quote:Tweede Kamer: posters op Schiphol niet genoeg tegen verminking meisjes
Het kabinet moet sneller komen met een uitreisverbod voor meisjes die het risico lopen genitaal verminkt te worden in het buitenland. De Tweede Kamer is het wachten zat, zeggen Kamerleden van VVD, CDA en SP.
"Het is nu twee weken voor de zomervakantie en het is zo'n verschrikkelijke idee dat dit meisjes gaat overkomen", zegt CDA-Kamerlid Armut. "We moeten gewoon alles op alles zetten." Een uitreisverbod kan de rechter opleggen. "Dat is beter dan op Schiphol tegengehouden moeten worden."
Ouders of andere familieleden die de verminking in het buitenland laten uitvoeren, kunnen al strafrechtelijk worden vervolgd. Ook het besnijden of laten besnijden in Nederland is strafbaar. Maar tot op heden is er nog niemand veroordeeld.
"Daar gaat er wat ons betreft echt wat mis", zegt Armut. Zij wil dat de daders opgespoord en vervolgd worden. Dat het meestal om ouders of directe familie gaat, maakt het voor de meisjes zelf en hun omgeving moeilijk om een melding te doen.
Meldplicht
De Kamer wil daarom toch toe naar een adviesplicht voor scholen, huisartsen en andere zorgverleners. Zij moeten, als zij vermoeden dat een meisje risico loopt, advies inwinnen bij Veilig Thuis. Over een meldplicht en het uitreisverbod wordt al jaren gepraat, zonder resultaat.
"Er moet wetgeving komen met een uitreisverbod, wetgeving over een adviesplicht en wetgeving tegen het goedpraten of aanprijzen van genitale verminking", zegt VVD-Kamerlid Becker. "Brieven naar scholen en posters op Schiphol zijn mooi, maar niet genoeg." Ook zou de marechaussee beter getraind kunnen worden om op luchthavens mogelijke slachtoffers tegen te houden.
In het regeerakkoord staat dat er een uitreisverbod komt bij risico op genitale verminking of huwelijksdwang. Begin april vroeg Becker aan het kabinet of er binnen twee maanden een wetsvoorstel op tafel kan liggen.
Uiteindelijk kreeg zij in juni antwoord dat dat niet zo snel kan. Er vindt op dit moment een juridische 'verkenning' plaats naar allerlei maatregelen tegen eergerelateerd geweld, zoals een uitreisverbod. Op zijn vroegst wordt daar begin 2027 meer over bekend.
Al heel lang aan het verkennen
"Ze zijn al heel lang aan het 'verkennen'. Het schiet gewoon niet op, we moeten actie ondernemen", zegt SP-Kamerlid Dobbe. "Het was in het vorige regeerakkoord al afgesproken en nu ook weer in dit regeerakkoord", zegt Becker.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in andere Europese landen die Nederland kan overnemen, zeggen zij. In Groot-Brittannië bijvoorbeeld zijn zogenoemde beschermingsbevelen, protection orders, ingevoerd. Partijen die weten dat een vrouw of meisje risico loopt - ook hulpverleners, leraren of familieleden - kunnen aan de rechter om zo'n maatregel vragen.
Naar schatting lopen een paar duizend meisjes die in Nederland wonen het risico verminkt te worden. In Nederland wonen zo'n 40.000 vrouwen die dat in het verleden is overkomen. Zij kampen met ernstige gezondheidsklachten en trauma's. In Europa gaat het om 600.000 vrouwen.
Dat moet toch al genoeg zeggen over hoe betrouwbaar de NOS nog isquote:Op woensdag 24 juni 2026 00:08 schreef Koortsdroom het volgende:
Knap dat de NOS het zo kan formuleren zonder het woord 'islam' te gebruiken
Omdat genitale verminking bij meisjes en vrouwen niet gebonden aan religie is. Geen enkele religie schrijft het voor, het gebeurt zowel in Islamitische als in Christelijke landen, en in landen waar het voorkomt wordt het gedaan bij meisjes en vrouwen van diverse religieuze achtergronden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 00:08 schreef Koortsdroom het volgende:
Benin, Kameroen, Centraal-Afrikaanse Republiek, Eritrea, Ethiopië, Ghana, Kenia, Liberia, Togo, Uganda, Nigeria, Tanzaniaquote:Op woensdag 24 juni 2026 00:21 schreef Richestorags het volgende:
Islammeisjes worden door progressieve vrouwen die strijden voor "vrouwenrechten" weer totaal onder de bus gegooid.
Maar hey, zo'n symbool van kracht en feminisme, die hoofddoek.
Hoe groot is de Centraal-Afrikaanse Republiek gemeenschap?quote:Op woensdag 24 juni 2026 00:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Benin, Kameroen, Centraal-Afrikaanse Republiek, Eritrea, Ethiopië, Ghana, Kenia, Liberia, Togo, Uganda, Nigeria, Tanzania
Landen waar besnijdenis bij vrouwen en meisjes voorkomt, die overwegend of in gelijke mate Christelijk zijn. Vind je daar ook wat van?
Dat moeten we onderzoeken! Laten we minimaal 3 onafhankelijke onderzoeksbureaus inschakelen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 00:03 schreef Mortaxx het volgende:
Huh maar waarom helpt een poster dan niet? Hier hebben tientallen ambtenaren duizenden uren over vergaderd!
Dat is legaal.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Nee want dan moeten we ook een Joods-Christelijke traditie bekritiseren en dat ligt een stuk gevoeliger. Immers dan kunnen we niet spreken over die dekselse buutenlanders.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Genitaal verminkt worden is geen vrouwenrecht, nooit geweest ook.quote:Op woensdag 24 juni 2026 00:21 schreef Richestorags het volgende:
Islammeisjes worden door progressieve vrouwen die strijden voor "vrouwenrechten" weer totaal onder de bus gegooid.
Maar hey, zo'n symbool van kracht en feminisme, die hoofddoek.
Dus als de veiligheidsdienst terroristen op het spoor is die een aanslag plannen, mogen deze niet preventief opgepakt worden?quote:Op woensdag 24 juni 2026 02:44 schreef the-eye het volgende:
Dus men wil mensen in hun vrijheid gaan beperken voor een misdaad die nog niet is begaan....in het buitenland
Die is op heel veel manieren kansloos
Nee.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:56 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, in geval van medische noodzaak.
Er is weinig van te vinden of iets legaal is of niet. Of het zo zou moeten zijn wel, dan moet je daar iets aan proberen te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik vind godsdienstvrijheid geen legale reden.
Dat is niet mals.quote:Voor Nederlanders en in Nederland wonende niet-Nederlanders is het strafbaar een vrouwelijke minderjarige genitaal te verminken of daaraan mee te werken. Het maakt niet uit of dat binnen of buiten Nederland gebeurt. Het is een vorm van zware mishandeling met voorbedachten rade waarop een maximale gevangenisstraf van 12 jaar of een geldboete van maximaal 76.000 euro staat.
Dat achtergestelde culturen, die honderden jaren achter lopen op een fatsoenlijk westers land, het de normaalste zaak van de wereld vinden om de clitoris van een vrouw eraf te snijden.quote:
Ik noem dit gewoon laf. En schijnheilig.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:45 schreef Badada het volgende:
[..]
Nee want dan moeten we ook een Joods-Christelijke traditie bekritiseren en dat ligt een stuk gevoeliger. Immers dan kunnen we niet spreken over die dekselse buutenlanders.
Absoluut even verwerpelijk en zou ook keihard verboden moeten worden, maar bij jongens werkt alles nog(uitgezonderd mislukte of niet-professionele operaties).quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik weet hoe zoiets gaat. Je had het echt niet zo uitvoerig hoeven te beschrijven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Absoluut even verwerpelijk en zou ook keihard verboden moeten worden, maar bij jongens werkt alles nog(uitgezonderd mislukte of niet-professionele operaties).
Bij meisjes worden essentiële delen gewoon weggesneden en in het ergste geval wordt alles weggesneden en de rest ook nog eens toegenaaid zodat ze nog enkel door een mini gaatje kunnen plassen. Ik zal je niet hoeven uit te leggen dat dit enorme problemen geeft?
Oja, dat wordt dan weer lekker open gereten als ze hun huwelijksnacht ingaan als 14 jarige met één of andere uitgehuwelijkte engerd die totaal geen respect voor haar heeft.
Daarom
Ik denk dat de uitvoerigheid net belangrijk is om het belang ervan duidelijk te maken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik weet hoe zoiets gaat. Je had het echt niet zo uitvoerig hoeven te beschrijven.![]()
Het lijkt mij dan beter om de term antisemitisme weer eens goed te bekijken om niet steeds een knieval te moeten maken voor de joodse gemeenschap in Nederland wanneer dit soort wanpraktijken aan de kaak worden gesteld.
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.quote:Op woensdag 24 juni 2026 00:08 schreef Koortsdroom het volgende:
Dat weet ik. Ik heb me hier wel degelijk in verdiept. En ik ga er vanuit dat de meeste mensen wel weten wat dit inhoudt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:53 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitvoerigheid net belangrijk is om het belang ervan duidelijk te maken.
Probeer jij maar eens te plassen met een toegenaaide vagina zonder grote en kleine schaamlippen en zonder clitoris. De infecties, de pijn,... en dan heb ik het nog niet eens over seks
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Religieuzen zijn ook niet gek natuurlijk. Die doen het het liefst bij weerloze babies want als je 18 bent en je al wat jaartjes je pielemans ter hand hebt genomen daalt de kans dat je er nog een mes in willen zetten toch wel snel naar nul.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
Hij bedoelt dat het niet een specifieke religie is die dit soort praktijken uitvoert.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
Lijkt me onmogelijk. Vooral als het illegaal gebeurt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij wel af: hoe controleer je dit in godsnaam?
Taai onderwerp.
Besnijdenis vrij vrouwen vindt vrijwel uitsluitend binnen de Islam plaats.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat het niet een specifieke religie is die dit soort praktijken uitvoert.
En moslims zijn sowieso ontzettende na-apers, want ze hebben bijna alles van de joodse en christelijke religie overgenomen.
Het is oorspronkelijk uit Afrika afkomstig.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Besnijdenis vrij vrouwen vindt vrijwel uitsluitend binnen de Islam plaats.
Wat wil je nu zeggen?quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is oorspronkelijk uit Afrika afkomstig.
De oorsprong van vrouwelijke genitale verminking is niet met zekerheid te achterhalen. De traditie stamt mogelijk uit Soedan ten tijde van het Faraonische Egypte. Maar het is ook mogelijk dat die traditie later samenviel met overgangsrites elders in Sub-Sahara Afrika.[12] Volgens Gerry Mackie zou de traditie zijn oorsprong vinden in de slavernij in de historische stad Meroë in Soedan
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.quote:
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
Nee, dat zeg ik dus ook.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
Bij herlezen van je reactie begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het besnijden van jongens kan (of men nu progressief of conservatief is) niet in de ban gedaan worden omdat het soms een medische noodzaak kent.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bij herlezen van je reactie begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.
[..]
Tuurlijk wel, als het besnijden een medische noodzaak is, is er geen probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:46 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het besnijden van jongens kan (of men nu progressief of conservatief is) niet in de ban gedaan worden omdat het soms een medische noodzaak kent.
Ditquote:Op woensdag 24 juni 2026 08:59 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
Ja wie weet. Het is sowieso natuurlijk iets dat stukken minder verminkend is dan de vernietigende meisjesbesnijdenis. Maar verminking is en blijft het.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk eerder dat het ritueel besnijden van jongens niet of heel moeilijk verboden kan worden omdat de joden het ook doen.
En dan is dat helemaal prima en noodzakelijk en wordt ook alleen maar enkel het hoogstnodige gedaan. Snipje of minimaal huidje weg indien mogelijk. Oh en onder narcose en in een steriele operatiekamer.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het is in beide gevallen gewoon achterlijk.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:51 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja wie weet. Het is sowieso natuurlijk iets dat stukken minder verminkend is dan de vernietigende meisjesbesnijdenis. Maar verminking is en blijft het.
Maar het is wel hun cultuur en dat moeten wij respecteren. Het zou racistisch zijn als het kabinet ze probeert tegen te houden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
Het is grotendeels cul en heel weinig tuur, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar het is wel hun cultuur en dat moeten wij respecteren. Het zou racistisch zijn als het kabinet ze probeert tegen te houden.
Xenofoob.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is grotendeels cul en heel weinig tuur, als je het mij vraagt.
Achterlijk en primitief zijn meer passende termen.
Ik kom tot deze conclusie omdat je er in progressieve kringen nooit wat over hoort en Halsema deed ook ongemakkelijke dansjes om het onderwerp heen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Genitaal verminkt worden is geen vrouwenrecht, nooit geweest ook.
Dus hoe je tot deze conclusie komt...
Ja en? Wat is je punt?quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kom tot deze conclusie omdat je er in progressieve kringen nooit wat over hoort en Halsema deed ook ongemakkelijke dansjes om het onderwerp heen.
Het punt is dat in progressieve kringen men vrouwen die dit overkomt (en jongens ook) onder de bus gooit vanwege de verstikkende "tolerantie"deken en "begrip voor andere culturen" en de angst om "xenofobisch" te zijn.quote:
De grootste mindfuck is dat wij moeten doen alsof dit Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:57 schreef DobbyDobby het volgende:
40.000 is nog meer dan ik dacht. Wat een aids loopt er toch rond. En allemaal echte Nederlanders inmiddels .
Je bent de takbir vergeten, Mustafa.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
Mooie afleidingsmanoeuvre.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
Alleen bij Rusbots.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
Vandaar ook dat verstandige mensen oproepen te stoppen met het massaal importeren van mensen uit primitieve gemeenschappen met barbaarse, achtergestelde culturen die direct indruisen tegen Westerse normen en waarden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
Je ziet aan de houding van de progressieven hier alleen al hoe arrogant ze zijn over hun debiele mening op dit vlak.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:10 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Vandaar ook dat verstandige mensen oproepen te stoppen met het massaal importeren van mensen uit primitieve gemeenschappen met barbaarse, achtergestelde culturen die direct indruisen tegen Westerse normen en waarden.
Ja, mooi.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:10 schreef Montagui het volgende:
Uit een NOS artikel van december 2024:
[..]
Dat is niet mals.
Overigens verder een heel interessant artikel:
https://nos.nl/artikel/25(...)-meisjes-slachtoffer
'Links' is het gewoon eens dat er wat aan gedaan moet worden. Wat moeten ze er anders van vindenquote:Op woensdag 24 juni 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Links is stil in dit topic, oftewel er is dus geen probleem.
Truste mensen.
Ag welnee, dat doet toch niemand behalve wat linkse gekkies. Dit soort praktijken hebben niets met Nederland te maken en gaan dat ook nooit doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De grootste mindfuck is dat wij moeten doen alsof dit Nederlanders zijn.
Ze noemen zichzelf progressief maar zijn voor het importeren van culturen die 1000 jaar achter lopen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je ziet aan de houding van de progressieven hier alleen al hoe arrogant ze zijn over hun debiele mening op dit vlak.
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:16 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ag welnee, dat doet toch niemand behalve wat linkse gekkies. Dit soort praktijken hebben niets met Nederland te maken en gaan dat ook nooit doen.
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
Als je het niet had binnengehaald had je er niks aan hoeven doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
'Links' is het gewoon eens dat er wat aan gedaan moet worden. Wat moeten ze er anders van vinden
'Rechts' daarentegen schiet vaak in de verdediging als de excessen of misstanden van radicaal rechts worden besproken ipv het eens zijn dat er wat aan gedaan moet worden. Dat vind ik veel meer bijzonder. Alsof ze dat gedrag goed menen moeten te praten.
Wat heeft links binnengehaald danquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als je het niet had binnengehaald had je er niks aan hoeven doen.
Mwah. Hoor nooit strenge veroordelingen vanuit de PRO hoek of het erkennen dat dit soort problemen voortkomen uit immigratie.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
Dat klopt. Maar daarom kun je niet voor nog meer import zijn. Niet als je waarde hecht aan normen en waarden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat heeft links binnengehaald dan
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen
Links is dan ook niet voor meer import. Wat een waanbeelden heb je weerquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:26 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar daarom kun je niet voor nog meer import zijn. Niet als je waarde hecht aan normen en waarden.
Mijn hele vriendenkring is 'progressief', maar echt niemand keurt dit goed.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het punt is dat in progressieve kringen men vrouwen die dit overkomt (en jongens ook) onder de bus gooit vanwege de verstikkende "tolerantie"deken en "begrip voor andere culturen" en de angst om "xenofobisch" te zijn.
Deze linkse trut veroordeelt dit dus wel. En heel hartgrondig.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
Jaja.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
Maar … er zijn in Afrika miljoenen meisjes die dit overkomt. De enige reden dat Armut dit een “verschrikkelijke idee” vindt, is dat de ouders van die meisjes blijkbaar een keer naar Nederland zijn verhuisd en nu weer even teruggaan voor de rituele verminking. Waren die ouders gewoon in Afrika gebleven, dan had de verminking óók plaatsgevonden en zouden we Armut er nooit over hebben gehoord.quote:"Het is nu twee weken voor de zomervakantie en het is zo'n verschrikkelijke idee dat dit meisjes gaat overkomen", zegt CDA-Kamerlid Armut. "We moeten gewoon alles op alles zetten." Een uitreisverbod kan de rechter opleggen. "Dat is beter dan op Schiphol tegengehouden moeten worden."
Misschien het meisje (slachtoffer) wel binnenlaten maar diens ouders niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Daar heb je, bij nader inzien, een puntquote:Op woensdag 24 juni 2026 07:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus als de veiligheidsdienst terroristen op het spoor is die een aanslag plannen, mogen deze niet preventief opgepakt worden?
Rechts is al sinds voor ik naar de middelbare school ging aan de macht en heeft hier niks aan gedaan. Wellicht is dat het probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Links is stil in dit topic, oftewel er is dus geen probleem.
Truste mensen.
Herinner jij je de aanslag van 6 mei nog?quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Rechts is al sinds voor ik naar de middelbare school ging aan de macht en heeft hier niks aan gedaan. Wellicht is dat het probleem.
Ja toen was ik logeren bij mijn oma.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Herinner jij je de aanslag van 6 mei nog?
Dat mag niet van het EHRM. We kunnen als Nederland gewoon niet alle ellende die ouders van over de hele wereld hun kinderen aandoen gaan oplossen. Dat kind wordt waarschijnlijk net zo als de ouders. Iedereen als individu zien is leuk maar kinderen zijn niettemin het product van ouders en omgeving.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien het meisje (slachtoffer) wel binnenlaten maar diens ouders niet.
Klopt. Het zijn vreselijke dilemma’s.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat mag niet van het EHRM. We kunnen als Nederland gewoon niet alle ellende die ouders van over de hele wereld hun kinderen aandoen gaan oplossen. Dat kind wordt waarschijnlijk net zo als de ouders. Iedereen als individu zien is leuk maar kinderen zijn niettemin het product van ouders en omgeving.
Het minst humanitaire wat je kunt doen is dit door laten gaan. Zachte heelmeesters....
Nee hoor, dat doet het niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Het kan ook niet hard genoeg. Je zult nooit horen dat het achterlijk is en dat sommige culturen gewoon achterlijk zijn. Je zult ook niet horen dat wij bepaalde culturen niet moeten importeren.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.quote:
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?
En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
Okee, ik snap het. Denk ik.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.
Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |