https://www.ad.nl/rotterd(...)-wethouder~ae552c8a/quote:Stunt in stadhuis: D66-kandidaat weggestemd, niet zij maar Joan Nunnely wordt wethouder
De Rotterdamse kandidaat-wethouder Eva Heijblom is donderdag weggestemd door de gemeenteraad. De verrassing in het stadhuis is compleet: Heijblom zat tot het eind van de stemming nog gewoon in de zaal in afwachting van haar installatie.
Heijblom kreeg 21 stemmen, Joan Nunnely 23 stemmen. Zij is D66-raadslid maar was niet de voorgedragen kandidaat. Eva Heijblom zat nietsvermoedend met haar gezin op de tribune, in afwachting van de stemming en haar installatie.
Kort nadat de stemmen werden geteld, liep één van de fractieleden van D66 naar Heijblom om haar te informeren. Ze werd naar de kamer van burgemeester Carola Schouten gebracht, waar ze het nieuws emotioneel tot zich liet doordringen. Even later werd ook haar partner geïnformeerd. Hij zat nog op de tribune te wachten op de installatie.
Zelfs raadsleden van D66 zelf zeggen niet te hebben geweten van de coup. „Ik zag dit niet aankomen”, zei D66-raadslid Tim de Haan net na de stemming. „Ik ben teleurgesteld. Ik weet niet wat hier gebeurd is. Dit is gebeurd zonder dat wij het wisten.”
„Ik heb geen idee”, zei Joan Nunnely zelf vlak na de stemming op de vraag wat zich zojuist had afgespeeld. „Ik wist niet dat dit eraan kwam”, beweerde ze. „Het is voor mij een mooie verrassing. ik ben trots dat ik het vertrouwen krijg van de raad.” Wanneer ze voor het eerst hoorde dat deze sensationele wending in de lucht hing? „Geen idee. Jij bent een betere journalist dan ik.”
De verbijsterde Heijblom had de zaal toen inmiddels al verlaten. Op de vraag aan Nunnely hoe ze zich richting Heijblom voelde: „Ga je mij nu aanvallen? ik ga heel even nadenken over een reactie. ik begrijp dat jullie ook enthousiast zijn. Als ik het had geweten, had ik ook familie meegenomen.”
quote:„Ik wist niet dat dit eraan kwam”, beweerde ze. „Het is voor mij een mooie verrassing. ik ben trots dat ik het vertrouwen krijg van de raad.” Wanneer ze voor het eerst hoorde dat deze sensationele wending in de lucht hing? „Geen idee. Jij bent een betere journalist dan ik.”
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.quote:Op de vraag aan Nunnely hoe ze zich richting Heijblom voelde: „Ga je mij nu aanvallen? ik ga heel even nadenken over een reactie. ik begrijp dat jullie ook enthousiast zijn. Als ik het had geweten, had ik ook familie meegenomen.”
Ook bijzonder dat je je gelijk aangevallen voelt bij een normale vraag in deze situatie. Je bent wethouder geworden ten koste van je voorgedragen partijgenoot. Dan is het toch normaal dat er aan je gevraagd wordt hoe je je voelt tov haar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.
Het lijkt mij dat Nunnely dit heeft geweten en dat ze op zichzelf heeft gestemd. Wel een lekker begin van je wethouderschap qua vertrouwen, ook richting je fractiecollega'squote:Op donderdag 9 juli 2026 20:33 schreef rutger05 het volgende:
Wat een rare gang van zaken. Hier zit een vies luchtje aan.
Dit soort uitspraken laten meteen zien met wat voor type je te maken heeft. Totaal niet verassend, dit soort vuil bij D66.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn best rare ontwijkende antwoorden eigenlijk van iemand die zogenaamd van niets wist.
Ik vind die discussie ook maar vaag. Het zou toch heel goed kunnen dat er voor de posten in Rotterdam gewoon betere mensen waren dan de mensen van kleur. En als mensen en Nunnely dachten dat zij een betere kandidaat zou zijn is ze sinds vandaag al wel helemaal af qua loyaliteit en geloofwaardigheid. Ze levert precies het bewijs waarom de keus waarschijnlijk in eerste instantie niet op haar is gevallen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:53 schreef VEM2012 het volgende:
Je zal maar zo genaaid worden door je eigen partij…
En de reden ook weer: puur racisme.
Het zou helemaal wat zijn als PRO nog de hand heeft gehad in het wegsturen van Heijblom. Dan kun je het college wel meteen opvegenquote:Op donderdag 9 juli 2026 23:29 schreef rutger05 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rwachts-weg-a4932104 (premium helaas)
Ondanks dat de ombudsman met klem heeft geadviseerd dit niet te doen vanwege klachten over haar functioneren als topambtenaar heeft de raad ingestemd met de benoeming van Miriam Harika (PRO).
Ook heel bijzonder.
We gingen het wel even doen, het gezeik met Cruyff, alles ging mis daar, terwijl we in potentie misschien wel ons sterkste team ooit hadden.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:26 schreef TheVulture het volgende:
Dat WK van 1990 was ook echt een schandalig slecht WK van Oranje
Ja, zit er dik in.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat Nunnely dit heeft geweten en dat ze op zichzelf heeft gestemd. Wel een lekker begin van je wethouderschap qua vertrouwen, ook richting je fractiecollega's
Dat is wel heel erg onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 06:41 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, zit er dik in.
Dan zou de voltallige oppositie (inclusief Leefbaar Rotterdam en FvD) ook voor haar gestemd moeten hebben. Of dat er ook coalitiepartijen hun eigen coalitie verneukt moeten hebben
Ja dat klopt maar ze heeft er ook knap weinig van gebakken bij BZK. Alsnog lullig.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat is ff lullig.
Helemaal als je bedenkt dat Eva Heijblom bij de overheid een directeur-generaal functie had en ze die 2 weken terug heeft neergelegd om deze functie te bekleden. Die functie had een salaris van 9 tot 11 duizend euro bruto per maand en nu heb je niets
Openlijk racisme dus jegens blanke mensen en dat scoort natuurlijk in D66 contreien, dan ben je meteen een grote hoor.quote:Joan Nunnely oogde overdonderd door de gebeurtenissen. Eerder uitte ze kritiek op de 'witte wethoudersploeg' die Rotterdam zou moeten leiden.
Bron
Als het Nunnely zelf was dan is haar positie nu eigenlijk al onhoudbaar. Als het één van de coalitiepartners was dan is de nieuwe coalitie eigenlijk al onhoudbaar. Iemand is de afspraken niet nagekomen.quote:Feit is dat de vijf partijencoalitie rust op een meerderheid van een zetel in de gemeenteraad. Opgeteld hebben de vijf in totaal 23 van de 45 raadszetels.
Het is mogelijk dat de hele oppositie voor Nunnely heeft gestemd en Nunnely op zichzelf, in totaal 23. Er zijn ook andere scenario's mogelijk, waarbij gemeenteraadsleden van coalitiepartijen op haar hebben gestemd
Hahahaha - altijd leuk als een D66’er op zijn bek gaat.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja dat is ff lullig.
Helemaal als je bedenkt dat Eva Heijblom bij de overheid een directeur-generaal functie had en ze die 2 weken terug heeft neergelegd om deze functie te bekleden. Die functie had een salaris van 9 tot 11 duizend euro bruto per maand en nu heb je niets
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |