'Je raam is maar 15cm breed?quote:Op zondag 28 juni 2026 20:20 schreef Nattekat het volgende:
Ben er net achter dat die portasplit niet door m'n slaapkamerraam gaat
Heb amper 15cm marge, komt niet eens in de buurt van de benodigde 26.
Klopt helemaal.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:29 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Mijn gedachte gang is dat als je hem aan laat staan als het buiten kouder is dat dan de efficiëntie toe neemt: je zuigt dan koudere lucht van buiten aan waardoor het huis nog sneller afkoelt?
Bij 24 graden in huis dreig ik kapot te gaanquote:Op maandag 29 juni 2026 10:07 schreef MissHobje het volgende:
Wat een genot heb alles sinds gister avond 18 uur alles tegen elkaar open, ben nu naar 24 gezakt. nu ff volhouden hiermee om de hitte daadwerkelijk uit de muren te krijgen. Voelt in ieder geval zalig in huis
Kantelraam dat aan de onderkant naar buiten open gaat. Hij gaat zo'n 25cm open, maar direct onder het raam zitten nog stenen die zo'n 10cm daarvan wegnemen.quote:Op zondag 28 juni 2026 23:22 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
'Je raam is maar 15cm breed?
Je kan hem haaks er door heen doen en dan weer normaal plaatsen?
Ik heb geen airco hequote:Op maandag 29 juni 2026 12:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bij 24 graden in huis dreig ik kapot te gaan
20.5 hier, steady.
Tis stiekem wel heel typisch dat de persoon die het meest zeurt over het weer verreweg het minst last ervan heeft.quote:
Ik zeur alleen omdat ik niet fatsoenlijk buiten kan zijn. Ik heb eigenlijk verder 0,0 last van de hitte, dat kloptquote:Op maandag 29 juni 2026 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tis stiekem wel heel typisch dat de persoon die het meest zeurt over het weer verreweg het minst last ervan heeft.
Ja stiekem welquote:Op maandag 29 juni 2026 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tis stiekem wel heel typisch dat de persoon die het meest zeurt over het weer verreweg het minst last ervan heeft.
Die maken ook een enorme bak herrie, je kunt beter voor een iets lagere BTU gaan . Qua koelvermogen red je het misschien niet maar qua ontvochtigen vaak wel, en juist die benauwde hitte is vervelend.quote:Op zondag 28 juni 2026 20:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat ik zo zie is de krachtigste mobiele airco 18.000 BTU, en geschikt voor grote woonkamers en klaslokalen.
Maximaal oppervlak 75 vierkante meter en 175 kubieke meter inhoud.
Het verschil tussen een goedkoop kutding en een hele krachtige hoef je het echt niet voor te laten hoor. Ze maken allebei een pleurisherrie.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Die maken ook een enorme bak herrie, je kunt beter voor een iets lagere BTU gaan . Qua koelvermogen red je het misschien niet maar qua ontvochtigen vaak wel, en juist die benauwde hitte is vervelend.
Daarom, ik zou lekker zo'n porta split kopen. Niet dat die krengen nog te krijgen zijn.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het verschil tussen een goedkoop kutding en een hele krachtige hoef je het echt niet voor te laten hoor. Ze maken allebei een pleurisherrie.
Ik wil die, maar dan moet ik eerst uitzoeken of ik m'n raam op een manier verder open kan krijgenquote:Op maandag 29 juni 2026 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom, ik zou lekker zo'n porta split kopen. Niet dat die krengen nog te krijgen zijn.
Maar eigenlijk alles is wel uitverkocht. Her en der wat eigen merk troep dat 5x over de kop gegaan qua prijs is op bol.com.
Ik ging overigens even af op de reviews daar werd specifiek geklaagd over geluid![]()
Heb je geen buitenruimte waar je de buitenunit kan neerzetten? Balkon of tuin ? Recharged verkocht ze afgelopen donderdag kortstondig voor 899, later op de dag 999quote:Op maandag 29 juni 2026 15:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil die, maar dan moet ik eerst uitzoeken of ik m'n raam op een manier verder open kan krijgen
Voor de nacht echt veel fijner, en overdag vast effectiever.
789 bij de hornbach 2 weken geleden, stelletje profiteurs daarquote:Op maandag 29 juni 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je geen buitenruimte waar je de buitenunit kan neerzetten? Balkon of tuin ? Recharged verkocht ze afgelopen donderdag kortstondig voor 899, later op de dag 999en nu zijn ze uitverkocht voor de rest van het jaar
Je kan die buitenunit niet even los buiten zetten en dan door het raam verbinden met de binnenunit. Hij moet door het raam.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je geen buitenruimte waar je de buitenunit kan neerzetten? Balkon of tuin ? Recharged verkocht ze afgelopen donderdag kortstondig voor 899, later op de dag 999en nu zijn ze uitverkocht voor de rest van het jaar
679 bij Bauhaus zelfs voor de variant die alleen kan koelen, ik zou lekker wachten tot na de zomerquote:Op maandag 29 juni 2026 15:53 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
789 bij de hornbach 2 weken geleden, stelletje profiteurs daar
Snap ik maar je kan die buitenunit ook bij de achterdeur zetten of op het balkon vooropgesteld dat je die hebt. Dan hoef je hem niet aan het raam te bevestigen met die beugels.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan die buitenunit niet even los buiten zetten en dan door het raam verbinden met de binnenunit. Hij moet door het raam.
In theorie kan ie nog gewoon voor de balkondeur, daar staat m'n huidige ook 90% van de tijd omdat ie daar minder onderdruk maakt. Maar dit heeft twee grote nadelen: ik heb nog steeds het probleem dat ie niet aan kan als ik langer van huis ben, want deur, en ik kan nooit meer direct m'n slaapkamer koelen als ik daar behoefte aan heb.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap ik maar je kan die buitenunit ook bij de achterdeur zetten of op het balkon vooropgesteld dat je die hebt. Dan hoef je hem niet aan het raam te bevestigen met die beugels.
Wel ruk dat je het systeem niet even kunt loskoppelen voor montage
Dat systeem met die raambeugels vind ik er vrij krakkemikkig uit zien, zou ik nooit op die manier monteren als ik aan een straat woonde of in een situatie met onderburen met een tuin. Hooguit als je er een dak van iemand anders of jezelf onder hebt en dan nog. Weegt blijkbaar ook maar iets van 10 kilo dus als er onweer met flinke windstoten bij komt kijken is de vraag of het hele spul blijft zitten.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In theorie kan ie nog gewoon voor de balkondeur, daar staat m'n huidige ook 90% van de tijd omdat ie daar minder onderdruk maakt. Maar dit heeft twee grote nadelen: ik heb nog steeds het probleem dat ie niet aan kan als ik langer van huis ben, want deur, en ik kan nooit meer direct m'n slaapkamer koelen als ik daar behoefte aan heb.
minder BTU's toch?quote:Op maandag 29 juni 2026 16:01 schreef Elan het volgende:
[..]
679 bij Bauhaus zelfs voor de variant die alleen kan koelen, ik zou lekker wachten tot na de zomer
Als het goed is kan ik hem gewoon op m'n bankje onder het raam zetten.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat systeem met die raambeugels vind ik er vrij krakkemikkig uit zien, zou ik nooit op die manier monteren als ik aan een straat woonde of in een situatie met onderburen met een tuin. Hooguit als je er een dak van iemand anders of jezelf onder hebt en dan nog. Weegt blijkbaar ook maar iets van 10 kilo dus als er onweer met flinke windstoten bij komt kijken is de vraag of het hele spul blijft zitten.
En vanuit je raam tegen zo'n lelijke buitenunit aankijken maandenlang is ook vrij pauper.
Hier heb ik alles open nu. Vanochtend was het 24 en nu 26,5. Afgelopen zaterdag/zondag was het 27. Welgeteld 0,5 graad uit de muren weg.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:52 schreef cherrycoke het volgende:
29 °C → 's nachts 26 °C → volgende middag weer 29 °C.
leuk he ramen naar het westen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |