abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221429386
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus omdat het incident plaats heeft gevonden bij een Palestijns dorp, is jouw conclusie dat dus de Palestijnen wel slachtoffers moeten zijn en de Joodse Israëliërs zijn begonnen? Dat is geen logische conclusie uit zulke informatie.

Ik krijg ook de indruk dat je bij het trekken van zo een ongefundeerde conclusie nogal beïnvloedt bent door de zéér eenzijdige informatie over de situatie op de Westelijke Jordaanoever, waar elke situatie in een nog sterkere mate als in andere gebieden bij dit conflict, alles door een onderdrukker-onderdrukten narratief wordt bekeken, waarbij Israëliërs niets goed kunnen doen en de Palestijnen niets fout. Het feit dat er echter hier ook meerdere Israëliërs om het leven zijn gekomen laat echter zien dat de realiteit een stuk complexer is dan sommigen doen vermoeden.
Natuurlijk kan het ook anders zijn. Zeker waar.

Net zoals die dorpen die in de fik vliegen waar geheel 'toevallig' bepaalde mensen uit andere dorpen of nog niet erkende nederzettingen aanwezig zijn. Al die branden kunnen spontaan aangestoken zijn. Of de bewoners spreken af om op zo'n moment zelf hun huizen in de fik te steken. Het kan zeker inderdaad

En zo zie je maar: terrorisme verdedigen is helemaal niet moeilijk :Y
  zaterdag 25 juli 2026 @ 16:19:41 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221429392
Afgaande op de beelden die beschikbaar zijn is er blijkbaar een conflictsituatie, waarbij een Palestijn een wapen afpakt van Israëliërs en er daarna twee neerschiet.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221430036
Ik zeg niets meer over dit onderwerp.
Netanyahu heeft het voor elkaar gekregen om deze zaak volledig te verknallen.
pi_221432465
quote:
Vertaling

The New Yorker neemt de dehumanisering van Palestijnen door het Biden-team en de steun aan Israëlisch staatsterrorisme tegen hen klakkeloos over:

"Vrijwel iedereen die erbij betrokken was, vond dat Israël meer Palestijnen doodde dan nodig was om een legitiem doel te bereiken."

Tenzij je een fanatieke racist bent, bestaat er geen aantal gedode Palestijnen dat "nodig" is, en geen "legitiem doel" dat zoiets kan rechtvaardigen. Bovendien weten we wat Israëls doel was: Gaza verwoesten en etnische zuivering plegen. Daarom is er ook geen sprake van een "oorlog in Gaza". Het is een genocide.

Als je de onrechtmatige premisse accepteert dat een bezettingsmacht een "legitiem doel" kan hebben waarvoor het een "noodzakelijk" aantal mensen onder bezetting mag afslachten, dan ben je bezig met het goedpraten van genocide. De waarde van dit artikel ligt in het documenteren van nog meer misleiding door het Biden-team. Maar het deelt dezelfde morele verdorvenheid.
twitter
pi_221432491
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
:')
Dat is nog steeds héél simpel. Kijk eens welke dorpen wáár zijn aangevallen en wáár die schietpartij plaatsvond.

Je kan natuurlijk doen alsof die joden een afspraak hadden met die moslims voor een bakkie koffie om de nieuwe wapens te showen dan ben ik erg benieuwd naar jouw bron. Waarom jij terroristen verdedigt blijft onduidelijk.
Nu de aandacht is verlegd naar Gaza en ze gesteund worden door Trump gebruikt Israël de situatie om meer grond te koloniseren op de West-Bank.

Het is allemaal duidelijke gedocumenteerd.

Bekijk deze YouTube-video

Maar als je er hier over begint, krijg je Gish galloping van HR en zijn vriendjes. Dat het de schuld van Hamas is (die vlieger gaat op de West-Bank natuurlijk niet op), dat Palestijnen niet bestaan, dat het geweld van de Palestijnen/Arabieren komt, dat Israëliërs er eerder waren etc. etc.
pi_221432515
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nu de aandacht is verlegd naar Gaza en ze gesteund worden door Trump gebruikt Israël de situatie om meer grond te koloniseren op de West-Bank.

Maar als je er hier over begint, krijg je Gish galloping van HR en zijn vriendjes. Dat het de schuld van Hamas is (die vlieger gaat op de West-Bank natuurlijk niet op), dat Palestijnen niet bestaan, dat het geweld van de Palestijnen/Arabieren komt, dat Israëliërs er eerder waren etc. etc.
Deze is toch vrij simpel lijkt me, het is het jaar 1448 voor de Palestijnen en de Joden leven in het jaar 2026.

Denk eens na.
graag verwijderen
pi_221432560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 22:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Deze is toch vrij simpel lijkt me, het is het jaar 1448 voor de Palestijnen en de Joden leven in het jaar 2026.

Denk eens na.
De joodse jaartelling begint niet bij de geboorte van Jezus.

Ze leven daar nu in het jaar 5786. :o
pi_221432564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 22:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De joodse jaartelling begint niet bij het geboortejaar van Jezus.

Ze leven daar nu in het jaar 5786. :o
Waren ze er nog veel eerder, opbokken met die Arabieren.
graag verwijderen
pi_221432567
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 22:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ze denken zelfs dat de wereld geschapen is in 5786. :+
pi_221433009
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik begrijp de houding van HR ook niet. Hij hanteert nog een vorm van hasbara, waar al een tijd afscheid is genomen. Waarom zou je dit immers ontkennen, terwijl het vanuit de perceptie van (rechts) Israel volstrekt logisch is? ze willen feiten op de grond creeeren waar je op een gegeven moment niet meer omheen kan. De palestijnse zaak definitief onmogelijk maken, tot de tijd komt dat Israel teveel 'alleen' staat. Dan hebben ze in geval de grondgebied indeling zoals ze het hebben willen, en niemand vindt de Palestijnen belangrijk genoeg om het terug te willen draaien.
pi_221433020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 22:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Saai argument. Grondgebied is niet van mensen die er 'eerst' waren, maar wie het het sterkst weet te verdedigen/overmeesteren. Ik ben pro-Oekraine omdat ze buitengewoon sterk terugvechten. Was Rusland eroverheen gewalst, dan was het grondgebied gewoon van de Russen geweest. En volkomen terecht.
pi_221433054
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 00:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Saai argument. Grondgebied is niet van mensen die er 'eerst' waren, maar wie het het sterkst weet te verdedigen/overmeesteren. Ik ben pro-Oekraine omdat ze buitengewoon sterk terugvechten. Was Rusland eroverheen gewalst, dan was het grondgebied gewoon van de Russen geweest. En volkomen terecht.
Geheel de Levant naar de Joden dus?
graag verwijderen
pi_221433059
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus omdat het incident plaats heeft gevonden bij een Palestijns dorp, is jouw conclusie dat dus de Palestijnen wel slachtoffers moeten zijn en de Joodse Israëliërs zijn begonnen? Dat is geen logische conclusie uit zulke informatie.

Ik krijg ook de indruk dat je bij het trekken van zo een ongefundeerde conclusie nogal beïnvloedt bent door de zéér eenzijdige informatie over de situatie op de Westelijke Jordaanoever, waar elke situatie in een nog sterkere mate als in andere gebieden bij dit conflict, alles door een onderdrukker-onderdrukten narratief wordt bekeken, waarbij Israëliërs niets goed kunnen doen en de Palestijnen niets fout. Het feit dat er echter hier ook meerdere Israëliërs om het leven zijn gekomen laat echter zien dat de realiteit een stuk complexer is dan sommigen doen vermoeden.
Welke complexiteit? en waarom gebruik jij de term 'Westerlijke Jordaanoever' voor Judea & Samaria?

Nuance-profeten zoals jij zijn veel gevaarlijker voor Israel dan anti-zionisten.
pi_221433061
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 00:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat hebben ze toch nog niet bereikt? ze moeten hun best maar doen. Maar voorlopig zijn er nu al klachten voor te weinig manschappen, en bepaalde Orthodoxe groepen willen enkel gratis geld.
  zondag 26 juli 2026 @ 17:58:41 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221438328
Dit is natuurlijk in beide gevallen uitstekend nieuws.
quote:
Israeli exports hit all-time high of $169B despite boycotts

Official Economy Ministry figures show Israeli exports reached a record $169 billion over the past year, surpassing both forecasts and the previous record set in 2022.

Israeli exports reached an all-time high of $169 billion over the past year, according to official annual figures from the Foreign Trade Administration submitted to Economy and Industry Minister Nir Barkat. The total exceeded both the ministry's conservative forecast of $165 billion and the previous record of just over $166 billion set in 2022.

The increase came despite ongoing geopolitical challenges, boycotts by several countries, disruptions to global shipping routes, and sharp currency fluctuations.

...
quote:
Colombia withdraws from ICC case against Israel, promises new embassy in Jerusalem

The announcement, made by incoming Colombian President Abelardo de la Espriell, said that Colombia aims to restore the "historic ties with Israel," following the government of Gustavo Petro.

Colombia will withdraw from South Africa's lawsuit against Israel at the International Court of Justice in The Hague on charges of genocide, President-elect Abelardo de la Espriella's office said Friday.

"Colombia will also return to a responsible position on the international stage, including in UN bodies," it said.

The new government intends to strengthen relations between Jerusalem and Bogotá, it added.

...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221438745
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:58 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk in beide gevallen uitstekend nieuws.
[..]
[..]

Jij bent tegen het ICC?

Waarom eigenlijk?
  zondag 26 juli 2026 @ 19:15:02 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221439147
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 18:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Jij bent tegen het ICC?

Waarom eigenlijk?
Staat dit in mijn post dan? Ik deel een artikel over dat Colombia zich terugtrekt van de zaak over de vermeende genocide tegen Israël. Dat is dus iets totaal anders dan 'tegen het ICC' zijn.
pi_221439178
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Staat dit in mijn post dan? Ik deel een artikel over dat Colombia zich terugtrekt van de zaak over de vermeende genocide tegen Israël. Dat is dus iets totaal anders dan 'tegen het ICC' zijn.
Dus je bent niet tegen het ICC?
  zondag 26 juli 2026 @ 19:21:57 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221439227
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dus je bent niet tegen het ICC?
Staat het in mijn post dat ik tegen de ICC ben?
pi_221439365
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Staat het in mijn post dat ik tegen de ICC ben?
Hoe kan je niet tegen het ICC zijn, terwijl het Joden wil bestraffen?
pi_221442612
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
Afgaande op de beelden die beschikbaar zijn is er blijkbaar een conflictsituatie, waarbij een Palestijn een wapen afpakt van Israëliërs en er daarna twee neerschiet.

[ twitter ]
Er is een militair gedood en een gewapende kolonist. Die gewapende kolonisten hadden daar niks te zoeken behalve trammelant en die trammelant kwam er met ongewapende dorpelingen. Dat die gewapende kolonisten daar niks te doen hadden ben je denk ik eigenlijk stiekem wel mee eens.

Stel: gewapende Palestijnen waren in als groep richting gebied A gelopen naar een joods dorp, dan waren we wél tot dezelfde conclusie gekomen. Dat weet jij ook en toch gaat het er niet over dat de gewapende groep het probleem is.

Of in die beelden van jou een kolonist gedood wordt weet jij net zo min en toch doe je exact wat je mij verweet (en beelden vanaf de andere kant lijken dat verhaal niet te onderbouwen)

Anyway. De soldaat is misschien wel abusievelijk gedood door IDF, op 'Palestijns grond'.

quote:
In de IDF groeit de inschatting: Reserve Majoor Yuval Ezra, die sneuvelde bij een aanslag in Samaria op zaterdag, werd gedood door vuur van onze eigen troepen | @roysharon11 bericht

[x]https://twitter.com/kann_news/status/2081450666078171194[/x]
(en ere wow ere toekomt. Als dit voorval 'andersom' was gebeurt, dus een Palestijn 'niet-doodgeschoten' door een jood maar door Palestijnse leger, dan betwijfel ook ik of de Palestijnse autoriteiten dit hadden durven toegeven)
  maandag 27 juli 2026 @ 00:25:53 #222
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221442653
Israël gebruikt weer een pagina uit het nazi playbook: moskeeën op de WJA in de fik steken.
Blaf me vol
  maandag 27 juli 2026 @ 00:47:15 #223
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221442676
Go Israel, neem maar wraak voor de doden in Berlijn, het kan geen fijner volk overkomen.

Fuck Gaza, Fuck palestina, fuck Islam.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221442691
twitter

In het VK heulen de neo-marxisten openlijk met de radicale islam.
pi_221442699
quote:
Vertaling

De volslagen morele verdorvenheid van onze tijd in één tweet. Het zou in een museum moeten hangen. 'Klagen over genocide is echt zó vermoeiend.
twitter
  maandag 27 juli 2026 @ 01:22:43 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221442706
Het is idd vermoeiend omdat er geen genocide is :').

De Gazanen kunnen op Instagram niet stoppen met opscheppen over weelde, nieuwe hippe restaurants etc, maar dat doe je natuurlijk gewoon tijdens een genocide hoor, echt geloofwaardig allemaal :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 27 juli 2026 @ 01:23:54 #227
486919 Swango
Just saying
pi_221442707
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:25 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Israël gebruikt weer een pagina uit het nazi playbook: moskeeën op de WJA in de fik steken.
Wow, heel Israel (zo'n 10 miljoen inwoners) zetten twee moskeeën in de brand. Dat is niet nazi-playbook, dat is overkill.
  maandag 27 juli 2026 @ 06:41:29 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221442899
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is een militair gedood en een gewapende kolonist. Die gewapende kolonisten hadden daar niks te zoeken behalve trammelant en die trammelant kwam er met ongewapende dorpelingen. Dat die gewapende kolonisten daar niks te doen hadden ben je denk ik eigenlijk stiekem wel mee eens.

Stel: gewapende Palestijnen waren in als groep richting gebied A gelopen naar een joods dorp, dan waren we wél tot dezelfde conclusie gekomen. Dat weet jij ook en toch gaat het er niet over dat de gewapende groep het probleem is.

Of in die beelden van jou een kolonist gedood wordt weet jij net zo min en toch doe je exact wat je mij verweet (en beelden vanaf de andere kant lijken dat verhaal niet te onderbouwen)

Anyway. De soldaat is misschien wel abusievelijk gedood door IDF, op 'Palestijns grond'.
[..]
(en ere wow ere toekomt. Als dit voorval 'andersom' was gebeurt, dus een Palestijn 'niet-doodgeschoten' door een jood maar door Palestijnse leger, dan betwijfel ook ik of de Palestijnse autoriteiten dit hadden durven toegeven)
Waarom had deze daar niets te zoeken? Als die daar wonen hebben zij er natuurlijk zat te zoeken.
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:25 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Ik las het op de site van de NOS inderdaad, die hier meteen een heel artikel aan hebben gewijd. Best bijzonder, want er gaan nogal eens wat kerken op in vuur en vlam in het Midden-Oosten of bijvoorbeeld Nigeria. Lezen we nooit iets over.
  maandag 27 juli 2026 @ 08:00:02 #229
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221443072
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2026 06:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom had deze daar niets te zoeken? Als die daar wonen hebben zij er natuurlijk zat te zoeken.
[..]
Ik las het op de site van de NOS inderdaad, die hier meteen een heel artikel aan hebben gewijd. Best bijzonder, want er gaan nogal eens wat kerken op in vuur en vlam in het Midden-Oosten of bijvoorbeeld Nigeria. Lezen we nooit iets over.
De CIDI manier van Israëlische zuiveringsacties goedpraten: "anderen doen het ook HOOOOOR!"
Blaf me vol
  maandag 27 juli 2026 @ 08:00:40 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221443073
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:00 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
De CIDI manier van Israëlische zuiveringsacties goedpraten: "anderen doen het ook HOOOOOR!"
Een brand in een moskee is een 'zuivering'? Bijzonder.
  maandag 27 juli 2026 @ 08:05:01 #231
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221443086
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een brand in een moskee is een 'zuivering'? Bijzonder.
Het is zeker onderdeel van de grote zuiveringsacties op de Jordaanoever, dat weet je zelf ook en het zou eigenlijk wel stoer zijn als je daar gewoon eens voor uit zou komen zoals een rechtschapen kolonist die de Jordaanoever wil zuiveren van Palestijnen in plaats van telkens maar weer dit toneelstukje opvoeren: "ja maar wat heeft Israël gedaan?????"
Blaf me vol
  maandag 27 juli 2026 @ 08:09:33 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221443107
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:05 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Het is zeker onderdeel van de grote zuiveringsacties op de Jordaanoever, dat weet je zelf ook en het zou eigenlijk wel stoer zijn als je daar gewoon eens voor uit zou komen zoals een rechtschapen kolonist die de Jordaanoever wil zuiveren van Palestijnen in plaats van telkens maar weer dit toneelstukje opvoeren: "ja maar wat heeft Israël gedaan?????"
Dat is jouw claim. Ik heb geen idee wat de context van deze brand was. Er zijn op de Westelijke Jordaanoever doorlopend conflicten tussen Israëlische Joden en Palestijnen. In Israël zijn er duizenden moskeeën, dat gaat prima. Mij lijkt het dus stug dat een brand in een moskee onderdeel is van een vermeende 'zuivering'.
pi_221444184
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2026 06:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
🤡

Kijk hieronder ze hadden er niks te zoeken.
quote:
But the town is located in Areas A and B, which are off limits to Israelis unless they coordinate in advance with the army — something the IDF said the settlers did not do.
https://www.timesofisrael(...)of-palestinian-town/
Of
https://www.ynetnews.com/article/h1c3lkwsgl
Of
https://www.jpost.com/israel-news/article-903540
pi_221444272
Incidentje

twitter
pi_221444308
Nog zo'n pareltje.

Wat een volk :')

twitter
pi_221444312
Kom er maar in @HowardRoark :9
  maandag 27 juli 2026 @ 11:28:16 #237
486919 Swango
Just saying
pi_221444474
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:54 schreef Since2003 het volgende:
Nog zo'n pareltje.

Wat een volk :')

[ x ]
Wat valt er te verwachten van een conflict gebied waar al een soort van burgeroorlog woedt sinds dat het nog onder het Britse mandaat lag ( dat is dus echt heel veel jaren ).
pi_221444489
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:28 schreef Swango het volgende:

[..]
Wat valt er te verwachten van een conflict gebied waar al een soort van burgeroorlog woedt sinds dat het nog onder het Britse mandaat lag ( dat is dus echt heel veel jaren ).
Wel, sinds de kruistochten is het in de regio zelden zo'n puinbak geweest als wat het vandaag de dag is sinds de Ziofascisten er met de scepter zwaaien. Dat zegt wat. :{
  maandag 27 juli 2026 @ 11:36:51 #239
486919 Swango
Just saying
pi_221444517
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:30 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Wel, sinds de kruistochten is het in de regio zelden zo'n puinbak geweest als wat het vandaag de dag is sinds de Ziofascisten er met de scepter zwaaien. Dat zegt wat. :{
Goed dat je de kruistochten noemt, zij hadden vooral belang bij dat stuk land ivm Jezus. Jezus was een jood ---> joods erfgoed.
pi_221444537
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:30 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Onze hoofse nobele ridders waren daar niet voor de kat z'n kut, toen waren de Arabieren ook al de bezettende partij, net als nu.
graag verwijderen
pi_221445712
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is jouw claim. Ik heb geen idee wat de context van deze brand was. Er zijn op de Westelijke Jordaanoever doorlopend conflicten tussen Israëlische Joden en Palestijnen. In Israël zijn er duizenden moskeeën, dat gaat prima. Mij lijkt het dus stug dat een brand in een moskee onderdeel is van een vermeende 'zuivering'.
En maar Westelijke Jordaanoever gebruiken, terwijl het Judea & Samaria is. Stop daar eens mee?
pi_221445722
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:36 schreef Swango het volgende:

[..]
Goed dat je de kruistochten noemt, zij hadden vooral belang bij dat stuk land ivm Jezus. Jezus was een jood ---> joods erfgoed.
Nee. Het erfgoed is van hen die het het beste verdedigen/overmeesteren.

Israel is aan de winnende hand, maar wel al sinds 47 bezig. Snelheid en efficiëntie is antisemitisch.
  maandag 27 juli 2026 @ 15:59:07 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221445726
quote:
Ach ach, men heeft wéér Omer Bartov van stal gehaald om iets negatiefs te zeggen over Israël. Het zou eens interessant zijn om uit te zoeken hoeveel artikelen er al in de Nederlandse media zijn verschenen de afgelopen twee jaar met deze man.

Zionisme is natuurlijk nog altijd dezelfde ideologie die het altijd al was, namelijk het streven voor de oprichting (of het behoud) van een Joodse staat op de plek waar het Joodse volk en het Jodendom inheems zijn.

Wat we wel zien is dat er allerlei (succesvolle) poging zijn gedaan om Zionisme te demoniseren en af te schilderen als een of andere verschrikkelijke idelogie, gekoppeld aan geweld, apartheid of zelfs genocide. Niets is natuurlijk minder waar.

De vraag is vervolgens: waarom doen mensen dit? Het antwoord ligt in de kringen waar deze narratieven uitkomen. Dit zijn vaak ofwel de Islamitische kringen waar men het gebied dat nu Israël is ziet als gebied dat toebehoort tot de Islamitische wereld, ofwel de Westerse (radicaal) links en progressieve kringen, waar men Israël als een Westerse koloniale staat ziet, in land wat dan zogenaamd zou toebehoren aan de zogenaamde inheemse bewoners van dit gebied: Arabische moslims.

Zelfs sommige Joden doen mee aan dit narratief en die kleine groep wordt dan ook misbruikt door veel Westerse linkse media, om het beeld te wekken dat als een Jood het zegt, nou dan moet het wel zo zijn. Het alsof je een vermeende ex-homo naar voren schuift die stelt genezen te zijn van homoseksualiteit, als bewijs dat homoseksualiteit te genezen valt.

Het doet tevens denken aan iets anders, namelijk de de debatten tussen Joden en Christenen die in de Middeleeuwen veelvuldig plaatsvonden over welke religie er nu gelijk had. Wie schoven Christenen hier vaak voor naar voren? Joden die zich bekeerd hadden tot het Christendom. Immers, zo dacht men, als Joden het zelf zeggen, dan moet het wel zo zijn.
pi_221446154
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 15:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En maar Westelijke Jordaanoever gebruiken, terwijl het Judea & Samaria is. Stop daar eens mee?
Dit leest als een comment van de relifundi's van Christenen voor Israel. Die stampvoeten ook altijd dat het Judea en Samaria genoemd moet worden.
pi_221446252
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 17:44 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dit leest als een comment van de relifundi's van Christenen voor Israel. Die stampvoeten ook altijd dat het Judea en Samaria genoemd moet worden.
Het is Judea en Samaria.
pi_221446271
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 17:44 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Het is gewoon Judea en Samaria hoor. Al eeuwen lang.
pi_221446282
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 18:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het is gewoon Judea en Samaria hoor. Al eeuwen lang.
Tot de Joden het gebied weer verliezen, uiteraard.
  maandag 27 juli 2026 @ 18:31:00 #248
486919 Swango
Just saying
pi_221446391
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 15:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Het erfgoed is van hen die het het beste verdedigen/overmeesteren.

Israel is aan de winnende hand, maar wel al sinds 47 bezig. Snelheid en efficiëntie is antisemitisch.
Nee, het is joods erfgoed en als een land is overmeesterd heet het de Elzas.
pi_221446595
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 18:31 schreef Swango het volgende:

[..]
Nee, het is joods erfgoed en als een land is overmeesterd heet het de Elzas.
Onzin. Grondgebied heeft geen historische claim.
  maandag 27 juli 2026 @ 19:01:49 #250
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221446648
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 00:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat zou een droomscenario zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties