abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221132495
quote:
Tweede Kamer: posters op Schiphol niet genoeg tegen verminking meisjes

Het kabinet moet sneller komen met een uitreisverbod voor meisjes die het risico lopen genitaal verminkt te worden in het buitenland. De Tweede Kamer is het wachten zat, zeggen Kamerleden van VVD, CDA en SP.

"Het is nu twee weken voor de zomervakantie en het is zo'n verschrikkelijke idee dat dit meisjes gaat overkomen", zegt CDA-Kamerlid Armut. "We moeten gewoon alles op alles zetten." Een uitreisverbod kan de rechter opleggen. "Dat is beter dan op Schiphol tegengehouden moeten worden."

Ouders of andere familieleden die de verminking in het buitenland laten uitvoeren, kunnen al strafrechtelijk worden vervolgd. Ook het besnijden of laten besnijden in Nederland is strafbaar. Maar tot op heden is er nog niemand veroordeeld.

"Daar gaat er wat ons betreft echt wat mis", zegt Armut. Zij wil dat de daders opgespoord en vervolgd worden. Dat het meestal om ouders of directe familie gaat, maakt het voor de meisjes zelf en hun omgeving moeilijk om een melding te doen.

Meldplicht
De Kamer wil daarom toch toe naar een adviesplicht voor scholen, huisartsen en andere zorgverleners. Zij moeten, als zij vermoeden dat een meisje risico loopt, advies inwinnen bij Veilig Thuis. Over een meldplicht en het uitreisverbod wordt al jaren gepraat, zonder resultaat.

"Er moet wetgeving komen met een uitreisverbod, wetgeving over een adviesplicht en wetgeving tegen het goedpraten of aanprijzen van genitale verminking", zegt VVD-Kamerlid Becker. "Brieven naar scholen en posters op Schiphol zijn mooi, maar niet genoeg." Ook zou de marechaussee beter getraind kunnen worden om op luchthavens mogelijke slachtoffers tegen te houden.

In het regeerakkoord staat dat er een uitreisverbod komt bij risico op genitale verminking of huwelijksdwang. Begin april vroeg Becker aan het kabinet of er binnen twee maanden een wetsvoorstel op tafel kan liggen.

Uiteindelijk kreeg zij in juni antwoord dat dat niet zo snel kan. Er vindt op dit moment een juridische 'verkenning' plaats naar allerlei maatregelen tegen eergerelateerd geweld, zoals een uitreisverbod. Op zijn vroegst wordt daar begin 2027 meer over bekend.

Al heel lang aan het verkennen
"Ze zijn al heel lang aan het 'verkennen'. Het schiet gewoon niet op, we moeten actie ondernemen", zegt SP-Kamerlid Dobbe. "Het was in het vorige regeerakkoord al afgesproken en nu ook weer in dit regeerakkoord", zegt Becker.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in andere Europese landen die Nederland kan overnemen, zeggen zij. In Groot-Brittannië bijvoorbeeld zijn zogenoemde beschermingsbevelen, protection orders, ingevoerd. Partijen die weten dat een vrouw of meisje risico loopt - ook hulpverleners, leraren of familieleden - kunnen aan de rechter om zo'n maatregel vragen.

Naar schatting lopen een paar duizend meisjes die in Nederland wonen het risico verminkt te worden. In Nederland wonen zo'n 40.000 vrouwen die dat in het verleden is overkomen. Zij kampen met ernstige gezondheidsklachten en trauma's. In Europa gaat het om 600.000 vrouwen.
:') WTF lees ik hier :?
pi_221133164
Enkele reis terug naar Afrika is een prima oplossing. Deze mensen willen niets te maken hebben met de Nederlandse cultuur en de Nederlandse wet. Ze zijn hier alleen voor het geld.
pi_221133211
Dit hoort nu eenmaal bij de culturele verrijking die we in Nederland zo welkom heten.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 23:58:25 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221133225
#goedpraatTopic
#welkom
#enrichment
pi_221133297
Huh maar waarom helpt een poster dan niet? Hier hebben tientallen ambtenaren duizenden uren over vergaderd!
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221133301
We kunnen dat wel aan?
Angela zei ons dat toch?
Cindy De Vuyst
pi_221133319
Knap dat de NOS het zo kan formuleren zonder het woord 'islam' te gebruiken :')
pi_221133327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:08 schreef Koortsdroom het volgende:
Knap dat de NOS het zo kan formuleren zonder het woord 'islam' te gebruiken :')
Dat moet toch al genoeg zeggen over hoe betrouwbaar de NOS nog is :')
pi_221133356
Schokkend en teleurstellend dat zoveel Nederlandse politici en ambtenaren niet in staat zijn om hun neo-koloniale, eurocentrische superioriteitsdenken om te buigen naar een meer open en inclusieve kijk op de wereld. Verwerpelijk ook natuurlijk dat een bedrijf zoals Schiphol als toegangspoort tot onze diverse en inclusieve samenleving zo nadrukkelijk kant kiest door bepaalde culturen keihard als minder of verkeerd weg te zetten.

Zelfs al zou het eventueel zo zijn dat infibulatie door sommige meisjes als negatief ervaren wordt: net alsof de kinderen van Henk en Ingrid nooit iets overkomt waar ze niet zo blij van worden. Zo dwong onze moeder mij en mijn zusje minimaal vijf keer per jaar tot het consumeren van witlof met ham en kaas, dat was al in de jaren 80 en mijn moeder was roomwit kan ik jullie vertellen, goede lezers.
  woensdag 24 juni 2026 @ 00:21:49 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221133364
Islammeisjes worden door progressieve vrouwen die strijden voor "vrouwenrechten" weer totaal onder de bus gegooid.

Maar hey, zo'n symbool van kracht en feminisme, die hoofddoek.
pi_221133380
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:08 schreef Koortsdroom het volgende:
Knap dat de NOS het zo kan formuleren zonder het woord 'islam' te gebruiken :')
Omdat genitale verminking bij meisjes en vrouwen niet gebonden aan religie is. Geen enkele religie schrijft het voor, het gebeurt zowel in Islamitische als in Christelijke landen, en in landen waar het voorkomt wordt het gedaan bij meisjes en vrouwen van diverse religieuze achtergronden.

https://www.planinternati(...)landen-komt-het-voor

https://data.unicef.org/resources/fgm-country-profiles/
"Pools are perfect for holding water"
pi_221133387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:21 schreef Richestorags het volgende:
Islammeisjes worden door progressieve vrouwen die strijden voor "vrouwenrechten" weer totaal onder de bus gegooid.

Maar hey, zo'n symbool van kracht en feminisme, die hoofddoek.
Benin, Kameroen, Centraal-Afrikaanse Republiek, Eritrea, Ethiopië, Ghana, Kenia, Liberia, Togo, Uganda, Nigeria, Tanzania

Landen waar besnijdenis bij vrouwen en meisjes voorkomt, die overwegend of in gelijke mate Christelijk zijn. Vind je daar ook wat van?

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 24-06-2026 00:37:07 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_221133388
Links is stil in dit topic, oftewel er is dus geen probleem.

Truste mensen.
pi_221133390
:') Wanneer je waarschuwt dat het volk wat je importeert levensopvattingen hebben die niet compatibel zijn de westerse opvattingen dan ben je een liegende racist maar wanneer ze een bezoekje aan het thuisland willen doen met de familie dan gaat het alarm aan.
pi_221133397
Is bovenal gelinkt aan de prevalentie van kindhuwelijken.

Mochten mensen daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de achtergrond. https://data.unicef.org/resources/fgm-country-profiles/
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 24 juni 2026 @ 02:44:18 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221133475
Dus men wil mensen in hun vrijheid gaan beperken voor een misdaad die nog niet is begaan....in het buitenland
Die is op heel veel manieren kansloos :')
  woensdag 24 juni 2026 @ 04:07:25 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221133507
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Benin, Kameroen, Centraal-Afrikaanse Republiek, Eritrea, Ethiopië, Ghana, Kenia, Liberia, Togo, Uganda, Nigeria, Tanzania

Landen waar besnijdenis bij vrouwen en meisjes voorkomt, die overwegend of in gelijke mate Christelijk zijn. Vind je daar ook wat van?
Hoe groot is de Centraal-Afrikaanse Republiek gemeenschap?
  woensdag 24 juni 2026 @ 06:22:51 #18
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221133630
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:03 schreef Mortaxx het volgende:
Huh maar waarom helpt een poster dan niet? Hier hebben tientallen ambtenaren duizenden uren over vergaderd!
Dat moeten we onderzoeken! Laten we minimaal 3 onafhankelijke onderzoeksbureaus inschakelen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_221133798
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
pi_221133804
Of gewoon eens ophouden met asiel verlenen aan achterlijke barbaren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221133806
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Dat is legaal.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221133807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Nee want dan moeten we ook een Joods-Christelijke traditie bekritiseren en dat ligt een stuk gevoeliger. Immers dan kunnen we niet spreken over die dekselse buutenlanders.
pi_221133821
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:21 schreef Richestorags het volgende:
Islammeisjes worden door progressieve vrouwen die strijden voor "vrouwenrechten" weer totaal onder de bus gegooid.

Maar hey, zo'n symbool van kracht en feminisme, die hoofddoek.
Genitaal verminkt worden is geen vrouwenrecht, nooit geweest ook.
Dus hoe je tot deze conclusie komt... 8)7
pi_221133834
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 02:44 schreef the-eye het volgende:
Dus men wil mensen in hun vrijheid gaan beperken voor een misdaad die nog niet is begaan....in het buitenland
Die is op heel veel manieren kansloos :')
Dus als de veiligheidsdienst terroristen op het spoor is die een aanslag plannen, mogen deze niet preventief opgepakt worden?
pi_221133841
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is legaal.
Ja, in geval van medische noodzaak.
pi_221133843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, in geval van medische noodzaak.
Nee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221133851
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee.
Ik vind godsdienstvrijheid geen legale reden.
pi_221133855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind godsdienstvrijheid geen legale reden.
Er is weinig van te vinden of iets legaal is of niet. Of het zo zou moeten zijn wel, dan moet je daar iets aan proberen te doen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221133866
Uit een NOS artikel van december 2024:
quote:
Voor Nederlanders en in Nederland wonende niet-Nederlanders is het strafbaar een vrouwelijke minderjarige genitaal te verminken of daaraan mee te werken. Het maakt niet uit of dat binnen of buiten Nederland gebeurt. Het is een vorm van zware mishandeling met voorbedachten rade waarop een maximale gevangenisstraf van 12 jaar of een geldboete van maximaal 76.000 euro staat.
Dat is niet mals.

Overigens verder een heel interessant artikel:

https://nos.nl/artikel/25(...)-meisjes-slachtoffer
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:16:25 #30
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221133878
Ze kunnen beter een terugreisverbod invoeren.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221133887
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:14 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
:') WTF lees ik hier :?
Dat achtergestelde culturen, die honderden jaren achter lopen op een fatsoenlijk westers land, het de normaalste zaak van de wereld vinden om de clitoris van een vrouw eraf te snijden.

Je weet wel, van dezelfde cultuur wat we hier en masse binnen halen.

En dan proberen hier te houden zodat ze hun achterlijkheid niet in het land van herkomst kunnen uitvoeren.

Dat is wat je hier leest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221133888
Laat ze gaan en laat ze daar. Ophoeren met die middeleeuwse verminkingspraktijken. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221133902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:45 schreef Badada het volgende:

[..]
Nee want dan moeten we ook een Joods-Christelijke traditie bekritiseren en dat ligt een stuk gevoeliger. Immers dan kunnen we niet spreken over die dekselse buutenlanders.
Ik noem dit gewoon laf. En schijnheilig.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 08:43:05 #34
441859 crew  Lenny77
pi_221133957
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Absoluut even verwerpelijk en zou ook keihard verboden moeten worden, maar bij jongens werkt alles nog(uitgezonderd mislukte of niet-professionele operaties).
Bij meisjes worden essentiële delen gewoon weggesneden en in het ergste geval wordt alles weggesneden en de rest ook nog eens toegenaaid zodat ze nog enkel door een mini gaatje kunnen plassen. Ik zal je niet hoeven uit te leggen dat dit enorme problemen geeft?
Oja, dat wordt dan weer lekker open gereten als ze hun huwelijksnacht ingaan als 14 jarige met één of andere uitgehuwelijkte engerd die totaal geen respect voor haar heeft.

Daarom :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221134006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Absoluut even verwerpelijk en zou ook keihard verboden moeten worden, maar bij jongens werkt alles nog(uitgezonderd mislukte of niet-professionele operaties).
Bij meisjes worden essentiële delen gewoon weggesneden en in het ergste geval wordt alles weggesneden en de rest ook nog eens toegenaaid zodat ze nog enkel door een mini gaatje kunnen plassen. Ik zal je niet hoeven uit te leggen dat dit enorme problemen geeft?
Oja, dat wordt dan weer lekker open gereten als ze hun huwelijksnacht ingaan als 14 jarige met één of andere uitgehuwelijkte engerd die totaal geen respect voor haar heeft.

Daarom :Y
Ik weet hoe zoiets gaat. Je had het echt niet zo uitvoerig hoeven te beschrijven. :N

Het lijkt mij dan beter om de term antisemitisme weer eens goed te bekijken zodat we niet steeds een knieval hoeven te maken voor de joodse gemeenschap in Nederland wanneer dit soort wanpraktijken aan de kaak worden gesteld.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 08:53:56 #36
441859 crew  Lenny77
pi_221134022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik weet hoe zoiets gaat. Je had het echt niet zo uitvoerig hoeven te beschrijven. :N

Het lijkt mij dan beter om de term antisemitisme weer eens goed te bekijken om niet steeds een knieval te moeten maken voor de joodse gemeenschap in Nederland wanneer dit soort wanpraktijken aan de kaak worden gesteld.
Ik denk dat de uitvoerigheid net belangrijk is om het belang ervan duidelijk te maken.
Probeer jij maar eens te plassen met een toegenaaide vagina zonder grote en kleine schaamlippen en zonder clitoris. De infecties, de pijn,... en dan heb ik het nog niet eens over seks :X

Oh en dan ben ik nog vergeten te melden dat dit onverdoofd gebeurt in een kamertje achterin zonder steriel materiaal :r :r :r :r :r :r :r :r
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 08:54:51 #37
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134029
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:08 schreef Koortsdroom het volgende:
Knap dat de NOS het zo kan formuleren zonder het woord 'islam' te gebruiken :')
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221134039
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat de uitvoerigheid net belangrijk is om het belang ervan duidelijk te maken.
Probeer jij maar eens te plassen met een toegenaaide vagina zonder grote en kleine schaamlippen en zonder clitoris. De infecties, de pijn,... en dan heb ik het nog niet eens over seks :X
Dat weet ik. Ik heb me hier wel degelijk in verdiept. En ik ga er vanuit dat de meeste mensen wel weten wat dit inhoudt.
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:59:28 #39
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221134043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 09:03:03 #40
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134051
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
Religieuzen zijn ook niet gek natuurlijk. Die doen het het liefst bij weerloze babies want als je 18 bent en je al wat jaartjes je pielemans ter hand hebt genomen daalt de kans dat je er nog een mes in willen zetten toch wel snel naar nul.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:12:53 #41
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134096
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:13:59 #42
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134106
Ik vraag mij wel af: hoe controleer je dit in godsnaam?
Taai onderwerp.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221134128
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
Hij bedoelt dat het niet een specifieke religie is die dit soort praktijken uitvoert.
En moslims zijn sowieso ontzettende na-apers, want ze hebben bijna alles van de joodse en christelijke religie overgenomen.
pi_221134156
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij wel af: hoe controleer je dit in godsnaam?
Taai onderwerp.
Lijkt me onmogelijk. Vooral als het illegaal gebeurt.
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:20:56 #45
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat het niet een specifieke religie is die dit soort praktijken uitvoert.
En moslims zijn sowieso ontzettende na-apers, want ze hebben bijna alles van de joodse en christelijke religie overgenomen.
Besnijdenis vrij vrouwen vindt vrijwel uitsluitend binnen de Islam plaats.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221134217
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Besnijdenis vrij vrouwen vindt vrijwel uitsluitend binnen de Islam plaats.
Het is oorspronkelijk uit Afrika afkomstig.

De oorsprong van vrouwelijke genitale verminking is niet met zekerheid te achterhalen. De traditie stamt mogelijk uit Soedan ten tijde van het Faraonische Egypte. Maar het is ook mogelijk dat die traditie later samenviel met overgangsrites elders in Sub-Sahara Afrika.[12] Volgens Gerry Mackie zou de traditie zijn oorsprong vinden in de slavernij in de historische stad Meroë in Soedan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:31:16 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is oorspronkelijk uit Afrika afkomstig.

De oorsprong van vrouwelijke genitale verminking is niet met zekerheid te achterhalen. De traditie stamt mogelijk uit Soedan ten tijde van het Faraonische Egypte. Maar het is ook mogelijk dat die traditie later samenviel met overgangsrites elders in Sub-Sahara Afrika.[12] Volgens Gerry Mackie zou de traditie zijn oorsprong vinden in de slavernij in de historische stad Meroë in Soedan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking
Wat wil je nu zeggen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:31 #48
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
pi_221134243
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat wil je nu zeggen?
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
pi_221134260
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:39:14 #51
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
Nee, dat zeg ik dus ook.
pi_221134290
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:39 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik dus ook.
Bij herlezen van je reactie begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.

quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:46:48 #53
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Bij herlezen van je reactie begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.
[..]

Het besnijden van jongens kan (of men nu progressief of conservatief is) niet in de ban gedaan worden omdat het soms een medische noodzaak kent.
pi_221134314
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:46 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Het besnijden van jongens kan (of men nu progressief of conservatief is) niet in de ban gedaan worden omdat het soms een medische noodzaak kent.
Tuurlijk wel, als het besnijden een medische noodzaak is, is er geen probleem.
Ik denk eerder dat het ritueel besnijden van jongens niet of heel moeilijk verboden kan worden omdat de joden het ook doen.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 09:51:13 #55
441859 crew  Lenny77
pi_221134321
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
Dit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:51:20 #56
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk eerder dat het ritueel besnijden van jongens niet of heel moeilijk verboden kan worden omdat de joden het ook doen.
Ja wie weet. Het is sowieso natuurlijk iets dat stukken minder verminkend is dan de vernietigende meisjesbesnijdenis. Maar verminking is en blijft het.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 09:53:07 #57
441859 crew  Lenny77
pi_221134343
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
En dan is dat helemaal prima en noodzakelijk en wordt ook alleen maar enkel het hoogstnodige gedaan. Snipje of minimaal huidje weg indien mogelijk. Oh en onder narcose en in een steriele operatiekamer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221134345
Ik vind ook dat ouders die hun kinderen dit willen aandoen of juist medische behandelingen weigeren (denk daarbij aan inenten of bloedtransfusies) eerst een stevige boete zouden moeten krijgen.
En als dat niet helpt, dan maar uit de ouderlijke macht zetten.
pi_221134377
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:51 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ja wie weet. Het is sowieso natuurlijk iets dat stukken minder verminkend is dan de vernietigende meisjesbesnijdenis. Maar verminking is en blijft het.
Het is in beide gevallen gewoon achterlijk.
pi_221134389
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
Maar het is wel hun cultuur en dat moeten wij respecteren. Het zou racistisch zijn als het kabinet ze probeert tegen te houden.
Corporate translator
pi_221134429
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar het is wel hun cultuur en dat moeten wij respecteren. Het zou racistisch zijn als het kabinet ze probeert tegen te houden.
Het is grotendeels cul en heel weinig tuur, als je het mij vraagt.
Achterlijk en primitief zijn meer passende termen.
pi_221134705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is grotendeels cul en heel weinig tuur, als je het mij vraagt.
Achterlijk en primitief zijn meer passende termen.
Xenofoob.
Corporate translator
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:46:45 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Genitaal verminkt worden is geen vrouwenrecht, nooit geweest ook.
Dus hoe je tot deze conclusie komt... 8)7
Ik kom tot deze conclusie omdat je er in progressieve kringen nooit wat over hoort en Halsema deed ook ongemakkelijke dansjes om het onderwerp heen.
pi_221134790
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik kom tot deze conclusie omdat je er in progressieve kringen nooit wat over hoort en Halsema deed ook ongemakkelijke dansjes om het onderwerp heen.
Ja en? Wat is je punt?
pi_221134814
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Xenofoob.
Nee hoor. In de westerse wereld zie ik ook veel achterlijke en primitieve gebruiken.
pi_221134828
40.000 is nog meer dan ik dacht. Wat een aids loopt er toch rond. En allemaal echte Nederlanders inmiddels .
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:04:11 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134884
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja en? Wat is je punt?
Het punt is dat in progressieve kringen men vrouwen die dit overkomt (en jongens ook) onder de bus gooit vanwege de verstikkende "tolerantie"deken en "begrip voor andere culturen" en de angst om "xenofobisch" te zijn.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:04:52 #68
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134893
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:57 schreef DobbyDobby het volgende:
40.000 is nog meer dan ik dacht. Wat een aids loopt er toch rond. En allemaal echte Nederlanders inmiddels .
De grootste mindfuck is dat wij moeten doen alsof dit Nederlanders zijn.
pi_221134915
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
Je bent de takbir vergeten, Mustafa.

:')
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:08:33 #70
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
Mooie afleidingsmanoeuvre.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 11:09:25 #71
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134926
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
Alleen bij Rusbots.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221134932
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
Vandaar ook dat verstandige mensen oproepen te stoppen met het massaal importeren van mensen uit primitieve gemeenschappen met barbaarse, achtergestelde culturen die direct indruisen tegen Westerse normen en waarden.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:12:47 #73
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134941
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:10 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Vandaar ook dat verstandige mensen oproepen te stoppen met het massaal importeren van mensen uit primitieve gemeenschappen met barbaarse, achtergestelde culturen die direct indruisen tegen Westerse normen en waarden.
Je ziet aan de houding van de progressieven hier alleen al hoe arrogant ze zijn over hun debiele mening op dit vlak.
pi_221134949
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:10 schreef Montagui het volgende:
Uit een NOS artikel van december 2024:
[..]
Dat is niet mals.

Overigens verder een heel interessant artikel:

https://nos.nl/artikel/25(...)-meisjes-slachtoffer
Ja, mooi.

Maar er natuurlijk geen rechter te vinden die een dergelijke verminking daadwerkelijk serieus zal bestraffen. Dat kan zo’n D66’er niet maken in eigen kring.
pi_221134950
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Links is stil in dit topic, oftewel er is dus geen probleem.

Truste mensen.
'Links' is het gewoon eens dat er wat aan gedaan moet worden. Wat moeten ze er anders van vinden :?
'Rechts' daarentegen schiet vaak in de verdediging als de excessen of misstanden van radicaal rechts worden besproken ipv het eens zijn dat er wat aan gedaan moet worden. Dat vind ik veel meer bijzonder. Alsof ze dat gedrag goed menen moeten te praten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221134962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De grootste mindfuck is dat wij moeten doen alsof dit Nederlanders zijn.
Ag welnee, dat doet toch niemand behalve wat linkse gekkies. Dit soort praktijken hebben niets met Nederland te maken en gaan dat ook nooit doen.
pi_221134971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je ziet aan de houding van de progressieven hier alleen al hoe arrogant ze zijn over hun debiele mening op dit vlak.
Ze noemen zichzelf progressief maar zijn voor het importeren van culturen die 1000 jaar achter lopen.

Maar in hun hoofd kan het.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 11:18:32 #78
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ag welnee, dat doet toch niemand behalve wat linkse gekkies. Dit soort praktijken hebben niets met Nederland te maken en gaan dat ook nooit doen.
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:21:18 #79
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134998
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 11:22:21 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221135007
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221135027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
'Links' is het gewoon eens dat er wat aan gedaan moet worden. Wat moeten ze er anders van vinden :?
'Rechts' daarentegen schiet vaak in de verdediging als de excessen of misstanden van radicaal rechts worden besproken ipv het eens zijn dat er wat aan gedaan moet worden. Dat vind ik veel meer bijzonder. Alsof ze dat gedrag goed menen moeten te praten.
Als je het niet had binnengehaald had je er niks aan hoeven doen.
pi_221135031
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als je het niet had binnengehaald had je er niks aan hoeven doen.
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Ik weet wel dat 'links' indertijd zeer tegen import was en Cohen indertijd met de strengste immigratieregels op de proppen kwam.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221135035
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
Mwah. Hoor nooit strenge veroordelingen vanuit de PRO hoek of het erkennen dat dit soort problemen voortkomen uit immigratie.
pi_221135041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Dat klopt. Maar daarom kun je niet voor nog meer import zijn. Niet als je waarde hecht aan normen en waarden.
pi_221135044
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar daarom kun je niet voor nog meer import zijn. Niet als je waarde hecht aan normen en waarden.
Links is dan ook niet voor meer import. Wat een waanbeelden heb je weer :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221135046
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het punt is dat in progressieve kringen men vrouwen die dit overkomt (en jongens ook) onder de bus gooit vanwege de verstikkende "tolerantie"deken en "begrip voor andere culturen" en de angst om "xenofobisch" te zijn.
Mijn hele vriendenkring is 'progressief', maar echt niemand keurt dit goed.
Ik denk eerder dat jij die mensen bedoelt die vooral verdraagzaamheid prediken. Vooral ten aanzien van gebruiken die hier niet bekend of 'normaal' zijn.
pi_221135064
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
Deze linkse trut veroordeelt dit dus wel. En heel hartgrondig.
En over welke 'koeltoer' heb je het?
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:33:19 #88
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221135078
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
Jaja.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221135097
quote:
"Het is nu twee weken voor de zomervakantie en het is zo'n verschrikkelijke idee dat dit meisjes gaat overkomen", zegt CDA-Kamerlid Armut. "We moeten gewoon alles op alles zetten." Een uitreisverbod kan de rechter opleggen. "Dat is beter dan op Schiphol tegengehouden moeten worden."
Maar … er zijn in Afrika miljoenen meisjes die dit overkomt. De enige reden dat Armut dit een “verschrikkelijke idee” vindt, is dat de ouders van die meisjes blijkbaar een keer naar Nederland zijn verhuisd en nu weer even teruggaan voor de rituele verminking. Waren die ouders gewoon in Afrika gebleven, dan had de verminking óók plaatsgevonden en zouden we Armut er nooit over hebben gehoord.
pi_221135187
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:52:08 #91
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221135190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Misschien het meisje (slachtoffer) wel binnenlaten maar diens ouders niet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:06:06 #92
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221135285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dus als de veiligheidsdienst terroristen op het spoor is die een aanslag plannen, mogen deze niet preventief opgepakt worden?
Daar heb je, bij nader inzien, een punt
pi_221135319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Links is stil in dit topic, oftewel er is dus geen probleem.

Truste mensen.
Rechts is al sinds voor ik naar de middelbare school ging aan de macht en heeft hier niks aan gedaan. Wellicht is dat het probleem.
pi_221135357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Rechts is al sinds voor ik naar de middelbare school ging aan de macht en heeft hier niks aan gedaan. Wellicht is dat het probleem.
Herinner jij je de aanslag van 6 mei nog?
pi_221135360
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Herinner jij je de aanslag van 6 mei nog?
Ja toen was ik logeren bij mijn oma.
pi_221135480
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien het meisje (slachtoffer) wel binnenlaten maar diens ouders niet.
Dat mag niet van het EHRM. We kunnen als Nederland gewoon niet alle ellende die ouders van over de hele wereld hun kinderen aandoen gaan oplossen. Dat kind wordt waarschijnlijk net zo als de ouders. Iedereen als individu zien is leuk maar kinderen zijn niettemin het product van ouders en omgeving.

Het minst humanitaire wat je kunt doen is dit door laten gaan. Zachte heelmeesters....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:40:07 #97
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221135512
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat mag niet van het EHRM. We kunnen als Nederland gewoon niet alle ellende die ouders van over de hele wereld hun kinderen aandoen gaan oplossen. Dat kind wordt waarschijnlijk net zo als de ouders. Iedereen als individu zien is leuk maar kinderen zijn niettemin het product van ouders en omgeving.

Het minst humanitaire wat je kunt doen is dit door laten gaan. Zachte heelmeesters....
Klopt. Het zijn vreselijke dilemma’s.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221135551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Nee hoor, dat doet het niet.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 24 juni 2026 @ 13:38:48 #99
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221135894
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
Het kan ook niet hard genoeg. Je zult nooit horen dat het achterlijk is en dat sommige culturen gewoon achterlijk zijn. Je zult ook niet horen dat wij bepaalde culturen niet moeten importeren.
pi_221135980
Het is wachten op een voorstel van linkse partijen om dan maar gratis kuisheidsgordels uit te delen aan deze meisjes om zo de exotische culturen tegemoet te komen en niet tegen het zere been te trappen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_221136037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor, dat doet het niet.
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221136072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?

En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
"Pools are perfect for holding water"
pi_221137034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?

En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.

Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.

Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
Okee, ik snap het. Denk ik.
Maar dat was niet wat je eerder beweerde.

Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
pi_221137651
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, ik snap het. Denk ik.
Maar dat was niet wat je eerder beweerde.

Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek. |:)
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:00:46 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek. |:)
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:12:21 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
Ja, de slachtoffers aanpakken lijkt me ook wat apart.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137790
Je zou denken dat een schoolarts e.e.a. laten controleren voldoende is om vast te stellen dat dit heeft plaatsgevonden en dan met sanctie: uitzetting.

Lijkt mij dat zoiets wel afschrikt.

Een poster, nee... gek genoeg niet...
pi_221137820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Wat versta jij onder hardvochtig? Meisjes gewoon naar hun 'eigen' land laten gaan waar ze ongestraft verminkt kunnen worden?
Want als het daar gebeurt is het minder erg? Voor jou dan. Niet voor het kind in kwestie.

Wat ik dan onder hardvochtig versta, is het volgende: Niet meteen in een kramp schieten als dit soort wetten onze joodse buurtjes ook treffen.
Want ongeacht of het nu gaat over ritueel slachten of het besnijden van pasgeboren baby's, de overheid kan maar geen manier vinden om de joden te sparen en moslims in deze strafbaar te laten zijn.

Beetje het zelfde soort geëikel wat je ook terugleest in de discussie over femicide.

Religieuze achterlijke tradities zouden gewoon verboden moeten worden.
Hier in Nederland. Over de wetten in andere landen kunnen we dan niet zoveel doen.
Maar hier des te meer.

Waarom is Nederland nou niet in deze de eerste? We stonden wel vooraan tijdens het eerste homohuwelijk.
Waarom hier zo moeilijk over doen?

Echt waar. Ik snap geen bal meer van deze wereld.
pi_221137824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?

Misschien is ze als genitaal verminkte wel beter af in een cultuur genitaal verminkten wel accepteert? Het is in ieder geval beter voor de Nederlandse samenleving en al die meisjes die dit nog te wachten staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?

Misschien is ze als genitaal verminkte wel beter af in een cultuur genitaal verminkten wel accepteert? Het is in ieder geval beter voor de Nederlandse samenleving en al die meisjes die dit nog te wachten staat.
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:23:43 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.
pi_221137890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.
Ik snap je gedachte. Maar straffen heeft nog nooit wat uitgehaald. Mensen blijven moorden, roven, verkrachten, martelen en noem maar op.
Psychologen of psychiaters inschakelen is ook een mislukking gebleken.
Iedereen dan maar een wapen geven? Nee, lijkt me ook niks. Want dan is letterlijk iedereen vogelvrij.

Mijn conclusie: de mens is de grootste mislukking van de natuur.
Om dit allemaal een beetje recht te breien zullen we de komende jaren (eeuwen) er flink aan moeten trekken willen we onszelf echt als een soort kroon op de schepping of een zeldzaam succesvolle evolutieding willen zien.

Daarmee bedoel ik dus niet dat we nu alle misdadigers en zwakzinnige mensen moeten uitroeien.
pi_221137908
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:29 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.
Dat geldt dus voor alle religekkies.
Ga jij maar een jood overtuigen dat hij zijn zoon niet moet besnijden.
Of ga maar die jehovagetuige ervan overtuigen dat hij zijn kind wel moet laten opereren.
Enz. Het zijn echt niet alleen de moslims die niet voor rede vatbaar zijn.

En hoe rationeel zijn jouw argumenten als het over dit soort zaken gaat?
Ga dat ook eens bij je zelf na.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:50:45 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221138008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Ik weet wel dat 'links' indertijd zeer tegen import was en Cohen indertijd met de strengste immigratieregels op de proppen kwam.
Hebben die de massale import voorkomen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')