Nee, snap ik. Als je hier al op vast loopt lukt dat toch niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:40 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ga je dat lekker aan de rechter vertellen die de zaak gaat behandelen. Ik heb geen zin om basis dingen uit te leggen.
Jij bent diegene die het gebiedsuitbreiding noemt. Normaal gesproken heet dat occupatie.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:16 schreef Pegos het volgende:
[..]
Gebiedsuitbreiding is geen juridische rechtvaardiging voor als je aangevallen wordt.
Ik heb echt werkelijk geen idee wat dit te maken heeft met wat ik zei.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:37 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik had het over directe dreiging. Trump vind europa geen ally.
Objectief gezien vinden zelfs sommige Einsteins hier internationale rechtsverdragen ook maar onzin..quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:43 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Kleuters vinden hoge wiskunde ook maar onzin.
Ik loop niet vast. Ik heb gewoon geen zin om steeds dezelfde dingen uit te leggen. Vooral als het genegeerd wordt alsof er niets was gezegd. En zeker niet aan de mensen die denken dat ze beter weten dan Amerikaanse Justitie en geen geduld hebben om voor een zitting en al de bewijzen en onderbouwing af te wachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:45 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Als je hier al op vast loopt lukt dat toch niet.
Voor zo ver ik weet gaat anti terreur wetgeving boven alle andere internationale verdragen. Soms botst het regelrecht met elkaar. En toch, de nationale veiligheid krijgt hogere prio.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Objectief gezien vinden zelfs sommige Einsteins hier internationale rechtsverdragen ook maar onzin..
Ik sprak je ook niet tegen, dat was meer als aanvulling bedoeld.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb echt werkelijk geen idee wat dit te maken heeft met wat ik zei.
Wat je nu zegt klopt ook. Dus dat spreek ik niet tegen. Het heeft alleen niet zoveel te maken met mijn post over dat Trump het prima vind dat zie die raketten hebben.
Snap ikquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:43 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Kleuters vinden hoge wiskunde ook maar onzin.
Zo ver ik hier dingen constateer is dat jij van alles uit je duim zuigt zonder enige onderbouwing..quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:50 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet gaat anti terreur wetgeving boven alle andere internationale verdragen. Soms botst het regelrecht met elkaar. En toch, de nationale veiligheid krijgt hogere prio.
Hoe zit het met de olie in Colombia?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo ver ik hier dingen constateer is dat jij van alles uit je duim zuigt zonder enige onderbouwing..
Nationale Veiligheid? Hoe was Maduro een directe bedreiging voor de Amerikaanse nationale veiligheid was deze een nieuwe 911 aan het plannen?
Few Cocaine Shipments Head North From Venezuela 8% uit Venezuela, 85% uit Colombia. Waarom wordt de Colombiaanse president niet ontvoerd?
Ik heb geen begrip voor poepjurk en haatbaard.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waarom heb je dan wel zoveel begrip voor poepjurk en co?
Nee hoor, want waarom zouden landen zich houden aan streven op papier die geen instantie kan waarborgen en selectief worden toegepast?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het wel of niet schenden van internationaal recht is wat een fatsoenlijke samenleving onderscheid van een bananenrepubliek.
Kerel, je had ‘t net over internationaal recht. Dat internationaal recht bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:48 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik loop niet vast. Ik heb gewoon geen zin om steeds dezelfde dingen uit te leggen. Vooral als het genegeerd wordt alsof er niets was gezegd. En zeker niet aan de mensen die denken dat ze beter weten dan Amerikaanse Justitie en geen geduld hebben om voor een zitting en al de bewijzen en onderbouwing af te wachten.
Als je vindt dat de VS zich niet aan het internationale recht heeft gehouden, wat nu dan? Antwoord: niets. Dat toont ook aan hoe nutteloos het internationale recht is. Het internationale recht dient vooral als een stok om Westerse landen mee te slaan omdat binnen sommige contreien men verwacht dat Westerse landen zich anders opstellen dat niet-Westerse landen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kerel, je had ‘t net over internationaal recht. Dat internationaal recht bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen.
Zo werkt dat gewoon niet. Venezuela bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen, niet de Amerikaanse rechter.
Ik snap oprecht niet dat je iedereen voor gek verklaart terwijl je het overduidelijk niet snapt.
de grap is dat het dus juist gebruikt om niet westerse landen mee te slaan en dat dat ook de reden is dat veel niet westerse landen het niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je vindt dat de VS zich niet aan het internationale recht heeft gehouden, wat nu dan? Antwoord: niets. Dat toont ook aan hoe nutteloos het internationale recht is. Het internationale recht dient vooral als een stok om Westerse landen mee te slaan omdat binnen sommige contreien men verwacht dat Westerse landen zich anders opstellen dat niet-Westerse landen.
Dus recht van de sterkste maar weer? Trump beroept zich wel op bondgenootschap en internationaal recht om andere landen te proberen te dwingen mee te doen in Iran - dat is dus ook nutteloos?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je vindt dat de VS zich niet aan het internationale recht heeft gehouden, wat nu dan? Antwoord: niets. Dat toont ook aan hoe nutteloos het internationale recht is. Het internationale recht dient vooral als een stok om Westerse landen mee te slaan omdat binnen sommige contreien men verwacht dat Westerse landen zich anders opstellen dat niet-Westerse landen.
Het is een pleidooi voor chaos en wetteloosheid. Wereldwijd.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus recht van de sterkste maar weer? Trump beroept zich wel op bondgenootschap en internationaal recht om andere landen te proberen te dwingen mee te doen in Iran - dat is dus ook nutteloos?
Maar dan alleen voor de rest, want zelf wel vooraan staan als je onrecht aangedaan wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is een pleidooi voor chaos en wetteloosheid. Wereldwijd.
Dat is namelijk wat een 'superieure' beschaving wel/niet onderschijt van 'minderwaardige' culturen.
Succes verzekerd overigens.
Dat blijkt maar weer eens.
Niet alleen voor 'de rest'. Voor iedereen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:28 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar dan alleen voor de rest, want zelf wel vooraan staan als je onrecht aangedaan wordt.
Het is kortzichtig, egoïstisch en in veel gevallen ook nog xenofoob. Goeie combi wel, na mij de zondvloed.
China: Nog sneller de energie transitie doorzetten en de VS in hun eigen sop gaar laten koken..quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:47 schreef AFA2022 het volgende:
. Benieuwd wat de strategie van China nu zal zijn, bij Venezuela konden ze weinig doen.
Dat was de onderbouwing van de Amerikaanse autoriteiten, niet van mij. Dus je vragen mag je ook bij hun neerleggen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo ver ik hier dingen constateer is dat jij van alles uit je duim zuigt zonder enige onderbouwing..
Nationale Veiligheid? Hoe was Maduro een directe bedreiging voor de Amerikaanse nationale veiligheid was deze een nieuwe 911 aan het plannen?
Few Cocaine Shipments Head North From Venezuela 8% uit Venezuela, 85% uit Colombia. Waarom wordt de Colombiaanse president niet ontvoerd?
Gaat niet gebeuren. China - intern, haar handenvol hebbend om haar "eenpartij" (Hangerichte) overwicht te behouden - daarin niet zo eenvormig is als wel wordt geschetst. Taiwan is voor China vooral een kanalisering tot afleiden van aandacht en het systeem zelf geen voordeel heeft dat onder haar invloed vallende eiland daadwerkelijk te willen besturen. Net als religie gaat het niet om cultuur maar om hoe dingen worden ingezet tot verkrijgen (en behouden) van feitelijke macht.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
China: Nog sneller de energie transitie doorzetten en de VS in hun eigen sop gaar laten koken..
Met een beetje pech valt China Taiwan aan en hebben we als westerse wereld dan een flink probleem met chip productie.
Als Venezuela een normale VN land zou zijn, die soevereiniteit had, dan wel. Maar Venezuela is een failed-state en Maduro is geen legitieme president, maar usurpator. Dus met dat geklaag mag je ergens anders zeiken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kerel, je had ‘t net over internationaal recht. Dat internationaal recht bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen.
Zo werkt dat gewoon niet. Venezuela bepaalt of de VS wel of niet in Venezuela in mag grijpen, niet de Amerikaanse rechter.
Ik snap oprecht niet dat je iedereen voor gek verklaart terwijl je het overduidelijk niet snapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |