Ook ja. Maar minder snel, er komt dan nogal veel warmte via de onderburenquote:Op zondag 28 juni 2026 09:23 schreef Ama het volgende:
@:Cheeseburgert is het hartje winter daar ook snel koud of dat dan weer niet?
Hier ook, whahahaaaaa wat een grap 🤣🤣🤣🤣🤣🤣quote:Op zondag 28 juni 2026 15:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Het hele huis is zo'n beetje 28 °C nu.
Hier ook. Krijg het al dagen niet meer onder de 28,5.quote:Op zondag 28 juni 2026 13:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik tikte gister 30,5 aan, afgelopen nacht uiteraard alles tegen elkaar open gezet, maar toen ik vanochtend uit bed kwam was het nog steeds 29. Inmiddels 29,5...
Als de warmte eenmaal in de stenen zit, dan komt het er ook niet snel meer uit.quote:Op zondag 28 juni 2026 15:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier ook. Krijg het al dagen niet meer onder de 28,5.
Jahaaaaa dat weet ik wel en des winters is dat helemaal prima maar mijn huis doet nu aan als een sauna voor zweterige zwijnen. Iedereen zit aan zichzelf ruikend chagrijnig op de bank.quote:Op zondag 28 juni 2026 16:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de warmte eenmaal in de stenen zit, dan komt het er ook niet snel meer uit.
Dat is maar goed ook, anders zou je op wat koudere dagen in de zomer moeten stoken.
En dan net op tijd voor de volgende hittegolf is het eindelijk een klein beetje leefbaarquote:Op zondag 28 juni 2026 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:
27.0 Zo zal het nog wel een paar dagen blijven.
Ik moet er niet aan denkenquote:Op zondag 28 juni 2026 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan net op tijd voor de volgende hittegolf is het eindelijk een klein beetje leefbaar
Zet de AC dan wat lager, Mein god, je leeft maar 1 keer, het gaat om dubbeltjes per dag.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Die heb ik heul nie.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zet de AC dan wat lager, Mein god, je leeft maar 1 keer, het gaat om dubbeltjes per dag.
Niet doen. Is troep.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:32 schreef StateOfMind het volgende:
En eens de ontvochtigings stand eens uitproberen
Heb je geen ramen die vannacht allemaal open kunnen? het wordt gvd 19 graden.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik had begrepen dat het sowieso aangenamer voelt als je de luchtvochtigheid naar beneden brengt, ongeacht de temperatuur?quote:Op zondag 28 juni 2026 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet doen. Is troep.
Enne, dan zit je nu lekker met je airco frisse lucht te maken, en dan laat je weer de vochtige buitenlucht naar binnen?
Ja dat kan wel.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb je geen ramen die vannacht allemaal open kunnen? het wordt gvd 19 graden.
Als je de slang naar buiten laat in die stand kan je net zo goed de airco aan laten, dan wordt het vocht nog gewoon naar buiten afgevoerd. Als je dat niet doet warm je je huis alleen maar op.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat het sowieso aangenamer voelt als je de luchtvochtigheid naar beneden brengt, ongeacht de temperatuur?
Maar goed, ik ben nog een leek op aircogebied
Wat zijn eigenlijk de 'beste/aangenaamste' waardes (minimum en maximum) qua luchtvochtigheid in huis?
Kopen dan, neem een mobiele die geschikt is voor jouw oppervlakte/inhoud qua kamer.quote:
Dat kan niet, kamer is te groot.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kopen dan, neem een mobiele die geschikt is voor jouw oppervlakte/inhoud qua kamer.
Niet te vergelijken met een vaste airco, maar het maakt wel degelijk een groot verschil tussen onaangenaam warm of zelfs heet binnen en aangenaam.
Thanksquote:Op zondag 28 juni 2026 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de slang naar buiten laat in die stand kan je net zo goed de airco aan laten, dan wordt het vocht nog gewoon naar buiten afgevoerd. Als je dat niet doet warm je je huis alleen maar op.
Ik geloof nooit dat de nachtelijke airco even goed werkt als helemaal geen aircoquote:Op zondag 28 juni 2026 20:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Thanks
Heb overigens van de week de airco 1 keer 's nachts aan laten staan, maar uiteindelijk liep de temperatuur uiteindelijk tot dezelfde waarde op als dat ik hem 's ochtends pas aan zette, dus dat doe ik niet meer.
Tot nu toe netto voor 20 euro aan stroom verbruikt in 9 dagen tijd, mede dankzij de panelen, dus dat is te overzien, 2,25 euro per dag.
Wat ik zo zie is de krachtigste mobiele airco 18.000 BTU, en geschikt voor grote woonkamers en klaslokalen.quote:
18k slechts 75? Dan zijn ze toch wat eerlijker gewordenquote:Op zondag 28 juni 2026 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat ik zo zie is de krachtigste mobiele airco 18.000 BTU, en geschikt voor grote woonkamers en klaslokalen.
Maximaal oppervlak 75 vierkante meter en 175 kubieke meter inhoud.
Zonder airco aan 's nachts werd het in de afgelopen 4 bloedhete dagen 25,5 graden als max.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat de nachtelijke airco even goed werkt als helemaal geen airco
Tenminste, ik kwam deze tegen na een korte Google actie:quote:Op zondag 28 juni 2026 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
18k slechts 75? Dan zijn ze toch wat eerlijker geworden
quote:Omschrijving
De Evolar EVO-18000CH mobiele airco is ongeveer 77cm hoog en 49cm breed. Daarmee is hij zeer compact en is de airco overal in huis te installeren. De Evolar EVO-18000CH is in staat om ruimtes te koelen tot 75m2 / 175m3 en is uitermate geschikt voor ruimtes als klaslokalen, woonkamers, slaapkamers, vergaderruimtes, winkels, etc.
Dan heb ik er twee nodig.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat ik zo zie is de krachtigste mobiele airco 18.000 BTU, en geschikt voor grote woonkamers en klaslokalen.
Heh, ik zat ook al voor deze te kijken. Is 'ie echt zo lomp dan, de buitenunit? Of past het niet wat betreft bevestiging?quote:Op zondag 28 juni 2026 20:20 schreef Nattekat het volgende:
Ben er net achter dat die portasplit niet door m'n slaapkamerraam gaat
Dat zegt vooral wat over mijn raamquote:Op zondag 28 juni 2026 22:03 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Heh, ik zat ook al voor deze te kijken. Is 'ie echt zo lomp dan, de buitenunit? Of past het niet wat betreft bevestiging?
'Je raam is maar 15cm breed?quote:Op zondag 28 juni 2026 20:20 schreef Nattekat het volgende:
Ben er net achter dat die portasplit niet door m'n slaapkamerraam gaat
Heb amper 15cm marge, komt niet eens in de buurt van de benodigde 26.
Klopt helemaal.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:29 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Mijn gedachte gang is dat als je hem aan laat staan als het buiten kouder is dat dan de efficiëntie toe neemt: je zuigt dan koudere lucht van buiten aan waardoor het huis nog sneller afkoelt?
Bij 24 graden in huis dreig ik kapot te gaanquote:Op maandag 29 juni 2026 10:07 schreef MissHobje het volgende:
Wat een genot heb alles sinds gister avond 18 uur alles tegen elkaar open, ben nu naar 24 gezakt. nu ff volhouden hiermee om de hitte daadwerkelijk uit de muren te krijgen. Voelt in ieder geval zalig in huis
Kantelraam dat aan de onderkant naar buiten open gaat. Hij gaat zo'n 25cm open, maar direct onder het raam zitten nog stenen die zo'n 10cm daarvan wegnemen.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:22 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
'Je raam is maar 15cm breed?
Je kan hem haaks er door heen doen en dan weer normaal plaatsen?
Ik heb geen airco hequote:Op maandag 29 juni 2026 12:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bij 24 graden in huis dreig ik kapot te gaan
20.5 hier, steady.
Tis stiekem wel heel typisch dat de persoon die het meest zeurt over het weer verreweg het minst last ervan heeft.quote:
Ik zeur alleen omdat ik niet fatsoenlijk buiten kan zijn. Ik heb eigenlijk verder 0,0 last van de hitte, dat kloptquote:Op maandag 29 juni 2026 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tis stiekem wel heel typisch dat de persoon die het meest zeurt over het weer verreweg het minst last ervan heeft.
Ja stiekem welquote:Op maandag 29 juni 2026 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tis stiekem wel heel typisch dat de persoon die het meest zeurt over het weer verreweg het minst last ervan heeft.
Die maken ook een enorme bak herrie, je kunt beter voor een iets lagere BTU gaan . Qua koelvermogen red je het misschien niet maar qua ontvochtigen vaak wel, en juist die benauwde hitte is vervelend.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het verschil tussen een goedkoop kutding en een hele krachtige hoef je het echt niet voor te laten hoor. Ze maken allebei een pleurisherrie.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die maken ook een enorme bak herrie, je kunt beter voor een iets lagere BTU gaan . Qua koelvermogen red je het misschien niet maar qua ontvochtigen vaak wel, en juist die benauwde hitte is vervelend.
Daarom, ik zou lekker zo'n porta split kopen. Niet dat die krengen nog te krijgen zijn.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het verschil tussen een goedkoop kutding en een hele krachtige hoef je het echt niet voor te laten hoor. Ze maken allebei een pleurisherrie.
Ik wil die, maar dan moet ik eerst uitzoeken of ik m'n raam op een manier verder open kan krijgenquote:Op maandag 29 juni 2026 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom, ik zou lekker zo'n porta split kopen. Niet dat die krengen nog te krijgen zijn.
Maar eigenlijk alles is wel uitverkocht. Her en der wat eigen merk troep dat 5x over de kop gegaan qua prijs is op bol.com.
Ik ging overigens even af op de reviews daar werd specifiek geklaagd over geluid![]()
Heb je geen buitenruimte waar je de buitenunit kan neerzetten? Balkon of tuin ? Recharged verkocht ze afgelopen donderdag kortstondig voor 899, later op de dag 999quote:Op maandag 29 juni 2026 15:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil die, maar dan moet ik eerst uitzoeken of ik m'n raam op een manier verder open kan krijgen
Voor de nacht echt veel fijner, en overdag vast effectiever.
789 bij de hornbach 2 weken geleden, stelletje profiteurs daarquote:Op maandag 29 juni 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je geen buitenruimte waar je de buitenunit kan neerzetten? Balkon of tuin ? Recharged verkocht ze afgelopen donderdag kortstondig voor 899, later op de dag 999en nu zijn ze uitverkocht voor de rest van het jaar
Je kan die buitenunit niet even los buiten zetten en dan door het raam verbinden met de binnenunit. Hij moet door het raam.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je geen buitenruimte waar je de buitenunit kan neerzetten? Balkon of tuin ? Recharged verkocht ze afgelopen donderdag kortstondig voor 899, later op de dag 999en nu zijn ze uitverkocht voor de rest van het jaar
679 bij Bauhaus zelfs voor de variant die alleen kan koelen, ik zou lekker wachten tot na de zomerquote:Op maandag 29 juni 2026 15:53 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
789 bij de hornbach 2 weken geleden, stelletje profiteurs daar
Snap ik maar je kan die buitenunit ook bij de achterdeur zetten of op het balkon vooropgesteld dat je die hebt. Dan hoef je hem niet aan het raam te bevestigen met die beugels.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan die buitenunit niet even los buiten zetten en dan door het raam verbinden met de binnenunit. Hij moet door het raam.
In theorie kan ie nog gewoon voor de balkondeur, daar staat m'n huidige ook 90% van de tijd omdat ie daar minder onderdruk maakt. Maar dit heeft twee grote nadelen: ik heb nog steeds het probleem dat ie niet aan kan als ik langer van huis ben, want deur, en ik kan nooit meer direct m'n slaapkamer koelen als ik daar behoefte aan heb.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap ik maar je kan die buitenunit ook bij de achterdeur zetten of op het balkon vooropgesteld dat je die hebt. Dan hoef je hem niet aan het raam te bevestigen met die beugels.
Wel ruk dat je het systeem niet even kunt loskoppelen voor montage
Dat systeem met die raambeugels vind ik er vrij krakkemikkig uit zien, zou ik nooit op die manier monteren als ik aan een straat woonde of in een situatie met onderburen met een tuin. Hooguit als je er een dak van iemand anders of jezelf onder hebt en dan nog. Weegt blijkbaar ook maar iets van 10 kilo dus als er onweer met flinke windstoten bij komt kijken is de vraag of het hele spul blijft zitten.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In theorie kan ie nog gewoon voor de balkondeur, daar staat m'n huidige ook 90% van de tijd omdat ie daar minder onderdruk maakt. Maar dit heeft twee grote nadelen: ik heb nog steeds het probleem dat ie niet aan kan als ik langer van huis ben, want deur, en ik kan nooit meer direct m'n slaapkamer koelen als ik daar behoefte aan heb.
minder BTU's toch?quote:Op maandag 29 juni 2026 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
679 bij Bauhaus zelfs voor de variant die alleen kan koelen, ik zou lekker wachten tot na de zomer
Als het goed is kan ik hem gewoon op m'n bankje onder het raam zetten.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat systeem met die raambeugels vind ik er vrij krakkemikkig uit zien, zou ik nooit op die manier monteren als ik aan een straat woonde of in een situatie met onderburen met een tuin. Hooguit als je er een dak van iemand anders of jezelf onder hebt en dan nog. Weegt blijkbaar ook maar iets van 10 kilo dus als er onweer met flinke windstoten bij komt kijken is de vraag of het hele spul blijft zitten.
En vanuit je raam tegen zo'n lelijke buitenunit aankijken maandenlang is ook vrij pauper.
Hier heb ik alles open nu. Vanochtend was het 24 en nu 26,5. Afgelopen zaterdag/zondag was het 27. Welgeteld 0,5 graad uit de muren weg.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:52 schreef cherrycoke het volgende:
29 °C → 's nachts 26 °C → volgende middag weer 29 °C.
leuk he ramen naar het westen.
hoe dan?? Hoe woon jij? Of misschien eerder: WAAR woon jij?quote:
Dat is heel netjesquote:Op zaterdag 4 juli 2026 23:07 schreef Cheeseburgert het volgende:
24,9 woonkamer
18,3 slaapkamer
@:nattekat Jammer dat die PortaSplit niet door je raam past. Ding is ook verbazingwekkend zuinig. Heeft in 3 dagen minder dan 5kWh opgestookt. Nou is het niet super heet ,maar toch steeds 7 graden koeler dan de rest van het huis, op zijn slofjes.
Ik hem hem voor ¤720 (Nu zijn ze overal 1000+, met 3 maanden levertijdquote:
Even onthouden voor volgend jaar, ruim voor de zomer uiteraard.quote:Op zondag 5 juli 2026 13:39 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik hem hem voor ¤720 (Nu zijn ze overal 1000+, met 3 maanden levertijd) Even wachten tot de winter
Dat is echt ijskast niveau zo vol in Juliquote:Op woensdag 8 juli 2026 08:59 schreef Nattekat het volgende:
Woonkamer 19,5
Beetje overkill, maar het trekt in ieder geval de warmte uit de muren
Nee, ik zit niet in de woonkamer, maar ik zou er ook niet willen zitten zo lang de airco daar aan staatquote:Op woensdag 8 juli 2026 09:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat is echt ijskast niveau zo vol in Juli![]()
Heb je nu ook een vestje aan dan?
Netjes. Ik heb even berekend onlangs in onze solar panel app voor de gein wat onze airco gedurende de nacht op 25C in sleep mode verbruikt (wat voor ons koel genoeg is, we slapen er prima op).quote:Op woensdag 8 juli 2026 09:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik zit niet in de woonkamer, maar ik zou er ook niet willen zitten zo lang de airco daar aan staat
Had eigenlijk niet verwacht dat ie het zo koel zou krijgen.
Ik betaal iets meerquote:Op woensdag 8 juli 2026 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Netjes. Ik heb even berekend onlangs in onze solar panel app voor de gein wat onze airco gedurende de nacht op 25C in sleep mode verbruikt (wat voor ons koel genoeg is, we slapen er prima op).
Met onze Spaanse energieprijs hier van 14,2 cent per kWh (incl alle belastingen) > pakt onze airco in sleep-mode gemiddeld tussen de 3 en 4 kWh per nacht. Zeg dus 3.5 X 14.2 = net geen 50 cent per nacht.
Dat X 31 voor een volle maand is 15,50 euro aan kosten per maand om prettig en koel te kunnen slapen.
Money well spent zou ik zeggen
quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
¤2,80 per nacht, en dan staat ie niet alleen in de nacht aan.
1,6kWquote:Op woensdag 8 juli 2026 12:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]![]()
Hoeveel stookt die mob airco van jou weg dan?
Dit is nu die midea na een weekje, rond de 2-3 kwartjes per dag.
[ afbeelding ]
Als in 1,6 kW continue verbruik?quote:
Heb niet echt het idee dat ie een andere stand heeft dan aan en uit.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als in 1,6 kW continue verbruik?Dat is namelijk wel heftig ja.
Beetje moderne split unit trekt 1.2 a 1.4 kW in de eerste twee uur dat ie aan staat om de ruimte aggressief te koelen en daarna gaat ie vaak in z'n cruise modus en rond de 0.3 - 0.6 kW hangen.
Tha fuck heb je voor apparaat staan dan?quote:
Zat er wel aan te denken voor volgend jaar. M'n huidige kan ik gewoon voor de aanschafprijs verkopen tijdens een hittegolf dan, en die heeft na jaren trouwe dienst ook niet meer het eeuwige leven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Tha fuck heb je voor apparaat staan dan?
Zou maar eens snel investeren in zo'n Midea Porta Split die verdien je binnen een paar jaar terug.
Ben benieuwd qua prijs ze waren 679 bij Bauhaus letterlijk een week voor die hittegolf. Ik zie ze hier Duitsland ook gewoon staan in de lokale bouwmarkt voor 799.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat er wel aan te denken voor volgend jaar. M'n huidige kan ik gewoon voor de aanschafprijs verkopen tijdens een hittegolf dan, en die heeft na jaren trouwe dienst ook niet meer het eeuwige leven.
Maar koelen doet ie wel uitstekend
[ afbeelding ]
Zou je trouwens niet overwegen hem wat lager te zetten? Graad of 25 is toch niet overdreven heet. Krijg je ook niet zo'n klap in je smoel van de warmte als je onverhoopt even naar buiten moet met 30 gradenquote:Op donderdag 9 juli 2026 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat er wel aan te denken voor volgend jaar. M'n huidige kan ik gewoon voor de aanschafprijs verkopen tijdens een hittegolf dan, en die heeft na jaren trouwe dienst ook niet meer het eeuwige leven.
Maar koelen doet ie wel uitstekend
[ afbeelding ]
Recharged had de prijs met 100 euro verhoogt toen ze die couponcode aan die ketel youtuber uitdeeldequote:Op donderdag 9 juli 2026 13:39 schreef Elan het volgende:
Ze waren in Nederland 900 + verzendkosten a 60, nu uitverkocht de rest van het jaar. In elk geval bij die oplichtersbende van Recharge
Ja ik ga ook gewoon lekker wachten tot maart-april als de prijzen weer gewoon zijn. En dan ook nog wel met de vereiste dat ik een manier heb gevonden om hem in m'n slaapkamer te kunnen hangen, want nu zou dat niet kunnen. Hopelijk zijn ze tegen die tijd ook wat makkelijker te verkrijgen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben benieuwd qua prijs ze waren 679 bij Bauhaus letterlijk een week voor die hittegolf. Ik zie ze hier Duitsland ook gewoon staan in de lokale bouwmarkt voor 799.
Ze waren in Nederland 900 + verzendkosten a 60, nu uitverkocht de rest van het jaar. In elk geval bij die oplichtersbende van Recharge. Mediamarkt 1399![]()
Anders ff Duitsland trip maken![]()
Ontopic het is hier nu 28 graden met een LV van 30%, en binnen 25 dus prima vol te houden.
Hij staat nu weer uit omdat ik de tyfusherrie zat was, maar het is buiten nog niet zo heel warm. Dit was om alle warmte uit de muren te trekken nu het nog kan.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou je trouwens niet overwegen hem wat lager te zetten? Graad of 25 is toch niet overdreven heet. Krijg je ook niet zo'n klap in je smoel van de warmte als je onverhoopt even naar buiten moet met 30 graden
Ik gebruik m op de slaapkamer al vrijwel de hele week. 24 a 25 in de huiskamer vind ik prima maar voor slapen is het mij te warmquote:Op zaterdag 11 juli 2026 01:40 schreef StateOfMind het volgende:
Heb de mobairco de hele week niet gebruikt, schommelt tussen de 24 en 26, wat prima te doen is met ventilatoren.
Maar vanaf morgen begint er een periode van 7 dagen van 30+ (gelukkig 30-32 en niet meer die idioot hete 35-39), dus die gaat wel weer aan de komende week.
Hier was het gistermorgen 13 graden, heerlijk na al die hitte. Hier (in Portugal) komende week ook lagere temperaturen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 01:40 schreef StateOfMind het volgende:
Heb de mobairco de hele week niet gebruikt, schommelt tussen de 24 en 26, wat prima te doen is met ventilatoren.
Maar vanaf morgen begint er een periode van 7 dagen van 30+ (gelukkig 30-32 en niet meer die idioot hete 35-39), dus die gaat wel weer aan de komende week.
Een ventilator koelt ook niet, verplaatst alleen lucht. In dit geval warmere lucht richting je thermometer/thermostaat.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:13 schreef kilon het volgende:
Vanmiddag toen ik thuiskwam van werk was het 28,6 graden. Kan gebeuren, zonnewering was ook niet naar beneden, enkel de gordijnen dicht. Dus maar meteen de ventilator aangezet (alles nog dicht want het was buiten warmer) en daardoor koelde het af naar 29 graden. Dat is geen typefout.
Nu staat alles wel open en koelt het erg langzaam wel een beetje af.
De luchtvochtigheid is nu stukken beter dan toen, zelfs dezelfde temperatuur zal minder vervelend voelen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:26 schreef Sarabi het volgende:
26, nog niet zo erg als een paar weken geleden
Dat is ook zeker zoquote:Op woensdag 15 juli 2026 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is nu stukken beter dan toen, zelfs dezelfde temperatuur zal minder vervelend voelen.
Pellets sorterenquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:02 schreef vosss het volgende:
Mijn pelletkachel denkt dat het 21 graden is binnen.
Hier wel zo ja nu met koken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
25,5, zal zo dus wel 26 worden omdat ik een eitje ga koken
Ik vond het ook vrij warm, ondanks dat het koeler was. Vandaag ook nog best broeierig.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 12:03 schreef Elan het volgende:
24 met de airco aan ik vond het vannacht ineens weer warm.
Vond het vannacht ook al broeierig, en dan zien wat de temperatuur en luchtvochtigheid zijn doet me heel erg aan mezelf twijfelen, maar gelukkig was ik niet de enigequote:Op zaterdag 18 juli 2026 13:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het was afgelopen nacht broeierig op de slaapkamer, en nu vind ik het met 24 graden in de woonkamer fris
Misschien toch morgen overdag de mobairco maar eens aanzetten ja om de warmte uit de muren te krijgen.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 20:16 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Geen godverdomme gevangenen hier, je koelt je huis of je doet het niet
De airco is al de hele dag lekker bezig om die enorme hitte die hier inmiddels in de muren is geslopen eruit te trekken. Had het vannacht vervelend benauwd voor het eerst sinds weken...
Je kan ook mooi zien waar alles even dicht moet wegens regen.
18,8 nuquote:Op zaterdag 18 juli 2026 20:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Misschien toch morgen overdag de mobairco maar eens aanzetten ja om de warmte uit de muren te krijgen.
Puur met doorluchten gaat niet echt hard, ondanks dat het vandaag maar 22 graden was.
Binnen was het vanochtend 26,5.
Nu 25,5 met alleen doorwaaien de hele dag.
Dat is wel erg laagquote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
18,8 nu
Nu ben ik vooral benieuwd hoe laag ik dit kan krijgen
Nog niet, maar ze zijn wel ingelicht.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is wel erg laag
Rayonhoofden al uitgenodigd?
It giet oanquote:Op zaterdag 18 juli 2026 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog niet, maar ze zijn wel ingelicht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |