abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:39:14 #51
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
Nee, dat zeg ik dus ook.
pi_221134290
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:39 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik dus ook.
Bij herlezen van je reactie begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.

quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:46:48 #53
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Bij herlezen van je reactie begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt.
[..]

Het besnijden van jongens kan (of men nu progressief of conservatief is) niet in de ban gedaan worden omdat het soms een medische noodzaak kent.
pi_221134314
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:46 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Het besnijden van jongens kan (of men nu progressief of conservatief is) niet in de ban gedaan worden omdat het soms een medische noodzaak kent.
Tuurlijk wel, als het besnijden een medische noodzaak is, is er geen probleem.
Ik denk eerder dat het ritueel besnijden van jongens niet of heel moeilijk verboden kan worden omdat de joden het ook doen.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 09:51:13 #55
441859 crew  Lenny77
pi_221134321
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou besnijdenis voor jongens ook verboden moeten worden. Jammer voor de joden en moslims maar die jongens doen het maar als ze 18 zijn en het zelf beslissen.
Dit
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 24 juni 2026 @ 09:51:20 #56
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221134323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk eerder dat het ritueel besnijden van jongens niet of heel moeilijk verboden kan worden omdat de joden het ook doen.
Ja wie weet. Het is sowieso natuurlijk iets dat stukken minder verminkend is dan de vernietigende meisjesbesnijdenis. Maar verminking is en blijft het.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 09:53:07 #57
441859 crew  Lenny77
pi_221134343
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:33 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Omdat bij jongens het voorkomt dat het een medisch noodzakelijke ingreep is.
En dan is dat helemaal prima en noodzakelijk en wordt ook alleen maar enkel het hoogstnodige gedaan. Snipje of minimaal huidje weg indien mogelijk. Oh en onder narcose en in een steriele operatiekamer.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221134345
Ik vind ook dat ouders die hun kinderen dit willen aandoen of juist medische behandelingen weigeren (denk daarbij aan inenten of bloedtransfusies) eerst een stevige boete zouden moeten krijgen.
En als dat niet helpt, dan maar uit de ouderlijke macht zetten.
pi_221134377
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:51 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ja wie weet. Het is sowieso natuurlijk iets dat stukken minder verminkend is dan de vernietigende meisjesbesnijdenis. Maar verminking is en blijft het.
Het is in beide gevallen gewoon achterlijk.
pi_221134389
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit heeft dus geen moer te maken met het religieuze ritueel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
Maar het is wel hun cultuur en dat moeten wij respecteren. Het zou racistisch zijn als het kabinet ze probeert tegen te houden.
Corporate translator
pi_221134429
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar het is wel hun cultuur en dat moeten wij respecteren. Het zou racistisch zijn als het kabinet ze probeert tegen te houden.
Het is grotendeels cul en heel weinig tuur, als je het mij vraagt.
Achterlijk en primitief zijn meer passende termen.
pi_221134705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is grotendeels cul en heel weinig tuur, als je het mij vraagt.
Achterlijk en primitief zijn meer passende termen.
Xenofoob.
Corporate translator
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:46:45 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Genitaal verminkt worden is geen vrouwenrecht, nooit geweest ook.
Dus hoe je tot deze conclusie komt... 8)7
Ik kom tot deze conclusie omdat je er in progressieve kringen nooit wat over hoort en Halsema deed ook ongemakkelijke dansjes om het onderwerp heen.
pi_221134790
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik kom tot deze conclusie omdat je er in progressieve kringen nooit wat over hoort en Halsema deed ook ongemakkelijke dansjes om het onderwerp heen.
Ja en? Wat is je punt?
pi_221134814
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Xenofoob.
Nee hoor. In de westerse wereld zie ik ook veel achterlijke en primitieve gebruiken.
pi_221134828
40.000 is nog meer dan ik dacht. Wat een aids loopt er toch rond. En allemaal echte Nederlanders inmiddels .
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:04:11 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134884
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja en? Wat is je punt?
Het punt is dat in progressieve kringen men vrouwen die dit overkomt (en jongens ook) onder de bus gooit vanwege de verstikkende "tolerantie"deken en "begrip voor andere culturen" en de angst om "xenofobisch" te zijn.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:04:52 #68
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134893
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:57 schreef DobbyDobby het volgende:
40.000 is nog meer dan ik dacht. Wat een aids loopt er toch rond. En allemaal echte Nederlanders inmiddels .
De grootste mindfuck is dat wij moeten doen alsof dit Nederlanders zijn.
pi_221134915
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
Besnijdenis is niet aan religie gebonden, Hans.
Je bent de takbir vergeten, Mustafa.

:')
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:08:33 #70
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
Mooie afleidingsmanoeuvre.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 11:09:25 #71
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134926
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vrouwenbesnijdenis? Jazeker.
Of ben je daar voorstander van?
Alleen bij Rusbots.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221134932
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat het ook bij primitieve Afrikaanse gemeenschappen met een christelijke invalshoek voorkomt.
Vandaar ook dat verstandige mensen oproepen te stoppen met het massaal importeren van mensen uit primitieve gemeenschappen met barbaarse, achtergestelde culturen die direct indruisen tegen Westerse normen en waarden.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:12:47 #73
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221134941
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:10 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Vandaar ook dat verstandige mensen oproepen te stoppen met het massaal importeren van mensen uit primitieve gemeenschappen met barbaarse, achtergestelde culturen die direct indruisen tegen Westerse normen en waarden.
Je ziet aan de houding van de progressieven hier alleen al hoe arrogant ze zijn over hun debiele mening op dit vlak.
pi_221134949
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:10 schreef Montagui het volgende:
Uit een NOS artikel van december 2024:
[..]
Dat is niet mals.

Overigens verder een heel interessant artikel:

https://nos.nl/artikel/25(...)-meisjes-slachtoffer
Ja, mooi.

Maar er natuurlijk geen rechter te vinden die een dergelijke verminking daadwerkelijk serieus zal bestraffen. Dat kan zo’n D66’er niet maken in eigen kring.
pi_221134950
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Links is stil in dit topic, oftewel er is dus geen probleem.

Truste mensen.
'Links' is het gewoon eens dat er wat aan gedaan moet worden. Wat moeten ze er anders van vinden :?
'Rechts' daarentegen schiet vaak in de verdediging als de excessen of misstanden van radicaal rechts worden besproken ipv het eens zijn dat er wat aan gedaan moet worden. Dat vind ik veel meer bijzonder. Alsof ze dat gedrag goed menen moeten te praten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221134962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De grootste mindfuck is dat wij moeten doen alsof dit Nederlanders zijn.
Ag welnee, dat doet toch niemand behalve wat linkse gekkies. Dit soort praktijken hebben niets met Nederland te maken en gaan dat ook nooit doen.
pi_221134971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je ziet aan de houding van de progressieven hier alleen al hoe arrogant ze zijn over hun debiele mening op dit vlak.
Ze noemen zichzelf progressief maar zijn voor het importeren van culturen die 1000 jaar achter lopen.

Maar in hun hoofd kan het.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 11:18:32 #78
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221134972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:16 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ag welnee, dat doet toch niemand behalve wat linkse gekkies. Dit soort praktijken hebben niets met Nederland te maken en gaan dat ook nooit doen.
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:21:18 #79
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221134998
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 11:22:21 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221135007
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221135027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
'Links' is het gewoon eens dat er wat aan gedaan moet worden. Wat moeten ze er anders van vinden :?
'Rechts' daarentegen schiet vaak in de verdediging als de excessen of misstanden van radicaal rechts worden besproken ipv het eens zijn dat er wat aan gedaan moet worden. Dat vind ik veel meer bijzonder. Alsof ze dat gedrag goed menen moeten te praten.
Als je het niet had binnengehaald had je er niks aan hoeven doen.
pi_221135031
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als je het niet had binnengehaald had je er niks aan hoeven doen.
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Ik weet wel dat 'links' indertijd zeer tegen import was en Cohen indertijd met de strengste immigratieregels op de proppen kwam.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221135035
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is dan ook helemaal niemand die vindt van wel, zelfs jouw "linkse gekkies" niet.
Mwah. Hoor nooit strenge veroordelingen vanuit de PRO hoek of het erkennen dat dit soort problemen voortkomen uit immigratie.
pi_221135041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Dat klopt. Maar daarom kun je niet voor nog meer import zijn. Niet als je waarde hecht aan normen en waarden.
pi_221135044
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar daarom kun je niet voor nog meer import zijn. Niet als je waarde hecht aan normen en waarden.
Links is dan ook niet voor meer import. Wat een waanbeelden heb je weer :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221135046
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het punt is dat in progressieve kringen men vrouwen die dit overkomt (en jongens ook) onder de bus gooit vanwege de verstikkende "tolerantie"deken en "begrip voor andere culturen" en de angst om "xenofobisch" te zijn.
Mijn hele vriendenkring is 'progressief', maar echt niemand keurt dit goed.
Ik denk eerder dat jij die mensen bedoelt die vooral verdraagzaamheid prediken. Vooral ten aanzien van gebruiken die hier niet bekend of 'normaal' zijn.
pi_221135064
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Links zal (vrouwen) besnijdenis nooit hard veroordelen, want is koeltoer en deel achterban.
Deze linkse trut veroordeelt dit dus wel. En heel hartgrondig.
En over welke 'koeltoer' heb je het?
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:33:19 #88
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221135078
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
Jaja.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221135097
quote:
"Het is nu twee weken voor de zomervakantie en het is zo'n verschrikkelijke idee dat dit meisjes gaat overkomen", zegt CDA-Kamerlid Armut. "We moeten gewoon alles op alles zetten." Een uitreisverbod kan de rechter opleggen. "Dat is beter dan op Schiphol tegengehouden moeten worden."
Maar … er zijn in Afrika miljoenen meisjes die dit overkomt. De enige reden dat Armut dit een “verschrikkelijke idee” vindt, is dat de ouders van die meisjes blijkbaar een keer naar Nederland zijn verhuisd en nu weer even teruggaan voor de rituele verminking. Waren die ouders gewoon in Afrika gebleven, dan had de verminking óók plaatsgevonden en zouden we Armut er nooit over hebben gehoord.
pi_221135187
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:52:08 #91
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221135190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Misschien het meisje (slachtoffer) wel binnenlaten maar diens ouders niet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:06:06 #92
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221135285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dus als de veiligheidsdienst terroristen op het spoor is die een aanslag plannen, mogen deze niet preventief opgepakt worden?
Daar heb je, bij nader inzien, een punt
pi_221135319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Links is stil in dit topic, oftewel er is dus geen probleem.

Truste mensen.
Rechts is al sinds voor ik naar de middelbare school ging aan de macht en heeft hier niks aan gedaan. Wellicht is dat het probleem.
pi_221135357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Rechts is al sinds voor ik naar de middelbare school ging aan de macht en heeft hier niks aan gedaan. Wellicht is dat het probleem.
Herinner jij je de aanslag van 6 mei nog?
pi_221135360
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Herinner jij je de aanslag van 6 mei nog?
Ja toen was ik logeren bij mijn oma.
pi_221135480
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien het meisje (slachtoffer) wel binnenlaten maar diens ouders niet.
Dat mag niet van het EHRM. We kunnen als Nederland gewoon niet alle ellende die ouders van over de hele wereld hun kinderen aandoen gaan oplossen. Dat kind wordt waarschijnlijk net zo als de ouders. Iedereen als individu zien is leuk maar kinderen zijn niettemin het product van ouders en omgeving.

Het minst humanitaire wat je kunt doen is dit door laten gaan. Zachte heelmeesters....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:40:07 #97
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221135512
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat mag niet van het EHRM. We kunnen als Nederland gewoon niet alle ellende die ouders van over de hele wereld hun kinderen aandoen gaan oplossen. Dat kind wordt waarschijnlijk net zo als de ouders. Iedereen als individu zien is leuk maar kinderen zijn niettemin het product van ouders en omgeving.

Het minst humanitaire wat je kunt doen is dit door laten gaan. Zachte heelmeesters....
Klopt. Het zijn vreselijke dilemma’s.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221135551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou zeggen niet weer het land binnenlaten. Zielig voor de eerste paar meisjes maar daarna stop het, laat het bij de douane door een arts controleren. Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Nee hoor, dat doet het niet.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 24 juni 2026 @ 13:38:48 #99
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221135894
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar het zal voor jou nooit hard genoeg zijn, hoe hard het ook is.
Het kan ook niet hard genoeg. Je zult nooit horen dat het achterlijk is en dat sommige culturen gewoon achterlijk zijn. Je zult ook niet horen dat wij bepaalde culturen niet moeten importeren.
pi_221135980
Het is wachten op een voorstel van linkse partijen om dan maar gratis kuisheidsgordels uit te delen aan deze meisjes om zo de exotische culturen tegemoet te komen en niet tegen het zere been te trappen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')