Rusland zal vooral een duidelijk signaal willen geven aan het westen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:51 schreef Candymannetje het volgende:
Als ze als iets zouden doen tegen de productie van wapens in de EU is het door middel van sabotageactie's lijkt mij.
Zo maar een raket op bijvoorbeeld Duitsland af vuren gaat wel erg ver.
Jaaaa lekker stoer weer.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:06 schreef Wantie het volgende:
Dus succes met het tegenhouden van drones en raketten van tientallen landen.
We weten niet wat Rusland wil.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland zal vooral een duidelijk signaal willen geven aan het westen.
Geen sabotage actie en dan "oei is er een ongeluk gebeurd?", "was er een brand?", " hoe zou dat nou komen?".
Nee, een duidelijk signaal. Stop ermee of we gaan verder.
In eerst instantie voorzie ik wel een tegenreactie van het westen en dan zitten we op de escalatieladder. Dan is het zien hoever het westen wil gaan, en daar ben ik bevreesd om. Ze zijn nu al gefocust op oorlog met Rusland maar willen zich eerst voorbereiden/opbouwen. Vraag is of de rus daar braafjes op gaat zitten wachten...
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaaaa lekker stoer weer.
Schrap dan maar al een x-aantal hoofdsteden van je kaart.
Dombo
Jep ik ben me bewust van de reeele risico's van de situatie.quote:
Die hebben we niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep ik ben me bewust van de reeele risico's van de situatie.
Jij loopt gewoon domweg achter je russofobe leiders aan.
Nee, als het westen dat dacht, waren ze wel met een gestrekt been de oorlog tegen Rusland in gegaan om Oekraïne te bevrijden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:49 schreef UncleScorp het volgende:
Bovenstaande reacties tonen dus duidelijk aan dat het westen er gerust in is dat Rusland toch niets terug zal doen.
Die tegenreactie is er in de vorm van bombardementen op Oekraïne.quote:Ook niet nu zelfs de VS escalatie van aanvallen op grondgebied aanmoedigt. Dit gaat sowieso tegenreactie uitlokken.
Rusland moet gewoon Oekraïne verlaten.quote:Rusland had al veel eerder een duidelijk signaal moeten geven.
Nee, de Russen gaan geen afstand doen van de Donbas en wellicht ook niet van Oekraïne in zijn geheel.quote:- "Invasie" Kursk (ook al was het uiteindelijk totale flop)
- aanval op bommenwerpers van hun nuclear triade
- aanslag op Putin in Valdai
Russen zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat er van het westen niets diplomatiek meer moet verwacht worden.
Militair is de enige uitweg.
Nee ze hebben Rusland zwak ingeschat. Wat militaire hulp en keiharde sancties zouden Rusland en Putin ten val brengen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:00 schreef Wantie het volgende:
Nee, als het westen dat dacht, waren ze wel met een gestrekt been de oorlog tegen Rusland in gegaan om Oekraïne te bevrijden.
En dat doen ze niet.
Dat is gewoon de oorlog, geen tegenreactiequote:Die tegenreactie is er in de vorm van bombardementen op Oekraïne.
En de VS moet Iran verlaten, en Venezuela, de golfstaten, alle militaire bases wereldwijd enz enzquote:Rusland moet gewoon Oekraïne verlaten.
Sja Istanbul 2022 had dit allemaal kunnen voorkomen.quote:Nee, de Russen gaan geen afstand doen van de Donbas en wellicht ook niet van Oekraïne in zijn geheel.
Lolquote:Westerse diplomatie is zinloos.
De VS heeft alle kaarten in handen.quote:Trump heeft bijna letterlijk de bilspleet van Poetin schoon gelikt.
Zelfs Zelensky de wind van voren gegeven en militaire steun aan Oekraïne terug geschroefd.
Had dat effect?
Nope. Niets.
Ja dat is nu eenmaal War of Attrition".quote:Poetin heeft de tijd aan zijn zijde.
Dus die gaat echt geen consessies doen.
Sja als niets werkt kan je enkel escalerenquote:Wat dat betreft heeft de VS een punt: escalatie van Oekraïne op Russisch grondgebied is het enige wat nog kan helpen.
Luister es naar het dom blondje Kallasquote:
Jep en toen deed de VS de Maidan coupquote:Rusland had voor 2014 verregaande samenwerking met onze Europese leiders.
Tiens. Zou het?quote:Daarna bekoelde het,
Dat is sinds Rusland de EU probeerde te destabiliseren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:29 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Luister es naar het dom blondje Kallas
[..]
Wat ze niet gedaan hebben.quote:Jep en toen deed de VS de Maidan coup
[..]
Jazeker, onder andere door sancties.quote:Tiens. Zou het?
Hij heeft dat recht ni.quote:VS wist maar al te goed dat oekr voor Putin een rode lijn was.
Een rode lijn die hij wel gehouden heeft.
Nee, helemaal niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 11:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee ze hebben Rusland zwak ingeschat.
Nee, men wist dat dit van de lange adem zou zijn.quote:Wat militaire hulp en keiharde sancties zouden Rusland en Putin ten val brengen.
Oh, resultaat is er wel: Rusland krijgt Oekraïne er nog steeds niet onder.quote:Niet dus.
Nou dan proberen we maar eindeloos opnieuw hetzelfde.
Massaal wapens, geld en ondrtussen al 20 (!) sanctiepakketten...en nog steeds geen resultaat.
De wapens zijn op, geld wordt geleend...en duimen maar
Nu spreek je Rusland tegen.quote:[..]
Dat is gewoon de oorlog, geen tegenreactie
[..]
De VS zit volgens mij niet in Iran en Venezuela.quote:En de VS moet Iran verlaten, en Venezuela, de golfstaten, alle militaire bases wereldwijd enz enz
We hebben Rusland niet gekelderd.quote:[..]
Sja Istanbul 2022 had dit allemaal kunnen voorkomen.
Maar ja wij gingen ff Rusland kelderen
[..]
Tja, wat moet Europa dan doen?quote:Lol
Diplomatie?
Waar ???
Europa weigert al 4 jaar enig woord tegen Rusland en eist nu plaats aan de tafel
[..]
Nee, Rusland heeft alle kaarten.quote:De VS heeft alle kaarten in handen.
Als zij echt zeggen dat het stopt, stopt het.
Simpel
[..]
Logisch.quote:Ja dat is nu eenmaal War of Attrition".
[..]
Sja als niets werkt kan je enkel escaleren
Ik denk dat hij bedoeld dat die raket vanuit Oekraïne wordt afgeschoten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, Polen is een NAVO land.
Dus als Rusland het als een NAVO actie ziet en een tegenaanval, dan is Polen een doelwit
Weet ik, maar als de NAVO verantwoordelijk is, en niet de individuele landen die de lancering mogelijk maken, dan maakt het niet uit welk NAVO land Rusland aanvalt als represaille.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoeld dat die raket vanuit Oekraïne wordt afgeschoten.
quote:
quote:De Russische hypersonische Oreshnik-raket heeft vanaf de raketlanceerbasis Kapoestin Jar (Zuid-Rusland) ongeveer 14 tot 15 minuten nodig om Nederland of Brussel te bereiken.
Mocht de raket worden afgevuurd vanaf locaties in Belarus, waar het systeem eveneens is ontplooid, dan is de reistijd nog korter en bedraagt deze slechts enkele minuten.
Je gaat me toch niet vertellen dat jij je zorgen maakt dat Rusland een bom gaat gooien op Nederland?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Weet ik, maar als de NAVO verantwoordelijk is, en niet de individuele landen die de lancering mogelijk maken, dan maakt het niet uit welk NAVO land Rusland aanvalt als represaille.
En dan is Nederland best ver weg.
Ik niet nee.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat jij je zorgen maakt dat Rusland een bom gaat gooien op Nederland?
Belarus gaat dat niet faciliteren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 12:42 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Ze zijn in productie gegaan aan ongeveer 25 per maand.
Maar NOS vertelt dat mij wel..quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat jij je zorgen maakt dat Rusland een bom gaat gooien op Nederland?
Inzet van navo-eenheden. Dan is het relatief snel voorbij.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eens.
Maar hoe zie jij concreet "in grotere problemen brengen"?
Wat kan het westen nog meer doen?
Troepen en voertuigen sturen naar oekr? Is gewoon more of the same.
Vliegtuigen? Good luck tegen de russische luchtafweer.
Heb ook even gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was een Ruslandkenner die op NOS.nl aangaf dat als Oekraïne de Krim terugpakt, en daar zijn ze goed op naar weg, dat Rusland weleens verder kon escaleren door een algehele mobilisatie uit te roepen of een tactisch nucleair wapen te gebruiken.quote:
quote:
Rusland teistert Oekraïne met nieuwe ‘truc’: drone van 2.000 euro schakelt peperduur onderdeel van elektriciteitsnetwerk uit
Rusland heeft een nieuwe truc verzonnen om het Oekraïense elektriciteitsnet aan te vallen. Het Russische leger maakt steeds meer gebruik van een nieuw type drone dat door de Oekraïense verdedigingslinie kan glippen en cruciale onderdelen van elektriciteitscentrales kan uitschakelen.
https://www.hln.be/buiten(...)etwerk-uit~ad9c1c0f/
Dat mag natuurlijk, maar als Oekraïne Russische infrastructuur aanvalt is dat escalatie...quote:
Zoals gewoonlijk heb je problemen met lezen en/of effectief begrijpen wat je leest.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk, maar als Oekraïne Russische infrastructuur aanvalt is dat escalatie...
Aangezien je niet met een verduidelijking komt, zit ik blijkbaar toch goed.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk heb je problemen met lezen en/of effectief begrijpen wat je leest.
Dit is wel een van de betere momenten van Trump.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op de vraag van Trump of Zelensky bereid is om naar Moskou te gaan voor onderhandelingen antwoorde Zelensky met een cynische lach op zijn gezicht dat het momenteel veel te gevaarlijk is in Moskou vanwege al die ontploffende Oekraïense drones daar.![]()
![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Iddquote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op de vraag van Trump of Zelensky bereid is om naar Moskou te gaan voor onderhandelingen antwoorde Zelensky met een cynische lach op zijn gezicht dat het momenteel veel te gevaarlijk is in Moskou vanwege al die ontploffende Oekraïense drones daar.![]()
![]()
![]()
Daarvoor is Rusland verantwoordelijk.quote:Op zondag 12 juli 2026 08:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd
Once a comedian always a comedian.
En ntl zwijgen over toestand in eigen hoofdstad
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:33 schreef Wantie het volgende:
Dit is wel een van de betere momenten van Trump.
quote:
Trump Seemingly Calls Zelenskyy ‘Putin’ At Gaffe-Filled Press Conference
Key Facts
Trump pointed to Zelenskyy and asked if reporters had any questions for “President Putin” before appearing to catch the error and insist he wanted to relay the inquiries when he spoke to the Russian president later in the day.
Trump also referred to the “Islamic Republic of Iran” as the “Islamic Republic of Japan” when speaking about an attack by Iran on a U.S. aircraft carrier.
In the same press conference, he referred to the Obama-era nuclear deal with Iran, known as the Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA) as “JCPOC,” calling it a “terrible deal.”
He also mispronounced the app “Tik Tok” as “tic tac,” telling reporters, “You know who’s number one on tic tac? I am. I’m number one on Tik Tok and all I talk about is how bad communism is.”
He repeated the “tic tac” error—which he also made Monday from the White House while speaking about his following on the app—while delivering remarks at the NATO summit later in the day Wednesday.
The gaffes come amid persistent questions about the president’s health and mental state, as he often rambles in speeches, has seemingly dozed off in public on multiple occasions and has been seen with bruises on his hands and swollen ankles during his second term.
The White House did not directly address the gaffes when asked by Forbes to explain them, and issued a statement from Press Secretary Karoline Leavitt defending Trump’s performance at Wednesday’s NATO summit.
https://www.forbes.com/si(...)ed-press-conference/
Sinds 26 juni geldt de noodtoestand op De Krim.quote:Op zondag 12 juli 2026 00:33 schreef Black_Baron het volgende:
Nieuwe vlog vanuit de Krim..het lijkt er allemaal prima te gaan.
Ziet er oprecht mooi uit.
Bekijk deze YouTube-video
Dat hij een comedian isquote:
Ja joh volgens NOS staat oekr niet ver van het veroveren van de Krim las ik hierbovenquote:Op zondag 12 juli 2026 09:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sinds 26 juni geldt de noodtoestand op De Krim.
Dus het is niet helemaal prima daar.
Tja, het blijft een slechte president.quote:
Het zal, maar de NOS is niet degene die de noodtoestand uitroept.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja joh volgens NOS staat oekr niet ver van het veroveren van de Krim las ik hierboven
Noodtoestand voor tijdelijk benzinetekort en af en toe stroomuitvalquote:Op zondag 12 juli 2026 09:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zal, maar de NOS is niet degene die de noodtoestand uitroept.
Die is uitgeroepen door de Russische autoriteiten op De Krim.
Er is dus wel wat aan de hand op De Krim.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Noodtoestand voor tijdelijk benzinetekort en af en toe stroomuitval
Noodtoestand voor tijdelijk benzinetekort en af en toe stroomuitvalquote:Op zondag 12 juli 2026 09:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zal, maar de NOS is niet degene die de noodtoestand uitroept.
Die is uitgeroepen door de Russische autoriteiten op De Krim.
Ja toestand Kiev kan je niet vergelijken met toestand Moskou.quote:
Ja zeg ik net.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is dus wel wat aan de hand op De Krim.
Klopt, veroorzaakt door Rusland.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Ja toestand Kiev kan je niet vergelijken met toestand Moskou.
Regen van raketten tov af en toe drone.
Dus Rusland escaleert.quote:Elke week spreken ze van "de zwaarste aanval sinds begin oorlog"
Mensen die daar boos om worden begrijpen niet dat raketten bijgemaakt kunnen worden.quote:Waar zijn die goei tijden van "Rusland zit zo goed als zonder raketten"?
Rusland zat zonder raketten maar ze hebben toch nieuwe gemaakt van Oekraïense wasmachines?quote:Op zondag 12 juli 2026 09:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Ja toestand Kiev kan je niet vergelijken met toestand Moskou.
Regen van raketten tov af en toe drone.
Elke week spreken ze van "de zwaarste aanval sinds begin oorlog"
Waar zijn die goei tijden van "Rusland zit zo goed als zonder raketten"?
Dat is wel het leuke van BNW.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland zat zonder raketten maar ze hebben toch nieuwe gemaakt van Oekraïense wasmachines?
Het ergste is nog dat het van de Europese commissie af komt.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wel het leuke van BNW.
Je mag hier de grootst mogelijke onzin plaatsen.
Rusland heeft korte tijd huishoudapparaten geïmporteerd uit bevriende landen en daar de chips uit gehaald.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat het van de Europese commissie af komt.
Voor militaire doeleinden.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland heeft korte tijd huishoudapparaten geïmporteerd uit bevriende landen en daar de chips uit gehaald.
Jij vertaalt dat naar Oekraïense wasmachines waar raketten van gemaakt zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |