abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221136037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor, dat doet het niet.
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221136072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?

En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
"Pools are perfect for holding water"
pi_221137034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?

En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.

Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.

Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
Okee, ik snap het. Denk ik.
Maar dat was niet wat je eerder beweerde.

Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
pi_221137651
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, ik snap het. Denk ik.
Maar dat was niet wat je eerder beweerde.

Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek. |:)
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:00:46 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek. |:)
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:12:21 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
Ja, de slachtoffers aanpakken lijkt me ook wat apart.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137790
Je zou denken dat een schoolarts e.e.a. laten controleren voldoende is om vast te stellen dat dit heeft plaatsgevonden en dan met sanctie: uitzetting.

Lijkt mij dat zoiets wel afschrikt.

Een poster, nee... gek genoeg niet...
pi_221137820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Wat versta jij onder hardvochtig? Meisjes gewoon naar hun 'eigen' land laten gaan waar ze ongestraft verminkt kunnen worden?
Want als het daar gebeurt is het minder erg? Voor jou dan. Niet voor het kind in kwestie.

Wat ik dan onder hardvochtig versta, is het volgende: Niet meteen in een kramp schieten als dit soort wetten onze joodse buurtjes ook treffen.
Want ongeacht of het nu gaat over ritueel slachten of het besnijden van pasgeboren baby's, de overheid kan maar geen manier vinden om de joden te sparen en moslims in deze strafbaar te laten zijn.

Beetje het zelfde soort geëikel wat je ook terugleest in de discussie over femicide.

Religieuze achterlijke tradities zouden gewoon verboden moeten worden.
Hier in Nederland. Over de wetten in andere landen kunnen we dan niet zoveel doen.
Maar hier des te meer.

Waarom is Nederland nou niet in deze de eerste? We stonden wel vooraan tijdens het eerste homohuwelijk.
Waarom hier zo moeilijk over doen?

Echt waar. Ik snap geen bal meer van deze wereld.
pi_221137824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?

Misschien is ze als genitaal verminkte wel beter af in een cultuur genitaal verminkten wel accepteert? Het is in ieder geval beter voor de Nederlandse samenleving en al die meisjes die dit nog te wachten staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?

Misschien is ze als genitaal verminkte wel beter af in een cultuur genitaal verminkten wel accepteert? Het is in ieder geval beter voor de Nederlandse samenleving en al die meisjes die dit nog te wachten staat.
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:23:43 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.
pi_221137890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.
Ik snap je gedachte. Maar straffen heeft nog nooit wat uitgehaald. Mensen blijven moorden, roven, verkrachten, martelen en noem maar op.
Psychologen of psychiaters inschakelen is ook een mislukking gebleken.
Iedereen dan maar een wapen geven? Nee, lijkt me ook niks. Want dan is letterlijk iedereen vogelvrij.

Mijn conclusie: de mens is de grootste mislukking van de natuur.
Om dit allemaal een beetje recht te breien zullen we de komende jaren (eeuwen) er flink aan moeten trekken willen we onszelf echt als een soort kroon op de schepping of een zeldzaam succesvolle evolutieding willen zien.

Daarmee bedoel ik dus niet dat we nu alle misdadigers en zwakzinnige mensen moeten uitroeien.
pi_221137908
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:29 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.
Dat geldt dus voor alle religekkies.
Ga jij maar een jood overtuigen dat hij zijn zoon niet moet besnijden.
Of ga maar die jehovagetuige ervan overtuigen dat hij zijn kind wel moet laten opereren.
Enz. Het zijn echt niet alleen de moslims die niet voor rede vatbaar zijn.

En hoe rationeel zijn jouw argumenten als het over dit soort zaken gaat?
Ga dat ook eens bij je zelf na.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:50:45 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221138008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Ik weet wel dat 'links' indertijd zeer tegen import was en Cohen indertijd met de strengste immigratieregels op de proppen kwam.
Hebben die de massale import voorkomen dan?
pi_221138115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Oh, wat ethisch. We geven wat belastinggeld aan mensen die dan achterlijk woestijnvolk gaan vertellen dat ze niet zo achterlijk moeten zijn maar als ze de meest achterlijke gruwelijkheid op hun kind loslaten dan mogen ze gewoon in hun sociale huurwoning uitkering blijven trekken.

Nou dan ben een goed mens hoor, want je hebt wat gedaan, betaald weliswaar, en heeft niks geholpen zoals te voorspellen was. RESULTAAT! Nul. Het genitaal verminken van Nederlandse meisjes gaat gewoon door.

Ook weke truttengedrag, niets doen onder het mom van iets doen, kan onethisch zijn en in het geval van meisjesbesnijdenis is het dat. Laf en soft zijn is geen deugd. .

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Ik weet wel dat 'links' indertijd zeer tegen import was en Cohen indertijd met de strengste immigratieregels op de proppen kwam.
Klopt, voor de VVD is massa-immigratie dan ook gewoon nog een manier om geld van de hardwerkende Nederlander naar buitenlandse aandeelhouders te verplaatsen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:19:03 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221138181
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?

En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
Het gaat hem dan ook niet om die meisjes. Als ze maar niet in Nederland zijn is het wel best verder.
pi_221138188
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Oh, wat ethisch. We geven wat belastinggeld aan mensen die dan achterlijk woestijnvolk gaan vertellen dat ze niet zo achterlijk moeten zijn maar als ze de meest achterlijke gruwelijkheid op hun kind loslaten dan mogen ze gewoon in hun sociale huurwoning uitkering blijven trekken.

Nou dan ben een goed mens hoor, want je hebt wat gedaan, betaald weliswaar, en heeft niks geholpen zoals te voorspellen was. RESULTAAT! Nul. Het genitaal verminken van Nederlandse meisjes gaat gewoon door.

Ook weke truttengedrag, niets doen onder het mom van iets doen, kan onethisch zijn en in het geval van meisjesbesnijdenis is het dat. Laf en soft zijn is geen deugd. .
[..]
Klopt, voor de VVD is massa-immigratie dan ook gewoon nog een manier om geld van de hardwerkende Nederlander naar buitenlandse aandeelhouders te verplaatsen.
Doe es effe rustig gek. Jij maakt je druk over het feit dat Nederlandse meisjes genitaal verminkt worden maar toch wil je dat de ouders met hun dochter naar elders vertrekken. Want dan heb jij er geen last meer van.

Je kunt me noemen zoals je wilt, maar ik vind dat kinderen religieus opvoeden sowieso verboden zou moeten zijn.
Helaas voor jou en helaas voor mij, zo simpel liggen deze zaken niet.
pi_221138246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het kan ook niet hard genoeg. Je zult nooit horen dat het achterlijk is en dat sommige culturen gewoon achterlijk zijn. Je zult ook niet horen dat wij bepaalde culturen niet moeten importeren.
Dat komt omdat het alleen bij extremisten gebeurd en die heb je in elke......cultuur ;)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:28:17 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221138247
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik snap je gedachte. Maar straffen heeft nog nooit wat uitgehaald. Mensen blijven moorden, roven, verkrachten, martelen en noem maar op.
Psychologen of psychiaters inschakelen is ook een mislukking gebleken.
Iedereen dan maar een wapen geven? Nee, lijkt me ook niks. Want dan is letterlijk iedereen vogelvrij.

Mijn conclusie: de mens is de grootste mislukking van de natuur.
Om dit allemaal een beetje recht te breien zullen we de komende jaren (eeuwen) er flink aan moeten trekken willen we onszelf echt als een soort kroon op de schepping of een zeldzaam succesvolle evolutieding willen zien.

Daarmee bedoel ik dus niet dat we nu alle misdadigers en zwakzinnige mensen moeten uitroeien.
Dus geen straffen en geen psychologen inschakelen? Wat is de oplossing dan wel?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221138276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 08:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Absoluut even verwerpelijk en zou ook keihard verboden moeten worden, maar bij jongens werkt alles nog(uitgezonderd mislukte of niet-professionele operaties).
Bij meisjes worden essentiële delen gewoon weggesneden en in het ergste geval wordt alles weggesneden en de rest ook nog eens toegenaaid zodat ze nog enkel door een mini gaatje kunnen plassen. Ik zal je niet hoeven uit te leggen dat dit enorme problemen geeft?
Oja, dat wordt dan weer lekker open gereten als ze hun huwelijksnacht ingaan als 14 jarige met één of andere uitgehuwelijkte engerd die totaal geen respect voor haar heeft.

Daarom :Y
Volgens die redenering is een symbolische speldenprik of kleine incisie in een schaamlip dus wel toegestaan, dan doet alles het immers gewoon nog. Maar bij meisjes is elke ingreep verboden, hoe klein ook. En bij jongens verandert wel degelijk de seksuele beleving als je een heel stuk voorhuid waar enorm veel zenuwen zitten eraf snijdt.

Het is gewoon meten met twee maten vanwege "traditie" en de joden en moslims niet voor het hoofd durven te stoten. Wat mij betreft raak je direct je kind kwijt en de cel in als je ze zonder medische noodzaak verminkt onder de leeftijd van 16. Achterlijk gedoe.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221138320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dus geen straffen en geen psychologen inschakelen? Wat is de oplossing dan wel?
Geen idee. Maar doodstraf zorgt dus niet dat er minder gemoord of verkracht wordt.
Wat de oplossing zou kunnen zijn en ik ga hierbij echt uit van mijn natte vinger.
Dat de overheden eens echt transparant zouden worden, met name de westerse die het mooi weten te vertellen, maar evengoed een stuk of zoveel verborgen agenda's hebben die bol staan van eigenbelang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')