Jij liever dan ik.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:54 schreef Mikeytt het volgende:
Over een uurtje komt oma langs, dus nog niet geluncht. Zaterdag, dus denk dat ze balkenbrij heeft
Balkenbrij is een typisch najaarsgerecht. Herfst of winter dus.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:54 schreef Mikeytt het volgende:
Over een uurtje komt oma langs, dus nog niet geluncht. Zaterdag, dus denk dat ze balkenbrij heeft
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij liever dan ik.![]()
Ik hou het met deze tempies liever op een licht verteerbare soep. En eventueel wat gekookte aardappels of rijst met wat groenten en een stukje vis.
Qua temperatuur maakt het niet uit met de airco hier.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Balkenbrij is een typisch najaarsgerecht. Herfst of winter dus.
Neem dat mensje mee naar een leuk tentje met licht verteerbare gerechten.
Tosti ham-kaas-ananas of zo.
Mijn oma leeft niet meer.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Qua temperatuur maakt het niet uit met de airco hier.Ik vind het door het hele jaar heerlijk.
Op een broodje met wat gekarameliseerde appel is best fris. Als oma langs komt, bepaalt oma wat we allemaal etenHeb ik helemaal niets over te zeggen. Weet overigens niet zeker of het balkenbrij wordt, maar vorige week en de week daarvoor wel.
Jouw oma is knettergek. Dat zij met deze temperaturen een typisch herfstgerecht gaat maken.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
Qua temperatuur maakt het niet uit met de airco hier.Ik vind het door het hele jaar heerlijk.
Op een broodje met wat gekarameliseerde appel is best fris. Als oma langs komt, bepaalt oma wat we allemaal etenHeb ik helemaal niets over te zeggen. Weet overigens niet zeker of het balkenbrij wordt, maar vorige week en de week daarvoor wel.
Heerlijk! Koude kip is een van mijn favorietenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 14:12 schreef littlemindy het volgende:
Koude gegrilde kippenpoten van de poelier![]()
Iets warms trek ik niet met dit weer
Het was uiteindelijk aardappelsalade en worst, geen balkenbrijquote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jouw oma is knettergek. Dat zij met deze temperaturen een typisch herfstgerecht gaat maken.
Ik hoop echt dat jij geen misbruik maakt van die arme oude schat.
Wauw jij hebt een heel tof kopjequote:Op maandag 22 juni 2026 05:56 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Ontbijt, bakje alpro nature met aardbeien en griekse honing
[ afbeelding ]
Dankje wel grappig, geen idee hoe ik eraan ben gekomen eigenlijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 13:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw jij hebt een heel tof kopje
quote:Op maandag 22 juni 2026 15:20 schreef golfer het volgende:
Vanavond worden het weer eens de gehaktballen van de Librije, met daarbij botersla, komkommer en cherrytomaten met een vinaigrette.
Misschien heeft die duistere reden wel hiermee te maken:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:29 schreef Kanaroe het volgende:
Om een of andere duistere reden stond de viskraam er vandaag niet, had zo'n zin in een koud visbuffetje![]()
quote:Marktkooplieden proberen groenten en vis vers te houden
Voor marktkooplieden in Rotterdam zijn deze buitentemperaturen verre van ideaal. Visboer Hassan heeft twee keer zoveel ijs nodig om te zorgen dat de vis goed blijft, zegt hij bij regionale omroep Rijnmond. "De vis moet vers blijven." Ook sluit hij zijn kraam vandaag waarschijnlijk wat eerder. "Als het erg warm is, gaan we om 15.00 uur inpakken."
Morgen en overmorgen wordt het waarschijnlijk nog warmer en daar valt mogelijk niet meer tegenop te koelen. "In verband met de hitte gaan we misschien een paar dagen niet op de markt staan."
Soerish staat met zijn groenten op de markt in het centrum in Rotterdam. Ook hij neemt maatregelen om zijn koopwaar vers te houden. "Ik houd het zo lang mogelijk in de koelcel. Het ligt zo kort mogelijk in de kraam, dan gaat het goed. Wat niet verkoopt, gaat snel weer de koelcel in."
Ja, dat zou kunnen, en terecht ookquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Misschien heeft die duistere reden wel hiermee te maken:
[..]
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:15 schreef golfer het volgende:
En vanavond maak ik weer eens de paella van Gordon Ramsay, aangevuld met een paar gebakken rode Argentijnse garnalen.
Op de boot! Doe maar sjiekquote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Gezwommen vanavond en hapjes/avondeten op de boot![]()
Kaas, vleeswaren, gevulde eieren, stokbrood en crackers, zoute pinda's, watermeloen, kersen, komkommer en tomaatjes.
Een gewoon bootje van ouders maar wel genietenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Op de boot! Doe maar sjiek
Gevulde eitjes, heerlijk met dit weer
Oh je foto deed t ff niet bij mij, vandaarquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:52 schreef Karzai het volgende:
[..]
Frisdrank
Vanavond ook gazpacho en een broodje kip
quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het gazpacho met daarbij wat kibbeling vanuit IJmuiden.
Oei, die ben je vergeten op tijd uit de oven te halen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 19:52 schreef Mikeytt het volgende:
Piccolino's, tomaat en een Cinnamon Poptart
[ afbeelding ]
2 minuten langer in de airfryer. Worden ze krokanter van. Vind ik lekkerderquote:Op woensdag 24 juni 2026 20:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oei, die ben je vergeten op tijd uit de oven te halen.
Het bleek 1,8 kilo te zijn. Wel nog vrij kleine mossels, maar weer erg smakelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:39 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het voor mij een kilo verse nieuwe mosselen.
las dat het seizoen vanaf juli tot april isquote:Op donderdag 25 juni 2026 18:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Het bleek 1,8 kilo te zijn. Wel nog vrij kleine mossels, maar weer erg smakelijk.
[ link | afbeelding ]
Ik zou het een moeilijke keuze vinden, kaasfondue of mosselenquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:39 schreef golfer het volgende:
En voor B. wordt het kaasfundue.
Doop je mosselen in de kaasfondue.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:09 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik zou het een moeilijke keuze vinden, kaasfondue of mosselen
Allebei heerlijk
Ze zien je graag komen bij die visjuwelier!quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:39 schreef golfer het volgende:
En voor B. wordt het kaasfundue.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |