quote:Vertaling
De Israëlische extremistische minister van Nationale Veiligheid Ben Gvir riep op tot de genocide van Palestijnse dorpen op de bezette Westelijke Jordaanoever en zei: "Ze moeten behandeld worden zoals Beit Hanoun in Gaza." Ondertussen riep de extremistische minister Elchanan Gruner op tot het doden van Arabieren, het uitwissen van hun dorpen en het vestigen van nederzettingen op hun ruïnes.
quote:De hoofdaanklager van het Internationaal Strafhof (ICC), Karim Khan, wordt ontslagen. Hij wordt door een van zijn assistenten beschuldigd van seksueel wangedrag. Een grote meerderheid van de lidstaten heeft voor zijn ontslag gestemd, melden diplomatieke bronnen aan persbureaus AP en Reuters.
Bijzonder. Op non-actief is volstrekt logisch. Maar ontslagen na een beschuldiging?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:37 schreef Tarado het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)e-seksueel-wangedrag
'Hoofdaanklager Internationaal Strafhof ontslagen vanwege seksueel wangedrag'
[..]
Hij is nu wel z'n immuniteit kwijt, dus zou strafrechtelijk vervolgd kunnen worden, dat is dus afwachten.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bijzonder. Op non-actief is volstrekt logisch. Maar ontslagen na een beschuldiging?
Correct. Maar ergens is het discutabel. Ik zou ook niet snel weten hoe het anders moet. Maar het feit dat je na een beschuldiging ontslagen wordt, roept wel vragen op. Hoe jezelf beschermen tegen zoiets?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is nu wel z'n immuniteit kwijt, dus zou strafrechtelijk vervolgd kunnen worden, dat is dus afwachten.
Dit loopt al vrij lang (nog van voor hij die arrestatiebevelen van Netanyahu en anderen uitvaardigde), pogingen om het in de doofpot te stoppen zijn niet gelukt, dus ik neem aan dat het niet alleen beschuldigingen zijn.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Correct. Maar ergens is het discutabel. Ik zou ook niet snel weten hoe het anders moet. Maar het feit dat je na een beschuldiging ontslagen wordt, roept wel vragen op. Hoe jezelf beschermen tegen zoiets?
Dit is echt het zwakbegaafde deel van de homo sapiens.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 12:56 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Gelukkig hoef ik zelden meer naar dit gekkenhuis.
De pijnlijke realiteit is dat velen nog behoorlijk intelligent zijn ook. Het pro-Palestijnse gedachtegoed heeft met name grip gekregen op mensen binnen de hoogopgeleide contreien. Men denkt dat het moreel verlichte is om te kiezen voor radicale moslims en terreur.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is echt het zwakbegaafde deel van de homo sapiens.
How convenient allemaal...als je aangeeft er alles aan te zullen doen om het ICC tegen te werken en te ontmantelen. Laat me raden de aankacht tegen oorlogsmisdadiger Bibi is zometeen van tafel?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:37 schreef Tarado het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)e-seksueel-wangedrag
'Hoofdaanklager Internationaal Strafhof ontslagen vanwege seksueel wangedrag'
[..]
Gisteren zijn 16 Palestijnse dorpen aangevallen en bij een handgemeen met gewapende kolonisten zijn bij een Palestijns dorp zes doden gevallen. Laten we het beestje bij de naam noemen: dat is terreur. Alleen deze terreur wordt geframed wordt als 'aan de goede kant van de geschiedenis'. Moreel verlichte terreurquote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De pijnlijke realiteit is dat velen nog behoorlijk intelligent zijn ook. Het pro-Palestijnse gedachtegoed heeft met name grip gekregen op mensen binnen de hoogopgeleide contreien. Men denkt dat het moreel verlichte is om te kiezen voor radicale moslims en terreur.
De stemmingen in de VS zijn ook steeds vaker negatief voor Israel. Hasbara heeft gefaald. Maar zelfreflectie is kapo. En als buitenstaander deze feiten opnoemen is een bloedsprookje.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren zijn 16 Palestijnse dorpen aangevallen en bij een handgemeen met gewapende kolonisten zijn bij een Palestijns dorp zes doden gevallen. Laten we het beestje bij de naam noemen: dat is terreur. Alleen deze terreur wordt geframed wordt als 'aan de goede kant van de geschiedenis'. Moreel verlichte terreur
Dat lijkt me niet, want het is van het ICC niet van hem persoonlijk, al is de timing van die arrestatiebevelen wel wat vreemd, die heeft hij uitgevaardigd nadat hij (intern) beschuldigd was, dus dan zou je kunnen denken dat hij dit deed om de aandacht af te leiden.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:38 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
How convenient allemaal...als je aangeeft er alles aan te zullen doen om het ICC tegen te werken en te ontmantelen. Laat me raden de aankacht tegen oorlogsmisdadiger Bibi is zometeen van tafel?
Het is gewoon een combinatie van meerdere factoren. De beschuldigingen lopen al langer - desalniettemin hebben vast bepaalde landen/lobbyclubs extra hun best gedaan dat hij zijn biezen moest pakken.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want het is van het ICC niet van hem persoonlijk, al is de timing van die arrestatiebevelen wel wat vreemd, die heeft hij uitgevaardigd nadat hij (intern) beschuldigd was, dus dan zou je kunnen denken dat hij dit deed om de aandacht af te leiden.
Als een hond je voor de derde keer bijt schiet je hem de vierde keer door zijn kop.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren zijn 16 Palestijnse dorpen aangevallen en bij een handgemeen met gewapende kolonisten zijn bij een Palestijns dorp zes doden gevallen. Laten we het beestje bij de naam noemen: dat is terreur. Alleen deze terreur wordt geframed wordt als 'aan de goede kant van de geschiedenis'. Moreel verlichte terreur
Van wat ik heb gelezen zijn er zowel Palestijnen als Israëlische Joden om het leven gekomen en dat de verhalen over wat er is gebeurd nogal wisselen. Hoe jij dus bij zo een eenzijdig narratief komt is mij onduidelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is nog coulant, pas bij de vierde keer. De vraag is natuurlijk wel of je ook je andere honden door de kop gaat schieten. En de honden van je buren, van je stadsgenoten of de honden uit een buurland.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als een hond je voor de derde keer bijt schiet je hem de vierde keer door zijn kop.
Er is niet één joods dorp aangevallen en die schietpartij vond plaats op Palestijns grond. Waarbij gewapende kolonisten de grens overstaken. Waarom jij geen probleem met deze terreur hebt blijft een raadsel.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van wat ik heb gelezen zijn er zowel Palestijnen als Israëlische Joden om het leven gekomen en dat de verhalen over wat er is gebeurd nogal wisselen. Hoe jij dus bij zo een eenzijdig narratief komt is mij onduidelijk.
Hij steunt dodelijk geweld, imperialisme en kolonisatie, zolang die maar van een bepaalde kant komen. Voor hem hangt alles af van wie de daders en wie de slachtoffers zijn. In essentie is hij een extremistische FOK!ker, maar in tegenstelling tot de genocidale, extremistische ministers in Tel Aviv probeert hij zijn standpunten te verhullen met mooie woorden over liberale moraliteit en andere rechtvaardigingen. Hij weet dat hij fout zit: daarom is hij minder uitgesproken dan de rechtsextremistische bewindvoerders van het beloofde land.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is niet één joods dorp aangevallen en die schietpartij vond plaats op Palestijns grond. Waarbij gewapende kolonisten de grens overstaken. Waarom jij geen probleem met deze terreur hebt blijft een raadsel.
Eerder het tegenovergestelde. Howard is keer op keer de Israelische zelfbeschikking en veiligheid aan het doodnuanceren. Het is altijd 'waar twee vechten, zijn twee fout'. Dit maakt hem een nuttige idioot voor Hamas.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:36 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hij steunt dodelijk geweld, imperialisme en kolonisatie, zolang die maar van een bepaalde kant komen. Voor hem hangt alles af van wie de daders en wie de slachtoffers zijn. In essentie is hij een extremistische FOK!ker, maar in tegenstelling tot de genocidale, extremistische ministers in Tel Aviv probeert hij zijn standpunten te verhullen met mooie woorden over liberale moraliteit en andere rechtvaardigingen. Hij weet dat hij fout zit: daarom is hij minder uitgesproken dan de rechtsextremistische bewindvoerders van het beloofde land.
• We waren compleet verbijsterd over wat ze aan het doen waren.
• En wat hebben jullie toen gedaan?
• We hebben ze bewapend, gefinancierd en verdedigd.
• En verder niets?
• Nou, we hebben ook iedereen aangevallen en vervolgd die probeerde het te stoppen.
Ik heb sterkere verweren tegen een genocidebeschuldiging gezien.
Biden en zijn regering kunnen niet worden vrijgepleit van het mogelijk maken, gedogen en financieren van de genocide in Gaza. Ze wisten wat er gebeurde en weigerden in te grijpen.
We waren geschokt... maar we stuurden ze toch gewoon wapens!!!
Op basis waarvan concludeer je nu dat de Israëlische Joden zijn begonnen? Dat is nog altijd niet duidelijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is niet één joods dorp aangevallen en die schietpartij vond plaats op Palestijns grond. Waarbij gewapende kolonisten de grens overstaken. Waarom jij geen probleem met deze terreur hebt blijft een raadsel.
Ik moet hier wel zeggen dat het bijzonder is dat iemand die zich voornamelijk baseert op anti-Westerse bronnen, influencers volgt die openlijk hopen op de ondergang van het Westen en Hamas heeft omgeschreven als 'een Israëlische creatie', een ander 'extremistisch' denkt te kunnen noemen. Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:36 schreef Peppert het volgende:
[..]
Hij steunt dodelijk geweld, imperialisme en kolonisatie, zolang die maar van een bepaalde kant komen. Voor hem hangt alles af van wie de daders en wie de slachtoffers zijn. In essentie is hij een extremistische FOK!ker, maar in tegenstelling tot de genocidale, extremistische ministers in Tel Aviv probeert hij zijn standpunten te verhullen met mooie woorden over liberale moraliteit en andere rechtvaardigingen. Hij weet dat hij fout zit: daarom is hij minder uitgesproken dan de rechtsextremistische bewindvoerders van het beloofde land.
Er is niet eens sprake van een genocide.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:47 schreef Peppert het volgende:
Via de traditionele Engelstalige media proberen ze hun eigen politieke en genocidale straatje schoon te vegen. Zowel de regering Biden als de regering Trump hebben meegewerkt aan de Gaza genocide. Hetzelfde geldt voor de regeringen in Londen en Berlijn, en ongetwijfeld laat ik er nog een aantal onvermeld.
[..]
[ x ]
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op basis waarvan concludeer je nu dat de Israëlische Joden zijn begonnen? Dat is nog altijd niet duidelijk.
Dus omdat het incident plaats heeft gevonden bij een Palestijns dorp, is jouw conclusie dat dus de Palestijnen wel slachtoffers moeten zijn en de Joodse Israëliërs zijn begonnen? Dat is geen logische conclusie uit zulke informatie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]![]()
Dat is nog steeds héél simpel. Kijk eens welke dorpen wáár zijn aangevallen en wáár die schietpartij plaatsvond.
Je kan natuurlijk doen alsof die joden een afspraak hadden met die moslims voor een bakkie koffie om de nieuwe wapens te showen dan ben ik erg benieuwd naar jouw bron. Waarom jij terroristen verdedigt blijft onduidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |