SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Klopt, dat maakt het wel lastig voor een organisatie of gemeente om te boel af te blazen wanneer het achteraf allemaal wel meevalt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziet er naar uit alsof het rond middernacht begint daar. Voorspelling zit er wel vaak naast wat betreft dit soort dingen.
Poeh, daar komt iedereen goed weg.quote:
Ja dat het optreden van die bankzitters doorgingquote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat het optreden van die bankzitters doorging
God vind de bankzitters muziek ook niks.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat het optreden van die bankzitters doorging
Vanavond zal het afkoelen met noodweer. Tenzij het Limburg ontwijkt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Godver kokend heet weer hier met 37 graden
Mja, opzich niets geks dat filmpje.quote:
Zie net je avatarquote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:54 schreef R-woud93 het volgende:
Bewolkt maar wel benauwd.
Tot zo ver mijn update, groeten uit Assen
Samequote:Op zaterdag 27 juni 2026 14:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Godver kokend heet weer hier met 37 graden
Dutch oven.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:07 schreef cherrycoke het volgende:
windkracht 0.1 hier bewolkt en 31 graden, alsof er een deken op je ligt
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier niet duidelijk voelbaarbinnen net zo klote als buiten.
Gewoon barbecuefeestje onder de aircoquote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:18 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]beterschap
![]()
Airco is hier aan het blazen en dat maakt dat de luchtvochtigheid binnen beter te harden is. Waren van plan vanavond de BBQ aan te steken maar met dit weer weet ik niet of ik daar heel veel zin in heb.
Kan binnen lastig een bbq aanstekenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gewoon barbecuefeestje onder de airco
Protip: water geven met dit weer.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:23 schreef havanagila het volgende:
27 onder, slaapkamer sauna, moestuin alles slap. Hopelijk wat drupjes regen in limburg zo
Kan best hoor, of het verstandig is is een tweedequote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:23 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Kan binnen lastig een bbq aansteken
Je hebt maar één gek nodig die af en toe naar buiten loopt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:23 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Kan binnen lastig een bbq aansteken
Ah ja, vandaar feestjequote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je hebt maar één gek nodig die af en toe naar buiten loopt.
Regen... Zou er naakt in gaan staan dansen als dat hier nu was.quote:
Die hier in het noorden ook. Zie nu alleen nog een klein vlekje rond een uur of 7 in de ochtend.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:36 schreef Eightyone het volgende:
Wat betreft Buienrader: De forse rode vlek boven N-O-Brabant, vannacht rond een uur of twee, is opeens spoorloos verdwenen.
Eli ipv Ell?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:26 schreef Arcee het volgende:
Top 25 warmste dagen ooit in Nederland
01 25-07-2019 40.7 Gilze-Rijen
02 26-07-2019 40.1 Volkel
03 19-07-2022 39.5 Maastricht
04 26-06-2026 39.4 Eli
05 24-07-2019 39.3 Eindhoven
06 02-07-2025 39.0 Maastricht
07 23-08-1944 38.6 Warnsveld
08 02-07-2015 38.2 Maastricht
__ 26-07-2018 38.2 Arcen
10 27-07-2018 38.1 Arcen, Westdorpe
11 07-08-2003 37.8 Arcen
12 08-08-2003 37.7 Arcen
13 01-07-2025 37.6 Eindhoven
14 12-08-2003 37.2 Arcen
__ 27-06-1947 37.2 Maastricht
16 19-07-2006 37.1 Westdorpe
17 08-08-2020 37.0 Arcen
__ 20-08-2009 37.0 Ell
19 02-08-2013 36.9 Arcen
20 04-07-2015 36.8 Arcen
__ 23-08-1944 36.8 Maastricht
22 19-08-2012 36.7 Ell
__ 03-07-1976 36.7 Volkel
__ 31-07-2020 36.7 Westdorpe
25 07-08-2018 36.6 Hupsel, Volkel, Eindhoven, Arcen
Met nieuw op nummer 4, de snoeihete 39.4 van gisteren.
Als zelfs het riool al stikt... Dan is het ver heen hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:43 schreef RamboDirk het volgende:
Riool begint te stikken in de stad. Zuid-Europese shithole taferelen
Hier volle bak zon en 36 gradenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:42 schreef Pisces29 het volgende:
Bakken met regen weer. Mijn tuin is blij.
Zou er een boekje over makenquote:
Bron?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:40 schreef Dutch_view het volgende:
Parijs meldt 100 doden door extreme hitte in 24 uur tijd![]()
Maar ja, het is niet zo 'gewelddadig', dus mensen onderschatten het gevaar van hitte vaakquote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:40 schreef Dutch_view het volgende:
Verder lekker wat omweer boven Duitsland nu.
Kan nooit, vallen die mensen gewoon om op straat dan, ter plekke dood geen ambulance meer nodig etc?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:40 schreef Dutch_view het volgende:
Verder lekker wat omweer boven Duitsland nu.
Verdrinken tijdens het zoeken naar verkoeling, grotere kans op hartaanvallen en dergelijken, hitteberoertes, het is allemaal niet zo fijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kan nooit, vallen die mensen gewoon om op straat dan, ter plekke dood geen ambulance meer nodig etc?
Ja joh, nieuwszenders zuigen wat uit hun duimquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kan nooit, vallen die mensen gewoon om op straat dan, ter plekke dood geen ambulance meer nodig etc?
Sure. Maar goed, impopulaire mening: Deze mensen waren in afzienbare tijd toch wel overleden, dus hoezo is dit "nieuws".quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ja joh, nieuwszenders zuigen wat uit hun duim
Tuurlijk kan dit. 10e dag op rij boven de 35 graden daar. Dan gaan er mensen met zwakke gezondheid dood.
Verdrinken is toch niet doodgaan vanwege extreme hitte? Hartaanval evenmin. Of scharen ze maar gewoon alle sterfgevallen op dit soort dagen onder 'extreme hitte'.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verdrinken tijdens het zoeken naar verkoeling, grotere kans op hartaanvallen en dergelijken, hitteberoertes, het is allemaal niet zo fijn.
Dan gaan ze net een paar dagen eerder dood, omdat ze toch al zowat op sterven lagen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dit. 10e dag op rij boven de 35 graden daar. Dan gaan er mensen met zwakke gezondheid dood.
Denk dat in Eindhoven de landingsbanen nat gehouden worden. De meting blijft nu wel opvallend achter.quote:
Mensen die dood gaan aan dingen die gebeuren vanwege extreme hitten scharen ze in principe onder doden door extreme hitte. Een beetje zoals iemand die tegen een boom knalt wegens ijzel niet doodgeijzeld is ofzo, maar natuurlijk dood ging door de klap tegen de boom - die telt uiteraard wel als dode door het winterse weer.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:14 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Verdrinken is toch niet doodgaan vanwege extreme hitte? Hartaanval evenmin. Of scharen ze maar gewoon alle sterfgevallen op dit soort dagen onder 'extreme hitte'.
Maar hoeveel mensen krijgen een hartaanval puur door de hitte, terwijl ze daarvoor gewoon kerngezond waren?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen die dood gaan aan dingen die gebeuren vanwege extreme hitten scharen ze in principe onder doden door extreme hitte. Een beetje zoals iemand die tegen een boom knalt wegens ijzel niet doodgeijzeld is ofzo, maar natuurlijk dood ging door de klap tegen de boom - die telt uiteraard wel als dode door het winterse weer.
Iemand wordt ook niet doodgewaaid, maar als tijdens een storm een boom op iemand valt telt die wel als dode door de storm.
Iemand die door de hitte een hartaanval krijgt en overlijdt, wordt geteld als dode door de hitte.
Daarom is een winter met gewoon gemiddeld iets lagere temperaturen dan normaal ook wel prima, of gewoon....gemiddeld. We zitten deze dagen een graad of 15 (!) boven het langjarig gemiddelde, dat is - als je de andere kant op kijkt - alsof je in de winter een hele tijd maxima hebt onder de -10, dat zou ik zelf wel cool vinden, maar ik zou er niet per se op wensen omdat ook dat inderdaad gevaarlijk wordt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sure. Maar goed, impopulaire mening: Deze mensen waren in afzienbare tijd toch wel overleden, dus hoezo is dit "nieuws".
En een strenge winter (die door velen wél wordt bejubeld itt hitte) heeft ook als gevolg dat veel zwakke oudjes/chronisch zieken eerder komen te overlijden 🤷🏻♂️
Ik kan me vinden in deze minder populaire mening.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sure. Maar goed, impopulaire mening: Deze mensen waren in afzienbare tijd toch wel overleden, dus hoezo is dit "nieuws".
En een strenge winter (die door velen wél wordt bejubeld itt hitte) heeft ook als gevolg dat veel zwakke oudjes/chronisch zieken eerder komen te overlijden 🤷🏻♂️
Met de hitte gebeuren best veel hartaanvallen bij ouderen. ze kunnen ook beste koppig zijn en ventilator weigeren.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen die dood gaan aan dingen die gebeuren vanwege extreme hitten scharen ze in principe onder doden door extreme hitte. Een beetje zoals iemand die tegen een boom knalt wegens ijzel niet doodgeijzeld is ofzo, maar natuurlijk dood ging door de klap tegen de boom - die telt uiteraard wel als dode door het winterse weer.
Iemand wordt ook niet doodgewaaid, maar als tijdens een storm een boom op iemand valt telt die wel als dode door de storm.
Iemand die door de hitte een hartaanval krijgt en overlijdt, wordt geteld als dode door de hitte.
quote:
Nee, er wordt met de bedoeling mensen angst aan te jagen dit soort berichten geplaatst. Er is letterlijk nul bewijs van enige causaliteit. Men kan niet redeneren 'X gebeurt, dat komt door Y'. Daar dient bewijs voor te zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan ben jij nog een redelijk persoon.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom is een winter met gewoon gemiddeld iets lagere temperaturen dan normaal ook wel prima, of gewoon....gemiddeld. We zitten deze dagen een graad of 15 (!) boven het langjarig gemiddelde, dat is - als je de andere kant op kijkt - alsof je in de winter een hele tijd maxima hebt onder de -10, dat zou ik zelf wel cool vinden, maar ik zou er niet per se op wensen omdat ook dat inderdaad gevaarlijk wordt.
Ik heb een hekel aan elk seizoen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan ben jij nog een redelijk persoon.
Genoeg op weerfora (weerwoord bijv) die walgen in grote hoofdletters van alles wat ook maar met hitte te maken heeft en ieder argument erbij halen om te roepen hoe verderfelijk slecht en gevaarlijk hoge temperaturen zijn.
Maar in Januari als er een of andere fantoom kaart komt met idd -10 overdag en snijdende oostenwind dan is het JAAAAA HOSANNAAAA dikke feeststemming en oh please please please laat dit uitkomen!!!
Persoonlijke voorkeur mag he, daar niet van.
Maar idd doe niet fucking hypocriet alsof een week 36 graden het allerslechtste is wat de mens maar kan overkomen, en een week -10 geen enkel probleem is en met open armen hoopvol bejubelend ontvangen moet worden.
(en ja ik weet dat hitterecords tegenwoordig gemakkelijker komen dan kouderecords, maar dat neemt mijn vergelijking over de hypocrisie niet weg)
IK HAAT WEER!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan elk seizoen.
Maar aan de zomer elk jaar een beetje meer.
Hou toch op manquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, er wordt met de bedoeling mensen angst aan te jagen dit soort berichten geplaatst. Er is letterlijk nul bewijs van enige causaliteit. Men kan niet redeneren 'X gebeurt, dat komt door Y'. Daar dient bewijs voor te zijn.
In een hele grote stad als Parijs zullen dagelijks sowieso tientallen mensen overlijden. Zullen dat er nu meer zijn en kan hitte daar een rol in spelen? Zeker. Maar dat is dus iets dan te stellen dat er 100 mensen zijn overleden door de warmte.
Zeker. En verder, zoals ik al zei: doden door hitte zijn minder 'gewelddadig', minder zichtbaar als het ware, dus is het voor mensen veel makkelijker om het af te doen met 'nou ja, dat komt niet door de hitte'.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Met de hitte gebeuren best veel hartaanvallen bij ouderen. ze kunnen ook beste koppig zijn en ventilator weigeren.
Mee eens, hoewel de kans bestaat dat ik ook wel eens zoiets heb gepost hier, in de extreem zeldzame gevallen de afgelopen tig jaar dat we echt serieuze, échte kou onze kant op hadden komenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan ben jij nog een redelijk persoon.
Genoeg op weerfora (weerwoord bijv) die walgen in grote hoofdletters van alles wat ook maar met hitte te maken heeft en ieder argument erbij halen om te roepen hoe verderfelijk slecht en gevaarlijk hoge temperaturen zijn.
Maar in Januari als er een of andere fantoom kaart komt met idd -10 overdag en snijdende oostenwind dan is het JAAAAA HOSANNAAAA dikke feeststemming en oh please please please laat dit uitkomen!!!
Persoonlijke voorkeur mag he, daar niet van.
Maar idd doe niet fucking hypocriet alsof een week 36 graden het allerslechtste is wat de mens maar kan overkomen, en een week -10 geen enkel probleem is en met open armen hoopvol bejubelend ontvangen moet worden.
(en ja ik weet dat hitterecords tegenwoordig gemakkelijker komen dan kouderecords, maar dat neemt mijn vergelijking over de hypocrisie niet weg)
Sowieso is klagen wel typisch iets voor Nederland en bijna elk ander land op aarde.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Klagen en zeiken over het weer is echt Nederlands, ook de reden dat we weg zijn gegaan uit Indië want altijd mooi weer dus niets over om met elkaar te praten.
Soms zou je denken dat het een menselijke reactie is op situaties waar we geen directe invloed op hebbenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso is klagen wel typisch iets voor Nederland en bijna elk ander land op aarde.
Elk land idd. Niet typisch Nederlands.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso is klagen wel typisch iets voor Nederland en bijna elk ander land op aarde.
Hier 32°C binnen en ondanks de 34°C buiten toch alles open waarmee de luchtvochtigheid binnen op een iets aangenamer niveau komt.quote:
Het dauwpunt heeft daar bijna de 24°C aangetikt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:46 schreef dick_laurent het volgende:
Holy... Ik zie nu op buienradar een actuele gevoelstemperatuur van 41.3° bij Maastricht.
Dat is wel echt serieus hoog ja...
Als je dus meegaat dat inderdaad al deze mensen zijn overleden door de hitte. Die ongefundeerde claim wordt verder nul bewijs voor geleverd.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hou toch op man
Normaal 7 doden door de hitte deze periode en nu 109, maar iemand op FOK weet het beter dan de koepelorganisatie van hulpdiensten
Nog een paar maanden volhouden dan is het weer herfst.quote:
https://vrtnws.be/p.QA6yP(...)bV8xNzgyNTcxNTk0Mjk1quote:Leefmilieu Brussel sluit parken en groene ruimten wegens verwachte windstoten
Parken, natuurreservaten en bossen die beheerd worden door Leefmilieu Brussel, waaronder het Zoniënwoud in Brussel, gaan vanaf vanavond 19 uur dicht voor het publiek wegens de verwachte sterke wind.
Er zijn namelijk windstoten aangekondigd van minstens 80 km/uur. Leefmilieu Brussel adviseert burgers, op het volledige grondgebied, om niet in de buurt van bomen te komen.
Eens de stormwaarschuwing wordt beëindigd, worden de betrokken groene ruimten geïnspecteerd, opgeruimd en beveiligd. Daarna zullen ze opnieuw voor het publiek toegankelijk zijn, klinkt het tot slot.
Grijze treurnis ohne endequote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog een paar maanden volhouden dan is het weer herfst.
Slofjes, warme chocomelk, kaarsjes.quote:
Lekkere stevige rode wijn bij een goede biefstukquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Slofjes, warme chocomelk, kaarsjes.
Sommige denken dat dat alleen hier isquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Elk land idd. Niet typisch Nederlands.
Online haat is ook wereldwijd.
Nou niet denken dat ik slofjes heb hequote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Slofjes, warme chocomelk, kaarsjes.
Pantoffels, jonguh.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou niet denken dat ik slofjes heb he
Uggsquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Uhhuhquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel lachen als men werkelijk ieder temperatuur-extreem wegwuift onder de noemer 'lekker toch, het is zomerr' en vervolgens van airco to airco leeft.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Sommige denken dat dat alleen hier is![]()
Net als dat er mensen zijn die denken dat er hier overdreven wordt gereageerd met codes. Elk land heeft weer codes. Je hoeft er niks mee te doen. Het is maar een waarschuwing. Driekwart Frankrijk had code rood, maar hier stellen we ons aan. Snap die gedachtes van die mensen niet.
Betreft die festivals ook. Defqon zit 3 weken opbouwen in en kost gigantisch veel geld. Dat besluit tot afgelasten is wel het laatste dat ze willen. Maar zij hebben wel de verantwoordelijkheid over 60.000 mensen.
Mensen moeten gewoon eens wat meer relativeren. Je hebt niet alles in de hand, kan niet alles veranderen en soms is het maar zoals het is. Hoe vervelend soms ook. Of maak je minder druk.![]()
Maar het is wel weer heet. Maar iedereen heeft het hier heet. Haha. Afkoeling komt eraan.
Wat is er mis met zeiken op het weer? We mogen toch best klagen?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Soms zou je denken dat het een menselijke reactie is op situaties waar we geen directe invloed op hebben
Ik heb om die laatste reden ook zo lang mogelijk gewacht met de ventilator hier, maar halverwege de middag ging 'ie toch echt aan, het was niet leuk meerquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel lachen als men werkelijk ieder temperatuur-extreem wegwuift onder de noemer 'het is zomerr' en vervolgens van airco to airco leeft.
Ik overleef de piek dagen nog wel wat jaren zonder airco. Ik weet van die dingen dat ze best wat energie vreten en je dan gemakzuchtig wordt en ook op redelijk stabiele dagen de airco aan gaat gooien uit gewoonte.
Zekerquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is er mis met zeiken op het weer? We mogen toch best klagen?
Volgens mij zijn de Britten koploper hierinquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker
Het is alleen wat irritant als mensen bij iets dat men over de hele wereld doet zegt dat het 'weer echt iets voor Nederlanders' is
Het weer is gewoon het makkelijkste gespreksonderwerp dat je met iedereen kunt hebben, het is er altijd en je hebt er geen directe invloed op en het is niet politiek of cultureel geladenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker
Het is alleen wat irritant als mensen bij iets dat men over de hele wereld doet zegt dat het 'weer echt iets voor Nederlanders' is
Ventilator stond hier afgelopen nacht ook aan. Volgende week lijkt het allemaal weer wat normaler gelukkig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb om die laatste reden ook zo lang mogelijk gewacht met de ventilator hier, maar halverwege de middag ging 'ie toch echt aan, het was niet leuk meer
Wat een weertje hè.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het weer is gewoon het makkelijkste gespreksonderwerp dat je met iedereen kunt hebben, het is er altijd en je hebt er geen directe invloed op en het is niet politiek of cultureel geladen
Ja he, en voor vanavond geven ze onweer af, ben benieuwd hoe laat het komtquote:
Trekt allemaal langsquote:Op zaterdag 27 juni 2026 16:59 schreef MissHobje het volgende:
Zit je lekker in de ploffers @:Starhopper
Handig ook, geen tijd om te wennen enzo... Dit is de reden dat ik de airco in de auto een kwartier voor bestemming uitzet, kan ik beetje wennen aan de hitte die ik te verduren krijg als ik uitstap.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
Op https://www.koelplekje.nl/ kan je op de kaart zien welke koelteplekken de gemeente heeft voor bewoners die het thuis niet meer onder de 30 graden krijgen. Daar heb ik de hele dag gezeten, in de bibliotheek. Heerlijk koel, stripboeken en tijdschriften lezen, wat kletsen, op de computer. Maar om vier uur moest iedereen er uit, ook een man van dik in de tachtig. Hup de oven in. Er waaide een allerminst verkoelend windje, het leek niet op een f”ohn, het leek op een verfafbrander.
Die koelteplekken zijn vast een succes![]()
als mensen op het heetst van de dag de deur weer uitgezet worden.
Gemeenten melden zelf plekken aan…
Kan 21.00 zijn, maar om 3 uur 's nachts is ook goed mogelijk. Misschien als je geluk hebt allebei.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja he, en voor vanavond geven ze onweer af, ben benieuwd hoe laat het komt
Heb op FOK! gestaan:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja he, en voor vanavond geven ze onweer af, ben benieuwd hoe laat het komt
quote:
Kan het weer even afkoelen, ook goed voor de plantjesquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:24 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Kan 21.00 zijn, maar om 3 uur 's nachts is ook goed mogelijk. Misschien als je geluk hebt allebei.
Boven Noord-Holland. En inmiddels ook deels boven Friesland.quote:
Het is in zholland een vieze plakbendequote:
Alweer, door die geweldige weermodellen berekeningen, die van gaan kant kloppen.quote:
Denk dat ze gewoon dingen verzinnen voor extra views.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:35 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Alweer, door die geweldige weermodellen berekeningen, die van gaan kant kloppen.
Die staan op zolder 😱quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kan het weer even afkoelen, ook goed voor de plantjes
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:33 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Het is in zholland een vieze plakbende
al de bewolking is nu weg, zonnetje staat lekker te branden.quote:
Ha, hier waren alle Bieb vestigingen dicht. Uit veiligheid voor medewerkers, vrijwilligers en bezoekers.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
Op https://www.koelplekje.nl/ kan je op de kaart zien welke koelteplekken de gemeente heeft voor bewoners die het thuis niet meer onder de 30 graden krijgen. Daar heb ik de hele dag gezeten, in de bibliotheek. Heerlijk koel, stripboeken en tijdschriften lezen, wat kletsen, op de computer. Maar om vier uur moest iedereen er uit, ook een man van dik in de tachtig. Hup de oven in. Er waaide een allerminst verkoelend windje, het leek niet op een f”ohn, het leek op een verfafbrander.
Vergeet het zuipen nietquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ik loop de hele winter in een dikke gevoerde joggingbroek lol.
Maar ik ben ook een pauper thuiswerker.![]()
Ik doe nu ook oprecht alleen een tshirt aan als ik een meeting heb... verder gewoon de hele dag koos tshirtloos in zn boxershort achter de computer.
[ afbeelding ]
West-Friesland ook. Mijn ouders hebben alles open gegooid, wat qua temperatuur ook wel kan. Maar de luchtvochtigheid is binnen gestegen naar 77%. Ik krijg het er nog niet bij ze in waarom het nou toch zo benauwd is.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:33 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Het is in zholland een vieze plakbende
Ook handig omdat je verdamper dan beter kan drogen = minder kans op vieze airco luchtjes.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:23 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Handig ook, geen tijd om te wennen enzo... Dit is de reden dat ik de airco in de auto een kwartier voor bestemming uitzet, kan ik beetje wennen aan de hitte die ik te verduren krijg als ik uitstap.
Alles is super: superhittegolf, super el niño, supercel. Zelfs het resultaat achteraf is superkut.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Denk dat ze gewoon dingen verzinnen voor extra views.
Supercel des doods omg!!!
Het frustrerende van ergens verkoeling zoeken is dat je daarna weer je eigen hete huis in moet. Dan blijf ik serieus liever maar gewoon thuis zitten, zodat je dat nare contrast niet hebt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het frustrerende van ergens verkoeling zoeken is dat je daarna weer je eigen hete huis in moet. Dan blijf ik serieus liever maar gewoon thuis zitten, zodat je dat nare contrast niet hebt.
Die koelteplekken prima, maar eigenlijk zou je mogelijkheid moeten hebben tot overnachten ook.
Dat heb ik dan ook gedaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Het staat je vrij om een hotelkamer te huren.
Imo is het beste om je over te geven aan de omstandigheden. Accepteer het, doe rustig aan , vermijd de zon en zorg voor voldoende vochtinname. Na een paar dagen zul je merken dat je lichaam zich aanpast en heb je minder last.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het frustrerende van ergens verkoeling zoeken is dat je daarna weer je eigen hete huis in moet. Dan blijf ik serieus liever maar gewoon thuis zitten, zodat je dat nare contrast niet hebt.
Die koelteplekken prima, maar eigenlijk zou je mogelijkheid moeten hebben tot overnachten ook.
Hier is de lucht aan het veranderen, ontstaan van die zichtbare golvende lagen met een soort kuilen erin. Net een wattendeken. Ik zie op de satelliet echter niet zoveel spannends gebeuren hier.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:10 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie nog niks aan de lucht hier.
Wij weerprofeten weten het natuurlijk allang.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:09 schreef lbosse het volgende:
NOS-weerman Peter Kuipers Munneke:
het is heel moeilijk te zeggen of het vanavond flink noodweer wordt, waar dat precies is, en hoe laat dat gaat gebeuren
You have one job
Vriendin van mij heeft het 36 graden thuis... Die logeert dit weekend bij haar ouders, het is gewoon niet te doen, als je nergens wat koelte kunt vinden.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook gedaan.
En die smiley mag je bij je houden.
Stormchaser @Nattekat weet de goede plekken wel te vinden!quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wij weerprofeten weten het natuurlijk allang.
Nou, hier is een idee.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:09 schreef lbosse het volgende:
NOS-weerman Peter Kuipers Munneke:
het is heel moeilijk te zeggen of het vanavond flink noodweer wordt, waar dat precies is, en hoe laat dat gaat gebeuren
You have one job
Mekker dan ook niet over publieke instellingen die overnachtingen moeten aanbiedenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook gedaan.
En die smiley mag je bij je houden.
Moet er niet aan denken om de airco 24/7 aan te hebben. Alleen als het echt niet anders kan staat hij aan en 's avonds en 's nachts gaat hij uit. Ik zet vervolgens de ramen open als het buiten koel genoeg is want beetje frisse lucht is ook wel fijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Imo is het beste om je over te geven aan de omstandigheden. Accepteer het, doe rustig aan , vermijd de zon en zorg voor voldoende vochtinname. Na een paar dagen zul je merken dat je lichaam zich aanpast en heb je minder last.
Gasten hier die patsen met hun 7/24 airco hebben geen weerstand meer zodra het voor hun echt fout gaat.
Precies. Waarom 20 graden in huis als je ook gewoon een hardcore bikkel kan zijn en een paar dagen in 30+ te moeten verblijvenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Imo is het beste om je over te geven aan de omstandigheden. Accepteer het, doe rustig aan , vermijd de zon en zorg voor voldoende vochtinname. Na een paar dagen zul je merken dat je lichaam zich aanpast en heb je minder last.
Gasten hier die patsen met hun 7/24 airco hebben geen weerstand meer zodra het voor hun echt fout gaat.
Hier ook de wolken zoals in Haarlem, echter in veel mildere vorm.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:20 schreef Dutch_view het volgende:
Nog wat sfeerfoto's via NOS:
Concert at see
[ afbeelding ]
Katwijk
[ afbeelding ]
Bergen aan zee
[ afbeelding ]
Haarlem
[ afbeelding ]
Ik kijk uit naar zijn livestreamsquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Stormchaser @:nattekat weet de goede plekken wel te vinden!
Snap ik, maar bij hoge LV begin ik meteen hoofdpijn/ migraine te krijgen. En dat een paar dagen doorstaan is geen pretje, als het al minder zou worden wat ik betwijfel.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Hoezo?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Mekker dan ook niet over publieke instellingen die overnachtingen moeten aanbieden
Je auto heeft geen airco gok ik?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:28 schreef DrMarten het volgende:
Even snel met de auto weggeweest. Als je dan weer uitstapt voelt die 36,5 buiten ineens verdomd aangenaam
Jawel, maar die kan hier niet tegenop blazen. Tenminste niet voor het korte ritje dat ik had.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je auto heeft geen airco gok ik?
Je moet dan ook op stormjacht in Duitsland.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Jawel, maar die kan hier niet tegenop blazen. Tenminste niet voor het korte ritje dat ik had.
Definitief einde hittegolf. Gefeliciteerd allen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:34 schreef Maver24 het volgende:
Mega veel wind uit het noorden hier. Alles luchten. Eindelijk lekker buiten. Heb de voordeur open staan
Van 31,5 binnen gister naar nu 27.5
Ik heb vanmiddag een middagdutje gedaanquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:31 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben zo loom en moe en niks waard nu.
quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:44 schreef lbosse het volgende:
[..]
Definitief einde hittegolf. Gefeliciteerd allen.
Wait what, geen airco mogen gebruiken?quote:
Zo is dat. Gewoon doorbikkelen met of zonder airco. Daarom ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk onafhankelijk bent van het elektriciteitsnet door eigen zonnepanelen, accu en omvormer geschikt voor eilandbedrijf.quote:
Paneeltjes hebben we al, jammer genoeg geen accu en die dingen zijn nogal pleuris duurquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo is dat. Gewoon doorbikkelen met of zonder airco. Daarom ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk onafhankelijk bent van het elektriciteitsnet door eigen zonnepanelen, accu en omvormer geschikt voor eilandbedrijf.
Hoeft ook niet gelijk een megapack te zijn hè.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Paneeltjes hebben we al, jammer genoeg geen accu en die dingen zijn nogal pleuris duur
Valt toch wel mee. Je hebt tegenwoordig van die plugin dingen. Gebruik ik op de moestuin ook voor het overschot van die paar paneeltjes.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Paneeltjes hebben we al, jammer genoeg geen accu en die dingen zijn nogal pleuris duur
https://www.telegraaf.nl/(...)halen/157772858.htmlquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wait what, geen airco mogen gebruiken?
Te veel stroomverbruik zal wel de reden zijn om dit tegen te houden, nou ze hadden mijn kont mogen kussen!
Heb je een voorbeeld van wat je hiermee bedoelt?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Valt toch wel mee. Je hebt tegenwoordig van die plugin dingen. Gebruik ik op de moestuin ook voor het overschot van die paar paneeltjes.
Deze:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:00 schreef DrMarten het volgende:
Hier in Enschede beginnen ineens dikke stapelwolken te ontwikkelen. Die waren er een uur geleden nog niet.
Echt he... gaan ze hier in de Benelux airco's afraden en verbieden terwijl het in veel landen al tientallen jaren zo is dat huizen en appartementsgebouwen vol hangen met airco units. Daar is het nooit een probleem geweest. Gelukkig zijn er ook politici als die in het filmpje die er anders over denken.quote:
Die 3e fotoquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:20 schreef Dutch_view het volgende:
Nog wat sfeerfoto's via NOS:
Concert at see
[ afbeelding ]
Katwijk
[ afbeelding ]
Bergen aan zee
[ afbeelding ]
Haarlem
[ afbeelding ]
hier in Zoetermeer intussen heb ik alles opengegooid. Het is ongeveer even warm buiten als binnen, zo'n 26 graden Celsiusquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:51 schreef Zipportal het volgende:
SCHIET GODVERDOMME OP MET DIE VERKOELING.
DMquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van wat je hiermee bedoelt?
Als een kolkende heksenketel.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Asperitas wolken:
https://www.truineer.be/2024/07/zeldzame-wolken-boven-de-stad/
Superhittegolf met patroonopvolging. Mede mogelijk gemaakt door Shell, Exxon etcquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:51 schreef Zipportal het volgende:
SCHIET GODVERDOMME OP MET DIE VERKOELING.
Bij dat soort politici moet je meteen de airco van hun auto onklaar maken. Laat ze maar voelen wat warmte isquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Te veel stroomverbruik zal wel de reden zijn om dit tegen te houden, nou ze hadden mijn kont mogen kussen!
Zal tijd wordenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook flink gaan waaien afgelopen uur.
Dan zetten ze de arko aan. Auto en huis in de fik steken. Laat ze maar voelen wat warmte is.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:15 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Bij dat soort politici moet je meteen de airco van hun auto onklaar maken. Laat ze maar voelen wat warmte is
https://www.vrt.be/vrtnws(...)llend~1782444420787/quote:KMI waarschuwt met code oranje voor onweer in groot deel van het land
Er gold al code geel voor onweer in heel het land. Nu waarschuwt het KMI met code oranje in heel Vlaanderen (behalve de kust), Brussel, Henegouwen en Waals-Brabant tot 6 uur vannacht.
"Vanavond en vannacht trekt een Frans onweerscomplex, met plaatselijk kans op hevige regenval, hagelstenen en mogelijk zeer zware windstoten met kans op schade", klinkt het. "De code oranje kan eventueel later uitgebreid worden."
"Er zijn 2 kansen op 3 voor zwaar onweer met hagelstenen van omvang, zware buien en zware windstoten", schrijft David Dehenauw van het KMI nog op X. "Er zal waarschijnlijk plaatselijke schade zijn."
Ook maar ook omdat airco's buiten warmte uitstoten wat weer voor meer opwarming zorgt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Toch iets en vooral afkoeling, ik wil ook afkoelingquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Trekt allemaal langsWel wat forse regen af en toe. Gaat wel goed los in de verte met klappers
Aspartaam wolken 😱quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Asperitas wolken:
https://www.truineer.be/2024/07/zeldzame-wolken-boven-de-stad/
Beter een grote hagelsteen door de voorruit, dan eentje door de voorhuid 😱quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Is het al ergens te volgen?
Is @:Nattekat al onderweg naar het omgevallen tuinstoeltje van Venlo of zijn er dashcambeelden van zware hagelstenen die door een Nederlandse voorruit vallen?
27 graden, daar teken ik voor. Ik heb nu 29,8 ºCquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Toch iets en vooral afkoeling, ik wil ook afkoelingnog steeds te heet hier en inmiddels 27 graden in huis
Nog niet , maar ik wil best een filmpje maken hier in Ede als een wolf aangevallen wordt door skippyballen qua hagelstenen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Is @:Nattekat al onderweg naar het omgevallen tuinstoeltje van Venlo of zijn er dashcambeelden van zware hagelstenen die door een Nederlandse voorruit vallen?
Ja, als al die 24s die voorspeld worden 25s worden dan kunnen we zo nog 2 weken vooruit met de hittegolf.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:23 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd of we de landelijke hittegolf kunnen continueren de komende week. Het zal er om spannen, elke nieuwe pluim is weer iets warmer als de vorige dus wie weet.
[ afbeelding ]
quote:
Nog even geduld:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ja waar blijft het! Het was ons beloofd
quote:
Ja. Is wel wat koeler maar is wel bokke benauwd hoor, vooral als het zonnetje erdoor komt gaat het lekker dampenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Toch iets en vooral afkoeling, ik wil ook afkoelingnog steeds te heet hier en inmiddels 27 graden in huis
Ohhh ook hell heet bluhquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
27 graden, daar teken ik voor. Ik heb nu 29,8 ºC56%
[ afbeelding ]
Ja dat! Hele dag lopen zweten, was uit wanhoop gaan fietsen..was eigenlijk ook geen succes maar wel lekker beweging gehadquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Is wel wat koeler maar is wel bokke benauwd hoor, vooral als het zonnetje erdoor komt gaat het lekker dampen
Beetje idem alleen had ik sinds gister 26/26.5 en koelde 0 meer helaas met luchten. Hier nu net ook alles open geknald vrees dat het wel even nodig heeft..maar er is lucht verplaatsing ook lekker en daglichtquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb net de ramen open. Ik hoop zo dat als die onweer niet komt het in ieder geval wat afkoelt vannacht. 27 nu in huis. Van 25 naar 27 gegaan vandaag de dag. Van 22 naar 25 duurde de hele week zowat
Stap in de auto en rij naar Meppel. En stream het gelijk voor ons.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:23 schreef cherrycoke het volgende:
er komt helemaal niks ofwel, eerst 21:00 toen 22:30 nu 02:00, kut prognoses, gaat een plaknacht worden van jewelste met 0,0mm regen
ik zou er maar niet op rekenenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Het kan ook nog 's nachts en morgenochtend hé? Morgenmiddag nog zelfs onweersignalen.
Ja met fietsen heb je lekker briesje :-Dquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja dat! Hele dag lopen zweten, was uit wanhoop gaan fietsen..was eigenlijk ook geen succes maar wel lekker beweging gehadnet superlang koele douche genomen, zalig!
ik ga buiten slapen denk ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen wordt sowieso ook nog ellende. Zondagnacht op maandag koelt het relatief veel af, maar maandag op dinsdag. Godver wat heb ik zin om met het raam open te slapen dan.
Herfstquote:
Dit zijn toch min of meer perfecte zomerdagen.quote:
Heerlijk. Kom maar op.quote:
Maar die was verre van lekker, ja lekker klefquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja met fietsen heb je lekker briesje :-D
Ik hoop er zo op..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
De eerste onweersbuien zijn bij Parijs ontstaan, afwachten wat dit verder gaat doen
Pow, die waaiert deels over ons heen aan de rechterkant. Boven ons nog strakblauwquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stap in de auto en rij naar Meppel. En stream het gelijk voor ons.
Jup, ben ze in de gaten aan het houden. Is lekker aan het activerenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
De eerste onweersbuien zijn bij Parijs ontstaan, afwachten wat dit verder gaat doen
Waar zit je ongeveer?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heerlijk. Kom maar op.
Ik hoorde volgens mij wat gedonder net, maar weet het niet zeker.
Noorden. Ik hoor het luid en duidelijk nu.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:42 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Waar zit je ongeveer?
Vgm is het momenteel nog nihil.
De HARMONIE geeft wel weer wat hoop voor vannacht, er lijkt zich toch wat te ontwikkelen weer
[ afbeelding ]
Kermisproletenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:45 schreef Zipportal het volgende:
Assen krijgt straks een beste bui als het goed is. Er is een live stream van de stad.
https://www.rtvdrenthe.nl/tv/tv-drenthe/live
wind staat niet goedquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:47 schreef DemonRage het volgende:
Op de satellietbeelden is al de hele dag te zien dat op best veel plaatsen buien proberen te ontstaan en dat het dan niet lukt.
Ik heb te veel bier op.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Het Zwitserse nowcast model laat een dikke squall line ontstaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar denken bliksemfotografen (en -liefhebbers) anders over.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.
Volgende keer even inhouden.quote:
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Het Zwitserse nowcast model laat een dikke squall line ontstaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Begint lekker door te pakken bij Dwingeloo zie ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Noorden. Ik hoor het luid en duidelijk nu.
Jawel, dat je vannacht in aller haast je bed uit moet om weer alle ramen dicht te gooien en de vloeren te dweilenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.
Volgens de chat-robot:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?
Ik zat te computere, toen begon het te waaie en te regene. Toen belde de buurman ja jullie dak ligt erafquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Volgens de chat-robot:
"een lange, smalle band van zware onweersbuien die zich vaak honderden kilometers kan uitstrekken. Zo'n lijn ontstaat meestal vóór een koufront of in een gebied waar warme, vochtige lucht botst met koelere lucht.
Kenmerken van een squall line zijn:
Plotselinge, krachtige windstoten (de "squall" waar de naam vandaan komt).
Flinke regenbuien, soms met hagel.
Onweer met veel bliksem.
Soms kunnen er tornado's ontstaan, al is dat relatief zeldzaam."
Buien in een lijnformatie met hoge organisatiegraad, die zich constant kunnen blijven voeden met warme lucht aan de voorkant zonder dat de neerslag de aanvoer van warme lucht verstikt. Ze gaan gepaard met intens onweer en flinke windstoten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?
Dat meiske zal nu wel tegen de 30 zijn en misschien al 2 kinderen hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik zat te computere, toen begon het te waaie en te regene. Toen belde de buurman ja jullie dak ligt eraf
Gezien het accent sluit ik niet uit dat ze er ten tijde van de video al 5 had.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat meiske zal nu wel tegen de 30 zijn en misschien al 2 kinderen hebben.
Nog een klein beetje verder opgewarmd:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En de nieuwe pluim voor het zuiden is nog verder opgewarmd:
Moet dat nou!?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |