abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221133843
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, in geval van medische noodzaak.
Nee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221133851
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee.
Ik vind godsdienstvrijheid geen legale reden.
pi_221133855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind godsdienstvrijheid geen legale reden.
Er is weinig van te vinden of iets legaal is of niet. Of het zo zou moeten zijn wel, dan moet je daar iets aan proberen te doen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221133866
Uit een NOS artikel van december 2024:
quote:
Voor Nederlanders en in Nederland wonende niet-Nederlanders is het strafbaar een vrouwelijke minderjarige genitaal te verminken of daaraan mee te werken. Het maakt niet uit of dat binnen of buiten Nederland gebeurt. Het is een vorm van zware mishandeling met voorbedachten rade waarop een maximale gevangenisstraf van 12 jaar of een geldboete van maximaal 76.000 euro staat.
Dat is niet mals.

Overigens verder een heel interessant artikel:

https://nos.nl/artikel/25(...)-meisjes-slachtoffer
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:16:25 #30
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221133878
Ze kunnen beter een terugreisverbod invoeren.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221133887
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:14 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
:') WTF lees ik hier :?
Dat achtergestelde culturen, die honderden jaren achter lopen op een fatsoenlijk westers land, het de normaalste zaak van de wereld vinden om de clitoris van een vrouw eraf te snijden.

Je weet wel, van dezelfde cultuur wat we hier en masse binnen halen.

En dan proberen hier te houden zodat ze hun achterlijkheid niet in het land van herkomst kunnen uitvoeren.

Dat is wat je hier leest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221133888
Laat ze gaan en laat ze daar. Ophoeren met die middeleeuwse verminkingspraktijken. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221133902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:45 schreef Badada het volgende:

[..]
Nee want dan moeten we ook een Joods-Christelijke traditie bekritiseren en dat ligt een stuk gevoeliger. Immers dan kunnen we niet spreken over die dekselse buutenlanders.
Ik noem dit gewoon laf. En schijnheilig.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 08:43:05 #34
441859 crew  Lenny77
pi_221133957
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Absoluut even verwerpelijk en zou ook keihard verboden moeten worden, maar bij jongens werkt alles nog(uitgezonderd mislukte of niet-professionele operaties).
Bij meisjes worden essentiële delen gewoon weggesneden en in het ergste geval wordt alles weggesneden en de rest ook nog eens toegenaaid zodat ze nog enkel door een mini gaatje kunnen plassen. Ik zal je niet hoeven uit te leggen dat dit enorme problemen geeft?
Oja, dat wordt dan weer lekker open gereten als ze hun huwelijksnacht ingaan als 14 jarige met één of andere uitgehuwelijkte engerd die totaal geen respect voor haar heeft.

Daarom :Y
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221134006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Absoluut even verwerpelijk en zou ook keihard verboden moeten worden, maar bij jongens werkt alles nog(uitgezonderd mislukte of niet-professionele operaties).
Bij meisjes worden essentiële delen gewoon weggesneden en in het ergste geval wordt alles weggesneden en de rest ook nog eens toegenaaid zodat ze nog enkel door een mini gaatje kunnen plassen. Ik zal je niet hoeven uit te leggen dat dit enorme problemen geeft?
Oja, dat wordt dan weer lekker open gereten als ze hun huwelijksnacht ingaan als 14 jarige met één of andere uitgehuwelijkte engerd die totaal geen respect voor haar heeft.

Daarom :Y
Ik weet hoe zoiets gaat. Je had het echt niet zo uitvoerig hoeven te beschrijven. :N

Het lijkt mij dan beter om de term antisemitisme weer eens goed te bekijken zodat we niet steeds een knieval hoeven te maken voor de joodse gemeenschap in Nederland wanneer dit soort wanpraktijken aan de kaak worden gesteld.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 08:53:56 #36
441859 crew  Lenny77
pi_221134022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik weet hoe zoiets gaat. Je had het echt niet zo uitvoerig hoeven te beschrijven. :N

Het lijkt mij dan beter om de term antisemitisme weer eens goed te bekijken om niet steeds een knieval te moeten maken voor de joodse gemeenschap in Nederland wanneer dit soort wanpraktijken aan de kaak worden gesteld.
Ik denk dat de uitvoerigheid net belangrijk is om het belang ervan duidelijk te maken.
Probeer jij maar eens te plassen met een toegenaaide vagina zonder grote en kleine schaamlippen en zonder clitoris. De infecties, de pijn,... en dan heb ik het nog niet eens over seks :X

Oh en dan ben ik nog vergeten te melden dat dit onverdoofd gebeurt in een kamertje achterin zonder steriel materiaal :r :r :r :r :r :r :r :r
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 08:54:51 #37
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134029
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:08 schreef Koortsdroom het volgende:
Knap dat de NOS het zo kan formuleren zonder het woord 'islam' te gebruiken :')
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221134039
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat de uitvoerigheid net belangrijk is om het belang ervan duidelijk te maken.
Probeer jij maar eens te plassen met een toegenaaide vagina zonder grote en kleine schaamlippen en zonder clitoris. De infecties, de pijn,... en dan heb ik het nog niet eens over seks :X
Dat weet ik. Ik heb me hier wel degelijk in verdiept. En ik ga er vanuit dat de meeste mensen wel weten wat dit inhoudt.
  woensdag 24 juni 2026 @ 08:59:28 #39
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221134043
quote:
Waarom alleen meisjes? Jongetjes die besneden worden, hoeven niet beschermd te worden?
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 09:03:03 #40
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134051
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
Religieuzen zijn ook niet gek natuurlijk. Die doen het het liefst bij weerloze babies want als je 18 bent en je al wat jaartjes je pielemans ter hand hebt genomen daalt de kans dat je er nog een mes in willen zetten toch wel snel naar nul.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:12:53 #41
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134096
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:13:59 #42
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134106
Ik vraag mij wel af: hoe controleer je dit in godsnaam?
Taai onderwerp.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221134128
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
Hij bedoelt dat het niet een specifieke religie is die dit soort praktijken uitvoert.
En moslims zijn sowieso ontzettende na-apers, want ze hebben bijna alles van de joodse en christelijke religie overgenomen.
pi_221134156
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij wel af: hoe controleer je dit in godsnaam?
Taai onderwerp.
Lijkt me onmogelijk. Vooral als het illegaal gebeurt.
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:20:56 #45
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat het niet een specifieke religie is die dit soort praktijken uitvoert.
En moslims zijn sowieso ontzettende na-apers, want ze hebben bijna alles van de joodse en christelijke religie overgenomen.
Besnijdenis vrij vrouwen vindt vrijwel uitsluitend binnen de Islam plaats.
pi_221134217
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Besnijdenis vrij vrouwen vindt vrijwel uitsluitend binnen de Islam plaats.
Het is oorspronkelijk uit Afrika afkomstig.

De oorsprong van vrouwelijke genitale verminking is niet met zekerheid te achterhalen. De traditie stamt mogelijk uit Soedan ten tijde van het Faraonische Egypte. Maar het is ook mogelijk dat die traditie later samenviel met overgangsrites elders in Sub-Sahara Afrika.[12] Volgens Gerry Mackie zou de traditie zijn oorsprong vinden in de slavernij in de historische stad Meroë in Soedan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:31:16 #47
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134227
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is oorspronkelijk uit Afrika afkomstig.

De oorsprong van vrouwelijke genitale verminking is niet met zekerheid te achterhalen. De traditie stamt mogelijk uit Soedan ten tijde van het Faraonische Egypte. Maar het is ook mogelijk dat die traditie later samenviel met overgangsrites elders in Sub-Sahara Afrika.[12] Volgens Gerry Mackie zou de traditie zijn oorsprong vinden in de slavernij in de historische stad Meroë in Soedan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking
Wat wil je nu zeggen?
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:31 #48
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134240
quote:
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
pi_221134243
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat wil je nu zeggen?
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
pi_221134260
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')