Ik betaal iets meerquote:Op woensdag 8 juli 2026 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Netjes. Ik heb even berekend onlangs in onze solar panel app voor de gein wat onze airco gedurende de nacht op 25C in sleep mode verbruikt (wat voor ons koel genoeg is, we slapen er prima op).
Met onze Spaanse energieprijs hier van 14,2 cent per kWh (incl alle belastingen) > pakt onze airco in sleep-mode gemiddeld tussen de 3 en 4 kWh per nacht. Zeg dus 3.5 X 14.2 = net geen 50 cent per nacht.
Dat X 31 voor een volle maand is 15,50 euro aan kosten per maand om prettig en koel te kunnen slapen.
Money well spent zou ik zeggen
quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
¤2,80 per nacht, en dan staat ie niet alleen in de nacht aan.
1,6kWquote:Op woensdag 8 juli 2026 12:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]![]()
Hoeveel stookt die mob airco van jou weg dan?
Dit is nu die midea na een weekje, rond de 2-3 kwartjes per dag.
[ afbeelding ]
Als in 1,6 kW continue verbruik?quote:
Heb niet echt het idee dat ie een andere stand heeft dan aan en uit.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als in 1,6 kW continue verbruik?Dat is namelijk wel heftig ja.
Beetje moderne split unit trekt 1.2 a 1.4 kW in de eerste twee uur dat ie aan staat om de ruimte aggressief te koelen en daarna gaat ie vaak in z'n cruise modus en rond de 0.3 - 0.6 kW hangen.
Tha fuck heb je voor apparaat staan dan?quote:
Zat er wel aan te denken voor volgend jaar. M'n huidige kan ik gewoon voor de aanschafprijs verkopen tijdens een hittegolf dan, en die heeft na jaren trouwe dienst ook niet meer het eeuwige leven.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Tha fuck heb je voor apparaat staan dan?
Zou maar eens snel investeren in zo'n Midea Porta Split die verdien je binnen een paar jaar terug.
Ben benieuwd qua prijs ze waren 679 bij Bauhaus letterlijk een week voor die hittegolf. Ik zie ze hier Duitsland ook gewoon staan in de lokale bouwmarkt voor 799.quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat er wel aan te denken voor volgend jaar. M'n huidige kan ik gewoon voor de aanschafprijs verkopen tijdens een hittegolf dan, en die heeft na jaren trouwe dienst ook niet meer het eeuwige leven.
Maar koelen doet ie wel uitstekend
[ afbeelding ]
Zou je trouwens niet overwegen hem wat lager te zetten? Graad of 25 is toch niet overdreven heet. Krijg je ook niet zo'n klap in je smoel van de warmte als je onverhoopt even naar buiten moet met 30 gradenquote:Op donderdag 9 juli 2026 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zat er wel aan te denken voor volgend jaar. M'n huidige kan ik gewoon voor de aanschafprijs verkopen tijdens een hittegolf dan, en die heeft na jaren trouwe dienst ook niet meer het eeuwige leven.
Maar koelen doet ie wel uitstekend
[ afbeelding ]
Recharged had de prijs met 100 euro verhoogt toen ze die couponcode aan die ketel youtuber uitdeeldequote:Op donderdag 9 juli 2026 13:39 schreef Elan het volgende:
Ze waren in Nederland 900 + verzendkosten a 60, nu uitverkocht de rest van het jaar. In elk geval bij die oplichtersbende van Recharge
Ja ik ga ook gewoon lekker wachten tot maart-april als de prijzen weer gewoon zijn. En dan ook nog wel met de vereiste dat ik een manier heb gevonden om hem in m'n slaapkamer te kunnen hangen, want nu zou dat niet kunnen. Hopelijk zijn ze tegen die tijd ook wat makkelijker te verkrijgen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben benieuwd qua prijs ze waren 679 bij Bauhaus letterlijk een week voor die hittegolf. Ik zie ze hier Duitsland ook gewoon staan in de lokale bouwmarkt voor 799.
Ze waren in Nederland 900 + verzendkosten a 60, nu uitverkocht de rest van het jaar. In elk geval bij die oplichtersbende van Recharge. Mediamarkt 1399![]()
Anders ff Duitsland trip maken![]()
Ontopic het is hier nu 28 graden met een LV van 30%, en binnen 25 dus prima vol te houden.
Hij staat nu weer uit omdat ik de tyfusherrie zat was, maar het is buiten nog niet zo heel warm. Dit was om alle warmte uit de muren te trekken nu het nog kan.quote:Op donderdag 9 juli 2026 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou je trouwens niet overwegen hem wat lager te zetten? Graad of 25 is toch niet overdreven heet. Krijg je ook niet zo'n klap in je smoel van de warmte als je onverhoopt even naar buiten moet met 30 graden
Ik gebruik m op de slaapkamer al vrijwel de hele week. 24 a 25 in de huiskamer vind ik prima maar voor slapen is het mij te warmquote:Op zaterdag 11 juli 2026 01:40 schreef StateOfMind het volgende:
Heb de mobairco de hele week niet gebruikt, schommelt tussen de 24 en 26, wat prima te doen is met ventilatoren.
Maar vanaf morgen begint er een periode van 7 dagen van 30+ (gelukkig 30-32 en niet meer die idioot hete 35-39), dus die gaat wel weer aan de komende week.
Hier was het gistermorgen 13 graden, heerlijk na al die hitte. Hier (in Portugal) komende week ook lagere temperaturen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 01:40 schreef StateOfMind het volgende:
Heb de mobairco de hele week niet gebruikt, schommelt tussen de 24 en 26, wat prima te doen is met ventilatoren.
Maar vanaf morgen begint er een periode van 7 dagen van 30+ (gelukkig 30-32 en niet meer die idioot hete 35-39), dus die gaat wel weer aan de komende week.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |