abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2026 @ 19:48:58 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221439724
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:40 schreef ExTec het volgende:

Nee, ik gaf niet het antwoord.

Jij bestaat het.. :') om deze aanval op burgerdoel te vergoeilijken vanwege wildberries,
Ik vergoeilijk helemaal niks. Maar dat is wel vaker met jou, als het antwoord je niet bevalt ben je een Putin pijper, pro Rus, krijg je Roebels, verplaats je de doelpalen of vergoeilijk je de boel. Jij kunt alleen maar binair denken, 1 of 0, meer is er niet bij jou.

quote:
en ik vraag je simpelweg:

En het staat je vrij om met andere antwoorden dan degene die ik suggereerde te komen.

En als het ff kan dan ook nog een antwoord die de niet-navelstaarders in deze topic ervan overtuigen dat rus niet gewoon vanaf dag 1 al burgerdoelen onder schot aan het nemen was.

Ik wacht geduldig ;)
Waarom zou ik dat moeten doen? Alsof ik jou en/of anderen ga overtuigen. Het is in het vorige deel al uit en treure aan bod gekomen, oa door @LXIV .
pi_221439738
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:38 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens vraag ik mij ook af wat het nou uitmaakt of Rusland het wel of niet intentioneel doet. Stel dat er evidentie zou zijn dat Rusland zo nu en dan bewust civiele doelen aanvalt, wat dan? Gaan we dan een nog groter sanctiepakket instellen, of een marathon vergadering houden?
Natuurlijk doen ze dat bewust, net zoals dat Oekraïne dat bewust doet. Het enige verschil is dat men alleen verontwaardigd is als de Rus iemand aanvalt.

Oorlog voeren met Oekraïne, de NATO en Europa als geheel plaatst de landen niet op een gelijk speelveld. Internationaal recht volgen is onmogelijk in een oorlog tussen landen die de facto het internationaal recht bepalen.

Oekraïne viel al in 2014 burgerdoelen aan. Rusland kan moeilijk toekijken.

Ik wacht de Russische verkiezingen met smacht af. De CPRF lijkt de laatste weken fors in populariteit te stijgen onder jongeren als ik de Russische socials check. (VK/Tele) En de CPRF heeft een veel vijandiger standpunt tegenover de NAVO dat UR die momenteel 'regeert'.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221439753
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:48 schreef AchJa het volgende:

Waarom zou ik dat moeten doen? Alsof ik jou en/of anderen ga overtuigen. Het is in het vorige deel al uit en treure aan bod gekomen, oa door @:LXIV .
Ok, dus als ik hier bewijs post dat rus duidelijk burgerdoelen onder schot nam voor heel het wildberries gebeuren, wens je daar gewoon niet op te reageren?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221439818
Ik heb niet het vermoeden dat Achja pro-Rusland is.
pi_221440019
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:53 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb niet het vermoeden dat Achja pro-Rusland is.
Hmmmmm,

Hij heeft een beetje last van misplaatste vereenzelviging.

Het is constant: ik ben NL militair, wij zouden dat nooit doen, dus kan het niet anders dan dat hun dat ook niet doen!

Dat hij en de zijnen geen kinderen verkrachten en burgers vermoorden, en rus soldaten bleedin' obviously wel, doet hem wat dat betreft totaal niet van gedachten veranderen.

Geld zo ongeveer net zo goed voor meneer LXIV.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221440049
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hmmmmm,

Het is constant: ik ben NL militair, wij zouden dat nooit doen, dus kan het niet anders dan dat hun dat ook niet doen!

Dat hij en de zijnen geen kinderen verkrachten en burgers vermoorden, en rus soldaten bleedin' obviously wel, doet hem wat dat betreft totaal niet van gedachten veranderen.

Laten we het Achja direct vragen en wachten op antwoord.

@AchJa, ontken jij dat Rusland in deze oorlog oorlogsmisdaden hebben gepleegd?
pi_221440095
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Laten we het Achja direct vragen en wachten op antwoord.

@:Achja, ontken jij dat Rusland in deze oorlog oorlogsmisdaden hebben gepleegd?
Daar krijg je een obligaat antwoord op.

Betere vraag:

quote:
Waarom blijf jij doen of rus net zo opereert als jij dat zou doen?
pi_221440147
quote:

[..]
Hmmmmm,

Ze moeten jou eens een paar weken druit gooien hier.
Zou het topic van opknappen
Vakman pur sang
  zondag 26 juli 2026 @ 20:07:47 #109
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221440208
quote:

[..]
Hmmmmm,

Aan de andere kant, moet je van onze strijdkrachten dan verwachten dat ze civiele doelwitten aanvallen omdat een tegenstander erger doet?
Als je dat vind moet je jezelf aanmelden en aangeven dat je het geen probleem vindt je in het grijze gebied te begeven. En dan lekker slapen over die moeder met kind op de achterbank die stond te tanken terwijl jij met je drone naar binnen kwam zetten.
pi_221440279
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Daar krijg je een obligaat antwoord op.

Betere vraag:
[..]

We wachten af. Maar stel Achja geeft als antwoord dat hij dat niet doet/denkt. Stop jij dan met te blijven doen alsof hij dat wel doet?
pi_221440301
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Aan de andere kant, moet je van onze strijdkrachten dan verwachten dat ze civiele doelwitten aanvallen omdat een tegenstander erger doet?
Nee, juist niet.

quote:
Misplaatste vereenzelviging is een ten onrechte gemaakte gelijkstelling of identificatie van twee verschillende begrippen, personen of zaken die in werkelijkheid van elkaar verschillen.
Maar ondertussen wel blijven roepen:

quote:
Nee, onmogelijk hoor, dat rus anti-air in bebouwde kom zet! Want dat is slecht! Want dan komt je munitie neer op bebouwing! Waarom? Nou, omdat mij geleerd is dat het zo niet moet! En dan kan het niet anders dan dat rus ook zo in de race zit!
En ondertussen zijn de rus anti-air installaties op daken in moskou niet meer te tellen, ok? :')
  zondag 26 juli 2026 @ 20:15:02 #112
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221440337
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:49 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Natuurlijk doen ze dat bewust, net zoals dat Oekraïne dat bewust doet. Het enige verschil is dat men alleen verontwaardigd is als de Rus iemand aanvalt.

Oorlog voeren met Oekraïne, de NATO en Europa als geheel plaatst de landen niet op een gelijk speelveld. Internationaal recht volgen is onmogelijk in een oorlog tussen landen die de facto het internationaal recht bepalen.

Oekraïne viel al in 2014 burgerdoelen aan. Rusland kan moeilijk toekijken.

Ik wacht de Russische verkiezingen met smacht af. De CPRF lijkt de laatste weken fors in populariteit te stijgen onder jongeren als ik de Russische socials check. (VK/Tele) En de CPRF heeft een veel vijandiger standpunt tegenover de NAVO dat UR die momenteel 'regeert'.
Jij hebt een hele andere invalshoek. Jij stelt dat Rus apriori burgerdoelen aanvalt, ik twijfel daaraan. Maar jij stelt dat Oekraine bewust in 2014 eigen bevolking aanviel in de Don Bas, daar ben ik nog niet van overtuigd.

En goed voorhoede dat de CCCP weer terugkomt in het Russische bestuur.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221440338
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We wachten af. Maar stel Achja geeft als antwoord dat hij dat niet doet/denkt. Stop jij dan met te blijven doen alsof hij dat wel doet?
Als hij kapt met rus acties verklaren vanuit zijn eigen achtergrond, stop ik daar mee.

Want zijn achtergrond, is niet de achtergrond van een rus soldaat.

Gelukkig maar ;)
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:17:57 #114
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440376
Kunnen we allemaal even rustig ademhalen en gewoon als normale, redelijke mensen posten? Ik ben een beetje veegmoe.
- vmi voor intimi -
pi_221440386
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als hij kapt met rus acties verklaren vanuit zijn eigen achtergrond, stop ik daar mee.

Want zijn achtergrond, is niet de achtergrond van een rus soldaat.

Gelukkig maar ;)
De kans lijkt mij nihil dat hij denkt van wel :)
  zondag 26 juli 2026 @ 20:18:55 #116
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221440389
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, juist niet.
[..]
[..]
En ondertussen zijn de rus anti-air installaties op daken in moskou niet meer te tellen, ok? :')
Ah ja, op gebouwen, tankstations en natuurlijk paard en wagen ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:21:15 #117
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440418
Moskou is duidelijk AA aan het wegtrekken van andere delen van land het die het ook nodig hebben.
- vmi voor intimi -
pi_221440444
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De kans lijkt mij nihil dat hij denkt van wel :)
Voor de goede orde, natuurlijk twijfel ik niet aan @AchJa z'n insteek zelf.

Mocht ik weer onder de wapenen eindigen, kan ik me geen beter adje wensen dan hij. 🫡
pi_221440447
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij hebt een hele andere invalshoek. Jij stelt dat Rus apriori burgerdoelen aanvalt, ik twijfel daaraan. Maar jij stelt dat Oekraine bewust in 2014 eigen bevolking aanviel in de Don Bas, daar ben ik nog niet van overtuigd.

En goed voorhoede dat de CCCP weer terugkomt in het Russische bestuur.
Neuh, zullen bijna nooit aanvallen zijn die bewust op burgerdoelen zijn gericht, maar er zijn echt wel aanvallen geweest ter vergelding waarvan ik echt niet in zie dat dat geen bewuste aanvallen waren.

Verder zie ik er ook niet veel mis mee.

Het is nog afwachten qua CPRF. Ik volg alleen jongeren en daar zie ik de populariteit fors stijgen. Denk dat het grootste deel van de rest nog steeds United Russia zal stemmen, al zie ik de CPRF graag groot genoeg worden voor het bestuur :Y
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:24:00 #120
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440457
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Neuh, zullen bijna nooit aanvallen zijn die bewust op burgerdoelen zijn gericht, maar er zijn echt wel aanvallen geweest ter vergelding waarvan ik echt niet in zie dat dat geen bewuste aanvallen waren.

Verder zie ik er ook niet veel mis mee.

Het is nog afwachten qua CPRF. Ik volg alleen jongeren en daar zie ik de populariteit fors stijgen. Denk dat het grootste deel van de rest nog steeds United Russia zal stemmen, al zie ik de CPRF graag groot genoeg worden voor het bestuur :Y
Geen idee wie dat zijn als ze maar anti oorlog zijn.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 20:25:44 #121
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221440476
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ga er maar niet vanuit dat de commies alles zouden terugdraaien. Maar misschien wel meer bereidheid hebben om te onderhandelen. Maar de Krim is onbespreekbaar.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zondag 26 juli 2026 @ 20:26:32 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:26:52 #123
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440492
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ga er maar niet vanuit dat de commies alles zouden terugdraaien. Maar misschien wel meer bereidheid hebben om te onderhandelen. Maar de Krim is onbespreekbaar.
Nee zijn wel regio's die meer Russich zijn en niet toevallig economisch de hoofdprijs zijn.
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 20:27:21 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221440498
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Voor de goede orde, natuurlijk twijfel ik niet aan @:AchJa z'n insteek zelf.

Mocht ik weer onder de wapenen eindigen, kan ik me geen beter adje wensen dan hij. 🫡
Ik denk dat wij vroeger op een van de Edese kazernes ook een prima biertje hadden kunnen drinken. B:)B
pi_221440573
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Communistische partij, specifiek Marxistisch-leninistisch.

Ze zijn voorstander van de invasie, zien de oorlog als anti-Westerse struggle. Sterker nog, zij wilde al veel eerder dan 2022 de Donbas erkennen als onafhankelijk.

Zijn wel veel meer bereid te onderhandelen. Anti-oorlog zijn betekent soms dat je ook oorlog moet voeren.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:31:10 #126
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440584
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Communistische partij, specifiek Marxistisch-leninistisch.

Ze zijn voorstander van de invasie, zien de oorlog als anti-Westerse struggle. Sterker nog, zij wilde al veel eerder dan 2022 de Donbas erkennen als onafhankelijk.

Zijn wel veel meer bereid te onderhandelen. Anti-oorlog zijn betekent soms dat je ook oorlog moet voeren.
Ooh nee, das niet genoeg.
- vmi voor intimi -
pi_221440622
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Neen.
Nou. Dan is dat ook helder.
pi_221440634
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik denk dat wij vroeger op een van de Edese kazernes ook een prima biertje hadden kunnen drinken. B:)B
Ik zag dat de stevin/elias beekman omgebouwd was naar een woonwijk.

The good old days... ;)
pi_221440642
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Voor de goede orde, natuurlijk twijfel ik niet aan @:AchJa z'n insteek zelf.

Is dit militaire taal? jij bent militair geweest?
pi_221440644
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:31 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ooh nee, das niet genoeg.
Mwuah, zijn ondanks "controlled" opposition de enigen die echt kritiek leveren. CPRF politici zijn de enigen die ik nog openlijk fel kritiek zie uitten over de manier waarop Poetin oorlog voert.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221440666
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is dit militaire taal? jij bent militair geweest?
Yup.

Ik ben DPL SD BD.
  zondag 26 juli 2026 @ 20:35:31 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221440673
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:12 schreef ExTec het volgende:]

Uh wacht ff. De reden waarom heb ik uitgelegd en dat heeft bijzonder weinig te maken met de munitie die op gebouwen neer zou kunnen komen of burgerslachtoffers of whatever. Als je mijn uitleg een beetje begrijpend had gelezen is het (radar)zicht met daaraan gekoppeld een vrij vuuruitwerkingsgebied het grote probleem in bebouwd gebied. En als je niks ziet kun je ook nergens op schieten, daar gaat het om. Dan kun je als Rus wel dapper allerlei meuk ergens in een stad neerzetten maar je hebt er geen fluit aan. Nog even los van het weapon release verhaal als het om vliegtuigen gaat.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:35:37 #133
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440675
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Mwuah, zijn ondanks "controlled" opposition de enigen die echt kritiek leveren. CPRF politici zijn de enigen die ik nog openlijk fel kritiek zie uitten over de manier waarop Poetin oorlog voert.
Dat is het beetje een nadeel van een totalitair systeem.
- vmi voor intimi -
pi_221440679
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Yup.

Ik ben DPL SD BD.
Dienstplichtig bedoel je?
  zondag 26 juli 2026 @ 20:36:02 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221440684
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:33 schreef ExTec het volgende:
Ik zag dat de stevin/elias beekman omgebouwd was naar een woonwijk.

The good old days... ;)
Ik zat natuurlijk op West (PMK), maar ja, ook al woonwijk... -O-
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:36:05 #136
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440686
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Yup.

Ik ben DPL SD BD.
En toch zo lelijk doen over de moraal van ons leger?
- vmi voor intimi -
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:37:33 #137
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440701
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zat natuurlijk op West (PMK), maar ja, ook al woonwijk... -O-
Heb alleen famillie in het CM.
- vmi voor intimi -
pi_221440702
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:35 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat is het beetje een nadeel van een totalitair systeem.
Ik zie er wel heil in. In landen als China zie je dat er echt wordt samengewerkt. De CPC neemt de belangen van de andere partijen zeer nauw waardoor iedereen wordt gehoord i.p.v. dat een partij met 2 zetels nooit wat te zeggen heeft.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  zondag 26 juli 2026 @ 20:38:15 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 26 juli 2026 @ 20:38:52 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 26 juli 2026 @ 20:39:13 #141
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221440731
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Weet jij dat zeker?
Volgens mij ageert de CP meer tegen het economisch liberale beleid, uit kritiek op de demografische ontwikkelingen, en wil sommige bedrijven weer nationaliseren.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:39:29 #142
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440736
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
CM?
Corps mariniers.
- vmi voor intimi -
pi_221440739
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:36 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
En toch zo lelijk doen over de moraal van ons leger?
Ik zal nooit zo ver gaan om de eventuele ideeen/meningen van een individu toe te dichten aan het geheel.
  zondag 26 juli 2026 @ 20:41:56 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:42:43 #145
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440784
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah, KMarns had ik wel begrepen. :D
KM fuck. mijn oom sloopt me
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 20:43:20 #146
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221440796
Ik heb ook ooit op een kazerne gelopen in het kader van beroependag.
Toen ik gebutst en blauw uit een YPR kwam had ik het wel weer gezien.

De kantines daar sprak mij wel aan.
  zondag 26 juli 2026 @ 20:43:58 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221440804
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:42 schreef vul_maar_in het volgende:

KM fuck. mijn oom sloopt me
KM = Koninklijke Marine
Kmarns = Korps Mariniers.

Dus als je oom een Marn (marinier) is zou ik vooral niet tegen hem zeggen dat hij bij de KM zit... _O-

Alhoewel het korps natuurlijk een onderdeel van de KM is, maar ja, dat zien ze zelf toch wel anders....
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:44:45 #148
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440817
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
KM = Koninklijke Marine
Kmarns = Korps Mariniers.

Dus als je oom een Marn (marinier) is zou ik vooral niet tegen hem zeggen dat hij bij de KM zit... _O-
Nee dat is nog erger idd. Maar ik heb hem nooit Kmarns horen zeggen :D
- vmi voor intimi -
pi_221440826
Alle respect voor lui bij bijvoorbeeld het korps mariniers, of korps commando's enzo. Maar in de huidige drone-tijd is het toch nergens meer voor nodig om zo fit te zijn?
pi_221440838
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weet jij dat zeker?
Volgens mij ageert de CP meer tegen het economisch liberale beleid, uit kritiek op de demografische ontwikkelingen, en wil sommige bedrijven weer nationaliseren.
Ook, maar er wordt ook gewoon kritiek geleverd over de incompetentie bij legerleidingen en dat er gewoon te veel geld verloren gaat aan corruptie.

Poetin moet dat ook wel een beetje accepteren gezien de communistische aanhang gewoon heel nationalistisch is en veel mensen achter de partij staat. Verder ook wel positief voor Poetin om in ieder geval het beeld van oppositie te hebben én stelt dat hij de corruptie ook aanpakt.

Waren ook de allereersten die openlijk stelde dat Russische defensie gewoon heel erg is afgezwakt door privatisatie.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:46:05 #151
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440841
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:45 schreef theunderdog het volgende:
Alle respect voor lui bij bijvoorbeeld het korps mariniers, of korps commando's enzo. Maar in de huidige drone-tijd is het toch nergens meer voor nodig om zo fit te zijn?
Nou als je geen shotgun met 20 rondes hebt kun je maar beter fit zijn :P
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 20:46:08 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221440843
quote:
Boots on the ground blijf je nodig hebben. En het KCT is natuurlijk een prima asset voor diepe operaties.
pi_221440846
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:43 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb ook ooit op een kazerne gelopen in het kader van beroependag.
Toen ik gebutst en blauw uit een YPR kwam had ik het wel weer gezien.

De kantines daar sprak mij wel aan.
So on-brand _O-
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:46:49 #154
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440856
quote:
10s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
So on-brand _O-
"goeie tap, goeie hap"
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 20:47:08 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221440860
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:44 schreef vul_maar_in het volgende:
Nee dat is nog erger idd. Maar ik heb hem nooit Kmarns horen zeggen :D
Nee, meestal is het marns/mariniers/korps.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221440862
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Boots on the ground blijf je nodig hebben. En het KCT is natuurlijk een prima asset voor diepe operaties.
Uiteraard. Maar het wordt wel allemaal vrij cynisch. Fitte bazen worden nagejaagd door een drone bestuurder. Daar ren je dan 3km + in 12 minuten voor.....
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:48:13 #157
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440876
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, meestal is het marns/mariniers/korps.
Korps ja. (hij was een sergeant die gespecialiseerd was in koudetraining in Noorwegen en zo)
- vmi voor intimi -
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 20:48:44 #158
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221440885
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar het wordt wel allemaal vrij cynisch. Fitte bazen worden nagejaagd door een drone bestuurder. Daar ren je dan 3km + in 12 minuten voor.....
Ik heb zoveel FPS footage gezien... eng gewoon.
- vmi voor intimi -
pi_221440888
https://cprf.ru/2022/10/s(...)rf-gennady-zyuganov/

quote:
The defense industry and science have been dramatically wakened. Thoughtless and sometimes downright subversive privatization has led to the liquidation of many strategic enterprises. Incidentally, the process of deliberate bankruptcies continues to this day.

Society has been forced to assume the solution of many supply problems faced by the fighting army. All honor and praise to the millions of patriots in all the corners of our land who have undertaken to purchase and deliver to the army various equipment, food, clothing, night vision instruments, UAVs, drugs and medical equipment. Yet all this is the duty of the state and its relevant bodies. In 1941-1945, too, there was a flow of parcels to Red Army soldiers from the rear of the country. But the state fully supplied all the army needed.

The recent years have seen a number of measures to rebuild the Armed Forces and the defense industry. However, the damage caused by the liberal “reformers” and “the fifth column” has been so great that it would take years to make up for it. Society expects that those who are to blame for the current serious problems of our army and have treacherously undermined its defense capability will be severely punished.

Public opinion makers have gravely damaged Russia’s combat readiness. Years of pursuing the course for suppressing patriotism, foisting Western “values” that are alien to our people as well as fraudulent elections were bound to entail dire consequences, as witnessed by thousands of young men dodging draft. The blame lies not only with them but also with those who have deliberately been turning our youth into rootless cosmopolitans.
Best oud deze trouwens, maar slaat de spijker wel op zijn kop. Kritiek kan ook met nationalisme gepaard gaan.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  zondag 26 juli 2026 @ 20:49:49 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221440909
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221440925
Wordt echt tijd dat een FA mijn PI ff aanpast naar de gewone versie. Ben dat koffiemannetje echt zat
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221440968
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:48 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik heb zoveel FPS footage gezien... eng gewoon.
Ja. Denk toch dat wij op een gegeven moment naar een tijd gaan waarin de fitheid eisen van militairen (ook bij elite groepen) flink naar beneden gaan. Simpelweg omdat je dan meer mensen kan binnen hengelen, en het gewoon niet meer nodig is.
  Moderator zondag 26 juli 2026 @ 21:00:25 #164
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221441071
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah, nog bij de Whiskeys gezeten?

Bekijk deze YouTube-video
Nee maar dat zij wel zijn voorbeelden haha
- vmi voor intimi -
  zondag 26 juli 2026 @ 21:07:34 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221441156
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik vergoeilijk helemaal niks. Maar dat is wel vaker met jou, als het antwoord je niet bevalt ben je een Putin pijper, pro Rus, krijg je Roebels, verplaats je de doelpalen of vergoeilijk je de boel. Jij kunt alleen maar binair denken, 1 of 0, meer is er niet bij jou.
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Alsof ik jou en/of anderen ga overtuigen. Het is in het vorige deel al uit en treure aan bod gekomen, oa door @:LXIV .
Klopt. Alles wat achja en ik doen is verklaren waarom bepaaldes actie wel of geen militair zin maken. Los van de hysterie.
The End Times are wild
  zondag 26 juli 2026 @ 21:09:42 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221441183
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe heette dat barretje op de EBK ook alweer waar ook altijd de mensen van de SMID kwamen? Aan de appelplaats daar..?
The End Times are wild
pi_221441213
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Alles wat achja en ik doen is verklaren waarom bepaaldes actie wel of geen militair zin maken. Los van de hysterie.
Ja, maar goed: als een land een geheel ander militair perspectief heeft, houdt dat ook op. En die verschillende percepties bestaan. De ene generaal is ook de andere niet.
  zondag 26 juli 2026 @ 21:14:12 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221441239
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:09 schreef LXIV het volgende:

Hoe heette dat barretje op de EBK ook alweer waar ook altijd de mensen van de SMID kwamen? Aan de appelplaats daar..?
Vlakbij legeringsgeb 78? Wij noemden het altijd bar oost...

Edit: Nee, dat was op de SSK.

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 26-07-2026 21:47:40 ]
  zondag 26 juli 2026 @ 21:16:56 #169
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221441272
Ik ben een trotse NUKUBU !
  zondag 26 juli 2026 @ 21:18:45 #170
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221441310
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ook, maar er wordt ook gewoon kritiek geleverd over de incompetentie bij legerleidingen en dat er gewoon te veel geld verloren gaat aan corruptie.

Poetin moet dat ook wel een beetje accepteren gezien de communistische aanhang gewoon heel nationalistisch is en veel mensen achter de partij staat. Verder ook wel positief voor Poetin om in ieder geval het beeld van oppositie te hebben én stelt dat hij de corruptie ook aanpakt.

Waren ook de allereersten die openlijk stelde dat Russische defensie gewoon heel erg is afgezwakt door privatisatie.
Klopt. Maar het is geen oppositie die echt zal doorbijten ;)
  zondag 26 juli 2026 @ 21:20:22 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221441333
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
Wordt echt tijd dat een FA mijn PI ff aanpast naar de gewone versie. Ben dat koffiemannetje echt zat
Koekjes weggooien?
pi_221441344
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nuttig en kundig burger.
pi_221441398
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
SMID was waar ik zat.

En dat was een bungalow park wat op laatste moment kazerne werd, en daarom een overdaad aan barren had.
pi_221441418
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je hebt wat gemist.

Wmb hebben we eergisteren dienstplicht alweer ingevoerd.
pi_221441620
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar goed: als een land een geheel ander militair perspectief heeft, houdt dat ook op. En die verschillende percepties bestaan. De ene generaal is ook de andere niet.
Als we er vanuit gaan dat oorlog alleen maar rationeel gevoerd wordt dan zouden ze in WO1 niet tienduizenden mannetjes per dag de loopgraven uit sturen zo de machinegeweren in :')

Het domste wat je in de wereld kan doen is denken dat iedereen hetzelfde denkt en doet als jij.
pi_221441709
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:33 schreef Digi2 het volgende:
Russia Forced to Ration
[..]

Dat gaat dus heel veel kleine boeren en kruidenierswinkeltjes pijn doen ivm oneerlijke concurrentie.
pi_221441760
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
Als je niet post, heb je er ook geen last van c_/
pi_221441824
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als we er vanuit gaan dat oorlog alleen maar rationeel gevoerd wordt dan zouden ze in WO1 niet tienduizenden mannetjes per dag de loopgraven uit sturen zo de machinegeweren in :')

Het domste wat je in de wereld kan doen is denken dat iedereen hetzelfde denkt en doet als jij.
Het gaat niet eens om 'rationaliteit'. Genocide kan perfect rationeel zijn. Het gaat meer om verschil in hoe je het eindstation graag voor je ziet. Wat je doel is.
  zondag 26 juli 2026 @ 22:18:36 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221442052
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
SMID was waar ik zat.

En dat was een bungalow park wat op laatste moment kazerne werd, en daarom een overdaad aan barren had.
De SMID (School Militaire Inlichtingen Dienst) zat op de Simon Stevin, de linker kazerne, helemaal rechts achterin. Dat bungalowcomplex wat jij bedoelt was de School Verbindingsdienst, maar die zat toch op de Beekman? De rechter kazerne?

Maar is ondertussen ook alweer meer dan 20 jaar geleden dat ik op die kazernes ben geweest.
  zondag 26 juli 2026 @ 22:20:26 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221442068
quote:
tegenwoordig zijn soldaten mensen met game ervaring en AI ervaring en inzicht

van pistolen weten ze niet veel denk ik
quote:
1. Mychajlo Fedorov (Oekraïense politicus & 'Tech'-minister)
Zijn eigen opleiding: Hij studeerde af aan de Universiteit van Zaporizja (Digital Marketing).
In 2022 volgde hij een aanvullende executive training aan de Yale School of Management (Digital Transformation Strategy).

Wikipedia
Hervorming van legeropleidingen:
Als minister stond hij bekend om het moderniseren van de defensie- en drone-opleidingen binnen het Oekraïense leger om de traditionele Sovjet-stijl te vervangen door technologische innovatie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221442175
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
De SMID (School Militaire Inlichtingen Dienst) zat op de Simon Stevin, de linker kazerne, helemaal rechts achterin. Dat bungalowcomplex wat jij bedoelt was de School Verbindingsdienst, maar die zat toch op de Beekman? De rechter kazerne?

Maar is ondertussen ook alweer meer dan 20 jaar geleden dat ik op die kazernes ben geweest.
SMID was een van de scholen om ons heen. Zoals bv de electroschool, terwijl ik op de radioschool zat.
pi_221442213
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is ook de reden dat ik hier mee lees.
Vanwege reacties van mensen zoals jullie.
Door jullie professionele mening te geven voorkomen jullie veel verwarring.
  zondag 26 juli 2026 @ 22:47:37 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221442283
quote:
12s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:33 schreef ExTec het volgende:

SMID was een van de scholen om ons heen. Zoals bv de electroschool, terwijl ik op de radioschool zat.
Zat topotijdreis ff te bekijken, dat bungalowparkje zat idd op de SSK.
pi_221442500
quote:
A few words from the front—no fluff, just the facts as they are.

I’ll start by noting that Syrsky often told us the faggots were being killed faster than they were being mobilized. Well, here’s the thing: for the past few days, the faggots have been launching a massive, hellish offensive. They’ve tried to break through our defensive lines using everything from tanks to ATVs—unsuccessfully so far—but today I’m getting flooded with messages from the front saying there are swarms of them; they’re infiltrating, and in some places, they’re actually managing to slip through.

Whether they pulled troops from other sectors or stockpiled mobilized men somewhere, there are a hell of a lot of them. The fields and tree lines are littered with faggot corpses; it’s summer, it’s hot, and everything is starting to rot fast. As we know, nobody collects their bodies—unless they manage to seize a patch of ground, in which case they might bury or burn them. In short, it’s a nightmare.

Right now, the most active parts of the front are the Pokrovsk and Druzhkivka directions; meanwhile, in Konstakha, they’re racking up huge numbers of KIAs without actually showing any intent to capture the city.
https://tx.me/marmuletik/51411
  zondag 26 juli 2026 @ 23:25:54 #185
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221442506
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je hebt wat gemist.

Wmb hebben we eergisteren dienstplicht alweer ingevoerd.
Haha, geloof ik.
pi_221442510

Oekraine heeft zojuist het hoofdkwartier van de FSB in Belgorod gebobmardeerd. (niet hun algemene hoofdkwartier, maar n die regio)
pi_221442514
quote:
quote:
Kostiantynivka Direction

The enemy continues to infiltrate all parts of the city.

Our soldiers are using all available forces to repel the attacks, but the balance of power is heavily against us.

The city as a whole can be described as one large gray zone, as our positions are in the southern part of the city, while the enemy's are in the north.

Overall, no one controls Kostiantynivka reliably.

The occupied village of Berestok is gradually becoming a logistical hub for the occupiers, where they accumulate and then launch attacks towards the western and southwestern parts of the city.

Enemy drone operators are also stationed there, operating from relatively short distances from the front lines.

This allows the occupiers to reduce the flight time to Kostiantynivka to 2-4 minutes.

In contrast, our drones take longer to reach the area (sometimes up to 7 minutes) due to the greater distance of our operators from the front lines.

This approach inflicts heavy losses on the enemy operators, but we are talking about Russia, which doesn't care about its own people.

"They'll just breed more" - that's their motto, not only regarding infantry, but also towards everyone else.

However, this approach does give them advantages in terms of reaction speed.

Overall, there is not a single section of the entire front where the enemy is not launching mass attacks.

They desperately need to capture Kostiantynivka.

They are attacking both along the flanks and head-on.

Because it's the end of summer, and they haven't yet created the necessary conditions for a final assault.
https://t.me/myro_shnykov/11809
  maandag 27 juli 2026 @ 00:17:22 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221442642
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar ieder land zal een drone-fabriek als een lonender doelwit dan een kinderdagopvang beschouwen.
The End Times are wild
  maandag 27 juli 2026 @ 00:19:57 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221442643
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik dacht dat de kazerne waar de school verbindingsdienst en de smid zat de Elias Beekman was en de Simon Stevin de kazerne van de palua en 106 vbdbat
The End Times are wild
  maandag 27 juli 2026 @ 00:27:18 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221442656
Oh nee, je had van links naar rechts:
- Simon stevin met school vbdd en smid en veel legering
- Elias Beekman met legering, eetzaal, regiment
- prins Maurits met 106 vbdbat en 13? Paluabt

En dan had je nog verder richting station nog een hele kleine kazerne met een dependance van de KMAR
The End Times are wild
pi_221442701
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar ieder land zal een drone-fabriek als een lonender doelwit dan een kinderdagopvang beschouwen.
Is dat wat jij jezelf verteld om te copen, als stationspleinen opgeblazen worden?
  maandag 27 juli 2026 @ 04:42:08 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221442860
quote:

[..]
tenzij de dronefabriek net over de grens staat of in Iran

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2026 04:58:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221442944
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 04:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
tenzij de dronefabriek net over de grens staat of in Iran

Na de aanvallen van Israel op gecentraliseerde wapen/munitieopslag en bestuur van Hezbollah gebruikt Iran de Japanse strategie uit WOII, door de productie van wapens te decentraliseren. Pas toen de VS de grote steden met massale brand-bombardementen en atoombommen aanviel en de brandstof opraakte werkte ook deze decentrale productie niet langer. Decentrale productie veroorzaakt meer vervoersbewegingen/brandstofverbruik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221443009
quote:

[..]
Dat zal zo zijn maar het kan naast elkaar bestaan. Als je terreur zaait door willekeurig civiele doelen aan te vallen waardoor de bevolking het idee krijgt dat ze nergens meer veilig zijn, kan het natuurlijk zijn dat die bevolking uiteindelijk druk zet op het landsbestuur om maar te tekenen bij het kruisje.

En zo ongeveer alle analisten zijn het er wel over eens dat dat precies onderdeel is van de Russische strategie. Het is simpelweg te structureel om het te bestempelen als incidenten. Bovendien: het verklaart Bucha en Irpin niet.

Rusland voert oorlog over meerdere assen. Het is niet alleen het front in de Donbas. Er zijn cyberaanvallen, er zijn georganiseerde desinformatiecampagnes, er is geprobeerd om Trump en zijn maten via diplomatie te bespelen en Oekraïne te dwingen om de steun te staken en akkoord te gaan met de Russische eisen.

Ik vind de take “het is niet logisch, dus ik kan het me niet voorstellen dat het doelbewust beleid is” echt te makkelijk, sorry.
pi_221443140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat zal zo zijn maar het kan naast elkaar bestaan. Als je terreur zaait door willekeurig civiele doelen aan te vallen waardoor de bevolking het idee krijgt dat ze nergens meer veilig zijn, kan het natuurlijk zijn dat die bevolking uiteindelijk druk zet op het landsbestuur om maar te tekenen bij het kruisje.
Willekeurig zal het sowieso niet zijn, maar de les van o.a. WO2 is dat het terroriseren van een burgerbevolking om een overgave af te dwingen niet erg succesvol is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 27 juli 2026 @ 08:35:58 #196
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221443240
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Zou het ook naast elkaar kunnen bestaan dat vanuit de briefing van de generale staf van Rusland het aanvallen van burgerdoelen absoluut wordt afgewezen, maar dat er desondanks toch miniltair personeel niet conform die instructie handelt, het gaat hier wel om vele honderdduizenden man aan personeel. Die heb je niet een-op-een in de reken.
  Moderator maandag 27 juli 2026 @ 08:38:10 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221443254
Neen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221443287
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou het ook naast elkaar kunnen bestaan dat vanuit de briefing van de generale staf van Rusland het aanvallen van burgerdoelen absoluut wordt afgewezen, maar dat er desondanks toch miniltair personeel niet conform die instructie handelt, het gaat hier wel om vele honderdduizenden man aan personeel. Die heb je niet een-op-een in de reken.
Daarvoor gebeurt het op te grote schaal en te structureel. Het terroriseren van de burgerbevolking is onderdeel van de doctrine. Het wordt juist aangemoedigd. Het afbreken van elke vorm van menselijkheid en empathie om rekruten in willoze, volgzame monsters te veranderen is zelfs volledig institutioneel ingebed in het Russische militaire ecosysteem: dedovshchina. Waar rekruten wordt aangeleerd dat menselijkheid een zwakte is en excessief geweld de norm.

En dan krijg je dus een systeem waarin de tegenstander geen mens meer is, maar een object. De massagraven, de executies, de verkrachtingen, de martelkamers. En niet alleen in Oekraïne. Ook in Georgië, in Tsjetsjenië, in Syrië en in alle USSR-oorlogen die daarvoor gevoerd zijn.
pi_221443289
Nice!!

twitter

twitter
pi_221443316
twitter

Grote aanval op Rostov afgelopen nacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')