abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221333465
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat boeit linksmensen totaal niet, die zijn veel banger dat ze hun Fiat Multipla niet meer vol kunnen tanken.
Een Fiat Multipla voltanken?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221333515
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221333542
Hij vond de diss over die 20% vanuit Iran niet zo leuk, dus dan maar een Tacootje en een nieuw record (binnen 24 uur):

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116918941071241802

Trump heeft even een paar landen toegevoegd aan de VS, gewoon omdat het kan!

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116919045881732277
pi_221333665
quote:
Zolang die 20% in de goeie zakken verdwijnt, namelijk die van Trump, valt er voor superieure westerlingen niets te klagen.
pi_221333823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:00 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
De VS basissen in Bahrein, Oman en Koeweit zijn momenteel een focuspunt voor Iran. Ik snap die Golfstaten niet, bijna allemaal bestaan ze uit vlak woestijnland (op Oman na), dus het lijkt mij een makkelijke target voor Iran.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 18:37:10 #181
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221333870
Mooi om de geopolitieke genialiteit van trump weerspiegelt te zien in onze briljante fok magaatjes. Wie heeft er regels nodig wanneer hij voldoende wapens heeft tenslotte. Dat heeft altijd perfect gewerkt, dat weten we toch allemaal?

Mensen doodschieten zonder proces mag natuurlijk altijd wanneer je aan de goede kant staat! Dat weet toch iedereen? Zo slap om te denken dat rechtbanken en wetten daar een rol in moeten spelen.

Heil Donald!
pi_221333967
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Men heeft dat arrestatiebevel als spreekwoordelijke bijlage toegevoegd aan de arrestatiebevelen voor de Israëlische politici. Immers, dáár ging het natuurlijk met name om, maar men voelde ook wel aan dat als er niet iets over de Palestijnse leiders werd gezegd, alle geloofwaardigheid (voor zover die er nog überhaupt is) weg zou vallen.

In alle rapporten van de VN over deze oorlog is de keren dat er over het Palestijnse terreur werd gesproken, zeer summier. Het draait met name allemaal om de zogenaamde genocide van Israël jegens de Palestijnen, want omdat er veel Palestijnse burgerslachtoffers vallen volledig te wijten aan hoe de Palestijnen zelf vechten, is dit zogenaamd A) allemaal de schuld van Israël) en B) nog intentioneel ook.

De realiteit is helaas dat laten we zeggen als Israël niet militair had gereageerd op de aanslagen van 7 oktober en ook nooit arrestatiebevelen zouden zijn uitgegaan voor de Palestijnse leiders.
Ze hebben het niet als bijlage toegevoegd, ze beginnen letterlijk met de arrestatiebevelen van de Hamas leiders. Hun arrestatiebevelen zijn kleiner dan die van de Israëliërs, vrij logisch. Bij Hamas betreft het leiders van een terroristische organisatie en heb je niet veel toelichting nodig om weer te geven dat okt 7 zo'n bevel meer dan rechtvaardigt. Daarentegen zijn de Israëlische bevelen gericht tegen een leider van een land dat gewoon meedraait in de internationale orde dus daar mag je wel heel wat meer toelichting bij verwachten om zo'n bevel te rechtvaardigen.

https://www.icc-cpi.int/n(...)ants-situation-state

Daarnaast is het ook vrij logisch dat de rapporten sinds okt 7 zich vooral richten op het Israëlische deel aangezien er sinds okt 7 ook geen grootschalige Palestijnse terreur op Israëlisch grondgebied is geweest. Wat er niet is, kan je ook niet rapporteren.
pi_221334134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 17:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat boeit linksmensen totaal niet, die zijn veel banger dat ze hun Fiat Multipla niet meer vol kunnen tanken.
Voor Israel is de Iranoorlog een fantastische afleider, zodat hun verderfelijke militaire acties minder de voorpagina's halen. Dit zal bij de Ben Gvir adepten wel in de smaak vallen...
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:46:52 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221334441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:52 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ze hebben het niet als bijlage toegevoegd, ze beginnen letterlijk met de arrestatiebevelen van de Hamas leiders. Hun arrestatiebevelen zijn kleiner dan die van de Israëliërs, vrij logisch. Bij Hamas betreft het leiders van een terroristische organisatie en heb je niet veel toelichting nodig om weer te geven dat okt 7 zo'n bevel meer dan rechtvaardigt. Daarentegen zijn de Israëlische bevelen gericht tegen een leider van een land dat gewoon meedraait in de internationale orde dus daar mag je wel heel wat meer toelichting bij verwachten om zo'n bevel te rechtvaardigen.

https://www.icc-cpi.int/n(...)ants-situation-state

Daarnaast is het ook vrij logisch dat de rapporten sinds okt 7 zich vooral richten op het Israëlische deel aangezien er sinds okt 7 ook geen grootschalige Palestijnse terreur op Israëlisch grondgebied is geweest. Wat er niet is, kan je ook niet rapporteren.
Het narratief dat de ronde deed ging met name over het arrestatiebevel jegens de Israëlische leiders. Wat an sich an bespottelijk is omdat Israël reageerde tegen het terreur van de Palestijnen. Je zet daarmee slachtoffer en dader op gelijke voet. Zo wordt er onder meer gesteld dat Israël doelbewust zich op de burgerbevolking zou richten, wat een verdraaiingen van de realiteit is. Israël richt is op terreur maar heeft zich voor het eerste niet meer ingehouden als het gaat om nevenschade.

Daarnaast doet niets af aan de andere punten die ik maakte, namelijk dat het internationale recht dus schijnbaar in werking treed als Israël reageert en ook dat mocht Israël niet gereageerd hebben er ook nooit zulke arrestatiebevelen voor Palestijnse leiders waren gekomen, waarvan trouwens enkele op het moment van het bevel al waren geëlimineerd door Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221334757
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 19:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het narratief dat de ronde deed ging met name over het arrestatiebevel jegens de Israëlische leiders. Wat an sich an bespottelijk is omdat Israël reageerde tegen het terreur van de Palestijnen. Je zet daarmee slachtoffer en dader op gelijke voet. Zo wordt er onder meer gesteld dat Israël doelbewust zich op de burgerbevolking zou richten, wat een verdraaiingen van de realiteit is. Israël richt is op terreur maar heeft zich voor het eerste niet meer ingehouden als het gaat om nevenschade.

Daarnaast doet niets af aan de andere punten die ik maakte, namelijk dat het internationale recht dus schijnbaar in werking treed als Israël reageert en ook dat mocht Israël niet gereageerd hebben er ook nooit zulke arrestatiebevelen voor Palestijnse leiders waren gekomen, waarvan trouwens enkele op het moment van het bevel al waren geëlimineerd door Israël.
Jeetje, hadden ze het vooral over de Israëlische arrestatiebevelen. Het is bijna alsof het groter nieuws is dat er een bevel wordt afgegeven voor een land dat meedraait in de internationale orde dan dat er een bevel wordt uitgegeven voor de leider van een terroristische organisatie.

Het heeft verder ook weinig te maken met het feit dat Israël heeft gereageerd, Israel heeft net als iedereen het recht op zelfverdediging. Maar zoals je zelf al terecht aangeeft. Israël hield zich niet meer in qua nevenschade en maakt daar dus willens en wetens burgerslachtoffers, dat mag niet volgens internationaal recht dus volgt er logischerwijs een bevel.

Je andere punt dat de bevelen er niet waren geweest als Israël niet had gereageerd is natuurlijk compleet irrelevant. Israël heeft gereageerd, hoe de omstandigheden waren als ze dat niet hadden gedaan is niets minder dan koffiedik kijken en iets waar je zonder enige onderbouwing je eigen invulling aangeeft en presenteert als een feit. Dat soort wensdenken doe ik niet aan.

En tot slot: de arrestatiebevelen zijn uitgegeven op 20 mei 2024, terwijl de 3 Hamas leiders respectievelijk op 13 juli 24 (Mohammed Deif), 31 juli 24 (Ismail Haniyeh) en 16 oktober 24 (Yahya Sinwar) om het leven zijn gekomen, ten tijde van het bevel waren ze alle 3 nog in leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Timwonnacott op 14-07-2026 20:26:21 ]
pi_221336242
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 20:45 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Eerst begin je een oorlog en daarna vraag je beschermingsgeld aan partijen die daar last van hebben. Wat een mafiabaas is het ook.
En niet alleen dat...je gaat vervolgens ook nog janken dat je bondgenoten je niet meehelpen.
Corporate translator
pi_221336304
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:06 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Hey dit lijkt wel op de situatie met Israël en Gaza. Nu staan de pleinen vol met mensen die protesteren.

Oh nee wacht... Saoedi-Arabië is een moslimland.
Corporate translator
pi_221336544
De Houthi’s :')
Leven die vervelio’s nou nog steeds?
Vakman pur sang
pi_221336569
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 21:54 schreef Lospedrosa het volgende:
De Houthi’s :')
Leven die vervelio’s nou nog steeds?
Zolang er twee moslims bestaan zal de ene de ander naar het leven staan.
graag verwijderen
pi_221336695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:08 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
1) Westbank ken ik niet. Gebied heet al 3000 jaar Samaria en Judea.

2) Hoezo "zogenaamd geoccupeerd"? Gewoon geoccupeerd, zonder "zogenaamd".

3) Libanon en Syrië begonnen die oorlog zelf. Niet zeuren nou.

4) Gaza is al meer dan 20 jaar niet geoccupeerd.

5) De rest van je claims over genocide en ethnische zuivering laat ik zo.
Serieuze vraag: ben jij van "Christenen voor Israel"?
pi_221338966
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221338974
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221339024
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 07:28 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
“We kondigen vast even aan dat de oorlogsmisdaden er volgende week aan komen”

Ik snap wel waarom de VS zo ageert tegen het ICC.
pi_221339040
quote:
[ x ]
Hè hè eindelijk!

Tot nu toe was Trump zo enorm terughoudend in zijn commentaren. Wat een softie.
Maar eindelijk gaat-ie ermee dreigen. Met het wegvegen van "a whole civilization."
Of, nou ja, met een beginnetje daarvan.

Hoewel ik me wel afvraag waarom.
In maart was Iran al volledig verslagen.
  woensdag 15 juli 2026 @ 07:58:07 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221339059
"The hour of your freedom is at hand".
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221339083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 16:22 schreef Pegos het volgende:

[..]
Je bent een echte doorgewinterde zionist.
Altijd beter dan pipisteinse zeikerds.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221339090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 22:06 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Serieuze vraag: ben jij van "Christenen voor Israel"?
Ik ben niet religieus, nee.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221339091
quote:
[ x ]
Eens kijken of de linkse hippies en de terroristen hierna nog zo'n grote mond hebben.
graag verwijderen
pi_221339126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 08:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Eens kijken of de linkse hippies en de terroristen hierna nog zo'n grote mond hebben.
Linkse hippies zijn er nauwelijks nog.
En die zwijmelen hooguit weg bij lieve vredesidealen, en weten verder niet wat er in de wereld gebeurt.

Terroristen hebben altijd een grote mond. Dat verandert niet.
pi_221339138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 07:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
“We kondigen vast even aan dat de oorlogsmisdaden er volgende week aan komen”

Ik snap wel waarom de VS zo ageert tegen het ICC.
Hoe wil je nou een oorlog winnen zonder oorlogshandelingen?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')