Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.quote:
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?
En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
Okee, ik snap het. Denk ik.quote:Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.
Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, ik snap het. Denk ik.
Maar dat was niet wat je eerder beweerde.
Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek.
Naar daders? Prima.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Ja, de slachtoffers aanpakken lijkt me ook wat apart.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Naar daders? Prima.
Naar slachtoffers? Nee.
Wat versta jij onder hardvochtig? Meisjes gewoon naar hun 'eigen' land laten gaan waar ze ongestraft verminkt kunnen worden?quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Naar daders? Prima.
Naar slachtoffers? Nee.
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?
Misschien is ze als genitaal verminkte wel beter af in een cultuur genitaal verminkten wel accepteert? Het is in ieder geval beter voor de Nederlandse samenleving en al die meisjes die dit nog te wachten staat.
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Ik snap je gedachte. Maar straffen heeft nog nooit wat uitgehaald. Mensen blijven moorden, roven, verkrachten, martelen en noem maar op.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.
Dat geldt dus voor alle religekkies.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:29 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.
Hebben die de massale import voorkomen dan?quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat heeft links binnengehaald dan
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen
Ik weet wel dat 'links' indertijd zeer tegen import was en Cohen indertijd met de strengste immigratieregels op de proppen kwam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |