quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik leef wel mee natuurlijk.
Want nog niet zo lang geleden was het in mijn huis ook 28 gr. met dit soort weer.![]()
Bovenwoning met amper tot geen isolatie en schuin dak. In het Oosten van het landquote:
lekker naar het zwembad geweest 30 baantjes getrokken en terug langs het kanaal gefietst , prima te doenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:19 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Bovenwoning met amper tot geen isolatie en schuin dak. In het Oosten van het land![]()
Gelukkig nu wel weer langzaam aan het afkoelen, bijna een graad eraf.
Slaapkamer/zolder 34 😱quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:07 schreef StateOfMind het volgende:
25
Bedacht me net dat mijn wandklok ook een hygrometer en thermometer heeft.
En die heb ik zojuist op zolder geplaatst, omdat ik toch benieuwd ben naar de temperatuur daar.
Hygrometer stond beneden op 57 en die zag ik meteen iets oplopen.
Over een uurtje even checken.
Wat een achterlijk groot verschil. Dit kan niet eens. Of heb je een airco blazen ofzo in je woonkamer.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Slaapkamer/zolder 34 😱
Woonkamer 25
Hier 34quote:
RIP aan de nabestaanden alvast.quote:
Mobiele airco idd, recent gekocht, want anders zou het nu zeker 31 zijn in de woonkamer.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:17 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een achterlijk groot verschil. Dit kan niet eens. Of heb je een airco blazen ofzo in je woonkamer.
Die staan om de hoek al te wachten op mijn nalatenschapquote:
dicht laten, vannacht koelt het nauwelijks af buiten dus aan de raam open zetten heb je weinig verkoeling aan, enkel het vocht wat binnen komtquote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:53 schreef StateOfMind het volgende:
Normaliter gooi je alles open zodra het buiten koeler/minder heet is dan binnen.
Maar hoe zit dat eigenlijk als het buiten idd koeler is dan binnen, maar wel heel smerig benauwd door de hoge luchtvochtigheid?
25 en luchtvochtigheid van 72 nuquote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:12 schreef Mortaxx het volgende:
26 met 78% luchtvochtigheid, zometeen gaat er een raampje open
Genieten! 23.5 hier. Trek zo een jas aanquote:
19 is te koud. Het ideale verschil is ~6 graden met buitenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:38 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
25,6 in de woonkamer. In de slaapkamer spint de airco op 19 graden.
Het was hier vandaag 39 graden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
19 is te koud. Het ideale verschil is ~6 graden met buiten
Damn, ik vond het met 34 graden in de ongeisoleerde garage met plat dak al warm, maar dan moet de vloerkoeling z'n werk daar dus ook doen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het was hier vandaag 39 graden.
Om dan de airco op 33 te zetten vond ik geen goed idee
Sympathiek, even je mede-Fokker laten weten dat jij het zo heerlijk koel hebt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 00:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Genieten! 23.5 hier. Trek zo een jas aan
Waarom doet het daar zijn werk niet…?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 01:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Damn, ik vond het met 34 graden in de ongeisoleerde garage met plat dak al warm, maar dan moet de vloerkoeling z'n werk daar dus ook doen.
Het is weinig gedaald. 25.8 °C nu.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
Ik ken ze niet, maar die zijn er ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:07 schreef xminator het volgende:
Boven 21 graden, beneden 24 graden. Grootste voordeel is ook dat de luchtvochtigheid lekker laag is.
Mensen hebben geld voor drie auto’s en elke dag onzinnig buiten rijden… maar geld stoppen in een airco a 1.500 euro ho maar.
Is relatief natuurlijk. Als het binnen 35 graden was dan is het zeker afgekoeldquote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:24 schreef Lavenderlily het volgende:
Mijn huis is "afgekoeld" naar zo'n 28.5 graden.
Begin maar alvast met je mentale voorbereiding, aankomende nacht gaat sowieso weer een tropenmacht worden en morgen nog steeds warm. Alleen niet meer zo warm als vandaag gelukkig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 08:56 schreef Discombobulate het volgende:
25,5
Eigenlijk niet echt iets afgekoeld vannacht. Werd voorspeld dat het 22 minimaal zou worden vannacht, maar volgens mij zat het daar gewoon boven.
Gadver zeg. Ik ben er nu, ondanks meer gewenning, wel echt klaar mee. Als hier geen onweer des doods komt vanmiddag/vanavond hebben we gewoon weer zo'n dag. Dan wordt het pas zondagnacht dat het spul open kan en er significant een beetje van af kan.
Dat hangt dus van de onweer af. Vorige keer toen het zo warm was en flink ging onweren heb ik er een paar graden van af gekregen binnen een uur ofzo, zo lang alles maar tegen elkaar open staat en het doorwaait.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begin maar alvast met je mentale voorbereiding, aankomende nacht gaat sowieso weer een tropenmacht worden en morgen nog steeds warm. Alleen niet meer zo warm als vandaag gelukkig.
Onweer of niet, het blijft gewoon warm. Je zal hooguit direct na de bui even wat verkoeling hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hangt dus van de onweer af. Vorige keer toen het zo warm was en flink ging onweren heb ik er een paar graden van af gekregen binnen een uur ofzo, zo lang alles maar tegen elkaar open staat en het doorwaait.
Weer zo’n Fokkernaaier.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef UitStraling het volgende:
21 graden, hard en veel werken en je huis gewoon luxueus met premium split units koelen van de nok tot aan de kelder
Fans, maar ik zal blij zijn als de temps weer wat omlaag gaan. Ik ben zo'n figuur die als het sneeuwt nog in een t-shirt buiten loopt.quote:
Niet iedereen heeft er het budget voor, en in het geval van huurwoningen mag er vaak niks aan de gevel gemonteerd worden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 10:31 schreef spickel het volgende:
Heb even wat koeler gezet, nu 20.5 overal. Mitsubishi Heavy doet zijn werk goed, heb ze al jaren en jaren, en qua kosten heb ik ze meerdere malen er uit.
Ik snap mensen zonder airco echt niet. In de winter lekker mee verwarmen voor een fractie van de gaskosten. Even een investering, maar wel de beste van je leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |