https://www.ad.nl/rotterd(...)-wethouder~ae552c8a/quote:Stunt in stadhuis: D66-kandidaat weggestemd, niet zij maar Joan Nunnely wordt wethouder
De Rotterdamse kandidaat-wethouder Eva Heijblom is donderdag weggestemd door de gemeenteraad. De verrassing in het stadhuis is compleet: Heijblom zat tot het eind van de stemming nog gewoon in de zaal in afwachting van haar installatie.
Heijblom kreeg 21 stemmen, Joan Nunnely 23 stemmen. Zij is D66-raadslid maar was niet de voorgedragen kandidaat. Eva Heijblom zat nietsvermoedend met haar gezin op de tribune, in afwachting van de stemming en haar installatie.
Kort nadat de stemmen werden geteld, liep één van de fractieleden van D66 naar Heijblom om haar te informeren. Ze werd naar de kamer van burgemeester Carola Schouten gebracht, waar ze het nieuws emotioneel tot zich liet doordringen. Even later werd ook haar partner geïnformeerd. Hij zat nog op de tribune te wachten op de installatie.
Zelfs raadsleden van D66 zelf zeggen niet te hebben geweten van de coup. „Ik zag dit niet aankomen”, zei D66-raadslid Tim de Haan net na de stemming. „Ik ben teleurgesteld. Ik weet niet wat hier gebeurd is. Dit is gebeurd zonder dat wij het wisten.”
„Ik heb geen idee”, zei Joan Nunnely zelf vlak na de stemming op de vraag wat zich zojuist had afgespeeld. „Ik wist niet dat dit eraan kwam”, beweerde ze. „Het is voor mij een mooie verrassing. ik ben trots dat ik het vertrouwen krijg van de raad.” Wanneer ze voor het eerst hoorde dat deze sensationele wending in de lucht hing? „Geen idee. Jij bent een betere journalist dan ik.”
De verbijsterde Heijblom had de zaal toen inmiddels al verlaten. Op de vraag aan Nunnely hoe ze zich richting Heijblom voelde: „Ga je mij nu aanvallen? ik ga heel even nadenken over een reactie. ik begrijp dat jullie ook enthousiast zijn. Als ik het had geweten, had ik ook familie meegenomen.”
quote:„Ik wist niet dat dit eraan kwam”, beweerde ze. „Het is voor mij een mooie verrassing. ik ben trots dat ik het vertrouwen krijg van de raad.” Wanneer ze voor het eerst hoorde dat deze sensationele wending in de lucht hing? „Geen idee. Jij bent een betere journalist dan ik.”
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.quote:Op de vraag aan Nunnely hoe ze zich richting Heijblom voelde: „Ga je mij nu aanvallen? ik ga heel even nadenken over een reactie. ik begrijp dat jullie ook enthousiast zijn. Als ik het had geweten, had ik ook familie meegenomen.”
Ook bijzonder dat je je gelijk aangevallen voelt bij een normale vraag in deze situatie. Je bent wethouder geworden ten koste van je voorgedragen partijgenoot. Dan is het toch normaal dat er aan je gevraagd wordt hoe je je voelt tov haar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.
Het lijkt mij dat Nunnely dit heeft geweten en dat ze op zichzelf heeft gestemd. Wel een lekker begin van je wethouderschap qua vertrouwen, ook richting je fractiecollega'squote:Op donderdag 9 juli 2026 20:33 schreef rutger05 het volgende:
Wat een rare gang van zaken. Hier zit een vies luchtje aan.
Dit soort uitspraken laten meteen zien met wat voor type je te maken heeft. Totaal niet verassend, dit soort vuil bij D66.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.
Ik vind die discussie ook maar vaag. Het zou toch heel goed kunnen dat er voor de posten in Rotterdam gewoon betere mensen waren dan de mensen van kleur. En als mensen en Nunnely dachten dat zij een betere kandidaat zou zijn is ze sinds vandaag al wel helemaal af qua loyaliteit en geloofwaardigheid. Ze levert precies het bewijs waarom de keus waarschijnlijk in eerste instantie niet op haar is gevallen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:53 schreef VEM2012 het volgende:
Je zal maar zo genaaid worden door je eigen partij…
En de reden ook weer: puur racisme.
Het zou helemaal wat zijn als PRO nog de hand heeft gehad in het wegsturen van Heijblom. Dan kun je het college wel meteen opvegenquote:Op donderdag 9 juli 2026 23:29 schreef rutger05 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rwachts-weg-a4932104 (premium helaas)
Ondanks dat de ombudsman met klem heeft geadviseerd dit niet te doen vanwege klachten over haar functioneren als topambtenaar heeft de raad ingestemd met de benoeming van Miriam Harika (PRO).
Ook heel bijzonder.
We gingen het wel even doen, het gezeik met Cruyff, alles ging mis daar, terwijl we in potentie misschien wel ons sterkste team ooit hadden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:26 schreef TheVulture het volgende:
Dat WK van 1990 was ook echt een schandalig slecht WK van Oranje
Ja, zit er dik in.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat Nunnely dit heeft geweten en dat ze op zichzelf heeft gestemd. Wel een lekker begin van je wethouderschap qua vertrouwen, ook richting je fractiecollega's
Dat is wel heel erg onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 06:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, zit er dik in.
Dan zou de voltallige oppositie (inclusief Leefbaar Rotterdam en FvD) ook voor haar gestemd moeten hebben. Of dat er ook coalitiepartijen hun eigen coalitie verneukt moeten hebben
Ja dat klopt maar ze heeft er ook knap weinig van gebakken bij BZK. Alsnog lullig.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat is ff lullig.
Helemaal als je bedenkt dat Eva Heijblom bij de overheid een directeur-generaal functie had en ze die 2 weken terug heeft neergelegd om deze functie te bekleden. Die functie had een salaris van 9 tot 11 duizend euro bruto per maand en nu heb je niets
Openlijk racisme dus jegens blanke mensen en dat scoort natuurlijk in D66 contreien, dan ben je meteen een grote hoor.quote:Joan Nunnely oogde overdonderd door de gebeurtenissen. Eerder uitte ze kritiek op de 'witte wethoudersploeg' die Rotterdam zou moeten leiden.
Bron
Als het Nunnely zelf was dan is haar positie nu eigenlijk al onhoudbaar. Als het één van de coalitiepartners was dan is de nieuwe coalitie eigenlijk al onhoudbaar. Iemand is de afspraken niet nagekomen.quote:Feit is dat de vijf partijencoalitie rust op een meerderheid van een zetel in de gemeenteraad. Opgeteld hebben de vijf in totaal 23 van de 45 raadszetels.
Het is mogelijk dat de hele oppositie voor Nunnely heeft gestemd en Nunnely op zichzelf, in totaal 23. Er zijn ook andere scenario's mogelijk, waarbij gemeenteraadsleden van coalitiepartijen op haar hebben gestemd
Hahahaha - altijd leuk als een D66’er op zijn bek gaat.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat is ff lullig.
Helemaal als je bedenkt dat Eva Heijblom bij de overheid een directeur-generaal functie had en ze die 2 weken terug heeft neergelegd om deze functie te bekleden. Die functie had een salaris van 9 tot 11 duizend euro bruto per maand en nu heb je niets
Ja, dat ze de dupe worden van hun eigen progressieve en hypocriete beleid..quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:11 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Hahahaha - altijd leuk als een D66’er op zijn bek gaat.
Heerlijke verhalen. Uitglijden over je eigen stront.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat ze de dupe worden van hun eigen progressieve en hypocriete beleid..
Een vriend van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt. Die stond op een verkiesbare plaats voor D66 bij gemeenteraadsverkiezingen. Maar de nummer 4 kreeg meer stemmen omdat die een buitenlandse naam had en de nummer 5 omdat die een naam had waarvan een aantal stemmers dacht dat het een vrouwennaam was (was gewoon een man). Had hij drie jaar echt veel voor D66 gedaan, werd hij ingehaald uit politiek-correcte redenen!
Doe eens normaal johquote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Totdat Nederland als geheel uitglijdt over de eigen stront van jaren oogkleppen op bij migratiebeleid. En dan hebben de D66 genoeg geharkt om naar het buitenland te verkassen en Wilders vanuit daar alsnog de schuld te geven. Want zo gaat het gebeuren!
Dit is toch ook een vreemde vraag eigenlijk.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Op de vraag aan Nunnely hoe ze zich richting Heijblom voelde:
Behalve dan dat D66 niet links is.quote:Op donderdag 9 juli 2026 23:59 schreef Regilio_ het volgende:
De messen zijn altijd nét wat langer op links.
Deze "afspraken" zijn sowieso schandalig en onderdeel van de achterkamertjespolitiek waar we met z'n allen zo een gruwelijke hekel aan hebben. Mensen mogen stemmen op de kandidaat die ze het beste achten, ongeacht of die van je partij of coalitie is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:03 schreef Breekfast het volgende:
Als het Nunnely zelf was dan is haar positie nu eigenlijk al onhoudbaar. Als het één van de coalitiepartners was dan is de nieuwe coalitie eigenlijk al onhoudbaar. Iemand is de afspraken niet nagekomen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)t-kandidaat-heijblomquote:Heijblom was beoogd wethouder Cultuur en Mobiliteit voor D66. Maar toen er gestemd werd over alle tien kandidaat-wethouders, haalde ze het niet. De topambtenaar van het ministerie van Binnenlandse Zaken kreeg 21 raadsleden achter zich. Maar schijnbaar uit het niets kreeg het D66-raadslid Joan Nunnely 23.stemmen. Zij mag nu wethouder worden als ze wil.
Geheime stemming
Een drama voor Heijblom, die met haar gezin achterin de zaal lang zat te wachten op de uitslag van de geheime stemming. Ze was al op zoek naar een woning in Rotterdam. Op papieren biljetten konden de raadsleden hun stem uitbrengen op de voorgedragen wethouderskandidaten.
Maar dit is een bijzondere stemming. De raadsleden mogen ook de naam van iemand anders op het biljet schrijven, bijvoorbeeld van een ander raadslid of zichzelf.
Volgens het verwachte draaiboek zou Heijblom met de negen andere beoogde bestuurders door burgemeester Carola Schouten na de uitslag worden geïnstalleerd. De bloemen lagen al klaar. Toen duidelijk werd dat ze het niet had gehaald, verliet ze meteen de zaal.
'Mooie verrassing'
Nunnely oogde enigszins overdonderd door de gebeurtenissen. Eerder uitte ze kritiek op de 'witte wethoudersploeg'. “Ik wist niet dat dit eraan kwam. Dus het is voor mij ook een mooie verrassing en ik ben trots dat ik vertrouwen krijg van de raad”, zegt ze.
Of ze dit zag aankomen? “Geen idee.” Nunnely gaat nadenken of ze wethouder wil worden. Als ze het doet - en die kans is groot - kan ze over een week geïnstalleerd worden, tijdens de laatste raadsvergadering voor de zomervakantie.
In haar partij is vermoedelijk de pleuris uitgebroken. Snel na de installatie van de andere D66-wethouder Chantal Zeegers was de fractie verdwenen. Waarschijnlijk in crisisoverleg. De belangrijkste vraag: hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Jeroen Postma van PRO zag de 'coup' ook niet aankomen. “Ik weet niet precies wat iedereen op het briefje heeft ingevuld, maar wij als fractie hebben afgesproken dat we op alle voorgedragen kandidaat-wethouders stemmen, want daar hebben we vertrouwen in.”
'Laten bezinken'
De ontstane situatie is reden voor overleg binnen de nieuwe coalitie, vindt hij. “Ik moet het even laten bezinken, net als het college en de coalitie hoe we hier verder mee moeten.” Kan Nunnely wat hem betreft wethouder worden? “Ik denk dat we daar nog even heel goed met elkaar over moeten praten.”
Na de verrassende uitkomst vraagt iedereen zich af wie er achter de coup tegen de kandidaat van D66 zit en hoe lang die in de maak was. In de stadhuisbubbel zal er de komende tijd niet alleen door D66 druk over worden gespeculeerd. Raadsleden van andere partijen zeggen dat het al rondzong na de hoorzitting van Heijblom op maandagavond. Anderen denken dat het allemaal in de loop van de donderdag is ontstaan.
De coalitie van PRO, D66, VVD, Volt en het CDA heeft een meerderheid van maar een zetel. Opgeteld hebben de vijf in totaal 23 zetels van de 45 raadszetels. Dat is krap, blijkt maar weer. In het geval van Nunnely is het mogelijk dat de hele oppositie voor haar heeft gestemd en Nunnely op haarzelf. Dat zijn er dan ook 23. Maar er zijn ook andere scenario’s mogelijk. Raadsleden van coalitiepartijen kunnen op haar hebben gestemd.
Heb jij hem dan ooit inhoudelijk iets zien bijdragen dan?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je komt hier alleen om andere users af te zeiken?
En er zaten allemaal briefjes bij die stembiljetten waarop dat als motivatie werd aangegeven ofzo..?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 09:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat ze de dupe worden van hun eigen progressieve en hypocriete beleid..
Een vriend van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt. Die stond op een verkiesbare plaats voor D66 bij gemeenteraadsverkiezingen. Maar de nummer 4 kreeg meer stemmen omdat die een buitenlandse naam had en de nummer 5 omdat die een naam had waarvan een aantal stemmers dacht dat het een vrouwennaam was (was gewoon een man). Had hij drie jaar echt veel voor D66 gedaan, werd hij ingehaald uit politiek-correcte redenen!
D66 is de grootste partij in de landelijke coalitie en voert gewoon 80% VVD/CDA beleid uit, waar ze in het regeerakkoord voor getekend hebben, dat weet je hè?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ten opzichte van extreemlinksen is D66 best wel gematigd inderdaad…
Nou, we wisten vooraf dat ze deals gaan maken met links, dan ben je toch een beetje links maar het inderdaad een partij zonder echt een richting, behalve dan de afgrondquote:
Nee, ik wist niet dat de onzin in jouw koppie inmiddels ook magisch de werkelijkheid is geworden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
D66 is de grootste partij in de landelijke coalitie en voert gewoon 80% VVD/CDA beleid uit, waar ze in het regeerakkoord voor getekend hebben, dat weet je hè?
1. Ten eerste is D66 niet omgeslagen, want ze waren al jaren niet links, eerder centrum dat onder Rob Jetten een stap naar rechts heeft gezet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik wist niet dat de onzin in jouw koppie inmiddels ook magisch de werkelijkheid is geworden.
De boeren hebben vast feest gevierd nu D66 als een blad aan de boom is omgeslagen!
Een vraag om aandacht…quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je komt hier alleen om andere users af te zeiken?
Maar Nunnely had zich niet - publiekelijk althans- kandidaat gesteld als wethouder, en zit in dezelfde partij. Zo gek is de vraag niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is toch ook een vreemde vraag eigenlijk.
Toen Rob Jetten de verkiezing heeft hij toch ook niet de vraag gekregen: Hé, hoe voel je je richting Timmermans?
Er wordt gestemd, dan heb je winners en verliezers. Iemand die democratisch is gekozen én heeft gewonnen hoeft toch geen verantwoording af te leggen over hoe hij of zij zich voelt tegenover iemand die minder stemmen heeft gehad?
Als je je niet kandidaat stelt, maar je krijgt toch meer stemmen, waarom zou je dan de vraag krijgen hoe je je voelt tegenover de persoon die minder stemmen heeft gekregen. Wat kan Nunnely er aan doen dat ze zoveel stemmen heeft gekregen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar Nunnely had zich niet - publiekelijk althans- kandidaat gesteld als wethouder, en zit in dezelfde partij. Zo gek is de vraag niet.
Is altijd zo met die deugers. Totdat ze er zelf last van krijgen, helaas is het dan vaak al te laat. Maar vanuit hun ivoren toren kunnen ze veel problemen makkelijk ontkennen. Asiel dossier is daar het perfecte voorbeeld van. Dat merken die D66'ers niet in hun prachtige huizen.quote:
Ik wel, jij niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij hem dan ooit inhoudelijk iets zien bijdragen dan?
D66 is altijd links van het centrum geweest en Jetten had alleen maar rechtse praatjes om stemmen te werven, maar na de verkiezingen bleek het gewoon een ordinaire leugenaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
1. Ten eerste is D66 niet omgeslagen, want ze waren al jaren niet links, eerder centrum dat onder Rob Jetten een stap naar rechts heeft gezet.
2. Als je denkt dat boeren per definitie blij zijn met rechts beleid zou ik je willen adviseren om je eerst eens te verdiepen in wat links en rechts beleid is.
Er is inderdaad wel een kans dat je 1 of 2 keer iets inhoudelijks hebt bijgedragen en ja, dat heb jij dan gezien en de rest gemist…quote:
Zie je spoken ofzoquote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
D66 is altijd links van het centrum geweest en Jetten had alleen maar rechtse praatjes om stemmen te werven, maar na de verkiezingen bleek het gewoon een ordinaire leugenaar.
Gewoon iets als “ik vind het sneu voor haar en we komen er op terug” is geen heel vreemde reactie. In ieder geval een stuk minder vreemd dan hoe ze nu heeft gereageerd.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je je niet kandidaat stelt, maar je krijgt toch meer stemmen, waarom zou je dan de vraag krijgen hoe je je voelt tegenover de persoon die minder stemmen heeft gekregen. Wat kan Nunnely er aan doen dat ze zoveel stemmen heeft gekregen.
Wat voor antwoord verwacht je eigenlijk op zo een vraag?
Moet een winnaar zich schuldig voelen tegen de verliezer? Moet de winnaar het jammer vinden voor de verliezer? Moet de winnaar juist blij zijn dat zij gewonnen heeft en de andere persoon niet?
Sociaal-cultureel gezien is D66 progressief, wat je denk ik wel kan zien als links vh midden. Economisch gezien neoliberaal, rechts van het midden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
D66 is altijd links van het centrum geweest en Jetten had alleen maar rechtse praatjes om stemmen te werven, maar na de verkiezingen bleek het gewoon een ordinaire leugenaar.
Toch wel een geniale partij die VVD dat iedereen alleen maar hun beleid uitvoert…quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie je spoken ofzo
Jetten is juist te veel VVD beleid aan het uitvoeren. Juist te rechts.
Dat valt erg mee, economisch rechts zou betekenen minder interventie van de overheid en de markt het werk laten doen, D66 is juist voor veel interventie van de markt. Een tijd had men zelfs het mantra 'overheid als marktmeester' en opperde een systeem dat men omschreef als 'progressief kapitalisme'.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociaal-cultureel gezien is D66 progressief, wat je denk ik wel kan zien als links vh midden. Economisch gezien neoliberaal, rechts van het midden.
Op welke praatjes en leugens doel je precies?
Ja, hoe ze het doen weet ik ook niet, of de D66 is van het links lullen en rechts vullen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch wel een geniale partij die VVD dat iedereen alleen maar hun beleid uitvoert…
Hoe dan ook: google even kieswijzer 2025 voor de afbeelding waar alle partijen staan en D66 staat duidelijk links van het centrum.
Sorry dat ik ervan uitga dat dit soort simpele zaken bekend zijn bij de meesten…
Tijdens de verkiezingen wilde hij maar wat graag iets doen aan immigratie en waren partijen zoals Ja21 welkom en na de verkiezingen ging de blik direct naar GL/PvdA.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociaal-cultureel gezien is D66 progressief, wat je denk ik wel kan zien als links vh midden. Economisch gezien neoliberaal, rechts van het midden.
Op welke praatjes en leugens doel je precies?
Veel woorden, maar uiteindelijk blijft gewoon staan dat D66 links is. En dat was gewoon wat de stelling was.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, hoe ze het doen weet ik ook niet, of de D66 is van het links lullen en rechts vullen.
Maar doen alsof D66 linkser is dan ze zich voordoen is gewoon lachwekkend.
Het gaat over deze post: VEM2012 in NWS / Rotterdamse coup: nieuwe D66-wethouder weggestemdquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Veel woorden, maar uiteindelijk blijft gewoon staan dat D66 links is. En dat was gewoon wat de stelling was.
Ik heb het uitgelegd: Jetten deed stoer over migratie en bewoog richting rechts in de talkshows, wat direct na de verkiezingen veranderde in een voorkeur voor GL/PvdA. Daar is best veel over geschreven in de pers. Dat jij dat allemaal niet bijhoudt of dement bent, dat lijkt mij een Nattekat-probleem.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat over deze post: VEM2012 in NWS / Rotterdamse coup: nieuwe D66-wethouder weggestemd
Dat is toch echt maar op één manier te lezen, en dat is precies wat ik net zei. Als je wat anders bedoelde mag je dat best uitleggen.
Dus je bent iemand die denkt dat migratie 100% bepaalt waar een partij staat? Dan hou ik het ook hierbij, zijn al zat topics over dat onderwerp.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het uitgelegd: Jetten deed stoer over migratie en bewoog richting rechts in de talkshows, wat direct na de verkiezingen veranderde in een voorkeur voor GL/PvdA. Daar is best veel over geschreven in de pers. Dat jij dat allemaal niet bijhoudt of dement bent, dat lijkt mij een Nattekat-probleem.
Die Nunnely zal dat zelf wel geregeld hebben denk ik.. al dan niet met steun van PRO oid.. en een groot deel van de D66 fractie.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:55 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Al die reacties zijn puur genieten.
Jij weet toch niet wat ze nog één-op-één gaat zeggen tegen haar? Maar tegen de pers zou ik hetzelfde antwoord geven. Die smullen natuurlijk van deze soap, dus die moet je niet nog meer munitie geven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gewoon iets als “ik vind het sneu voor haar en we komen er op terug” is geen heel vreemde reactie. In ieder geval een stuk minder vreemd dan hoe ze nu heeft gereageerd.
Dat recht heb je en ik kan me op zich ook wel vinden in je gedachte, maar er is nergens bewijs voor dus het blijft vooral speculatie.quote:Ik geloof er weinig van dit haar dit ook maar overkomen is zonder enige wetenschap vooraf.
Als jij vindt dat het huidige kabinet links beleid uitvoert, ben ik erg benieuwd wat dan jouw definitie is van rechts beleidquote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet hoop ik wat je met je stropop mag doen van mij.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je bent iemand die denkt dat migratie 100% bepaalt waar een partij staat? Dan hou ik het ook hierbij, zijn al zat topics over dat onderwerp.
Rechts beleid is een kleine overheid, dus klassiek rechts beleid kennen we vrijwel nergens.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als jij vindt dat het huidige kabinet links beleid uitvoert, ben ik erg benieuwd wat dan jouw definitie is van rechts beleid
Nee, want jij zei dit:quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rechts beleid is een kleine overheid, dus klassiek rechts beleid kennen we vrijwel nergens.
Verder leg je mij woorden in de mond. De vraag was of D66 links is. En dat zijn ze.
Dus vóór de verkiezingen rechtse praatjes dat een leugen bleek na de verkiezingen. Dat impliceert dat hij na de verkiezingen dus links handelde.quote:D66 is altijd links van het centrum geweest en Jetten had alleen maar rechtse praatjes om stemmen te werven, maar na de verkiezingen bleek het gewoon een ordinaire leugenaar.
Jij vindt de sterke voorkeur voor GL/PvdA niet passend bij links handelen?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, want jij zei dit:
[..]
Dus vóór de verkiezingen rechtse praatjes dat een leugen bleek na de verkiezingen. Dat impliceert dat hij na de verkiezingen dus links handelde.
Ja precies, dit artikel stond op de voorpagina van het AD, vandaar dat ik het zag. Maar het waren vooral haar quotes waarom ik het geplaatst heb. Als ze echt verrast was, dan had ze iets gehad van: Oh, wat is er gebeurd. Wil ik wethouder worden, ik ga even denken. Wat erg voor mijn collega? Wat is er gebeurd?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gewoon iets als “ik vind het sneu voor haar en we komen er op terug” is geen heel vreemde reactie. In ieder geval een stuk minder vreemd dan hoe ze nu heeft gereageerd.
Ik geloof er weinig van dit haar dit ook maar overkomen is zonder enige wetenschap vooraf.
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zienquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Mooi stukje racisme, het kleurtje is belangrijker dan de kwaliteiten blijkbaar.
Als ik het daar in die partij voor het zeggen had, dan zou ik even goed met haar spreken en als blijkt dat de achter de ruggen om zaken heeft geregeld de partij uitflikkeren. Dus vrijwel zeker het laatste.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja precies, dit artikel stond op de voorpagina van het AD, vandaar dat ik het zag. Maar het waren vooral haar quotes waarom ik het geplaatst heb. Als ze echt verrast was, dan had ze iets gehad van: Oh, wat is er gebeurd. Wil ik wethouder worden, ik ga even denken. Wat erg voor mijn collega? Wat is er gebeurd?
Maar de quotes waren direct passief-agressief en als je logisch nadenkt, is de kans vrij onwaarschijnlijk dat ze er niet vanaf wist. Die raadsleden lopen bij elkaar over de vloer en dan zouden de gehele oppositie allemaal hun mond houden en als verrassing haar wethouder maken? Zeer onwaarschijnlijk.
Met haar quotes maakt ze overigens direct duidelijk dat ze ongeschikt is als wethouder.
Het is racisme omdat letterlijk is gezegd dat het om het kleurtje gaat.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zien
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent isquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is racisme omdat letterlijk is gezegd dat het om het kleurtje gaat.
Wie van de twee het minst incompetent is kan ik verder niet beoordelen.
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zien
Een tijdje geleden zat de burgemeester van Rotterdam, Carola Schouten, nog een hele politiek correcte preek bij de NPO te houden. Ik vraag me af of ze over dit racisme in de de gemeenteraad ook nog wat te melden had?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Mooi stukje racisme, het kleurtje is belangrijker dan de kwaliteiten blijkbaar.
Aangezien je het 100% zeker weet heb je vast legio voorbeelden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.
Dat gebeurt niet omdat het dan wel racisme is. Precies mijn punt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien je het 100% zeker weet heb je vast legio voorbeelden.
Ik geloof er niks van dat er nog nooit een gekleurde kandidaat een belangrijke politieke functie niet heeft gekregen en dat het wel naar een blanke kandidaat ging
Ik denk overigens dat er binnen de coalitie best wel een paar afvalligen zijn geweest maar dat het stemgedrag van de oppositiepartijen de doorslag heeft gegeven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:55 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Al die reacties zijn puur genieten.
Er is er maar 1 van de twee die racistische uitspraken doetquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent is
Ik ben het er wel mee eens dat dit nog veel meer ophef zou geven als de vrouw van kleur zo gepiepeld zou zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.
Het helpt niet dat deze vrouw in kwestie heeft gezegd dat er te veel blanke mensen in de wethoudersploeg zouden zitten. Dat an sich is natuurlijk al een discriminerende opmerking. Al weten we ook dat tegenwoordig alles kan worden gezegd over blanke mensen, maar zodra er iets wordt gezegd over niet-blanke mensen is het meteen mis en volgt grote ophef.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent is
Je stelt dat D66 een voorkeur heeft voor GL/PvdA, maar in het huidige kabinet zitten ze met CDA en VVD.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt de sterke voorkeur voor GL/PvdA niet passend bij links handelen?
En wat heeft dat met het huidige kabinet te maken, want dat schreef jij toch echt…
Ook al is het maar deels bepalend is het racisme.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |