En politie eenheden worden versterkt staat er, met 200 extra mensen. Geen idee hoeveel er nu al zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:43 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Als het er daadwerkelijk 50000 zijn heb je niets aan 60 militairen.
En aansluitend remigratiequote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Enige oplossing is dat Europa haar buitengrenzen hermetisch afsluit.
Ik zag ook nog een notaris en een hoogleraar.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zie ook een paar chirurgen volgens mij.
Hear Hear!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit wordt de ondergang van de historische vergissing die EU heet.
En de reden waarom het ten onder gaat is simpelweg terug te brengen tot 1 punt. Niet in staat zijn gemaakte afspraken na te komen.
Of het nu de begrotingsregels betreft, het bewaken van de buitengrenzen, het terugsturen van migranten naar het land waar ze zijn binnengekomen. Er wordt niets nageleefd, alle afspraken blijken minder waard dan het papier waar het op staat.
Als je je afvraagt hoe mannen als Mussolini of Hitler de macht grepen. Dat komt hierdoor, apathische incapababele politici. En dan staat er iemand op om orde op zaken te stellen.
Het maakt mij niet meer uit hoe onfris of dubieus de politicus is. Ik stem op de persoon die dit gore tuig Europa uittrapt en dan maakt het me geen hol meer uit of hij zijn vrouw slaat, veroordeeld is voor fraude of een kinderbordeel runt. Dit moet NU stoppen, linksom of rechtsom.
De pijnlijke realiteit is dat half Noord-Afrika wel naar Europa wil. En dat is niet omdat men de Westerse cultuur zo fantastisch vindt, integendeel zelfs. Daar spuugt men op.quote:
In PRO contreien zal men staan te trappelen om deze mensen op te vangen. D66 weet ik niet, met deze aantallen is er ook weer de kans dat ze in de wijken komen waar D66-ers wonen en dat wil men dan weer niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:02 schreef RotatoR het volgende:
Rob Jetten heeft nog steeds niet gereageerd. Ik verwacht een moralistische preek over 'solidariteit' en het spreiden van 'kwetsbare vluchtelingen'.
Maar is het de taak van de rechter om 'slim' te zijn, of om zaken te toetsen aan de door de overheid gemaakte wetgeving?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet zo’n slimme uitspraak van die rechter, achteraf gezien.
Geen idee hoe het daar allemaal werkt mbt de legitieme manieren om asiel aan te vragen. Ook geen zin om me daar in te verdiepen, dus neem aub geen moeite om het uit te leggen. Maar als dit een illegale manier is om binnen te komen, dan lijkt mij arrestatie en uiteindelijk weer uitzetting niets meer dan logisch.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van deze situatie? Het argument valt natuurlijk niet te maken dat dit vluchtelingen zijn.
Die gaat ook niet reageren. Dat reces komt nu wel heel goed uit, hij wacht gewoon tot dit over waait.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:02 schreef RotatoR het volgende:
Rob Jetten heeft nog steeds niet gereageerd. Ik verwacht een moralistische preek over 'solidariteit' en het spreiden van 'kwetsbare vluchtelingen'.
Hou op hoor.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:02 schreef RotatoR het volgende:
Werken vooral met kapmessenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:57 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zie ook een paar chirurgen volgens mij.
Ik zie ook wat vrouwen.quote:
Wat heeft dit met witte mensen te maken?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 09:05 schreef DobbyDobby het volgende:
Gaat dit zelfs PRO te ver? Ik zie geen @:Harvest89 . Ik zie geen @:lord_Vetinari , geen @:probeer , geen @:chillegast en zelfs @:Frozen-Assassin kan hiervan niet de witte man de schuld geven.
Hebben de Marrokanen dan eindelijk links en rechts Nederland verenigd.
'Die paar migranten'quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat heeft dit met witte mensen te maken?
Als we nou eindelijk eens goede opvang en integratie regelen hoeven die paar migranten helemaal geen probleem te zijn.
Maar dat wil rechts niet. Dus krijg je allerlei problematiek.
Je hebt niet echt een extremistisch vizier nodig om te zien dat dit alle perken te buiten gaat toch?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja ik ben niet echt een extreem rechts gekkie zoals sommigen hier, maar dit nieuws roept bij mij ook wel de vraag op: hoe mag/moet je je grens verdedigen.
Deze mensen willen je land letterlijk binnenvallen terwijl wel duidelijk is dat je ze niet wil hebben. Hoe verdedig je dan je landsgrens?
Je kan die enclaves in Afrika ook terug geven dan heb je een natuurlijke barrière om Europa binnen te komen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja ik ben niet echt een extreem rechts gekkie zoals sommigen hier, maar dit nieuws roept bij mij ook wel de vraag op: hoe mag/moet je je grens verdedigen.
Deze mensen willen je land letterlijk binnenvallen terwijl wel duidelijk is dat je ze niet wil hebben. Hoe verdedig je dan je landsgrens?
Volgens mij raak je juist een stukje buffer kwijt. Maar voor deze enclave moeten we misschien een uitzondering maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan die enclaves in Afrika ook terug geven dan heb je een natuurlijke barrière om Europa binnen te komen.
Het probleem is dat al die vermeende mensenrechten en internationale verdragen nooit zijn ondertekend met het oog op dit soort situaties. Maar die worden er wel onder geschaard.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als we nou eindelijk eens goede opvang en integratie regelen hoeven die paar migranten helemaal geen probleem te zijn.
quote:hoeven die paar migranten helemaal geen probleem te zijn.
quote:paar migranten
Right, right.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan die enclaves in Afrika ook terug geven dan heb je een natuurlijke barrière om Europa binnen te komen.
Gaan ze niet een tunnel bouwen tussen Spanje en Marokko.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Degelijke reactie, toch? Je kunt hier moeilijk als minister gaan roepen dat ze allemaal neergeschoten moeten worden ofzo.quote:
Dat zijn vragen waar je vooraf over nadenkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef timmmmm het volgende:
Ook buiten dit specifieke issue om vind ik Jetten vooralsnog een erg onzichtbare premier als het gaat om waarneembare betrokkenheid bij daadwerkelijk bestuur. Premier zijn is meer dan foto's van je reisjes op de socials plaatsen, je bent het gezicht van een overheid die beleid maakt en uitvoert waar mensen mee te maken hebben, maar in die hoedanigheid is dat gezicht zelden te zien. Ik ben beslist geen Ruttefan, maar die beheerste dat veel beter.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:05 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Die gaat ook niet reageren. Dat reces komt nu wel heel goed uit, hij wacht gewoon tot dit over waait.
Een kenmerk van politici, als het rommelt de storm uitzitten en vooral niets doen.
Je zou dat stuk natuurlijk ook met gepast geweld kunnen verdedigen. Een invasie als dit rechtvaardigt dat wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Volgens mij raak je juist een stukje buffer kwijt. Maar voor deze enclave moeten we misschien een uitzondering maken.
Dit ligt aan opvangplekken ja? Hier is geen enkel argument voor. Dit ligt niet aan links, rechts of midden.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is wel erg magertjes weer. Maar goed eerst maar eens zien hoe en of het Spaanse leger iets gaat doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Degelijke reactie, toch? Je kunt hier moeilijk als minister gaan roepen dat ze allemaal neergeschoten moeten worden ofzo.
Je kan er ook 2 fregatten neerleggen en 2 helicopters in de lucht en schieten op alles wat ongeoorloofd de territoriale wateren binnenkomt. Zoals ze dat in ieder normaal werelddeel zouden doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat hier eigenlijk gezegd wordt is: oke we doen verder helemaal niks en hopen dat het goed komt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Degelijke reactie, toch? Je kunt hier moeilijk als minister gaan roepen dat ze allemaal neergeschoten moeten worden ofzo.
Maar stel dan eens iets voor wat als reactie gegeven had moeten worden, in jouw ogen en ook enigszins realistisch als politicus (dus niet 'schiet ze neer').quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Het is wel erg magertjes weer. Maar goed eerst maar eens zien hoe en of het Spaanse leger iets gaat doen.
Geloof niet dat dat de tendens is, meer, hoe komen tot een status quo waarin goedbedoelde verdragen niet misbruikt worden voor georchestreerde economische vluchteling invasies?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:15 schreef probeer het volgende:
Leuk wel weer hoor, dat 'het ligt aan links' narratief
Het is geen buffer, het is juist de EU die je daar op een aantrekkelijke afstand hebt voor de massa.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Volgens mij raak je juist een stukje buffer kwijt. Maar voor deze enclave moeten we misschien een uitzondering maken.
Rutte was een verademing vergeleken bij de inhoudsloze paspop die Jetten is.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook buiten dit specifieke issue om vind ik Jetten vooralsnog een erg onzichtbare premier als het gaat om waarneembare betrokkenheid bij daadwerkelijk bestuur. Premier zijn is meer dan foto's van je reisjes op de socials plaatsen, je bent het gezicht van een overheid die beleid maakt en uitvoert waar mensen mee te maken hebben, maar in die hoedanigheid is dat gezicht zelden te zien. Ik ben beslist geen Ruttefan, maar die beheerste dat veel beter.
Dat zeg ik, het is niet ons grondgebied, dus op dit moment niet heel veel meer. Degelijk is een prima omschrijving maar ik voel de urgentie niet echt nog.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar stel dan eens iets voor wat als reactie gegeven had moeten worden, in jouw ogen en ook enigszins realistisch als politicus (dus niet 'schiet ze neer').
Klopt. Europa roept dit zelf over zich af. En Spanje krijgt waar ze voor gekozen hebben. Dus deze 50.000 man mogen allemaal de assiel procedure in. Veel succes ermee.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:38 schreef HowardRoark het volgende:
Even wat zoekwerk gedaan:
Schijnbaar had Spanje dus een systeem waarbij illegale migranten die via zee kwamen in theorie snel konden worden uitgezet en geen langdurige asielprocedure hoefden te doorlopen.
Dit beviel echter een groep 'mensenrechtenorganisaties' en NGOs niet (als je het nu over een vijfde colonne hebt kom je wel bij dit soort ronduit verachtelijke mensen uit) en via lokale rechters in Spanje heeft men uiteindelijk deze zaak bij het Spaanse Hooggerechtshof gekregen en werd men in het gelijk gesteld (uitspraak hiervan was op 29 juni).
Langzaam begon toen het besef te komen bij veel Noord-Afrikanen, aangewakkerd door verhalen op de socials, dat als ze via zee over zouden steken ze niet zomaar konden worden afgewezen. En deze nieuwe situatie in combinatie met de kans op een verblijfsvergunning door de radicaal linkse regering van Spanje, heeft voor deze situatie gezorgd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |