Als een kolkende heksenketel.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Asperitas wolken:
https://www.truineer.be/2024/07/zeldzame-wolken-boven-de-stad/
Superhittegolf met patroonopvolging. Mede mogelijk gemaakt door Shell, Exxon etcquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:51 schreef Zipportal het volgende:
SCHIET GODVERDOMME OP MET DIE VERKOELING.
Bij dat soort politici moet je meteen de airco van hun auto onklaar maken. Laat ze maar voelen wat warmte isquote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wait what, geen airco mogen gebruiken?
Te veel stroomverbruik zal wel de reden zijn om dit tegen te houden, nou ze hadden mijn kont mogen kussen!
Zal tijd wordenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook flink gaan waaien afgelopen uur.
Dan zetten ze de arko aan. Auto en huis in de fik steken. Laat ze maar voelen wat warmte is.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:15 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Bij dat soort politici moet je meteen de airco van hun auto onklaar maken. Laat ze maar voelen wat warmte is
https://www.vrt.be/vrtnws(...)llend~1782444420787/quote:KMI waarschuwt met code oranje voor onweer in groot deel van het land
Er gold al code geel voor onweer in heel het land. Nu waarschuwt het KMI met code oranje in heel Vlaanderen (behalve de kust), Brussel, Henegouwen en Waals-Brabant tot 6 uur vannacht.
"Vanavond en vannacht trekt een Frans onweerscomplex, met plaatselijk kans op hevige regenval, hagelstenen en mogelijk zeer zware windstoten met kans op schade", klinkt het. "De code oranje kan eventueel later uitgebreid worden."
"Er zijn 2 kansen op 3 voor zwaar onweer met hagelstenen van omvang, zware buien en zware windstoten", schrijft David Dehenauw van het KMI nog op X. "Er zal waarschijnlijk plaatselijke schade zijn."
Ook maar ook omdat airco's buiten warmte uitstoten wat weer voor meer opwarming zorgt.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 18:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wait what, geen airco mogen gebruiken?
Te veel stroomverbruik zal wel de reden zijn om dit tegen te houden, nou ze hadden mijn kont mogen kussen!
Toch iets en vooral afkoeling, ik wil ook afkoelingquote:Op zaterdag 27 juni 2026 17:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Trekt allemaal langsWel wat forse regen af en toe. Gaat wel goed los in de verte met klappers
Aspartaam wolken 😱quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Asperitas wolken:
https://www.truineer.be/2024/07/zeldzame-wolken-boven-de-stad/
Beter een grote hagelsteen door de voorruit, dan eentje door de voorhuid 😱quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Is het al ergens te volgen?
Is @:Nattekat al onderweg naar het omgevallen tuinstoeltje van Venlo of zijn er dashcambeelden van zware hagelstenen die door een Nederlandse voorruit vallen?
27 graden, daar teken ik voor. Ik heb nu 29,8 ºCquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Toch iets en vooral afkoeling, ik wil ook afkoelingnog steeds te heet hier en inmiddels 27 graden in huis
Nog niet , maar ik wil best een filmpje maken hier in Ede als een wolf aangevallen wordt door skippyballen qua hagelstenen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Is @:Nattekat al onderweg naar het omgevallen tuinstoeltje van Venlo of zijn er dashcambeelden van zware hagelstenen die door een Nederlandse voorruit vallen?
Ja, als al die 24s die voorspeld worden 25s worden dan kunnen we zo nog 2 weken vooruit met de hittegolf.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:23 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd of we de landelijke hittegolf kunnen continueren de komende week. Het zal er om spannen, elke nieuwe pluim is weer iets warmer als de vorige dus wie weet.
[ afbeelding ]
quote:
Nog even geduld:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ja waar blijft het! Het was ons beloofd
quote:
Ja. Is wel wat koeler maar is wel bokke benauwd hoor, vooral als het zonnetje erdoor komt gaat het lekker dampenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Toch iets en vooral afkoeling, ik wil ook afkoelingnog steeds te heet hier en inmiddels 27 graden in huis
Ohhh ook hell heet bluhquote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
27 graden, daar teken ik voor. Ik heb nu 29,8 ºC56%
[ afbeelding ]
Ja dat! Hele dag lopen zweten, was uit wanhoop gaan fietsen..was eigenlijk ook geen succes maar wel lekker beweging gehadquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Is wel wat koeler maar is wel bokke benauwd hoor, vooral als het zonnetje erdoor komt gaat het lekker dampen
Beetje idem alleen had ik sinds gister 26/26.5 en koelde 0 meer helaas met luchten. Hier nu net ook alles open geknald vrees dat het wel even nodig heeft..maar er is lucht verplaatsing ook lekker en daglichtquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb net de ramen open. Ik hoop zo dat als die onweer niet komt het in ieder geval wat afkoelt vannacht. 27 nu in huis. Van 25 naar 27 gegaan vandaag de dag. Van 22 naar 25 duurde de hele week zowat
Stap in de auto en rij naar Meppel. En stream het gelijk voor ons.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:23 schreef cherrycoke het volgende:
er komt helemaal niks ofwel, eerst 21:00 toen 22:30 nu 02:00, kut prognoses, gaat een plaknacht worden van jewelste met 0,0mm regen
ik zou er maar niet op rekenenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:27 schreef Discombobulate het volgende:
Het kan ook nog 's nachts en morgenochtend hé? Morgenmiddag nog zelfs onweersignalen.
Ja met fietsen heb je lekker briesje :-Dquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja dat! Hele dag lopen zweten, was uit wanhoop gaan fietsen..was eigenlijk ook geen succes maar wel lekker beweging gehadnet superlang koele douche genomen, zalig!
ik ga buiten slapen denk ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen wordt sowieso ook nog ellende. Zondagnacht op maandag koelt het relatief veel af, maar maandag op dinsdag. Godver wat heb ik zin om met het raam open te slapen dan.
Herfstquote:
Dit zijn toch min of meer perfecte zomerdagen.quote:
Heerlijk. Kom maar op.quote:
Maar die was verre van lekker, ja lekker klefquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja met fietsen heb je lekker briesje :-D
Ik hoop er zo op..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
De eerste onweersbuien zijn bij Parijs ontstaan, afwachten wat dit verder gaat doen
Pow, die waaiert deels over ons heen aan de rechterkant. Boven ons nog strakblauwquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stap in de auto en rij naar Meppel. En stream het gelijk voor ons.
Jup, ben ze in de gaten aan het houden. Is lekker aan het activerenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
De eerste onweersbuien zijn bij Parijs ontstaan, afwachten wat dit verder gaat doen
Waar zit je ongeveer?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heerlijk. Kom maar op.
Ik hoorde volgens mij wat gedonder net, maar weet het niet zeker.
Noorden. Ik hoor het luid en duidelijk nu.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:42 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Waar zit je ongeveer?
Vgm is het momenteel nog nihil.
De HARMONIE geeft wel weer wat hoop voor vannacht, er lijkt zich toch wat te ontwikkelen weer
[ afbeelding ]
Kermisproletenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:45 schreef Zipportal het volgende:
Assen krijgt straks een beste bui als het goed is. Er is een live stream van de stad.
https://www.rtvdrenthe.nl/tv/tv-drenthe/live
wind staat niet goedquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:47 schreef DemonRage het volgende:
Op de satellietbeelden is al de hele dag te zien dat op best veel plaatsen buien proberen te ontstaan en dat het dan niet lukt.
Ik heb te veel bier op.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Het Zwitserse nowcast model laat een dikke squall line ontstaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar denken bliksemfotografen (en -liefhebbers) anders over.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.
Volgende keer even inhouden.quote:
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:50 schreef DemonRage het volgende:
Het Zwitserse nowcast model laat een dikke squall line ontstaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Begint lekker door te pakken bij Dwingeloo zie ikquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Noorden. Ik hoor het luid en duidelijk nu.
Jawel, dat je vannacht in aller haast je bed uit moet om weer alle ramen dicht te gooien en de vloeren te dweilenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Diep in de nacht daar hebben we niks aan.
Volgens de chat-robot:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?
Ik zat te computere, toen begon het te waaie en te regene. Toen belde de buurman ja jullie dak ligt erafquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:58 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Volgens de chat-robot:
"een lange, smalle band van zware onweersbuien die zich vaak honderden kilometers kan uitstrekken. Zo'n lijn ontstaat meestal vóór een koufront of in een gebied waar warme, vochtige lucht botst met koelere lucht.
Kenmerken van een squall line zijn:
Plotselinge, krachtige windstoten (de "squall" waar de naam vandaan komt).
Flinke regenbuien, soms met hagel.
Onweer met veel bliksem.
Soms kunnen er tornado's ontstaan, al is dat relatief zeldzaam."
Buien in een lijnformatie met hoge organisatiegraad, die zich constant kunnen blijven voeden met warme lucht aan de voorkant zonder dat de neerslag de aanvoer van warme lucht verstikt. Ze gaan gepaard met intens onweer en flinke windstoten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal wat dat betekent, maar, voor de enkeling die dat niet weet: wat houdt dat in?
Dat meiske zal nu wel tegen de 30 zijn en misschien al 2 kinderen hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik zat te computere, toen begon het te waaie en te regene. Toen belde de buurman ja jullie dak ligt eraf
Gezien het accent sluit ik niet uit dat ze er ten tijde van de video al 5 had.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat meiske zal nu wel tegen de 30 zijn en misschien al 2 kinderen hebben.
Nog een klein beetje verder opgewarmd:quote:Op zaterdag 27 juni 2026 12:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En de nieuwe pluim voor het zuiden is nog verder opgewarmd:
Moet dat nou!?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |