abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:25:09 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221088106
Man en vrouw omgekomen door misdrijf in Meerstad, dochter (13) aangehouden
De politie heeft afgelopen nacht twee overleden personen aangetroffen in een woning aan de Meerhoven in Meerstad. Het gaat om een 53-jarige man en vrouw. Zij zijn de bewoners van de woning. Hun minderjarige dochter is door de politie aangehouden.

De politie arriveerde rond middernacht bij de woning. Nadat zij de overleden personen aantroffen, zetten zij direct de omgeving rondom de woning ruim af.

Volgens buurtbewoners is het huis van een man, een vrouw en een minderjarig meisje. Volgens buurtbewoners, die geschokt reageren, gaat het om een echtpaar en hun dochter.

woensdagavond nog met de hond zou hebben gewandeld. De hond werd volgens buurtbewoners donderdagochtend door de dierenambulance opgehaald. De buurtbewoners zagen vervolgens hoe de 13-jarige dochter van het gezin door agenten uit de woning werd meegenomen. Zij is aangehouden wegens mogelijk betrokkenheid bij de dood van haar ouders, meldt een woordvoerder van de politie. De verdachte zit in volledige beperking en mag alleen contact hebben met een advocaat.

Buurtbewoners melden ook dat het gezin op het punt stond te verhuizen. De woning stond sinds februari te koop en zou in maart zijn verkocht.

De politie laat weten momenteel uit te gaan van een misdrijf. Rechercheurs en forensisch onderzoekers zijn aanwezig om sporenonderzoek te doen. De verwachting is dat het onderzoek geruime tijd in beslag zal nemen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~af15d1a6/

Zo heftig. Dit zijn meer Amerikaanse taferelen, maar blijkbaar gebeurt het ook hier :{
  Forum Admin vrijdag 19 juni 2026 @ 14:26:07 #2
35723 crew  GGMM
pi_221088115
Gereekst (de like-knop is rechts bovenin te vinden)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_221088130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:22 schreef xzaz het volgende:

[..]
Moet kunnen niets mis mee.
Begrijp ook niet zo goed waarom mensen daar zo moeilijk over doen
pi_221088131
Ik ga jaarlijks op vakantie naar Grand Canaria, daar hebben ze ook een fetish festival waar de helft als hondje gekleed is, ik kan je zeggen dat de mensen erg aardig zijn, en er absoluut geen stekje los bij zit.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin vrijdag 19 juni 2026 @ 14:30:02 #5
35723 crew  GGMM
pi_221088141
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:28 schreef raptorix het volgende:
Ik ga jaarlijks op vakantie naar Grand Canaria, daar hebben ze ook een fetish festival waar de helft als hondje gekleed is, ik kan je zeggen dat de mensen erg aardig zijn, en er absoluut geen stekje los bij zit.

[ afbeelding ]
Ze zullen ongetwijfeld heel aardig zijn, totdat ze je krant stelen of in je voortuin pissen
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:30:43 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221088147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:30 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ze zullen ongetwijfeld heel aardig zijn, totdat ze je krant stelen of in je voortuin pissen
Of hun ouders vermoorden
pi_221088168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:11 schreef Kissingbird het volgende:
Vind het best triest om sommige reacties hier te lezen over een kind.

Er worden meteen labels geplakt, aannames gedaan en dingen belachelijk gemaakt.
Wat ze ook gedaan heeft het gaat nog steeds om een minderjarige en een enorm trieste tragische situatie.
Iets meer nuance en menselijkheid zou niet misstaan lijkt me :@ .

Zie wat termen ook over het kind.
Furry = hobby/fandom rond dieren met menselijke eigenschappen.
Therian = iemand die zich innerlijk sterk verbonden voelt met of identificeert als een dier.

Groot verschil ;)
:W
Maar is het verschil dan dus dat een furry zelf ook weet dat ie een mens is en af en toe een rolletje/alter ego speelt, en een therian oprecht gelooft een dier te zijn? Ik verwacht dat je in die tweede categorie dan vaker individuen zult zien met psychische klachten, waarvan dat dan mogelijk een van de uitingen is.
pi_221088182
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:30 schreef GGMM het volgende:

[..]
Die kans is met voetbalsupporters groter.
pi_221088186
quote:

[ afbeelding ]
Dit is erg ongezond
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:35:34 #10
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221088190
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:11 schreef Kissingbird het volgende:
Vind het best triest om sommige reacties hier te lezen over een kind.

Er worden meteen labels geplakt, aannames gedaan en dingen belachelijk gemaakt.
Wat ze ook gedaan heeft het gaat nog steeds om een minderjarige en een enorm trieste tragische situatie.
Iets meer nuance en menselijkheid zou niet misstaan lijkt me :@ .

Zie wat termen ook over het kind.
Furry = hobby/fandom rond dieren met menselijke eigenschappen.
Therian = iemand die zich innerlijk sterk verbonden voelt met of identificeert als een dier.
Groot verschil ;)
:W
Hier gaat het juist fout.

Minderjarigheid is nooit een excuus voor dit soort bruut en barbaars geweld tegen nota bene de eigen familie.

We zijn in onze huidige samenleving in een bizarre cultuur gekomen waar er telkens wordt geprobeerd van daders slachtoffers te maken. 'Ja, persoon X heeft wel vier mensen doodgeschoten, maar hij had een moeilijke jeugd hoor. Laten we niet te hard oordelen'. 'Persoon Y heeft wel een aanslag gepleegd met vele slachtoffers, maar hij was wel manisch depressief'.

Alsof dit soort dingen een excuus of zelfs bijna rechtvaardiging zijn voor de meest bizarre uitspattingen van geweld. Je zit dit in de VS bijvoorbeeld ook wel, iemand wordt gepest en schiet daarna even de hele school overhoop.

Het ergste is nog wel dat de daadwerkelijke slachtoffers, nabestaanden, overlevenden of getraumatiseerden eigenlijk amper aandacht meer krijgen. Die moeten er gewoon maar mee leren leven. Laten we eens beginnen met wat meer menselijkheid voor die groep in plaats van bij de daders te beginnen.

Het wordt dan ook tijd om dit soort dingen veel harder te gaan aanpakken. Preventie, dus het op tijd signaleren van afwijkend en problematisch gedrag en ongenadig hard straffen als het misgaat en er slachtoffers zijn gevallen. Zulke mensen zijn helaas een gevaar en zouden dan ook voor altijd uit de samenleving verwijderd moeten worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin vrijdag 19 juni 2026 @ 14:35:56 #11
35723 crew  GGMM
pi_221088193
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die kans is met voetbalsupporters groter.
Touché
pi_221088198
quote:

[ afbeelding ]
Je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat dit gewoon een seksuele kink is voor die kerels. :')
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:39:40 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221088225
quote:

[ afbeelding ]
Dit is niet hetzelfde. Hier heeft het een BDSM aspect, deze mensen denken namelijk niet echt een dier te zijn. Dat zie bij de furry subcultuur wel terug, dat zijn mensen die zich in alle aspecten van het leven inbeelden een soort dier te zijn.

Dat jongeren vrij worden gelaten zich hierin onder te dompelen is ook weer veelzeggend. De dader die achter de aanslag zat op Charlie Kirk zat ook al in deze wereld en het is geen geheim dat dit veel problematische figuren trekt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Spellchecker vrijdag 19 juni 2026 @ 14:40:16 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221088231
quote:

[ afbeelding ]
Ik heb vorig jaar op Tilburgse kermis ook mensen zo zien rondlopen.
Was wel op roze maandag.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:43:26 #15
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221088259
Net even bijgelezen. Wat een VERHAAL dit zeg ;( :{.

Wtf.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221088266
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is niet hetzelfde. Hier heeft het een BDSM aspect, deze mensen denken namelijk niet echt een dier te zijn. Dat zie bij de furry subcultuur wel terug, dat zijn mensen die zich in alle aspecten van het leven inbeelden een soort dier te zijn.

Dat jongeren vrij worden gelaten zich hierin onder te dompelen is ook weer veelzeggend. De dader die achter de aanslag zat op Charlie Kirk zat ook al in deze wereld en het is geen geheim dat dit veel problematische figuren trekt.
Het is een mix, sommige is het bdsm bij andere meer de kleding fetish en dan is er ook nog een stukje roleplaying, wat ik minder gezond vind is dat sommige op hun blote knieen over het asfalt lopen, die kunnen beter stratemaker worden.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 14:44:30 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221088274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:25 schreef xzaz het volgende:
Man en vrouw omgekomen door misdrijf in Meerstad, dochter (13) aangehouden

Dochter blijkt 15 jaar te zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221088281
Blijkbaar is het kind in kwestie 15 jaar oud en heeft ze ook alles met medeleerlingen gedeeld. Inclusief foto's en video's van wat er gebeurd is en haar ouders die dood op de grond/bed lagen.

Bizar verhaal in ieder geval. Uit de buurt hoor je enkel positieve geluiden over hoe een fijn, warm en liefdevol gezin het was. Blijkbaar zat er toch meer mis dan men wist.

Onvoorstelbaar dat een meisje dat zomaar doet in ieder geval. Ik ga niet speculeren, maar ik ga ook niet raar opkijken als over een paar jaar blijkt dat er al van alles mis was.

Dat een kind zich identificeert als dier is wel opmerkelijk, al is het vaak ook gewoon een spel is mijn ervaring. Ik ken kinderen die (gekscherend) vertellen dat ze zich als vliegdekschip of astronaut identificeren. Een stukje fantasie in je leven is prima, maar je moet niet doorslaan.
pi_221088308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Maar is het verschil dan dus dat een furry zelf ook weet dat ie een mens is en af en toe een rolletje/alter ego speelt, en een therian oprecht gelooft een dier te zijn? Ik verwacht dat je in die tweede categorie dan vaker individuen zult zien met psychische klachten, waarvan dat dan mogelijk een van de uitingen is.
Fury is inderdaad een spel / hobby niet dat je denkt dat het je indentiteit is.
Therian is meer een identificatie met een dier niet dat je denkt dat je een dier bent.
Vaak een wolf/ hond/ kat.

Hmm vind ik wat kort door de bocht dat daar automatisch meer psychische klachten bij zouden zijn.
Smile, it's free therapy.
pi_221088326
Het zou me niet verbazen als deze is opgestookt door die onlne groepen die je nu hebt, misschien zelfs wel chineze bots.
pi_221088353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:49 schreef raptorix het volgende:
Het zou me niet verbazen als deze is opgestookt door die onlne groepen die je nu hebt, misschien zelfs wel chineze bots.
Gevalletje 764 zou kunnen, die hebben er wel een handje van om mensen ook aan te moedigen om e.e.a. te filmen/delen.
pi_221088364
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Minderjarigheid is nooit een excuus voor dit soort bruut en barbaars geweld tegen nota bene de eigen familie.

We zijn in onze huidige samenleving in een bizarre cultuur gekomen waar er telkens wordt geprobeerd van daders slachtoffers te maken. 'Ja, persoon X heeft wel vier mensen doodgeschoten, maar hij had een moeilijke jeugd hoor. Laten we niet te hard oordelen'. 'Persoon Y heeft wel een aanslag gepleegd met vele slachtoffers, maar hij was wel manisch depressief'.

Alsof dit soort dingen een excuus of zelfs bijna rechtvaardiging zijn voor de meest bizarre uitspattingen van geweld. Je zit dit in de VS bijvoorbeeld ook wel, iemand wordt gepest en schiet daarna even de hele school overhoop.

Het ergste is nog wel dat de daadwerkelijke slachtoffers, nabestaanden, overlevenden of getraumatiseerden eigenlijk amper aandacht meer krijgen. Die moeten er gewoon maar mee leren leven. Laten we eens beginnen met wat meer menselijkheid voor die groep in plaats van bij de daders te beginnen.

Het wordt dan ook tijd om dit soort dingen veel harder te gaan aanpakken. Preventie, dus het op tijd signaleren van afwijkend en problematisch gedrag en ongenadig hard straffen als het misgaat en er slachtoffers zijn gevallen. Zulke mensen zijn helaas een gevaar en zouden dan ook voor altijd uit de samenleving verwijderd moeten worden.
Dat is niet wat ik zei. Ik heb nergens gesteld dat minderjarigheid een excuus is.
Mijn punt ging over de toon en het bespotten van een minderjarige in dit extreme voorval ;)
Smile, it's free therapy.
pi_221088463
En dan te bedenken dat een tijdje geleden het nog een fabeltje zou zijn dat sommige jongeren zich identificeren als dieren.

Verder houden sommige mensen er een aparte definitie op na van cosplay.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:19:43 #24
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221088709
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Eerder problematisch gedrag herkennen mee eens. Straffen heeft alleen geen zin.

Behandeling wel en eventueel (levenslang) begeleid wonen.

Hersenonderzoek laat namelijk meer en meer zien dat er bij afwijkend gedrag gewoon afwijkingen te zien zijn. Je kan een gedeelte fixen met gedrags therapie of beter gezegd de persoon leren omgaan met. Dan is er ook nog medicatie. Fixed niet iedereen en die moet je gewoon je uit de samenleving halen. Niet als straf maar als bescherming voor zowel de persoon zelfs als de samenleving.

Overigens is inmiddels ook bewezen dat zaken tijdens de zwangerschap of jonge kindertijd wel degelijk sporen nalaten in de hersenen.

Oppassen dus met zomaar oordelen en straffen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:21:26 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221088747
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:49 schreef raptorix het volgende:
Ja ik zat ook aan dit soort groepen te denken. Begint meestal ook met dierenmishandeling.

Sadistische online chatgroepen actief, verdachte vast op terrorisme-afdeling
pi_221088775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 05:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Trannies, kleding aantrekken, discords, grote beweringen is grote bewijzen, deze post riekt bijna naar aanzetten tot haat.
Oh nee hoor. Heb niets tegen ze en zolang ze niemand kwaad doen helemaal prima. Hoop wel dat ze de hulp krijgen die ze verdienen het is duidelijk een schreeuw om hulp.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:23:33 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221088776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja ik zat ook aan dit soort groepen te denken. Begint meestal ook met dierenmishandeling.

Echt, wat bezielt zulke 'mensen'? 8)7 :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:26:28 #28
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221088804
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Zo'n social media verbod onder de x jaar is niet eens zo'n slecht idee :X
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:43:25 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089051
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Eerder problematisch gedrag herkennen mee eens. Straffen heeft alleen geen zin.

Behandeling wel en eventueel (levenslang) begeleid wonen.

Hersenonderzoek laat namelijk meer en meer zien dat er bij afwijkend gedrag gewoon afwijkingen te zien zijn. Je kan een gedeelte fixen met gedrags therapie of beter gezegd de persoon leren omgaan met. Dan is er ook nog medicatie. Fixed niet iedereen en die moet je gewoon je uit de samenleving halen. Niet als straf maar als bescherming voor zowel de persoon zelfs als de samenleving.

Overigens is inmiddels ook bewezen dat zaken tijdens de zwangerschap of jonge kindertijd wel degelijk sporen nalaten in de hersenen.

Oppassen dus met zomaar oordelen en straffen.
De realiteit blijft dat zulke mensen heel veel leed hebben veroorzaakt en hiervoor bestraft dienen te worden. Een bestraffing hoort daar een onderdeel van te zijn door zulke mensen uit de samenleving te verwijderen.

Het wijzen naar externe factoren (zoals jij hier doet) lost niets op en zorgt er dus juist voor dat je uiteindelijk bij een punt komt dat er van daders, slachtoffers wordt gemaakt en de echte slachtoffers over het hoofd worden gezien.

Iemand die bijvoorbeeld depressief is en vroeger gepest is geweest en uiteindelijk ergens een aanslag besluit te plegen, dient gewoon volledig berecht te worden en waarbij de doodstraf (zoals men in de VS ook hanteert) een optie is.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:49:14 #30
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221089085
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit blijft dat zulke mensen heel veel leed hebben veroorzaakt en hiervoor bestraft dienen te worden. Een bestraffing hoort daar een onderdeel van te zijn door zulke mensen uit de samenleving te verwijderen.

Het wijzen naar externe factoren (zoals jij hier doet) lost niets op en zorgt er dus juist voor dat je uiteindelijk bij een punt komt dat er van daders, slachtoffers wordt gemaakt en de echte slachtoffers over het hoofd worden gezien.

Iemand die bijvoorbeeld depressief is en vroeger gepest is geweest en uiteindelijk ergens een aanslag besluit te plegen, dient gewoon volledig berecht te worden en waarbij de doodstraf (zoals men in de VS ook hanteert) een optie is.
De doodstraf? Dat gaat toch niet gebeuren dus hou er maar over op.
Ik vind dat trouwens in dit topic niet gepast om over te beginnen bij een 15 jarige.
Waarschijnlijk is ze flink in de war en zal ze zich verschrikkelijk voelen als ze weer helder is. Zonder goed te praten wat ze heeft gedaan, zal ze de rest van haar leven meedragen dat ze haar ouders heeft vermoord. Dit is geen koelbloedige, helder bedachte moord maar duidelijk een verward persoon. Van nog maar 15 jaar.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221089113
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vind dat trouwens in dit topic niet gepast om over te beginnen bij een 15 jarige.
Waarschijnlijk is ze flink in de war en zal ze zich verschrikkelijk voelen als ze weer helder is. Zonder goed te praten wat ze heeft gedaan, zal ze de rest van haar leven meedragen dat ze haar ouders heeft vermoord. Dit is geen koelbloedige, helder bedachte moord maar duidelijk een verward persoon. Van nog maar 15 jaar.
Ben je het poezenbeest vergeten? Was dat ook in een vlaag van verstandsverbijstering. Ik denk dat je op dat moment al een hele grote rode vlag moet zien en een dwangbuis bestellen. Flink in de war ja.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:53:45 #32
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089123
quote:

[..]
Ach ja zelfs babies kunnen heel gevaarlijk zijn in de ogen van deze user. ;)
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:54:21 #33
438527 MissButterflyy
pi_221089124
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:52 schreef Soury het volgende:

[..]
Ben je het poezenbeest vergeten? Was dat ook in een vlaag van verstandsverbijstering. Ik denk dat je op dat moment al een hele grote rode vlag moet zien en een dwangbuis bestellen. Flink in de war ja.
Nee, dat verhaal ken ik niet.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:56:01 #34
483584 incel
they/them
pi_221089134
Was dus besmet met die gender shit
pi_221089137
Mooi, of niet eigenlijk, voorbeeld wat de woke ideologie kan voortbrengen....
pi_221089143
Net als je denkt dat het niet gekker kan:

https://showblad.nl/nieuw(...)0zsJxzVvSV2JomSBe1Uw

Het overlijden van de 53-jarige Johan en Mathilda uit Meerstad schokt het hele land. Hun dochter zit vast op verdenking bij betrokkenheid bij hun overlijden. Zij zou beelden hebben verspreid van haar daden. Scholieren hebben deze bekeken en vertellen tegen de Telegraaf wat er op het materiaal te zien was.

Gezinsdrama

In de nacht van woensdag op donderdag sloeg het noodlot toe. Het echtpaar werd in hun huis om het leven gebracht.
De politie ontving uiteindelijk een melding, mogelijk van het meisje zelf, en ging ter plaatse. Daar troffen agenten de lichamen van de twee ouders aan.
De tienerdochter werd vervolgens aangehouden wegens betrokkenheid bij de dood van haar ouders. Ze zit nu vast en zit in beperking. Dat betekent dat ze met niemand contact mag hebben, behalve met haar advocaat.

School in shock

Vrijdagochtend bereikt het nieuws het Montessori Vaklyceum waar het tienermeisje studeerde. Het is onbegrijpelijk. Een leerling zit nu vast voor het vermoorden van haar ouders. Medescholieren proberen het te bevatten op het schoolplein.
"Het voelt surreëel" zeggen leerlingen tegen elkaar. "Wij zaten nog net met haar in de klas."
Wat opvalt: het meisje was het afgelopen schooljaar lange tijd afwezig. Waarom precies, weet niemand. Maar scholieren merkten het op.
'Identificeren als hond'
Degenen die haar kenden, wisten dat het meisje 'anders' was. Ze worstelde met haar identiteit. Eerst wilde ze aangesproken worden met 'hij'. Later veranderde dat. Ze begon zich te identificeren als hond.
"Ze droeg een staart, hondenoren en handschoenen," zegt een klasgenoot. "Ik kwam hier in de eerste klas op school en dacht: wow, wat is dit?"
Leerlingen zeggen dat ze soms zelfs blafgeluid maakte. Niet voortdurend, maar regelmatig genoeg dat het opviel.
Het meisje was niet alleen. Ze hoorde bij een groepje jongeren dat zich op vergelijkbare wijze uitten. Deze groep trok aandacht op school. In de pauzes zagen andere leerlingen ze altijd samen.
"Dan deden ze in de pauze met elkaar alsof ze honden zijn. Door over de grond te kruipen en te blaffen," vertelt een tiener. "Het was best vreemd om mee te maken.
Deze groep vormde hun eigen wereld op school, een bubbel waar 'normale' gedragsregels niet leken te gelden.
Het gedrag van het meisje was onderwerp van gesprek. Niet alleen vanwege de eigenaardigheden, maar ook omdat het duidelijk was dat ze ergens mee worstelde. Medescholieren observeerden haar.
Sommigen vonden het gewoon interessant, anderen maakten zich zorgen. Niemand kon echter voorzien waar dit op uit zou lopen.

Beelden verspreid

Wat de hele school pas vrijdag echt in beroering bracht: het meisje zou foto's en video's hebben verspreid van haar ouders nadat zij waren omgekomen.
Klasgenoten ontvingen deze via WhatsApp. Of ze zagen ze op de telefoon van vrienden. Volgens enkele scholieren was te zien dat de vader van het meisje op de grond lag, haar moeder op bed.
"Je zag haar ouders met hun ogen open liggen. Er was bloed te zien en een mes," vertelt een leerling die de foto's gezien heeft aan de Telegraaf.
Meerdere scholieren zeggen ze gezien te hebben of iemand te kennen die ze ontving. Het verspreidde zich als een lopend vuurtje. WhatsApp-groepjes vol geschokte tieners die elkaar de beelden kennelijk hebben doorgestuurd.
Volgens meerdere schoolgenoten kregen vrienden van het meisje de beelden als eersten. Een vriendin zag de beelden en belde de politie. Dat was waarschijnlijk wat het onderzoek in gang zette.

Het gezin

Wat scholieren ook opviel: voor zover zij wisten, leek het gezin van buiten aardig. Johan en Mathilda werden beschreven als "heel lief" voor hun dochter. Hoe kon dit gebeuren in een gezin dat ogenschijnlijk warm en liefdevol leek? Die vraag stellen scholieren zich nu.
De politie laat weten dat ze op de hoogte is van de beelden. Ze willen er niet op ingaan vanwege het onderzoek. Maar ze waarschuwen iedereen: "Heftige beelden niet verder verspreiden. Dit kan veel impact hebben op betrokkenen."
Hoe het zover kon komen? Wat speelde zich af in die woning? Wat veroorzaakte de explosie van geweld? Die vragen blijven voorlopig onbeantwoord terwijl het onderzoek loopt.
Nabeschouwing: In meerdere media verschijnen berichten dat het meisje 13 jaar zou zijn. Andere media melden dat ze 15 is. De politie doet hier geen mededelingen over en maakt ook niet bekend hoe oud het kind is.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:09 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089151
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:53 schreef Perox het volgende:

[..]
Ach ja zelfs babies kunnen heel gevaarlijk zijn in de ogen van deze user. ;)
Que?

Het zou fijn zijn als je mij geen standpunten in de voeten wilt schuiven die ik nooit heb ingenomen.
quote:

[..]
Inderdaad. Daar ben ik in het algemeen een voorstander van, bij zware delicten dient dat een optie te zijn.

Ik gaf het voorbeeld van mass-shootings in de VS, daarbij zie je ook wel dat daders soms minderjarig zijn, dat is wat mij betreft geen excuus of redenen voor strafvermindering.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:46 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221089157
Het wordt toch allemaal steeds gekker, nu denken ze al dat ze een hond zijn. Koekoek. 8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:59:18 #39
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089161
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Het wordt toch allemaal steeds gekker, nu denken ze al dat ze een hond zijn. Koekoek Woef Woef. 8)7
FTFY
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:59:33 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221089163
quote:
Het wordt toch allemaal steeds gekker, nu denken ze al dat ze een hond zijn. Koekoek. 8)7
En je moet er allemaal begrip voor hebben natuurlijk anders is het een geeenoooosiede!!!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:00:42 #41
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089173
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Que?

Het zou fijn zijn als je mij geen standpunten in de voeten wilt schuiven die ik nooit heb ingenomen.
[..]
Je ontkent?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:00:59 #42
483584 incel
they/them
pi_221089178
Ze willen wat doen tegen homogenezers

Maar transaanmoedigers mogen wel :')
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:02:57 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Je ontkent?
Kun je ook aantonen waar ik zou hebben gezegd dat babies gevaarlijk zouden zijn?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:05:16 #44
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089208
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je ook aantonen waar ik zou hebben gezegd dat babies gevaarlijk zouden zijn?
Ik zeg dat in jouw ogen zelfs babies gevaarlijk kunnen zijn. Bron: Ik

Ontken je dat of niet?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:06:11 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221089219
quote:
Woefwoef wc's!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:06:27 #46
438527 MissButterflyy
pi_221089224
Ach jeetje, een paar users willen het topic weer een bepaalde discussie in duwen…
Laat maar zitten.

Je ziet ze niet in het topic van een man die in een psychose zijn moeder onthoofd bijvoorbeeld.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:06:34 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:05 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik zeg dat in jouw ogen zelfs babies gevaarlijk kunnen zijn. Bron: Ik

Ontken je dat of niet?
Kortom, je zuigt het dus uit je duim.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:07:13 #48
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089239
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je zuigt het dus uit je duim.
Nee ik beweer het en we constateren dat jij het niet ontkent. Je hoeft je niet ervoor te schamen hoor. Of eigenlijk...
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:10:46 #49
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221089295
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En je moet er allemaal begrip voor hebben natuurlijk anders is het een geeenoooosiede!!!!
Begrip hebben is niet hetzelfde als het accepteren en niets doen. Iig niet in mijn boekje.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:11:35 #50
459912 FlippingCoin
pi_221089313
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ach jeetje, een paar users willen het topic weer een bepaalde discussie in duwen…
Laat maar zitten.

Je ziet ze niet in het topic van een man die in een psychose zijn moeder onthoofd bijvoorbeeld.
Dus wanneer je reageert op een artikel, waarin staat dat het hoofdonderwerp van het topic denkt dat zij een hond is, en dit benoemt dan ben je het topic een bepaalde discussie aan het induwen? Gaat alles wel goed met je mevrouw vlinder jeetje mina.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:11:41 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089315
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:07 schreef Perox het volgende:

[..]
Nee ik beweer het en we constateren dat jij het niet ontkent. Je hoeft je niet ervoor te schamen hoor. Of eigenlijk...
Als je het niet uit je duim zuigt, wanneer heb ik dit standpunt dan ingenomen? Kun je een paar posts als voorbeeld geven?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:12:52 #52
438527 MissButterflyy
pi_221089331
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dus wanneer je reageert op een artikel, waarin staat dat het hoofdonderwerp van het topic denkt dat zij een hond is, en dit benoemt dan ben je het topic een bepaalde discussie aan het induwen? Gaat alles wel goed met je mevrouw vlinder jeetje mina.
Waarom voel je je aangesproken?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:15:36 #53
459912 FlippingCoin
pi_221089372
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom voel je je aangesproken?
Omdat het duidelijk gaat over het stukje identificatie als hond, en ik daarop reageer. Misschien iets minder met meel in de mond praten.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:17:00 #54
438527 MissButterflyy
pi_221089388
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Omdat het duidelijk gaat over het stukje identificatie als hond, en ik daarop reageer. Misschien iets minder met meel in de mond praten.
Post 42 gemist?
Ik snap dat het warm is…

Ik was je niet aan het kwooten, aardappel
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:20:47 #55
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221089407
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat je dus door eerder bepaald gedrag te herkennen kan voorkomen.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:21:51 #56
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089414
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je het niet uit je duim zuigt, wanneer heb ik dit standpunt dan ingenomen? Kun je een paar posts als voorbeeld geven?
We weten allemaal jouw standpunten. Ik ga echt niet in die waterval van je op zoek of zo. Je moet het hier mee doen. Of niet.
pi_221089420
Dit meisje had duidelijk een of andere schizofrene stoornis. Identificeren als hond ... totaal niet goed bij haar hoofd dus. Triest.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_221089443
Ik denk vooral aan de familie, je zal maar te horen krijgen dat je nichtje je broer of zus heeft vermoord.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:24:41 #59
459912 FlippingCoin
pi_221089444
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Post 42 gemist?
Ik snap dat het warm is…

Ik was je niet aan het kwooten, aardappel
Nergens voor nodig om te beledigen mevrouw vlinder, zelfs voor jou niet.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:41:04 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:20 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Wat je dus door eerder bepaald gedrag te herkennen kan voorkomen.
Daar liggen we volledig op een lijn. Er moet veel eerder worden ingegrepen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:21 schreef Perox het volgende:

[..]
We weten allemaal jouw standpunten. Ik ga echt niet in die waterval van je op zoek of zo. Je moet het hier mee doen. Of niet.
Het blijft dus bij de onjuiste en ongefundeerde aantijging van eerder, dat dacht ik al.
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 16:42:43 #61
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221089538
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Laat maar zitten.

Die was schizofreen, werd daar ook benoemd.
- vmi voor intimi -
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:44:16 #62
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089550
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Het blijft dus bij de onjuiste en ongefundeerde aantijging van eerder, dat dacht ik al.
Ik blijf achter mijn uitspraak staan. Want die klopt. :Y
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:46:54 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221089563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:22 schreef TAmaru het volgende:
Dit meisje had duidelijk een of andere schizofrene stoornis. Identificeren als hond ... totaal niet goed bij haar hoofd dus. Triest.
:')
pi_221089642
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:22 schreef TAmaru het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:56:15 #65
438527 MissButterflyy
pi_221089666
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een schizofreen is nooit alleen.
Nee, rijmt leuk maar dat is een gespleten persoonlijkheid
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:01:21 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221089699
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, rijmt leuk maar dat is een gespleten persoonlijkheid
Nee hoor, een schizofreen hoort ook stemmen. Een gespleten persoonlijkheid wisselt van personage.
5 - 28 februari Thailand O+
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:13:14 #67
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221089794
Het vervelende aan het hebben van meerdere persoonlijkheden, is dat er maar 1 werkt :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:16:44 #68
438527 MissButterflyy
pi_221089822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee hoor, een schizofreen hoort ook stemmen. Een gespleten persoonlijkheid wisselt van personage.
Ja, dat bedoel ik ook.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:17:20 #69
438527 MissButterflyy
pi_221089828
Ze wordt trouwens verdacht van moord op haar ouders. Heftig :{
pi_221089958
quote:
15-jarige verdachte 14 dagen langer vast vanwege verdenking dubbele moord Meerstad

De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 15-jarige verdachte veertien dagen langer vast blijft zitten. De verdachte wordt de moord op een man en een vrouw van 53 tenlastegelegd.

Het Openbaar Ministerie is terughoudend met het geven van informatie. Dit vanwege de minderjarigheid van de verdachte en de geldende beperkingen, waardoor de verdachte enkel contact kan hebben met de advocaat.
https://www.om.nl/actueel(...)bbele-moord-meerstad
pi_221089976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef MaJo het volgende:

[..]
Kan ook stemmen horen..
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_221089981
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze wordt trouwens verdacht van moord op haar ouders. Heftig :{
Dat was toch al vrij snel bekend?
pi_221089996
Zijn die beelden al online verschenen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:44:33 #74
438527 MissButterflyy
pi_221090050
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat was toch al vrij snel bekend?
Was toch eerst ‘betrokkenheid bij hun dood,?
pi_221090068
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil :@
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 17:47:17 #76
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221090070
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
I.c.m. "vermoedelijk door een misdrijf om het leven gebracht"... dan is 1 en 1 al snel 2.
- vmi voor intimi -
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:49:53 #77
438527 MissButterflyy
pi_221090086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kan ook doodslag of dood door schuld zijn.
Moord is de ergste gradatie zeg maar, en is een vermoeden dat het gepland is.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:53:06 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221090121
Moord is het opzettelijk en met voorbedachte rade iemand van het leven beroven.
Deze jongedame komt hopelijk heel lang niet meer vrij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:54:01 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221090132
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het eerste werd gemeld voordat ze werd voorgeleid voor de rechter-commissaris. Die voorleiding is vandaag geweest en die heeft bepaald dat er een moordverdenking is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_221090139
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:56 schreef incel het volgende:
Was dus besmet met die gender shit
Ja. Maar toen ik het van mensen hoorde die daar woonden en hier plaatste was ik maar een op roddels belust persoon.. Kind was gewoon dusdanig in de war. En daar hebben meer mensen last van die zichzelf niet kunnen identificeren met hun eigen geslacht. Gevalletje tbs voor leven dit kind.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 17:56:47 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221090153
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:55 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Ja. Maar toen ik het van mensen hoorde die daar woonden en hier plaatste was ik maar een op roddels belust persoon.. Kind was gewoon dusdanig in de war. En daar hebben meer mensen last van die zichzelf niet kunnen identificeren met hun eigen geslacht. Gevalletje tbs voor leven dit kind.
Weer zo’n uit de losse pols geschudde diagnose annex vonnis. :')
  vrijdag 19 juni 2026 @ 18:08:19 #82
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221090232
Degenen die haar kenden, wisten dat het meisje 'anders' was. Ze worstelde met haar identiteit. Eerst wilde ze aangesproken worden met 'hij'. Later veranderde dat. Ze begon zich te identificeren als hond.
"Ze droeg een staart, hondenoren en handschoenen," zegt een klasgenoot. "Ik kwam hier in de eerste klas op school en dacht: wow, wat is dit?"

_O- _O- _O- _O- _O-
Haters everywhere but I don't really care.
pi_221090242
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:08 schreef matthijst het volgende:

_O- _O- _O- _O- _O-
En zo heeft die klasgenoot weer one second of fame :{
  vrijdag 19 juni 2026 @ 18:14:19 #84
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221090273
quote:

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_221090510
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 14:26 schreef GGMM het volgende:
Gereekst (de like-knop is rechts bovenin te vinden)
#2 mist nog

Volgende keer beter.
pi_221090530
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:14 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die riem though :@
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:13:58 #87
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221090554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Die riem though :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221090601
quote:

_O- _O- _O- _O- _O-
Maar we moeten nog maar meer hormonen pompen in dit soort lui...

Ok...
pi_221090754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ok...
De nieuwe generatie ouders brengt nieuwe type kinderen op deze wereld.

Kabinet Jetten 1 staat machteloos. @RamboDirk
  vrijdag 19 juni 2026 @ 19:48:24 #90
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_221090845
Mag de dochter wel naar de uitvaart van haar ouders?
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_221090846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ok...
Waar maak jij uit op dat zij hormonen nam? Heb jij haar medische dossier gelezen?
pi_221090890
Laat Tiktokkl lekker door, zelfs de Nederlande politie en overheid is volop actief, man man enig idee waarom TikTok in China zelf blocked is,, mongolen.
pi_221090953
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:48 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Waar maak jij uit op dat zij hormonen nam? Heb jij haar medische dossier gelezen?
Dat wil D66 toch, dit soort kinderen vol hormonen pompen?
pi_221090974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat wil D66 toch, dit soort kinderen vol hormonen pompen?
Denk je dat Rob Jetten zich ook voor de rechter moet gaan verantwoorden hiervoor?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:10:49 #95
459912 FlippingCoin
pi_221090978
Ze schijnt de hond ook gestoken te hebben, dan lijkt het mij niet een kwestie van ouders die haar jarenlang misbruikt hebben oid, ik kan mij moeilijk voorstellen dat een hond daar aan meedoet.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:11:26 #96
459912 FlippingCoin
pi_221090984
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:14 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
is dit van een film of zo?
  Moderator vrijdag 19 juni 2026 @ 20:11:43 #97
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221090987
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze schijnt de hond ook gestoken te hebben, dan lijkt het mij niet een kwestie van ouders die haar jarenlang misbruikt hebben oid, ik kan mij moeilijk voorstellen dat een hond daar aan meedoet.
Het zou je verbazen...
- vmi voor intimi -
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:14:46 #98
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221091015
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
is dit van een film of zo?
Serie, Euphoria.
https://www.imdb.com/title/tt8772296/?ref_=ttep_ov_bk
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:28:50 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221091131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 18:06 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat is de woke gedachte dit in dit softe k.. land overheerst. Overal maar dan ook overal moet maar begrip voor zijn.

Hij/zij in transitie, furry en weet ik wat allemaal niet meer. Mentaal volledig instabiel en een gevaar voor de samenleving. Gaat op onze kosten jarenlang in therapie. Deze mensen leven in een absurde realiteit. Zie hier de gevolgen.....
We leven inderdaad in een cultuur waarin er van daders slachtoffers wordt gemaakt en schrikbarend gedrag wordt verklaard aan de hand van externe factoren. Hier wordt de samenleving helaas niet veiliger van natuurlijk, helemaal als de instituten die hulpverlening moeten bieden niet goed functioneren en steken laten vallen.
pi_221091180
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Weer zo’n uit de losse pols geschudde diagnose annex vonnis. :')
Want jij denkt dat een kind van 15 die zichzelf al wilde identificeren als man en daarna als hond door het leven ging en vervolgens een kat de keel doorsnijdt en haar ouders om het leven brengt en daar ook nog trots op is niet compleet gestoord is en nog een leven buiten verdient?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 20:40:54 #101
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221091224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:34 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Want jij denkt dat een kind van 15 die zichzelf al wilde identificeren als man en daarna als hond door het leven ging en vervolgens een kat de keel doorsnijdt en haar ouders om het leven brengt en daar ook nog trots op is niet compleet gestoord is en nog een leven buiten verdient?
Als je dat eruit op maakt dan ben ik ontzettend blij ben dat vonnissen hier in Nederland niet geveld worden op basis van wat losse verhaaltjes uit de buurt. :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  roze vrijdag 19 juni 2026 @ 20:42:09 #102
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221091236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:40 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Als je dat eruit op maakt dan ben ik ontzettend blij ben dat vonnissen hier in Nederland niet geveld worden op basis van wat losse verhaaltjes uit de buurt. :')
Het is op dit moment wel heel erg idd die zei dat en zus zei zo. Maar goed iedereen heeft de diagnoses enz al gesteld zie ik zonder dat ze het meisje echt kennen.
Your beauty never ever scared me.
pi_221091266
Als we de hele rechtspraak gewoon pverlaten aan Fok, is de hele achterstand zo afgewerkt. En Danny uit de financiële problemen.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:09:02 #104
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221091564
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 19:48 schreef Abrikozentaart het volgende:
Alleen als hond en dan moet ze haar eigen bot meenemen 🤪
"Hoka Hey!"
pi_221091694
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:09 schreef matspontius het volgende:

[..]
Alleen als hond en dan moet ze haar eigen bot meenemen 🤪
Ze mag dan op veel plekken niet eens komen, of alleen aangelijnd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:18:56 #106
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221091743
quote:
Ik denk het niet, al was het maar vanwege de onrust die daar zou ontstaan. Privé fysiek afscheid mag nemen van haar ouders, dat denk ik ook niet eigenlijk.
Ik zou eerder verwachten dat er misschien foto's worden gemaakt als ze opgebaard liggen of een video van de uitvaart ofzo, maar hier heb ik ook wel m'n twijfels over. Het hangt er erg vanaf denk ik wat voor gedrag ze zien (als ze enorm psychotisch is maken ze misschien een andere afweging dan wanneer ze helder die moorden heeft gepleegd) en ook wat andere nabestaanden willen. Want die zien het misschien ook niet zitten dat er beeldmateriaal van gemaakt wordt.

Maar wel interessant om over na te denken hoe zoiets geregeld zou worden.
pi_221091818
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Ze mag dan op veel plekken niet eens komen, of alleen aangelijnd.
Aangelijnd zou ze sowieso wel zijn denk ik.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:24:56 #108
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221091849
quote:
Misschien mag ze op een ander moment afscheid nemen, onder begeleiding van een geestelijk hulpverlener.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:30:41 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221091932
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 17:40 schreef vosss het volgende:
Zijn die beelden al online verschenen?
stouterd
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:42:11 #110
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221092105
quote:

_O- _O- _O- _O- _O-
Arme ouders.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 21:51:40 #111
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221092330
Women in male dominated fields? :)
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  vrijdag 19 juni 2026 @ 22:02:08 #112
56749 BlaZ
pi_221092506
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We leven inderdaad in een cultuur waarin er van daders slachtoffers wordt gemaakt en schrikbarend gedrag wordt verklaard aan de hand van externe factoren. Hier wordt de samenleving helaas niet veiliger van natuurlijk, helemaal als de instituten die hulpverlening moeten bieden niet goed functioneren en steken laten vallen.
De overpsychologicatie van de criminaliteit.
pi_221093508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:40 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Nee. We gaan haar als slachtoffer neerzetten en zeggen dat ze zo'n zware jeugd heeft gehad, geven haar een aai over de bol en laten haar weer vrij. "wat losse verhaaltjes uit de buurt". Knettergek.
pi_221093666
quote:
Vroeger was het nog teveel suiker of ADHD en veel allergieën!

Nu moeten we maar ons gaan bewapenen tegen onze kids..
  zaterdag 20 juni 2026 @ 00:05:21 #115
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221094246
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 21:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Arme ouders.
Dat kun je wel stellen….
  zaterdag 20 juni 2026 @ 01:21:41 #116
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221094649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 22:59 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee. We gaan haar als slachtoffer neerzetten en zeggen dat ze zo'n zware jeugd heeft gehad, geven haar een aai over de bol en laten haar weer vrij. "wat losse verhaaltjes uit de buurt". Knettergek.
Ook dat is wat jij er zelf weer van maakt; knettergek inderdaad.
pi_221094660
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja ik zou haar in de bench laten slapen
k lees hier walgelijke reacties, waarvan dit er een is. Grappig bedoeld, maar er is niets grappigs aan.

En dan ook nog met zo'n standaard kut PI.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shii op 20-06-2026 01:41:40 ]
  Moderator zaterdag 20 juni 2026 @ 01:41:39 #118
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221094696
Children of the corny.
- vmi voor intimi -
  zaterdag 20 juni 2026 @ 02:26:47 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221094801
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 01:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Gedood door het woke gedachtengoed.
Beter of anders dan het bende geweld in Mexico?

Want jij woont toch daar ergens? Wat loop je dan te stoken hier?

Woke is geen dingetje meer in 2026 in Nederland.
Als mensen zeggen dat hun kind in transitie is, wensen we ze hier vooral veel sterkte. Want dat is heftig binnen een gezin.

Wat er nu weer gebeurt is, past wel in een bepaald plaatje, dat ben ik met je eens. Zelfs de verrotte familie Holleeder vermoordde eigen bloed niet. De Taghi- clan ook niet.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 02:37:43 #120
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221094814
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 01:30 schreef Shii het volgende:

[..]
k lees hier walgelijke reacties, waarvan dit er een is. Grappig bedoeld, maar er is niets grappigs aan.

Even serieuze vraag, wat raakt je nu? Waarom ben je nu zo boos?

Je leest walgelijke reacties, waarom dan?
pi_221094824
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Even serieuze vraag, wat raakt je nu? Waarom ben je nu zo boos?

Je leest walgelijke reacties, waarom dan?
Snap je dat niet? Grapjes over bench. Maar volgens mij is er al wat geveegd.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 02:48:47 #122
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221094835
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 02:44 schreef Shii het volgende:

[..]
Nee, ik snap het niet. Niks te lachen hier toch..

Maar we zitten op fok en niet in het forum van de Linda of de Viva. Misschien is dan meer jou ding.
pi_221094840
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 02:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, ik snap het niet. Niks te lachen hier toch..

Maar we zitten op fok en niet in het forum van de Linda of de Viva. Misschien is dan meer jou ding.
Waar komt deze bullshit vandaan?
pi_221094870
Verschrikkelijk triest. Wat er ook achter zit.

Ik snap eigenlijk ook echt niet waarom die minderjarige klas/schoolgenootjes geïnterviewd/gefilmd zijn, en waarom dat zo in de media komt. Daar geef je als ouder zijnde toch ook geen toestemming voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door Laugh op 20-06-2026 03:24:15 ]
  zaterdag 20 juni 2026 @ 03:31:55 #125
56749 BlaZ
pi_221094880
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 02:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Beter of anders dan het bende geweld in Mexico?

Want jij woont toch daar ergens? Wat loop je dan te stoken hier?

Woke is geen dingetje meer in 2026 in Nederland.
Als mensen zeggen dat hun kind in transitie is, wensen we ze hier vooral veel sterkte. Want dat is heftig binnen een gezin.

Wat er nu weer gebeurt is, past wel in een bepaald plaatje, dat ben ik met je eens. Zelfs de verrotte familie Holleeder vermoordde eigen bloed niet. De Taghi- clan ook niet.

Erger. Het is heel wat anders om matricide en patricide te plegen dan om te komen bij drugsgeweld. Alleen al de welwillendheid om je eigen direct voorvaderen af te slachten is walgelijk.

Bij drugsgeweld is 99% van de betrokken slachtoffers actief betrokken bij iets crimineels en neemt men actief het risico, dat vind ik heel wat anders.

Kinderen laten transitioneren vind ik gewoon geen goed idee.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 03:32:35 #126
56749 BlaZ
pi_221094881
quote:

[..]
Waar gaat dat over dan?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 03:53:45 #127
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221094896
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 02:50 schreef Shii het volgende:

[..]
Waar komt deze bullshit vandaan?
Oei kleine tenen, blijf gewoon ontopic dan.
pi_221094901
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 03:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Oei kleine tenen, blijf gewoon ontopic dan.
Kleine tenen hebben, is dat Zeeuws?
...hier om je mars te breken.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 06:41:35 #129
56749 BlaZ
pi_221095074
Maximale straf van één jaar voor dit misdrijf. Nu.nl heeft er een vrij uitgebreid artikel over.
Langere straffen zouden via omzetting naar volwassenen TBS kunnen.

https://www.nu.nl/misdaad(...)verdachte-zwaar.html
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:25:22 #130
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221095511
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 03:16 schreef Laugh het volgende:
Verschrikkelijk triest. Wat er ook achter zit.

Ik snap eigenlijk ook echt niet waarom die minderjarige klas/schoolgenootjes geïnterviewd/gefilmd zijn, en waarom dat zo in de media komt. Daar geef je als ouder zijnde toch ook geen toestemming voor.
Inderdaad, die hijgerige media die dezelfde dag nog bij aangeslagen kinderen staan te schooien om quotes voor de kliks, schaamteloos.

Hetzelfde gebeurde weer, maar dan een dag later gewoon bij het schoolplein, denk dat die ouders dat niet eens in de gaten gehad hebben (middelbare school).
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:34:57 #131
28167 matthijst
pi_221095588
quote:

[..]

Hoezo. Die ouders hadden d'r harder aan moeten pakken. Hadden ze misschien nog geleefd. Maar nee lekker woke meegaan. "Oh ja je bent een lief hondje heh". En wtf is dat voor school dan waar een clubje van die debielen elke pauze hondje gaat spelen en op de grond gaan kruipen en blaffen naar elkaar?
En iedereen kijkt ernaar maar zegt niks want dat is kwetsend _O-
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:36:25 #132
438527 MissButterflyy
pi_221095623
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Hoezo. Die ouders hadden d'r harder aan moeten pakken. Hadden ze misschien nog geleefd. Maar nee lekker woke meegaan. "Oh ja je bent een lief hondje heh". En wtf is dat voor school dan waar een clubje van die debielen elke pauze hondje gaat spelen en op de grond gaan kruipen en blaffen naar elkaar?
En iedereen kijkt ernaar maar zegt niks want dat is kwetsend _O-
Wat weet jij nou van die ouders? Vast helemaal niks.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:37:05 #133
28167 matthijst
pi_221095636
quote:

[..]
Waarom raakt dit jou dan? Je zit een dubbele moordenaar te verdedigen. Precies waar het mis gaat. Twee ouders afgemaakt, 2.weken in beperking, maar ow wee als er een grap over de zielige moordhont gemaakt wordt.
Wereld op z'n kop. |:(
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:40:09 #134
28167 matthijst
pi_221095669
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat weet jij nou van die ouders? Vast helemaal niks.
Was een reactie op die bench. Neem aan dat ze dat niet hebben gedaan.

En nee ik weet er niks van. Net als iedereen in Nederland. Tenzij die koter d'r hondengerdrag ook streamde naar dr vriendjes.
Tis allemaal speculatie. Anders kan zo'n topic ook wel dicht na 2 minuten.
pi_221095721
Echt elk topic op Fok ontaard in haat en stererotypen, beschuldigingen, persoonlijke aanvallen, doe eens normaal tegen elkaar.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:53:59 #136
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221095754
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:47 schreef raptorix het volgende:
Echt elk topic op Fok ontaard in haat en stererotypen, beschuldigingen, persoonlijke aanvallen, doe eens normaal tegen elkaar.
Heeft toch vooral te maken dat het gros van de mensen niet verder kijkt dan die stereotypen.

Ze vertrouwen vooral op polariserende politici en influencers.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:57:01 #137
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221095785
Toevallig stond het huis van seriemoordenaar Willem van Eijk, bekend als 'Het beest van Harkstede' op steenworp afstand van het huis van dit gezin in Meerstad.

Ook Van Eijk begon met dieren, lang voor de tijd van social media:

quote:
In het dorp stond hij bekend om zijn wreedheid tegen dieren. Hij haalde plezier uit onder andere honden pijnigen, katten verdrinken en eenden doodtrappen. Toen hij 8 jaar (~1949) was noemden zijn broers hem 'het kwaad in persoon'.
Begin jaren '70 pleegde hij 2 moorden waarvoor hij in 1975 werd veroordeeld tot 18 jaar met TBS. Ook in 1975 voordat 'woke' een modedingetje werd om tegenaan te schoppen, werd er naar oorzaken gezocht in zijn jeugd:

quote:
Uit psychiatrische rapporten kwam Van Eijk naar voren als een man met ernstige jeugdtrauma's als gevolg van afwijzingen en pesterijen van (vooral) vrouwen. Psychiaters vermoedden dat Van Eijks afwijkende gedrag voortkwam uit een hersenbeschadiging, opgelopen tijdens zijn geboorte. De psychiaters waarschuwden dat als hij weer door een vrouw werd afgewezen, de kans op herhaling zeer groot was.
In 1990 kwam hij vrij en ging hij met zijn vriendin in Harkstede wonen. Zijn vriendin beëindigde de relatie en hij begon inderdaad weer met moorden; tot zijn arrestatie in 2001 verdwenen er 8 prostituees in de provincie. Van drie ervan bekende hij ze vermoord te hebben. Hij werd veroordeeld tot levenslang en overleed in de gevangenis in 2019.

Je kunt zulke gruwelijke drama's wel makkelijk willen verklaren door te wijzen naar opvoeding, social media of welk actueel zondebokthema dan ook, maar ernstige onderliggende psychische problematiek is van alle tijden—Van Eijk is daar slechts één voorbeeld van.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 09:58:55 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221095802
Ik vraag mij af hoe ze nu er over denkt, omg wat heb ik gedaan of is ze nog steeds blij dat haar ouders dood zijn?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:03:01 #139
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221095830
On topic.

Wat zou er in dat koppie om zijn gegaan?

- Niemand neemt mij serieus, dus...
- Mijn ouders zijn kut, dus...
- Oppergod Scooby Doo instrueert mij om hondenhaters te elimineren, dus...
- Zal mijn klasgenoten eens laten zien dat ik meen wat ik zeg, dus...
- Die kikker opblazen was idd kinderspel, dus...

Het zou je kind maar wezen. Zal wel Jeugd TBS gaan worden. Denk niet dat Spartaanse opvoeding zoiets kan voorkomen. Sowieso is opvoeding overschat. Na mijn 10e was er niets te beginnen met mij (is ook nooit meer goed gekomen). Iets milder voor de ouders zijn mag best wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 20-06-2026 10:37:31 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 20 juni 2026 @ 10:04:41 #140
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221095840
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:58 schreef Momo het volgende:
Ik vraag mij af hoe ze nu er over denkt, omg wat heb ik gedaan of is ze nog steeds blij dat haar ouders dood zijn?
Ik gok op leegte en een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis met psychopathie.
pi_221096258
Er zijn inmiddels verscheidene foto's van de dader op social media te vinden.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:38:17 #142
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221096415
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 10:04 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik gok op leegte en een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis met psychopathie.
Weer een.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:39:53 #143
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221096424
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Weer een.
Yep. Speculeren kun je leren. Alle ramptoeristen zijn der weer bij.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:44:52 #144
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221096448
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:39 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Yep. Speculeren kun je leren. Alle ramptoeristen zijn der weer bij.
En hoe precies ben je tot die diagnose gekomen?
pi_221096451
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:10 schreef Cruzinats het volgende:
Er zijn inmiddels verscheidene foto's van de dader op social media te vinden.
Als meisje of als hond?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:46:17 #146
459912 FlippingCoin
pi_221096458
quote:

[..]

Wie denk jij dat jij bent om te bepalen wat al dan niet grappig is.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:49:55 #147
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221096476
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
En hoe precies ben je tot die diagnose gekomen?
Chatgpt. Kom nou, ik ga toch niet zelf nadenken over zoiets ergs?

Straks denken de mensen nog dat inleven=begrijpen=goedkeuren. Moet je niet willen. Voor het weet heb je een horde droge kaakjes of fatsoenrakkers achter je aan die moeite hebben met differentiëren of relativeren
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:50:15 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221096478
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als meisje of als hond?
Als eigenlijk een heel gewoon meisje met haar ouders op de foto. Op de foto's is echt niks raar te zien.
En nee ik ga niet linken naar foto's, als je een beetje kan googlen kun je het zelf vinden.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:51:08 #149
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221096486
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Chatgpt. Kom nou, ik ga toch niet zelf nadenken over zoiets ergs?

Straks denken de mensen nog dat inleven=begrijpen=goedkeuren. Moet je niet willen. Voor het weet heb je een horde droge kaakjes of fatsoenrakkers achter je aan die moeite hebben met differentiëren.
Ach Koek, je snapt ‘t niet.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:53:14 #150
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221096507
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ach Koek, je snapt ‘t niet.
Bedankt Boca, voor deze uitgebreide en inhoudelijke feedback.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 11:58:39 #151
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221096549
On topic.

Hoe zou het toch komen dat er amper signalen waren? Dierenmishandeling en tegen je klasgenoten zeggen dat je je ouders wilt vermoorden zijn toch tekenen dat het niet goed ging. Hoe zou je zo iets meer in beeld kunnen krijgen van de hulpverlening.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 20-06-2026 12:03:41 ]
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:04:20 #152
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221096577
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 20:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Man man man. _O-
  zaterdag 20 juni 2026 @ 12:35:46 #153
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221096733
En hoe heeft ze die ouders vermoord dan? Met een pistool?
pindazakje
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 12:45:16 #154
485843 crew  Jippie
pi_221096775
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
On topic.

Hoe zou het toch komen dat er amper signalen waren? Dierenmishandeling en tegen je klasgenoten zeggen dat je je ouders wilt vermoorden zijn toch tekenen dat het niet goed ging. Hoe zou je zo iets meer in beeld kunnen krijgen van de hulpverlening.
Dat is mij ook een groot raadsel, dat is toch echt zorgelijk gedrag.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:01:09 #155
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221096844
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Onderwijzers zouden gatekeepers kunnen zijn voor doorverwijzing, maar die zien en horen ook niet alles. En zelfs met hulpverleners kan het misgaan.

Hoe triest ook, misschien moeten we accepteren dat er zulke kinderen onder de radar blijven.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 13:22:01 #156
485843 crew  Jippie
pi_221097113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:01 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Onderwijzers zouden gatekeepers kunnen zijn voor doorverwijzing, maar die zien en horen ook niet alles. En zelfs met hulpverleners kan het misgaan.

Hoe triest ook, misschien moeten we accepteren dat er zulke kinderen onder de radar blijven.
Vind dat er de laatste jaren wel excessen zijn die onder de radar blijven. Dit kind lijkt in korte tijd te zijn ontsppoord, maar ook zaken als het Vlaardingse pleegmeisje en recent de zwaar mishandelde kinderen van twee buurvrouwen hebben veel te lang geduurd. Ook als scholen een melding doen, duurt het veel te lang voordat men tot actie kan komen.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:35:16 #157
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221097321
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vind dat er de laatste jaren wel excessen zijn die onder de radar blijven. Dit kind lijkt in korte tijd te zijn ontsppoord, maar ook zaken als het Vlaardingse pleegmeisje en recent de zwaar mishandelde kinderen van twee buurvrouwen hebben veel te lang geduurd. Ook als scholen een melding doen, duurt het veel te lang voordat men tot actie kan komen.
Ja, is ook weer waar. Misschien moeten er weer wat stellige houwdegens dit topic komen verblijden.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:50:37 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221097391
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ooit gehoord van de wachtlijsten bij de gezondheidszorg?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:51:31 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221097400
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:35 schreef Hyaenidae het volgende:
Er lag een mes, dat was op de foto te zien.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 13:53:11 #160
485843 crew  Jippie
pi_221097406
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ooit gehoord van de wachtlijsten bij de gezondheidszorg?
Yep, maar ze zullen toch wel werken met prioriteitstelling?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:59:00 #161
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221097429
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er lag een mes, dat was op de foto te zien.
Welke foto?
pindazakje
  zaterdag 20 juni 2026 @ 14:23:00 #162
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221097547
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:57 schreef KinKiJan het volgende:
Toevallig stond het huis van seriemoordenaar Willem van Eijk, bekend als 'Het beest van Harkstede' op steenworp afstand van het huis van dit gezin in Meerstad.

[..]
Begin jaren '70 pleegde hij 2 moorden waarvoor hij in 1975 werd veroordeeld tot 18 jaar met TBS. Ook in 1975 voordat 'woke' een modedingetje werd om tegenaan te schoppen, werd er naar oorzaken gezocht in zijn jeugd:
En wat
[..]
In 1990 kwam hij vrij en ging hij met zijn vriendin in Harkstede wonen. Zijn vriendin beëindigde de relatie en hij begon inderdaad weer met moorden; tot zijn arrestatie in 2001 verdwenen er 8 prostituees in de provincie. Van drie ervan bekende hij ze vermoord te hebben. Hij werd veroordeeld tot levenslang en overleed in de gevangenis in 2019.

Je kunt zulke gruwelijke drama's wel makkelijk willen verklaren door te wijzen naar opvoeding, social media of welk actueel zondebokthema dan ook, maar ernstige onderliggende psychische problematiek is van alle tijden—Van Eijk is daar slechts één voorbeeld van.
En wat is het verband?
Dat Willem van Eijk als een soort variant van Freddy Krueger bezig is met moorden by proxy via kinderen of zo?
pi_221097558
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je kan je natuurlijk ook afvragen of de ouders zelf niet ergens aan de bel hebben getrokken, als je kind de kat vermoord lijkt me er iets niet helemaal in de haak. Daar ligt in eerste instantie de verantwoordelijkheid ipv de school of hulpverlening.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_221097568
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Als eigenlijk een heel gewoon meisje met haar ouders op de foto. Op de foto's is echt niks raar te zien.
En nee ik ga niet linken naar foto's, als je een beetje kan googlen kun je het zelf vinden.
Op AD.nl staat dat ze laatste tijd haren had afgeknipt en graag een jongetje wilde zijn.

Ook dat de kat van de buren met doorgesneden keel binnenkwam en ingeslapen moest worden

Doet mij denken aan onlangs een case waar ook een jong iemand in Amerika die beide ouders doodstak omdat ze haar transitie niet wilde in gang zetten.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 14:27:38 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221097572
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:27 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Op AD.nl staat dat ze laatste tijd haren had afgeknipt en graag een jongetje wilde zijn.

Ook dat de kat van de buren met doorgesneden keel binnenkwam en ingeslapen moest worden
Ik heb juist ergens gelezen dat ze een dier wilde zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221097579
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Klopt die heb ik ook gelezen

Hier over jongetje https://www.ad.nl/binnenl(...)ide-ouders~abf82350/ wel abbo hebben
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221097584
quote:

[..]
Misschien wilde ze dat de geest van de kat haar geest overnam ofzo.

Ik sta tegenwoordig nergens meer gek van op te kijken.
  roze zaterdag 20 juni 2026 @ 14:39:28 #168
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221097772
quote:

[..]
Mensen zeggen zoveel.
  roze zaterdag 20 juni 2026 @ 14:39:59 #169
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221097785
quote:
Mes althans dat zeggen die kids die het filmpje hebben gezien.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 14:40:26 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221097800
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:39 schreef Ama het volgende:

[..]
Mensen zeggen zoveel.
Tieners willen zoveel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 14:49:25 #171
485843 crew  Jippie
pi_221097880
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:25 schreef Soury het volgende:

[..]
Je kan je natuurlijk ook afvragen of de ouders zelf niet ergens aan de bel hebben getrokken, als je kind de kat vermoord lijkt me er iets niet helemaal in de haak. Daar ligt in eerste instantie de verantwoordelijkheid ipv de school of hulpverlening.
Helemaal mee eens als de ouders hiervan op de hoogte waren, dat is mij niet duidelijk.
pi_221097995
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:39 schreef Ama het volgende:

[..]
Mensen zeggen zoveel.
Ook weer waar ja.
pi_221098038
Allemaal te gruwelijk om te bevatten, maar dat dit kind in een zware psychose zat lijkt mij wel duidelijk.
pi_221098059
Het meisje blijkt beelden van het misdrijf te hebben gedeeld met leerlingen van haar middelbare school. Anderen zeggen dat ze al langere tijd worstelde met haar identiteit. „Het liefst wilde ze een dier zijn”, vertelde een moeder van klasgenoten op de basisschool.

Dit klopt bijvoorbeeld al niet, want ze is 15, dan zit ze op het middelbaar.

Oh edit: misschien heeft ze het over een aantal jaren geleden.

Snap ook niet waarom dat vermeld moet worden eerlijk gezegd.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:11:56 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221098060
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ze was niet bekend bij zorginstellingen stond er in de krant.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 juni 2026 @ 15:12:13 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221098064
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het meisje blijkt beelden van het misdrijf te hebben gedeeld met leerlingen van haar middelbare school. Anderen zeggen dat ze al langere tijd worstelde met haar identiteit. „Het liefst wilde ze een dier zijn”, vertelde een moeder van klasgenoten op de basisschool.

Dit klopt bijvoorbeeld al niet, want ze is 15, dan zit ze op het middelbaar.
Staat toch ook in de tekst?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:13:04 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221098068
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 13:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Welke foto?
Die Kim naar haar vrienden stuurde. Daarop lagen haar ouders en was er een mes te zien.
pi_221098074
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Staat toch ook in de tekst?
Jemig :') Het was vroeg vanmorgen.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:15:16 #179
56749 BlaZ
pi_221098080
quote:

[..]
[..]

Dit toont wel aan waarom de doodstraf / levenslang bij moord zo essentieel is. Acht onschuldige prostituees werden in dit geval geslachtofferd door niet voldoende te willen straffen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 15:15:29 #180
485843 crew  Jippie
pi_221098081
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze was niet bekend bij zorginstellingen stond er in de krant.
Ok, zouden haar ouders het allemaal met de mantel der liefde hebben toegedekt of gewoon niets hebben gemerkt aan het gedrag
van hun kind?
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:17:17 #181
56749 BlaZ
pi_221098088
quote:
Met een hondenbeet.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:18:13 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221098090
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ok, zouden haar ouders het allemaal met de mantel der liefde hebben toegedekt of gewoon niets hebben gemerkt aan het gedrag
van hun kind?
Niet bekend bij jeugdzorg, is wat ik gelezen heb.

Dat wil nog niet zeggen dat de ouders niet alert waren en dat ze geen hulp hadden gezocht.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 15:18:40 #183
485843 crew  Jippie
pi_221098095
quote:

[..]
[..]

Vreselijk. Soms worden mensen inderdaad geboren met een 'weeffoutje'. (Even simpel omschreven)
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:21:40 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221098107
quote:

[..]
van hun kind?
Misschien bang dat ze rechten kwijtraken en hun kind naar pleegouders moet, schaamte ervoor naar anderen toe etc. Denk dat toch veel ouders zo denken, bij jeugdzorg instellingen zijn ook wel veel dingen niet goed gebleken laatste tijd(Vlaardingen, Stadskanaal). Vraag mij wel af of leraren, familie of buren nu niet spijt hebben van geen meldingen of hebben ze echt niks doorgehad.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 15:22:07 #185
485843 crew  Jippie
pi_221098113
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet bekend bij jeugdzorg, is wat ik gelezen heb.

Dat wil nog niet zeggen dat de ouders niet alert waren en dat ze geen hulp hadden gezocht.
Als ze inderdaad recent hulp hebben gezocht zal ze nog niet bekend zijn geweest bij hulpverlende instanties. Maar dan zou de huisarts, als verwijzer, toch moeten zijn ingelicht door de ouders?
Een en ander zal nog wel duidelijk worden de komende weken. Het is wel een heel bizarre zaak.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:23:22 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221098118
Wisten die ouders het wel van die kat? Zoals ik het las, was het een kat uit de buurt die zo vreselijk verwond thuiskwam en werd nu pas gesuggereerd dat het meisje hier iets mee te maken zou kunnen hebben.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:27:04 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221098140
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als ze inderdaad recent hulp hebben gezocht zal ze nog niet bekend zijn geweest bij hulpverlende instanties. Maar dan zou de huisarts, als verwijzer, toch moeten zijn ingelicht door de ouders?
Een en ander zal nog wel duidelijk worden de komende weken. Het is wel een heel bizarre zaak.
Je kunt ook rechtstreeks psychologische hulp zoeken, dat hoeft niet via de huisarts.

Daarnaast: er is alleen vermeld dat jeugdzorg Noord desgevraagd had gezegd dat het gezin niet bij hen bekend was. In principe zouden hulpverleners volgens mij gebonden zijn aan zwijgplicht als de media informeert.

En ga er maar vanuit dat niet alles naar buiten komt. Het gaat immers om een minderjarige. Dat blijft achter gesloten deuren.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 juni 2026 @ 15:51:58 #188
485843 crew  Jippie
pi_221098275
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je kunt ook rechtstreeks psychologische hulp zoeken, dat hoeft niet via de huisarts.

Daarnaast: er is alleen vermeld dat jeugdzorg Noord desgevraagd had gezegd dat het gezin niet bij hen bekend was. In principe zouden hulpverleners volgens mij gebonden zijn aan zwijgplicht als de media informeert.

En ga er maar vanuit dat niet alles naar buiten komt. Het gaat immers om een minderjarige. Dat blijft achter gesloten deuren.
En wat er naar buiten komt via via, valt uiteraard niet te verifieren.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:52:34 #189
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221098278
quote:

[..]
van hun kind?
Geen idee.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 15:53:16 #190
56749 BlaZ
pi_221098281
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:23 schreef Lienekien het volgende:
Wisten die ouders het wel van die kat? Zoals ik het las, was het een kat uit de buurt die zo vreselijk verwond thuiskwam en werd nu pas gesuggereerd dat het meisje hier iets mee te maken zou kunnen hebben.
Dat is al een heel ander verhaal.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:00:22 #191
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221098328
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Er zal geen informatie meer komen, omdat ze minderjarig is, en de zaak achter gesloten deuren zal plaatsvinden.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:04:36 #192
438527 MissButterflyy
pi_221098398
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Er zal geen informatie meer komen, omdat ze minderjarig is, en de zaak achter gesloten deuren zal plaatsvinden.
Er zal zeker wel wat informatie naar buiten komen.
Maar niet zoals met het berechten van een volwassene
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:04:47 #193
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221098400
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die Kim naar haar vrienden stuurde. Daarop lagen haar ouders en was er een mes te zien.
Waar zien we die foto dan? Kan ook verzonnen zijn natuurlijk.
pindazakje
  zaterdag 20 juni 2026 @ 16:06:54 #194
438527 MissButterflyy
pi_221098428
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:18 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vreselijk. Soms worden mensen inderdaad geboren met een 'weeffoutje'. (Even simpel omschreven)
Heb wel even op de Facebook van de moeder gekeken en daar is ook een foto te zien van het meisje toen ze nog een kleine dreumes was. Waarbij ze lachend een zonnebril opheeft.
Super schattig en onschuldig. Het kan raar lopen.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 18:20:13 #195
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221099409
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb wel even op de Facebook van de moeder gekeken en daar is ook een foto te zien van het meisje toen ze nog een kleine dreumes was. Waarbij ze lachend een zonnebril opheeft.
Super schattig en onschuldig. Het kan raar lopen.
oh die kon ik niet vinden! wel de insta van haar vader
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 20 juni 2026 @ 19:04:31 #196
486919 Swango
Just saying
pi_221099863
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 14:27 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Doet mij denken aan onlangs een case waar ook een jong iemand in Amerika die beide ouders doodstak omdat ze haar transitie niet wilde in gang zetten.
De horror!
pi_221106187
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik denk dat die informatie minimaal zal zijn, sterker nog ik denk dat we niet veel meer gaan horen dan we nu weten.
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 10:43:23 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221106320
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:04 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waar zien we die foto dan? Kan ook verzonnen zijn natuurlijk.
Jij wil die foto zien? -O- :N
5 - 28 februari Thailand O+
  zondag 21 juni 2026 @ 11:09:49 #199
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221106469
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 16:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Yup, waarschijnlijk zullen we onze lugubere nieuwsgierigheid pas beantwoord zien zodra er een vonnis is.

Dat was ook zo met die jongen die in 2017 zijn ouders doodstak in Katlijk. De meeste schokkende en specifieke details kwamen pas naar buiten toen het vonnis gepubliceerd werd.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:26:43 #200
346653 Ceviche
pi_221106590
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:09 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Yup, waarschijnlijk zullen we onze lugubere nieuwsgierigheid pas beantwoord zien zodra er een vonnis is.

Dat was ook zo met die jongen die in 2017 zijn ouders doodstak in Katlijk. De meeste schokkende en specifieke details kwamen pas naar buiten toen het vonnis gepubliceerd werd.
Bedankt voor het delen, dit kon ik me niet herinneren. Deze jongen had blijkbaar verschillende stoornissen (ass, ontwikkelingsstoornis, depressiviteit) maar dat zijn niet echt stoornissen waar je zoiets zou verwachten. En veel ruzie thuis. Blijkbaar had hij er ten tijde van de rechtzaak ook helemaal geen spijt van. Misschien is dat nog gekomen.
Toch een hele andere situatie dan bijvoorbeeld knetterpsychotisch zijn en achteraf pas beseffen wat je hebt gedaan.
Ik ben benieuwd hoe het bij dit meisje zit.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:37:54 #201
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221106753
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Bedankt voor het delen, dit kon ik me niet herinneren. Deze jongen had blijkbaar verschillende stoornissen (ass, ontwikkelingsstoornis, depressiviteit) maar dat zijn niet echt stoornissen waar je zoiets zou verwachten. En veel ruzie thuis. Blijkbaar had hij er ten tijde van de rechtzaak ook helemaal geen spijt van. Misschien is dat nog gekomen.
Toch een hele andere situatie dan bijvoorbeeld knetterpsychotisch zijn en achteraf pas beseffen wat je hebt gedaan.
Ik ben benieuwd hoe het bij dit meisje zit.
Hij zal nu zo'n 22/23 jaar oud zijn, benieuwd wat er van 'm geworden is en of ie inderdaad nu wel spijt van zijn daden heeft.

Viel me ook op dat het hier best snel ging; het gebeurde september 2017 plaats en in maart 2018 lag er al een vonnis.
  zondag 21 juni 2026 @ 11:41:56 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221106861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit toont wel aan waarom de doodstraf / levenslang bij moord zo essentieel is. Acht onschuldige prostituees werden in dit geval geslachtofferd door niet voldoende te willen straffen.
18 jaar en tbs.
Na 15 jaar vrij.

Hoe dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 juni 2026 @ 11:46:48 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221107007
quote:

[..]
[..]

Wat ik hier opvallend dit is dat hij dus 8 vreemden heeft vermoord, maar de vriendin die het uitmaakt heeft gespaard terwijl het daar relatief vaak is gaat. Deze man was een sadist, maar spaarde de mensen die hij echt kende. Maar deze meid in de Meerstad zaak heeft juist haar ouders omgelegd, de mensen het dichts bij haar.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:03:35 #204
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221107207
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat ik hier opvallend dit is dat hij dus 8 vreemden heeft vermoord, maar de vriendin die het uitmaakt heeft gespaard terwijl het daar relatief vaak is gaat. Deze man was een sadist, maar spaarde de mensen die hij echt kende. Maar deze meid in de Meerstad zaak heeft juist haar ouders omgelegd, de mensen het dichts bij haar.
Nou ja hij werd uiteindelijk voor 3 van die 8 prostituees veroordeeld, voor de andere 5 (waarvan 1 nooit is teruggvonden) is niemand veroordeeld. Maar deze acht verdwenen inderdaad nadat hij al eens voor 2 brute moorden vastgezeten had.

Het zijn verder inderdaad geen vergelijkbare zaken. Het laat zien dat lage straffen en mensen waar ernstig wat aan mankeert helaas van alle tijden is, en niet een nieuw verschijnsel dat gemakshalve uitsluitend aan de waan van de dag toegeschreven kan worden.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:08:03 #205
346653 Ceviche
pi_221107325
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:37 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Hij zal nu zo'n 22/23 jaar oud zijn, benieuwd wat er van 'm geworden is en of ie inderdaad nu wel spijt van zijn daden heeft.

Viel me ook op dat het hier best snel ging; het gebeurde september 2017 plaats en in maart 2018 lag er al een vonnis.
Als een gevangenisstraf maximaal 1 jaar mag duren dan hebben ze daarom misschien ook meer haast?
Mij viel op dat ze hem niet vonden passen in de jeugdgevangenis, en een psychiatrische behandeling wilden opleggen (geen of voorwaardelijke pij-maatregel, maar een opname in de jeugdpsychiatrie) maar de jeugdpsychiatrie weigerde vanwege de ernst van de delicten. Dus ze zoeken echt naar wat er mogelijk is en het beste past. En deze jongen had de moorden ook echt uitgedacht, en van tevoren al gedeeld dat hij dit van plan was, net als het meisje.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:29:11 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221119237
quote:

[..]
Twee mensen vermoord, dat is blijkbaar heel grappig.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 22 juni 2026 @ 17:37:22 #208
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_221119285
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:04 schreef Swango het volgende:

[..]
De horror!
Horror als het waar is inderdaad. Ik heb deze echter ook alweer ontkracht gezien ergens.

Oftewel: roddels en sensa zonder iets om op te staan.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 22 juni 2026 @ 22:45:04 #209
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221122741
quote:
17s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:37 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Horror als het waar is inderdaad. Ik heb deze echter ook alweer ontkracht gezien ergens.

Oftewel: roddels en sensa zonder iets om op te staan.
Er was een kat waarvan de keel doorgesneden was maar het leek er op alsof ze dat nu ook op haar pinden?
Een gedicht over Maanvis
pi_221132307
Ik lees nu op een buitenlands Instagram account dat de verdachte zich eerst identificeerde als trans-boy en nu als hond. Ja, als hond. Bericht inclusief foto’s waarin ze in een hondenpak loopt :')

Die was ver weg.
U MAD?
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:56:56 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221137323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:03 schreef de_boswachter het volgende:
Ik lees nu op een buitenlands Instagram account dat de verdachte zich eerst identificeerde als trans-boy en nu als hond. Ja, als hond. Bericht inclusief foto’s waarin ze in een hondenpak loopt :')

Die was ver weg.
kan je die hier plaatsen? wil ff controleren of dat wel het meisje is
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:57:39 #212
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221137329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:03 schreef de_boswachter het volgende:

Die was ver weg.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rijf-beelden-gedeeld dat ze zich als hond identificeerde was al bekend , rtl meldde dat
Een gedicht over Maanvis
pi_221137440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rijf-beelden-gedeeld dat ze zich als hond identificeerde was al bekend , rtl meldde dat
Dan zal haar dat wel zijn. Ben de pagina vergeten op te slaan :') Stond op Instagram, dus dan is het waar.
U MAD?
pi_221137466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Hier heeft een psychiater wellicht wat over het hoofd gezien…
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:35:27 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221137524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dan zal haar dat wel zijn. Ben de pagina vergeten op te slaan :') Stond op Instagram, dus dan is het waar.
In Portugal heeft de dierenartsenbond al een communiquee uitgedaan waarin staat dat dierenartsen mensen die zich identificeren als dieren niet mogen behandelen...
twitter
Een gedicht over Maanvis
pi_221137530
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]
In Portugal heeft de dierenartsenbond al een communiquee uitgedaan waarin staat dat dierenartsen mensen die zich identificeren als dieren niet mogen behandelen...
[ x ]
Wel afmaken indien ernstig ziek? #dtv
U MAD?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:34:02 #217
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221137900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wel afmaken indien ernstig ziek? #dtv
Die idioten zijn duidelijk ernstig ziek ja........ >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_221137930
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]
[ x ]
Er zijn van die dingen waar een facepalm onvoldoende voor is. Wat voor een idiote wereld leven we toch in...
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:57:35 #219
545 dop
:copyright: dop
pi_221138034
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
18 jaar en tbs.
Na 15 jaar vrij.

Hoi dan?
1975 bestond TBS nog niet maar was er TBR. 2/3 van 18 is 12 en als ik het niet mis heb dan werdt tbr elke 2 jaar geëvalueerd, of er al gestart werd met behandeling tijdens je gevangenis straf weet ik ook niet maar is mogelijk. Het systeem was in elk geval compleet anders dan nu.

Van Eijk zat in 1974 al vast en zijn TBR wat toen hij er aan begon was inmiddels was omgezet naar TBS. Dit werd opgeheven nadat hij in de gevangenis was getrouwd. Er werdt toe ingeschat dat dit een positieve invloed op zijn stoornis had. Achteraf onterecht en naïef.

Dus zo dan

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 24-06-2026 18:09:48 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221204966
quote:
15-jarige verdachte van moord op ouders in Meerstad langer vast

Het 15-jarige meisje dat wordt verdacht van de moord op haar beide ouders blijft in elk geval nog negentig dagen vastzitten. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Groningen besloten.
Ze werd in de eerste uren van 18 juni aangehouden in de woning van het gezin aan de Meerhoven in Meerstad. Daar vond de politie de lichamen van haar ouders Johan en Mathilda, beiden 53 jaar.
De politie drong die nacht de woning binnen, nadat er alarm was geslagen. Dat gebeurde door een van de ouders van haar schoolgenoten met wie de verdachte een foto had gedeeld van haar overleden ouders, zo bevestigen meerdere bronnen. De verdachte zat op het Montessori Vaklyceum in Groningen.

Terughoudend met informatie
De politie en het Openbaar Ministerie zijn uiterst terughoudend met het geven van verdere informatie over wat zich in de woning heeft afgespeeld. Dat heeft te maken met de minderjarigheid van de verdachte.

De nabestaanden en vrienden van het echtpaar brachten vorige week via de organisatie Namens de Familie een eerste reactie op het drama naar buiten. Daarin lieten ze weten 'nauwelijks te kunnen bevatten' wat er is gebeurd in het huis in Meerstad. Ook vragen ze om met rust te worden gelaten.
Dat deed eerder ook burgemeester Roelien Kamminga van Groningen. Daarnaast deed ze een oproep om geen foto's en filmpjes over de dubbele moord meer te delen op sociale media.

Datum rechtszaak nog niet bekend
Het is nog niet bekend wanneer het meisje voor de kinderrechter komt. Als het zover is zal dat achter gesloten deuren zijn in verband met haar leeftijd.
https://www.rtvnoord.nl/m(...)meerstad-langer-vast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')