abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 11:37:54 #201
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221106753
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:26 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Bedankt voor het delen, dit kon ik me niet herinneren. Deze jongen had blijkbaar verschillende stoornissen (ass, ontwikkelingsstoornis, depressiviteit) maar dat zijn niet echt stoornissen waar je zoiets zou verwachten. En veel ruzie thuis. Blijkbaar had hij er ten tijde van de rechtzaak ook helemaal geen spijt van. Misschien is dat nog gekomen.
Toch een hele andere situatie dan bijvoorbeeld knetterpsychotisch zijn en achteraf pas beseffen wat je hebt gedaan.
Ik ben benieuwd hoe het bij dit meisje zit.
Hij zal nu zo'n 22/23 jaar oud zijn, benieuwd wat er van 'm geworden is en of ie inderdaad nu wel spijt van zijn daden heeft.

Viel me ook op dat het hier best snel ging; het gebeurde september 2017 plaats en in maart 2018 lag er al een vonnis.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zondag 21 juni 2026 @ 11:41:56 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221106861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit toont wel aan waarom de doodstraf / levenslang bij moord zo essentieel is. Acht onschuldige prostituees werden in dit geval geslachtofferd door niet voldoende te willen straffen.
18 jaar en tbs.
Na 15 jaar vrij.

Hoe dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 21 juni 2026 @ 11:46:48 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221107007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 09:57 schreef KinKiJan het volgende:
Toevallig stond het huis van seriemoordenaar Willem van Eijk, bekend als 'Het beest van Harkstede' op steenworp afstand van het huis van dit gezin in Meerstad.

Ook Van Eijk begon met dieren, lang voor de tijd van social media:
[..]
Begin jaren '70 pleegde hij 2 moorden waarvoor hij in 1975 werd veroordeeld tot 18 jaar met TBS. Ook in 1975 voordat 'woke' een modedingetje werd om tegenaan te schoppen, werd er naar oorzaken gezocht in zijn jeugd:
[..]
In 1990 kwam hij vrij en ging hij met zijn vriendin in Harkstede wonen. Zijn vriendin beëindigde de relatie en hij begon inderdaad weer met moorden; tot zijn arrestatie in 2001 verdwenen er 8 prostituees in de provincie. Van drie ervan bekende hij ze vermoord te hebben. Hij werd veroordeeld tot levenslang en overleed in de gevangenis in 2019.

Je kunt zulke gruwelijke drama's wel makkelijk willen verklaren door te wijzen naar opvoeding, social media of welk actueel zondebokthema dan ook, maar ernstige onderliggende psychische problematiek is van alle tijden—Van Eijk is daar slechts één voorbeeld van.
Wat ik hier opvallend dit is dat hij dus 8 vreemden heeft vermoord, maar de vriendin die het uitmaakt heeft gespaard terwijl het daar relatief vaak is gaat. Deze man was een sadist, maar spaarde de mensen die hij echt kende. Maar deze meid in de Meerstad zaak heeft juist haar ouders omgelegd, de mensen het dichts bij haar.
  zondag 21 juni 2026 @ 12:03:35 #204
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221107207
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat ik hier opvallend dit is dat hij dus 8 vreemden heeft vermoord, maar de vriendin die het uitmaakt heeft gespaard terwijl het daar relatief vaak is gaat. Deze man was een sadist, maar spaarde de mensen die hij echt kende. Maar deze meid in de Meerstad zaak heeft juist haar ouders omgelegd, de mensen het dichts bij haar.
Nou ja hij werd uiteindelijk voor 3 van die 8 prostituees veroordeeld, voor de andere 5 (waarvan 1 nooit is teruggvonden) is niemand veroordeeld. Maar deze acht verdwenen inderdaad nadat hij al eens voor 2 brute moorden vastgezeten had.

Het zijn verder inderdaad geen vergelijkbare zaken. Het laat zien dat lage straffen en mensen waar ernstig wat aan mankeert helaas van alle tijden is, en niet een nieuw verschijnsel dat gemakshalve uitsluitend aan de waan van de dag toegeschreven kan worden.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zondag 21 juni 2026 @ 12:08:03 #205
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221107325
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:37 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Hij zal nu zo'n 22/23 jaar oud zijn, benieuwd wat er van 'm geworden is en of ie inderdaad nu wel spijt van zijn daden heeft.

Viel me ook op dat het hier best snel ging; het gebeurde september 2017 plaats en in maart 2018 lag er al een vonnis.
Als een gevangenisstraf maximaal 1 jaar mag duren dan hebben ze daarom misschien ook meer haast?
Mij viel op dat ze hem niet vonden passen in de jeugdgevangenis, en een psychiatrische behandeling wilden opleggen (geen of voorwaardelijke pij-maatregel, maar een opname in de jeugdpsychiatrie) maar de jeugdpsychiatrie weigerde vanwege de ernst van de delicten. Dus ze zoeken echt naar wat er mogelijk is en het beste past. En deze jongen had de moorden ook echt uitgedacht, en van tevoren al gedeeld dat hij dit van plan was, net als het meisje.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:29:11 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221119237
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 02:44 schreef Shii het volgende:

[..]
Snap je dat niet? Grapjes over bench. Maar volgens mij is er al wat geveegd.
Twee mensen vermoord, dat is blijkbaar heel grappig.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 22 juni 2026 @ 17:37:22 #208
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_221119285
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:04 schreef Swango het volgende:

[..]
De horror!
Horror als het waar is inderdaad. Ik heb deze echter ook alweer ontkracht gezien ergens.

Oftewel: roddels en sensa zonder iets om op te staan.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 22 juni 2026 @ 22:45:04 #209
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221122741
quote:
17s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:37 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Horror als het waar is inderdaad. Ik heb deze echter ook alweer ontkracht gezien ergens.

Oftewel: roddels en sensa zonder iets om op te staan.
Er was een kat waarvan de keel doorgesneden was maar het leek er op alsof ze dat nu ook op haar pinden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_221132307
Ik lees nu op een buitenlands Instagram account dat de verdachte zich eerst identificeerde als trans-boy en nu als hond. Ja, als hond. Bericht inclusief foto’s waarin ze in een hondenpak loopt :')

Die was ver weg.
U MAD?
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:56:56 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221137323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:03 schreef de_boswachter het volgende:
Ik lees nu op een buitenlands Instagram account dat de verdachte zich eerst identificeerde als trans-boy en nu als hond. Ja, als hond. Bericht inclusief foto’s waarin ze in een hondenpak loopt :')

Die was ver weg.
kan je die hier plaatsen? wil ff controleren of dat wel het meisje is
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:57:39 #212
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221137329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:03 schreef de_boswachter het volgende:

Die was ver weg.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rijf-beelden-gedeeld dat ze zich als hond identificeerde was al bekend , rtl meldde dat
Een gedicht over Maanvis
pi_221137440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rijf-beelden-gedeeld dat ze zich als hond identificeerde was al bekend , rtl meldde dat
Dan zal haar dat wel zijn. Ben de pagina vergeten op te slaan :') Stond op Instagram, dus dan is het waar.
U MAD?
pi_221137466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]
Hier heeft een psychiater wellicht wat over het hoofd gezien…
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:35:27 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_221137524
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dan zal haar dat wel zijn. Ben de pagina vergeten op te slaan :') Stond op Instagram, dus dan is het waar.
In Portugal heeft de dierenartsenbond al een communiquee uitgedaan waarin staat dat dierenartsen mensen die zich identificeren als dieren niet mogen behandelen...
twitter
Een gedicht over Maanvis
pi_221137530
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]
In Portugal heeft de dierenartsenbond al een communiquee uitgedaan waarin staat dat dierenartsen mensen die zich identificeren als dieren niet mogen behandelen...
[ x ]
Wel afmaken indien ernstig ziek? #dtv
U MAD?
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:34:02 #217
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221137900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wel afmaken indien ernstig ziek? #dtv
Die idioten zijn duidelijk ernstig ziek ja........ >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_221137930
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]
[ x ]
Er zijn van die dingen waar een facepalm onvoldoende voor is. Wat voor een idiote wereld leven we toch in...
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:57:35 #219
545 dop
:copyright: dop
pi_221138034
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
18 jaar en tbs.
Na 15 jaar vrij.

Hoi dan?
1975 bestond TBS nog niet maar was er TBR. 2/3 van 18 is 12 en als ik het niet mis heb dan werdt tbr elke 2 jaar geëvalueerd, of er al gestart werd met behandeling tijdens je gevangenis straf weet ik ook niet maar is mogelijk. Het systeem was in elk geval compleet anders dan nu.

Van Eijk zat in 1974 al vast en zijn TBR wat toen hij er aan begon was inmiddels was omgezet naar TBS. Dit werd opgeheven nadat hij in de gevangenis was getrouwd. Er werdt toe ingeschat dat dit een positieve invloed op zijn stoornis had. Achteraf onterecht en naïef.

Dus zo dan

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 24-06-2026 18:09:48 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221204966
quote:
15-jarige verdachte van moord op ouders in Meerstad langer vast

Het 15-jarige meisje dat wordt verdacht van de moord op haar beide ouders blijft in elk geval nog negentig dagen vastzitten. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Groningen besloten.
Ze werd in de eerste uren van 18 juni aangehouden in de woning van het gezin aan de Meerhoven in Meerstad. Daar vond de politie de lichamen van haar ouders Johan en Mathilda, beiden 53 jaar.
De politie drong die nacht de woning binnen, nadat er alarm was geslagen. Dat gebeurde door een van de ouders van haar schoolgenoten met wie de verdachte een foto had gedeeld van haar overleden ouders, zo bevestigen meerdere bronnen. De verdachte zat op het Montessori Vaklyceum in Groningen.

Terughoudend met informatie
De politie en het Openbaar Ministerie zijn uiterst terughoudend met het geven van verdere informatie over wat zich in de woning heeft afgespeeld. Dat heeft te maken met de minderjarigheid van de verdachte.

De nabestaanden en vrienden van het echtpaar brachten vorige week via de organisatie Namens de Familie een eerste reactie op het drama naar buiten. Daarin lieten ze weten 'nauwelijks te kunnen bevatten' wat er is gebeurd in het huis in Meerstad. Ook vragen ze om met rust te worden gelaten.
Dat deed eerder ook burgemeester Roelien Kamminga van Groningen. Daarnaast deed ze een oproep om geen foto's en filmpjes over de dubbele moord meer te delen op sociale media.

Datum rechtszaak nog niet bekend
Het is nog niet bekend wanneer het meisje voor de kinderrechter komt. Als het zover is zal dat achter gesloten deuren zijn in verband met haar leeftijd.
https://www.rtvnoord.nl/m(...)meerstad-langer-vast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')