wind staat niet goedquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:47 schreef DemonRage het volgende:
Op de satellietbeelden is al de hele dag te zien dat op best veel plaatsen buien proberen te ontstaan en dat het dan niet lukt.
Ik heb te veel bier op.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Is het al ergens te volgen?
Is @:Nattekat al onderweg naar het omgevallen tuinstoeltje van Venlo of zijn er dashcambeelden van zware hagelstenen die door een Nederlandse voorruit vallen?
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Het Zwitserse nowcast model laat een dikke squall line ontstaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar denken bliksemfotografen (en -liefhebbers) anders over.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.
Volgende keer even inhouden.quote:
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Het Zwitserse nowcast model laat een dikke squall line ontstaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Begint lekker door te pakken bij Dwingeloo zie ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Noorden. Ik hoor het luid en duidelijk nu.
Jawel, dat je vannacht in aller haast je bed uit moet om weer alle ramen dicht te gooien en de vloeren te dweilenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.
Volgens de chat-robot:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?
Ik zat te computere, toen begon het te waaie en te regene. Toen belde de buurman ja jullie dak ligt erafquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Volgens de chat-robot:
"een lange, smalle band van zware onweersbuien die zich vaak honderden kilometers kan uitstrekken. Zo'n lijn ontstaat meestal vóór een koufront of in een gebied waar warme, vochtige lucht botst met koelere lucht.
Kenmerken van een squall line zijn:
Plotselinge, krachtige windstoten (de "squall" waar de naam vandaan komt).
Flinke regenbuien, soms met hagel.
Onweer met veel bliksem.
Soms kunnen er tornado's ontstaan, al is dat relatief zeldzaam."
Buien in een lijnformatie met hoge organisatiegraad, die zich constant kunnen blijven voeden met warme lucht aan de voorkant zonder dat de neerslag de aanvoer van warme lucht verstikt. Ze gaan gepaard met intens onweer en flinke windstoten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?
Dat meiske zal nu wel tegen de 30 zijn en misschien al 2 kinderen hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik zat te computere, toen begon het te waaie en te regene. Toen belde de buurman ja jullie dak ligt eraf
Gezien het accent sluit ik niet uit dat ze er ten tijde van de video al 5 had.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat meiske zal nu wel tegen de 30 zijn en misschien al 2 kinderen hebben.
Nog een klein beetje verder opgewarmd:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En de nieuwe pluim voor het zuiden is nog verder opgewarmd:
Moet dat nou!?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |