abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221330401
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:40 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ga je dat lekker aan de rechter vertellen die de zaak gaat behandelen. Ik heb geen zin om basis dingen uit te leggen.
Nee, snap ik. Als je hier al op vast loopt lukt dat toch niet.
pi_221330402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:16 schreef Pegos het volgende:

[..]
Gebiedsuitbreiding is geen juridische rechtvaardiging voor als je aangevallen wordt.
Jij bent diegene die het gebiedsuitbreiding noemt. Normaal gesproken heet dat occupatie.
I carried the fire before I knew its name.
  FOK!Fotograaf dinsdag 14 juli 2026 @ 12:47:56 #103
364681 over_hedge
pi_221330409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:37 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik had het over directe dreiging. Trump vind europa geen ally.
Ik heb echt werkelijk geen idee wat dit te maken heeft met wat ik zei.

Wat je nu zegt klopt ook. Dus dat spreek ik niet tegen. Het heeft alleen niet zoveel te maken met mijn post over dat Trump het prima vind dat zie die raketten hebben. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221330412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:43 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Kleuters vinden hoge wiskunde ook maar onzin.
Objectief gezien vinden zelfs sommige Einsteins hier internationale rechtsverdragen ook maar onzin.. :+
pi_221330414
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, snap ik. Als je hier al op vast loopt lukt dat toch niet.
Ik loop niet vast. Ik heb gewoon geen zin om steeds dezelfde dingen uit te leggen. Vooral als het genegeerd wordt alsof er niets was gezegd. En zeker niet aan de mensen die denken dat ze beter weten dan Amerikaanse Justitie en geen geduld hebben om voor een zitting en al de bewijzen en onderbouwing af te wachten.
pi_221330422
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Objectief gezien vinden zelfs sommige Einsteins hier internationale rechtsverdragen ook maar onzin.. :+
Voor zo ver ik weet gaat anti terreur wetgeving boven alle andere internationale verdragen. Soms botst het regelrecht met elkaar. En toch, de nationale veiligheid krijgt hogere prio.
pi_221330436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik heb echt werkelijk geen idee wat dit te maken heeft met wat ik zei.

Wat je nu zegt klopt ook. Dus dat spreek ik niet tegen. Het heeft alleen niet zoveel te maken met mijn post over dat Trump het prima vind dat zie die raketten hebben. :P
Ik sprak je ook niet tegen, dat was meer als aanvulling bedoeld.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 12:52:08 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221330437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:43 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Kleuters vinden hoge wiskunde ook maar onzin.
Snap ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221330468
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:50 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Voor zo ver ik weet gaat anti terreur wetgeving boven alle andere internationale verdragen. Soms botst het regelrecht met elkaar. En toch, de nationale veiligheid krijgt hogere prio.
Zo ver ik hier dingen constateer is dat jij van alles uit je duim zuigt zonder enige onderbouwing..

Nationale Veiligheid? Hoe was Maduro een directe bedreiging voor de Amerikaanse nationale veiligheid was deze een nieuwe 911 aan het plannen?

Few Cocaine Shipments Head North From Venezuela 8% uit Venezuela, 85% uit Colombia. Waarom wordt de Colombiaanse president niet ontvoerd?
pi_221330492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zo ver ik hier dingen constateer is dat jij van alles uit je duim zuigt zonder enige onderbouwing..

Nationale Veiligheid? Hoe was Maduro een directe bedreiging voor de Amerikaanse nationale veiligheid was deze een nieuwe 911 aan het plannen?

Few Cocaine Shipments Head North From Venezuela 8% uit Venezuela, 85% uit Colombia. Waarom wordt de Colombiaanse president niet ontvoerd?
Hoe zit het met de olie in Colombia?
pi_221330498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 08:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Waarom heb je dan wel zoveel begrip voor poepjurk en co?
Ik heb geen begrip voor poepjurk en haatbaard.
Je toont (wederom) aan dat je de bijdragen van anderen helemaal niet leest.

Hooguit begrijp ik dat poepjurk & co terugschieten.
Dat was te verwachten. En het was te verwachten dat deze oorlog de zoveelste veel te lang door-etterende fout zou gaan worden.

Maar jij mag je "wie niet voor 'ons' is, is tegen 'ons" best blijven doorzetten. Het was destijds ook het adagium van George W. Bush. En dat was me een succespresident. Het Amerikaanse volk was het dankzij hem volkomen zat, die politierol en die terugkerende lijkkisten. Eén van die woedende Amerikanen luisterde naar de naam Donald J. Trump. (Vandaar dat de familie Bush zo dol is op Trumpie.)

Waren/zijn in jouw boek al die Amerikanen die het zat waren/zijn ook begripvol voor poepjurk, Bin Laden en Taliban & co?

Ga je eerst maar eens afvragen waarom de VS zo begripvol is voor de poepjurken in andere Arabische landen. En hoe hypocriet de houding jegens poepjurk A is, in vergelijking met de houding jegens poepjurk B.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 14-07-2026 13:13:35 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 13:06:09 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221330518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het wel of niet schenden van internationaal recht is wat een fatsoenlijke samenleving onderscheid van een bananenrepubliek.
Nee hoor, want waarom zouden landen zich houden aan streven op papier die geen instantie kan waarborgen en selectief worden toegepast?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221330640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik loop niet vast. Ik heb gewoon geen zin om steeds dezelfde dingen uit te leggen. Vooral als het genegeerd wordt alsof er niets was gezegd. En zeker niet aan de mensen die denken dat ze beter weten dan Amerikaanse Justitie en geen geduld hebben om voor een zitting en al de bewijzen en onderbouwing af te wachten.
Kerel, je had ‘t net over internationaal recht. Dat internationaal recht bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen.

Zo werkt dat gewoon niet. Venezuela bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen, niet de Amerikaanse rechter.

Ik snap oprecht niet dat je iedereen voor gek verklaart terwijl je het overduidelijk niet snapt.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 13:15:19 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221330772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Kerel, je had ‘t net over internationaal recht. Dat internationaal recht bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen.

Zo werkt dat gewoon niet. Venezuela bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen, niet de Amerikaanse rechter.

Ik snap oprecht niet dat je iedereen voor gek verklaart terwijl je het overduidelijk niet snapt.
Als je vindt dat de VS zich niet aan het internationale recht heeft gehouden, wat nu dan? Antwoord: niets. Dat toont ook aan hoe nutteloos het internationale recht is. Het internationale recht dient vooral als een stok om Westerse landen mee te slaan omdat binnen sommige contreien men verwacht dat Westerse landen zich anders opstellen dat niet-Westerse landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 14 juli 2026 @ 13:20:29 #115
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_221330919
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je vindt dat de VS zich niet aan het internationale recht heeft gehouden, wat nu dan? Antwoord: niets. Dat toont ook aan hoe nutteloos het internationale recht is. Het internationale recht dient vooral als een stok om Westerse landen mee te slaan omdat binnen sommige contreien men verwacht dat Westerse landen zich anders opstellen dat niet-Westerse landen.
de grap is dat het dus juist gebruikt om niet westerse landen mee te slaan en dat dat ook de reden is dat veel niet westerse landen het niet serieus nemen.

Je kunt ze dat in dit kader ook geen ongelijk geven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221331018
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus recht van de sterkste maar weer? Trump beroept zich wel op bondgenootschap en internationaal recht om andere landen te proberen te dwingen mee te doen in Iran - dat is dus ook nutteloos?
pi_221331075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:23 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus recht van de sterkste maar weer? Trump beroept zich wel op bondgenootschap en internationaal recht om andere landen te proberen te dwingen mee te doen in Iran - dat is dus ook nutteloos?
Het is een pleidooi voor chaos en wetteloosheid. Wereldwijd.
Dat is namelijk wat een 'superieure' beschaving wel/niet onderschijt van 'minderwaardige' culturen.

Succes verzekerd overigens.
Dat blijkt maar weer eens.
pi_221331113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is een pleidooi voor chaos en wetteloosheid. Wereldwijd.
Dat is namelijk wat een 'superieure' beschaving wel/niet onderschijt van 'minderwaardige' culturen.

Succes verzekerd overigens.
Dat blijkt maar weer eens.
Maar dan alleen voor de rest, want zelf wel vooraan staan als je onrecht aangedaan wordt.

Het is kortzichtig, egoïstisch en in veel gevallen ook nog xenofoob. Goeie combi wel, na mij de zondvloed.
pi_221331152
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Maar dan alleen voor de rest, want zelf wel vooraan staan als je onrecht aangedaan wordt.

Het is kortzichtig, egoïstisch en in veel gevallen ook nog xenofoob. Goeie combi wel, na mij de zondvloed.
Niet alleen voor 'de rest'. Voor iedereen.
De rotzooi die anderen veroorzaken; dat mogen of moeten wij ook doen.
Zij hanteren minderwaardige regels, dan mogen of moeten wij dat ook.
Zij gedragen zich als hufters, dus mogen of moeten wij dat ook.

Perpetuum mobile.
Maar dan zonder enige vooruitgang.

En iedereen die deze zinloze en onzinnige steeds terugkerende maar toch stilstaande perpetuum mobile aan zijn/haar achteruitgang wenst te lappen, wordt beschouwd als een 'verrader' van de zelfbenoemde superieure beschaving.
De beschaving van "oog om oog, tand om tand".
Die je in zo'n beetje alle heilige boeken kunt vinden, geheiligd door kazuifels dragende of keppeltjes dragende of poepjurken dragende zelfbenoemde superieure wezens.
pi_221331222
Het moge duidelijk zijn dat Israel Iran helemaal kapot wilt hebben, maar voor de VS ligt de situatie anders. De Amerikaanse obsessie voor de Straat van Hormuz hangt samen met een breder strategisch kader waarin de energiestromen richting China worden afgesneden. In dat grotere geopolitieke plaatje was Venezuela een eerste stap was. Benieuwd wat de strategie van China nu zal zijn, bij Venezuela konden ze weinig doen.
pi_221331262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:47 schreef AFA2022 het volgende:
. Benieuwd wat de strategie van China nu zal zijn, bij Venezuela konden ze weinig doen.
China: Nog sneller de energie transitie doorzetten en de VS in hun eigen sop gaar laten koken..
Met een beetje pech valt China Taiwan aan en hebben we als westerse wereld dan een flink probleem met chip productie.
pi_221331311
Iran zal inmiddels wel honger aan het lijden zijn door de afsluiting van de staat van Hormuz.
graag verwijderen
pi_221331369
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat was de onderbouwing van de Amerikaanse autoriteiten, niet van mij. Dus je vragen mag je ook bij hun neerleggen.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:17:33 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221331376
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
China: Nog sneller de energie transitie doorzetten en de VS in hun eigen sop gaar laten koken..
Met een beetje pech valt China Taiwan aan en hebben we als westerse wereld dan een flink probleem met chip productie.
Gaat niet gebeuren. China - intern, haar handenvol hebbend om haar "eenpartij" (Hangerichte) overwicht te behouden - daarin niet zo eenvormig is als wel wordt geschetst. Taiwan is voor China vooral een kanalisering tot afleiden van aandacht en het systeem zelf geen voordeel heeft dat onder haar invloed vallende eiland daadwerkelijk te willen besturen. Net als religie gaat het niet om cultuur maar om hoe dingen worden ingezet tot verkrijgen (en behouden) van feitelijke macht.

En vwb chip/productie is het leveringsprobleem - net als olie/energie - daarvan hooguit een tijdelijk omdat die elementen (weliswaar duur) niet heel ingewikkeld van elders of op ander wijze zijn te betrekken. Auto's kunnen desnoods ook rijden zonder die zg. complexe chips.

Een eyeopener (zie o.a. Sarah Pain, militair historica fwiw Bekijk deze YouTube-video Why Putin and Xi can't escape geography) is de geopolitiek te bezien vanuit landgebonden (intern gerichte) macht en maritiem die extern) het overwicht heeft om haar invloed te verplaatsen. China (net als Rusland en Iran), omgeven door allerlei haar onwelgevallige gebieden en "makkelijk" te blokkeren (zee)routes, gaat dan in haar eigen sop gaar koken.
Terwijl een USA of Europa, een andere route gaan zoeken voor hun verdeelde (on)wenselijkheden.

Inzake Iran is afsluiten van haar im/export (lees: cash) op termijn zeker niet bevordelijk voor haar interne (machts)stabiliteit en het regime dan zal moeten teruggrijpen op geweld om haar invloed te behouden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221331455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Als Venezuela een normale VN land zou zijn, die soevereiniteit had, dan wel. Maar Venezuela is een failed-state en Maduro is geen legitieme president, maar usurpator. Dus met dat geklaag mag je ergens anders zeiken.
pi_221331468
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren. China - intern, haar handenvol hebbend om haar "eenpartij" (Hangerichte) overwicht te behouden - daarin niet zo eenvormig is als wel wordt geschetst. Taiwan is voor China vooral een kanalisering tot afleiden van aandacht en het systeem zelf geen voordeel heeft dat onder haar invloed vallende eiland daadwerkelijk te willen besturen. Net als religie gaat het niet om cultuur maar om hoe dingen worden ingezet tot verkrijgen (en behouden) van feitelijke macht.

En vwb chip/productie is het leveringsprobleem - net als olie/energie - daarvan hooguit een tijdelijk omdat die elementen (weliswaar duur) niet heel ingewikkeld van elders of op ander wijze zijn te betrekken. Auto's kunnen desnoods ook rijden zonder die zg. complexe chips.

Een eyeopener (zie o.a. Sarah Pain, militair historica fwiw Bekijk deze YouTube-video Why Putin and Xi can't escape geography) is de geopolitiek te bezien vanuit landgebonden (intern gerichte) macht en maritiem die extern) het overwicht heeft om haar invloed te verplaatsen. China (net als Rusland en Iran), omgeven door allerlei haar onwelgevallige gebieden en "makkelijk" te blokkeren (zee)routes, gaat dan in haar eigen sop gaar koken.
Terwijl een USA of Europa, een andere route gaan zoeken voor hun verdeelde (on)wenselijkheden.

Inzake Iran is afsluiten van haar im/export (lees: cash) op termijn zeker niet bevordelijk voor haar interne (machts)stabiliteit en het regime dan zal moeten teruggrijpen op geweld om haar invloed te behouden.
Jij bent al een heel stuk snuggerder dan de meeste Trump haters.
graag verwijderen
pi_221331487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Als Venezuela een normale VN land zou zijn, die soevereiniteit had, dan wel.
Waarom is Venezuela opeens geen normaal VN land? Ze zijn lid sinds 1945, heb je voor het publiek hier dan het memorandum dat dit veranderd is of is dit weer het zoveelste simplistische verhaaltje wat je napraat vanuit VS propaganda kanalen..
pi_221331512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom is Venezuela opeens geen normaal VN land? Ze zijn lid sinds 1945, heb je voor het publiek hier dan het memorandum dat dit veranderd is of is dit weer het zoveelste simplistische verhaaltje wat je napraat vanuit VS propaganda kanalen..
(Eyes-roll)

Moet ik echt zulke basis dingen uitleggen?

Haaaaaallllllooooooooooo?

Geen legitieme president = geen diplomatieke immuniteit.
pi_221331513
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:23 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Als Venezuela een normale VN land zou zijn, die soevereiniteit had, dan wel. Maar Venezuela is een failed-state en Maduro is geen legitieme president, maar usurpator. Dus met dat geklaag mag je ergens anders zeiken.
Lolwut. Venezuela heeft gewoon soevereiniteit, het is niet aan de VS te bepalen of ze dat wel of niet hebben. De VN veiligheidsraad of de regering van Venezuela bepalen of Amerikaanse soldaten wel of niet binnen de landsgrenzen mogen opereren.

Je hebt de klok ergens horen luiden, heb je hulp nodig de klepel te vinden?

quote:
Legality of US capture of Venezuela's Maduro in focus at United Nations
U.N. Secretary-General Antonio Guterres views the U.S. operation as setting "a dangerous precedent," his spokesperson said on Saturday. Many legal experts also say the U.S. action was illegal, although Washington will be able to block any attempts by the U.N. Security Council to hold it accountable.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:30:56 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221331525
quote:

[..]
Ik ben daar inderdaad een voorstander van ja. Om de simpele reden dat het nu eigenlijk ook al van toepassing is. Met regels/streven gaan wapperen die niet gewaarborgd kunnen worden en selectief worden toegepast lost niets op.

En waarom zouden andere landen zich niet kunnen mengen in de strijd met Iran? Een begaanbare Straat van Hormuz en een Iraans regime zonder kernwapens lijkt mij van belang voor heel het Westen, niet alleen de VS.
pi_221331555
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben daar inderdaad een voorstander van ja. Om de simpele reden dat het nu eigenlijk ook al van toepassing is. Met regels/streven gaan wapperen die niet gewaarborgd kunnen worden en selectief worden toegepast lost niets op.

En waarom zouden andere landen zich niet kunnen mengen in de strijd met Iran? Een begaanbare Straat van Hormuz en een Iraans regime zonder kernwapens lijkt mij van belang voor heel het Westen, niet alleen de VS.
Zeker waar. Was er maar een deal met Iran afgesloten in de jaren voor Trump aan de macht kwam. Zo'n deal waarin Iran langzaam mee kon doen aan de wereldmarkt en toegang tot zijn kerncentrales en verrijkingsinstallaties moest geven om te controleren of ze inderdaad geen wapens maakten.

Dat zou pas een fijne deal zijn. Nouja, dat is utopisch denken en zal er nooit komen.
pi_221331565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lolwut. Venezuela heeft gewoon soevereiniteit, het is niet aan de VS te bepalen of ze dat wel of niet hebben. De VN veiligheidsraad of de regering van Venezuela bepalen of Amerikaanse soldaten wel of niet binnen de landsgrenzen mogen opereren.

Je hebt de klok ergens horen luiden, heb je hulp nodig de klepel te vinden?
[..]

Nee, niet aan VS te bepalen. De regels over presidentiële immuniteit zijn eeuwenlang ontstaan uit traditie en ongeschreven recht.
pi_221331580
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:35 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee, niet aan VS te bepalen. De regels over presidentiële immuniteit zijn eeuwenlang ontstaan uit traditie en ongeschreven recht.
Oh het gaat nu over presidentiële immuniteit voor Maduro, niet over soevereiniteit van Venezuela.

Kijk, dat Maduro geen immuniteit heeft in de VS - dikke prima, dat heeft Netanyahu in Nederland ook niet (als voorbeeld). Oftewel, als Maduro naar de VS reist en hij wordt opgepakt - totaal logisch. Maar dat de VS een militaire operatie uitvoert in Venezuela (wat nog steeds een soeverein land is waar de VS geen zeggenschap over heeft) zonder toestemming van Venezuela of op zijn minst de VN veiligheidsraad maakt de actie illegaal.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 14:38:20 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221331581
quote:

[..]
Oeh terug naar de gordel van smaragd w/ *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221331582
quote:

[..]
Dus recht van de sterkste maar weer?
Wanneer is dat anders geweest?
pi_221331590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wanneer is dat anders geweest?
Moeilijk te zeggen, maar het makkelijkst is 24 oktober 1945 - toen de VN opgericht is.
pi_221331592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:38 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh het gaat nu over presidentiële immuniteit voor Maduro, niet over soevereiniteit van Venezuela.

Kijk, dat Maduro geen immuniteit heeft - dikke prima. Oftewel, als Maduro naar de VS reist en hij wordt opgepakt - totaal logisch. Maar dat de VS een militaire operatie uitvoert in Venezuela (wat nog steeds een soeverein land is waar de VS geen zeggenschap over heeft) zonder toestemming van Venezuela of op zijn minst de VN veiligheidsraad maakt de actie illegaal.
Soevereiniteit van Venezuela? Wat is ermee?

Maduro als internationaal crimineel en leider van een drugskartel mag overal worden opgepakt of zelfs zonder enige proces gedood.
pi_221331604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:35 schreef DavidAZ het volgende:
. De regels over presidentiële immuniteit zijn eeuwenlang ontstaan uit traditie en ongeschreven recht.
Dus je verzint hier ter plekke iets en noemt het opeens ongeschreven recht en hoopt dat iemand in zulke flagrante onzin trapt. :')

Het gaat trouwens niet eens over de immuniteit van Maduro maar het ontvoeren van een president uit een autonoom land.
pi_221331609
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:40 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Maduro als internationaal crimineel en leider van een drugskartel mag overal worden opgepakt of zelfs zonder enige proces gedood.
Hij mag worden opgepakt door de VS op plekken waar de VS bevoegdheid heeft of waar de VS toestemming krijgt hem op te pakken.

Zonder proces te doden, ik refereer nog maar even terug aan de klok en klepel. Natuurlijk mag dat niet.
pi_221331617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Moeilijk te zeggen, maar het makkelijkst is 24 oktober 1945 - toen de VN opgericht is.
Dat was een mislukte poging. Geen wonder, gezien dat niet iedereen bereid is volgens de regels te leven. VN zou een veel betere clubje worden als ze iedere land die geen afspraken nakomt gelijk eruit zouden te trappen.
pi_221331631
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus je verzint hier ter plekke iets en noemt het opeens ongeschreven recht en hoopt dat iemand in zulke flagrante onzin trapt. :')

Het gaat trouwens niet eens over de immuniteit van Maduro maar het ontvoeren van een president uit een autonoom land.
Wat precies heb ik verzonnen? Immuniteit van de staatshoofden?

Ontvoeren van een usurpator slash leider van de criminele organisatie, niet president.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 14:46:47 #142
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221331633
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hij mag worden opgepakt door de VS op plekken waar de VS bevoegdheid heeft of waar de VS toestemming krijgt hem op te pakken.

Zonder proces te doden, ik refereer nog maar even terug aan de klok en klepel. Natuurlijk mag dat niet.
Tja, je realiseert je dat je op deze manier een wereld krijgt waarin kwaadaardige regimes en diens leiders vrij spel hebben? Immers, ingrijpen tegen zulke regimes is een vermeende schending van het internationale recht.

Zulke regimes en leiders zijn dus de eigenlijke winnaars van het internationale recht. Wat Westerse landen met name selectief op zichzelf toepassen.
pi_221331657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Nee, hij mag worden opgepakt waar de autoriteiten het goed vinden. En kan ook gewoon worden gedood net als Nasrallah, Sinwar, of welk andere terrorist dan ook. Op sommige hoofden stond er zelfs officieel een bounty.
pi_221331658
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je realiseert je dat je op deze manier een wereld krijgt waarin kwaadaardige regimes en diens leiders vrij spel hebben? Immers, ingrijpen tegen zulke regimes is een vermeende schending van het internationale recht.
Nee, dat is het niet. Daar is de VN veiligheidsraad voor. We zijn - als VN - met zijn allen richting Irak en Afghanistan gegaan. Dat is ook het grote verschil met de situatie van nu, de VN veilgheidsraad is niet op voorhand betrokken waardoor de VS en Israël dit op eigen houtje besloten hebben.
pi_221331664
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:49 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee, hij mag worden opgepakt waar de autoriteiten het goed vinden. En kan ook gewoon worden gedood net als Nasrallah, Sinwar, of welk andere terrorist dan ook. Op sommige hoofden stond er zelfs officieel een bounty.
Ja, de lokale autoriteiten, niet de VS. Maduro is op dit moment geen veroordeeld terrorist en heeft geen bounty op zijn hoofd staan.
pi_221331667
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, je realiseert je dat je op deze manier een wereld krijgt waarin kwaadaardige regimes en diens leiders vrij spel hebben? Immers, ingrijpen tegen zulke regimes is een vermeende schending van het internationale recht.

Zulke regimes en leiders zijn dus de eigenlijke winnaars van het internationale recht. Wat Westerse landen met name selectief op zichzelf toepassen.
Ik denk dat ze zo hard bezig zijn met hun anti-Trump emotionele gedoe, dat ze dat zich niet echt realiseren. En veel meer, dan alleen maar dit.
pi_221331682
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja, de lokale autoriteiten, niet de VS. Maduro is op dit moment geen veroordeeld terrorist en heeft geen bounty op zijn hoofd staan.
Dat komt nog, maar jullie zijn hier blijkbaar op de 7de maand geboren in plaats van de 9de....
pi_221331690
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:51 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze zo hard bezig zijn met hun anti-Trump emotionele gedoe, dat ze dat zich niet echt realiseren. En veel meer, dan alleen maar dit.
Ja dat zal het ongetwijfeld zijn. Het zal er echt niet mee te maken hebben dat jij hier de afgelopen 2 pagina's volgespuwd hebt met bewezen onzin, die telkens weer weerlegd is. Maar hey, de rest van de wereld is gek, jij bent niet degene die 't fout heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:53 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat komt nog, maar jullie zijn hier blijkbaar op de 7de maand geboren in plaats van de 9de....
Klopt, en dus is de actie die de VS gedaan heeft illegaal. Zo moelijk is dit echt niet.
pi_221331711
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Daar is de VN veiligheidsraad voor. We zijn - als VN - met zijn allen richting Irak en Afghanistan gegaan. Dat is ook het grote verschil met de situatie van nu, de VN veilgheidsraad is niet op voorhand betrokken waardoor de VS en Israël dit op eigen houtje besloten hebben.
Dat er coalitie was in Irak of Afghanistan betekent niet dat het perse altijd zo moet zijn. Landen mogen zelf oorlog voeren, er is geen toestemming van de Raad nodig om eigen burgers te beschermen. Dat is namelijk het verplichting van de autoriteiten.
pi_221331731
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:56 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat er coalitie was in Irak of Afghanistan betekent niet dat het perse altijd zo moet zijn. Landen mogen zelf oorlog voeren, er is geen toestemming van de Raad nodig om eigen burgers te beschermen. Dat is namelijk het verplichting van de autoriteiten.
Ah, dus het oppakken van Maduro was een oorlogsdaad?
pi_221331745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:54 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ja dat zal het ongetwijfeld zijn. Het zal er echt niet mee te maken hebben dat jij hier de afgelopen 2 pagina's volgespuwd hebt met bewezen onzin, die telkens weer weerlegd is. Maar hey, de rest van de wereld is gek, jij bent niet degene die 't fout heeft.
[..]
Klopt, en dus is de actie die de VS gedaan heeft illegaal. Zo moelijk is dit echt niet.
Jullie noemen alles onzin als het niet uit komt. VN Handvest is onzin, anti terreur resoluties zijn onzin, alles is onzin. En heel toevallig staan jullie altijd aan de kant van terroristen, drugssmokkelaars en dictators met usurpators, tegenover het Westen.
pi_221331757
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:59 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Jullie noemen alles onzin als het niet uit komt. VN Handvest is onzin, anti terreur resoluties zijn onzin, alles is onzin. En heel toevallig staan jullie altijd aan de kant van terroristen, drugssmokkelaar en dictators met usurpators, tegenover het Westen.
Ach flikker toch op met je belachelijke verdachtmaking.

Je bent meerdere malen aangesproken op je onzin, en nu ineens "staan wij aan de kant van terroristen."

Wat een onvoorstelbaar zwaktebod etaleer je hier. Je noemde sp3c een kiddo, maar je ontstijgt het niveau van een 13-jarige niet met de manier waarop je discussieert. Als je zo graag altijd gelijk wil hebben, start dan gewoon een blog ofzo.

Ik hoop oprecht dat je post blijft staan en deze reactie ook. Het laat duidelijk zien hoe discussies in dit topic gaan, dus dank je wel daarvoor.
pi_221331769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ah, dus het oppakken van Maduro was een oorlogsdaad?
Nee, ik antwoordde over VS en Israël die "...op eigen houtje besloten hebben..." Daar hebben ze dus recht op vanuit het Handvest.
pi_221331771
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:40 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Hahaha, wat een ragebait user ben je toch ook. Iemand doden zonder proces en bewezen schuld is gewoon moord.

Alles om maar de clusterfuck van de VS en Israel goed te kunnen praten *O*
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221331776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ach flikker toch op met je belachelijke verdachtmaking.

Je bent meerdere malen aangesproken op je onzin, en nu ineens "staan wij aan de kant van terroristen."

Wat een onvoorstelbaar zwaktebod etaleer je hier. Je noemde sp3c een kiddo, maar je ontstijgt het niveau van een 13-jarige niet met de manier waarop je discussieert. Als je zo graag altijd gelijk wil hebben, start dan gewoon een blog ofzo.

Ik hoop oprecht dat je post blijft staan en deze reactie ook. Het laat duidelijk zien hoe discussies in dit topic gaan, dus dank je wel daarvoor.
Prima.
pi_221331779
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hahaha, wat een ragebait user ben je toch ook. Iemand doden zonder proces en bewezen schuld is gewoon moord.

Nasrallah, Deif, Soelaimani, Ben Laden, etc etc etc
  dinsdag 14 juli 2026 @ 15:04:43 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221331782
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 14:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
In de VN veiligheidsraad hebben schurkenstaten zoals Rusland en China een veto stemrecht. Dit maakt het dus al onmogelijk om via deze raad ooit militair in te grijpen in bijvoorbeeld Oekraïne en effectief gezien ook Iran omdat dit een bondgenoot van beide is.

Dit onderstreept ook het grote manco van de VN, je geeft schurkenstaten een mogelijkheid zulke instanties in hun voordeel te gebruiken en militair ingrijpen tegen te houden. Het ingrijpen in Afghanistan na 9/11 was wel in lijn met het internationale recht, de oorlog in Irak niet en kwam ook niet door de VN Veiligheidsraad heen.
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Met proces zou het een uitvoering van de doodstraf zijn en daar zijn velen toch ook tegen? Dus ach.

De VS en Israël maar dealen met troep zoals 9/11 en de aanslagen van 7 oktober, maar oh jee als er iets wordt teruggedaan want dat is dan tegen het internationale recht. Dat is geen wereld waarin je als weldenkend mens moet willen leven.
pi_221331807
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de VN veiligheidsraad hebben schurkenstaten zoals Rusland en China een veto stemrecht. Dit maakt het dus al onmogelijk om via deze raad ooit militair in te grijpen in bijvoorbeeld Oekraïne en effectief gezien ook Iran omdat dit een bondgenoot van beide is.

Dit onderstreept ook het grote manco van de VN, je geeft schurkenstaten een mogelijkheid zulke instanties in hun voordeel te gebruiken en militair ingrijpen tegen te houden. Het ingrijpen in Afghanistan na 9/11 was wel in lijn met het internationale recht, de oorlog in Irak niet en kwam ook niet door de VN Veiligheidsraad heen.
Dat is exact ook waarom de VN veiligheidsraad niet zo veel vond van hoe de VS Maduro opgepakt heeft - ze zouden 't toch veto'en.

Het is inderdaad een manco dat elk land op alles wat ze willen een veto uit kunnen spreken, hoop dat dat anders wordt. Irak is een soort coalition of the willing geworden met bondgenoten die samenwerken.
pi_221331917
quote:

[..]
Met proces zou het een uitvoering van de doodstraf zijn en daar zijn velen toch ook tegen? Dus ach.

De VS en Israël maar dealen met troep zoals 9/11 en de aanslagen van 7 oktober, maar oh jee als er iets wordt teruggedaan want dat is dan tegen het internationale recht. Dat is geen wereld waarin je als weldenkend mens moet willen leven.
Iets terugdoen is niet tegen internationaal recht.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 15:31:11 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221331944
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Iets terugdoen is niet tegen internationaal recht.
Dat is het dus vaak wel.

Daarom zag je bijvoorbeeld na 7 oktober ook weinigen die stelde dat wat de Palestijnen deden tegen het internationale recht was. Sterker nog er werd zelfs indirect soms het argument gemaakt dat het verzet zou zijn. Maar zodra Israël ging reageren werd het internationale recht van stal gehaald en zaten de vermeende experts in praatprogramma's of kranten te beweren dat Israël dit recht zou schenden.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 15:31:54 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221331947
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het dus vaak wel.

Daarom zag je bijvoorbeeld na 7 oktober ook weinigen die stelde dat wat de Palestijnen deden tegen het internationale recht was, maar zodra Israël ging reageren werd het internationale recht van stal gehaald en zaten de vermeende experts in praatprogramma's of kranten te beweren dat Israël dit recht zou schenden.
Dat komt omdat het buiten kijf stond dat 7 oktober buiten het internationale recht viel
The End Times are wild
  dinsdag 14 juli 2026 @ 15:33:30 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221331953
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat komt omdat het buiten kijf stond dat 7 oktober buiten het internationale recht viel
Nee hoor, het komt met name omdat de Palestijnen en diens terreurbeweging geen Westerse partij zijn en dan wordt het internationale recht minder toegepast, maar blijft het bij een vluchtige afkeuringen gevolgd door allerlei infantiliserende verklaringen waarom we zulke mensen zouden moeten 'begrijpen'.
pi_221331981
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is het dus vaak wel.

Daarom zag je bijvoorbeeld na 7 oktober ook weinigen die stelde dat wat de Palestijnen deden tegen het internationale recht wasmaar zodra Israël ging reageren werd het internationale recht van stal gehaald en zaten de vermeende experts in praatprogramma's of kranten te beweren dat Israël dit recht zou schenden.
Dat is vaak wel??? Als dat 'zo vaak' is heb je vast en zeker veel voorbeelden?

Heb je een beetje fatsoenlijke bron van mensen of instellingen die stelden dat wat de Palestijnen Hamas op 7 oktober heeft gedaan niet tegen internationaal recht was? Wellicht ben je in de war met mensen of instellingen die beweren dat de aanval tegen 'de bezetter' an sich niet tegen internationaal recht was. De manier waarop én tegen burgers was wel degelijk een misdaad tegen de menselijkheid en wellicht nog wel meer.

Dat op tv direct al geluiden te horen waren dat Israël recht zou schenden, Tsja, Israël heeft wat dat betreft een reputatie en die is naar mijn idee wel weer waargemaakt.
pi_221332191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 12:45 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Jij bent diegene die het gebiedsuitbreiding noemt. Normaal gesproken heet dat occupatie.
Zo worden de Westbank en de Golanhoogten al vele jaren zogenaamd geoccupeerd en heeft de barbaarse occupatie door Israel van Zuid Libanon geleid tot de oprichting van Hezbollah, en heeft de occupatie van Gaza uiteindelijk geleid tot gigantische Israelische oorlogsmisdaden, massamoorden en een genocidale oorlogsvoering, terwijl het Israelische regime onder Netanyahu ook al weer bezig is met ethnic cleansing, oftewel etnische zuivering, een zware oorlogsmisdaad en ga zo maar door.
Zo ken ik er nog heel wat.
pi_221332194
quote:
[..]
Dat is geen wereld waarin je als weldenkend mens moet willen leven.
"Weldenkend" is het juiste woord. Een heleboel oordeelt alleen vanuit antipathie voor Israël en de VS. Soms net zo absurd als een dierenbescherming organisatie die protesteert tegen doodschieten van hyena met hondsdolheid.
pi_221332279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:01 schreef Pegos het volgende:

[..]
Zo worden de Westbank en de Golanhoogten al vele jaren zogenaamd geoccupeerd en heeft de barbaarse occupatie door Israel van Zuid Libanon geleid tot de oprichting van Hezbollah, en heeft de occupatie van Gaza uiteindelijk geleid tot gigantische Israelische oorlogsmisdaden, massamoorden en een genocidale oorlogsvoering, terwijl het Israelische regime onder Netanyahu ook al weer bezig is met ethnic cleansing, oftewel etnische zuivering, een zware oorlogsmisdaad en ga zo maar door.
Zo ken ik er nog heel wat.
1) Westbank ken ik niet. Gebied heet al 3000 jaar Samaria en Judea.

2) Hoezo "zogenaamd geoccupeerd"? Gewoon geoccupeerd, zonder "zogenaamd".

3) Libanon en Syrië begonnen die oorlog zelf. Niet zeuren nou.

4) Gaza is al meer dan 20 jaar niet geoccupeerd.

5) De rest van je claims over genocide en ethnische zuivering laat ik zo.
pi_221332510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:08 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Je bent een echte doorgewinterde zionist.
pi_221332543
Je kan veel over Trump zeggen, maar hij is wel zo aardig dat hij Iran alle tijd geeft om die nucleaire dust om te zetten in een kernbom.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 16:47:14 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221332717
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 15:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is vaak wel??? Als dat 'zo vaak' is heb je vast en zeker veel voorbeelden?

Heb je een beetje fatsoenlijke bron van mensen of instellingen die stelden dat wat de Palestijnen Hamas op 7 oktober heeft gedaan niet tegen internationaal recht was? Wellicht ben je in de war met mensen of instellingen die beweren dat de aanval tegen 'de bezetter' an sich niet tegen internationaal recht was. De manier waarop én tegen burgers was wel degelijk een misdaad tegen de menselijkheid en wellicht nog wel meer.

Dat op tv direct al geluiden te horen waren dat Israël recht zou schenden, Tsja, Israël heeft wat dat betreft een reputatie en die is naar mijn idee wel weer waargemaakt.
Er waren na 7 oktober weinigen die over het internationale recht begonnen, dat is mijn punt. Dat wordt pas van stal gehaald zodra Israël reageert wat de indruk wekt dat het pas dan in werking treed. Dat is natuurlijk niet zo.

Dat wekt de vraag op waarom dit zo is en tweede waarom men verwacht dat Israël zich aan het internationale recht houdt, terwijl de partijen die dit doen dat nooit doen.

En het antwoord is natuurlijk dat mensen het internationale recht selectief gebruiken tegen de partij die men niet mag, in de hoop het land daarmee te kunnen beteugelen in diens tegenreactie.

Wederom een goed voorbeeld waarom het internationale recht een aanfluiting is.
pi_221333123
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er waren na 7 oktober weinigen die over het internationale recht begonnen, dat is mijn punt. Dat wordt pas van stal gehaald zodra Israël reageert wat de indruk wekt dat het pas dan in werking treed. Dat is natuurlijk niet zo.

Dat wekt de vraag op waarom dit zo is en tweede waarom men verwacht dat Israël zich aan het internationale recht houdt, terwijl de partijen die dit doen dat nooit doen.

En het antwoord is natuurlijk dat mensen het internationale recht selectief gebruiken tegen de partij die men niet mag, in de hoop het land daarmee te kunnen beteugelen in diens tegenreactie.

Wederom een goed voorbeeld waarom het internationale recht een aanfluiting is.
Weet je wie wel over het internationaal recht begon na oct 7? Het ICC zelf, die 5 dagen later aangaven dat ze de daden van Hamas in Israël verwerpelijk vonden en dat de daden Hamas onder hun jurisdictie valt, ondanks dat het op het grondgebied van Israël plaatsvond, wat geen lid is van het ICC want de Palestijnen zijn dat wel.

https://www.reuters.com/w(...)osecutor-2023-10-12/

Vandaar ook dat ze een paar maanden later netjes een arrestatiebevel hebben afgegeven voor de Hamas leiders.

Maar goed, dat negeren we liever selectief :P
  dinsdag 14 juli 2026 @ 17:33:07 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221333182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:24 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Weet je wie wel over het internationaal recht begon na oct 7? Het ICC zelf, die 5 dagen later aangaven dat ze de daden van Hamas in Israël verwerpelijk vonden en dat de daden Hamas onder hun jurisdictie valt, ondanks dat het op het grondgebied van Israël plaatsvond, wat geen lid is van het ICC want de Palestijnen zijn dat wel.

https://www.reuters.com/w(...)osecutor-2023-10-12/

Vandaar ook dat ze een paar maanden later netjes een arrestatiebevel hebben afgegeven voor de Hamas leiders.

Maar goed, dat negeren we liever selectief :P
Men heeft dat arrestatiebevel als spreekwoordelijke bijlage toegevoegd aan de arrestatiebevelen voor de Israëlische politici. Immers, dáár ging het natuurlijk met name om, maar men voelde ook wel aan dat als er niet iets over de Palestijnse leiders werd gezegd, alle geloofwaardigheid (voor zover die er nog überhaupt is) weg zou vallen.

In alle rapporten van de VN over deze oorlog is de keren dat er over het Palestijnse terreur werd gesproken, zeer summier. Het draait met name allemaal om de zogenaamde genocide van Israël jegens de Palestijnen, want omdat er veel Palestijnse burgerslachtoffers vallen volledig te wijten aan hoe de Palestijnen zelf vechten, is dit zogenaamd A) allemaal de schuld van Israël) en B) nog intentioneel ook.

De realiteit is helaas dat laten we zeggen als Israël niet militair had gereageerd op de aanslagen van 7 oktober en ook nooit arrestatiebevelen zouden zijn uitgegaan voor de Palestijnse leiders.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 17:52:03 #172
64288 Bensel
Ladderzat
pi_221333361
Nog iets over de situatie in Iran zelf, of blijven we bij uitgekauwde onderwerpen die niet zoveel met dagelijkse realiteit te maken hebben?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_221333404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:52 schreef Bensel het volgende:
Nog iets over de situatie in Iran zelf, of blijven we bij uitgekauwde onderwerpen die niet zoveel met dagelijkse realiteit te maken hebben?
Dat boeit linksmensen totaal niet, die zijn veel banger dat ze hun Fiat Multipla niet meer vol kunnen tanken.
graag verwijderen
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:00:42 #174
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221333424
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:06:21 #175
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221333454
twitter
pi_221333465
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat boeit linksmensen totaal niet, die zijn veel banger dat ze hun Fiat Multipla niet meer vol kunnen tanken.
Een Fiat Multipla voltanken?
pi_221333515
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221333542
Hij vond de diss over die 20% vanuit Iran niet zo leuk, dus dan maar een Tacootje en een nieuw record (binnen 24 uur):

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116918941071241802

Trump heeft even een paar landen toegevoegd aan de VS, gewoon omdat het kan!

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116919045881732277
pi_221333665
quote:
Zolang die 20% in de goeie zakken verdwijnt, namelijk die van Trump, valt er voor superieure westerlingen niets te klagen.
pi_221333823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:00 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
De VS basissen in Bahrein, Oman en Koeweit zijn momenteel een focuspunt voor Iran. Ik snap die Golfstaten niet, bijna allemaal bestaan ze uit vlak woestijnland (op Oman na), dus het lijkt mij een makkelijke target voor Iran.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:37:10 #181
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221333870
Mooi om de geopolitieke genialiteit van trump weerspiegelt te zien in onze briljante fok magaatjes. Wie heeft er regels nodig wanneer hij voldoende wapens heeft tenslotte. Dat heeft altijd perfect gewerkt, dat weten we toch allemaal?

Mensen doodschieten zonder proces mag natuurlijk altijd wanneer je aan de goede kant staat! Dat weet toch iedereen? Zo slap om te denken dat rechtbanken en wetten daar een rol in moeten spelen.

Heil Donald!
pi_221333967
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Men heeft dat arrestatiebevel als spreekwoordelijke bijlage toegevoegd aan de arrestatiebevelen voor de Israëlische politici. Immers, dáár ging het natuurlijk met name om, maar men voelde ook wel aan dat als er niet iets over de Palestijnse leiders werd gezegd, alle geloofwaardigheid (voor zover die er nog überhaupt is) weg zou vallen.

In alle rapporten van de VN over deze oorlog is de keren dat er over het Palestijnse terreur werd gesproken, zeer summier. Het draait met name allemaal om de zogenaamde genocide van Israël jegens de Palestijnen, want omdat er veel Palestijnse burgerslachtoffers vallen volledig te wijten aan hoe de Palestijnen zelf vechten, is dit zogenaamd A) allemaal de schuld van Israël) en B) nog intentioneel ook.

De realiteit is helaas dat laten we zeggen als Israël niet militair had gereageerd op de aanslagen van 7 oktober en ook nooit arrestatiebevelen zouden zijn uitgegaan voor de Palestijnse leiders.
Ze hebben het niet als bijlage toegevoegd, ze beginnen letterlijk met de arrestatiebevelen van de Hamas leiders. Hun arrestatiebevelen zijn kleiner dan die van de Israëliërs, vrij logisch. Bij Hamas betreft het leiders van een terroristische organisatie en heb je niet veel toelichting nodig om weer te geven dat okt 7 zo'n bevel meer dan rechtvaardigt. Daarentegen zijn de Israëlische bevelen gericht tegen een leider van een land dat gewoon meedraait in de internationale orde dus daar mag je wel heel wat meer toelichting bij verwachten om zo'n bevel te rechtvaardigen.

https://www.icc-cpi.int/n(...)ants-situation-state

Daarnaast is het ook vrij logisch dat de rapporten sinds okt 7 zich vooral richten op het Israëlische deel aangezien er sinds okt 7 ook geen grootschalige Palestijnse terreur op Israëlisch grondgebied is geweest. Wat er niet is, kan je ook niet rapporteren.
pi_221334134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Voor Israel is de Iranoorlog een fantastische afleider, zodat hun verderfelijke militaire acties minder de voorpagina's halen. Dit zal bij de Ben Gvir adepten wel in de smaak vallen...
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:46:52 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221334441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:52 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ze hebben het niet als bijlage toegevoegd, ze beginnen letterlijk met de arrestatiebevelen van de Hamas leiders. Hun arrestatiebevelen zijn kleiner dan die van de Israëliërs, vrij logisch. Bij Hamas betreft het leiders van een terroristische organisatie en heb je niet veel toelichting nodig om weer te geven dat okt 7 zo'n bevel meer dan rechtvaardigt. Daarentegen zijn de Israëlische bevelen gericht tegen een leider van een land dat gewoon meedraait in de internationale orde dus daar mag je wel heel wat meer toelichting bij verwachten om zo'n bevel te rechtvaardigen.

https://www.icc-cpi.int/n(...)ants-situation-state

Daarnaast is het ook vrij logisch dat de rapporten sinds okt 7 zich vooral richten op het Israëlische deel aangezien er sinds okt 7 ook geen grootschalige Palestijnse terreur op Israëlisch grondgebied is geweest. Wat er niet is, kan je ook niet rapporteren.
Het narratief dat de ronde deed ging met name over het arrestatiebevel jegens de Israëlische leiders. Wat an sich an bespottelijk is omdat Israël reageerde tegen het terreur van de Palestijnen. Je zet daarmee slachtoffer en dader op gelijke voet. Zo wordt er onder meer gesteld dat Israël doelbewust zich op de burgerbevolking zou richten, wat een verdraaiingen van de realiteit is. Israël richt is op terreur maar heeft zich voor het eerste niet meer ingehouden als het gaat om nevenschade.

Daarnaast doet niets af aan de andere punten die ik maakte, namelijk dat het internationale recht dus schijnbaar in werking treed als Israël reageert en ook dat mocht Israël niet gereageerd hebben er ook nooit zulke arrestatiebevelen voor Palestijnse leiders waren gekomen, waarvan trouwens enkele op het moment van het bevel al waren geëlimineerd door Israël.
pi_221334757
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het narratief dat de ronde deed ging met name over het arrestatiebevel jegens de Israëlische leiders. Wat an sich an bespottelijk is omdat Israël reageerde tegen het terreur van de Palestijnen. Je zet daarmee slachtoffer en dader op gelijke voet. Zo wordt er onder meer gesteld dat Israël doelbewust zich op de burgerbevolking zou richten, wat een verdraaiingen van de realiteit is. Israël richt is op terreur maar heeft zich voor het eerste niet meer ingehouden als het gaat om nevenschade.

Daarnaast doet niets af aan de andere punten die ik maakte, namelijk dat het internationale recht dus schijnbaar in werking treed als Israël reageert en ook dat mocht Israël niet gereageerd hebben er ook nooit zulke arrestatiebevelen voor Palestijnse leiders waren gekomen, waarvan trouwens enkele op het moment van het bevel al waren geëlimineerd door Israël.
Jeetje, hadden ze het vooral over de Israëlische arrestatiebevelen. Het is bijna alsof het groter nieuws is dat er een bevel wordt afgegeven voor een land dat meedraait in de internationale orde dan dat er een bevel wordt uitgegeven voor de leider van een terroristische organisatie.

Het heeft verder ook weinig te maken met het feit dat Israël heeft gereageerd, Israel heeft net als iedereen het recht op zelfverdediging. Maar zoals je zelf al terecht aangeeft. Israël hield zich niet meer in qua nevenschade en maakt daar dus willens en wetens burgerslachtoffers, dat mag niet volgens internationaal recht dus volgt er logischerwijs een bevel.

Je andere punt dat de bevelen er niet waren geweest als Israël niet had gereageerd is natuurlijk compleet irrelevant. Israël heeft gereageerd, hoe de omstandigheden waren als ze dat niet hadden gedaan is niets minder dan koffiedik kijken en iets waar je zonder enige onderbouwing je eigen invulling aangeeft en presenteert als een feit. Dat soort wensdenken doe ik niet aan.

En tot slot: de arrestatiebevelen zijn uitgegeven op 20 mei 2024, terwijl de 3 Hamas leiders respectievelijk op 13 juli 24 (Mohammed Deif), 31 juli 24 (Ismail Haniyeh) en 16 oktober 24 (Yahya Sinwar) om het leven zijn gekomen, ten tijde van het bevel waren ze alle 3 nog in leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Timwonnacott op 14-07-2026 20:26:21 ]
pi_221336242
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 20:45 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Eerst begin je een oorlog en daarna vraag je beschermingsgeld aan partijen die daar last van hebben. Wat een mafiabaas is het ook.
En niet alleen dat...je gaat vervolgens ook nog janken dat je bondgenoten je niet meehelpen.
Corporate translator
pi_221336304
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Hey dit lijkt wel op de situatie met Israël en Gaza. Nu staan de pleinen vol met mensen die protesteren.

Oh nee wacht... Saoedi-Arabië is een moslimland.
Corporate translator
pi_221336544
De Houthi’s :')
Leven die vervelio’s nou nog steeds?
Vakman pur sang
pi_221336569
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
De Houthi’s :')
Leven die vervelio’s nou nog steeds?
Zolang er twee moslims bestaan zal de ene de ander naar het leven staan.
graag verwijderen
pi_221336695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:08 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Serieuze vraag: ben jij van "Christenen voor Israel"?
pi_221338966
twitter
pi_221338974
twitter
pi_221339024
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 07:28 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
“We kondigen vast even aan dat de oorlogsmisdaden er volgende week aan komen”

Ik snap wel waarom de VS zo ageert tegen het ICC.
pi_221339040
quote:
[ x ]
Hè hè eindelijk!

Tot nu toe was Trump zo enorm terughoudend in zijn commentaren. Wat een softie.
Maar eindelijk gaat-ie ermee dreigen. Met het wegvegen van "a whole civilization."
Of, nou ja, met een beginnetje daarvan.

Hoewel ik me wel afvraag waarom.
In maart was Iran al volledig verslagen.
  woensdag 15 juli 2026 @ 07:58:07 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221339059
"The hour of your freedom is at hand".
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221339083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:22 schreef Pegos het volgende:

[..]
Je bent een echte doorgewinterde zionist.
Altijd beter dan pipisteinse zeikerds.
pi_221339090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Serieuze vraag: ben jij van "Christenen voor Israel"?
Ik ben niet religieus, nee.
pi_221339091
quote:
[ x ]
Eens kijken of de linkse hippies en de terroristen hierna nog zo'n grote mond hebben.
graag verwijderen
pi_221339126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Eens kijken of de linkse hippies en de terroristen hierna nog zo'n grote mond hebben.
Linkse hippies zijn er nauwelijks nog.
En die zwijmelen hooguit weg bij lieve vredesidealen, en weten verder niet wat er in de wereld gebeurt.

Terroristen hebben altijd een grote mond. Dat verandert niet.
pi_221339138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
“We kondigen vast even aan dat de oorlogsmisdaden er volgende week aan komen”

Ik snap wel waarom de VS zo ageert tegen het ICC.
Hoe wil je nou een oorlog winnen zonder oorlogshandelingen?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')