Natuurlijk kan het ook anders zijn. Zeker waar.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus omdat het incident plaats heeft gevonden bij een Palestijns dorp, is jouw conclusie dat dus de Palestijnen wel slachtoffers moeten zijn en de Joodse Israëliërs zijn begonnen? Dat is geen logische conclusie uit zulke informatie.
Ik krijg ook de indruk dat je bij het trekken van zo een ongefundeerde conclusie nogal beïnvloedt bent door de zéér eenzijdige informatie over de situatie op de Westelijke Jordaanoever, waar elke situatie in een nog sterkere mate als in andere gebieden bij dit conflict, alles door een onderdrukker-onderdrukten narratief wordt bekeken, waarbij Israëliërs niets goed kunnen doen en de Palestijnen niets fout. Het feit dat er echter hier ook meerdere Israëliërs om het leven zijn gekomen laat echter zien dat de realiteit een stuk complexer is dan sommigen doen vermoeden.
quote:Vertaling
The New Yorker neemt de dehumanisering van Palestijnen door het Biden-team en de steun aan Israëlisch staatsterrorisme tegen hen klakkeloos over:
"Vrijwel iedereen die erbij betrokken was, vond dat Israël meer Palestijnen doodde dan nodig was om een legitiem doel te bereiken."
Tenzij je een fanatieke racist bent, bestaat er geen aantal gedode Palestijnen dat "nodig" is, en geen "legitiem doel" dat zoiets kan rechtvaardigen. Bovendien weten we wat Israëls doel was: Gaza verwoesten en etnische zuivering plegen. Daarom is er ook geen sprake van een "oorlog in Gaza". Het is een genocide.
Als je de onrechtmatige premisse accepteert dat een bezettingsmacht een "legitiem doel" kan hebben waarvoor het een "noodzakelijk" aantal mensen onder bezetting mag afslachten, dan ben je bezig met het goedpraten van genocide. De waarde van dit artikel ligt in het documenteren van nog meer misleiding door het Biden-team. Maar het deelt dezelfde morele verdorvenheid.
Nu de aandacht is verlegd naar Gaza en ze gesteund worden door Trump gebruikt Israël de situatie om meer grond te koloniseren op de West-Bank.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]![]()
Dat is nog steeds héél simpel. Kijk eens welke dorpen wáár zijn aangevallen en wáár die schietpartij plaatsvond.
Je kan natuurlijk doen alsof die joden een afspraak hadden met die moslims voor een bakkie koffie om de nieuwe wapens te showen dan ben ik erg benieuwd naar jouw bron. Waarom jij terroristen verdedigt blijft onduidelijk.
Deze is toch vrij simpel lijkt me, het is het jaar 1448 voor de Palestijnen en de Joden leven in het jaar 2026.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu de aandacht is verlegd naar Gaza en ze gesteund worden door Trump gebruikt Israël de situatie om meer grond te koloniseren op de West-Bank.
Het is allemaal duidelijke gedocumenteerd.
Bekijk deze YouTube-video
Maar als je er hier over begint, krijg je Gish galloping van HR en zijn vriendjes. Dat het de schuld van Hamas is (die vlieger gaat op de West-Bank natuurlijk niet op), dat Palestijnen niet bestaan, dat het geweld van de Palestijnen/Arabieren komt, dat Israëliërs er eerder waren etc. etc.
De joodse jaartelling begint niet bij de geboorte van Jezus.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Deze is toch vrij simpel lijkt me, het is het jaar 1448 voor de Palestijnen en de Joden leven in het jaar 2026.
Denk eens na.
Waren ze er nog veel eerder, opbokken met die Arabieren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De joodse jaartelling begint niet bij het geboortejaar van Jezus.
Ze leven daar nu in het jaar 5786.
Ze denken zelfs dat de wereld geschapen is in 5786.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waren ze er nog veel eerder, opbokken met die Arabieren.
Ik begrijp de houding van HR ook niet. Hij hanteert nog een vorm van hasbara, waar al een tijd afscheid is genomen. Waarom zou je dit immers ontkennen, terwijl het vanuit de perceptie van (rechts) Israel volstrekt logisch is? ze willen feiten op de grond creeeren waar je op een gegeven moment niet meer omheen kan. De palestijnse zaak definitief onmogelijk maken, tot de tijd komt dat Israel teveel 'alleen' staat. Dan hebben ze in geval de grondgebied indeling zoals ze het hebben willen, en niemand vindt de Palestijnen belangrijk genoeg om het terug te willen draaien.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu de aandacht is verlegd naar Gaza en ze gesteund worden door Trump gebruikt Israël de situatie om meer grond te koloniseren op de West-Bank.
Het is allemaal duidelijke gedocumenteerd.
Bekijk deze YouTube-video
Maar als je er hier over begint, krijg je Gish galloping van HR en zijn vriendjes. Dat het de schuld van Hamas is (die vlieger gaat op de West-Bank natuurlijk niet op), dat Palestijnen niet bestaan, dat het geweld van de Palestijnen/Arabieren komt, dat Israëliërs er eerder waren etc. etc.
Saai argument. Grondgebied is niet van mensen die er 'eerst' waren, maar wie het het sterkst weet te verdedigen/overmeesteren. Ik ben pro-Oekraine omdat ze buitengewoon sterk terugvechten. Was Rusland eroverheen gewalst, dan was het grondgebied gewoon van de Russen geweest. En volkomen terecht.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waren ze er nog veel eerder, opbokken met die Arabieren.
Geheel de Levant naar de Joden dus?quote:Op zondag 26 juli 2026 00:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Saai argument. Grondgebied is niet van mensen die er 'eerst' waren, maar wie het het sterkst weet te verdedigen/overmeesteren. Ik ben pro-Oekraine omdat ze buitengewoon sterk terugvechten. Was Rusland eroverheen gewalst, dan was het grondgebied gewoon van de Russen geweest. En volkomen terecht.
Welke complexiteit? en waarom gebruik jij de term 'Westerlijke Jordaanoever' voor Judea & Samaria?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus omdat het incident plaats heeft gevonden bij een Palestijns dorp, is jouw conclusie dat dus de Palestijnen wel slachtoffers moeten zijn en de Joodse Israëliërs zijn begonnen? Dat is geen logische conclusie uit zulke informatie.
Ik krijg ook de indruk dat je bij het trekken van zo een ongefundeerde conclusie nogal beïnvloedt bent door de zéér eenzijdige informatie over de situatie op de Westelijke Jordaanoever, waar elke situatie in een nog sterkere mate als in andere gebieden bij dit conflict, alles door een onderdrukker-onderdrukten narratief wordt bekeken, waarbij Israëliërs niets goed kunnen doen en de Palestijnen niets fout. Het feit dat er echter hier ook meerdere Israëliërs om het leven zijn gekomen laat echter zien dat de realiteit een stuk complexer is dan sommigen doen vermoeden.
Dat hebben ze toch nog niet bereikt? ze moeten hun best maar doen. Maar voorlopig zijn er nu al klachten voor te weinig manschappen, en bepaalde Orthodoxe groepen willen enkel gratis geld.quote:Op zondag 26 juli 2026 00:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geheel de Levant naar de Joden dus?
quote:Israeli exports hit all-time high of $169B despite boycotts
Official Economy Ministry figures show Israeli exports reached a record $169 billion over the past year, surpassing both forecasts and the previous record set in 2022.
Israeli exports reached an all-time high of $169 billion over the past year, according to official annual figures from the Foreign Trade Administration submitted to Economy and Industry Minister Nir Barkat. The total exceeded both the ministry's conservative forecast of $165 billion and the previous record of just over $166 billion set in 2022.
The increase came despite ongoing geopolitical challenges, boycotts by several countries, disruptions to global shipping routes, and sharp currency fluctuations.
...
quote:Colombia withdraws from ICC case against Israel, promises new embassy in Jerusalem
The announcement, made by incoming Colombian President Abelardo de la Espriell, said that Colombia aims to restore the "historic ties with Israel," following the government of Gustavo Petro.
Colombia will withdraw from South Africa's lawsuit against Israel at the International Court of Justice in The Hague on charges of genocide, President-elect Abelardo de la Espriella's office said Friday.
"Colombia will also return to a responsible position on the international stage, including in UN bodies," it said.
The new government intends to strengthen relations between Jerusalem and Bogotá, it added.
...
Jij bent tegen het ICC?quote:Op zondag 26 juli 2026 17:58 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk in beide gevallen uitstekend nieuws.
[..]
[..]
Staat dit in mijn post dan? Ik deel een artikel over dat Colombia zich terugtrekt van de zaak over de vermeende genocide tegen Israël. Dat is dus iets totaal anders dan 'tegen het ICC' zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 18:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jij bent tegen het ICC?
Waarom eigenlijk?
Dus je bent niet tegen het ICC?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Staat dit in mijn post dan? Ik deel een artikel over dat Colombia zich terugtrekt van de zaak over de vermeende genocide tegen Israël. Dat is dus iets totaal anders dan 'tegen het ICC' zijn.
Staat het in mijn post dat ik tegen de ICC ben?quote:
Hoe kan je niet tegen het ICC zijn, terwijl het Joden wil bestraffen?quote:Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Staat het in mijn post dat ik tegen de ICC ben?
Er is een militair gedood en een gewapende kolonist. Die gewapende kolonisten hadden daar niks te zoeken behalve trammelant en die trammelant kwam er met ongewapende dorpelingen. Dat die gewapende kolonisten daar niks te doen hadden ben je denk ik eigenlijk stiekem wel mee eens.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
Afgaande op de beelden die beschikbaar zijn is er blijkbaar een conflictsituatie, waarbij een Palestijn een wapen afpakt van Israëliërs en er daarna twee neerschiet.
[ twitter ]
(en ere wow ere toekomt. Als dit voorval 'andersom' was gebeurt, dus een Palestijn 'niet-doodgeschoten' door een jood maar door Palestijnse leger, dan betwijfel ook ik of de Palestijnse autoriteiten dit hadden durven toegeven)quote:In de IDF groeit de inschatting: Reserve Majoor Yuval Ezra, die sneuvelde bij een aanslag in Samaria op zaterdag, werd gedood door vuur van onze eigen troepen | @roysharon11 bericht
[x]https://twitter.com/kann_news/status/2081450666078171194[/x]
De volslagen morele verdorvenheid van onze tijd in één tweet. Het zou in een museum moeten hangen. 'Klagen over genocide is echt zó vermoeiend.
Wow, heel Israel (zo'n 10 miljoen inwoners) zetten twee moskeeën in de brand. Dat is niet nazi-playbook, dat is overkill.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:25 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Israël gebruikt weer een pagina uit het nazi playbook: moskeeën op de WJA in de fik steken.
Waarom had deze daar niets te zoeken? Als die daar wonen hebben zij er natuurlijk zat te zoeken.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is een militair gedood en een gewapende kolonist. Die gewapende kolonisten hadden daar niks te zoeken behalve trammelant en die trammelant kwam er met ongewapende dorpelingen. Dat die gewapende kolonisten daar niks te doen hadden ben je denk ik eigenlijk stiekem wel mee eens.
Stel: gewapende Palestijnen waren in als groep richting gebied A gelopen naar een joods dorp, dan waren we wél tot dezelfde conclusie gekomen. Dat weet jij ook en toch gaat het er niet over dat de gewapende groep het probleem is.
Of in die beelden van jou een kolonist gedood wordt weet jij net zo min en toch doe je exact wat je mij verweet (en beelden vanaf de andere kant lijken dat verhaal niet te onderbouwen)
Anyway. De soldaat is misschien wel abusievelijk gedood door IDF, op 'Palestijns grond'.
[..]
(en ere wow ere toekomt. Als dit voorval 'andersom' was gebeurt, dus een Palestijn 'niet-doodgeschoten' door een jood maar door Palestijnse leger, dan betwijfel ook ik of de Palestijnse autoriteiten dit hadden durven toegeven)
Ik las het op de site van de NOS inderdaad, die hier meteen een heel artikel aan hebben gewijd. Best bijzonder, want er gaan nogal eens wat kerken op in vuur en vlam in het Midden-Oosten of bijvoorbeeld Nigeria. Lezen we nooit iets over.quote:Op maandag 27 juli 2026 00:25 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Israël gebruikt weer een pagina uit het nazi playbook: moskeeën op de WJA in de fik steken.
De CIDI manier van Israëlische zuiveringsacties goedpraten: "anderen doen het ook HOOOOOR!"quote:Op maandag 27 juli 2026 06:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom had deze daar niets te zoeken? Als die daar wonen hebben zij er natuurlijk zat te zoeken.
[..]
Ik las het op de site van de NOS inderdaad, die hier meteen een heel artikel aan hebben gewijd. Best bijzonder, want er gaan nogal eens wat kerken op in vuur en vlam in het Midden-Oosten of bijvoorbeeld Nigeria. Lezen we nooit iets over.
Een brand in een moskee is een 'zuivering'? Bijzonder.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:00 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
De CIDI manier van Israëlische zuiveringsacties goedpraten: "anderen doen het ook HOOOOOR!"
Het is zeker onderdeel van de grote zuiveringsacties op de Jordaanoever, dat weet je zelf ook en het zou eigenlijk wel stoer zijn als je daar gewoon eens voor uit zou komen zoals een rechtschapen kolonist die de Jordaanoever wil zuiveren van Palestijnen in plaats van telkens maar weer dit toneelstukje opvoeren: "ja maar wat heeft Israël gedaan?????"quote:Op maandag 27 juli 2026 08:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een brand in een moskee is een 'zuivering'? Bijzonder.
Dat is jouw claim. Ik heb geen idee wat de context van deze brand was. Er zijn op de Westelijke Jordaanoever doorlopend conflicten tussen Israëlische Joden en Palestijnen. In Israël zijn er duizenden moskeeën, dat gaat prima. Mij lijkt het dus stug dat een brand in een moskee onderdeel is van een vermeende 'zuivering'.quote:Op maandag 27 juli 2026 08:05 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Het is zeker onderdeel van de grote zuiveringsacties op de Jordaanoever, dat weet je zelf ook en het zou eigenlijk wel stoer zijn als je daar gewoon eens voor uit zou komen zoals een rechtschapen kolonist die de Jordaanoever wil zuiveren van Palestijnen in plaats van telkens maar weer dit toneelstukje opvoeren: "ja maar wat heeft Israël gedaan?????"
🤡quote:Op maandag 27 juli 2026 06:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom had deze daar niets te zoeken? Als die daar wonen hebben zij er natuurlijk zat te zoeken.
https://www.timesofisrael(...)of-palestinian-town/quote:But the town is located in Areas A and B, which are off limits to Israelis unless they coordinate in advance with the army — something the IDF said the settlers did not do.
Wat valt er te verwachten van een conflict gebied waar al een soort van burgeroorlog woedt sinds dat het nog onder het Britse mandaat lag ( dat is dus echt heel veel jaren ).quote:
Wel, sinds de kruistochten is het in de regio zelden zo'n puinbak geweest als wat het vandaag de dag is sinds de Ziofascisten er met de scepter zwaaien. Dat zegt wat.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:28 schreef Swango het volgende:
[..]
Wat valt er te verwachten van een conflict gebied waar al een soort van burgeroorlog woedt sinds dat het nog onder het Britse mandaat lag ( dat is dus echt heel veel jaren ).
Goed dat je de kruistochten noemt, zij hadden vooral belang bij dat stuk land ivm Jezus. Jezus was een jood ---> joods erfgoed.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:30 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wel, sinds de kruistochten is het in de regio zelden zo'n puinbak geweest als wat het vandaag de dag is sinds de Ziofascisten er met de scepter zwaaien. Dat zegt wat.
Onze hoofse nobele ridders waren daar niet voor de kat z'n kut, toen waren de Arabieren ook al de bezettende partij, net als nu.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:30 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wel, sinds de kruistochten is het in de regio zelden zo'n puinbak geweest als wat het vandaag de dag is sinds de Ziofascisten er met de scepter zwaaien. Dat zegt wat.
En maar Westelijke Jordaanoever gebruiken, terwijl het Judea & Samaria is. Stop daar eens mee?quote:Op maandag 27 juli 2026 08:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is jouw claim. Ik heb geen idee wat de context van deze brand was. Er zijn op de Westelijke Jordaanoever doorlopend conflicten tussen Israëlische Joden en Palestijnen. In Israël zijn er duizenden moskeeën, dat gaat prima. Mij lijkt het dus stug dat een brand in een moskee onderdeel is van een vermeende 'zuivering'.
Nee. Het erfgoed is van hen die het het beste verdedigen/overmeesteren.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:36 schreef Swango het volgende:
[..]
Goed dat je de kruistochten noemt, zij hadden vooral belang bij dat stuk land ivm Jezus. Jezus was een jood ---> joods erfgoed.
Ach ach, men heeft wéér Omer Bartov van stal gehaald om iets negatiefs te zeggen over Israël. Het zou eens interessant zijn om uit te zoeken hoeveel artikelen er al in de Nederlandse media zijn verschenen de afgelopen twee jaar met deze man.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:50 schreef Peppert het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)mer-bartov~b64f1b25/
Dit leest als een comment van de relifundi's van Christenen voor Israel. Die stampvoeten ook altijd dat het Judea en Samaria genoemd moet worden.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En maar Westelijke Jordaanoever gebruiken, terwijl het Judea & Samaria is. Stop daar eens mee?
Het is Judea en Samaria.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:44 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dit leest als een comment van de relifundi's van Christenen voor Israel. Die stampvoeten ook altijd dat het Judea en Samaria genoemd moet worden.
Het is gewoon Judea en Samaria hoor. Al eeuwen lang.quote:Op maandag 27 juli 2026 17:44 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dit leest als een comment van de relifundi's van Christenen voor Israel. Die stampvoeten ook altijd dat het Judea en Samaria genoemd moet worden.
Tot de Joden het gebied weer verliezen, uiteraard.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is gewoon Judea en Samaria hoor. Al eeuwen lang.
Nee, het is joods erfgoed en als een land is overmeesterd heet het de Elzas.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Het erfgoed is van hen die het het beste verdedigen/overmeesteren.
Israel is aan de winnende hand, maar wel al sinds 47 bezig. Snelheid en efficiëntie is antisemitisch.
Onzin. Grondgebied heeft geen historische claim.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:31 schreef Swango het volgende:
[..]
Nee, het is joods erfgoed en als een land is overmeesterd heet het de Elzas.
Dat zou een droomscenario zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 00:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geheel de Levant naar de Joden dus?
quote:
De internationale naam is Westelijke Jordaanoever, Westbank of gewoon Westoever. Israël noemt het Judea en Samaria (Jehoeda en Sjomron). Stampvoeten dat je het geen Westoever mag noemen is nergens voor nodig.quote:Op maandag 27 juli 2026 18:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is gewoon Judea en Samaria hoor. Al eeuwen lang.
Je stamvoet maar een eind weg.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:07 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
De internationale naam is Westelijke Jordaanoever, Westbank of gewoon Westoever. Israël noemt het Judea en Samaria (Jehoeda en Sjomron). Stampvoeten dat je het geen Westoever mag noemen is nergens voor nodig.
De internationale naam is 'westoever', omdat men voor de symboliek nog voor een tweestatenoplossing moet staan. Maar alles is van het Joodse volk. Dat bewijzen ze met de feiten op de grond. Nederzetting na nederzetting zal worden uitgebouwd, en geen Arabier die ze kan stoppen, en geen ander land die daar trek in heeft.quote:Op maandag 27 juli 2026 19:07 schreef Chillegast het volgende:
[..]
[..]
De internationale naam is Westelijke Jordaanoever, Westbank of gewoon Westoever. Israël noemt het Judea en Samaria (Jehoeda en Sjomron). Stampvoeten dat je het geen Westoever mag noemen is nergens voor nodig.
Tja, die man is ook geradicaliseerd mbt dit conflict. Niets meer dan projectie als het gaat om te intenties, dat mag duidelijk zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:00 schreef RotatoR het volgende:
Timmermans staat weer internationaal voor lul.
[ x ]
Het zijn bezette Palestijnse gebieden volgens het internationale recht, meer specifiek volgens:quote:Op maandag 27 juli 2026 19:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De internationale naam is 'westoever', omdat men voor de symboliek nog voor een tweestatenoplossing moet staan. Maar alles is van het Joodse volk. Dat bewijzen ze met de feiten op de grond. Nederzetting na nederzetting zal worden uitgebouwd, en geen Arabier die ze kan stoppen, en geen ander land die daar trek in heeft.
Kun je wijzen naar de precieze stukken in de Conventie van Genève die zouden aantonen dat dit gebied Palestijns is en daardoor bezet?quote:Op maandag 27 juli 2026 22:18 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Het zijn bezette Palestijnse gebieden volgens het internationale recht, meer specifiek volgens:
- de 4e Conventie van Geneve
- resoluties 242, 446 en 2334 van de VN Veiligheidsraad
- uitspraken van het ICJ uit 2004 en 2024
Dat jij alle kritiek op Israel van de hand wijst is me zolangzamerhand wel duidelijk. Volgens jou kan Israel niks fout doen. Nooit.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je wijzen naar de precieze stukken in de Conventie van Genève die zouden aantonen dat dit gebied Palestijns is en daardoor bezet?
Wat de VN Veiligheidsraad en de ICJ allemaal vinden is niet zo relevant, die kunnen morgen ineens vinden dat eigenlijk Tel-Aviv ook 'bezet' gebied is. Iets waar we komende decennia ook niet gek van moeten staan te kijken als zoiets zou gebeuren.
Maar voordat een gebied bezet kan zijn, zeker met de claim dat het van de Palestijnen zou zijn, moet er wel ooit een Palestijns land of een staat zijn, die is er nooit geweest. Hoe kan het gebied dan überhaupt van de Palestijnen zijn?
Dat heb ik niet gezegd, dat maak jij ervan.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:32 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat jij alle kritiek op Israel van de hand wijst is me zolangzamerhand wel duidelijk. Volgens jou kan Israel niks fout doen. Nooit.
Integendeel. Het zijn oprechte vragen. Wat jij doet zijn gepresenteerde narratieven napapegaaien, ik stel daar kritische vragen over en vervolgens schuif je dat weg als 'debattruken'.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:32 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Wat betreft bovenstaande: Nee, dit soort debattruken daar trap ik niet in. De teksten van de bovengenoemde punten zijn voor iedereen na te lezen. Je vragen om verdere uitleg zijn alleen maar een poging om twijfel te zaaien. Het enige dat ik erover wil zeggen ter verduidelijking is dat de Vierde Geneefse Conventie tot gevolg heeft dat de bezetting van de Westoever illegaal is. Zie verder de drie resoluties en het ICJ.
En het maakt ook geen ruk uit, want als ik met ter zake doende punten kom verklaar jij gewoon dat het Internationaal Strafhof en de VN Veiligheidsraad "irrelevant" zijn. Hoppa weer een "discussie" "gewonnen". Dat je het allemaal uit je toetstenbord krijgt. Ik vind het beschamend.
De Nazi's gunden het ongewenste volk in ieder geval een snellere dood.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:00 schreef RotatoR het volgende:
Timmermans staat weer internationaal voor lul.
[ x ]
Internationaal humaan oorlogsrecht zijn geen narratieven. Uitspraken van het ICJ zijn geen narratieven. Als jij de VN Veiligheidsraad en het ICJ "irrelevant" verklaart houdt het op. Op die manier kun je elk debat saboteren. En dan nog roepen dat je "oprechte vragen" stelt. Tenenkrommend.quote:Op maandag 27 juli 2026 22:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd, dat maak jij ervan.
[..]
Integendeel. Het zijn oprechte vragen. Wat jij doet zijn gepresenteerde narratieven napapegaaien, ik stel daar kritische vragen over en vervolgens schuif je dat weg als 'debattruken'.
Het lijkt mij behoorlijk essentieel in een discussie dat als er wordt geclaimd dat bepaald gebied van een bepaalde partij is dat het ook onderbouwd wordt wáárom dit zo en op basis waarvan het eigendom van die partij zou zijn.
Claimen dat gebied 'Palestijns' is terwijl er daar nooit een Palestijns(e) land/staat is geweest, is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Zeker als je daar ook in meeneemt dat de Palestijnen de kans tot een staat zelf meermaals hebben afgewezen.
Israël heeft meer dan 1 miljard dollar uitgegeven om de publieke steun terug te winnen.
@nick_clevelands heeft maandenlang onderzocht waar dat geld daadwerkelijk naartoe gaat. We spraken met hem hierover in de nieuwe aflevering van Always at War.
Bekijk hier de volledige aflevering:
Hopelijk een deel naar onze Howard...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 00:14 schreef Peppert het volgende:
1 miljard dollar aan Israëlische overheidsgelden richting propaganda PR om de genocide in Gaza goed te praten.
[..]
[ x ]
Waarom zouden dit geen narratieven zijn volgens jou? Dat zijn het natuurlijk wel. De VN Veiligheidsraad bestaat uit een groep vaste landen, aangevuld met wisselende landen. Die hebben allemaal zo hun eigen belangen en afwegingen.quote:Op maandag 27 juli 2026 23:09 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Internationaal humaan oorlogsrecht zijn geen narratieven. Uitspraken van het ICJ zijn geen narratieven. Als jij de VN Veiligheidsraad en het ICJ "irrelevant" verklaart houdt het op. Op die manier kun je elk debat saboteren. En dan nog roepen dat je "oprechte vragen" stelt. Tenenkrommend.
Ah, anti-Israël propaganda om te claimen dat Israël propaganda gebruikt. Je verzint het niet. Bijzonder 'instituut' ook trouwens, waar met name een isolationistisch wereldbeeld, anti-Westerse sentimenten dominant lijken te zijn in combinatie met nogal bedenkelijke claims over Israël en Joden.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 00:14 schreef Peppert het volgende:
1 miljard dollar aan Israëlische overheidsgelden richting propaganda PR om de genocide in Gaza goed te praten.
[..]
[ x ]
quote:Hal Brands, writing in Bloomberg News, described it as a "well-funded think tank" that is part of the "restraint coalition", a "loose network of analysts, advocates and politicians calling for a sharply reduced US role in the world"
Bron
quote:In January 2020, Republican US senator Tom Cotton accused the institute of antisemitism, calling it an "isolationist, blame America First money pit for so-called scholars who've written that American foreign policy could be fixed if only it were rid of the malign influence of Jewish money."
Quincy president Andrew Bacevich described Cotton's claim as absurd. The Jerusalem Post has also described many of its fellows as controversial: Lawrence Wilkerson for his views on what he called the "Jewish lobby" and Chas Freeman for what the Jerusalem Post describes as "controversial" statements about the Israel lobby and calling American Jews a "fifth column" for Israel.
Bron
Je lijkt je niet helemaal te beseffen hoe propaganda werkt. Tijdens de Tweede Wereldoorlog, was de publieke opinie van veel Europese burgers ook tegen de Joodse populaties gekeerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hopelijk een deel naar onze Howard...
Het zegt in principe alles dat ze zoveel geld erin moeten pompen om de publieke opinie terug te winnen. Dan weet je dat je iets ernstig fout hebt gedaan.
Aldus de immer neutrale HowardRoark. Je kan van alles roepen over het Quincy Institute (kort gezegd pleiten ze voor minder militaire en meer diplomatieke interventies in grote conflicten) maar dat ze antisemitisch zouden zijn is ongefundeerde lulkoek die door mensen als Cotton enkel en alleen wordt uitgebraakt omdat QI kritisch is op de Israelische politiek en de daarbij behorende lobby. Kritiek op Israel is niet hetzelfde als antisemitisme. George Soros is nota bene een van de grote geldschieters van het Quincy Institute. Charles Koch trouwens ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden dit geen narratieven zijn volgens jou? Dat zijn het natuurlijk wel. De VN Veiligheidsraad bestaat uit een groep vaste landen, aangevuld met wisselende landen. Die hebben allemaal zo hun eigen belangen en afwegingen.
[..]
Ah, anti-Israël propaganda om te claimen dat Israël propaganda gebruikt. Je verzint het niet. Bijzonder 'instituut' ook trouwens, waar met name een isolationistisch wereldbeeld, anti-Westerse sentimenten dominant lijken te zijn in combinatie met nogal bedenkelijke claims over Israël en Joden.
[..]
[..]
Als zij dit soort dingen claimen valt dit argument natuurlijk uitstekend te maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:04 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Aldus de immer neutrale HowardRoark. Je kan van alles roepen over het Quincy Institute (kort gezegd pleiten ze voor minder militaire en meer diplomatieke interventies in grote conflicten) maar dat ze antisemitisch zouden zijn is ongefundeerde lulkoek die door mensen als Cotton enkel en alleen wordt uitgebraakt omdat QI kritisch is op de Israelische politiek en de daarbij behorende lobby. Kritiek op Israel is niet hetzelfde als antisemitisme. George Soros is nota bene een van de grote geldschieters van het Quincy Institute. Charles Koch trouwens ook.
Gevaarlijke onzin natuurlijk, dat Israël hard terugslaat heeft een oorzaak en geloof me ze kunnen nog zooooveel harder terugslaan, als ze willen, als het moet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:04 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Aldus de immer neutrale HowardRoark. Je kan van alles roepen over het Quincy Institute (kort gezegd pleiten ze voor minder militaire en meer diplomatieke interventies in grote conflicten) maar dat ze antisemitisch zouden zijn is ongefundeerde lulkoek die door mensen als Cotton enkel en alleen wordt uitgebraakt omdat QI kritisch is op de Israelische politiek en de daarbij behorende lobby. Kritiek op Israel is niet hetzelfde als antisemitisme. George Soros is nota bene een van de grote geldschieters van het Quincy Institute. Charles Koch trouwens ook.
Nee en nee. En als je mijn posts gevaarlijk gaat noemen dan spoor je wat mij betreft niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gevaarlijke onzin natuurlijk, dat Israël hard terugslaat heeft een oorzaak en geloof me ze kunnen nog zooooveel harder terugslaan, als ze willen, als het moet.
Eigenlijk verdienen ze de Nobelprijs voor de Vrede voor hun terughoudendheid en hun offers om terrorisme op een menselijke manier te bestrijden.
Zeldzaam foute vergelijking en dit gaat de zaak niet helpen. Het wekt alleen maar afkeer op. Er is best wel forse kritiek op wat er gaande is mogelijk en ook juist maar dit klopt dus van geen kanten.quote:Uitspraken van Frans Timmermans zijn onder een vergrootglas komen te liggen nu het Centraal Joods Overleg premier Jetten heeft opgeroepen afstand te doen van deze uitspraken. Timmermans vergeleek in gesprek met Belgische krant De Morgen het Israëlisch handelen nu, met dat van nazi-Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog.
"In het Midden-Oosten wordt momenteel een heel volk uitgeroeid", liet Frans Timmermans optekenen in het Belgische dagblad. Het Centraal Joods Overleg (CJO) vindt dat premier Jetten zich moet distantiëren van dergelijke uitspraken van Timmermans nu hij de eretitel Minister van Staat draagt.
Hoeveel miljarden steken Qatar en Turkije in het promoten van hun type islam in het westen?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:40 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Hopelijk een deel naar onze Howard...
Het zegt in principe alles dat ze zoveel geld erin moeten pompen om de publieke opinie terug te winnen. Dan weet je dat je iets ernstig fout hebt gedaan.
Hoe is dat relevant inzake wat Israel doet?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hoeveel miljarden steken Qatar en Turkije in het promoten van hun type islam in het westen?
Zolang Palestijnse peuters van 6 nog les krijgen in het neersteken van Joden ben je compleet af op menselijk gebied.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:19 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Nee en nee. En als je mijn posts gevaarlijk gaat noemen dan spoor je wat mij betreft niet.
Israëlische peuters hopen dat Zio-papa nog wat Libanon overlaat voor om te vernietigen als ze volwassen zijn, is er niets bij.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zolang Palestijnse peuters van 6 nog les krijgen in het neersteken van Joden ben je compleet af op menselijk gebied.
Wat heb ik daar mee te maken? Waarom projecteer je dat op mij?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zolang Palestijnse peuters van 6 nog les krijgen in het neersteken van Joden ben je compleet af op menselijk gebied.
Wat dacht je van de tentjes op de campussen in Amerika voor de pro-palestine demonstraties, allemaal gefinancieerd door Qatar (Foundation International).quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hoeveel miljarden steken Qatar en Turkije in het promoten van hun type islam in het westen?
Dit soort fophef werkt niet meer. De genocide van Israël op de Palestijnen is voor heel veel mensen en feit en kun je niet meer shamen door schande te spreken van een nazi of holocaust vergelijking. Natuurlijk kun je een hoop verschillen aanwijzen maar de intentie en het resultaat komen op hetzelfde neer; alleen het tempo, de vorm en de aantallen zijn anders. Jetten zal wel met een aardig politiek correct antwoord komen maar ik verwacht geen gevolgen voor Timmermans. Mensen vallen hier niet meer over.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:27 schreef deedeetee het volgende:
Timmermens kan het niet laten om verkeerde uitspraken te doen
[..]
Zeldzaam foute vergelijking en dit gaat de zaak niet helpen. Het wekt alleen maar afkeer op. Er is best wel forse kritiek op wat er gaande is mogelijk en ook juist maar dit klopt dus van geen kanten.
Dit geeft wel iets aan over hoe HR denkt.quote:Op maandag 27 juli 2026 15:59 schreef HowardRoark het volgende:
Zelfs sommige Joden doen mee aan dit narratief en die kleine groep wordt dan ook misbruikt door veel Westerse linkse media, om het beeld te wekken dat als een Jood het zegt, nou dan moet het wel zo zijn. Het alsof je een vermeende ex-homo naar voren schuift die stelt genezen te zijn van homoseksualiteit, als bewijs dat homoseksualiteit te genezen valt.
De Nazi's schaamden zich nog voor hun daden en gingen heel erg ver om hun genocide te verbergen, de Palestijnen hebben het gewoon als enige levensdoel (zoek aub het Hamas handvest op) en ze vieren er uitbundig en hysterisch feest om.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit soort fophef werkt niet meer. De genocide van Israël op de Palestijnen is voor heel veel mensen en feit en kun je niet meer shamen door schande te spreken van een nazi of holocaust vergelijking. Natuurlijk kun je een hoop verschillen aanwijzen maar de intentie en het resultaat komen op hetzelfde neer; alleen het tempo, de vorm en de aantallen zijn anders. Jetten zal wel met een aardig politiek correct antwoord komen maar ik verwacht geen gevolgen voor Timmermans. Mensen vallen hier niet meer over.
En wat doe jij nu dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Links de propaganda, in scene gezet, rechts de werkelijkheid. GEENocide, maar blijf die Taqqiya maar posten hoor.
Met een kwinkslag de propaganda ontmaskeren, ik heb er nog een paar honderd als je interesse hebt hoorquote:
Is het internationaal-recht instaat er iets aan te doen?quote:Op maandag 27 juli 2026 22:18 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Het zijn bezette Palestijnse gebieden volgens het internationale recht, meer specifiek volgens:
- de 4e Conventie van Geneve
- resoluties 242, 446 en 2334 van de VN Veiligheidsraad
- uitspraken van het ICJ uit 2004 en 2024
Nice. Wellicht in een spoiler maar houd je zeker niet inquote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Met een kwinkslag de propaganda ontmaskeren, ik heb er nog een paar honderd als je interesse hebt hoor.
Ah ja, Gazawood. Het X-account dat claimt te factchecken maar zelf alleen desinformatie verspreidt.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Links de propaganda, in scene gezet, rechts de werkelijkheid. GEENocide, maar blijf die Taqqiya maar posten hoor.
Hier heb je gelijk in. Maar het CJO bestaat dan ook voornamelijk uit boomers en bejaarde. Je zal zien dat 'Hasbara' steeds meer gesmotrisch zal worden. Men zal niet meer door allerlei hoepels springen om nog 'redelijk' over te komen, maar steeds meer zeggen: 'ja, we deden dat. En dan wat? '.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit soort fophef werkt niet meer. De genocide van Israël op de Palestijnen is voor heel veel mensen en feit en kun je niet meer shamen door schande te spreken van een nazi of holocaust vergelijking. Natuurlijk kun je een hoop verschillen aanwijzen maar de intentie en het resultaat komen op hetzelfde neer; alleen het tempo, de vorm en de aantallen zijn anders. Jetten zal wel met een aardig politiek correct antwoord komen maar ik verwacht geen gevolgen voor Timmermans. Mensen vallen hier niet meer over.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0002929710002466quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit geeft wel iets aan over hoe HR denkt.
'Zelfs sommige joden doen mee', dit betekent gewoon dat er ook binnen de joodse gemeenschap discussie is.
- Er zijn ook joden die tegen de illegale nederzettingen zijn op de West-Bank.
- Er zijn ook joden die tegen de mensenrechtenschendingen zijn van Israël.
- Er zijn ook joden die tegen de aanvallen op Iran zijn (omdat ze de wereldeconomie schaden en omdat het Iraanse regime er alleen maar steviger door in het zadel komt).
Vervolgens gaat het over homoseksualiteit. Iets dat inderdaad niet te genezen valt. Maar dat is een enorm kromme vergelijking. Want je seksuele voorkeur is aangeboren, terwijl het jodendom een geloof is. Iets dat je kan veranderen. Je kunt de joodse ideeën vaarwel zeggen, en vervangen voor rationelere ideeën.
Of, en dat zou ook idioot zijn, HR ziet Joden (vandaar dat hij het met hoofdletter schrijft), als een volk. Dan gaat het om de joodse genen. Dat zou ook verklaren waarom hij het dikwijls over 'inheems' heeft.
Wetenschappelijk gezien natuurlijk onzin, omdat het jodendom ook een bekeringsgodsdienst was, en joden overal ter wereld vermengd zijn. Maar dat zou dus betekenen dat HR joden als een volk ziet, wat gezien zijn uitspraken ook nog eens superieur is aan de omliggende volkeren. Als dit is hoe HR de situatie ziet, volgt hij een denktrant die te vergelijken is met die van de nazi's.
Denk jij dat er een genocide was/is in Gaza?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:29 schreef Peppert het volgende:
Niets is veilig voor de genocidale staat. Zelfs pasgeborenen niet. Een baby van zeven maanden werd, vermoedelijk door een sluipschutter, doodgeschoten terwijl hij op de schoot van zijn moeder zat.
[ afbeelding ]
Neuh. De nazi's schaamde zich totaal niet. Het is eerder dat ze zich schaamde voor de gemiddelde Duitser waarbij het antisemitisme niet radicaal genoeg was.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 14:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Nazi's schaamden zich nog voor hun daden en gingen heel erg ver om hun genocide te verbergen, de Palestijnen hebben het gewoon als enige levensdoel (zoek aub het Hamas handvest op) en ze vieren er uitbundig en hysterisch feest om.
Die willen geen eigen land, die willen slechts genocide plegen op de Joden.
Zodoende hoort Timmermans ook in het gevang te zitten wegens genocideomdraaiing, evenals eenieder die hem steunt.
Zo kunnen we weken heen en weer, dat zijn nogal gekleurde bronnen, hoop Qatar geld voornamelijkquote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:54 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ah ja, Gazawood. Het X-account dat claimt te factchecken maar zelf alleen desinformatie verspreidt.
No, these videos of restaurants do not disprove famine in Gaza
Gazawood: Israeli NGO links account to large-scale disinformation
Dat kan allemaal prima. Als je mijn post echter goed had gelezen was het punt:quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit geeft wel iets aan over hoe HR denkt.
'Zelfs sommige joden doen mee', dit betekent gewoon dat er ook binnen de joodse gemeenschap discussie is.
- Er zijn ook joden die tegen de illegale nederzettingen zijn op de West-Bank.
- Er zijn ook joden die tegen de mensenrechtenschendingen zijn van Israël.
- Er zijn ook joden die tegen de aanvallen op Iran zijn (omdat ze de wereldeconomie schaden en omdat het Iraanse regime er alleen maar steviger door in het zadel komt).
Dat is dus iets anders dan tegen nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever zijn of tegen een oorlog met Iran.quote:Wat we wel zien is dat er allerlei (succesvolle) poging zijn gedaan om Zionisme te demoniseren en af te schilderen als een of andere verschrikkelijke idelogie, gekoppeld aan geweld, apartheid of zelfs genocide. Niets is natuurlijk minder waar.
Je tuigt hier een boel vreemde claims op in combinatie met een stropop.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vervolgens gaat het over homoseksualiteit. Iets dat inderdaad niet te genezen valt. Maar dat is een enorm kromme vergelijking. Want je seksuele voorkeur is aangeboren, terwijl het jodendom een geloof is. Iets dat je kan veranderen. Je kunt de joodse ideeën vaarwel zeggen, en vervangen voor rationelere ideeën.
Of, en dat zou ook idioot zijn, HR ziet Joden (vandaar dat hij het met hoofdletter schrijft), als een volk. Dan gaat het om de joodse genen. Dat zou ook verklaren waarom hij het dikwijls over 'inheems' heeft.
Wetenschappelijk gezien natuurlijk onzin, omdat het jodendom ook een bekeringsgodsdienst was, en joden overal ter wereld vermengd zijn. Maar dat zou dus betekenen dat HR joden als een volk ziet, wat gezien zijn uitspraken ook nog eens superieur is aan de omliggende volkeren. Als dit is hoe HR de situatie ziet, volgt hij een denktrant die te vergelijken is met die van de nazi's.
Het mixen met lokale populaties is juist erg beperkt gebleven omdat dit vaak strafbaar was (met de dood). Nederlandse afkomst hebben Joden met per definitie al niet en ook de Noord-Afrikaanse en Slavische is erg beperkt. Het is voornamelijk Levantijns & Zuid-Europees (komend uit het Romeinse Rijk).quote:Op dinsdag 28 juli 2026 15:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
https://www.sciencedirect(...)ii/S0002929710002466
Er was inderdaad erg veel vermenging. Maar dat neemt niet weg dat er een gedeelde oorsprong is uit het Midden-Oosten. Focussen op dat kleine stukje gedeelde oorsprong terwijl je voor de rest gewoon Nederlands, Pools, of Marokkaans (serfardi) bent is natuurlijk ongelooflijk 'larp', maar Joden hebben deze larp in elk geval wel werkelijkheid gemaakt.
Rare verzonnen term en rare gemaakte betekenissen weer.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:07 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is weer het nieuwe papagaai-praatje, afkomstig van het broederschap. En uiteraard trappen alle NPC's er weer in. Moslim=moslim=moslim, er is geen light versie toegestaan, afwijken van de koran mag nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |