waar hij ons hebben wil. Er is nu grote verdeeldheid in Europa (Trump haat Europa). De linkse politiek in Spanje krijgt nu alle klappen (Trump haat links). De Spaanse premier Sanchez is de gebeten hond (Trump haat Sanchez). Vind er een Marokkanse invasie in Europa plaats dan heeft Trump nog meer reden om zijn grens met Mexico dicht te timmeren. Grote vraag is voorts in hoeverre Spanje zijn leger durft in te zetten. Doen ze dit niet en staan ze de invasie toe dan zullen ze altijd als grote lafaards te boek staan. Durven ze wel in te grijpen dan krijgen we een zoveelse nooit eindigende oorlog, zoals tussen Rusland en Oekraine, of zoals in het Midden-Oosten. Zeker is dat de migranten niet vrijwillig Ceuta zullen verlaten. Dank je, Trump, mijn grote vriend. Jij in je eentje bent de ondergang van deze planeet.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:21 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik dacht echt tot de laatste regel dat je sarcastisch was.
Fucking echt he!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zou 7 kleuren in mijn broek doen als ik zoveel losgeslagen mensen door de straten zou zien rennen.
Je kan het al een beetje lichtjes aflezen aan de "verslaggeving" van de staatsspreekbuizen, er worden alweer verzachtende termen gebruikt, die ene verdwaalde vrouw pontificaal in beeld gebracht etc.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kunt erom lachen maar als je naar de Spaanse regering en naar Amsterdam kijkt zie je gewoon wat er inderdaad zou gebeuren als PRO aan de macht is. Asiel indammen? Laat me niet lachen.
Negeren is juist het probleem, want dat gebeurt nu. Niet negeren is de betere optie, en dat betekent dus sancties en diplomatieke banden verbreken. En dus daadwerkelijk aan grensbewaking doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Marokko verdwijnt nou eenmaal niet als je ze helemaal negeert.
Tja ze moeten wat over hebben voor gratis geld, huizen en een paspoort natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:55 schreef Nia het volgende:
Een quote uit de Volkskrant om het vooral een zielig karakter te geven:
Een verslaggever van de Spaanse krant El País beschrijft hoe sommige jongemannen uitgeput en met bloedende voeten en knieën aankomen, en anderen de grond kussen of ‘Viva España’ roepen. ‘Alsof het om een WK voetbal gaat’, aldus El País.
Klinkt als een leuke film. Tnx voor de tip.quote:
Zie jij enige andere retoriek? Andere denkwijzen? Je denkt dat politieke stromingen geen ideeën met elkaar uitwisselen, zoals er ook rechtse netwerken in Europa zijn? Je ziet niet hoe PRO zich in Amsterdam opstelt op dit dossier (wat je vergeet te vermelden in je reactie)?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Vast en zeker. Want Spaanse regering.
Kijk! Een chronische TDS patient!!!!!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:53 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Was het maar waar. Trump heeft ons nu precies in de hoek waar hij ons hebben wil. Er is nu grote verdeeldheid in Europa (Trump haat Europa). De linkse politiek in Spanje krijgt nu alle klappen (Trump haat links). De Spaanse premier Sanchez is de gebeten hond (Trump haat Sanchez). Vind er een Marokkanse invasie in Europa plaats dan heeft Trump nog meer reden om zijn grens met Mexico dicht te timmeren. Grote vraag is voorts in hoeverre Spanje zijn leger durft in te zetten. Doen ze dit niet en staan ze de invasie toe dan zullen ze altijd als grote lafaards te boek staan. Durven ze wel in te grijpen dan krijgen we een zoveelse nooit eindigende oorlog, zoals tussen Rusland en Oekraine, of zoals in het Midden-Oosten. Zeker is dat de migranten niet vrijwillig Ceuta zullen verlaten. Dank je, Trump, mijn grote vriend. Jij in je eentje bent de ondergang van deze planeet.
Je kan alle banden verbreken, maar dan ligt het er nog steeds. En kunnen ze vervelend zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Negeren is juist het probleem, want dat gebeurt nu. Niet negeren is de betere optie, en dat betekent dus sancties en diplomatieke banden verbreken. En dus daadwerkelijk aan grensbewaking doen.
Ik heb idd ook wel beelden gezien van dergelijke situaties.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Fucking echt he!
Ik hoop dat ze genoeg wapens in huis hebben voor als dezelfde taferelen zich afspelen als toen in Calais, waar de kansenparels doodleuk huizen in kwamen wandelen om koelkasten leeg te halen en televisies en dergelijke kwamen jatten, om maar een paar minder extreme voorbeelden te noemen.
Ja, en?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan alle banden verbreken, maar dan ligt het er nog steeds. En kunnen ze vervelend zijn.
Nee , dit kan niet. Kijk liever even wat ze een half uur later uitvreten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:55 schreef Nia het volgende:
Een quote uit de Volkskrant om het vooral een zielig karakter te geven:
Een verslaggever van de Spaanse krant El País beschrijft hoe sommige jongemannen uitgeput en met bloedende voeten en knieën aankomen, en anderen de grond kussen of ‘Viva España’ roepen. ‘Alsof het om een WK voetbal gaat’, aldus El País.
Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten he. Vriend Donald heeft weer genoeg rare uitspraken omtrent Spanje gedaan. En als er geld te verdienen valt met de ellende van een ander staat hij daar nou niet echt bovenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk! Een chronische TDS patient!!!!!
Waarom? Toon jij eerst maar eens gedegen aan dat landelijk PRO voor meer migratie is. En de gemeente Amsterdam heeft altijd ingezet op goede opvang. Hoe jij dat vertaalt naar 'meer migratie willen' is me ook weer een raadsel. Is dat een soort 'ze zijn niet gemeen genoeg, dus zullen wel meer willen' redenering ofzo?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zie jij enige andere retoriek? Andere denkwijzen? Je denkt dat politieke stromingen geen ideeën met elkaar uitwisselen, zoals er ook rechtse netwerken in Europa zijn? Je ziet niet hoe PRO zich in Amsterdam opstelt op dit dossier (wat je vergeet te vermelden in je reactie)?
@:probeer het nog een keer. Iets meer gas geven.
En als dat allemaal hier naar toe doorstroomt heb je hier steeds meer ellende.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb idd ook wel beelden gezien van dergelijke situaties.
Dan voel je je niet eens meer veilig in je eigen huis.
Dit is toch wel een ernstig geval van Trump Derangement.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:53 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Was het maar waar. Trump heeft ons nu precies in de hoek waar hij ons hebben wil. Er is nu grote verdeeldheid in Europa (Trump haat Europa). De linkse politiek in Spanje krijgt nu alle klappen (Trump haat links). De Spaanse premier Sanchez is de gebeten hond (Trump haat Sanchez). Vind er een Marokkanse invasie in Europa plaats dan heeft Trump nog meer reden om zijn grens met Mexico dicht te timmeren. Grote vraag is voorts in hoeverre Spanje zijn leger durft in te zetten. Doen ze dit niet en staan ze de invasie toe dan zullen ze altijd als grote lafaards te boek staan. Durven ze wel in te grijpen dan krijgen we een zoveelse nooit eindigende oorlog, zoals tussen Rusland en Oekraine, of zoals in het Midden-Oosten. Zeker is dat de migranten niet vrijwillig Ceuta zullen verlaten. Dank je, Trump, mijn grote vriend. Jij in je eentje bent de ondergang van deze planeet.
Simpel gaat het ook nooit meer worden. Maar geen reden om er niet toch iets aan proberen te doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat dat soort "simpele" oplossingen ook niet per se effectief zijn.
Trump is een bloedlul die het alles behalve goed voor heeft met andere (ook westerse) landen, maar dat betekent niet automatisch dat hij alleen maar onzin zit te verkondigen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:00 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee , dit kan niet. Kijk liever even wat ze een half uur later uitvreten.
[..]
Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten he. Vriend Donald heeft weer genoeg rare uitspraken omtrent Spanje gedaan. En als er geld te verdienen valt met de ellende van een ander staat hij daar nou niet echt boven
Lees die laatste zin nog eensquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:00 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee , dit kan niet. Kijk liever even wat ze een half uur later uitvreten.
[..]
Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten he. Vriend Donald heeft weer genoeg rare uitspraken omtrent Spanje gedaan. En als er geld te verdienen valt met de ellende van een ander staat hij daar nou niet echt boven
JIj hebt duidelijk last van een Links Derangement.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit is toch wel een ernstig geval van Trump Derangement.
Het is een puinhoop aan de Europese grens omdat europa zijn zaken slecht heeft geregeld. En dat komt weer voort omdat we hier veel te veel linkse politici hebben die iedere mogelijke oplossing onmogelijk maken.
Ja daar ben ik ook voor. Maar in paniek "Verbreek alle banden met Marokko!!!!!!" is niet hoe je dat aanpakt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Simpel gaat het ook nooit meer worden. Maar geen reden om er niet toch iets aan proberen te doen.
Schiet er eens een in de voet als ze niet weg willen. Kijken hoe vervelend ze dan nog zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan alle banden verbreken, maar dan ligt het er nog steeds. En kunnen ze vervelend zijn.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom? Toon jij eerst maar eens gedegen aan dat landelijk PRO voor meer migratie is. En de gemeente Amsterdam heeft altijd ingezet op goede opvang. Hoe jij dat vertaalt naar 'meer migratie willen' is me ook weer een raadsel. Is dat een soort 'ze zijn niet gemeen genoeg, dus zullen wel meer willen' redenering ofzo?
Dat is een misvatting. Simpele oplossingen blijken meestal uitermate effectief.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh zeker dat valt er zeker onder. Maar dat neemt niet weg dat dat Trump hier best eens een extra hamburgertje op kon nemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lees die laatste zin nog eens.
Dit zijn van die "mensen" die Trump nog de schuld geven als ze hun teen stoten.
Dan is dat maar zo. Dat gaat aan de zelfde inflatie onderhevig worden als racist en fascist. Kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:29 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het idiote is dat je tegenwoordig als rechts-extremistisch wordt gezien als je het liefst in een veilig land woont zonder opgefokte verwardiërs.
Klopt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
JIj hebt duidelijk last van een Links Derangement.
Het zal de Polen ook geen reet schelen dat ze voor racist worden uitgemaakt. Leven in het veiligste en schoonste land van Europa. Kan hun het wat schelen wat de linkse deugers ervan vinden uit de rest van Europa.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan is dat maar zo. Dat gaat aan de zelfde inflatie onderhevig worden als racist en fascist. Kwestie van tijd.
Kan hoor, het is een ras opportunist. Maar hij speelt hier verder op dit moment geen hoofdrol in ofzo. Ja hij moet de Spaanse regering niet maar daar heeft hij 100% gelijk in.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Oh zeker dat valt er zeker onder. Maar dat neemt niet weg dat dat Trump hier best eens een extra hamburgertje op kon nemen.
Trump heeft ons altijd gewaarschuwd voor overspoelende massa-migratie.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:53 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Trump houdt van Trump en de besneden paal van Netanyahu. Hij heeft 0 loyaliteit aan Europa.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump heeft ons altijd gewaarschuwd voor overspoelende massa-migratie.
Trump houdt van Europa en wil dat het behouden blijft.
Het zijn de verraders binnen Europa die het Westen haten, en massale migratie uit de Derde Wereld is een van de manieren die ze toepassen om het te vernietigen
Inderdaad vooral NIET beginnen met eten en drinken verstrekken. Anders wordt het helemaal een permanente openlucht camping.quote:
Iedereen die aan het eten is tijdens ramadan loopt risico aangesproken te worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:01 schreef ToT het volgende:
[..]
En als dat allemaal hier naar toe doorstroomt heb je hier steeds meer ellende.
Gisteren een filmpje gezien van een Roemeen in Engeland die rustig in de Mc Donalds zat te eten toen een moslim hem ging lastig vallen met dat het ramadan was ne dat hij niet overdag mag eten. "Geen problemen veroorzaken he!" werd nog tegen die rustig etende meneer gezegd.
Trump zit hierachter, en Israel natuurlijkquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:07 schreef Momo het volgende:
50.000 mensen die dit hebben gedaan, hoe is dit gecoördineerd. Jongeren in telegram groepen, georganiseerd vanuit de overheid etc....
Ah.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:18 schreef Since2003 het volgende:
Zie nou wel dat het gewoon Zionistenbeleid is.
[ x ]
Waarom is er daar geen voedselbos!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:14 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
"vinden" is weer en prachtige term
Die denkt gewoon, kom maar jongetjes, des temeer krijgt het Westen een kotshekel aan jullie zodat de tiende Kruistocht eindelijk kan beginnen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:18 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Verzint onze eigen Goebbels er gewoon eventjes bij natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah.
En op basis waarvan weten we dat deze vrouw Zionist zou zijn?
Bizar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:19 schreef RotatoR het volgende:
Dit is gewoon georganiseerd door het Marokkaanse regime.
[ x ]
Waarom zou je dat verwachten van mensen uit een derdewereldland, terwijl je zelf, met alle kansen die je hier hebt gekregen, er zelf niet eens een bent.quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die denkt gewoon, kom maar jongetjes, des temeer krijgt het Westen een kotshekel aan jullie zodat de tiende Kruistocht eindelijk kan beginnen.
Hoef het voorwerk niet eens te doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Verzint onze eigen Goebbels er gewoon eventjes bij natuurlijk.
quote:Tientallen mensen wachten de aankomst van Pedro Sánchez in Ceuta af: "Pedro Sánchez, zoon van een hoer".
Ik betwijfel het dat hij van ons houdt. We zijn meer useful idiots voor hem.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump heeft ons altijd gewaarschuwd voor overspoelende massa-migratie.
Trump houdt van Europa en wil dat het behouden blijft.
Het zijn de verraders binnen Europa die het Westen haten, en massale migratie uit de Derde Wereld is een van de manieren die ze toepassen om het te vernietigen
zondag 26 juli 2026 @ 10:48quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:22 schreef Draxx het volgende:
[..]
Waarom zou je dat verwachten van mensen uit een derdewereldland, terwijl je zelf, met alle kansen die je hier hebt gekregen, er zelf niet eens een bent.
Proest, zionist womanquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:18 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Dat kunnen we niet aantonen omdat ze godzijdank niet aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom? Toon jij eerst maar eens gedegen aan dat landelijk PRO voor meer migratie is. En de gemeente Amsterdam heeft altijd ingezet op goede opvang. Hoe jij dat vertaalt naar 'meer migratie willen' is me ook weer een raadsel. Is dat een soort 'ze zijn niet gemeen genoeg, dus zullen wel meer willen' redenering ofzo?
Jouw claim was dat de vrouw in die video een 'Zionist' zou zijn. En nu kom je vervolgens aan met een tweet van de zoon van Bibi uit 2019? Het tweede is geen bewijs van jouw claim. Sterker nog, het heeft er niets mee te maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:24 schreef Since2003 het volgende:
[..]
[..]
Hoef het voorwerk niet eens te doen.
[ x ]
Gaan we dat regelen?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:35 schreef HeatWave het volgende:
Zou het nog steeds strafbaar zijn om minder Marokkanen te willen, vraag het voor een vage bekende.
Ik wil er nogmaals op wijzen dat dit soort acties in vroegere tijden, niet eens zo lang geleden, de aanleidingen tot oorlogen waren.quote:
Volgens ADquote:Sommigen keren zwemmend terug, anderen steken de landgrens over. Ze zeggen dat er te veel mensen in Ceuta zijn en dat ze geen slaapplaats of eten vinden. Sommigen verklaren ook dat winkels en cafés hen niet bedienen. Andere migranten zeggen dat buurtbewoners stenen naar hen gooiden en hen met vuurwapens bedreigden..
Langer, en drie rijen in plaats van één.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:16 schreef RotatoR het volgende:
Ze hadden dat hekwerk ook wel wat langer en hoger mogen maken.
[ afbeelding ]
Ik zou graag zien dat we dit als een oorlogsverklaring opvatten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik wil er nogmaals op wijzen dat dit soort acties in vroegere tijden, niet eens zo lang geleden, de aanleidingen tot oorlogen waren.
Marokko creëert dus letterlijk een invasie van vijandige elementen in Europa. Dus concreet is Marokko nu een vijandig land. Waarvan er veel onderdanen inmiddels hier zitten. Eng.quote:
Met 50.000 man een plaatsje van 84.000 veroveren en direct gaan klagen dat ze à la minute geen mechoui kunnen krijgen!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:38 schreef HeatWave het volgende:
We komen alleen maar als invasiemacht, waarom krijg ik geen bediening op het terras!
Altijd het slachtoffer.
Spanje is vrij Nazistisch en links corrupt geworden maar dat zal niet lang meer duren.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar wat moet er nu met Spanje gebeuren?
Dat land is zo goed als ongestuurd momenteel en staatsgevaarlijk voor de rest van de EU.
Als je nu nog niet inziet waar Trump mee bezig is, raad ik jou heel sterke medicatie aan. Trump moet het hebben van naïeve types als jij die denken dat een Amerikaan nooit echt kwaad zal berokkenen. Die denken dat de VS het land van de Freedom is en alleen uit is op vrede.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk! Een chronische TDS patient!!!!!
Jij was degene die over Trump begon gastquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:41 schreef TokkieFamilie het volgende:
Maar ik ga nu off-topic. het gaat over die Marokkanen.
Toch praktische dingen die mondkappen. Die jonge gasten zijn echt niet bezorgd over hun gezondheid maar vooral over het tonen van hun smoel in de media.quote:
Ho ho, dan zijn het ineens "Nederlanders" hoor....quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Als de EU in oorlog komt met Marokko is dat een mooie kans alle Marokkanen terug te sturen wegens staatsveiligheid
En sinds het hooggerechtshof in Spanje afgelopen maand heeft besloten dat mensen die zwemmend de grens oversteken al zwemt men maar 1 meter recht hebben op de procedure en niet terug gedrongen mogen worden is de beer los. En je afbeelding laat zien dat je amper zwemmend de oversteek kunt maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Langer, en drie rijen in plaats van één.
zolang daar van die extreem linkse debielen zitten moeten de grenzen hermetisch afgesloten worden tussen spanje en de rest van de eu.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:38 schreef UitStraling het volgende:
Moet je voor de gein eens in Huelva gaan kijken in Spanje, dat is gewoon Marokkaans crimineel grondgebied, zo verstandig is het om een stel halfzachte eieren de leiding over Spanje te geven.
En ze doen zelfs gemeen tegen ons!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:38 schreef HeatWave het volgende:
We komen alleen maar als invasiemacht, waarom krijg ik geen bediening op het terras!
Altijd het slachtoffer.
Islamofobie, zie je wel!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:47 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En ze doen zelfs gemeen tegen ons!
Egypte om hulp vragen. Die houden de grens met Gaza met veel succes potdichtquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Langer, en drie rijen in plaats van één.
De enige manier waarop dat land te redden valt is strafrechtelijk vervolgen van de landverraders, te beginnen met die premier.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar wat moet er nu met Spanje gebeuren?
Dat land is zo goed als ongestuurd momenteel en staatsgevaarlijk voor de rest van de EU.
Ik mis iets. Ze kwamen aan zonder bagage en enkel gekleed in zwembroekjes, slippers en smartphone.quote:
Harry de zielencaoch is een autoriteit op dit gebied?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]
Volgens Bro is dit allemaal in scène gezet.
Oh we zijn in het "quiet part out loud" stadium beland.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:50 schreef Since2003 het volgende:
Zullen de genoemde shills hier ook aanwezig zijn?
[ x ]
Dit is een tweet uit 2019, het is 2026 nu. Dit je net al eens uitgelegd.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:50 schreef Since2003 het volgende:
Zullen de genoemde shills hier ook aanwezig zijn?
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Omdat...?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dat is zijn werkquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou ook fijn zijn als je eens kan ophouden met overal Israëlische/Joodse complotten achter te zoeken.
Dat is geen verweer.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een tweet uit 2019, het is 2026 nu. Dit je net al eens uitgelegd.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:53 schreef TweedeKlum het volgende:
Sanchez, hijo de puta.![]()
![]()
Dat is nou het enige wat ik zelf nog wel verstond :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- vmi voor intimi -
Het is eoa linkse zielenpoot.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Harry de zielencaoch is een autoriteit op dit gebied?
"invasie"quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:15 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit ligt aan opvangplekken ja? Hier is geen enkel argument voor. Dit ligt niet aan links, rechts of midden.
Dit is een pure invasie van gestuurde criminelen met hulp vanuit Marroko.
Oooooh, het mag wettelijk gezien niet. Nou dan gaan ze allemaal braaf terug naar huis.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ze kunnen niet doorreizen naar het vaste land van Spanje ivm speciale regels in het Schengenverdrag begreep ik.
49000quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"invasie"![]()
Overdrijf toch niet zo man.
Het gaat om 3000 mensen.
Die zijn bezig met een jodenjacht.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef vul_maar_in het volgende:
Wordt er al gedemonstreerd op de universiteiten tegen de brute onderdrukking van deze vluchtelingen?
Nu.nl had het eerder vandaag over 49.000 mensen. Hoe kom je bij 3000?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"invasie"![]()
Het gaat om 3000 mensen.
En 3 dagen later staan ze bij jou in de achtertuin te roepen om huisvesting en geld.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ze kunnen niet doorreizen naar het vaste land van Spanje ivm speciale regels in het Schengenverdrag begreep ik.
Nou, veel succes met het oversteken van de straat van Gibraltar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oooooh, het mag wettelijk gezien niet. Nou dan gaan ze allemaal braaf terug naar huis.
Opgelost mensen, slotje!
FFS.
Wat gemeen om die andere 30k+ onmensen te noemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"invasie"![]()
Het gaat om 3000 mensen.
Er zijn nu hogere krachten mee bezig.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Spanje is vrij Nazistisch en links corrupt geworden maar dat zal niet lang meer duren.
Domme en onwetende mensen heb je in alle lagen van de bevolking.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"invasie"![]()
Het gaat om 3000 mensen.
Idd, het is de afgelopen decennia gelukkig nog niet 1 Afrikaan etc gelukt om die oversteek te maken, niet 1quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nou, veel succes met het oversteken van de straat van Gibraltar.
Denk dat de huizenprijzen wel aan het kelderen zijn nu ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:00 schreef Breekfast het volgende:
Welk voordeel heeft Spanje eigenlijk nog aan dat lapje grond in Afrika? Het lijkt mij dat het alleen maar een last begint te worden.
Hij heeft ze geteld...quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nu.nl had het eerder vandaag over 49.000 mensen. Hoe kom je bij 3000?
Daarom dus het zwemmen extreem moeilijk maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
En sinds het hooggerechtshof in Spanje afgelopen maand heeft besloten dat mensen die zwemmend de grens oversteken al zwemt men maar 1 meter recht hebben op de procedure en niet terug gedrongen mogen worden is de beer los. En je afbeelding laat zien dat je amper zwemmend de oversteek kunt maken.
Ach ze moeten toch wat te rellen hebben zo na het WK.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef vul_maar_in het volgende:
Wordt er al gedemonstreerd op de universiteiten tegen de brute onderdrukking van deze vluchtelingen?
Ohhh, dan maakt het niks uit dus...quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"invasie"![]()
Het gaat om 3000 mensen.
Begreep je dat of hoop je dat maar?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Je bedoelt de PVV? :p Of zat je aan iets meer hands-on te denken?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Tijd voor een anti-Marokkanen volkslegioen.
Ja, en Taiwan, Oekraïne. Alleen maar een last joh.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:00 schreef Breekfast het volgende:
Welk voordeel heeft Spanje eigenlijk nog aan dat lapje grond in Afrika? Het lijkt mij dat het alleen maar een last begint te worden.
Schieten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom dus het zwemmen extreem moeilijk maken.
Werd net uitgelegd op BNR.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Begreep je dat of hoop je dat maar?
Deze user maakt wel vaker dingen rondom islam en migratie belachelijk met dit soort dingen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:58 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nu.nl had het eerder vandaag over 49.000 mensen. Hoe kom je bij 3000?
Dat laatste ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je bedoelt de PVV? :p Of zat je aan iets meer hands-on te denken?
Zat ik me idd ook af te vragen. Afstoten die troep!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:00 schreef Breekfast het volgende:
Ja, die zullen dat zeggen jaquote:
De Krim, dom schiereilandje wat OEK makkelijk kon missen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, en Taiwan, Oekraïne. Alleen maar een last joh.
Schiet er 48600 neer en de rest keert om.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Schieten.
Schiet er 400 neer en overige 49000 keren om.
Hou jij je maar bij X inderdaad.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, die zullen dat zeggen ja
En dan maar verbaasd opkijken als er over een paar weken duizenden van deze lui bij Ter Apel staan te koekeloeren.
Psies, doen we moeilijk over. Al die lasten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Krim, dom schiereilandje wat OEK makkelijk kon missen.
*shudders*quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, die zullen dat zeggen ja
En dan maar verbaasd opkijken als er over een paar weken duizenden van deze lui bij Ter Apel staan te koekeloeren.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hou jij je maar bij X inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |