abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221296340
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 13:44 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Gewoon iets als “ik vind het sneu voor haar en we komen er op terug” is geen heel vreemde reactie. In ieder geval een stuk minder vreemd dan hoe ze nu heeft gereageerd.

Ik geloof er weinig van dit haar dit ook maar overkomen is zonder enige wetenschap vooraf.
Ja precies, dit artikel stond op de voorpagina van het AD, vandaar dat ik het zag. Maar het waren vooral haar quotes waarom ik het geplaatst heb. Als ze echt verrast was, dan had ze iets gehad van: Oh, wat is er gebeurd. Wil ik wethouder worden, ik ga even denken. Wat erg voor mijn collega? Wat is er gebeurd?

Maar de quotes waren direct passief-agressief en als je logisch nadenkt, is de kans vrij onwaarschijnlijk dat ze er niet vanaf wist. Die raadsleden lopen bij elkaar over de vloer en dan zouden de gehele oppositie allemaal hun mond houden en als verrassing haar wethouder maken? Zeer onwaarschijnlijk.

Met haar quotes maakt ze overigens direct duidelijk dat ze ongeschikt is als wethouder.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 20:28:00 #77
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221296376
Mooi stukje racisme, het kleurtje is belangrijker dan de kwaliteiten blijkbaar.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221296421
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zien
pi_221296533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ja precies, dit artikel stond op de voorpagina van het AD, vandaar dat ik het zag. Maar het waren vooral haar quotes waarom ik het geplaatst heb. Als ze echt verrast was, dan had ze iets gehad van: Oh, wat is er gebeurd. Wil ik wethouder worden, ik ga even denken. Wat erg voor mijn collega? Wat is er gebeurd?

Maar de quotes waren direct passief-agressief en als je logisch nadenkt, is de kans vrij onwaarschijnlijk dat ze er niet vanaf wist. Die raadsleden lopen bij elkaar over de vloer en dan zouden de gehele oppositie allemaal hun mond houden en als verrassing haar wethouder maken? Zeer onwaarschijnlijk.

Met haar quotes maakt ze overigens direct duidelijk dat ze ongeschikt is als wethouder.
Als ik het daar in die partij voor het zeggen had, dan zou ik even goed met haar spreken en als blijkt dat de achter de ruggen om zaken heeft geregeld de partij uitflikkeren. Dus vrijwel zeker het laatste.
pi_221296543
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waaruit leidt jij af dat de blanke dame betere kwaliteiten heeft? Die donkere dame heeft andere ook een aardig cv en volgens mij meer politieke ervaring. Het is wel makkelijk om racisme te willen zien
Het is racisme omdat letterlijk is gezegd dat het om het kleurtje gaat.

Wie van de twee het minst incompetent is kan ik verder niet beoordelen.
pi_221296625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is racisme omdat letterlijk is gezegd dat het om het kleurtje gaat.

Wie van de twee het minst incompetent is kan ik verder niet beoordelen.
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent is
pi_221296635
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.
pi_221296668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 20:28 schreef TweedeKlum het volgende:
Een tijdje geleden zat de burgemeester van Rotterdam, Carola Schouten, nog een hele politiek correcte preek bij de NPO te houden. Ik vraag me af of ze over dit racisme in de de gemeenteraad ook nog wat te melden had?

Bekijk deze YouTube-video
pi_221296681
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Als de rollen omgedraaid waren dan was het 100% een grote racisme rel geweest. Dat de NOS, NU.nl en de Volkskrant er geen racisme verhaal over schrijven is alleen maar omdat het 'slechts' anti-blank racisme betreft.
Aangezien je het 100% zeker weet heb je vast legio voorbeelden.
Ik geloof er niks van dat er nog nooit een gekleurde kandidaat een belangrijke politieke functie niet heeft gekregen en dat het wel naar een blanke kandidaat ging
pi_221296891
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aangezien je het 100% zeker weet heb je vast legio voorbeelden.
Ik geloof er niks van dat er nog nooit een gekleurde kandidaat een belangrijke politieke functie niet heeft gekregen en dat het wel naar een blanke kandidaat ging
Dat gebeurt niet omdat het dan wel racisme is. Precies mijn punt.

Overigens is dit niet de eerste keer dat D66 blundert met keuzes op basis van huidskleurtjes. CV leugenaar Nathalie van Berkel werd staatssecretaris louter vanwege haar huidskleur terwijl ze ongeschikt bleek te zijn.

Zo zie je maar hoe stompzinnig dat diversiteitsbeleid is.
pi_221296945
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 12:55 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
[ x ]

Al die reacties zijn puur genieten.
Ik denk overigens dat er binnen de coalitie best wel een paar afvalligen zijn geweest maar dat het stemgedrag van de oppositiepartijen de doorslag heeft gegeven.
-
pi_221297722
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Diversiteit speelt een rol. Dat betekent niet dat huidskleur alles bepalend is (geweest) en dat weet jij ook aangezien je aangeeft dat je niet weet welke van de twee het minst incompetent is
Er is er maar 1 van de twee die racistische uitspraken doet
pi_221297915
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik ben het er wel mee eens dat dit nog veel meer ophef zou geven als de vrouw van kleur zo gepiepeld zou zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 10 juli 2026 @ 22:06:42 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221297992
quote:

[..]
Het helpt niet dat deze vrouw in kwestie heeft gezegd dat er te veel blanke mensen in de wethoudersploeg zouden zitten. Dat an sich is natuurlijk al een discriminerende opmerking. Al weten we ook dat tegenwoordig alles kan worden gezegd over blanke mensen, maar zodra er iets wordt gezegd over niet-blanke mensen is het meteen mis en volgt grote ophef.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221298037
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 18:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij vindt de sterke voorkeur voor GL/PvdA niet passend bij links handelen?

En wat heeft dat met het huidige kabinet te maken, want dat schreef jij toch echt…
Je stelt dat D66 een voorkeur heeft voor GL/PvdA, maar in het huidige kabinet zitten ze met CDA en VVD.

Het lijkt erop dat je jezelf hebt vastgeluld.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_221299015
quote:

[..]
Ook al is het maar deels bepalend is het racisme.
pi_221299033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 22:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Je stelt dat D66 een voorkeur heeft voor GL/PvdA, maar in het huidige kabinet zitten ze met CDA en VVD.

Het lijkt erop dat je jezelf hebt vastgeluld.
Nee, het lijkt erop dat je probeert mee te praten in NWS terwijl je kennelijk het nieuws niet volgt.

Dat is verder prima hoor, maar wel een Shreyas-probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')