Het kan net zo goed andersom zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat lijkt me eens van de minst ongeloofwaardige feiten in deze saga.
Maar eens hoor, ik zat niet aan tafel.
Skysheriff zit er meer in maar het lijkt een clash tussen de oude en nieuwe generatie. Fedorov is een buitenstaander en Syrsky weet hoe het (corrupte) systeem werkt. Gek genoeg was Fedorov wel altijd een vertrouweling van Zelensky. En Zelensky zelf was natuurlijk ook een buitenstaander.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch een opmerkelijke keuze van Zelensky om dan juist Syrsky weg te sturen dus.. om meerdere redenen.
Als ik alles een beetje lees is de grootste kritiek op Fedorov dat hij dingen te snel wilde veranderen. Hij wilde van het ministerie van defensie echt een op data gedreven, efficiënte snelle machine maken (ik laat aanpakken van corruptie etc even achterwege). Veel ambtenaren waren helemaal nog niet klaar voor die ontwikkeling en vonden dit te snel gaan en voelden zich niet gehoord voor hun bezwaren die ze hadden tegenover deze hele snelle verandering in werkwijze.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Skysheriff zit er meer in maar het lijkt een clash tussen de oude en nieuwe generatie. Fedorov is een buitenstaander en Syrsky weet hoe het (corrupte) systeem werkt. Gek genoeg was Fedorov wel altijd een vertrouweling van Zelensky. En Zelensky zelf was natuurlijk ook een buitenstaander.
Inderdaad rare keuze, misschien kan Zelensky de druk van de oude garde niet weerstaan of kan ie niet omgaan met populaire lui.
Je wil nooit onenigheid tussen de minister van defensie en de militaire top. Dictatuur of democratie.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn democratien altijd wat rommelig ja. Ben je beter af met een keiharde dictatuur waar iedereen gewoon doet wat er wordt gezegd.
Dat klopt; verschil is dat je het in een dictatuur niet hoort.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je wil nooit onenigheid tussen de minister van defensie en de militaire top. Dictatuur of democratie.
Buitengewoon langdradig. Na 5 min heeft hij nog niks gezegdquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:11 schreef ExTec het volgende:
De langdradige pastoor heeft er een mening over.
Bekijk deze YouTube-video
Nou ja wel de "thud" van de generaal die uit het raam viel danquote:Op donderdag 16 juli 2026 10:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt; verschil is dat je het in een dictatuur niet hoort.
Tweede.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:19 schreef LXIV het volgende:
Ik zit niet diep in de situatie rond Fedorov. Waarom is hij nu ontslagen als hij blijkbaar zo succesvol en populair binnen het leger was. Was hij corrupt of wilde hij juist corruptie aanpakken?
Lekker op tijd weer.quote:Op donderdag 16 juli 2026 09:45 schreef skysherrif het volgende:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/07/16/8044334/
Eu gaat zich ook moeien schijnbaar
European Commissioner for Defense Andrius Kubilius called the resignation of Defense Minister Mykhailo Fedorov unexpected and emphasized that Ukraine's agreements with the EU on financing weapons and the production of drones should remain in force.
O ja.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
We zijn geen rusland he, we bemoeien ons niet met hun interne aangelegenheden.
In een log apparaat als defensie kan dit zeker weerstand oproepen bij zittende garde die liever vasthouden aan het bekende.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als ik alles een beetje lees is de grootste kritiek op Fedorov dat hij dingen te snel wilde veranderen. Hij wilde van het ministerie van defensie echt een op data gedreven, efficiënte snelle machine maken (ik laat aanpakken van corruptie etc even achterwege). Veel ambtenaren waren helemaal nog niet klaar voor die ontwikkeling en vonden dit te snel gaan en voelden zich niet gehoord voor hun bezwaren die ze hadden tegenover deze hele snelle verandering in werkwijze.
Ik zou het logischer gevonden hebben, als Syrskyi aan de kant was geschoven i.p.v. Fedorov.quote:Op donderdag 16 juli 2026 10:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als ik alles een beetje lees is de grootste kritiek op Fedorov dat hij dingen te snel wilde veranderen. Hij wilde van het ministerie van defensie echt een op data gedreven, efficiënte snelle machine maken (ik laat aanpakken van corruptie etc even achterwege). Veel ambtenaren waren helemaal nog niet klaar voor die ontwikkeling en vonden dit te snel gaan en voelden zich niet gehoord voor hun bezwaren die ze hadden tegenover deze hele snelle verandering in werkwijze.
Nu ik me wat inlees denk ik toch dat Zelensky met pijn in het hart gekozen heeft voor Syrskyi. Om allerlei redenen pijnlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2026 11:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zou het logischer gevonden hebben, als Syrskyi aan de kant was geschoven i.p.v. Fedorov.
Fedorov is (veel) gerespecteerde in het grootste deel van het leger dan syrskyiquote:Op donderdag 16 juli 2026 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu ik me wat inlees denk ik toch dat Zelensky met pijn in het hart gekozen heeft voor Syrskyi. Om allerlei redenen pijnlijk.
De enige reden die ik bedenken kan is dat Zelensky bang is dat het leger zich tegen hem keert wanneer hij tegen syrskyi gekozen zou hebben. Want verder alles in de aard van Zelensky en in de toekomst van Oekraïne zou voor fedorov pleiten.
Fedorov komt momenteel met zware kritiek op syrskyi in interviews. De zaak loopt heel hoog opquote:Op donderdag 16 juli 2026 11:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zou het logischer gevonden hebben, als Syrskyi aan de kant was geschoven i.p.v. Fedorov.
Hier een duiding van ROY of ROYY.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Fedorov komt momenteel met zware kritiek op syrskyi in interviews. De zaak loopt heel hoog op
In het belang van Oekraïne kan hij beter op dit moment niks zeggen.quote:Op donderdag 16 juli 2026 12:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Fedorov komt momenteel met zware kritiek op syrskyi in interviews. De zaak loopt heel hoog op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |