abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221136037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor, dat doet het niet.
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221136072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt, en daardoor hebben we genitaal verminkte meisjes en vrouwen in Nederland.
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?

En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
"Pools are perfect for holding water"
pi_221137034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]
En dat wil jij oplossen middels wetgeving die de slachtoffers het Nederlanderschap ontneemt en het land uit zet?

En daar zie je geen enkele ethische bezwaren in?
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.

Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In haar eigen cultuur is ze geen slachtoffer. In haar eigen cultuur is het intact blijven van de familie veel belangrijker, en ook in de Westerse ethiek is het gezin mensenrechtelijk beschermd. Jeugdzorg staat er ook niet heel goed op.

Het is niet ethisch om de ethische vraag te beperken tot het individuele kind en de ethiek van het faciliteren van genitale verminking op behoorlijke schaal door te laten gaan. Dat is vooral laf.
Okee, ik snap het. Denk ik.
Maar dat was niet wat je eerder beweerde.

Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
pi_221137651
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, ik snap het. Denk ik.
Maar dat was niet wat je eerder beweerde.

Van rechtswege vervalt de Nederlandse nationaliteit bij genitale verminking van meisjes in het buitenland.
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat volgde op: Ik zou zeggen... het is mijn idee van een aanpak. Het is een hardvochtige aanpak, maar ik vind het onethisch om het niet aan te pakken. Aanpakken is wat anders dan een inspanning doen, zoals posters ophangen. Het enige ethische om te doen is zorgen dat het stopt.
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek. |:)
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:00:46 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Okee, het is me duidelijk. Jij hebt een stevige zonnesteek. |:)
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:12:21 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
Ja, de slachtoffers aanpakken lijkt me ook wat apart.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137790
Je zou denken dat een schoolarts e.e.a. laten controleren voldoende is om vast te stellen dat dit heeft plaatsgevonden en dan met sanctie: uitzetting.

Lijkt mij dat zoiets wel afschrikt.

Een poster, nee... gek genoeg niet...
pi_221137820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij wenst geen hardvochtige aanpak van dit probleem?
Wat versta jij onder hardvochtig? Meisjes gewoon naar hun 'eigen' land laten gaan waar ze ongestraft verminkt kunnen worden?
Want als het daar gebeurt is het minder erg? Voor jou dan. Niet voor het kind in kwestie.

Wat ik dan onder hardvochtig versta, is het volgende: Niet meteen in een kramp schieten als dit soort wetten onze joodse buurtjes ook treffen.
Want ongeacht of het nu gaat over ritueel slachten of het besnijden van pasgeboren baby's, de overheid kan maar geen manier vinden om de joden te sparen en moslims in deze strafbaar te laten zijn.

Beetje het zelfde soort geëikel wat je ook terugleest in de discussie over femicide.

Religieuze achterlijke tradities zouden gewoon verboden moeten worden.
Hier in Nederland. Over de wetten in andere landen kunnen we dan niet zoveel doen.
Maar hier des te meer.

Waarom is Nederland nou niet in deze de eerste? We stonden wel vooraan tijdens het eerste homohuwelijk.
Waarom hier zo moeilijk over doen?

Echt waar. Ik snap geen bal meer van deze wereld.
pi_221137824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Naar daders? Prima.

Naar slachtoffers? Nee.
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?

Misschien is ze als genitaal verminkte wel beter af in een cultuur genitaal verminkten wel accepteert? Het is in ieder geval beter voor de Nederlandse samenleving en al die meisjes die dit nog te wachten staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221137846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
OK, dochterlief komt gruwelijk genitaal verminkt terug. Ouders in de gevangenis? Kind nog steeds genitaal verminkt naar jeugdzorg, in inrichting en dan naar een Westers gastgezin dat de seksualiteit viert terwijl de fopstrafjes ertoe leiden dat dit nog veel meer meisjes gaat overkomen?

Misschien is ze als genitaal verminkte wel beter af in een cultuur genitaal verminkten wel accepteert? Het is in ieder geval beter voor de Nederlandse samenleving en al die meisjes die dit nog te wachten staat.
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:23:43 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221137861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221137881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Is het dan niet beter om goede voorlichting te geven?
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.
pi_221137890
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hard straffen is betere. Direct 30 jaar voor genitale verminking.
Ik snap je gedachte. Maar straffen heeft nog nooit wat uitgehaald. Mensen blijven moorden, roven, verkrachten, martelen en noem maar op.
Psychologen of psychiaters inschakelen is ook een mislukking gebleken.
Iedereen dan maar een wapen geven? Nee, lijkt me ook niks. Want dan is letterlijk iedereen vogelvrij.

Mijn conclusie: de mens is de grootste mislukking van de natuur.
Om dit allemaal een beetje recht te breien zullen we de komende jaren (eeuwen) er flink aan moeten trekken willen we onszelf echt als een soort kroon op de schepping of een zeldzaam succesvolle evolutieding willen zien.

Daarmee bedoel ik dus niet dat we nu alle misdadigers en zwakzinnige mensen moeten uitroeien.
pi_221137908
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:29 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Want moslims staan er om bekend dat ze zeer makkelijk te overtuigen zijn met rationale argumenten.
Dat geldt dus voor alle religekkies.
Ga jij maar een jood overtuigen dat hij zijn zoon niet moet besnijden.
Of ga maar die jehovagetuige ervan overtuigen dat hij zijn kind wel moet laten opereren.
Enz. Het zijn echt niet alleen de moslims die niet voor rede vatbaar zijn.

En hoe rationeel zijn jouw argumenten als het over dit soort zaken gaat?
Ga dat ook eens bij je zelf na.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:50:45 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221138008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat heeft links binnengehaald dan :?
Dat waren rechtse en centrumrechtse regeringen over de decennia heen :{
Ik weet wel dat 'links' indertijd zeer tegen import was en Cohen indertijd met de strengste immigratieregels op de proppen kwam.
Hebben die de massale import voorkomen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')