Die brug is nog in gebruik..quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:34 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is iets van 60% van Nederland aan oppervlakte.
Ik had niet gedacht dat er gewoon nog treinen over die kerch brug rijden voor gezellige vakanties.
Iddquote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:31 schreef Wantie het volgende:
En je ziet natuurlijk alleen in de video wat ze willen dat je ziet.
Alles wordt weer verdraaid. Trump en Rubio zeiden gisteren nog te denken dat een escalatie van de aanvallen op Rusland de russen zou overtuigen aan de onderhandelingstafel te gaan.quote:Trump belooft vrede, maar Poetin smeedt plannen voor “nieuwe escalatie” volgens insiders
Donald Trump riep het deze week nog vol overtuiging: een vredesakkoord in Oekraïne is “dichterbij dan we denken”. Maar in het Kremlin klinkt een heel andere boodschap. Vladimir Poetin wijst oproepen om te onderhandelen af. Volgens Russische ingewijden maakt Moskou zich zelfs op voor een nieuwe escalatie van de oorlog, meldt ‘Reuters’.
https://www.hln.be/buiten(...)-insiders~ac61a7f2f/
Zelensky heeft die video niet gemaakt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Aan de (eerlijke) reactie van BlackBaron kan je zien dat wat zelensky ons wil laten zien en geloven niet echt strookt met de realiteit.
Maar het verkoopt als zoete broodjes en daar doet ie het voor.
Er komt geen escalatie van Europese landen tegen Rusland.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alles wordt weer verdraaid. Trump en Rubio zeiden gisteren nog te denken dat een escalatie van de aanvallen op Rusland de russen zou overtuigen aan de onderhandelingstafel te gaan.
Begrijpelijke redenering voor iemand die verantwoordelijk is voor het fiasco in Iran.
Benieuwd of ze na een escalatie van Rusland art 5 gaan inroepen...wsl wel...voor de show... en dan naar elkaar kijken...en dan naar Trump, die hoogst wsl zn pootjes zal terugtrekken...en dan?
Bekijk deze YouTube-video
Ze zullen dan waarschijnlijk eerder in Oekraïne gaan helpen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alles wordt weer verdraaid. Trump en Rubio zeiden gisteren nog te denken dat een escalatie van de aanvallen op Rusland de russen zou overtuigen aan de onderhandelingstafel te gaan.
Begrijpelijke redenering voor iemand die verantwoordelijk is voor het fiasco in Iran.
Benieuwd of ze na een escalatie van Rusland art 5 gaan inroepen...wsl wel...voor de show... en dan naar elkaar kijken...en dan naar Trump, die hoogst wsl zn pootjes zal terugtrekken...en dan?
Als Rusland dat doet treedt meteen art 5 in werking. Daarom gebeurt dat niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:24 schreef Black_Baron het volgende:
Denken jullie dat de Baltische staten Rusland al zo lang uit lopen te dagen dat het wel eens tijd wordt dat Rusland ingrijpt?
Omdat de Russische minderheden daar toch inmiddels wel als tweederangs burgers gezien worden.
Of niet?
En is dit ook allemaal een frame?
En wat houdt dat concreet in? De VS gaat niets doen. En diepte hebben ze niet in de Baltische staten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Rusland dat doet treedt meteen art 5 in werking. Daarom gebeurt dat niet.
Art 5quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Dat vraag ik mij ook af. En dan?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Art 5
En dan?
Britse (ex)commodore:
Dat zal dan snel pijnlijk worden. Die gaan geviseerd worden als prijsduiven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze zullen dan waarschijnlijk eerder in Oekraïne gaan helpen.
Daar lopen al behoorlijk wat militairen uit NAVO landen.
Hoezo moet Rusland ingrijpen dan?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:24 schreef Black_Baron het volgende:
Denken jullie dat de Baltische staten Rusland al zo lang uit lopen te dagen dat het wel eens tijd wordt dat Rusland ingrijpt?
Omdat de Russische minderheden daar toch inmiddels wel als tweederangs burgers gezien worden.
Of niet?
En is dit ook allemaal een frame?
Rusland kan geen oorlog winnen tegen Oekraïne.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Art 5
En dan?
Britse (ex)commodore:
Ieder mag kiezen hoe hij bijdraagt aan art 5. Wie gaat effectief beslissen om Rusland de oorlog verklaren?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Tja. Dat vraag ik mij ook af. En dan?
Niemand gaat Rusland de oorlog verklaren bij artikel 5.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ieder mag kiezen hoe hij bijdraagt aan art 5. Wie gaat effectief beslissen om Rusland de oorlog verklaren?
Duitsland? De russen watertanden al bij die gedachte.
Rusland kan ons zeer goed pijn doen zonder een voet in Europa te zetten.
En Nederland gaat dan al gevangeniskampen bouwen voor russische soldaten
Ze hebben al een grote voet in Europa gezet, toch.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ieder mag kiezen hoe hij bijdraagt aan art 5. Wie gaat effectief beslissen om Rusland de oorlog verklaren?
Duitsland? De russen watertanden al bij die gedachte.
Rusland kan ons zeer goed pijn doen zonder een voet in Europa te zetten.
En Nederland gaat dan al gevangeniskampen bouwen voor russische soldaten
Moskou ligt ook op het Europese continent.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze hebben al een grote voet in Europa gezet, toch.
Of vind je dat Oekraïne bij het Aziatische continent hoort?
Dat zegt hij niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland kan geen oorlog winnen tegen Oekraïne.
Dus best een boude bewering dat Rusland onverslaanbaar is.
Ach wantie lult maar opquote:
Ik bedoel dat ze geen troepen of tanks hoeven te sturen. Raketten en Oreshniks genoeg om onze kritieke infrastructuur lam te leggen. Vuurkracht waar we ons amper tegen kunnen verdedigen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze hebben al een grote voet in Europa gezet, toch.
Of vind je dat Oekraïne bij het Aziatische continent hoort?
Ja dus?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Moskou ligt ook op het Europese continent.
Zeker.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze geen troepen of tanks hoeven te sturen. Raketten en Oreshniks genoeg om onze kritieke infrastructuur lam te leggen. Vuurkracht waar we ons amper tegen kunnen verdedigen.
Dat is wederzijds.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze geen troepen of tanks hoeven te sturen. Raketten en Oreshniks genoeg om onze kritieke infrastructuur lam te leggen. Vuurkracht waar we ons amper tegen kunnen verdedigen.
Niemand.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zeker.
Al vraag ik me af wat Londen of Berlijn terug gaat schieten als Rusland dat soort aanvallen pleegt op landen die niet in oorlog met Rusland zijn.
Wie zou er als eerste de oorlog moeten verklaren, eigenlijk?
Ook zonder de VS is de NAVO sterk genoeg om Rusland in 1 jaar tijd volledig te verslaanquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En wat houdt dat concreet in? De VS gaat niets doen. En diepte hebben ze niet in de Baltische staten.
Dus dat gaat neerkomen op Polen en Duitsland.
Gaan we dan Navo troepen opofferen? Jongens en meiden uit ons land?
Total nuclear war dan.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook zonder de VS is de NAVO sterk genoeg om Rusland in 1 jaar tijd volledig te verslaan
Wat houdt dat in, Rusland volledig verslaan?.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ook zonder de VS is de NAVO sterk genoeg om Rusland in 1 jaar tijd volledig te verslaan
Het gonst geruchten dat Rusland productiefaciliteiten van raketten/drones die het westen wil (laten) inzetten tegen binnenland Rusland, zal aanvallen. Ook al staat die faciliteit in een NAVO land. Ok dat je oekr helpt met oorlog in oekr, maar als je aanvallen op Rusland zelf faciliteert, wapens en intel en sattelietdata voor levert, dan ben je rechtstreeks betrokken tegen Rusland.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zeker.
Al vraag ik me af wat Londen of Berlijn terug gaat schieten als Rusland dat soort aanvallen pleegt op landen die niet in oorlog met Rusland zijn.
Wie zou er als eerste de oorlog moeten verklaren, eigenlijk?
Je zou echt denken dat het westen revange zoekt voor de fiasco's uit het verleden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat houdt dat in, Rusland volledig verslaan?.
Het is echt een f*cking groot land. En vanuit het westen naar Moskou oprukken is ook al een paar keer een complete faal gebleken.
Denk niet dat je dat land zo makkelijk 'volledig verslaat'.
Dat zal er aan liggen hoe die aanval er uit zal zien.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat voor Fiasco's UI het verleden?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je zou echt denken dat het westen revange zoekt voor de fiasco's uit het verleden.
En Rusland verslaan staat gelijk aan je eigen ondergang. Desnoods met hun "Dead Hand System"
China is dus rechtstreeks betrokken bij de oorlog tegen Rusland. China levert onderdelen voor de drones die nu op Russische bodem terecht komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het gonst geruchten dat Rusland productiefaciliteiten van raketten/drones die het westen wil (laten) inzetten tegen binnenland Rusland, zal aanvallen. Ook al staat die faciliteit in een NAVO land. Ok dat je oekr helpt met oorlog in oekr, maar als je aanvallen op Rusland zelf faciliteert, wapens en intel en sattelietdata voor levert, dan ben je rechtstreeks betrokken tegen Rusland.
En dan kan je tegenreactie verwachten, en de druk hiervoor wordt opgevoerd in Rusland.
En hoe gaat NAVO dan reageren?
Ben benieuwd wat het fameuze Art5 nu echt zal inhouden. Wie gaat er iets doen? En wat?
Ik denk dat de aanvallende partij het in dat geval gaat verliezen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Total nuclear war dan.
Toch betwijfel ik je stelling.
In de volgende (nucleaire) oorlog zullen er enkel verliezers zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat de aanvallende partij het in dat geval gaat verliezen.
Of het nou de NAVO-EU landen zijn of Rusland.
Mja de VS heeft net gezegd dat escalatie van de aanvallen op binnenland Rusland een goede zaak zijn en de russen wel es tot onderhandelingen kunnen dwingen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet stoppen met escaleren op zeker moment in deze chicken game
Raar dat je wel ok bent met aanvallen op Oekraïens grondgebied, maar niet op Russisch grondgebied.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mja de VS heeft net gezegd dat escalatie van de aanvallen op binnenland Rusland een goede zaak zijn en de russen wel es tot onderhandelingen kunnen dwingen.
En het westen steekt niet meer onder stoelen of banken dat zij helpende hand zijn.
Nogmaals...allemaal ok op grondgebied oekr, maar op grondgebied Rusland gaat tegenreactie uitlokken vrees ik.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
In de volgende (nucleaire) oorlog zullen er enkel verliezers zijn.
Rusland schijnt inderdaad andere middelen aan te willen wenden:quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Natuurlijk heeft Rusland meer nucleaire wapens dan de EU landen maar ze zullen ze echt niet snel gebruiken.
Als ze als iets zouden doen tegen de productie van wapens in de EU is het door middel van sabotageactie's lijkt mij.
Zo maar een raket op bijvoorbeeld Duitsland af vuren gaat wel erg ver.
Als een Duitse raket op basis van Amerikaanse Intel door een in Duitsland opgeleide oekrainer op Moskou wordt afgevuurd, betaalt door Nederland, dan snap ik dat Rusland dat ziet als een aanval van de NAVO. De enige reden dat ze niks terug doen is dat dit ze nog in grotere problemen brengt.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mja de VS heeft net gezegd dat escalatie van de aanvallen op binnenland Rusland een goede zaak zijn en de russen wel es tot onderhandelingen kunnen dwingen.
En het westen steekt niet meer onder stoelen of banken dat zij helpende hand zijn.
Nogmaals...allemaal ok op grondgebied oekr, maar op grondgebied Rusland gaat tegenreactie uitlokken vrees ik.
Maar wie gaat Rusland dan aanvallen, Polen?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als een Duitse raket op basis van Amerikaanse Intel door een in Duitsland opgeleide oekrainer op Moskou wordt afgevuurd, betaalt door Nederland, dan snap ik dat Rusland dat ziet als een aanval van de NAVO. De enige reden dat ze niks terug doen is dat dit ze nog in grotere problemen brengt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |