abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221342482
quote:
Automobilist die kind doodreed in Maastricht had gedronken en reed te hard

De automobilist die in maart een 4-jarig jongetje in een kinderwagen doodreed in Maastricht, reed veel te hard en had gedronken. Dat maakte het Openbaar Ministerie (OM) vanochtend bekend.

De 30-jarige automobilist schepte op de Dorpsstraat in de Maastrichtse wijk Heer een moeder die met haar kind in de kinderwagen overstak. Het kind en de moeder raakten zwaargewond. Het kind overleed iets later in het ziekenhuis.

Minimaal 100 km/u
Tijdens een zitting bleek vanochtend dat de man minimaal 100 kilometer per uur moet hebben gereden, 50 kilometer harder dan toegestaan in de bebouwde kom. Ook had hij gedronken; hoeveel is niet bekendgemaakt.

De man werd na het ongeluk opgepakt, maar na verhoor weer op vrije voeten gesteld. Nadat de politie een reconstructie had gehouden op de Dorpsstraat, werd hij opnieuw aangehouden. Hij zit nu ruim drie maanden vast.

Rijbewijs
In de rechtbank werd duidelijk dat zijn rijbewijs is ingenomen en dat hij blijft vastzitten. De zaak wordt waarschijnlijk in het najaar inhoudelijk behandeld.

Bron: https://nos.nl/artikel/26(...)nken-en-reed-te-hard
Nieuwsbericht van het ongeluk;
https://nos.nl/artikel/26(...)rwagen-in-maastricht

Nieuwsbericht na rechtbank van vandaag;
https://www.l1nieuws.nl/n(...)5uwSwhE8MOL4jozoJ1qA

[ Bericht 11% gewijzigd door cinderloom op 15-07-2026 13:54:21 ]
pi_221342513
Onder invloed achter het stuur én veel te hard rijden; die blijft nog wel even vastzitten.
pi_221342525
Zowaar, een nogal atypische auto voor de veroorzaker van een dergelijke daad!
pi_221342526
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 13:33 schreef cinderloom het volgende:
Onder invloed achter het stuur én veel te hard rijden; die blijft nog wel even vastzitten.
Mwah, dat is in principe "nee, tenzij". En dat tenzij moet behoorlijk zwaarwegend zijn (geschokte rechtsorde, vluchtgevaar, 12(?) jaar+ delict). Vind het al heel wat dat hij langer dan drie maanden voorarrest krijgt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 15 juli 2026 @ 13:38:32 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221342532
Dat soort gasten zou je gewoon een levenslang rijverbod moet geven.

Ga voortaan maar op de fatbike.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 15 juli 2026 @ 13:38:33 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221342533
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juli 2026 13:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een Mazdarati 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221342535
quote:
Wat is het, Mazda? Kan er geen kaas van maken. :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221342538
Chocola, geen kaas. :')
pi_221342583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 13:33 schreef cinderloom het volgende:
Nee hoor dat is nooit zo met dit soort tumoren. Die krijgen een figuurlijke draai om hun oren, een klopje op de rug want hij bedoelde het niet zo en mag dan volgend jaar weer vrolijk rondrijden.

En dat gezin is beboet voor de rest van hun leven. Wat er dan nog van over is.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  woensdag 15 juli 2026 @ 13:50:42 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221342635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 13:42 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Nee hoor dat is nooit zo met dit soort tumoren. Die krijgen een figuurlijke draai om hun oren, een klopje op de rug want hij bedoelde het niet zo en mag dan volgend jaar weer vrolijk rondrijden.

Dit inderdaad. Uiteindelijk is het weer een of ander zielig verhaal en een fopstraf van met wat geluk 2 jaar, waar het voorarrest dan wordt afgetrokken dus dan blijft er een klein jaar over. Dit soort individuen zou je keihard moeten aanpakken. Voor dit soort idioterie dient tientallen jaren als niet levenslang te staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221342691
quote:
De auto was van een vriend van Janus;
pi_221342744
quote:

[..]

De richtlijn voor zwaar (> 1,5 promille) dronken iemand doodrijden mét grove schuld (redelijk vergelijkbaar met roekeloosheid en dat is juridisch heel zwaar) is 4 jaar + 5 jaar OBM.
pi_221342780
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 13:54 schreef cinderloom het volgende:

[..]
De auto was van een vriend van Janus;
quote:
K. noemt zijn handelen zelf een domme keuze en heeft daar naar eigen zeggen dagelijks spijt van. Tijdens het ongeluk zat er ook iemand naast hem in de auto. Deze inzittende verklaarde tegenover de politie dat ze vaker rondjes reden en dat daarbij geregeld alcohol werd gedronken.
De advocaat van K., Bart Nijsten, spreekt dat tegen. "Op dat moment was het juist langere tijd goed gegaan. Maar het blijft op dat moment natuurlijk wel een foute keuze."
quote:
De advocaat van K. vroeg de rechtbank om zijn cliënt vrij te laten. Volgens Nijsten is K. thuis de kostwinner en is het belangrijk dat hij zijn werk in de ijzerhandel kan hervatten. "Dit drama zal hij de rest van zijn leven bij zich moeten dragen."
De getuige liegt, en eigenlijk is Janus ook een slachtoffer.
pi_221342985
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juli 2026 14:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
[..]
De getuige liegt, en eigenlijk is Janus ook een slachtoffer.
Je weet er meer van / kent de betrokkenen?
pi_221343121
Janus moet nadrukkelijk de gelegenheid krijgen en aangemoedigd worden om zelf een eind aan zijn leven te maken.
  woensdag 15 juli 2026 @ 14:51:22 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343330
quote:

[..]

Die man is zelf waarschijnlijk ook beboet voor het leven. Je maakt mij niet wijs dat je hier geen mentale schade aan over gaat houden. Dus die heeft sowieso al levenslang. En het zal ook niet zijn bedoeling zijn geweest om mensen dood te rijden.

Een jarenlange gevangenisstraf bovenop zijn schuldgevoel is dan ook compleet belachelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 15 juli 2026 @ 14:54:22 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343379
Als het aan HowardRoark ligt staat er in elke woonwijk een supermax gevangenis met duizenden gedetineerden die levenslang hebben gekregen omdat ze een leeg blikje frisdrank op straat hebben gegooid.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:08:47 #18
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221343516
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2026 14:54 schreef Harvest89 het volgende:
Als het aan HowardRoark ligt staat er in elke woonwijk een supermax gevangenis met duizenden gedetineerden die levenslang hebben gekregen omdat ze een leeg blikje frisdrank op straat hebben gegooid.
Nogal een verschil, een leeg blikje op straat gooien of een kind doodrijden met je zatte harses. :')
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:15:03 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343532
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:08 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nogal een verschil, een leeg blikje op straat gooien of een kind doodrijden met je zatte harses. :')
Klopt. Voor een leeg blikje zal hij minimaal 5 jaar cel wat passender vinden dan levenslang.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:16:44 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221343536
Als je het jarenlang zo keihard opneemt voor tuig en daders, wat zal je dan zelf op je kerfstok hebben vraag ik me af :X.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:19:14 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343546
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:16 schreef HeatWave het volgende:
Als je het jarenlang zo keihard opneemt voor tuig en daders, wat zal je dan zelf op je kerfstok hebben vraag ik me af :X.
Weinig. Maar ik ben opgegroeid uit een millieu waar niet alleen slachtoffers wonen maar ook daders.
Ik heb wel degelijk zelf gezien dat daders berouw kunnen tonen, en hun leven kunnen beteren. Je kunt er ook prima een biertje mee drinken. Geloof het of niet, het zijn net mensen. En vergissen is menselijk.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:19:47 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221343547
"De advocaat van K. vroeg de rechtbank om zijn cliënt vrij te laten. Volgens Nijsten is K. thuis de kostwinner en is het belangrijk dat hij zijn werk in de ijzerhandel kan hervatten"

Binnenkort alle koperkleurige beelden in Maastricht en omstreken verdwenen, want de kindjes van Janus moeten ook eten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221343552
quote:
De advocaat van K. vroeg de rechtbank om zijn cliënt vrij te laten. Volgens Nijsten is K. thuis de kostwinner en is het belangrijk dat hij zijn werk in de ijzerhandel kan hervatten. "Dit drama zal hij de rest van zijn leven bij zich moeten dragen."
En de moeder van dat kind niet?

Die advocaat kan zichzelf ook weggooien als je het mij vraagt. Evenals die kampjoekel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221343554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 14:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die man is zelf waarschijnlijk ook beboet voor het leven. Je maakt mij niet wijs dat je hier geen mentale schade aan over gaat houden. Dus die heeft sowieso al levenslang. En het zal ook niet zijn bedoeling zijn geweest om mensen dood te rijden.

Een jarenlange gevangenisstraf bovenop zijn schuldgevoel is dan ook compleet belachelijk.
Uit het artikel:
quote:
De rechtbank besloot dat K. vast blijft zitten. "Er is een alcoholprobleem en u heeft al vaker de regels aan uw laars gelapt. De kans op herhaling is te groot."
Nog steeds geen goede reden om iemand langer van de straat te houden?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:22:06 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:21 schreef knoopie het volgende:

[..]
Uit het artikel:
[..]
Nog steeds geen goede reden om iemand langer van de straat te houden?
Ik zou hem hulp aan bieden in plaats van straf.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:23:23 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221343568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Weinig. Maar ik ben opgegroeid uit een millieu waar niet alleen slachtoffers wonen maar ook daders.
Ik heb wel degelijk zelf gezien dat daders berouw kunnen tonen, en hun leven kunnen beteren. Je kunt er ook prima een biertje mee drinken. Geloof het of niet, het zijn net mensen. En vergissen is menselijk.
OK, fair antwoord :).

Ik zie je punt, maar er zijn er ook gewoon genoeg die niet hun leven beteren, geen berouw tonen en zelfs op insta opscheppen het de volgende keer weer te doen :P.
Get woke, go broke!
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:23:51 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221343569
Open border anarchy
pi_221343602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 14:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar heb ik maar weinig empathie voor. Als je de keuze maakt om met drank op, 50km/u te hard gaat rijden kan je verwachten dat er iets mis gaat. Dus als hij mentale schade heeft gun ik hem dat van harte. Vind het zelfs zo dat als je een persoon, in dit geval een kind, doodrijdt je nooit in aanraking zou mogen komen met kinderen. Hij zou nooit kinderen moeten krijgen of zelfs voor dieren zorgen. Want als je zulke keuzes maakt ben je het niet waard.

Maar ik hoop op veel hogere straf.

Het liefst een strafkamp waar hij 50 jaar spoorbielzen uit de grond mag trekken ofzo. Hij nam de bewuste keuze om achter het stuur te gaan en nu is er wel een kind dood, moeder zwaargewond en een gezin/familie voor het leven getekend
pi_221343604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom niet beide?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:26:08 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343620
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:19 schreef Hyperdude het volgende:
Binnenkort alle koperkleurige beelden in Maastricht en omstreken verdwenen,
Hopelijk wel, dan kunnen ze die arme D´Artagnan wat meer in het centrum op een plein zetten waar hij hoort te schitteren.

Ik was drie weken terug tijdens de hittegolf in Maastricht om hem te bewonderen. Gezocht bij het Vrijthof en rond de Servaasbrug, maar nergens te bekennen. Ik moest helemaal uit de binnenstad langs de universiteit lopen. Daar stond hij in een triest klein parkje. Ik vind dat echt niet kunnen.
pi_221343668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:25 schreef Nagelslak het volgende:
nu is er wel een kind dood, moeder zwaargewond en een gezin/familie voor het leven getekend
Jamaar hij moet oud ijzer ophalen en hij moet dit zijn hele leven bij zich dragen hoor dus hij verdient vrijspraak!!!
vosss is de naam,
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:28:25 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343680
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:23 schreef HeatWave het volgende:
er zijn er ook gewoon genoeg die niet hun leven beteren, geen berouw tonen en zelfs op insta opscheppen het de volgende keer weer te doen
Mwa dat zie ik hier niet snel gebeuren. Dat zie ik eerder gebeuren bij drugsdealers of zo. Daar scoor je wat credit mee. Dronken een kindje dood rijden niet.

En als ik drugdealers zou veroordelen dan zou ik hypocriet zijn want net als hele volksstammen heb ik flink wat afgesnoven tijdens het uitgaan vroeger.
pi_221343694
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:28 schreef vosss het volgende:

[..]
Jamaar hij moet oud ijzer ophalen en hij moet dit zijn hele leven bij zich dragen hoor dus hij verdient vrijspraak!!!
Ja en een flinke knuffel want hij bedoelde het niet zo
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:30:02 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343732
quote:
Daar heb ik maar weinig empathie voor.
Duidelijk, en dat is een gebrek/stoornis. Dan ben je eigenlijk een halve psychopaat.
Je zou ook empathie kunnen hebben voor slachtoffer EN dader.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:30:11 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221343737
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mwa dat zie ik hier niet snel gebeuren. Dat zie ik eerder gebeuren bij drugsdealers of zo. Daar scoor je wat credit mee. Dronken een kindje dood rijden niet.

En als ik drugdealers zou veroordelen dan zou ik hypocriet zijn want net als hele volksstammen heb ik flink wat afgesnoven tijdens het uitgaan vroeger.
Het is overduidelijk een verschil van inzicht, so be it.

Sja, dat is weer wat anders, ik pleit al jaren voor legalisatie, haal die zooi maar bij de apotheek voor kostprijs, weg drugshandel.
Get woke, go broke!
pi_221343764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Duidelijk, en dat is een gebrek/stoornis. Dan ben je eigenlijk een halve psychopaat.
Ik hoor jou wel weer als er een familie lid of kind van jou wordt doodgereden door een debiel die de meest verkeerde keuzes maakt.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:32:44 #37
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221343810
Dat iets te hard rijden is wellicht nog "vergeefbaar" maar dronken achter het stuur is natuurlijk nooit "een inschattingsfoutje" :').

Dat heeft in mijn ogen niets te maken met, we doen allemaal wel eens X of Y.
Get woke, go broke!
pi_221343844
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:32 schreef HeatWave het volgende:
Dat iets te hard rijden is wellicht nog "vergeefbaar" maar dronken achter het stuur is natuurlijk nooit "een inschattingsfoutje" :').

Dat heeft in mijn ogen niets te maken met, we doen allemaal wel eens X of Y.
Ja “iets” te hard. 50km/u is gewoon VEEL te hard
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:34:52 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221343873
quote:
Als je de keuze maakt om met drank op, 50km/u te hard gaat rijden kan je verwachten dat er iets mis gaat. Dus als hij mentale schade heeft gun ik hem dat van harte.
Het probleem is dat als je drank op hebt je geen weloverwogen keuzes meer kunt maken. Ik zie regelmatig prima mensen maar zodra ze beginnen te drinken gedragen ze zich als kleine kinderen. Vandaar dat ik zeg dat die man hulp nodig heeft. Ik heb een ex dat echt een topwijf was. Maar zodra die meer dan twee wijn achter de kiezen had, veranderde ze gewoon in een irritante zeikende superbitch.

Als je nuchter 50km te hard rijdt dan zou het een heel ander verhaal zijn geweest.
pi_221343991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het probleem is dat als je drank op hebt je geen weloverwogen keuzes meer kunt maken. Ik zie regelmatig prima mensen maar zodra ze beginnen te drinken gedragen ze zich als kleine kinderen. Vandaar dat ik zeg dat die man hulp nodig heeft. Ik heb een ex dat echt een topwijf was. Maar zodra die meer dan twee wijn achter de kiezen had, veranderde ze gewoon in een irritante zeikende superbitch.

Als je nuchter 50km te hard rijdt dan zou het een heel ander verhaal zijn geweest.
Ja erg leuk maar het is toch een keuze om dan 1. Te drinken. 2. Achter het stuur te stappen 3. Niet opletten te VEEL te hard gaan.

Geen excuus. Auto’s zijn gewoon moordwapens hè. Zelfs met 30km/u kan je al iemand levenslang verwonden of zelfs doden. Laat staan als je 100 rijd binnen de bebouwde kom. Als je dat niet kan overzien dan zou je eigenlijk al geen rijbewijs waard zijn. Daar komt nog bij als je zonder alcohol zo hard rijdt en iemand doodt dat je dan ook een enorme mislukking bent.

Nee je overtuigd mij niet. Ik maak me meer zorgen om mensen zoals jij die dit soort debielen het hand boven het het hoofd houden. Wat zou jij doen met de dader? Moeten we hem een medaille geven omdat hij z’n leven heeft gebeterd? Of moeten we hem knuffelen omdat het voor hem ook erg is?

Volgend jaar of over 2 jaar of misschien 3 rijdt hij weer vrolijk rond en zegt die: nee ik krijg geen ongelukken, ik let altijd op, ik ga niet onder invloed rijden. Feit is wel dat hij dat al heeft gedaan.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:39:53 #41
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221343999
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:16 schreef HeatWave het volgende:
Weinig zegt hij zelf :'). Noem homo's de vernieling in slaan maar weinig. En deze gek is daar nooit voor gestraft. En hij herkent zichzelf in deze mafklappers daarom neemt hij het altijd op voor ze. Het is ook een notoire hoerenloper (nou is dat niet strafbaar, maar schimmige mensenhandel en uitbuiten is eerder regel dan uitzondering daar) en het zou mij niks verbazen als hij zelf ook wel eens dronken rondgereden heeft. :')
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:43:31 #42
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_221344036
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:39 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Weinig zegt hij zelf :'). Noem homo's de vernieling in slaan maar weinig. En deze gek is daar nooit voor gestraft. En hij herkent zichzelf in deze mafklappers daarom neemt hij het altijd op voor ze. Het is ook een notoire hoerenloper (nou is dat niet strafbaar, maar schimmige mensenhandel en uitbuiten is eerder regel dan uitzondering daar) en het zou mij niks verbazen als hij zelf ook wel eens dronken rondgereden heeft. :')
Laat die ex-nazi lekker brabbelen joh.

Natuurlijk pleit ie voor vergiffenis voor alles en iedereen, hij heeft het zelf hard nodig.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:44:45 #43
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221344046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Net zoveel empathie als jij voor de homo's had die je finaal in elkaar getrimd hebt? Echt dat jij mensen beticht van het gebrek aan empathie en halve psychopaten noemt terwijl jij de enige bent die daadwerkelijk als een psychopaat gehandeld heeft is en blijft een gotspe. :')
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:47:53 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221344065
Dronken een auto instappen en besturen én daarbij ook nog eens veel en veel te hard te rijden is op geen enkele manier goed te praten of te bagatelliseren :{w

Je neemt bewust het risico om iemand dood te rijden.
Zou wat mij betreft minimaal 10 jaar cel op moeten staan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:50:36 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344078
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:39 schreef Nagelslak het volgende:
Ja erg leuk maar het is toch een keuze om dan 1. Te drinken. 2. Achter het stuur te stappen 3. Niet opletten te VEEL te hard gaan.
1 is inderdaad een keuze bij 2 en 3 is die eigenlijk al half ontoerekeningsvatbaar.
quote:
Geen excuus. Auto’s zijn gewoon moordwapens hè. Zelfs met 30km/u kan je al iemand levenslang verwonden of zelfs doden. Laat staan als je 100 rijd binnen de bebouwde kom. Als je dat niet kan overzien dan zou je eigenlijk al geen rijbewijs waard zijn. Daar komt nog bij als je zonder alcohol zo hard rijdt en iemand doodt dat je dan ook een enorme mislukking bent.

Zie het niet zo zeer als een excuus maar een verklaring voor zijn gedrag.
Rijbewijs innemen kan, of je zou eerder zo'n alcoholslot in zijn auto zetten. Volgens mij wil de overheid dat sowieso standaard in elke auto hebben. Maar er is veel kritiek op.

quote:
Nee je overtuigd mij niet. Ik maak me meer zorgen om mensen zoals jij die dit soort debielen het hand boven het het hoofd houden. Wat zou jij doen met de dader? Moeten we hem een medaille geven omdat hij z’n leven heeft gebeterd? Of moeten we hem knuffelen omdat het voor hem ook erg is?
Nee natuurlijk geen medaille. Dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat zo'n vies dodelijk ongeluk wel duidelijk zijn sporen nalaat. Schuld is een vies gevoel, een soort rouw. Daar ga je mee naar bed en sta je mee op. Die is sowieso al levenslang getekend, net als de moeder van dat kind. Dus ik zie nogmaals geen reden om daar bovenop een levenslange straf te geven zoals sommigen hier willen.
pi_221344091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
1 is inderdaad een keuze bij 2 en 3 is die eigenlijk al half ontoerekeningsvatbaar.
[..]
Zie het niet zo zeer als een excuus maar een verklaring voor zijn gedrag.
Rijbewijs innemen kan, of je zou eerder zo'n alcoholslot in zijn auto zetten. Volgens mij wil de overheid dat sowieso standaard in elke auto hebben. Maar er is veel kritiek op.
[..]
Nee natuurlijk geen medaille. Dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat zo'n vies dodelijk ongeluk wel duidelijk zijn sporen nalaat. Schuld is een vies gevoel, een soort rouw. Daar ga je mee naar bed en sta je mee op. Die is sowieso al levenslang getekend, net als de moeder van dat kind. Dus ik zie nogmaals geen reden om daar bovenop een levenslange straf te geven zoals sommigen hier willen.
Je mag mij psychopaat noemen maar volgens mij ben jij helemaal van de wereld met je denkbeelden.

Moeder koos er niet voor. De bestuurder wel.
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:59:17 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344128
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:39 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik heb wat jeugdzondes begaan. Wie hier is heilig? Jij bent de Paus?

Ik heb wel eens s'nachts na de kroeg stomdronken rondgereden ja, dat was toen redelijk normaal. Maar nooit 50 km te hard, en er zijn op dat uur nergens kinderen. De man in de OP kan niet met alcohol om gaan. Daarom heeft hij hulp nodig.

Hoe weet je dat schimmige mensenhandel en uitbuiten eerder regel dan uitzondering is bij hoeren? Hebben ze dat tegen je verteld na een half uurtje + cum in mouth 50 extra? :')
  woensdag 15 juli 2026 @ 15:59:17 #48
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221344129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 14:28 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Je weet er meer van / kent de betrokkenen?
De opmerking was sarcastisch bedoeld lijkt mij. Over de advocaat die weer met kulexcuses komt.
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:02:51 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:52 schreef Nagelslak het volgende:
Moeder koos er niet voor. De bestuurder wel.
Waar zeg ik nu dat de moeder er voor kiest? :?
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:04:23 #50
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221344153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik heb wat jeugdzondes begaan. Wie hier is heilig? Jij bent de Paus?

Ik heb wel eens s'nachts na de kroeg stomdronken rondgereden ja, dat was toen redelijk normaal. Maar nooit 50 km te hard, en er zijn op dat uur nergens kinderen. De man in de OP kan niet met alcohol om gaan. Daarom heeft hij hulp nodig.

Hoe weet je dat schimmige mensenhandel en uitbuiten eerder regel dan uitzondering is bij hoeren? Hebben ze dat tegen je verteld na een half uurtje + cum in mouth 50 extra? :')
Jah hoor zoals ik al wel dacht is meneer ook nog alcomobilist (geweest). De lijst met achterlijke gedragingen van jou groeit en groeit. En zwaar strafbare feiten elke keer als jeugdzondes afdoen :'). Praat je het daarmee goed voor jezelf? :')

Over die uitbuiting/mensenhandel onder hoeren dat komt regelmatig in het nieuws. Daarvoor hoef ik niet naar de hoeren om dat uit te zoeken. Heb ik ook geen behoefte aan.
pi_221344157
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waar zeg ik nu dat de moeder er voor kiest? :?
Je zegt niet dat moeder ervoor kiest je zegt dit:

Die is sowieso al levenslang getekend, net als de moeder van dat kind. Dus ik zie nogmaals geen reden om daar bovenop een levenslange straf te geven zoals sommigen hier willen.

Bestuurder nam keuze, moeder niet
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:09:10 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:05 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Je zegt niet dat moeder ervoor kiest je zegt dit:

Die is sowieso al levenslang getekend, net als de moeder van dat kind. Dus ik zie nogmaals geen reden om daar bovenop een levenslange straf te geven zoals sommigen hier willen.

Bestuurder nam keuze, moeder niet
Mijn punt is dat hij al gestraft is door het ongeluk. Ik zie dan zelf liever dat er ingezet wordt op gedragsverandering/rehabilitatie kijkend naar zijn alcoholprobleem.
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:09:43 #53
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_221344189
Die grapjas durft het ook nog 'jeugdzondes' te noemen.

Schaam je kapot man.
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:11:08 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:04 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Jah hoor zoals ik al wel dacht is meneer ook nog alcomobilist (geweest). De lijst met achterlijke gedragingen van jou groeit en groeit. En zwaar strafbare feiten elke keer als jeugdzondes afdoen :'). Praat je het daarmee goed voor jezelf? :')

Over die uitbuiting/mensenhandel onder hoeren dat komt regelmatig in het nieuws. Daarvoor hoef ik niet naar de hoeren om dat uit te zoeken. Heb ik ook geen behoefte aan.
Dat nieuws is zwaar overtrokken en is beïnvloed door christelijke fundi kut idealisten en doorgeslagen feministen die prostitutie willen verbieden. Je merkt echt wel of zo'n meid daar gedwongen zit of niet.

Maar dat is een offtopic discussie.
pi_221344203
Minimaal 20 jaar de cel in.

-edit: lijfstraffen kennen we niet in Nederland-

[ Bericht 36% gewijzigd door vul_maar_in op 19-07-2026 14:56:35 ]
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_221344255
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat hij al gestraft is door het ongeluk. Ik zie dan zelf liever dat er ingezet wordt op gedragsverandering/rehabilitatie kijkend naar zijn alcoholprobleem.
Nee! Hij is niet gestraft. Moeder vader en kind zijn gestraft en de andere familieleden!

Hij nam de KEUZE om dit te doen. Moeder en kind deden dit NIET.

Ben je achterlijk ofzo? Of snap je het nou echt niet?
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2026 @ 16:21:57 #57
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221344260
Man had al een geschiedenis als alcomobilist, doet dit herhaaldelijk DUS ook bewust, rijdt een kind plat en een moeder het ziekenhuis in. Duidelijk geval doodslag met auto als dodelijk wapen, meneer heeft in zijn gehele leven voldoende momenten gehad waarop hij een andere route in had kunnen slaan. Nu niet ineens hypocriet doen omdat het straf kan verminderen sjap. Wie zijn billen bewust brand moet ook op zijn blaren zitten. Je hebt een leven genomen en levens verwoest, daar hoort zeker vergelding bij, voordat je in therapie kunt/mag en kan rehabiliteren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2026 @ 16:22:49 #58
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221344267
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat nieuws is zwaar overtrokken en is beïnvloed door christelijke fundi kut idealisten en doorgeslagen feministen die prostitutie willen verbieden. Je merkt echt wel of zo'n meid daar gedwongen zit of niet.

Maar dat is een offtopic discussie.
Deze man is nog niet gestraft, zijn zaak volgt nog. Geschiedenis als alcomobilist: hij had vaak genoeg kunnen stoppen, hij heeft nu precies gekregen waar hij met zijn bewuste gedrag al jaren naar toe heeft gewerkt, namelijk slachtoffers maken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2026 @ 16:25:34 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221344285
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
Die grapjas durft het ook nog 'jeugdzondes' te noemen.

Schaam je kapot man.
Laat die recidiverende beroepscrimineel toch. Vanuit zijn achtergrond begrijp ik het wel dat hij zijn maatjes het beste gunt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:26:46 #60
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_221344292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:20 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Nee! Hij is niet gestraft. Moeder vader en kind zijn gestraft en de andere familieleden!

Hij is achterlijk en daardoor snapt hij het echt niet. Dat is eigenlijk juist heel zielig voor hem, hij is slachtoffer van zijn eigen imbeciliteit.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 15 juli 2026 @ 16:27:20 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344294
quote:

[..]

Hij heeft iemand niet bewust dood gereden. :')
Dat is namelijk moord, dat is hier niet het geval.

Iedereen binnen deze situatie is gestraft door omstandigheden.
pi_221344496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Iedereen binnen deze situatie is gestraft door omstandigheden.
Dat is dus de vraag, als je met genoeg op gaat rijden en de dubbele maximumsnelheid rijdt, of het dan niet bewust is. Alsof je met lucifers in een met benzine doordrenkt pand gaat jongleren en dan zegt nee maar ik heb niet bewust brand gesticht, dit wilde ik ook niet vanmorgen toen ik opstond :?

Het punt is dat straf een soort vergelding of schuld is - dat kan je de moeder of ouders niet toeschrijven natuurlijk. Het is geen gelijk speelveld he. Je doet het net af als: jij verliest wat en hebt een kutgevoel, ik verlies wat en heb een kutgevoel, eigenlijk zijn we beiden slachtoffer.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221344514
Limbabwe. daar heb je het al.
pi_221344532
quote:

[..]

Ja deze idioot is achterlijk, laat de vraagtekens maar weg.
Als fatsoenlijke en veilige samenleving gaan we ten onder als gevolg van deze weekdieren mentaliteit.

We hebben duizenden aso's als janus die dagelijks met doelbewust achterlijk gedrag anderen in gevaar brengen.
Als je dit soort mislukkelingen als slachtoffer bestempelt gaat er nooit iets veranderen in het gedrag van deze groep.. Gewoon 25 jaar lang opsluiten met 1 uur per week luchten en 1x in de maand bezoek lijkt me veel passender.
-
  woensdag 15 juli 2026 @ 17:02:31 #65
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344538
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:58 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dat is dus de vraag, als je met genoeg op gaat rijden en de dubbele maximumsnelheid rijdt, of het dan niet bewust is. Alsof je met lucifers in een met benzine doordrenkt pand gaat jongleren en dan zegt nee maar ik heb niet bewust brand gesticht, dit wilde ik ook niet vanmorgen toen ik opstond :?

Het punt is dat straf een soort vergelding of schuld is - dat kan je de moeder of ouders niet toeschrijven natuurlijk. Het is geen gelijk speelveld he. Je doet het net af als: jij verliest wat en hebt een kutgevoel, ik verlies wat en heb een kutgevoel, eigenlijk zijn we beiden slachtoffer.
Bij een ongeluk zoals hier, en als er sprake is van een schuldgevoel zou dat laatste het geval moeten zijn.

Maar het is duidelijk dat ik hier totaal anders naar kijk. Ik vind dat NL veel te veel af glijdt naar Amerikaanse toestanden. Ik pleit hier al jarenlang naar een systeem naar Noors model. Straffen moeten ook juist omlaag, niet omhoog (op voorwaarde dat er ingezet wordt op rehabilitatie/heropvoeding).
pi_221344557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bij een ongeluk zoals hier, en als er sprake is van een schuldgevoel zou dat laatste het geval moeten zijn.

Maar het is duidelijk dat ik hier totaal anders naar kijk. Ik vind dat NL veel te veel af glijdt naar Amerikaanse toestanden. Ik pleit hier al jarenlang naar een systeem naar Noors model. Straffen moeten ook juist omlaag, niet omhoog (op voorwaarde dat er ingezet wordt op rehabilitatie/heropvoeding).
Waarom denk je dat deze persoon- die al in behandeling was voor zijn alcoholprobleem - nu ineens wel te heropvoeden is? De vorige keren hadtie er klaarblijkelijk ook schijt aan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 15 juli 2026 @ 17:06:40 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344600
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:01 schreef quo_ het volgende:
Als fatsoenlijke en veilige samenleving gaan we ten onder als gevolg van deze weekdieren mentaliteit.
Het is verre van een weekdieren mentaliteit.
Weekdieren zijn al die emo´s hier die huilen voor levenslange gevangenisstraffen, lijfstraffen, of zelfs doodstraffen. Omdat zij zich puur laten leiden door emotie. Het is juist de kunst om je daar over heen te zetten.
pi_221344936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja joh lagere straf zal hem vast leren.. en anderen ook. Dan denken ze vast niet van: oh kan prima met drank oprijden want straf krijg ik toch niet. Ben al genoeg gestraft omdat ik iemand heb doodgereden omdat ik zo zielig ben.

Jij bent debiel. Je bent echt niet goed in je hoofd.
  woensdag 15 juli 2026 @ 17:31:46 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221344957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:27 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Ja joh lagere straf zal hem vast leren.. en anderen ook. Dan denken ze vast niet van: oh kan prima met drank oprijden want straf krijg ik toch niet. Ben al genoeg gestraft omdat ik iemand heb doodgereden omdat ik zo zielig ben.

Jij bent debiel. Je bent echt niet goed in je hoofd.
Dat ligt aan de persoon. Een rechter zal dat individueel moeten toetsen.
Als alles op tafel ligt kun je kijken welke straf op zijn plaats is, maar jij bent hier over tientallen jaren en levenslang aan het schuimbekken. Over debiel gesproken. Hij was niet doelbewust van plan om iemand dood te rijden.
pi_221345040
Hem gespot op Facebook.
Een kind pas net een jaar. Ander ook jong.
Heel gezin verwoest. Arme kindjes.

En ja, ook dat van de tegenpartij natuurlijk.
pi_221345048
quote:

[..]
Nou prima. Drink jij lekker bier met iemand die een kind heeft vermoord. Ja dat is dit als je bewust te hard rijdt en nog hebt lopen zuipen ook.
pi_221345053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:33 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Ja “iets” te hard. 50km/u is gewoon VEEL te hard
En komt er weer vanaf met een kut strafje zeker.
  woensdag 15 juli 2026 @ 18:08:41 #73
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221345188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:06 schreef Harvest89 het volgende:
Het is juist de kunst om je daar over heen te zetten.
Aldus de Barmhartige _O-

Zo'n softe knuffel aanpak kost de staat bakken met geld, laat staan dat er personeel voor is. En dan is het maar de vraag of het werkt.
pi_221345216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is verre van een weekdieren mentaliteit.
Weekdieren zijn al die emo´s hier die huilen voor levenslange gevangenisstraffen, lijfstraffen, of zelfs doodstraffen. Omdat zij zich puur laten leiden door emotie. Het is juist de kunst om je daar over heen te zetten.
Selectief quoten uit een post waar je dus kennelijk geen reet van begrepen hebt.

Het gaat mij vooral om de duizenden Janussen die dagelijks onschuldige mensen in gevaar brengen. Die bereik je niet door door deze collega-Janus als slachtoffer te bestempelen en hem lekker te pamperen met zalvende verhalen over tweede kansen en behandelingen.

En kom niet met je gebruikelijk dedain aanzetten over "leiden door emotie". Het heeft geen bal te maken met emotie. Maar wel alles met een nuchtere kijk op randfiguren in deze samenleving, gebaseerd op ruime mensenkennis en levenservaring

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 15-07-2026 18:21:43 ]
-
pi_221345238
quote:

[..]
Vergissen is zeker menselijk, maar:

quote:
Tijdens het ongeluk zat er ook iemand naast hem in de auto. Deze inzittende verklaarde tegenover de politie dat ze vaker rondjes reden en dat daarbij geregeld alcohol werd gedronken.
Dit was geen vergissing. Dit zijn krokodillentranen. Niets meer dan dat. En hopen door berouw te tonen dat hij er relatief mild vanaf komt. Waarschijnlijk op advies van zn advocaat.

Ik zou er als rechter doorheen prikken en maximaal straffen. Jij zou er een biertje mee gaan drinken. Mensen kunnen zich inderdaad vergissen. Ik denk dat jij degene bent die zich in deze zou vergissen als rechter zijnde.
vosss is de naam,
  Moderator woensdag 15 juli 2026 @ 18:17:29 #76
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221345247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als alles op tafel ligt kun je kijken welke straf op zijn plaats is, maar jij bent hier over tientallen jaren en levenslang aan het schuimbekken. Over debiel gesproken. Hij was niet doelbewust van plan om iemand dood te rijden.
Dat moest er nog eens bijkomen...
- vmi voor intimi -
pi_221345258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:43 schreef cinderloom het volgende:
Hem gespot op Facebook.
Een kind pas net een jaar. Ander ook jong.
Heel gezin verwoest. Arme kindjes.

En ja, ook dat van de tegenpartij natuurlijk.
Tegenpartij impliceert alsof er twee partijen een conflict hebben. Dat is geen tegenpartij. Dat is het slachtoffer wiens kind finaal aan flarden gescheurd is door een bezopen maniak die minstens dubbel de toegestane snelheid reed met minstens 8 glazen bier in zijn nek.
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2026 @ 19:09:33 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221345513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 17:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is nou het fijne aan ons rechtssysteem, we kennen ook de classificatie 'doodslag', dus zonder voorbedachte rade iemand vermoorden terwijl je nog voldoende tijd hebt gehad om deze dood te voorkomen. Dat heeft deze man herhaaldelijk gehad voordat hij in zijn auto stapte en als een totaalidioot een kind dood reed.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2026 @ 19:16:01 #79
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221345553
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juli 2026 18:16 schreef vosss het volgende:

[..]
Vergissen is zeker menselijk, maar:
[..]
Dit was geen vergissing. Dit zijn krokodillentranen. Niets meer dan dat. En hopen door berouw te tonen dat hij er relatief mild vanaf komt. Waarschijnlijk op advies van zn advocaat.

Ik zou er als rechter doorheen prikken en maximaal straffen. Jij zou er een biertje mee gaan drinken. Mensen kunnen zich inderdaad vergissen. Ik denk dat jij degene bent die zich in deze zou vergissen als rechter zijnde.
User die jij quote vergist zich helemaal niet, hij wil een zacht rechtssysteem zodat mensen zoals hij (alcomobilisten, mensen tot pulp slaan omdat ze homo zijn etc.) minder lang vast zitten en dan weer lekker hun gang kunnen gaan. Puur eigenbelang dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221345600
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:59 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb wel eens s'nachts na de kroeg stomdronken rondgereden ja, dat was toen redelijk normaal. Maar nooit 50 km te hard,
Ah, dan is het oké.
pi_221345613
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat gebeurt bestuursrechtelijk al door het CBR resp. de GGZ.
pi_221372784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 15:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zover ik begreep heeft hij al heel veel hulp gehad.
Had geloof ik ook pas weer zijn rijbewijs terug.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 22:42:20 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221373267
quote:
:? Er is een typische auto voor mensen die te hard en met drank op een kind doodrijden? Er is een centraal afgiftepunt waar je je moet melden als je dit van plan bent en dan geven ze je een bepaald type auto?
Ik vind het juist erg typisch. Leasebak van een vertegenwoordiger. Die staan er toch al om bekend graag het gaspedaal een beetje in te trappen, al dan niet met een paar glaasjes non-Buckler achter de boordeknoop.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 18 juli 2026 @ 22:44:39 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_221373282
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:11 schreef TAmaru het volgende:
Minimaal 20 jaar de cel in en lijfstraffen
En daardoor komt dat kind op miraculeuze wijze weer tot leven? Vraag dan even na of zijn moeder wellicht nog maagd was toen hij werd geboren, dat schijnt een voorwaarde voor dit soort herrijzenissen te zijn.
  zondag 19 juli 2026 @ 05:48:04 #85
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_221375411
Een alcomobilist die een kind met hoge snelheid doodrijdt. Dat moet je toch behandelen als moord?
pi_221375449
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 22:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En daardoor komt dat kind op miraculeuze wijze weer tot leven? Vraag dan even na of zijn moeder wellicht nog maagd was toen hij werd geboren, dat schijnt een voorwaarde voor dit soort herrijzenissen te zijn.
:')!!!
Say what?

Teringjantje...
  zondag 19 juli 2026 @ 07:42:31 #87
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221375479
-verwijderd-

[ Bericht 91% gewijzigd door vul_maar_in op 19-07-2026 14:55:29 ]
  zondag 19 juli 2026 @ 10:50:27 #88
66444 Lord_Vetinari
pi_221376472
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 07:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
edit- niks wat we in Nederland doen-
Och, er zijn wat kleine hindernissen hiervoor. We noemen ze ook wel ‘wetten’.

[ Bericht 11% gewijzigd door vul_maar_in op 19-07-2026 14:57:50 ]
pi_221377560
quote:
18s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 22:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alsof dat überhaupt een criteria moet zijn, het feit dat het kind er niet meer is.
Dat is aan één iemand te danken, een vuile t*ringhond die structureel met drank op achter het stuur stapt. De samenleving is erbij gebaat dat zo iemand lange, lange tijd opgesloten wordt.

Of gaan we bij een volgend kind dat hij doodrijdt zeggen: goh, hadden we dat maar zien aankomen?
pi_221377579
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juli 2026 13:38 schreef MichaelScott het volgende:
Dat soort gasten zou je gewoon een levenslang rijverbod moet geven.

Ga voortaan maar op de fatbike.
Nee hoor, gewoon aan een touw achter je wagen over de snelweg rijden. Als tegemoetkoming mag ie van tevoren nog een biertje wegtikken.
pi_221377629
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Alsof dat überhaupt een criteria moet zijn, het feit dat het kind er niet meer is.
Dat is aan één iemand te danken, een vuile t*ringhond die structureel met drank op achter het stuur stapt. De samenleving is erbij gebaat dat zo iemand lange, lange tijd opgesloten wordt.

Of gaan we bij een volgend kind dat hij doodrijdt zeggen: goh, hadden we dat maar zien aankomen?
Dan moet je de wet veranderen, de WVW is nu eenmaal uitzonderlijk mild.
pi_221378045
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 12:40 schreef nostra het volgende:
Dan moet je de wet veranderen, de WVW is nu eenmaal uitzonderlijk mild.
Los van dat de WVW mild is wordt er nu ook al zelden de maximaal mogelijke straf opgelegd binnen de huidige kaders. Daar zou men eens mee kunnen beginnen.
pi_221378180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 16:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Jij kent de definitie van moord vs. doodslag niet?

quote:
Voor doodslag is dus voorwaardelijk opzet vereist. Anders dan wat men vaak denkt, is het niet nodig dat de verdachte echt de bedoeling had om een ander te doden. Voldoende is dat wordt vastgesteld dat het rijgedrag van de verdachte zo gevaarlijk was dat er een aanmerkelijke kans bestond dat daarbij doden konden vallen
Bron

Méér dan van toepassing hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')