vanwege het non-proliferation treaty nietquote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de intentie en ideologie van beide landen totaal anders is.
Je zou ook kunnen zeggen, Frankrijk en het VK hebben ook kernwapens, dus waarom Iran ook niet? Maar daarmee ga je compleet langs aan het feit dat Frankrijk en het VK niet worden bestuurd door radical theocraten die via een revolutie de macht hebben gegrepen en openlijk hebben verkondigd bij het aantreden dat men als doel de vernietiging van een ander land heeft.
We hebben het hier niet over een film. En dat Iran bouwt aan ballistische raketten en kernwapens zijn geen leugens. Die ballistische raketten schept men zelf over op en de kernwapens hebben Iraanse politici (zoals Ali Motahari) al eens erkend dat dit een doel is. Ook heeft het IAEA meermaals gezegd dat Iran tot verdacht hoge percentage uranium aan het opwekken is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Preventief ingrijpen zoals in de film minority Report ook gebeurt zijn vaak erg slechte plannen vaak gebaseerd op leugens om je angstig te maken, leugens die maar blijven werken bij de goed geïndoctrineerd conservatieven. De chemische wapens van de powelpoint presentatie in Iraq zijn nooit gevonden. Het Rode gevaar heeft toch de Vietnam oorlog gewonnen en geen grote wereldproblemen zoals geschetst was om deze preventieve oorlog te rechtvaardigen opgeleverd. Enz...
Ik ken de motieven die Israel hanteert om zich bedreigt te weten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, Israël wordt al decennialang aangevallen door de proxies getraind, gefinancierd en bewapend door Iran en jij begint je post met 'er was geen directe dreiging'. Daarnaast sleutelt het Iraanse regime aan ballistische raketten die steeds verder kunnen komen én is bezig met het ontwikkelen van kernwapens en ook dat telt schijnbaar niet als dreiging? Bijzonder.
Ik stopte met het lezen bij de woorden "...Amerika, samen met Israel, begonnen een illegale oorlog tegen Iran..." ))) Blijkbaar denken die grapjassen dat ze het recht hebben om andere landen aan te vallen, maar zodra iemand ze terug aanvalt dan is dat gelijk illegaal.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, Israël wordt al decennialang aangevallen door de proxies getraind, gefinancierd en bewapend door Iran en jij begint je post met 'er was geen directe dreiging'. Daarnaast sleutelt het Iraanse regime aan ballistische raketten die steeds verder kunnen komen én is bezig met het ontwikkelen van kernwapens en ook dat telt schijnbaar niet als dreiging? Bijzonder.
Ballistische raketten van Iran is een regelrechte dreiging voor heel Europa.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:09 schreef over_hedge het volgende:
ballistische raketten mogen ze gewoon hebben van trump
Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:16 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ballistische raketten van Iran is een regelrechte dreiging voor heel Europa.
Jeetje, ik voel me ineens zeer ernstig bedreigd. Goed dat je dat nog even toevoegde.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:16 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ballistische raketten van Iran is een regelrechte dreiging voor heel Europa.
Correctie: ten koste van palestijnen en buurlanden die Israël hebben aangevallen. Buurlanden die Israël niet aanvallen hebben daar geen last van.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:10 schreef Pegos het volgende:
[..]
Voor Israel onder het huidige regime geldt echter de ambitie om het land uit te breiden 'vanzelfsprekend' ten koste van Palestijnen, en buurlanden.
Het is niet jouw taak om daarover zorgen te maken. Dat is de taak van de Nederlandse Defensie.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:18 schreef Pegos het volgende:
[..]
Jeetje, ik voel me ineens zeer ernstig bedreigd. Goed dat je dat nog even toevoegde.
Gelukkig hoeven we ons geen zorgen te maken over de Iskanderraketten van Rusland.
Nou geweldig punt dan?quote:
Syrie? Anyone?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:19 schreef DavidAZ het volgende:
Correctie: ten koste van palestijnen en buurlanden die Israël hebben aangevallen. Buurlanden die Israël [b]niet aanvallen hebben daar geen last van.[/b]
Gebiedsuitbreiding is geen juridische rechtvaardiging voor als je aangevallen wordt.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:19 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Correctie: ten koste van palestijnen en buurlanden die Israël hebben aangevallen. Buurlanden die Israël niet aanvallen hebben daar geen last van.
Het Amerikaanse leger en de anti-terreurdienst zijn bevoegd om internationaal te handelen, mits dat andere land het goed vindt. De VS kan niet op eigen houtje bepalen iemand buiten de eigen landsgrenzen op te pakken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:48 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik noemde Nederlandse politie gewoon als een voorbeeld.
Je moet leren abstract te denken om analogieën te kunnen begrijpen. Een onderdeel daarvan is dat je niet letterlijk aan de woorden gaat hangen, maar de gedachte probeert te begrijpen die er achter zit. Anders werkt geen enkele andere analogie.
Dat was ook geen Amerikaanse politie die in Venezuela bezig waren. Het was een leger + anti terreur dienst. En die zijn wel bevoegd om internationaal te handelen. Nog vragen?
Ik had het over directe dreiging. Trump vind europa geen ally.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou geweldig punt dan?
Ik zeg dat trump het prima vind dat ze die raketten hebben. En dan is je antwoord ja maar ze kunnen ook europa raken.
Ja uh dat klopt. Heeft van de rest niks te maken met wat ik zeg
Het wel of niet schenden van internationaal recht is wat een fatsoenlijke samenleving onderscheid van een bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het zogenaamde 'internationale recht' (in de praktijk niets meer dan een aantal streven op papier die door niemand gewaarborgd kunnen worden) wordt structureel door talloze landen geschonden. Met name niet-Westerse landen trouwens. Waarom zou dit dus selectief van toepassing zijn op de VS en andere Westerse landen?
Europa Trump ook niet. Toch ergens over eens met elkaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:37 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik had het over directe dreiging. Trump vind europa geen ally.
Ga je dat lekker aan de rechter vertellen die de zaak gaat behandelen. Ik heb geen zin om basis dingen uit te leggen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:36 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het Amerikaanse leger en de anti-terreurdienst zijn bevoegd om internationaal te handelen, mits dat andere land het goed vindt. De VS kan niet op eigen houtje bepalen iemand buiten de eigen landsgrenzen op te pakken.
Voor abstract denken heb je kloppende analogieën nodig. Laat je die nu net niet kunnen produceren. Ik kan het ook niet helpen dat je met hele slechte voorbeelden komt.
De strategie van de VS en EU wordt bepaald door een groep, niet door één persoon, al is hij een president.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:38 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Europa Trump ook niet. Toch ergens over eens met elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |