abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221021803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:29 schreef Mikeytt het volgende:
Interessante ontwikkeling in Rusland. United Russia valt blijkbaar maar 33% van de stemmen terwijl de Communistische partij groeit.

Zou een grote schok zijn in het parlement. De pro-Poetin partij heeft nu 49% van de stemmen. De verkiezingen zijn binnenkort. Daling naar 33% zou fors zijn.
[ x ]
De claim wordt gemaakt door de communistische partij zelf.
En zoals het artikel al aangeeft, die partij is gecontroleerde oppositie.
Ik verwacht er niet veel van.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221021804
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Volgens mij valt het wel mee met die ontkenningsfase. Europa lijkt grotendeels te erkennen dat Rusland een doorgeslagen militaristische dictatuur is die echt een bedreiging vormt voor een groot deel van Noord- en Oost-Europa, afgezien van de zwakzinnige trolletjes in deze reeks natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221021910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:39 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Je kan je gaan afvragen of het hele Oekraïne verhaal nog de top prioriteit is in het Kremlin. Want al het materieel en de manschappen die nu langs de grens geplaatst worden; hadden ook naar het front in Oekraïne gestuurd kunnen worden.

Of is Putin gewoon echt zo paranoïde dat hij een (Navo) inval verwacht.
Nou, ik denk niet dat die troepen inzetbaar zijn in Oekraïne.
Oekraïne wordt voornamelijk gedaan met nieuwe recruten die als kanonnenvlees dienen..
Dat pikt de bevolking nog altijd.
Maar wellicht niet dat de troepen die Rusland zelf bewaken worden ingezet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221021931
twitter


Geheel toevallig nu Trump het Amerikaanse leger uit Europa terughaalt.
pi_221022110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Geheel toevallig nu Trump het Amerikaanse leger uit Europa terughaalt.
Hij haalt het leger niet weg hier.
pi_221022188
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volgens mij valt het wel mee met die ontkenningsfase. Europa lijkt grotendeels te erkennen dat Rusland een doorgeslagen militaristische dictatuur is die echt een bedreiging vormt voor een groot deel van Noord- en Oost-Europa, afgezien van de zwakzinnige trolletjes in deze reeks natuurlijk.
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
pi_221022442
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
De vraag of vooral in welke landen dan. Ik denk dat het gros van de inwoners van Polen of Finland zich geen illusies maakt. Natuurlijk, in Spanje denkt men "niet ons probleem", maar dat kan snel omslaan als Rusland daadwerkelijk actie richting Europese landen onderneemt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221022656
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De landen zelf, de Navo en EU hebben geen boter op hun hoofd, maar veel mensen in die landen wel.
Zelensky voerde ook campagne om de relaties met Rusland te verbeteren, toen hij president werd.

Weten we nog dat Rusland van 2014 tot 2020 ontkende dat zij betrokken waren bij die seperatisten. Dat de russische trollen zeiden in aanloop van de oorlog dat Oekriane faalde om controle op de donbas te krijgen en hierom er in gegrepen ging worden, maar Rusland zou nooit aanvallen (telkens weer een dubbele boodschap).


Ook nu zijn er in veel landen mensen die hopen op redelijkheid, als ik mijzelf gewoon iets in hou dat voorkomen we een groot conflict. Er zijn ook poliitci wie dit beloven en misschien zelfs geloven. Sommige zoals FvD hopen op de vernietging van onze cultuur en tradities zoals die nu zijn opgebouwd.

Maar de naieven zijn er zeker. plus is voor veel stemmers Oekraine niet het belangrijkste onderwerp. Dus is een negatief beleid over oekraine geen reden om er niet op te stemmen.
pi_221022699
Nieuwe dag nieuwe kansen
Vakman pur sang
  vrijdag 12 juni 2026 @ 23:08:46 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221024148
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:56 schreef ExTec het volgende:
Rus is bezig met actief vrouwen ronselen. Voor 3 miljoen roebels.
Jeetje wat woke zeg
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221024373


Dont push the horses
pi_221024421
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221024472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:51 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Poetin begint steeds meer te zweten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:03:30 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221024474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:51 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
NATO will Ruzzia niet verslaan , Nato will helemaal geen oorlog met Ruzzia
NATO is een bescherming tegen de USSR droom van Poetin al sinds 1949
https://nl.wikipedia.org/(...)_Verdragsorganisatie

NATO had na de tweede wereld oorlog Rusland terug moeten dringen achter haar grenzen zodat ze geen USSR kon maken

De USSR is tijdens Gorbatsjov failliet gegaan in 1989 en uiteengevallen , alle landen waren weer vrij , Polen, Hongarije, Moldova, Roemenië , Oost-Duitsland , Finland , Bulgarije Tsjechoslowakije , Oekraïne , Armenië

En die landen willen geen USSR meer

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 08:55:12 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:07:04 #65
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_221024488
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 23:51 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
"It was not Russia that started the war"

lolllllll :')
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_221024509
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:07 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
"It was not Russia that started the war"

lolllllll :')
Ja, daar is meneer igor girkin het niet mee eens.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:21:07 #67
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221024526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, die man gaat echt niet stoppen.
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 13 juni 2026 @ 00:38:16 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221024567
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
dat zal ie wel uit het hoofd laten

quote:
White House congratulates Russians on Russia Day
A corresponding statement on behalf of U.S. Secretary of State Marco Rubio was published on the State Department website:
💬 “On behalf of the United States, I congratulate the Russian people on Russia Day.
The United States remains committed to advancing a peaceful resolution to the Russia–Ukraine war.

We continue to hope that a lasting peace will pave the way for a more prosperous future for the Russian people and more constructive relations between our two countries.

It is worth recalling that Rubio previously stated that Russia “may never achieve militarily what it is trying to obtain at the negotiating table.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 08:55:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221024789
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij denkt dat hij Noorwegen gaat aanvallen?
Wanneer ze het doen heb je toch wel een excuus. Dus wat mat maakt het uit.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 04:59:27 #70
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221025175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Yup, het is al een tijdje bezig maar het lijkt erop dat iedereen nog een beetje in de ontkenningsfase zit. Was in feb 2022 natuurlijk niet heel anders toen er ondertussen hordes aan Russiche troepen waren samengetrokken aan de Oekraiense grens.
Er zijn nog mensen die roepen dat ie niet gek is..
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 13 juni 2026 @ 05:26:26 #71
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221025223
Weggejorist

[ Bericht 98% gewijzigd door Parafernalia op 13-06-2026 05:33:35 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221025358
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Precies volgens het draaiboekje.

Het is ook de enige echte uitweg voor persoon Putin.
Maar wat denken ze te winnen?
Ze zijn de VS niet en ze zitten al vast in Oekraïne wat winnen ze er mee nog een kansloos front te openen?

Zeker Finland traint al 60 jaar voor dit scenario en heeft ook het leger om het te blokkeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221025381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 07:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar wat denken ze te winnen?
Ze zijn de VS niet en ze zitten al vast in Oekraïne wat winnen ze er mee nog een kansloos front te openen?

Zeker Finland traint al 60 jaar voor dit scenario en heeft ook het leger om het te blokkeren.
Het is onlogisch, maar de aanval op Oekraine was ook onlogisch.

In de hedendaagse wereld is het veroveren van andere landen vooral een kosten post,en niet echt iets wat meer welvaart oplevert voor je eigen bevolking. En volgens mij is de halve wereld wie een werkend hersenpan heeft, er wel achter dat 'eer' en zeker collectieve eer zeer achterhaalde concepten zijn, dus ook dat is niet echt een logische reden, waar je iets aan hebt over 25 jaar.


Maar dit soort ouderwetsdenken lijkt wel Poetin erg te doen. Plus roepen ze al 15 jaar dat de NAVO het grote gevaar is, om controle te houden op hun bevolking moeten ze wel ook daad bij woord doen, en laten zien Dat navo uitbreiding verhoogde alertheid vraagt.
pi_221025488
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 00:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nato will Ruzzia niet verslaan , Nato will helemaal geen oorlog met Ruzzia
Ruzzia is een bescherming tegen de USSR droom van Poetin al sinds 1949
https://nl.wikipedia.org/(...)_Verdragsorganisatie

NATO had na de tweede wereld oorlog Rusland terug moeten dringen achter haar grenzen zodat ze geen USSR kon maken

De USSR is met dank aan Gorbatsjov failliet gegaan in 1989 en uiteengevallen , alle landen waren weer vrij , Polen, Hongarije, Moldova, Roemenië , Oost-Duitsland , Finland , Bulgarije Tsjechoslowakije , Oekraïne , Armenië

En die landen willen geen USSR meer
Nee, Gorbatsjov erfde een failliete inboedel en heeft getracht met hervormingen te redden wat er nog te redden viel.

Maar daarvoor was het allang te laat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 13 juni 2026 @ 08:52:56 #75
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221025517
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Gorbatsjov erfde een failliete inboedel en heeft getracht met hervormingen te redden wat er nog te redden viel.

Maar daarvoor was het allang te laat.
klopt
maar zo ziet onze wereldveroveraar in spe de heer Poetin het absoluut niet
Putin is dom ,maar erg vasthoudend in het herstellen van de USSR

Gorbatsjov zag dat het communisme failliet was het en zocht toenadering tot het boze kapitalistische westen middels Glasnost en Perestroyka

Bij ons was dat het einde van de CPN die bij GroenLinks aansloot en het einde van de domino theorie
quote:
AI-overzicht
De Russische termen glasnost en perestrojka werden in de jaren 80 door Sovjetleider Michail Gorbatsjov geïntroduceerd om de vastgelopen communistische staat en economie te hervormen.

De vertalingen en betekenissen zijn als volgt:
Glasnost (): Vertaalt naar openheid.
Dit beleid stond voor meer transparantie van de overheid, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid voor burgers.

Perestrojka (): Vertaalt naar herstructurering of hervorming.
Dit was een economische en politieke hervorming die meer ruimte bood voor privébezit, winst en markteconomie.


[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2026 11:04:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221025813
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 08:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Gorbatsjov erfde een failliete inboedel en heeft getracht met hervormingen te redden wat er nog te redden viel.

Maar daarvoor was het allang te laat.
Het hielp ook niet dat zijn 2 voorgangers feitelijk al stervende waren toen ze in functie kwamen. Van Tsjernenko zijn volgens mij zelfs niet eens fatsoenlijke foto’s.
pi_221025913
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het hielp ook niet dat zijn 2 voorgangers feitelijk al stervende waren toen ze in functie kwamen. Van Tsjernenko zijn volgens mij zelfs niet eens fatsoenlijke foto’s.
Toen was het systeem al failliet.
Onder Brezjnev werd de Sovjet Unie al kunstmatig in leven gehouden. Vooral de winst uit olie verkoop hield de failliete inboedel overeind.

Uiteindelijk heeft Reagan de doodsteek gegeven door Saoedi Arabië te verleiden om veel olie op de wereldmarkt te dumpen, waardoor de olieprijs inzakte.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221025956
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toen was het systeem al failliet.
Onder Brezjnev werd de Sovjet Unie al kunstmatig in leven gehouden. Vooral de winst uit olie verkoop hield de failliete inboedel overeind.

Uiteindelijk heeft Reagan de doodsteek gegeven door Saoedi Arabië te verleiden om veel olie op de wereldmarkt te dumpen, waardoor de olieprijs inzakte.
Klopt, ze hadden al veel eerder moeten hervormen. Maar uiteindelijk was het alsnog wel spaak gelopen. Het idee achter het communisme cq socialisme is op zich best sympathiek maar het sluit niet aan bij hoe de mens van nature denkt en functioneert, daarom werkt het ook nergens.
pi_221026209
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Klopt, ze hadden al veel eerder moeten hervormen. Maar uiteindelijk was het alsnog wel spaak gelopen. Het idee achter het communisme cq socialisme is op zich best sympathiek maar het sluit niet aan bij hoe de mens van nature denkt en functioneert, daarom werkt het ook nergens.
Het probleem ligt hem vooral in het autocratische van die systemen. Dat alles centraal gecontroleerd wordt, dat er geen fouten gemaakt kunnen worden.

Dat soort systemen kunnen geen winnaars kiezen, omdat alles draait om het systeem elke vorm van innovatie wordt al bij voorbaat kapot gemaakt. Het plan economische van de sovjet unie maakte dit proces al keer tien zo erg.

Goed voorbeeld is china, dat ondanks alles: china nog steeds geen ontwrichtende innovaties kan uitbrengen. China kopieert vooral, en maakt na. maar bedenkt niks zelf en dit zien we dus in alle landen met autocratische systemen. Dus onze innovatie zijn hun van afhankelijk.

Nu had de sovjet unie zich een identiteit aangemeten als antagonist van het westen en vonden dus dat ze daaraan moesten meten. Maar uit eindelijk zijn er geen ideeën uit sovjet unie (of tsjar Rusland) zelf voort gekomen. zelfs lancering van de eerste mens in de ruimte is gebeurt op basis van westerse uitvindingen en natuurkunde en door mensen die opgegroeid of grootgebracht zijn door mensen uit de westerse invloedsfeer (denk aan nazi raketgeleerden).


Het westen is uniek omdat al sinds de germanen, ideeën en uitvinden decentraal ontstaan en vanuit daar zijn weg naar bruikbaarheid en implementatie vinden op schaal grote binnen het westen. Er zijn vele ideeen wat falen decentraal maar uit eindelijk drijft er altijd eentje boven en die wordt weer verder uitgebouwd (zie social media, hoeveel hyves, myspace etc er zijn geweest).

Het westen heeft vanaf de germanen altijd een redelijk hetrogene cultuur gehad. Waarin altijd veel interacties, vermeltingen en eigen centrums zijn geweest. Dit zie je zelfs nog terug in hoe de VS is opgebouwd en bestuurd wordt.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 10:26:00 #80
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221026395
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 20:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Geheel toevallig nu Trump het Amerikaanse leger uit Europa terughaalt.
Ja tuurlijk :')

Gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221026485
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:26 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ja tuurlijk :')

Gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Toen er tienduizenden Russen aan de Oekraïense grens stonden zei iedereen ook “ach dat zal zo’n vaart niet lopen, zo stom zijn ze echt niet”.

Als Rusland erop gokt dat Europa niet bereid is om de wapens op te pakken en vooral, boven alles, geen oorlog wil, en daarom toch wel zal buigen, dan kunnen ze zomaar een andere keus maken.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 10:56:13 #82
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221026522
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 09:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het hielp ook niet dat zijn 2 voorgangers feitelijk al stervende waren toen ze in functie kwamen. Van Tsjernenko zijn volgens mij zelfs niet eens fatsoenlijke foto’s.
van die dikke wandelende wodka fles Yeltsin zijn zat foto's
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221026531
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Toen er tienduizenden Russen aan de Oekraïense grens stonden zei iedereen ook “ach dat zal zo’n vaart niet lopen, zo stom zijn ze echt niet”.

Als Rusland erop gokt dat Europa niet bereid is om de wapens op te pakken en vooral, boven alles, geen oorlog wil, en daarom toch wel zal buigen, dan kunnen ze zomaar een andere keus maken.
Rusland heeft niet voor niks zijn budget voor buitenlandse propaganda gigantisch verhoogd dit jaar. Tweedracht zaaien, onder de europese landen. Ze hopen op zoveel mogelijk het gevoel dat 1. alle landen denken dat het een onmogelijke missie is die de moeite niet waard is, een vooraf verloren zaak is.
2. Niemand iets zal doen, dus waarom zou land x dan wel iets doen
3. Is niet ons probleem.

Dit zullen de thema's zijn die vooraf gepushed gaan worden. zagen we ook bij Oekraine.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 11:07:37 #84
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221026572
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zou hier toch voorzichtig mee zijn. Toen er tienduizenden Russen aan de Oekraïense grens stonden zei iedereen ook “ach dat zal zo’n vaart niet lopen, zo stom zijn ze echt niet”.

Waren er 140k, maar de meeste (ik ook) hadden ingeschat dat het hooguit bij wat schermutselingen zou blijven, de troepenopbouw zou onvoldoende zijn om Oekraine te seizen.
En zo is het ook gegaan natuurlijk. Achteraf bezien was de Russische tacktiek om met Spetnatz via Hostomel snel Kiev in te nemen en zodoende een zwaar frontgevecht te voorkomen. Tevergeefs.

Het idee dat Rusland Noorwegen gaat aanvallen of Finland is net zo hilarisch als de gedachte dat corona kwam/ontstond uit 5g masten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221026582
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 16:56 schreef ExTec het volgende:
Rus is bezig met actief vrouwen ronselen. Voor 3 miljoen roebels.
Dat zijn ongeveer 6 jaarsalarissen, afhankelijk van de regio.
pi_221026661
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Achteraf bezien was de Russische tacktiek om met Spetnatz via Hostomel snel Kiev in te nemen en zodoende een zwaar frontgevecht te voorkomen.
Nee.
pi_221026671
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waren er 140k, maar de meeste (ik ook) hadden ingeschat dat het hooguit bij wat schermutselingen zou blijven, de troepenopbouw zou onvoldoende zijn om Oekraine te seizen.
En zo is het ook gegaan natuurlijk. Achteraf bezien was de Russische tacktiek om met Spetnatz via Hostomel snel Kiev in te nemen en zodoende een zwaar frontgevecht te voorkomen. Tevergeefs.
Schermutselingen zoals we dat van de Russen hebben gezien in het aan Hostomel aanpalende Bucha en Irpin, nadat de slag om Kyiv al was verloren, of wat bedoel je precies?
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221026684
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 07:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het is onlogisch, maar de aanval op Oekraine was ook onlogisch.

In de hedendaagse wereld is het veroveren van andere landen vooral een kosten post,en niet echt iets wat meer welvaart oplevert voor je eigen bevolking. En volgens mij is de halve wereld wie een werkend hersenpan heeft, er wel achter dat 'eer' en zeker collectieve eer zeer achterhaalde concepten zijn, dus ook dat is niet echt een logische reden, waar je iets aan hebt over 25 jaar.


Maar dit soort ouderwetsdenken lijkt wel Poetin erg te doen. Plus roepen ze al 15 jaar dat de NAVO het grote gevaar is, om controle te houden op hun bevolking moeten ze wel ook daad bij woord doen, en laten zien Dat navo uitbreiding verhoogde alertheid vraagt.
Van die oorlog was in het begin nog de verwachting dat ze zouden winnen.

Maar tegen de navo weten de Russen zelf ook wel dat ze het afleggen.
Deze keer hoeft Duitsland geen twee fronten oorlog te voeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221026691
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:26 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ja tuurlijk :')

Gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Alsof Poetin rationele beslissingen maakt. Hij heeft er geen moeite mee om nog een paar miljoen Russen de gehaktmolen in te gooien.
pi_221026707
Een zware frontoorlog willen "voorkomen" met een korte aanval op Kyiv staat wel erg haaks op gelijktijdig dan ook meteen de Donbass, Kharkiv, Sumy, Cherson en Zaporizja intrekken.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221026708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Van die oorlog was in het begin nog de verwachting dat ze zouden winnen.

Maar tegen de navo weten de Russen zelf ook wel dat ze het afleggen.
Deze keer hoeft Duitsland geen twee fronten oorlog te voeren.
Logica en realisme is niet wat in het Kremlin de boventoon voert.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 11:27:16 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221026738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Deze keer hoeft Duitsland geen twee fronten oorlog te voeren.
Polen ook niet. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221026763
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Logica en realisme is niet wat in het Kremlin de boventoon voert.
Sterker, er is kans dat voor putin een uitbreiding van de oorlog richting NAVO zijn positie versterkt.

Of putin e.d. gelooft of ze winnen of niet is irrelevant. Het strategische hoofddoel is niet oorlogen winnen. Het hoofddoel is het behoud van de macht.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 13-06-2026 12:07:28 ]
pi_221026773
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar tegen de navo weten de Russen zelf ook wel dat ze het afleggen.
Is dat zo?
Er is kans dat putin een compleet verkeerd beeld van de situatie krijgt voorgeschoteld.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 11:41:32 #95
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221026832
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Polen ook niet. :)
Polen zou gehakt maken van die Russen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221026848
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Deze keer hoeft Duitsland geen twee fronten oorlog te voeren.
Erger nog, hun grote historische vijanden zullen dan aan hun kant staan.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221026952
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Rusland heeft niet voor niks zijn budget voor buitenlandse propaganda gigantisch verhoogd dit jaar. Tweedracht zaaien, onder de europese landen. Ze hopen op zoveel mogelijk het gevoel dat 1. alle landen denken dat het een onmogelijke missie is die de moeite niet waard is, een vooraf verloren zaak is.
2. Niemand iets zal doen, dus waarom zou land x dan wel iets doen
3. Is niet ons probleem.

Dit zullen de thema's zijn die vooraf gepushed gaan worden. zagen we ook bij Oekraine.
Sterf niet voor Danzig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221027153
twitter


En weer Russische staatsterreur.
pi_221027780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

En weer Russische staatsterreur.
Allemaal potentiële russofoben.
pi_221027798
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Allemaal potentiële russofoben.
Geen kremlinbeleid.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')