abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221019859
Zag die die kapert wel aankomen.
pi_221019863
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dergelijke mensen hebben eigenlijk maar mogelijkheden:
1) Blijven zitten tot aan je dood (bv Stalin, Mao, Franco);
2) Vluchten naar het buitenland (zoals Amin, Mugabe, Mobutu Honecker) ;
3) Door de straten gesleurd en afgemaakt worden. (zoals Ceaușescu en Gadhafi)

En naar het schijnt doet Poetin het nogal in zijn broek voor een Gadhafi-achtig scenario. Dus dan blijven optie 1 en 2 over.
Of gewoon vredig, zoals in China met Puyi gebeurde. Re-educatie en dan afgevoerd om gewoon arbeider te worden.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221019865
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:33 schreef TwenteFC het volgende:
Zag die die kapert wel aankomen.
Heb je toch mooi een "wE mOeTeN oNdErHaNdElEn VoOr VrEdE" - TT voorkomen, dank.
pi_221019887
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
verschil is

putin is niet gek, alleen gevaarlijk
Wel uber paranoïde en dat kan je weer gek maken.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 16:38:29 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 16:41:32 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221019923
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel uber paranoïde en dat kan je weer gek maken.
dat ben ik ook dat maakt niet uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221019965
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is een testrange, daar valt verder niet zo heel veel te vernielen.
Oh nee?

Hou mn sjekkie ff vast :7

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2026 16:46:50 ]
pi_221019980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is een testrange, daar valt verder niet zo heel veel te vernielen.
Dat vroeg ik me dus af in het vorige topic. Er worden blijkbaar wel zware Oreshniks van die locatie gelanceerd - maar is dat dan van mobiele lanceerplatformen? En als ze mobiel zijn, waarom dan steeds van die plek, die Oekraïne blijkbaar al eens op de korrel heeft genomen?
pi_221020051
WEet niet of het al gepost was, maar een heel goede zaak, volgens MinDef Fedorov:

quote:
We are launching a comprehensive transformation of the military service system: new contracts, clear service terms, higher salaries, and more fairness for military personnel

For the first time since 2022, Ukraine is gradually taking the initiative on the battlefield. The cost of Russia's advancement is constantly increasing. In May, Ukraine regained more territory than Russia managed to seize. Thanks to the scaling of medium-strike drones, Ukraine has already achieved fire control over the land corridor to Crimea and other critical supply routes for Russian troops in the south.

This is a historic moment for the state to force Russia to peace and end the war from a strong position.

However, this requires more than just weapons or technology. We need a new system of military service. A system built on respect for people, fairness, and clear rules.

Therefore, on the President of Ukraine's instructions, the Government, the Verkhovna Rada of Ukraine, the Ministry of Defense, the General Staff, and the Ministry of Finance are jointly launching the largest transformation of military service in the history of the state. Today, the Government adopted a package of resolutions that kick off the first stage of this transformation.

What does the first stage entail:

🔹 We are launching a new contract system with clear conditions and service terms:

▪️ Infantry-assault contract - for 14 months for civilians, for 10 months for current military personnel, and from 6 months for military personnel who previously left service;
▪️ Combat contract - for 24 months for UAV pilots, NLO operators, artillerymen, EW specialists, and other combat specialties;
▪️ Basic contract - for 24 months for other service areas with the possibility of occupying rear positions.

🔹 Each contract has a guaranteed deferment of 6 months:

The deferment is calculated according to the service terms and the time spent in combat. For example, in an infantry-assault contract, a month in combat "pays off" with three months of deferment. For example, for an infantryman who served for 10 months, of which 4 months were in combat, the deferment would be one and a half years. Also, service before signing a contract and before a full-scale invasion is taken into account - there is a time for rest for all military experience.

A person signs a contract and understands: where he serves, how long he serves, what his salary is, and what will happen after service. The new contract will be available for both current military personnel and civilians. Also, those who are already serving under a contract will be able to switch to new conditions.

🔹 We are launching the highest salaries for infantry in the world - an average of about 300 thousand hryvnias - this is about 7 thousand dollars a month. The maximum is 460 thousand hryvnias. Because infantry today is the most difficult and risky job in the world.

🔹 We are introducing Mission Control for the front line - to see in real time the load on military personnel, their presence at positions, and to ensure the fairness of combat payments.

🔹 We are raising the minimum wage for military personnel in the rear to 30 thousand hryvnias and for the first time raising the salaries of commanders.

The salaries of combat unit commanders, their deputies, and chiefs of staff will increase by two times, plus combat payments. Now, a corps commander will be able to receive about 230 thousand hryvnias a month.

🔹 We are launching automatic transfers within one corps through Army+ without unnecessary bureaucracy.

It's better to give a person the opportunity to change units and stay in the army than to lose them due to a lack of choice. We will start a beta test in certain corps and then scale the decision to all Defense Forces.

🔹 We are launching a fast track for the return of military personnel from the occupied territories directly to the top 50+ most effective combat units without BREZs.

Our task is to return motivated military personnel to the system. It is possible to return to service online through Army+ or offline.
+ en misschien nog wel veel belangrijker:

pi_221020060
Rus is bezig met actief vrouwen ronselen. Voor 3 miljoen roebels.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221020064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel uber paranoïde en dat kan je weer gek maken.
Als je je maar door een paar personen informatie laat voeden dan ben je natuurlijk wel erg dom.

Benieuwd wat er zou gebeuren als je die paar omlegt.
pi_221020094
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:56 schreef ExTec het volgende:
Rus is bezig met actief vrouwen ronselen. Voor 3 miljoen roebels.
600 meter door een open veld lopen om te kijken of er Oekraïense drones actief zijn kan iedereen natuurlijk.
pi_221020095



Zou putin dit nou echt denken?
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:00:41 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221020101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:47 schreef MaxMark het volgende:
Dat vroeg ik me dus af in het vorige topic. Er worden blijkbaar wel zware Oreshniks van die locatie gelanceerd - maar is dat dan van mobiele lanceerplatformen? En als ze mobiel zijn, waarom dan steeds van die plek, die Oekraïne blijkbaar al eens op de korrel heeft genomen?
Dat systeem is natuurlijk relatief nieuw en amper gestest, ik kan me voorstellen dat ze dat ding dan eerst een aantal keren vanaf en testrange willen lanceren. Verder is de minimum range van de Oreshnik zo'n 700-1000km (wat ik al aardig aan de krappe kant vind voor een IRBM), je zit op Kapustin Yar dus ook al redelijk tegen die minimum grens aan.
pi_221020132
Pontonbruggetje levert files op, aardig doelwit zo weer

twitter
pi_221020140
Nieuwe videos van de jacht op Russische logistiek van vandaag:

twitter


en deze nog van gister:

twitter
pi_221020145
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:03 schreef MaxMark het volgende:
Pontonbruggetje levert files op, aardig doelwit zo weer

[ x ]
twitter
pi_221020187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:03 schreef MaxMark het volgende:
Pontonbruggetje levert files op, aardig doelwit zo weer

[ x ]
Mooi doelwit voor een Himars met tungsten payload.
pi_221020361
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:00 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zou putin dit nou echt denken?
Zie mijn post hierboven :+
pi_221020506
Als je Poetin echt paranoïde wil maken moet je Patrushev of een andere silovik omleggen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:19:19 #23
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221020652
Russens weg van Marioepol



[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-06-2026 23:31:55 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221020682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Russens weg van Mariopoel

[ afbeelding ]
Spelbreker, er zijn er geen 50 vernietigd.

Er stonden er 50 en er zijn er enkele geraakt volgens de Oekraiense officier waar dit vandaan komt. Desalniettemin alsnog een erg moo resultaat.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:29:36 #25
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221020704
quote:
We are ready for war and fighting against Russians tomorrow,
Supreme Allied Commander Europe
📍Russia must understand that it will not succeed if it tries to do something in the Baltic states.
📍If I am asked whether we would be ready to fight if such a scenario occurred tomorrow, my answer is: absolutely.

📍Military experts and intelligence agencies estimate that Russia can use the "window of opportunity" to attack or create a serious military threat to the Baltic states by 2028.

📍The Kremlin is systematically preparing an excuse for aggression, accusing NATO of allegedly aggressive actions against Kaliningrad and the border territories of the Russian Federation
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:08:19 #26
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221020899
Martijntje Smits vandaag bij dnw over noodzaak vredeseducatie op school.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:14:55 #27
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221020930
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Martijntje Smits vandaag bij dnw over noodzaak vredeseducatie op school aan Putin.
Als ze daar nou eens mee kwam, was het, het beluisteren waard.

Nu blijft ze gewoon de pacifist in dromenland.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:21:59 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221021000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:21 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Precies volgens het draaiboekje.

Het is ook de enige echte uitweg voor persoon Putin.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:28:28 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221021029
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Precies volgens het draaiboekje.

Het is ook de enige echte uitweg voor persoon Putin.
Polen zijn de handen aan het warm wrijven! 🤠
pi_221021035
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, die man gaat echt niet stoppen.
Wat ik me wel af vraag is of dat intern wel gaat lukken. Hij is ook als de dood dat Shoigu een coup pleegt en zo zijn er meer mensen die niet (meer) achter dit avontuur staan.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:32:03 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221021047
quote:
The US warned Ukraine about the threat of "Oreshnik" - source of RBC-Ukraine

When could the Russian missile launch take place?

Ukraine has received information from the United States about the threat of a Russian strike with the Oreshnik missile.

A source in the Ukrainian authorities informed RBC-Ukraine about this .

"There was information beforehand," an informed source told RBC-Ukraine.

There were no official statements from the American administration or warnings from the US Embassy in Kyiv at the time of publication of the news.

Recall that Russia may use the Oreshnik missile against Ukraine within 24 hours . The Ukrainian Air Force officially warned about this, and also called on not to ignore air alert signals.

Today, Ukraine is not able to track the launches and flight of the Oreshnik on its own, explained Anton Zemlyanyi, a senior analyst at the Ukrainian Center for Security and Cooperation, in a comment to RBC-Ukraine.

But still, the Ukrainian air defense receives information about Russian activity: in particular, thanks to intelligence data from partners. Read more in a separate article by RBC-Ukraine.

Oreshnik launches in Ukraine

Let us remind you that the Russians have already attacked Ukrainian cities with Oreshnik three times.

The first was the attack on the Dnieper in 2024. Then - a strike on the Lviv region in January 2026. The third attack - the "arrival" on the garages in Bila Tserkva this May. And another "Oreshnik" fell on the territory of the occupied Donetsk region during the May attack .

The Oreshnik launches take place from the Kapustin Yar test site near Kazakhstan, 1,100 km from Kyiv. The city, which is located nearby, lives in poverty, squalor, and filth. RBC-Ukraine told and showed what it looks like in a separate article .
RBC Google Translate
pi_221021062
quote:
Maar ff, als je het niet kan tegenhouden maakt het niet echt uit toch of je weet dat ie gelanceerd gaat worden of niet? Ze moeten sowieso allemaal naar de schuilkelders want die wordt toch niet alleen gelanceerd.
pi_221021070
twitter


Beetje wat ze ook doen met hun drone operator scholen
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:41:49 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221021110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:34 schreef BEFEM het volgende:

Maar ff, als je het niet kan tegenhouden maakt het niet echt uit toch of je weet dat ie gelanceerd gaat worden of niet? Ze moeten sowieso allemaal naar de schuilkelders want die wordt toch niet alleen gelanceerd.
Je kunt er idd niet heel veel tegen doen...
pi_221021129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:21 schreef AchJa het volgende:
[ x ]
Ik heb dit artikel van Pointer al eens eerder gepost hier. Sindsdien komt het ene na het andere land in die omgeving met waarschuwingen van soortgelijke strekking.

https://pointer.kro-ncrv.(...)ieel-en-nieuwe-bases
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:44:22 #38
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221021149
Ze lezen hier zeker mee bij Mitsi: Bekijk deze YouTube-video
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:46:28 #39
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221021182
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, die man gaat echt niet stoppen.
Wss is daar wat hulp voor nodig van een moedige Rus, met de kans dat een nog grotere debiel aan de macht komt..
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:47:17 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221021197
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:42 schreef Haags het volgende:
Ik heb dit artikel van Pointer al eens eerder gepost hier. Sindsdien komt het ene na het andere land in die omgeving met waarschuwingen van soortgelijke strekking.

https://pointer.kro-ncrv.(...)ieel-en-nieuwe-bases
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
pi_221021224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
In de tweede wereldoorlog waren er ook die riepen: zo'n vaart zal het niet lopen.
Zonder wrijving geen glans
pi_221021247
twitter


Handig overzichtje.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 19:53:04 #43
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221021255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
We hebben echt collectief Rusland totaal niet serieus genoeg genomen. Lachen om hun bezopen dashcam filmpjes... Die gasten gaan ons toch niets doen..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221021290
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Op Facebook lees ik dat jullie allemaal gewoon Russofobie hebben :{w Zeggen ze bij FVD ook trouwens, en die geloof ik!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_221021477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Het is een hele ongemakkelijke waarheid. Kop in het zand en door.
pi_221021514
twitter


Dit gaat Poetin niet leuk vinden.
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 20:18:21 #47
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221021530
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Op Facebook lees ik dat jullie allemaal gewoon Russofobie hebben :{w Zeggen ze bij FVD ook trouwens, en die geloof ik!
En dan komen er, ook in dit toppa, weer van die schaapjes die dan gaan beweren dat we het aan ons zelf te danken, en het uitgelokt hebbem als we aangevallen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 12-06-2026 20:24:44 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 12 juni 2026 @ 20:22:35 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221021559
technisch gezien zou dat ook kloppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221021632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, die man gaat echt niet stoppen.
Je zou denken dat Rusland haar handen wel vol heeft aan Oekraïne. Ze doen het niet echt geweldig daar.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 20:39:06 #50
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221021735
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je zou denken dat Rusland haar handen wel vol heeft aan Oekraïne. Ze doen het niet echt geweldig daar.
Je kan je gaan afvragen of het hele Oekraïne verhaal nog de top prioriteit is in het Kremlin. Want al het materieel en de manschappen die nu langs de grens geplaatst worden; hadden ook naar het front in Oekraïne gestuurd kunnen worden.

Of is Putin gewoon echt zo paranoïde dat hij een (Navo) inval verwacht.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221021803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:29 schreef Mikeytt het volgende:
Interessante ontwikkeling in Rusland. United Russia valt blijkbaar maar 33% van de stemmen terwijl de Communistische partij groeit.

Zou een grote schok zijn in het parlement. De pro-Poetin partij heeft nu 49% van de stemmen. De verkiezingen zijn binnenkort. Daling naar 33% zou fors zijn.
[ x ]
De claim wordt gemaakt door de communistische partij zelf.
En zoals het artikel al aangeeft, die partij is gecontroleerde oppositie.
Ik verwacht er niet veel van.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221021804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Volgens mij valt het wel mee met die ontkenningsfase. Europa lijkt grotendeels te erkennen dat Rusland een doorgeslagen militaristische dictatuur is die echt een bedreiging vormt voor een groot deel van Noord- en Oost-Europa, afgezien van de zwakzinnige trolletjes in deze reeks natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221021910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Je kan je gaan afvragen of het hele Oekraïne verhaal nog de top prioriteit is in het Kremlin. Want al het materieel en de manschappen die nu langs de grens geplaatst worden; hadden ook naar het front in Oekraïne gestuurd kunnen worden.

Of is Putin gewoon echt zo paranoïde dat hij een (Navo) inval verwacht.
Nou, ik denk niet dat die troepen inzetbaar zijn in Oekraïne.
Oekraïne wordt voornamelijk gedaan met nieuwe recruten die als kanonnenvlees dienen..
Dat pikt de bevolking nog altijd.
Maar wellicht niet dat de troepen die Rusland zelf bewaken worden ingezet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221021931
twitter


Geheel toevallig nu Trump het Amerikaanse leger uit Europa terughaalt.
pi_221022110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Geheel toevallig nu Trump het Amerikaanse leger uit Europa terughaalt.
Hij haalt het leger niet weg hier.
pi_221022188
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volgens mij valt het wel mee met die ontkenningsfase. Europa lijkt grotendeels te erkennen dat Rusland een doorgeslagen militaristische dictatuur is die echt een bedreiging vormt voor een groot deel van Noord- en Oost-Europa, afgezien van de zwakzinnige trolletjes in deze reeks natuurlijk.
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
pi_221022442
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
De vraag of vooral in welke landen dan. Ik denk dat het gros van de inwoners van Polen of Finland zich geen illusies maakt. Natuurlijk, in Spanje denkt men "niet ons probleem", maar dat kan snel omslaan als Rusland daadwerkelijk actie richting Europese landen onderneemt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221022656
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
Zelensky voerde ook campagne om de relaties met Rusland te verbeteren, toen hij president werd.

Weten we nog dat Rusland van 2014 tot 2020 ontkende dat zij betrokken waren bij die seperatisten. Dat de russische trollen zeiden in aanloop van de oorlog dat Oekriane faalde om controle op de donbas te krijgen en hierom er in gegrepen ging worden, maar Rusland zou nooit aanvallen (telkens weer een dubbele boodschap).


Ook nu zijn er in veel landen mensen die hopen op redelijkheid, als ik mijzelf gewoon iets in hou dat voorkomen we een groot conflict. Er zijn ook poliitci wie dit beloven en misschien zelfs geloven. Sommige zoals FvD hopen op de vernietging van onze cultuur en tradities zoals die nu zijn opgebouwd.

Maar de naieven zijn er zeker. plus is voor veel stemmers Oekraine niet het belangrijkste onderwerp. Dus is een negatief beleid over oekraine geen reden om er niet op te stemmen.
pi_221022699
Nieuwe dag nieuwe kansen
Vakman pur sang
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:08:46 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221024148
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:56 schreef ExTec het volgende:
Rus is bezig met actief vrouwen ronselen. Voor 3 miljoen roebels.
Jeetje wat woke zeg
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221024373


Dont push the horses
pi_221024421
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221024472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:51 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Poetin begint steeds meer te zweten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:03:30 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221024474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:51 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
NATO will Ruzzia niet verslaan , Nato will helemaal geen oorlog met Ruzzia
NATO is een bescherming tegen de USSR droom van Poetin al sinds 1949
https://nl.wikipedia.org/(...)_Verdragsorganisatie

NATO had na de tweede wereld oorlog Rusland terug moeten dringen achter haar grenzen zodat ze geen USSR kon maken

De USSR is tijdens Gorbatsjov failliet gegaan in 1989 en uiteengevallen , alle landen waren weer vrij , Polen, Hongarije, Moldova, Roemenië , Oost-Duitsland , Finland , Bulgarije Tsjechoslowakije , Oekraïne , Armenië

En die landen willen geen USSR meer

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 08:55:12 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:07:04 #65
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_221024488
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:51 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
"It was not Russia that started the war"

lolllllll :')
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_221024509
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:07 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
"It was not Russia that started the war"

lolllllll :')
Ja, daar is meneer igor girkin het niet mee eens.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:21:07 #67
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221024526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, die man gaat echt niet stoppen.
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:38:16 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221024567
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
dat zal ie wel uit het hoofd laten

quote:
White House congratulates Russians on Russia Day
A corresponding statement on behalf of U.S. Secretary of State Marco Rubio was published on the State Department website:
💬 “On behalf of the United States, I congratulate the Russian people on Russia Day.
The United States remains committed to advancing a peaceful resolution to the Russia–Ukraine war.

We continue to hope that a lasting peace will pave the way for a more prosperous future for the Russian people and more constructive relations between our two countries.

It is worth recalling that Rubio previously stated that Russia “may never achieve militarily what it is trying to obtain at the negotiating table.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 08:55:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221024789
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
Wanneer ze het doen heb je toch wel een excuus. Dus wat mat maakt het uit.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 04:59:27 #70
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221025175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Er zijn nog mensen die roepen dat ie niet gek is..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 13 juni 2026 @ 05:26:26 #71
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221025223
Weggejorist

[ Bericht 98% gewijzigd door Parafernalia op 13-06-2026 05:33:35 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221025358
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Precies volgens het draaiboekje.

Het is ook de enige echte uitweg voor persoon Putin.
Maar wat denken ze te winnen?
Ze zijn de VS niet en ze zitten al vast in Oekraïne wat winnen ze er mee nog een kansloos front te openen?

Zeker Finland traint al 60 jaar voor dit scenario en heeft ook het leger om het te blokkeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221025381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 07:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar wat denken ze te winnen?
Ze zijn de VS niet en ze zitten al vast in Oekraïne wat winnen ze er mee nog een kansloos front te openen?

Zeker Finland traint al 60 jaar voor dit scenario en heeft ook het leger om het te blokkeren.
Het is onlogisch, maar de aanval op Oekraine was ook onlogisch.

In de hedendaagse wereld is het veroveren van andere landen vooral een kosten post,en niet echt iets wat meer welvaart oplevert voor je eigen bevolking. En volgens mij is de halve wereld wie een werkend hersenpan heeft, er wel achter dat 'eer' en zeker collectieve eer zeer achterhaalde concepten zijn, dus ook dat is niet echt een logische reden, waar je iets aan hebt over 25 jaar.


Maar dit soort ouderwetsdenken lijkt wel Poetin erg te doen. Plus roepen ze al 15 jaar dat de NAVO het grote gevaar is, om controle te houden op hun bevolking moeten ze wel ook daad bij woord doen, en laten zien Dat navo uitbreiding verhoogde alertheid vraagt.
pi_221025488
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nato will Ruzzia niet verslaan , Nato will helemaal geen oorlog met Ruzzia
Ruzzia is een bescherming tegen de USSR droom van Poetin al sinds 1949
https://nl.wikipedia.org/(...)_Verdragsorganisatie

NATO had na de tweede wereld oorlog Rusland terug moeten dringen achter haar grenzen zodat ze geen USSR kon maken

De USSR is met dank aan Gorbatsjov failliet gegaan in 1989 en uiteengevallen , alle landen waren weer vrij , Polen, Hongarije, Moldova, Roemenië , Oost-Duitsland , Finland , Bulgarije Tsjechoslowakije , Oekraïne , Armenië

En die landen willen geen USSR meer
Nee, Gorbatsjov erfde een failliete inboedel en heeft getracht met hervormingen te redden wat er nog te redden viel.

Maar daarvoor was het allang te laat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 13 juni 2026 @ 08:52:56 #75
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221025517
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Gorbatsjov erfde een failliete inboedel en heeft getracht met hervormingen te redden wat er nog te redden viel.

Maar daarvoor was het allang te laat.
klopt
maar zo ziet onze wereldveroveraar in spe de heer Poetin het absoluut niet
Putin is dom ,maar erg vasthoudend in het herstellen van de USSR

Gorbatsjov zag dat het communisme failliet was het en zocht toenadering tot het boze kapitalistische westen middels Glasnost en Perestroyka

Bij ons was dat het einde van de CPN die bij GroenLinks aansloot en het einde van de domino theorie
quote:
AI-overzicht
De Russische termen glasnost en perestrojka werden in de jaren 80 door Sovjetleider Michail Gorbatsjov geïntroduceerd om de vastgelopen communistische staat en economie te hervormen.

De vertalingen en betekenissen zijn als volgt:
Glasnost (): Vertaalt naar openheid.
Dit beleid stond voor meer transparantie van de overheid, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid voor burgers.

Perestrojka (): Vertaalt naar herstructurering of hervorming.
Dit was een economische en politieke hervorming die meer ruimte bood voor privébezit, winst en markteconomie.


[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 11:04:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')