abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221441709
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:33 schreef Digi2 het volgende:
Russia Forced to Ration
Bekijk deze YouTube-video
[..]

Dat gaat dus heel veel kleine boeren en kruidenierswinkeltjes pijn doen ivm oneerlijke concurrentie.
pi_221441760
quote:
88s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:51 schreef Mikeytt het volgende:
Wordt echt tijd dat een FA mijn PI ff aanpast naar de gewone versie. Ben dat koffiemannetje echt zat
Als je niet post, heb je er ook geen last van c_/
pi_221441824
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als we er vanuit gaan dat oorlog alleen maar rationeel gevoerd wordt dan zouden ze in WO1 niet tienduizenden mannetjes per dag de loopgraven uit sturen zo de machinegeweren in :')

Het domste wat je in de wereld kan doen is denken dat iedereen hetzelfde denkt en doet als jij.
Het gaat niet eens om 'rationaliteit'. Genocide kan perfect rationeel zijn. Het gaat meer om verschil in hoe je het eindstation graag voor je ziet. Wat je doel is.
  zondag 26 juli 2026 @ 22:18:36 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221442052
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
SMID was waar ik zat.

En dat was een bungalow park wat op laatste moment kazerne werd, en daarom een overdaad aan barren had.
De SMID (School Militaire Inlichtingen Dienst) zat op de Simon Stevin, de linker kazerne, helemaal rechts achterin. Dat bungalowcomplex wat jij bedoelt was de School Verbindingsdienst, maar die zat toch op de Beekman? De rechter kazerne?

Maar is ondertussen ook alweer meer dan 20 jaar geleden dat ik op die kazernes ben geweest.
  zondag 26 juli 2026 @ 22:20:26 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221442068
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 20:45 schreef theunderdog het volgende:
Alle respect voor lui bij bijvoorbeeld het korps mariniers, of korps commando's enzo. Maar in de huidige drone-tijd is het toch nergens meer voor nodig om zo fit te zijn?
tegenwoordig zijn soldaten mensen met game ervaring en AI ervaring en inzicht

van pistolen weten ze niet veel denk ik
quote:
1. Mychajlo Fedorov (Oekraïense politicus & 'Tech'-minister)
Zijn eigen opleiding: Hij studeerde af aan de Universiteit van Zaporizja (Digital Marketing).
In 2022 volgde hij een aanvullende executive training aan de Yale School of Management (Digital Transformation Strategy).

Wikipedia
Hervorming van legeropleidingen:
Als minister stond hij bekend om het moderniseren van de defensie- en drone-opleidingen binnen het Oekraïense leger om de traditionele Sovjet-stijl te vervangen door technologische innovatie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221442175
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
De SMID (School Militaire Inlichtingen Dienst) zat op de Simon Stevin, de linker kazerne, helemaal rechts achterin. Dat bungalowcomplex wat jij bedoelt was de School Verbindingsdienst, maar die zat toch op de Beekman? De rechter kazerne?

Maar is ondertussen ook alweer meer dan 20 jaar geleden dat ik op die kazernes ben geweest.
SMID was een van de scholen om ons heen. Zoals bv de electroschool, terwijl ik op de radioschool zat.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221442213
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Alles wat achja en ik doen is verklaren waarom bepaaldes actie wel of geen militair zin maken. Los van de hysterie.
Dat is ook de reden dat ik hier mee lees.
Vanwege reacties van mensen zoals jullie.
Door jullie professionele mening te geven voorkomen jullie veel verwarring.
  zondag 26 juli 2026 @ 22:47:37 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221442283
quote:
12s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:33 schreef ExTec het volgende:

SMID was een van de scholen om ons heen. Zoals bv de electroschool, terwijl ik op de radioschool zat.
Zat topotijdreis ff te bekijken, dat bungalowparkje zat idd op de SSK.
pi_221442500
quote:
A few words from the front—no fluff, just the facts as they are.

I’ll start by noting that Syrsky often told us the faggots were being killed faster than they were being mobilized. Well, here’s the thing: for the past few days, the faggots have been launching a massive, hellish offensive. They’ve tried to break through our defensive lines using everything from tanks to ATVs—unsuccessfully so far—but today I’m getting flooded with messages from the front saying there are swarms of them; they’re infiltrating, and in some places, they’re actually managing to slip through.

Whether they pulled troops from other sectors or stockpiled mobilized men somewhere, there are a hell of a lot of them. The fields and tree lines are littered with faggot corpses; it’s summer, it’s hot, and everything is starting to rot fast. As we know, nobody collects their bodies—unless they manage to seize a patch of ground, in which case they might bury or burn them. In short, it’s a nightmare.

Right now, the most active parts of the front are the Pokrovsk and Druzhkivka directions; meanwhile, in Konstakha, they’re racking up huge numbers of KIAs without actually showing any intent to capture the city.
https://tx.me/marmuletik/51411
  zondag 26 juli 2026 @ 23:25:54 #185
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221442506
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je hebt wat gemist.

Wmb hebben we eergisteren dienstplicht alweer ingevoerd.
Haha, geloof ik.
pi_221442510

Oekraine heeft zojuist het hoofdkwartier van de FSB in Belgorod gebobmardeerd. (niet hun algemene hoofdkwartier, maar n die regio)
pi_221442514
quote:
quote:
Kostiantynivka Direction

The enemy continues to infiltrate all parts of the city.

Our soldiers are using all available forces to repel the attacks, but the balance of power is heavily against us.

The city as a whole can be described as one large gray zone, as our positions are in the southern part of the city, while the enemy's are in the north.

Overall, no one controls Kostiantynivka reliably.

The occupied village of Berestok is gradually becoming a logistical hub for the occupiers, where they accumulate and then launch attacks towards the western and southwestern parts of the city.

Enemy drone operators are also stationed there, operating from relatively short distances from the front lines.

This allows the occupiers to reduce the flight time to Kostiantynivka to 2-4 minutes.

In contrast, our drones take longer to reach the area (sometimes up to 7 minutes) due to the greater distance of our operators from the front lines.

This approach inflicts heavy losses on the enemy operators, but we are talking about Russia, which doesn't care about its own people.

"They'll just breed more" - that's their motto, not only regarding infantry, but also towards everyone else.

However, this approach does give them advantages in terms of reaction speed.

Overall, there is not a single section of the entire front where the enemy is not launching mass attacks.

They desperately need to capture Kostiantynivka.

They are attacking both along the flanks and head-on.

Because it's the end of summer, and they haven't yet created the necessary conditions for a final assault.
https://t.me/myro_shnykov/11809
  maandag 27 juli 2026 @ 00:17:22 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221442642
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 21:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar goed: als een land een geheel ander militair perspectief heeft, houdt dat ook op. En die verschillende percepties bestaan. De ene generaal is ook de andere niet.
Maar ieder land zal een drone-fabriek als een lonender doelwit dan een kinderdagopvang beschouwen.
The End Times are wild
  maandag 27 juli 2026 @ 00:19:57 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221442643
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik dacht dat de kazerne waar de school verbindingsdienst en de smid zat de Elias Beekman was en de Simon Stevin de kazerne van de palua en 106 vbdbat
The End Times are wild
  maandag 27 juli 2026 @ 00:27:18 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221442656
Oh nee, je had van links naar rechts:
- Simon stevin met school vbdd en smid en veel legering
- Elias Beekman met legering, eetzaal, regiment
- prins Maurits met 106 vbdbat en 13? Paluabt

En dan had je nog verder richting station nog een hele kleine kazerne met een dependance van de KMAR
The End Times are wild
pi_221442701
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar ieder land zal een drone-fabriek als een lonender doelwit dan een kinderdagopvang beschouwen.
Is dat wat jij jezelf verteld om te copen, als stationspleinen opgeblazen worden?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 27 juli 2026 @ 04:42:08 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221442860
quote:

[..]
tenzij de dronefabriek net over de grens staat of in Iran

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 27-07-2026 04:58:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221442944
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 04:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
tenzij de dronefabriek net over de grens staat of in Iran

Na de aanvallen van Israel op gecentraliseerde wapen/munitieopslag en bestuur van Hezbollah gebruikt Iran de Japanse strategie uit WOII, door de productie van wapens te decentraliseren. Pas toen de VS de grote steden met massale brand-bombardementen en atoombommen aanviel en de brandstof opraakte werkte ook deze decentrale productie niet langer. Decentrale productie veroorzaakt meer vervoersbewegingen/brandstofverbruik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221443009
quote:

[..]
Dat zal zo zijn maar het kan naast elkaar bestaan. Als je terreur zaait door willekeurig civiele doelen aan te vallen waardoor de bevolking het idee krijgt dat ze nergens meer veilig zijn, kan het natuurlijk zijn dat die bevolking uiteindelijk druk zet op het landsbestuur om maar te tekenen bij het kruisje.

En zo ongeveer alle analisten zijn het er wel over eens dat dat precies onderdeel is van de Russische strategie. Het is simpelweg te structureel om het te bestempelen als incidenten. Bovendien: het verklaart Bucha en Irpin niet.

Rusland voert oorlog over meerdere assen. Het is niet alleen het front in de Donbas. Er zijn cyberaanvallen, er zijn georganiseerde desinformatiecampagnes, er is geprobeerd om Trump en zijn maten via diplomatie te bespelen en Oekraïne te dwingen om de steun te staken en akkoord te gaan met de Russische eisen.

Ik vind de take “het is niet logisch, dus ik kan het me niet voorstellen dat het doelbewust beleid is” echt te makkelijk, sorry.
pi_221443140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:44 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat zal zo zijn maar het kan naast elkaar bestaan. Als je terreur zaait door willekeurig civiele doelen aan te vallen waardoor de bevolking het idee krijgt dat ze nergens meer veilig zijn, kan het natuurlijk zijn dat die bevolking uiteindelijk druk zet op het landsbestuur om maar te tekenen bij het kruisje.
Willekeurig zal het sowieso niet zijn, maar de les van o.a. WO2 is dat het terroriseren van een burgerbevolking om een overgave af te dwingen niet erg succesvol is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 27 juli 2026 @ 08:35:58 #196
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221443240
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 07:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Zou het ook naast elkaar kunnen bestaan dat vanuit de briefing van de generale staf van Rusland het aanvallen van burgerdoelen absoluut wordt afgewezen, maar dat er desondanks toch miniltair personeel niet conform die instructie handelt, het gaat hier wel om vele honderdduizenden man aan personeel. Die heb je niet een-op-een in de reken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator maandag 27 juli 2026 @ 08:38:10 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221443254
Neen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221443287
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zou het ook naast elkaar kunnen bestaan dat vanuit de briefing van de generale staf van Rusland het aanvallen van burgerdoelen absoluut wordt afgewezen, maar dat er desondanks toch miniltair personeel niet conform die instructie handelt, het gaat hier wel om vele honderdduizenden man aan personeel. Die heb je niet een-op-een in de reken.
Daarvoor gebeurt het op te grote schaal en te structureel. Het terroriseren van de burgerbevolking is onderdeel van de doctrine. Het wordt juist aangemoedigd. Het afbreken van elke vorm van menselijkheid en empathie om rekruten in willoze, volgzame monsters te veranderen is zelfs volledig institutioneel ingebed in het Russische militaire ecosysteem: dedovshchina. Waar rekruten wordt aangeleerd dat menselijkheid een zwakte is en excessief geweld de norm.

En dan krijg je dus een systeem waarin de tegenstander geen mens meer is, maar een object. De massagraven, de executies, de verkrachtingen, de martelkamers. En niet alleen in Oekraïne. Ook in Georgië, in Tsjetsjenië, in Syrië en in alle USSR-oorlogen die daarvoor gevoerd zijn.
pi_221443289
Nice!!

twitter

twitter
pi_221443316
twitter

Grote aanval op Rostov afgelopen nacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')