abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221286065
quote:
Stunt in stadhuis: D66-kandidaat weggestemd, niet zij maar Joan Nunnely wordt wethouder

De Rotterdamse kandidaat-wethouder Eva Heijblom is donderdag weggestemd door de gemeenteraad. De verrassing in het stadhuis is compleet: Heijblom zat tot het eind van de stemming nog gewoon in de zaal in afwachting van haar installatie.

Heijblom kreeg 21 stemmen, Joan Nunnely 23 stemmen. Zij is D66-raadslid maar was niet de voorgedragen kandidaat. Eva Heijblom zat nietsvermoedend met haar gezin op de tribune, in afwachting van de stemming en haar installatie.

Kort nadat de stemmen werden geteld, liep één van de fractieleden van D66 naar Heijblom om haar te informeren. Ze werd naar de kamer van burgemeester Carola Schouten gebracht, waar ze het nieuws emotioneel tot zich liet doordringen. Even later werd ook haar partner geïnformeerd. Hij zat nog op de tribune te wachten op de installatie.

Zelfs raadsleden van D66 zelf zeggen niet te hebben geweten van de coup. „Ik zag dit niet aankomen”, zei D66-raadslid Tim de Haan net na de stemming. „Ik ben teleurgesteld. Ik weet niet wat hier gebeurd is. Dit is gebeurd zonder dat wij het wisten.”

„Ik heb geen idee”, zei Joan Nunnely zelf vlak na de stemming op de vraag wat zich zojuist had afgespeeld. „Ik wist niet dat dit eraan kwam”, beweerde ze. „Het is voor mij een mooie verrassing. ik ben trots dat ik het vertrouwen krijg van de raad.” Wanneer ze voor het eerst hoorde dat deze sensationele wending in de lucht hing? „Geen idee. Jij bent een betere journalist dan ik.”

De verbijsterde Heijblom had de zaal toen inmiddels al verlaten. Op de vraag aan Nunnely hoe ze zich richting Heijblom voelde: „Ga je mij nu aanvallen? ik ga heel even nadenken over een reactie. ik begrijp dat jullie ook enthousiast zijn. Als ik het had geweten, had ik ook familie meegenomen.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)-wethouder~ae552c8a/

Hm, ik denk dat iemand hier liegt :wtf:, want voordat een meerderheid van de gemeenteraad plotsklap en spontaan besluit om je wethouder te maken, zal er vast iemand zijn geweest die heeft gepolst of je het wil.
pi_221286153
quote:
„Ik wist niet dat dit eraan kwam”, beweerde ze. „Het is voor mij een mooie verrassing. ik ben trots dat ik het vertrouwen krijg van de raad.” Wanneer ze voor het eerst hoorde dat deze sensationele wending in de lucht hing? „Geen idee. Jij bent een betere journalist dan ik.”
quote:
Op de vraag aan Nunnely hoe ze zich richting Heijblom voelde: „Ga je mij nu aanvallen? ik ga heel even nadenken over een reactie. ik begrijp dat jullie ook enthousiast zijn. Als ik het had geweten, had ik ook familie meegenomen.”
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.
pi_221286236
Fijn dat de partij van het inclusiviteits beleid de blanke Eva aan de kant zet voor meer diversiteit.
pi_221286288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.
Ook bijzonder dat je je gelijk aangevallen voelt bij een normale vraag in deze situatie. Je bent wethouder geworden ten koste van je voorgedragen partijgenoot. Dan is het toch normaal dat er aan je gevraagd wordt hoe je je voelt tov haar.

Gelijk die defensieve antwoorden en dat aangevallen voelen geeft voor mij aan dat zij hier allang van wist en het zeker niet heeft tegengehouden
pi_221286328
Wat een rare gang van zaken. Hier zit een vies luchtje aan.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_221287938
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:33 schreef rutger05 het volgende:
Wat een rare gang van zaken. Hier zit een vies luchtje aan.
Het lijkt mij dat Nunnely dit heeft geweten en dat ze op zichzelf heeft gestemd. Wel een lekker begin van je wethouderschap qua vertrouwen, ook richting je fractiecollega's
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221288309
Als coalitie meteen het vertrouwen opzeggen bij het eerste de beste debat.
pi_221288354
Heh? Huh!?
pi_221288541
Ja dat is ff lullig.

Helemaal als je bedenkt dat Eva Heijblom bij de overheid een directeur-generaal functie had en ze die 2 weken terug heeft neergelegd om deze functie te bekleden. Die functie had een salaris van 9 tot 11 duizend euro bruto per maand en nu heb je niets _O-
pi_221288741
Je zal maar zo genaaid worden door je eigen partij…

En de reden ook weer: puur racisme.
pi_221289501
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rwachts-weg-a4932104 (premium helaas)

Ondanks dat de ombudsman met klem heeft geadviseerd dit niet te doen vanwege klachten over haar functioneren als topambtenaar heeft de raad ingestemd met de benoeming van Miriam Harika (PRO).

Ook heel bijzonder.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_221289963
Weggestemd vanwege haar huidskleur. Wel ironisch dat een D66'er dit nu eens overkomt :)
pi_221289993
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Dit soort uitspraken laten meteen zien met wat voor type je te maken heeft. Totaal niet verassend, dit soort vuil bij D66.
  donderdag 9 juli 2026 @ 23:55:53 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221290053
Zou dat zal een gezellige samenwerking worden daar.
  donderdag 9 juli 2026 @ 23:59:24 #15
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221290100
De messen zijn altijd nét wat langer op links.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221290368
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:53 schreef VEM2012 het volgende:
Je zal maar zo genaaid worden door je eigen partij…

En de reden ook weer: puur racisme.
Ik vind die discussie ook maar vaag. Het zou toch heel goed kunnen dat er voor de posten in Rotterdam gewoon betere mensen waren dan de mensen van kleur. En als mensen en Nunnely dachten dat zij een betere kandidaat zou zijn is ze sinds vandaag al wel helemaal af qua loyaliteit en geloofwaardigheid. Ze levert precies het bewijs waarom de keus waarschijnlijk in eerste instantie niet op haar is gevallen.
pi_221290397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 23:29 schreef rutger05 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rwachts-weg-a4932104 (premium helaas)

Ondanks dat de ombudsman met klem heeft geadviseerd dit niet te doen vanwege klachten over haar functioneren als topambtenaar heeft de raad ingestemd met de benoeming van Miriam Harika (PRO).

Ook heel bijzonder.
Het zou helemaal wat zijn als PRO nog de hand heeft gehad in het wegsturen van Heijblom. Dan kun je het college wel meteen opvegen :D
pi_221290405
Dat WK van 1990 was ook echt een schandalig slecht WK van Oranje
pi_221290615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 00:26 schreef TheVulture het volgende:
Dat WK van 1990 was ook echt een schandalig slecht WK van Oranje
We gingen het wel even doen, het gezeik met Cruyff, alles ging mis daar, terwijl we in potentie misschien wel ons sterkste team ooit hadden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 10 juli 2026 @ 06:22:24 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_221290684
Niet zeiken mensen bij een diverse stad als Rotterdam heb je ook gewoon een diverse wethouder nodig
Ik ben inmiddels overleden
pi_221290714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat Nunnely dit heeft geweten en dat ze op zichzelf heeft gestemd. Wel een lekker begin van je wethouderschap qua vertrouwen, ook richting je fractiecollega's
Ja, zit er dik in.

Dan zou de voltallige oppositie (inclusief Leefbaar Rotterdam en FvD) ook voor haar gestemd moeten hebben. Of dat er ook coalitiepartijen hun eigen coalitie verneukt moeten hebben _O-
pi_221290747
Ik vind het op zich sowieso raar dat ze daar zitten voor een benoeming, maar dat er dan wel nog gestemd moet worden terwijl ze, normaal gesproken dan, al weten wie het wordt.

Is die stemming dan niet een heel klein beetje een wassen neus misschien?

Verder wat een achterbakse streek. Lekker dan, zit je daar met je gezin, huidige baan al opgezegd en alles, krijg je zo een mes in je rug.

Gelukkig betreft het een D66-er die door iemand van kleur gepiepeld wordt. Net goed. Toch sneu.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 10 juli 2026 @ 07:18:44 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221290782
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 06:41 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja, zit er dik in.

Dan zou de voltallige oppositie (inclusief Leefbaar Rotterdam en FvD) ook voor haar gestemd moeten hebben. Of dat er ook coalitiepartijen hun eigen coalitie verneukt moeten hebben _O-
Dat is wel heel erg onwaarschijnlijk.

Als dit niet het einde van het college betekent weten toekomstige kandidaten in elk geval dat ze beter even kunnen wachten met het opzeggen van hun baan en het zoeken van een huis.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221290857
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat is ff lullig.

Helemaal als je bedenkt dat Eva Heijblom bij de overheid een directeur-generaal functie had en ze die 2 weken terug heeft neergelegd om deze functie te bekleden. Die functie had een salaris van 9 tot 11 duizend euro bruto per maand en nu heb je niets _O-
Ja dat klopt maar ze heeft er ook knap weinig van gebakken bij BZK. Alsnog lullig.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 07:57:28 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221290902
quote:
Joan Nunnely oogde overdonderd door de gebeurtenissen. Eerder uitte ze kritiek op de 'witte wethoudersploeg' die Rotterdam zou moeten leiden.

Bron
Openlijk racisme dus jegens blanke mensen en dat scoort natuurlijk in D66 contreien, dan ben je meteen een grote hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221290920
Blijft nog een hele interessante vraag wie dan op Nunnely heeft gestemd:
quote:
Feit is dat de vijf partijencoalitie rust op een meerderheid van een zetel in de gemeenteraad. Opgeteld hebben de vijf in totaal 23 van de 45 raadszetels.

Het is mogelijk dat de hele oppositie voor Nunnely heeft gestemd en Nunnely op zichzelf, in totaal 23. Er zijn ook andere scenario's mogelijk, waarbij gemeenteraadsleden van coalitiepartijen op haar hebben gestemd
Als het Nunnely zelf was dan is haar positie nu eigenlijk al onhoudbaar. Als het één van de coalitiepartners was dan is de nieuwe coalitie eigenlijk al onhoudbaar. Iemand is de afspraken niet nagekomen.
pi_221290953
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat is ff lullig.

Hahahaha - altijd leuk als een D66’er op zijn bek gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')