Tijdens de verkiezingen wilde hij maar wat graag iets doen aan immigratie en waren partijen zoals Ja21 welkom en na de verkiezingen ging de blik direct naar GL/PvdA.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociaal-cultureel gezien is D66 progressief, wat je denk ik wel kan zien als links vh midden. Economisch gezien neoliberaal, rechts van het midden.
Op welke praatjes en leugens doel je precies?
Veel woorden, maar uiteindelijk blijft gewoon staan dat D66 links is. En dat was gewoon wat de stelling was.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, hoe ze het doen weet ik ook niet, of de D66 is van het links lullen en rechts vullen.
Maar doen alsof D66 linkser is dan ze zich voordoen is gewoon lachwekkend.
Het gaat over deze post: VEM2012 in NWS / Rotterdamse coup: nieuwe D66-wethouder weggestemdquote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Veel woorden, maar uiteindelijk blijft gewoon staan dat D66 links is. En dat was gewoon wat de stelling was.
Ik heb het uitgelegd: Jetten deed stoer over migratie en bewoog richting rechts in de talkshows, wat direct na de verkiezingen veranderde in een voorkeur voor GL/PvdA. Daar is best veel over geschreven in de pers. Dat jij dat allemaal niet bijhoudt of dement bent, dat lijkt mij een Nattekat-probleem.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat over deze post: VEM2012 in NWS / Rotterdamse coup: nieuwe D66-wethouder weggestemd
Dat is toch echt maar op één manier te lezen, en dat is precies wat ik net zei. Als je wat anders bedoelde mag je dat best uitleggen.
Dus je bent iemand die denkt dat migratie 100% bepaalt waar een partij staat? Dan hou ik het ook hierbij, zijn al zat topics over dat onderwerp.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb het uitgelegd: Jetten deed stoer over migratie en bewoog richting rechts in de talkshows, wat direct na de verkiezingen veranderde in een voorkeur voor GL/PvdA. Daar is best veel over geschreven in de pers. Dat jij dat allemaal niet bijhoudt of dement bent, dat lijkt mij een Nattekat-probleem.
Die Nunnely zal dat zelf wel geregeld hebben denk ik.. al dan niet met steun van PRO oid.. en een groot deel van de D66 fractie.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:55 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Al die reacties zijn puur genieten.
Jij weet toch niet wat ze nog één-op-één gaat zeggen tegen haar? Maar tegen de pers zou ik hetzelfde antwoord geven. Die smullen natuurlijk van deze soap, dus die moet je niet nog meer munitie geven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gewoon iets als “ik vind het sneu voor haar en we komen er op terug” is geen heel vreemde reactie. In ieder geval een stuk minder vreemd dan hoe ze nu heeft gereageerd.
Dat recht heb je en ik kan me op zich ook wel vinden in je gedachte, maar er is nergens bewijs voor dus het blijft vooral speculatie.quote:Ik geloof er weinig van dit haar dit ook maar overkomen is zonder enige wetenschap vooraf.
Als jij vindt dat het huidige kabinet links beleid uitvoert, ben ik erg benieuwd wat dan jouw definitie is van rechts beleidquote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
D66 is altijd links van het centrum geweest en Jetten had alleen maar rechtse praatjes om stemmen te werven, maar na de verkiezingen bleek het gewoon een ordinaire leugenaar.
Je weet hoop ik wat je met je stropop mag doen van mij.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je bent iemand die denkt dat migratie 100% bepaalt waar een partij staat? Dan hou ik het ook hierbij, zijn al zat topics over dat onderwerp.
Rechts beleid is een kleine overheid, dus klassiek rechts beleid kennen we vrijwel nergens.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als jij vindt dat het huidige kabinet links beleid uitvoert, ben ik erg benieuwd wat dan jouw definitie is van rechts beleid
Nee, want jij zei dit:quote:Op vrijdag 10 juli 2026 16:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rechts beleid is een kleine overheid, dus klassiek rechts beleid kennen we vrijwel nergens.
Verder leg je mij woorden in de mond. De vraag was of D66 links is. En dat zijn ze.
Dus vóór de verkiezingen rechtse praatjes dat een leugen bleek na de verkiezingen. Dat impliceert dat hij na de verkiezingen dus links handelde.quote:D66 is altijd links van het centrum geweest en Jetten had alleen maar rechtse praatjes om stemmen te werven, maar na de verkiezingen bleek het gewoon een ordinaire leugenaar.
Jij vindt de sterke voorkeur voor GL/PvdA niet passend bij links handelen?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, want jij zei dit:
[..]
Dus vóór de verkiezingen rechtse praatjes dat een leugen bleek na de verkiezingen. Dat impliceert dat hij na de verkiezingen dus links handelde.
Ja precies, dit artikel stond op de voorpagina van het AD, vandaar dat ik het zag. Maar het waren vooral haar quotes waarom ik het geplaatst heb. Als ze echt verrast was, dan had ze iets gehad van: Oh, wat is er gebeurd. Wil ik wethouder worden, ik ga even denken. Wat erg voor mijn collega? Wat is er gebeurd?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 13:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gewoon iets als “ik vind het sneu voor haar en we komen er op terug” is geen heel vreemde reactie. In ieder geval een stuk minder vreemd dan hoe ze nu heeft gereageerd.
Ik geloof er weinig van dit haar dit ook maar overkomen is zonder enige wetenschap vooraf.
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zienquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Mooi stukje racisme, het kleurtje is belangrijker dan de kwaliteiten blijkbaar.
Als ik het daar in die partij voor het zeggen had, dan zou ik even goed met haar spreken en als blijkt dat de achter de ruggen om zaken heeft geregeld de partij uitflikkeren. Dus vrijwel zeker het laatste.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja precies, dit artikel stond op de voorpagina van het AD, vandaar dat ik het zag. Maar het waren vooral haar quotes waarom ik het geplaatst heb. Als ze echt verrast was, dan had ze iets gehad van: Oh, wat is er gebeurd. Wil ik wethouder worden, ik ga even denken. Wat erg voor mijn collega? Wat is er gebeurd?
Maar de quotes waren direct passief-agressief en als je logisch nadenkt, is de kans vrij onwaarschijnlijk dat ze er niet vanaf wist. Die raadsleden lopen bij elkaar over de vloer en dan zouden de gehele oppositie allemaal hun mond houden en als verrassing haar wethouder maken? Zeer onwaarschijnlijk.
Met haar quotes maakt ze overigens direct duidelijk dat ze ongeschikt is als wethouder.
Het is racisme omdat letterlijk is gezegd dat het om het kleurtje gaat.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zien
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent isquote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is racisme omdat letterlijk is gezegd dat het om het kleurtje gaat.
Wie van de twee het minst incompetent is kan ik verder niet beoordelen.
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zien
Een tijdje geleden zat de burgemeester van Rotterdam, Carola Schouten, nog een hele politiek correcte preek bij de NPO te houden. Ik vraag me af of ze over dit racisme in de de gemeenteraad ook nog wat te melden had?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Mooi stukje racisme, het kleurtje is belangrijker dan de kwaliteiten blijkbaar.
Aangezien je het 100% zeker weet heb je vast legio voorbeelden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.
Dat gebeurt niet omdat het dan wel racisme is. Precies mijn punt.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aangezien je het 100% zeker weet heb je vast legio voorbeelden.
Ik geloof er niks van dat er nog nooit een gekleurde kandidaat een belangrijke politieke functie niet heeft gekregen en dat het wel naar een blanke kandidaat ging
Ik denk overigens dat er binnen de coalitie best wel een paar afvalligen zijn geweest maar dat het stemgedrag van de oppositiepartijen de doorslag heeft gegeven.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:55 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Al die reacties zijn puur genieten.
Er is er maar 1 van de twee die racistische uitspraken doetquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent is
Ik ben het er wel mee eens dat dit nog veel meer ophef zou geven als de vrouw van kleur zo gepiepeld zou zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.
Het helpt niet dat deze vrouw in kwestie heeft gezegd dat er te veel blanke mensen in de wethoudersploeg zouden zitten. Dat an sich is natuurlijk al een discriminerende opmerking. Al weten we ook dat tegenwoordig alles kan worden gezegd over blanke mensen, maar zodra er iets wordt gezegd over niet-blanke mensen is het meteen mis en volgt grote ophef.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent is
Je stelt dat D66 een voorkeur heeft voor GL/PvdA, maar in het huidige kabinet zitten ze met CDA en VVD.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vindt de sterke voorkeur voor GL/PvdA niet passend bij links handelen?
En wat heeft dat met het huidige kabinet te maken, want dat schreef jij toch echt…
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |