abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221343514
Verwijderd voor nu, opsec :@
pi_221343541
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Waar zie je dat die allemaal te herleiden zijn naar 1 bron van pravda? Bovendien zijn er meerdere functionarisseren direct onder Fedorov die er ook over spreken (sternenko)

Is dit artikel dan allemaal direct vanaf Pravda?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, er zit namelijk geen nieuwe informatie in dit artikel. Er zit ook geen andere bron bij om de informatie te bevestigen, in plaats daarvan een facebook post ( :') ) met daarin de mening van een Oekrainse bankier die verder niets met overheid heeft te maken.
pi_221343678
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:17 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja, er zit namelijk geen nieuwe informatie in dit artikel. Er zit ook geen andere bron bij om de informatie te bevestigen, in plaats daarvan een facebook post ( :') ) met daarin de mening van een Oekrainse bankier die verder niets met overheid heeft te maken.
Maar dat hele artikel is helemaal niet gebaseerd op alleen de meningen van iemand die regelmatig schrijft voor de Kyiv post en vanuit zijn achtergrond waarschijnlijk een heleboel kennis heeft over het procurement systeem daar.
pi_221343698
twitter
pi_221343719
twitter
pi_221344018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:08 schreef skysherrif het volgende:
Verwijderd voor nu, opsec :@
Zijn er hier users met contact met de Russische geheime dienst?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221344043
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Zijn er hier users met contact met de Russische geheime dienst?
Vast niet, maar ik had het nagevraagd of het ook erg was dat ik het had geplaatst op een niche nederlands forum en ze vroegen om nog maar evne niet te posten
pi_221344077
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Vast niet, maar ik had het nagevraagd of het ook erg was dat ik het had geplaatst op een niche nederlands forum en ze vroegen om nog maar evne niet te posten
Baat het niet, schaadt het niet. Andersom in dit geval :+
pi_221344102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maar dat hele artikel is helemaal niet gebaseerd op alleen de meningen van iemand die regelmatig schrijft voor de Kyiv post en vanuit zijn achtergrond waarschijnlijk een heleboel kennis heeft over het procurement systeem daar.
Ik zei ook niet dat op meningen is gebaseerd, ik zei dat het is gebaseerd op het artikel met daarin de speculatie van Pravda. Dat is zichtbaar omdat ze er geen nieuwe informatie aan hebben toegevoegd. De al bestaande informatie hebben ze ook niet uit een alternatieve bron gehaald, wat die informatie zou versterken en daarmee het artikel ook nieuwswaarde zou geven. De enige toevoeging is de facebook post van een bankier met zijn mening, wat verder geen nieuwswaarde heeft omdat het een volledige buitenstaander is, dat had net zo goed een post van Fok! kunnen zijn.

Normaal verwacht je bij meerdere artikelen over hetzelfde dat ze op elkaar bouwen en er steeds meer informatie van verschillende kanten naar buiten komt wat het nieuws kracht bijzet en je steeds verder overtuigt wordt dat hetgeen wat wordt bericht ook de waarheid is, dat is hier niet het geval.

Het artikel is een herhaling van en geen toevoeging aan het al bestaande artikel. Dat is wat ik bedoel met kwantiteit zegt tegenwoordig niets meer. Dat gezegd hebbende kan het oorspronkelijke artikel van Pravda prima de waarheid zijn, ik hoop persoonlijk van niet, maar dat het eigenlijk 1 op 1 gekopieerd staat op meerdere nieuwssites is op zichzelf geen verdere indicatie dat het ook waar is.
pi_221344120
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik zei ook niet dat op meningen is gebaseerd, ik zei dat het is gebaseerd op het artikel met daarin de speculatie van Pravda. Dat is zichtbaar omdat ze er geen nieuwe informatie aan hebben toegevoegd. De al bestaande informatie hebben ze ook niet uit een alternatieve bron gehaald, wat die informatie zou versterken en daarmee het artikel ook nieuwswaarde zou geven. De enige toevoeging is de facebook post van een bankier met zijn mening, wat verder geen nieuwswaarde heeft omdat het een volledige buitenstaander is, dat had net zo goed een post van Fok! kunnen zijn.

Normaal verwacht je bij meerdere artikelen over hetzelfde dat ze op elkaar bouwen en er steeds meer informatie van verschillende kanten naar buiten wat het nieuws kracht bijzet en je steeds verder overtuigt wordt dat hetgeen wat wordt bericht ook de waarheid is, dat is hier niet het geval.

Het artikel is een herhaling van en geen toevoeging aan het al bestaande artikel. Dat is wat ik bedoel met kwantiteit zegt tegenwoordig niets meer. Dat gezegd hebbende kan het oorspronkelijke artikel van Pravda prima de waarheid zijn, ik hoop persoonlijk van niet, maar dat het eigenlijk 1 op 1 gekopieerd staat op meerdere nieuwssites is op zichzelf geen verdere indicatie dat het ook waar is.
Maar in meerdere verschillende artikelen geven ze toch ook aan

Je kan dan alleen niet achterhalen wie of wat dat zijn, maar het lijkt me niet dat de FT daar over liegt?

Overigens net gepost door 1 van zijn belangrijkste adviseurs:

https://t.me/serhii_flash/7567

we wachten het af.
pi_221344288
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Maar in meerdere verschillende artikelen geven ze toch ook aan

[ afbeelding ]

Je kan dan alleen niet achterhalen wie of wat dat zijn, maar het lijkt me niet dat de FT daar over liegt?

Overigens net gepost door 1 van zijn belangrijkste adviseurs:

[ afbeelding ]
https://t.me/serhii_flash/7567

we wachten het af.
Maar daar hoeven ze toch ook niet over te liegen? Dat deel is niet speculatief. We weten dat Zelensky Fedorov heeft gevraagd om PM te worden, dus logisch dat er dan ook gesprekken zouden zijn geweest over wie hem zou kunnen vervangen op defensie mocht dat gebeuren. Daar zullen ze ongetwijfeld wel een overheidsbron voor hebben gevonden die dat kan beamen.

Daar vanuit hebben ze gespeculeerd dat die gesprekken betekenen dat hij sowieso vervangen wordt, of hij nou wil of niet, omdat er mensen geld willen verdienen aan de oorlog. Daarvoor is verder (nog) geen bewijs geleverd.
pi_221344336
Het lijkt mij dat als je als kleiner land voor het eerst in lange tijd militair gezien het momentum(pje) hebt, alle NAVO landen naar je kijken om systemen en manier van werken over te nemen, je de persoon die daar grotendeels verantwoordelijk voor is niet van positie gaat wisselen.

Dan speelt er meer.
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:46:59 #15
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221344404
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:35 schreef BEFEM het volgende:
Het lijkt mij dat als je als kleiner land voor het eerst in lange tijd militair gezien het momentum(pje) hebt, alle NAVO landen naar je kijken om systemen en manier van werken over te nemen, je de persoon die daar grotendeels verantwoordelijk voor is niet van positie gaat wisselen.

Dan speelt er meer.
goed test land voor als Putin meer wil dan de oostkant en de zuidkant maar ook de noordkant van Europa

Russian Car
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 15-07-2026 21:06:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221344897
twitter
pi_221344975
quote:
BREAKING: Russia likely used relay stations in Belarus once again to control a Shahed drone

This assessment was made by Serhii Beskrestnov (Flash), an adviser to Ukraine's defense minister, following today's drone strike on a gas station in the city of Malyn.

He noted that the final conclusions will be made by the relevant authorities after a detailed investigation.

According to Flash, Russia needs relay stations in Belarus to carry out drone attacks on western Ukraine. Without them, controlling drones in real time over such a long distance is simply impossible.

“Whether Lukashenko can resist the ‘persistent requests’ to deploy relay stations, I don't know. I also can't rule out that they may be installed without the Belarusian authorities' knowledge. It can be done quickly and easily. That's why they should pay closer attention to what's happening in their own country,” Beskrestnov warned the Belarusian dictator.

https://x.com/nexta_tv/status/2077341170015801597
  woensdag 15 juli 2026 @ 18:44:02 #19
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221345432
Oekraïne wil Poetin raken en richt oorlogsdrones nu op de graanindustrie - https://nos.nl/l/2623122
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 15 juli 2026 @ 18:49:58 #20
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221345448
Lukashenko wil graag gebombardeerd worden :')

Ik denk dat Oekraïne gewoon aan gaat kondigen er bommen op te gooien (met aankondiging).
pi_221345584
Fedorov is out

Godverdomme man kkzooi
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:26:50 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221345615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:22 schreef skysherrif het volgende:
Fedorov is out

Godverdomme man kkzooi
Jouw take was toch dat een aantal hoge piefen het niet konden waarderen dat hun corruptiepraktijken werden ondermijnt?
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:30:23 #23
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221345650
quote:
Fedorov is out

Godverdomme man kkzooi
Moet je niet naar buiten, wat gras aanraken ofzo?
Scorched earth
pi_221345673
quote:
Fedorov is out

Godverdomme man kkzooi
Waarom nu dan? En wie komt er voor in de plaats?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221345718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Klymenko, als ik Oekraïners mag geloven een totaal incompetente lul
pi_221345720
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moet je niet naar buiten, wat gras aanraken ofzo?
Waarom moet ik dat?
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:40:09 #27
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221345733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Waarom moet ik dat?
Je moet van mij helemaal niks..... ;)
Scorched earth
pi_221345735
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:26 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Jouw take was toch dat een aantal hoge piefen het niet konden waarderen dat hun corruptiepraktijken werden ondermijnt?
De officiële reden die wordt gegeven is dat fedorov de mobilisatie binnen de tck heeft weten te fixen

Wat jij zegt is idd wat Oekraïense bronnen zeggen plus een meningsverschil tussen hem en syrskyi, innovatie (fedorov, alles op drones) vs syrskyi, totale mobilafie alles moet naar Oekraïense stormbrigades (skala)
  woensdag 15 juli 2026 @ 19:42:23 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221345752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De officiële reden die wordt gegeven is dat fedorov de mobilisatie binnen de tck heeft weten te fixen

Wat jij zegt is idd wat Oekraïense bronnen zeggen plus een meningsverschil tussen hem en syrskyi, innovatie (fedorov, alles op drones) vs syrskyi, totale mobilafie alles moet naar Oekraïense stormbrigades (skala)
Jammer ja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221345792
Niet heeft weten te fixen *
pi_221345794
Tja zonde als het klopt wat je over hem leest. Oekraïne heeft nog een lange weg te gaan
pi_221346117
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je op dezelfde manier vecht als Rusland dan ga je het nooit winnen natuurlijk.
  woensdag 15 juli 2026 @ 20:27:30 #33
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221346229
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:47 schreef Mortaxx het volgende:
Tja zonde als het klopt wat je over hem leest. Oekraïne heeft nog een lange weg te gaan
Voor Oekraïne lijkt zo min mogelijk mensen inzetten en zo veel mogelijk drones toch echt het makkelijkst.
pi_221346309
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:27 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Voor Oekraïne lijkt zo min mogelijk mensen inzetten en zo veel mogelijk drones toch echt het makkelijkst.
Dat pleit juist voor Fedorov, de drone campagne van de laatste maanden heeft Oekraine na jaren weer initiatief gegeven
  woensdag 15 juli 2026 @ 20:40:26 #35
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221346363
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:27 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar ze zullen natuurlijk ooit met groene mannetjes en metalen doosjes op wielen & rupsbanden de krim in moeten.

Met drones alleen verover je geen grond.
Scorched earth
  woensdag 15 juli 2026 @ 20:46:39 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221346414
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar ze zullen natuurlijk ooit met groene mannetjes en metalen doosjes op wielen & rupsbanden de krim in moeten.

Zolang de verliezen financieel groter zijn bij Rusland dan bij Oekraïne is er nog geen probleem toch?
  woensdag 15 juli 2026 @ 20:50:58 #37
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221346454
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:46 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Zolang de verliezen financieel groter zijn bij Rusland dan bij Oekraïne is er nog geen probleem toch?
Dan gok je 100% op dat er wel onderhandelingen komen, en rus in die onderhandelingen krim wel laat gaan.

Wellicht.

Maar als je krim over kan nemen, stel je rus voor een voldongen feit, en haal je dat, als iets om over te onderhandelen, van tafel.
Scorched earth
pi_221346510
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee evident heb je troepen nodig.

De vraag is in welke rol?

Momenteel heb je brigades die met een handjevol mannen het front houdt en overvolle aanvals brigades die vervolgens als uiteraard dat front wordt verloren met veel verliezen dat weer willen innemen.
pi_221346526
nieuwe UI, hoop dat deze held wel blijft
pi_221346781
quote:
Fedorov is out

Godverdomme man kkzooi
Shit toch wel, dat is inderdaad wel erg zonde gezien de huidige successen op het slagveld. Je mag je toch hopen ze de huidige campagne blijven doorzetten en uitbreiden.

Ben benieuwd wat die nu gaat doen, hij heeft zich in ieder geval ruimschoots bewezen dus ik zou hem er wel bij houden.

https://kyivindependent.c(...)r-official-confirms/

Mag ook hopen dat dat de daadwerkelijke redenen waren en het niet om de gespeculeerde corruptie kwam, dat zou op dit moment helemaal een domme keuzen zijn als je alle wind en bondgenoten mee hebt. Time will tell maar vooralsnog inderdaad geen fijn teken.
pi_221346987
Protesten tegen de beslissing zijn geplannned morgen 0900 begrijp ik
pi_221347818
twitter

quote:
It has been a great honor to serve the Ukrainian people as the Minister of Defense.

Here is what our team managed to achieve:

1. Disabled Starlink access for Russian forces.

2. Took over a Ministry of Defense with zero budget, took a risk, reallocated funds from payroll from the end of the year, and effectively invested them in mid-strike capabilities, fiber-optic FPVs, low-cost reconnaissance, ground robotic platforms, interceptor drones, and deep-strike drones.

3. Launched "Logistical Lockdown", this cut off enemy logistics and initiated the isolation of Crimea.

4. Continued the funding program for the Drone Line.

5. Launched a support program for modern drone-assault units that rely primarily on advanced technologies in combat.

6. Introduced a 70% advance payment policy for procurements made via e-Points on the Brave1 Market portal.

7. Fundamentally overhauled the procurement system.

8. Procured thousands of pickup trucks, buggies, and ATVs for the military for the first time—and did so through open tenders.

9. The drone interception rate rose from 83% to 91%, and the cruise missile interception rate soared from 47% to 87%.

10. Contracted Patriot PAC-2 GEM-T missiles for the first time, and submitted an application through an EU loan to purchase PAC-3 missiles.

11. Launched a baseline drone supply system for brigades and corps.

12. Launched a massive grant program for manufacturers of explosives and missiles.

13. Initiated an unpopular but vital transformation of the military.

14. Conducted three UDCG meetings, where we successfully broke through the Russian information trap claiming our defeat, restoring partners' faith in Ukraine. This secured $40 billion in support announced for this year (excluding the EU loan).

15. Launched the mechanism to utilize the EU loan for our military priorities.

16. Found a way to scale cheap missiles against jet-powered Shaheds and signed a record-breaking contract.

17. Our domestic ballistics. We radically revised the technical specifications, maximized accuracy, and reduced the cost by 30%.

18. Signed a contract to procure Gripen fighter jets.

19. Collaborated with the military to plan and execute Operation Auchan, which halted the enemy's mechanized offensive for six months.

20. Opened up exports under the Drone Deal program to attract investment and scale up domestic defense-industrial complex (OPK) production.

21. Launched the Trophy Lab, providing partners with the opportunity to study captured Russian military technologies.

22. Launched the Defense AI Center A1 to accelerate the integration of artificial intelligence on the battlefield.

Thank you to my entire team for their relentless 24/7 service. A special thank you to my family for their patience.

Thank you all for your support!

I will continue to work toward the mission I originally brought to the Ministry of Defense: defeating the enemy through asymmetry, the speed of innovation, and the power of organization.

To be continued.
  woensdag 15 juli 2026 @ 22:08:48 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221348018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 12:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Aan de ene kant heeft China er belang bij om samen te werken met Rusland om de Westerse (Amerikaanse) hegemonie te doorbreken.

Aan de andere kant liggen er grote kansen voor China om, nu Rusland zijn handen vol heeft aan Oekraïne, meer controle/grip te krijgen op de grote hoeveelheden grondstoffen in Siberië.

Geen idee welke belangenafweging uiteindelijk de overhand gaat krijgen in China.
China heeft Putin niet nodig en China loert op de olie en gas velden in Siberie

Als je "vriend" zwak staat dan is het tijd om je voordeel te pakken

quote:
China is reportedly preparing for the possibility of a Russia without Vladimir Putin, quietly expanding contacts with individuals who could emerge as future centers of power inside the country, according to The Wall Street Journal.
The report also states that Chinese espionage and recruitment efforts targeting Russian officials have become increasingly apparent, but that Russian authorities have largely avoided publicizing such cases to prevent damaging their strategic relationship with Beijing.
If accurate, it offers a rare glimpse into the realities behind the much-publicized "no limits" partnership between Moscow and Beijing.
While Russia and China continue to cooperate economically and strategically, neither side appears to fully trust the other. Beijing has long viewed stability in Russia as a strategic interest, but it is also preparing for the possibility that the Kremlin's political landscape could change unexpectedly.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 15-07-2026 22:14:21 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 juli 2026 @ 22:15:44 #44
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221348164
twitter

Hij moet alleen nog ff op een paard gaan zitten.
Scorched earth
pi_221348627
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:34 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Deze zelfde flash die hier genoemd wordt meldt net op zijn telegram dat hij ontslagen is samen met fedorov.

Clownshow
pi_221349794

Flash, een paar maanden geleden hadden de russen nog zijn huis gebombardeerd ver van het front, omdat ze wisten wat een enorme kennis hij had. Vandaag ontslagen samen met Fedorov.

Sternenko, meerdere keren beschoten en moordaanslagen overleefd van de Russen omdat hij zon geweldig werkt levert op het gebied van drones. Vandaag samen met Fedorov ontslagen.
pi_221349939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 19:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
quote:
🪖 Who is Ihor Klymenko, the person being groomed to become Minister of Defense?

Following today's "black swan" event, Klymenko has become the leading candidate to replace Fedorov, and he is almost the complete opposite of him. Klymenko is not a young technocrat, but a 53-year-old career security official who spent most of his career in the Ministry of Internal Affairs.

After university and military service, he joined the Ministry of Internal Affairs as a psychologist and rose to become the head of the National Police. He served in peacekeeping forces in Kosovo and fought in the Anti-Terrorist Operation (ATO).

Klymenko became Minister of Internal Affairs after the death of Denys Monastyrsky in early 2023. For the first time in 10 years, a police officer, not a politician, became a minister.

What has he done in the Ministry of Internal Affairs?

His main project was the "Offensive Guard," including the police brigade "Fury" (my respect, I know them from my own experience). At the end of 2024, 10,000 police officers were fighting on the front lines, and another quarter of the personnel were working in frontline areas. Assault brigades consisting of police officers, border guards, and national guardsmen were involved in the de-occupation of territories.

Why Klymenko?

The key reason: Zelenskyy wants to improve the situation with mobilization. Klymenko is a career security official; he has spent his life working with people and maintaining discipline.

His style is a strict hierarchy, discipline, training of personnel, and personal responsibility for leaders. After failures, he usually responds with internal investigations, rotations, and retraining.

For example, after the incident where patrol officers fled after a shooting in Kyiv, Klymenko proposed extended training exercises, involving veterans as instructors, and rotations of police officers in the frontline zone.

What to expect?

At the Ministry of Defense, we can expect increased attention to mobilization, training of new recruits, and control. He will likely coordinate more closely with the Armed Forces, the police, border guards, and the Territorial Recruitment Centers (TRCs). It is less likely to see a "military startup" in the style of Fedorov.

Risks

Klymenko is part of the Ministry of Internal Affairs system. He knows how it works, and he is unlikely to dismantle the old structures. In interviews, he has been reluctant to comment on corruption among his subordinates. This suggests loyalty to the system, which has raised concerns.

The future of the reforms initiated by Fedorov is in question. The Ministry of Defense has accelerated (https://t.me/chorleb/278) the procurement of drones and tender programs. Klymenko has no experience in defense technology or the military industry. Whether he can maintain or improve what has already started working remains to be seen.

In conclusion

The Minister of Defense does not directly command troops but is responsible for procurement, mobilization, international cooperation, and the functioning of the state apparatus.

Klymenko's strengths include managing large security structures and maintaining discipline.

His weaknesses include a lack of experience in technological transformation and the risk of bringing the closed culture of the Ministry of Internal Affairs to the Ministry of Defense.

It seems that Klymenko's main task is to address the mobilization issues. Will the procurement of drones stop? Will the teams of technocrats remain? Will the training of mobilized personnel improve? Will there be less chaos in the army, or just more control?

I am as interested in this as you are.
https://t.me/chorleb/285
pi_221350039
https://zaxid.net/lyudi_t(...)nih_organiv_n1641615

quote:
33-year-old Marian Penkalskyi, a UAV pilot of the 503rd separate battalion of marines, went missing in the Dobropillia area on the night of December 19, 2024. A month and a half later, his body was found a few kilometers from the unit – without a head or organs, with hands tied behind his back.
[...]
Relatives and brothers ask questions about the fate of evidence. According to Irina Penkalskaya, the man's car eventually ended up with servicemen of another unit (in her post she calls the well-known subdivision "Skala"),
quote:
"Mom, I'm in hell. Pray for me," mobilized soldier Oleksandr Zavalov from the "Rock" regiment told his family. He spent the last week of his life at a training ground in Kirovohrad region.

Oleksandr was shot by a fellow serviceman, likely as he attempted to flee. "Well, alright, let's say he was fleeing. Though that's according to the commander, I don't even know if it's true. But if he was fleeing, then put him in jail. Why did you shoot him?" — says Oleksandr's mother.
Another mobilized soldier, Arkadiy, escaped from the "Rock" regiment in the AFU. During the pursuit, he was shot in the leg.

Military serviceman Yuriy also went to the SBU after one of the regiment commanders beat him while on leave. Out of fear for his life, he asks not to mention his real name.

Journalist from Slidstvo.Info StankoNastya
provides testimony about what happens to those who escape from the "Rock"
https://www.slidstvo.info(...)-khto-tikaie-v-szch/

Ondertussen vandaag meer en meer verhalen over de omstandigheden in het Oekraiense skala regiment.
Hetzelfde skala regiment dat na de aanstelling van Klymenko en onder doorgaande leiding van Sysrskyi volgepropt gaat worden met gemobliseerden die onder nog hardere hand gemobiliseerd gaan worden.
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 00:38:38 #49
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221350132
Mag ik wat zeggen?

Wat ik niet echt echt snap... ik zie iedere dag nieuwe fpv drone footage (soms via observer drones) van oude, hongerige russen, die geen wapens of een idee van drone defense hebben die werkt. Ik weet dat ze het blurren maar dit is toch te zot voor woorden?

Ik ga er vanuit dat en kogelloze rus opblazen de 2500 ( inc overhead ) euro waard is Maar men... Geef die arme russen wat shotguns ofzo.
- vmi voor intimi -
pi_221350135
Overigens ballistische aanval op Kyiv, rond de 15 raketten (iskanders/s400) gebruikt, ongeveer 11 hits, 4 intercepties.

Rusland gebruikt de laatste weken enorm veel s400 raketten om aan tevallen vanuit de bryansk regio.
pi_221350136
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 00:38 schreef vul_maar_in het volgende:
Mag ik wat zeggen?

Wat ik niet echt echt snap... ik zie iedere dag nieuwe fpv drone footage (soms via observer drones) van oude, hongerige russen, die geen wapens of een idee van drone defense hebben die werkt. Ik weet dat ze het blurren maar dit is toch te zot voor woorden?

Ik ga er vanuit dat en kogelloze rus opblazen de 2500 ( inc overhead ) euro waard is Maar men... Geef die arme russen wat shotguns ofzo.
Dat denk ik andersom overignes ook, waarom geven "we" oekraine niet het geld om elke eenheid met shotguns uit te rusten. Een AK gaat je echt niet helpen in de meeste gevallen.
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 00:41:56 #52
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221350140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 00:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat denk ik andersom overignes ook, waarom geven "we" oekraine niet het geld om elke eenheid met shotguns uit te rusten. Een AK gaat je echt niet helpen in de meeste gevallen.
Omdat OEK dikke drone superioriteit heeft EN niet aanvalt. Russen willen altijd verder. Dat maakt je kwetsbaar voor drones kom op maat.
- vmi voor intimi -
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 00:43:32 #53
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221350141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 00:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat zeg ik, maar het zijn de russen die zich zorgen moeten maken over de fpvs.
- vmi voor intimi -
pi_221350145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 00:41 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Omdat OEK dikke drone superioriteit heeft EN niet aanvalt. Russen willen altijd verder. Dat maakt je kwetsbaar voor drones kom op maat.
1. Oekraine heeft niet dikke drone superioriteit. Dat ligt echt puur aan welk front.

2. Er zijn fronten waar bovendien Oekraine WEL aanvalt.

3. FPVs gaan tientallen kilometers ver en raken natuurlijk logistiek af en aan naar het front.

Oekraine heeft net zo goed anti drone capabiliteiten nodig als de Russen :p
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 00:50:55 #55
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221350147
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 00:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]
1. Oekraine heeft niet dikke drone superioriteit. Dat ligt echt puur aan welk front.

2. Er zijn fronten waar bovendien Oekraine WEL aanvalt.

3. FPVs gaan tientallen kilometers ver en raken natuurlijk logistiek af en aan naar het front.

Oekraine heeft net zo goed anti drone capabiliteiten nodig als de Russen :p
Oh zeker het is niet zo eenzijdig. maar zoals ik al eerder zei, bepaalde feeds drogen een beetje op qua Russiche drone successen. Die moeten het meer van raketten en mobilisatie hebben.

En als ik zeg aanvalt bedoel ik dat ze enkel militaire strikes doen. Iets wat voor de Russen een lastig iets blijkt te zijn.
- vmi voor intimi -
pi_221350565
twitter

Heel goed gedaan Zelensky, heel goed.
pi_221350569
pi_221350585
twitter

twitter

--

Kyiv:

pi_221350615
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:19:30 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221350787
Ik zit niet diep in de situatie rond Fedorov. Waarom is hij nu ontslagen als hij blijkbaar zo succesvol en populair binnen het leger was. Was hij corrupt of wilde hij juist corruptie aanpakken?
The End Times are wild
pi_221350814
twitter

Interessant
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:25:45 #62
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221350817
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:19 schreef LXIV het volgende:
Was hij corrupt of wilde hij juist corruptie aanpakken?
Ben er niet van overtuigd dat dat het is.

Fedorov is een jonge hond, 35 jaar oud, geen militaire ervaring. En kwam neer op dat hij zei: Syrskyi weg of ik weg. Meestal werkt dat dan niet.
Scorched earth
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:33:25 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221350863
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Fedorov is een jonge hond, 35 jaar oud, geen militaire ervaring. En kwam neer op dat hij zei: Syrskyi weg of ik weg. Meestal werkt dat dan niet.
Als minister bepaalt hij dat toch? En waarom wilde hij Syrsky dan weg? Dat is toch ook een succesvolle generaal?
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:36:05 #64
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221350887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als minister bepaalt hij dat toch? En waarom wilde hij Syrsky dan weg? Dat is toch ook een succesvolle generaal?
Kan je niet alle ins en out vertellen, maar was constante strijd tussen die 2.
Scorched earth
pi_221350916
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Fedorov is een jonge hond, 35 jaar oud, geen militaire ervaring. En kwam neer op dat hij zei: Syrskyi weg of ik weg . Meestal werkt dat dan niet.
Waarom presenteer je dit als feit? Dat weet je helemaal niet.
pi_221350920
quote:

[..]
Daar zijn heel veel mensen het niet mee eens maar op kantoor nu niet zoveel tijd om uitgebreid over te hebben.

Komt er op neer, Syrskyi is een generaal van het Soviet stempel.
pi_221350943
quote:

[..]
Als ie corrupt zou zijn dan was dat wel naar buiten gekomen en dat is niet zo. Daarnaast probeert Syrsky de oorlog te winnen op de Rusland manier, dat gaat je natuurlijk niet lukken als kleiner land.

Het gaat nu militair het beste in de afgelopen drie jaar onder andere door Fedorov.
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:41:53 #68
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221350946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Waarom presenteer je dit als feit? Dat weet je helemaal niet.
Dat lijkt me eens van de minst ongeloofwaardige feiten in deze saga.

Maar eens hoor, ik zat niet aan tafel.
Scorched earth
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:44:31 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221350960
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kan je niet alle ins en out vertellen, maar was constante strijd tussen die 2.
Dat wil je natuurlijk niet hebben in een oorlogssituatie.
Maar wel apart dat dan gekozen wordt voor de militair en niet voor de minister van defensie, dat is eigenlijk de omgekeerde wereld.
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:45:04 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221350964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Daar zijn heel veel mensen het niet mee eens maar op kantoor nu niet zoveel tijd om uitgebreid over te hebben.

Komt er op neer, Syrskyi is een generaal van het Soviet stempel.
Dat lijkt mij juist geen plus.
The End Times are wild
pi_221350967
https://www.pravda.com.ua/news/2026/07/16/8044334/

Eu gaat zich ook moeien schijnbaar

European Commissioner for Defense Andrius Kubilius called the resignation of Defense Minister Mykhailo Fedorov unexpected and emphasized that Ukraine's agreements with the EU on financing weapons and the production of drones should remain in force.
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:46:16 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221350976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:41 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als ie corrupt zou zijn dan was dat wel naar buiten gekomen en dat is niet zo. Daarnaast probeert Syrsky de oorlog te winnen op de Rusland manier, dat gaat je natuurlijk niet lukken als kleiner land.

Het gaat nu militair het beste in de afgelopen drie jaar onder andere door Fedorov.
Toch een opmerkelijke keuze van Zelensky om dan juist Syrsky weg te sturen dus.. om meerdere redenen.
The End Times are wild
pi_221350977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat lijkt mij juist geen plus.
Dat klopt. En er is juist meer en meer kritiek op hem omdat de eenheden die echt door hem "gebouwd" worden bij bosjes al in training centra sterven of zwaargewond raken vanwege de vreselijke omstandigheden daar
  donderdag 16 juli 2026 @ 09:46:36 #74
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221350978
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat wil je natuurlijk niet hebben in een oorlogssituatie.
Wat dat betreft zijn democratien altijd wat rommelig ja. Ben je beter af met een keiharde dictatuur waar iedereen gewoon doet wat er wordt gezegd.
Scorched earth
pi_221350992
"If Syrsky cannot work with Fedorov, then the solution lies on the surface"

Drapatyi, 1 van de hoogste generalen in Oekraïene ( en meest geliefde) spreekt zich ook zojuist uit tegen syrskyi
pi_221351004
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat lijkt me eens van de minst ongeloofwaardige feiten in deze saga.

Maar eens hoor, ik zat niet aan tafel.
Het kan net zo goed andersom zijn.
pi_221351029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Toch een opmerkelijke keuze van Zelensky om dan juist Syrsky weg te sturen dus.. om meerdere redenen.
Skysheriff zit er meer in maar het lijkt een clash tussen de oude en nieuwe generatie. Fedorov is een buitenstaander en Syrsky weet hoe het (corrupte) systeem werkt. Gek genoeg was Fedorov wel altijd een vertrouweling van Zelensky. En Zelensky zelf was natuurlijk ook een buitenstaander.

Inderdaad rare keuze, misschien kan Zelensky de druk van de oude garde niet weerstaan of kan ie niet omgaan met populaire lui.
pi_221351034
Tis wachten tot Musk iets gaat tweeten hier over.
pi_221351109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:53 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Skysheriff zit er meer in maar het lijkt een clash tussen de oude en nieuwe generatie. Fedorov is een buitenstaander en Syrsky weet hoe het (corrupte) systeem werkt. Gek genoeg was Fedorov wel altijd een vertrouweling van Zelensky. En Zelensky zelf was natuurlijk ook een buitenstaander.

Inderdaad rare keuze, misschien kan Zelensky de druk van de oude garde niet weerstaan of kan ie niet omgaan met populaire lui.
Als ik alles een beetje lees is de grootste kritiek op Fedorov dat hij dingen te snel wilde veranderen. Hij wilde van het ministerie van defensie echt een op data gedreven, efficiënte snelle machine maken (ik laat aanpakken van corruptie etc even achterwege). Veel ambtenaren waren helemaal nog niet klaar voor die ontwikkeling en vonden dit te snel gaan en voelden zich niet gehoord voor hun bezwaren die ze hadden tegenover deze hele snelle verandering in werkwijze.
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:11:54 #80
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221351162
De langdradige pastoor heeft er een mening over.

Scorched earth
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:11:58 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221351164
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat dat betreft zijn democratien altijd wat rommelig ja. Ben je beter af met een keiharde dictatuur waar iedereen gewoon doet wat er wordt gezegd.
Je wil nooit onenigheid tussen de minister van defensie en de militaire top. Dictatuur of democratie.
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:13:35 #82
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221351180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je wil nooit onenigheid tussen de minister van defensie en de militaire top. Dictatuur of democratie.
Dat klopt; verschil is dat je het in een dictatuur niet hoort.
Scorched earth
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:16:06 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221351205
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:11 schreef ExTec het volgende:
De langdradige pastoor heeft er een mening over.

Buitengewoon langdradig. Na 5 min heeft hij nog niks gezegd
The End Times are wild
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:17:01 #84
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221351216
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat klopt; verschil is dat je het in een dictatuur niet hoort.
Nou ja wel de "thud" van de generaal die uit het raam viel dan ;)
pi_221351236
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:19 schreef LXIV het volgende:
Ik zit niet diep in de situatie rond Fedorov. Waarom is hij nu ontslagen als hij blijkbaar zo succesvol en populair binnen het leger was. Was hij corrupt of wilde hij juist corruptie aanpakken?
Tweede.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221351310
twitter
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:35:26 #87
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221351371
Is druk.

twitter
Scorched earth
pi_221351389
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 09:45 schreef skysherrif het volgende:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/07/16/8044334/

Eu gaat zich ook moeien schijnbaar

European Commissioner for Defense Andrius Kubilius called the resignation of Defense Minister Mykhailo Fedorov unexpected and emphasized that Ukraine's agreements with the EU on financing weapons and the production of drones should remain in force.
Lekker op tijd weer.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:45:09 #89
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221351430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:37 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Lekker op tijd weer.
We zijn geen rusland he, we bemoeien ons niet met hun interne aangelegenheden.
Scorched earth
pi_221351432
quote:
12s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
We zijn geen rusland he, we bemoeien ons niet met hun interne aangelegenheden.
O ja.
pi_221351436
Fuck Rusland.
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:54:29 #92
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221351491
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Als ik alles een beetje lees is de grootste kritiek op Fedorov dat hij dingen te snel wilde veranderen. Hij wilde van het ministerie van defensie echt een op data gedreven, efficiënte snelle machine maken (ik laat aanpakken van corruptie etc even achterwege). Veel ambtenaren waren helemaal nog niet klaar voor die ontwikkeling en vonden dit te snel gaan en voelden zich niet gehoord voor hun bezwaren die ze hadden tegenover deze hele snelle verandering in werkwijze.
In een log apparaat als defensie kan dit zeker weerstand oproepen bij zittende garde die liever vasthouden aan het bekende.

Maar goed. Ze zullen niet ongedaan maken wat hij heeft weten te bereiken toch?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221352027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 10:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik zou het logischer gevonden hebben, als Syrskyi aan de kant was geschoven i.p.v. Fedorov.
  donderdag 16 juli 2026 @ 11:45:17 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221352235
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:32 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik zou het logischer gevonden hebben, als Syrskyi aan de kant was geschoven i.p.v. Fedorov.
Nu ik me wat inlees denk ik toch dat Zelensky met pijn in het hart gekozen heeft voor Syrskyi. Om allerlei redenen pijnlijk.
De enige reden die ik bedenken kan is dat Zelensky bang is dat het leger zich tegen hem keert wanneer hij tegen syrskyi gekozen zou hebben. Want verder alles in de aard van Zelensky en in de toekomst van Oekraïne zou voor fedorov pleiten.
The End Times are wild
pi_221352285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nu ik me wat inlees denk ik toch dat Zelensky met pijn in het hart gekozen heeft voor Syrskyi. Om allerlei redenen pijnlijk.
De enige reden die ik bedenken kan is dat Zelensky bang is dat het leger zich tegen hem keert wanneer hij tegen syrskyi gekozen zou hebben. Want verder alles in de aard van Zelensky en in de toekomst van Oekraïne zou voor fedorov pleiten.
Fedorov is (veel) gerespecteerde in het grootste deel van het leger dan syrskyi
pi_221352391
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 11:32 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Fedorov komt momenteel met zware kritiek op syrskyi in interviews. De zaak loopt heel hoog op
pi_221352425
twitter

Gaat lekker.
  donderdag 16 juli 2026 @ 12:15:05 #98
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221352456
Het zou prachtig zijn als Zelensky wordt afgezet. En er wat sympathiekere, modernere figuren in de plaats komen voor zijn schimmige old boys netwerk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221352594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 12:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Fedorov komt momenteel met zware kritiek op syrskyi in interviews. De zaak loopt heel hoog op
Hier een duiding van ROY of ROYY.

donderdag 16 juli 2026 @ 12:32:53 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221352840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 12:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]
In het belang van Oekraïne kan hij beter op dit moment niks zeggen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')