abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221161459
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:07 schreef xminator het volgende:
Boven 21 graden, beneden 24 graden. Grootste voordeel is ook dat de luchtvochtigheid lekker laag is.

Mensen hebben geld voor drie auto’s en elke dag onzinnig buiten rijden… maar geld stoppen in een airco a 1.500 euro ho maar.
Ik ken ze niet, maar die zijn er ongetwijfeld.
Maar er zijn ook andere mensen.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2026 @ 08:17:55 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221161478
Slaapkamer is niet onder de 25 geweest, ondanks airco :')
Gelukkig is de luchtvochtigheid dan nog wel goed.

Het heeft wel lang genoeg geduurd dit allemaal. Het was leuk, maar het mag wel ophouden nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 27 juni 2026 @ 08:24:45 #253
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_221161500
Mijn huis is "afgekoeld" naar zo'n 28.5 graden.
pi_221161532
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:24 schreef Lavenderlily het volgende:
Mijn huis is "afgekoeld" naar zo'n 28.5 graden.
Is relatief natuurlijk. Als het binnen 35 graden was dan is het zeker afgekoeld :7

Hier is de airco druk bezig om alle vocht uit de lucht te onttrekken. Echt afkoelen wil het nog niet, nog steeds 25 graden waar ik nu zit. Rest van het huis is niet veel beter.
pi_221161594
25,5

Eigenlijk niet echt iets afgekoeld vannacht. Werd voorspeld dat het 22 minimaal zou worden vannacht, maar volgens mij zat het daar gewoon boven.

Gadver zeg. Ik ben er nu, ondanks meer gewenning, wel echt klaar mee. Als hier geen onweer des doods komt vanmiddag/vanavond hebben we gewoon weer zo'n dag. Dan wordt het pas zondagnacht dat het spul open kan en er significant een beetje van af kan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 09:03:19 #256
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221161617
24.9 woonkamer
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 09:03:30 #257
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221161618
Buiten 28, binnen 22 en aan het dalen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2026 @ 09:07:50 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221161658
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:56 schreef Discombobulate het volgende:
25,5

Eigenlijk niet echt iets afgekoeld vannacht. Werd voorspeld dat het 22 minimaal zou worden vannacht, maar volgens mij zat het daar gewoon boven.

Gadver zeg. Ik ben er nu, ondanks meer gewenning, wel echt klaar mee. Als hier geen onweer des doods komt vanmiddag/vanavond hebben we gewoon weer zo'n dag. Dan wordt het pas zondagnacht dat het spul open kan en er significant een beetje van af kan.
Begin maar alvast met je mentale voorbereiding, aankomende nacht gaat sowieso weer een tropenmacht worden en morgen nog steeds warm. Alleen niet meer zo warm als vandaag gelukkig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221161708
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 09:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Begin maar alvast met je mentale voorbereiding, aankomende nacht gaat sowieso weer een tropenmacht worden en morgen nog steeds warm. Alleen niet meer zo warm als vandaag gelukkig.
Dat hangt dus van de onweer af. Vorige keer toen het zo warm was en flink ging onweren heb ik er een paar graden van af gekregen binnen een uur ofzo, zo lang alles maar tegen elkaar open staat en het doorwaait.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2026 @ 09:17:46 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221161763
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 09:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat hangt dus van de onweer af. Vorige keer toen het zo warm was en flink ging onweren heb ik er een paar graden van af gekregen binnen een uur ofzo, zo lang alles maar tegen elkaar open staat en het doorwaait.
Onweer of niet, het blijft gewoon warm. Je zal hooguit direct na de bui even wat verkoeling hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221161816
21 graden, hard en veel werken en je huis gewoon luxueus met premium split units koelen van de nok tot aan de kelder _O_
graag verwijderen
  zaterdag 27 juni 2026 @ 09:37:04 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_221161907
27,5 graden in de huiskamer, lekker hoor ;(
  zaterdag 27 juni 2026 @ 09:59:36 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221162036
Huiskamer is alweer 28,8° nu :(
pi_221162066
35,0 en dan is het pas 10 uur :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_221162093
26 zonder airco
Ik prijs me gelukkig met sommige temperaturen die ik voorbij zie komen.
Twiddel
pi_221162096
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:04 schreef Cheeseburgert het volgende:
35,0 en dan is het pas 10 uur :')
Tering, hoe slaap je nog?
Twiddel
  zaterdag 27 juni 2026 @ 10:28:43 #268
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221162285
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 09:31 schreef UitStraling het volgende:
21 graden, hard en veel werken en je huis gewoon luxueus met premium split units koelen van de nok tot aan de kelder _O_
Weer zo’n Fokkernaaier.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 10:29:27 #269
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221162293
25.0
pi_221162303
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Tering, hoe slaap je nog?
Fans, maar ik zal blij zijn als de temps weer wat omlaag gaan. Ik ben zo'n figuur die als het sneeuwt nog in een t-shirt buiten loopt. ;(
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_221162304
Heb even wat koeler gezet, nu 20.5 overal. Mitsubishi Heavy doet zijn werk goed, heb ze al jaren en jaren, en qua kosten heb ik ze meerdere malen er uit.

Ik snap mensen zonder airco echt niet. In de winter lekker mee verwarmen voor een fractie van de gaskosten. Even een investering, maar wel de beste van je leven.
pi_221162434
Heb het vannacht met alles tegen elkaar open weten te koelen tot 27 graden. Met slapen heb ik geen moeite eigenlijk, met een goede ventilator, wel beetje jammer dat ik om 5 uur 's ochtends wakkergetoeterd werd door de Kaapverdianen. Toen heb ik het raam een tijdje dicht moeten doen. Maakt op zich niet zo veel verschil, inmiddels is het door de warme stenen alweer 28.5.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:20:47 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221166429
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:31 schreef spickel het volgende:
Heb even wat koeler gezet, nu 20.5 overal. Mitsubishi Heavy doet zijn werk goed, heb ze al jaren en jaren, en qua kosten heb ik ze meerdere malen er uit.

Ik snap mensen zonder airco echt niet. In de winter lekker mee verwarmen voor een fractie van de gaskosten. Even een investering, maar wel de beste van je leven.
Niet iedereen heeft er het budget voor, en in het geval van huurwoningen mag er vaak niks aan de gevel gemonteerd worden.

Een mobiele airco is dan the next best thing.

Heb er zelf sinds kort een en ben er absoluut blij mee.

Ik woon recht op het zuiden en heb een groot raam, dus dat zijn wel beperkende factoren (andere richting en/of kleinere ramen geven een beter resultaat).

Normaliter zou het bij mij binnen nu 30-31 zijn.
Met mijn mobairco is het zelfs met 4 dagen van respectievelijk 36, 36, 39 en 35 (en de 7 dagen daarvoor is het hier ook 30+ geweest) maximaal 25,5 geworden.
En op de dagen daarvoor 23-24 graden.

En dankzij mijn 6 zonnepanelen heb ik in de 8 dagen dat die in gebruik is (7 keer van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, 1 keer ook de nacht aan laten staan) netto voor net geen 18 euro aan stroom verbruikt _O_

@Nattekat
@DutchBlend
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 19:33:50 #274
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_221166511
31
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_221166521
Volgens de binnentemperatuurthermometer 24,4

volgens de thermostaat 25,5. Koeling staat aan.(grondgebonden waterpomp)

Vrijstaand huis.

Buitentemperatuur 33,0 volgens app NIBE.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')