SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of gewoon vredig, zoals in China met Puyi gebeurde. Re-educatie en dan afgevoerd om gewoon arbeider te worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dergelijke mensen hebben eigenlijk maar mogelijkheden:
1) Blijven zitten tot aan je dood (bv Stalin, Mao, Franco);
2) Vluchten naar het buitenland (zoals Amin, Mugabe, Mobutu Honecker) ;
3) Door de straten gesleurd en afgemaakt worden. (zoals Ceaușescu en Gadhafi)
En naar het schijnt doet Poetin het nogal in zijn broek voor een Gadhafi-achtig scenario. Dus dan blijven optie 1 en 2 over.
Wel uber paranoïde en dat kan je weer gek maken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
verschil is
putin is niet gek, alleen gevaarlijk
Het is een testrange, daar valt verder niet zo heel veel te vernielen.quote:[b]Op vrijdag 12 juni 2026 16:27 schreef MaxMark het volgende:[/b
Oh nice. Niet nice dat het blijkbaar niet genoeg was.
dat ben ik ook dat maakt niet uitquote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel uber paranoïde en dat kan je weer gek maken.
Oh nee?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is een testrange, daar valt verder niet zo heel veel te vernielen.
Dat vroeg ik me dus af in het vorige topic. Er worden blijkbaar wel zware Oreshniks van die locatie gelanceerd - maar is dat dan van mobiele lanceerplatformen? En als ze mobiel zijn, waarom dan steeds van die plek, die Oekraïne blijkbaar al eens op de korrel heeft genomen?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is een testrange, daar valt verder niet zo heel veel te vernielen.
+ en misschien nog wel veel belangrijker:quote:We are launching a comprehensive transformation of the military service system: new contracts, clear service terms, higher salaries, and more fairness for military personnel
For the first time since 2022, Ukraine is gradually taking the initiative on the battlefield. The cost of Russia's advancement is constantly increasing. In May, Ukraine regained more territory than Russia managed to seize. Thanks to the scaling of medium-strike drones, Ukraine has already achieved fire control over the land corridor to Crimea and other critical supply routes for Russian troops in the south.
This is a historic moment for the state to force Russia to peace and end the war from a strong position.
However, this requires more than just weapons or technology. We need a new system of military service. A system built on respect for people, fairness, and clear rules.
Therefore, on the President of Ukraine's instructions, the Government, the Verkhovna Rada of Ukraine, the Ministry of Defense, the General Staff, and the Ministry of Finance are jointly launching the largest transformation of military service in the history of the state. Today, the Government adopted a package of resolutions that kick off the first stage of this transformation.
What does the first stage entail:
🔹 We are launching a new contract system with clear conditions and service terms:
▪️ Infantry-assault contract - for 14 months for civilians, for 10 months for current military personnel, and from 6 months for military personnel who previously left service;
▪️ Combat contract - for 24 months for UAV pilots, NLO operators, artillerymen, EW specialists, and other combat specialties;
▪️ Basic contract - for 24 months for other service areas with the possibility of occupying rear positions.
🔹 Each contract has a guaranteed deferment of 6 months:
The deferment is calculated according to the service terms and the time spent in combat. For example, in an infantry-assault contract, a month in combat "pays off" with three months of deferment. For example, for an infantryman who served for 10 months, of which 4 months were in combat, the deferment would be one and a half years. Also, service before signing a contract and before a full-scale invasion is taken into account - there is a time for rest for all military experience.
A person signs a contract and understands: where he serves, how long he serves, what his salary is, and what will happen after service. The new contract will be available for both current military personnel and civilians. Also, those who are already serving under a contract will be able to switch to new conditions.
🔹 We are launching the highest salaries for infantry in the world - an average of about 300 thousand hryvnias - this is about 7 thousand dollars a month. The maximum is 460 thousand hryvnias. Because infantry today is the most difficult and risky job in the world.
🔹 We are introducing Mission Control for the front line - to see in real time the load on military personnel, their presence at positions, and to ensure the fairness of combat payments.
🔹 We are raising the minimum wage for military personnel in the rear to 30 thousand hryvnias and for the first time raising the salaries of commanders.
The salaries of combat unit commanders, their deputies, and chiefs of staff will increase by two times, plus combat payments. Now, a corps commander will be able to receive about 230 thousand hryvnias a month.
🔹 We are launching automatic transfers within one corps through Army+ without unnecessary bureaucracy.
It's better to give a person the opportunity to change units and stay in the army than to lose them due to a lack of choice. We will start a beta test in certain corps and then scale the decision to all Defense Forces.
🔹 We are launching a fast track for the return of military personnel from the occupied territories directly to the top 50+ most effective combat units without BREZs.
Our task is to return motivated military personnel to the system. It is possible to return to service online through Army+ or offline.
Als je je maar door een paar personen informatie laat voeden dan ben je natuurlijk wel erg dom.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel uber paranoïde en dat kan je weer gek maken.
600 meter door een open veld lopen om te kijken of er Oekraïense drones actief zijn kan iedereen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:56 schreef ExTec het volgende:
Rus is bezig met actief vrouwen ronselen. Voor 3 miljoen roebels.
Dat systeem is natuurlijk relatief nieuw en amper gestest, ik kan me voorstellen dat ze dat ding dan eerst een aantal keren vanaf en testrange willen lanceren. Verder is de minimum range van de Oreshnik zo'n 700-1000km (wat ik al aardig aan de krappe kant vind voor een IRBM), je zit op Kapustin Yar dus ook al redelijk tegen die minimum grens aan.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:47 schreef MaxMark het volgende:
Dat vroeg ik me dus af in het vorige topic. Er worden blijkbaar wel zware Oreshniks van die locatie gelanceerd - maar is dat dan van mobiele lanceerplatformen? En als ze mobiel zijn, waarom dan steeds van die plek, die Oekraïne blijkbaar al eens op de korrel heeft genomen?
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:03 schreef MaxMark het volgende:
Pontonbruggetje levert files op, aardig doelwit zo weer
[ x ]
Mooi doelwit voor een Himars met tungsten payload.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:03 schreef MaxMark het volgende:
Pontonbruggetje levert files op, aardig doelwit zo weer
[ x ]
Zie mijn post hierbovenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 17:00 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou putin dit nou echt denken?
Spelbreker, er zijn er geen 50 vernietigd.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Russens weg van Mariopoel
[ afbeelding ]
quote:We are ready for war and fighting against Russians tomorrow,
Supreme Allied Commander Europe
📍Russia must understand that it will not succeed if it tries to do something in the Baltic states.
📍If I am asked whether we would be ready to fight if such a scenario occurred tomorrow, my answer is: absolutely.
📍Military experts and intelligence agencies estimate that Russia can use the "window of opportunity" to attack or create a serious military threat to the Baltic states by 2028.
📍The Kremlin is systematically preparing an excuse for aggression, accusing NATO of allegedly aggressive actions against Kaliningrad and the border territories of the Russian Federation
Als ze daar nou eens mee kwam, was het, het beluisteren waard.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
Martijntje Smits vandaag bij dnw over noodzaak vredeseducatie op school aan Putin.
Yup, die man gaat echt niet stoppen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Precies volgens het draaiboekje.
Het is ook de enige echte uitweg voor persoon Putin.
Polen zijn de handen aan het warm wrijven! 🤠quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies volgens het draaiboekje.
Het is ook de enige echte uitweg voor persoon Putin.
Wat ik me wel af vraag is of dat intern wel gaat lukken. Hij is ook als de dood dat Shoigu een coup pleegt en zo zijn er meer mensen die niet (meer) achter dit avontuur staan.quote:
RBC Google Translatequote:The US warned Ukraine about the threat of "Oreshnik" - source of RBC-Ukraine
When could the Russian missile launch take place?
Ukraine has received information from the United States about the threat of a Russian strike with the Oreshnik missile.
A source in the Ukrainian authorities informed RBC-Ukraine about this .
"There was information beforehand," an informed source told RBC-Ukraine.
There were no official statements from the American administration or warnings from the US Embassy in Kyiv at the time of publication of the news.
Recall that Russia may use the Oreshnik missile against Ukraine within 24 hours . The Ukrainian Air Force officially warned about this, and also called on not to ignore air alert signals.
Today, Ukraine is not able to track the launches and flight of the Oreshnik on its own, explained Anton Zemlyanyi, a senior analyst at the Ukrainian Center for Security and Cooperation, in a comment to RBC-Ukraine.
But still, the Ukrainian air defense receives information about Russian activity: in particular, thanks to intelligence data from partners. Read more in a separate article by RBC-Ukraine.
Oreshnik launches in Ukraine
Let us remind you that the Russians have already attacked Ukrainian cities with Oreshnik three times.
The first was the attack on the Dnieper in 2024. Then - a strike on the Lviv region in January 2026. The third attack - the "arrival" on the garages in Bila Tserkva this May. And another "Oreshnik" fell on the territory of the occupied Donetsk region during the May attack .
The Oreshnik launches take place from the Kapustin Yar test site near Kazakhstan, 1,100 km from Kyiv. The city, which is located nearby, lives in poverty, squalor, and filth. RBC-Ukraine told and showed what it looks like in a separate article .
Maar ff, als je het niet kan tegenhouden maakt het niet echt uit toch of je weet dat ie gelanceerd gaat worden of niet? Ze moeten sowieso allemaal naar de schuilkelders want die wordt toch niet alleen gelanceerd.quote:
Je kunt er idd niet heel veel tegen doen...quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:34 schreef BEFEM het volgende:
Maar ff, als je het niet kan tegenhouden maakt het niet echt uit toch of je weet dat ie gelanceerd gaat worden of niet? Ze moeten sowieso allemaal naar de schuilkelders want die wordt toch niet alleen gelanceerd.
Ik heb dit artikel van Pointer al eens eerder gepost hier. Sindsdien komt het ene na het andere land in die omgeving met waarschuwingen van soortgelijke strekking.quote:
Wss is daar wat hulp voor nodig van een moedige Rus, met de kans dat een nog grotere debiel aan de macht komt..quote:
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:42 schreef Haags het volgende:
Ik heb dit artikel van Pointer al eens eerder gepost hier. Sindsdien komt het ene na het andere land in die omgeving met waarschuwingen van soortgelijke strekking.
https://pointer.kro-ncrv.(...)ieel-en-nieuwe-bases
In de tweede wereldoorlog waren er ook die riepen: zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
We hebben echt collectief Rusland totaal niet serieus genoeg genomen. Lachen om hun bezopen dashcam filmpjes... Die gasten gaan ons toch niets doen..quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Op Facebook lees ik dat jullie allemaal gewoon Russofobie hebbenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Het is een hele ongemakkelijke waarheid. Kop in het zand en door.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
En dan komen er, ook in dit toppa, weer van die schaapjes die dan gaan beweren dat we het aan ons zelf te danken, en het uitgelokt hebbem als we aangevallen worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op Facebook lees ik dat jullie allemaal gewoon Russofobie hebbenZeggen ze bij FVD ook trouwens, en die geloof ik!
Je zou denken dat Rusland haar handen wel vol heeft aan Oekraïne. Ze doen het niet echt geweldig daar.quote:
Je kan je gaan afvragen of het hele Oekraïne verhaal nog de top prioriteit is in het Kremlin. Want al het materieel en de manschappen die nu langs de grens geplaatst worden; hadden ook naar het front in Oekraïne gestuurd kunnen worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je zou denken dat Rusland haar handen wel vol heeft aan Oekraïne. Ze doen het niet echt geweldig daar.
De claim wordt gemaakt door de communistische partij zelf.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:29 schreef Mikeytt het volgende:
Interessante ontwikkeling in Rusland. United Russia valt blijkbaar maar 33% van de stemmen terwijl de Communistische partij groeit.
Zou een grote schok zijn in het parlement. De pro-Poetin partij heeft nu 49% van de stemmen. De verkiezingen zijn binnenkort. Daling naar 33% zou fors zijn.
[ x ]
Volgens mij valt het wel mee met die ontkenningsfase. Europa lijkt grotendeels te erkennen dat Rusland een doorgeslagen militaristische dictatuur is die echt een bedreiging vormt voor een groot deel van Noord- en Oost-Europa, afgezien van de zwakzinnige trolletjes in deze reeks natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Nou, ik denk niet dat die troepen inzetbaar zijn in Oekraïne.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je kan je gaan afvragen of het hele Oekraïne verhaal nog de top prioriteit is in het Kremlin. Want al het materieel en de manschappen die nu langs de grens geplaatst worden; hadden ook naar het front in Oekraïne gestuurd kunnen worden.
Of is Putin gewoon echt zo paranoïde dat hij een (Navo) inval verwacht.
Hij haalt het leger niet weg hier.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Geheel toevallig nu Trump het Amerikaanse leger uit Europa terughaalt.
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 20:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee met die ontkenningsfase. Europa lijkt grotendeels te erkennen dat Rusland een doorgeslagen militaristische dictatuur is die echt een bedreiging vormt voor een groot deel van Noord- en Oost-Europa, afgezien van de zwakzinnige trolletjes in deze reeks natuurlijk.
De vraag of vooral in welke landen dan. Ik denk dat het gros van de inwoners van Polen of Finland zich geen illusies maakt. Natuurlijk, in Spanje denkt men "niet ons probleem", maar dat kan snel omslaan als Rusland daadwerkelijk actie richting Europese landen onderneemt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
Zelensky voerde ook campagne om de relaties met Rusland te verbeteren, toen hij president werd.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
Jeetje wat woke zegquote:Op vrijdag 12 juni 2026 16:56 schreef ExTec het volgende:
Rus is bezig met actief vrouwen ronselen. Voor 3 miljoen roebels.
NATO will Ruzzia niet verslaan , Nato will helemaal geen oorlog met Ruzziaquote:
"It was not Russia that started the war"quote:
Ja, daar is meneer igor girkin het niet mee eens.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 00:07 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"It was not Russia that started the war"
lolllllll
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?quote:
dat zal ie wel uit het hoofd latenquote:Op zaterdag 13 juni 2026 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
quote:White House congratulates Russians on Russia Day
A corresponding statement on behalf of U.S. Secretary of State Marco Rubio was published on the State Department website:
💬 “On behalf of the United States, I congratulate the Russian people on Russia Day.
The United States remains committed to advancing a peaceful resolution to the Russia–Ukraine war.
We continue to hope that a lasting peace will pave the way for a more prosperous future for the Russian people and more constructive relations between our two countries.
It is worth recalling that Rubio previously stated that Russia “may never achieve militarily what it is trying to obtain at the negotiating table.
Wanneer ze het doen heb je toch wel een excuus. Dus wat mat maakt het uit.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
Er zijn nog mensen die roepen dat ie niet gek is..quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Maar wat denken ze te winnen?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies volgens het draaiboekje.
Het is ook de enige echte uitweg voor persoon Putin.
Het is onlogisch, maar de aanval op Oekraine was ook onlogisch.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 07:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar wat denken ze te winnen?
Ze zijn de VS niet en ze zitten al vast in Oekraïne wat winnen ze er mee nog een kansloos front te openen?
Zeker Finland traint al 60 jaar voor dit scenario en heeft ook het leger om het te blokkeren.
Nee, Gorbatsjov erfde een failliete inboedel en heeft getracht met hervormingen te redden wat er nog te redden viel.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 00:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nato will Ruzzia niet verslaan , Nato will helemaal geen oorlog met Ruzzia
Ruzzia is een bescherming tegen de USSR droom van Poetin al sinds 1949
https://nl.wikipedia.org/(...)_Verdragsorganisatie
NATO had na de tweede wereld oorlog Rusland terug moeten dringen achter haar grenzen zodat ze geen USSR kon maken
De USSR is met dank aan Gorbatsjov failliet gegaan in 1989 en uiteengevallen , alle landen waren weer vrij , Polen, Hongarije, Moldova, Roemenië , Oost-Duitsland , Finland , Bulgarije Tsjechoslowakije , Oekraïne , Armenië
En die landen willen geen USSR meer
kloptquote:Op zaterdag 13 juni 2026 08:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Gorbatsjov erfde een failliete inboedel en heeft getracht met hervormingen te redden wat er nog te redden viel.
Maar daarvoor was het allang te laat.
quote:AI-overzicht
De Russische termen glasnost en perestrojka werden in de jaren 80 door Sovjetleider Michail Gorbatsjov geïntroduceerd om de vastgelopen communistische staat en economie te hervormen.
De vertalingen en betekenissen zijn als volgt:
Glasnost (): Vertaalt naar openheid.
Dit beleid stond voor meer transparantie van de overheid, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid voor burgers.
Perestrojka (): Vertaalt naar herstructurering of hervorming.
Dit was een economische en politieke hervorming die meer ruimte bood voor privébezit, winst en markteconomie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |